Én legutóbb egy ilyet tettem a Les Paulomra, hát, sohatöbbet nem kérek belőle, a fénye az napok alatt oda lett, és 1 hónap után már kezdett szétfoszlani, pedig nem sokat volt kezemben a hangszer, nem ajánlom senkinek, az árából egyébként majdnem kijön 2 d'addario...
Ma reggel tetem fel fémhúros akusztikusra Rotosound foszforos húrt, 11-eset. A vastag E már felrakáskor döglött volt, tompán szólt, semmi (fémes) csengés, alig rezgett.. Felraktam újra, hátha én qrtam el valamit, de ugyanaz...volt otthon egy Fender bronz E6, azt tettem fel. Teljesen okés volt, szóval nem a gitárral van a gond.:)
Eddig Dáridó vagy Fender volt fent, asszem, maradok is ezeknél...
Nekem E6 adta fel húrozás közben, E1 végéről meg leesett a bogyó. Sztem még nincs a 100%-osan kikísérletezve a gyártástechnológia az új anyagok miatt, ezért találkozik az ember több gyárihibás készlettel, a szopó az, hogy darabra viszont nem kapni Cobaltot.
Nekem is elszakadt ez a rohadvány húrozás közben a 9-es húr, direkt figyeltem a hangológépet, cisz-nél jártam a tekeréssel, ami testvérek között is kurva messze van az E-től ... agyam elmegy ennyi pénzért ...
Aki most szándékszik kipróbálni, legalább 1 mérettel vastagabbat vegyen a cobaltból, kurva laza, ha még hergelem magam, lehet kis dobom az egészet
Gyárilag általában 9-essel szerelnek mindent.
Valamilyen szinten így azt vehetjük "standardnek".
Aztán kinek a keze mit bír....
Én is az általad említett méreteket preferálom.
Hogyne, sőt, fordítsuk meg, az Epiphone is Gibson... :)
Sztem am E hangolásra a 10-46 teljesen megfelel a legtöbb gitáron, de nyilván vannak akiknek jobban fekszenek a vastag húrok, ez egyéni preferencia.
Én 9essel kezdtem, aztán váltottam 10esre, 11esre, de végül a 10eshez tértem vissza.
És nem ugyanaz a menzúra hossza?
Mert akkor ugyanaz a húrméret mehet fel rá ami a hibanezen volt.
Kicsit könnyebb is lesz a játék, mert a tremoló nem fogja fogni az ESP-n (mivel nincs rajta)...
Ugyanaz a méret fix hidason mindig kényelmesebb játékérzetre, mint floydoson.
Eddig egy Ibanez RG370DX-et használtam BKP Aftermath-al a hídnál, D-re hangolva.
Most egy ESP LTD MH-1000NT-t rendeltem Párizsból, olcsóért. Az Aftermath-ot majd átrakom bele.
Nálam egy készlet sima EB kb. 3-4 nap után totál lerohad, nem tudom, hogy mitől, de anno nagyon idegesített, kb. minden más márka tovább bírta a kezem alatt, szóval az info nem saját tapasztalatból ered, mert Slinky-t utoljára 2003-ban raktam fel az említett probléma miatt.
A fészeres az a sima nikkel-acél húrja a DM-nak, nagyon fasza húr az is, én is használtam sokáig, melegebb a hangja, mint a BS-nek, nem olyan agresszív, tartósságra viszont gyengébb. Amikor csináltuk még az Archaic-ékkal a thrashelést, akkor azt használtam még, meg a másik gitáros is, jó is volt,de kb. annyira tartós, mint az Ernie Ball.
Nem, fixlábas gitáron (Les Paul copy), de nem a húrlábnál, tehát nem az volt a probléma, hogy sorjásak a babák. Volt, amiről egyszerűen leesett a bogyó, volt, ami a pengetés helyén foszlott szét egyszercsak, egy E6 meg már a felhúrozásnál megadta magát,mindezt egy héten belül, akkor váltottam Rotora, mert ahhoz drága a Cobalt, hogy hetente cseréljem (meg az elhasználódása sem indokolja, olyan sokáig marad friss érzetre, hangra.) A héthúroson azóta is használom a Cobaltot, de most olyan időszak van, hogy azon kevesebbet játszom (az aktuális zenekar műsorában 2 dalhoz kell, szóval nem nagyon van igénybe véve, tavaly szeptember vége óta 2x cseréltem rajta a Cobaltot).
Martin akusztik nagyon jó hangú húr, de nem túl tartós (kivéve az SP Lifespan), akusztikuson én az Elixirre esküszöm. Scary-ben ha tudod, próbáld ki a Blue Steelt, ilyen metalos dolgokra sztem nagyon jó, és kb. a legtartósabb nem-bevonatos húr, amivel dolgom volt az EB Cobalt mellett. (Úgy értem, hogy a Cobalt sokáig tartja a frissességét, nálam 5-6 buli után is úgy szólt, mint amikor felraktam.)
Gyakorlatilag minden hétvégén játszunk, egész éjszaka (+van próba is és otthon is gyakorlok). 15 évig használtam EB-t 8-asat, majd 9-eset, utána 9/10-es hibridet, végül kikötöttem a standard 10es készletnél. érdekes módon (vagy csak nekem az) a vastagabb húr nekem tovább szép tónusú marad. Az EB így nagyjából 1,5 hónapot bírt. Próbálkoztam a Fender húrral is, annyit bírt, mint az EB, annyiba is került. Az Elixir Nanoweb ugyanezen terhelés mellett minimálisan 4 hónap, így nekem a drágább lett az olcsóbb, a két gyakrabban használt hangszeremen ezért az is maradt, a harmadik ritkábban használt gityón meghagytam az EB-t.
Én felrakok egy szettet,egy lagzi: a fényes nikkelezés lekopik,a galván réz látszik,második lagzi: a réz réteg is lekopik,a sima acélnak meg olyan szép tónusa van,mint egy betonfúrónak.
Fene tudja, ki mennyire misztifikálja túl. Én próbáltam többféle húrt, és éreztem a különbségeket. Mivel egyszerre általában 10-15 csomagot veszek, és ezzel le is tudom az éves fogyasztásomat, ezért szeretek olyan húrt venni, ami kényelmes. De ha pl. hangszerészhez viszek egy hangszert, és ő a standard Dáridót teszi rá a szokott húrom helyett, akkor se sírom tele a párnámat. Illetve mondjuk ha az éppen aktuálisan használt húrom árát megemelik (pl. az EB már 2000 felett van szinte mindenhol, a Marshall meg 1700 körül, ha egyáltalán kapni...), akkor keresek másik olcsó alternatívát. Most a Darco ez, meglátjuk mennyire válik be, de az első tesztszett alapján nem lesz vele talán gond.
Daddarioztam nagyon sokáig, utána EB, az Elixir nekem szakadt sajna, a DM Blue Steel volt talán legjobb hangra. A fény mindnél eltűnik pár koncert, próba után (kivétel az Elixir,csak az nyúlik idő után nekem)
Leggyorsabban a Roto-nál ment el a csilingelés talán.
Ja a Zsiráf meg ahogy felhúroztam már szakadt is.Régebben a Shadows vagy mi volt, rózsaszín csomagolás, de úgy emlékszem annak szép hangja volt, mindig olyan friss maradt a hangja sokáig.
Volt még Vinci húr is de arra nem emlékszem milyen volt
Nincs má kicsit túlmisztifikálva ez a húr dolog is?
Fő kell b***i, behangolni, feszes legyen aztán szólhat a metál.
Én mostanában használtam Elixirt, GHS-t, Roto-t, Ernie-t...
Húr mindegyik. :D
amúgy a ROTO csak azért izgat, mert Govan arra esküszik. Nem tudom bizniszből teszi e, de róla azt gondolom szarhoz nem adja a nevét.
Illetve gondolkodom hogy a szkerigájzba beujítok dean markley-t. Emlékszem nagyon metallikás hangja volt régen. imádtam, de kb csak 1 hétig. de addig jellegzetes volt a hangja. de már vagy 15 éve h utoljára használtam
illetve az is érdekel,kinek van tapasztalata kusztikusra Martin húrokból.
AMúgy köszönöm mindenki kommentjét, szerintem érdekes lett a sok vélemény
A "korrózióval" én is találkoztam a sima DR-eknél, igazából annyi, hogy sötétebb a húr már kibontva is. Azért nem olyan vészes, kb. mint az Ernie pár hét után.
Olvasva a kommenteket most jutott eszembe, hogy én már évek óta nem szakítottam húrt.
Lehet fejlődik a húrgyártás.
Vagy az is lehet, hogy gitározni kéne hozzá. :D
DR-ből nekem a Hi-Beam hangra nagyon bejött, a Tite-Fitre viszont sok panasz van, hogy újonnan kibontva már korrodált húrokkal találkoznak a népek, meg lepattogzik a nikkel róla.
A DR Dimebag húrt érdemes kipróbálni. Ez is kap valamilyen plusz kezelést, ami ma már nem nagy szám, de szerintem ez esetben a kezelés nem megy a hangzás rovására, sőt... 24.75-ös menzúrán, D-re hangolt metalra egy 10-es szettel nagyon elégedett vagyok ezzel a húrral, ezzel váltottam le végleg az elsilányult Ernie Ball-t...
Lehet, hogy csak én nyúltam bele, de ez van. A hangszerrel biztosan nem volt gond, mert más nem szakadt rajta, azóta sem. Mindenesetre egy ilyen tapasztalat elég ahhoz, hogy ne kísérletezzek vele tovább (egyelőre), van még sok más márka amit ki lehet próbálni... :)
Blue Steelt is ezért tettem félre 10 éve, egy koncerten megszívatott, a november végi 10 fokban sorra pattantak el. Nemrég megint vettem, és most frankó. Bár az is igaz, azóta megfogadtam, 10 fokban nem gitározom... :)
Amúgy tök jó, hogy ezúttal nincs vita a témában, hanem mindenki elmondja a véleményét kulturáltan :)
Úgy látom, a nagy közös kiindulópont a Dáridó, ami nem csoda, mert tényleg megkerülhetetlen szereplő, ha húrokról van szó. (és bérgyártó is, tehát sok más húrmárkát is ők gyártanak le valójában... :)
Nagy csodák, megfejtések nincsenek ebben a műfajban, és néha vicces is, hogy egy darab drótot hogy meg tudnak marketingelni egyes gyártók :) Meggyőződésem, hogy a csomagolás meg az endorsement többe kerül, mint maga a húr gyártási költsége... :)
Rotot én még nem bírtam eltépni, kollégám évek óta használja elég intenzíven (Rómeó Vérzik zkr, heti 2-3 buli egész évben kb.), és neki sem szakadt még, hamarabb kell lecserélni döglés miatt, mint hogy elszakadjon. Ami nekem bejött, az a Blue Steel, a Roto és az EB Cobalt, bár utóbbi sokkal rugalmasabb húr, mint bármi más, és nálam előszeretettel szakad.
Jaja, sok mindentől függ.
Pl. a tweed copym egy elég sötét tónusú erősítő, nagyon feltűnik rajta minden magasvesztés, egy twinen lehet, hogy észre sem venném.
Most ez relatív kinek mi a jó.
2 hét alatt eltűnik a fénye, a csilingelése.
De utána még sokáig "jó" a hangja.
Odáig számítom az élettartamot, amíg szar nem kezd lenni a hangja.
Érdekes, amit Miki ír, mert nekem (meg úgy tűnik, F59-nek is) elég jól bírja a Dáridó. Nem két hétig jó a hangja, napi használat mellett. Időnként kap egy fastfretes kenést, oszt kész.
Gondolom, egyéni pH-érték befolyásolhatja..?..meg esetleg a vastagság (én 11-est használok).
Nekem a legnagyobb királyság eddig az S.I.T márka volt, sajna nem az olcsó kategória és itthon nehéz hozzájutni. Sokáig használtam EB-t, aztán az elmúlt évben Marshall-t, ami igazából EB volt, csak Marshall feliratos csomagolásban, kicsitt több mint féláron. Most Darco-t rendeltem egy adagot, kíváncsi vagyok rá. Volt itthon egy elfekvő szett, kipróbáltam, és valahol az EB és a Dáridó között van érzetre, de a hangszerd*szkontnál csak 1100 HUF egy csomag. A próbaszett kicsit hamarabb rozsdásodott, mint az EB, de árban még így is jobb.
Én már évek óta a GHS Boomers meg a D'Addario között ugrálok. Egy csomó gitáron ez van, a többin meg az. Teljesen fasza mind a kettő, és pont azt tudják, amit kerestem: minden boltban kapható, normális áron, jól is szólnak, és viszonylag sokáig ki lehet bírni velük.
A Boomers-t kicsit jobban szeretem, de a D'Addario is teljesen OK.
Szerintem érdemes tenned egy próbát, mert olcsó. Nekem elég tartós, és a hangja is relatíve sokáig jó marad.
Akusztikuson is Dáridót használok, szintén imádom.:)
Meg az EB-nál lágyabb a húr maga ugyanabban a hangolásban, meg méretben.
Könnyebben játszható.
De lehet ez tényleg időszakos.
Régebben emlékszem szar volt a dáridó is, aztán később vettem, akkor meg simán volt olyan mint az EB.
Aztán meg az EB-ről hallottam ugyanezt. Meg épp GHS-ről is :)
Mondjuk én most GHS-ből signature-t használok, nem tudom az jobb-e mint a standard boomers.
Szerintem nem, én is csak a méret miatt használom.
Nekem GHS jobban bejött, régen én is EB-s voltam.
Tartósságra kb ugyanaz, árban és hangban jobb. Csilingelősebb.
A fénye (hangban) kb ugyanaddig megmarad.
Bár állítólag időszakos, hogy mikor melyik gyártó jó.
Alternatívát keresek az Ernie Ballra nem drágább kategóriában, mert már 15-16 éve használom és "unom". Bár nagyon szeretem, de jó lenne "nekem" új húrokat kipróbálni.
Elixírt is bírom de azért ennyi gitáron azt tartani húzós. :)
Régen még nagyon szerettem a dean markley-t amelyiken a fészer volt:)
Fasza, tökös hangja van, rockolni különösen jó, nem csilingel annyira, inkább sötét a tónus, viszont cserébe jó agresszív. Tartósságra elég gyenge, ha péntek-szombaton buli van, akkor azt kibírja, de aztán eltűnnek az üveghangok, szóval kb. koncerthúr kategória. Én szeretem, a Les Paulon azt használom,de sűrűn kell cserélni.
ROTO SOUND húrral van valakinek tapasztalata? mennyire tartós, mennyire nyúlékony? Jó hangja van? meddig marad meg a sound a többi húrhoz képest?...stb
Sziasztok!
Nem régen kezdtem el 7 húroson pengetni,lővésem nincs milyen húrok voltak rajta amikor megvettem, de mivel drop A, vagy még előfordulhat,hogy drop Gisz hangolás lesz,iszonyat laza ami most van..ezért érdeklődnék..hogy húrügyileg az jó döntés e,hogy rendelek egy 66-os húrt, meg egy 56.os szettet alá?
tehát: 66,56,46,34,26,17,13 lenne sorban.
Én is akusztikusra keresem még az ideális húromat. Foszforbronz vagy a 80/20 bronz, melyik milyen? Az említett Martin MSP-3050 pl: 80/20 bronz. De még nem próbáltam.
A Martin az egyik legjobb húr akusztikusra, a foszforbronznak elég jó csilingelős hangja van, tartósságra meg annyit tudok mondani, hogy a húr fogyóeszköz, ami nem elixir, az nem különösebben tartós.
WESTERN AKUSZTIKUs gitárra szeretnék új húrokat. Az utóbbi 10 éven át 11-es Ernieball Studio Phoshopr bronze használtam (ez a viszonítási alap), csak olyat mostanában valahogy nem nagyon látok Pesten (vagy rossz helyen keresem?). Aztán látom, hogy dáridóban is van ilyen foszforbronzos megoldás, meg van sima is, olcsóbban. Látok Framust is, az meg gyanusan olcsóbb. Ezzekkel kinek milyen tpasztalata van?
Felkerült egy DM Helix 10es szett a stratomra, annyit tudok eddig mondani rajta, hogy nagyon puha érzete van, előtte egy EB ugyanilyen szett volt rajta, és ez ahhoz képest nekem olyannak tűnik, mintha 9esre váltottam volna. A hangja szép, a tartóssága meg majd idővel elválik, nálam sokáig szokták bírni a húrok viszonylag.
13-62 talán. Kérdés a menzúra elég hosszú e? 25,5" ön még mehet a dolog kissé neccesen, ha ennél rövidebb nem lesz túl jó. Én is lehangolni akartam de DropC ig jutottam 12-60 al. Ha alább mentem volna bután szóltak volna a mély húrok magas fekvésekben, a szaki szerint. Nekem 25"a menzúrahossz. A-ra javsolt inkább barritone gitár.
Én évi 4 csomag elixirrel kijöttem. Okos áron szerezve évi 10000 húrra,nagyon korrekt. Viszont a Blue Steel is hozza nálam ezt, így tök fölösleges bármiféle kompromisszum a nanowebbel..
Az.Alig pengettem rajta,de már most látom,hogy jól kijövünk...igaz,a sodrott G-t meg kell szoknom,elég másképp reagál,de ettők eltekintve g***i jó...tartósságról nem nyilatkozom,mert nálam ez nem referencia... nagyon max egy hónap egy szett...:DÉs akkor öröm van...de majd a graphtech-el.Egyre csak javul a szand...kurva jó.:D
Elixir témában csak annyit,hogy én szeretem,de...kurva drága.Úgyhogy kösz,de nem.:)