Ezt leo sunshine írta: Mado, még egy apró dolog. Látom, fix hidas a PRS-ed. Amennyiben intonációs problémád lenne, lehet olyan hidat kapni, amin állítható rendesen az oktáv, nézz utána a neten. Ez állítólag problémát okoz, ha különböző húrokat használsz.
Ezt Lepol írta: egy csomót gondolkoztam ezen, biztos nagyon pontos az a húrláb, de nekem akkor is furcsa, hogy ezen a szinten nem állítható az oktáv na mindegy, nem félek, hogy ilyet kell vennem mostanában
Ezt leo sunshine írta: Szerintem jól, a dsl sokkal szárazabb, de érthetőbb, a tripleXXXben meg van ilyen arcbarúgás szerű valami, meg sötétebb a hangja, viszont nem annyira konkrét a hang eleje még alacsonyabb gainfokozatnál sem.
Ezt musicmaster írta: "68 fender musicmaster (bár hátsó pickup beszerelés után inkább mustang) "80 gibson les paus strd Gibson chet atkins elektroakusztik vorson 6 húros elektroakusztik harley benton 12 húros elektroakusztik és egy vintage "65-ös Framus luxor 12 húros állat akusztik mesa dc-5-el tolom, 1 cry babyvel az akusztikhoz egy hb aca 30fx sztereo kombót használok, és néha egy bbe 422a sonic maximizert
Ezt madoo írta: Köszi Leo! Már én is gondolkodtam ezen, de szerencsére nincs ilyen gond! Remélem később se lesz, de érdekelne az a híd! Hol láttál olyat?
Amúgy V30 ládával én is kipróbálnám, de nincs olyanom :(( Kíváncsi vagyok milyen lehet vele!
Ezt gabex írta: Jégcsapretek! Lehet hogy a Pod-odban van egy kis elem, ami a kikapcsolás után is táplálja a preset-memóriát, hogy ne felejtsen (mint a PC alaplapokon a BIOS elem). Ha ez az eséskor kiesett a fészkéből, vagy kimozdult, akkor felejteni fog. A helyedben szétcsavaroznám, és megnézném, hátha csak az mozdult ki.
Ezt Slash & mate írta: Hé gaben, én kaptam egyik ismerősömtöl egy orpheus márkájú jazz-bass gitárt. Tudsz róla valamit mert nem igazán ismerem a márkát. Még ötlyukú bemenet van rajta! Ki lehet cserélni?
Ezt Hush írta: Hát ez köcs..... Miért tett fel ilyen nagy képet, nem ekkorát akartam? Ha valaki moderátor látja, légyszi offold már ki! Bocs mindenkitől, még tanulom a forumozást!
Ezt Alhazredd írta: nem, Fibenare... tudom, h van jobb, de hirtelen ajánlat volt, és kihagyhatatlan. Elégedett vagyok amúgy vele, de majd lesz ebben még Seymour Duncan is:-)
Ezt birta írta: Két Fender Stratocasterem van. Mindkettő balkezes. Az elsőt 94-ben vásároltam újonnan, egy USA Standard Strat. Igazán remek hangszer. Megannyi átalakításon ment keresztül. Mikor 4 éves volt, eldöntöttem hogy zajtalan pickupokat szeretnék. A 98-ban megjelent NEXT GENERATION lemezemet még az eredeti pickupokkal vettem fel. Baromi jól szóltak, de zavart szinpadon a reflektorok által felvett zaj. A nyakhoz egy Seymour Duncan 59TB, a bridge-hez Seymour Duncan Jeff Beck pickupok kerültek. Így ez most egy 2 humbuckeres gityó. A tremoló rugói kemények, de ez csak akkor tünt fel mikor 10 év után megjött a másik strat)). A felsőnyereg, illetve a tremolóbridge húrlábbabái is grafitból vannak. Ez egy zseniális dolog. Sokat tremolózom és emiatt állandó probléma volt a húrszakadás. Ezzel a dologgal viszont teljesen megszünt. Ráadásul a megpengetett hang így hosszabban szól amitől kap egy szép csengő hangot. PRS satus kulcsokat tetettem be ami még biztosabbá teszi a gitár hangolását. Aztán Medgyesi Tibi barátom kérésemre újralakkozta a hangszert. Most egyfajta átlátszó fekete. Ez egy sérülékenyebb lakk mint a gyári, de a hangszer soundja viszont sokkal-sokkal jobb lett. A másik egy jubileumi USA Deluxe Strat., amit a 2004-ben Arundelben (UK) megrendezett 50 éves a Fender Stratocaster versenyén nyertem. Sunburst, maple neck. Már 94-ben szerettem volna ezt a szinösszeállítást, de akkor még nem lehetett balosban ilyet rendelni. Satus kulcsok már gyárilag, és egy új S1-nek elnevezett elektronika ami 10 különböző pickup kapcsolást tesz lehetővé, és mind strató sound, őrület!!! Teljesen zajtalan. Nagyon gyorsan hozzászoktam. Tulajdonképpen kényelmesebb mint a régi. Nagyon finoman működik a tremolója. Egy számmal kisebbek a bundok mind a régin. Ott jumbo, itt medium jumbo. Ettől talán nem annyira csilingelős a sound, viszont sokkal gurulósabb a játék. Ez a hangszer is megkapta a grafit lábakat,(az eredetik gondosan elrakva) Húrok: A stratókon leginkább a D"addario jön be a legjobban. Ennek a húrnak olyan csilingelése van amitől a strat még stratósabb. Bár néha GHS-t is használok. A méret fontos 10-52-es már évek óta, neten rendelem. Nylonhúroson is bejött a D"addario. Ott is kipróbáltam több márkát. Van egy Rafael Ortega R190 (made in Spain) nylonhúros gitárom, amelybe Tibi bácsi beszerelt nekem egy EMG AEQ3 elektronikát. Ez szintén egy olcsó hangszer ami már sok koncertet és lemezfelvételt is megélt. Akusztikusan hallható hogy nincsenek mélyei, és van egy kicsit orros közepe ami szinpadon szeret gerjedni "Bb" és "C" környékén. Ez az elektronika viszont elképesztő hangot varázsol belőle. Csilingel a teteje, szép tiszta érthetőek a hangok. Sajnos az Azúrnál mikrofonnal használtam, pedig csak vonalból kellett volna. Viszont a Nalanda lemezen mikrofonnal is nagyon jól szól, szóval ez stúdiófüggő is. Egy jól összerakott darabot sikerült kifognom, könnyű rajta játszani. Mint ahogy az előbb utaltam rá az akusztikus gitárok természetesen gerjedékenyek színpadon. Készítettem egérpadból egy hanglefogót a hanglyukba, alsó fele kemény szivacs, a teteje meg kemény műanyag. Kivágtam a kört úgy, hogy csak a szivacsrésze csússzon a hanglyukba, a teteje a pereme. Cellux és szeva! Az akusztikus gitárok színpadi hangosítása még nem teljesen megoldott dolog (szerintem) Láttam egy George Benson koncertet ahol a gityó hanglyuka be volt celluxozva és még így is gerjedt a gitárja. A technika fejlődésével azonban ma már mindenki számára elérhetővé vált az a technika mi kiküszöböli ezt a problémát. Medgyesi Tibi barátomtól beújitottam egy Line 6 Variax 500 LH gitárra. Elképesztő giármennyiséget dugtak egy gitárba. Engem elsősorban az akusztikus és jazz modellek érdekelnek benne. Balkezeseknek van ez kitalálva, mi nem tudunk ennyi féle hangszerhez hozzájutni, vagy csak sokkal több utánajárással és pénzzel mint jobbos kollégáink.A hangszer első fogásra kényelmes bár ennek az 500-nak az imágója kicsit ronda (szerintem). A strato miután ezt ismerem egy az egyben ugyanaz....az akusztikusok és a jazzmodelleknél nagyon hiányzik a hangszer saját hangja és minden kis pisszenése amit a hangszer magában kiad. De az tény hogy a megszólaló hang viszont döbbenetesen adja az eredetit, minél többet játszom rajta annál jobban szeretem ezt az új érzést. És persze a többi, sitar, tele, lp, banjo, stb., elképesztő... A technika vívmányai előtt meghajtom a fejem. egy Line6 Duoverb Head lett az új cucc. 100w-os fej, erősítőket modellez elképesztő hangminőségben. Fantasztikus teljesítménye van, semmi zaj, semmi szuszogás, és 13 kg. Vonalból is csodálatos felvételeket lehet készíteni vele. Tulajdonképpen 2 erősítőt lehet benne használni párhuzamosan, sztereóban vagy monóban. 36 programot lehet elmenteni benne és midivel vezérelhető (a GT-6-al). Nagyon nagyon jó cucc. elen pillanatban egy univerzális cuccot használok effektként egy BOSS GT-6-ot. 2004 áprilisa óta van meg. Szinte mindenféle szituációban használtam már. Több ízben is utaztam vele külföldre ahol egy erősítő elé kötve "pedálként" használtam, de lemezfelvételre vonalból is ment nem 1x. A saját dolgaimban az erősítőm loopjában az előfoka nélkül csak az effektjeit használom, midizve a fejjel. De itt a Wah nem szól jól. Főleg ha torzítóval szól .Létezik erre egy spéci bekötés, de így sok mindent nem tudok benne használni, megváltozik a hangkép és egy kicsit zajos is lesz. Ennél egyszerűbb volt vásárolni egy Morley classic Wah pedált. A GT-6 egy nagyon univerzális cucc igen sokoldalú és csendes. Ha külön kellene megvenni azokat az effekteket, akkor bizony a 8x-át is kifizethetném. A Nalanda lemezen és a Zariba lemezen is meglehet hallgatni és mindenki maga döntse el mennyire profi vagy éppen gagyi. Én magam nagyon megvagyok elégedve vele pedig nem egy világsztár mellett használtam már sikerrel... Nekem sok idő kellett ahhoz hogy kiismerjem, de a Nalanda lemez felvételén már Ring modulátort , synt-it, pitch Bander-t és sok minden mást is használtam. Egyszer Lengyelországban találkoztam egy remek gitárossal aki mindenből a legextrábbat a legritkábbat és a legdrágábbat vette meg és panaszkodott hogy neki nem szól úgy mint X vagy Y világsztárnak.... Amikor a Mike Sternel egy stúdióban dolgozhattam a Vasvári Pali lemeztén , akkor bizony néhány Boss pedál és egy régi yamaha effektproci adta azt a soundot amit mindenütt a világon ismernek. Hát mindenki vonja le magának a szükséges konzekvenciákat.
Ezt Fender59 írta: Hush, GRATULA? nem semmi kis motyók. Arra a G&L-re nagyon nagyon szívesen rátekerednék... Királyság gityó lehet, meg kívácsi lennék mi a csízió ezekben az elnyújtott pickupokban...
Ezt Fender59 írta: Jajaja, ez csak arra vonatkozott, hogy képes voltál ennyit gépelni nekünk, semmi egyéb. Nem semmi! De amúgy persze, hogy itt a helye és elég tanulságos is. Én szívesen olvastam végig...
Ezt birta írta: Nekem nincs olyan sok és raj cuccom mint a legtöbbeknek, viszont a pénzt félretéve megtudom indokolni hogy mit miért használok. Amit a legtöbben csak azzal intéznek el hogy az raj cucc. Épp most beszéltem vkivel telefonon aki szerint a Variax gitár a céllövölde 2 pálcikás szinvonalába tartozik. Én viszont most cseréltem el egy ilyenre egy Kanadai Seagull gitárt ami vér profi volt, és mindezek ellenére nekem a variax nagyon hihető és nagyon bejön. Pedig sokféle zenét játszom és már nagyon sok gitárhangot hallottam
Egyszer kipróbálnék egy ilyen Variaxet... van már azóta más tipusú gitárszimuláló gitár, vagy csak Line6 Variax? Mintha hallottam volna, h akarnak Strato-formájút csinálni... a Mars Volta videoin meg egy egész fura hangszert penget a gitáros, hangszedőt mindenesetre nem látok rajta...
Ezt Hush írta: A hangja sem semmi. A z pickupoknak nagy előnye, hogy totál zajtalan, s egy spéci kapcsolással 10 hangszín van a gityóban. Elég érdekes, de főképpen mondhatni azt, hogy iszonyatosan használkató és jól szóló hangokat lehet belőle kicsikarni. Az emg-szett után is igen csak nagyot néztem.A tremoló mindig visszaáll a helyére, bár a berregtetésre nem ajánlott, de kivállóan használható. Érdemes kipróbálni. A nyak és hát az egész gitárra jellemző, hogy tökéletes munka, sehol egy bezizzenő bund, (sajnos előfordul még komoly hangszereknél is, hogy nem tökéletes a bundok préselése, itt nincs ilyen gond) Most ő a nagy kedvencem. Hasonló érzés rajta játszani mint a PRS-en. Jó nézni a zenésztársak döbbent arcát, mikor megszólal a cuccon ez a gitár. (Metálra azért nem ajánlott, de hihetetlenül szakítós, dinamikus torzított hangot lehet belőle kicsikarni).
Ezt birta írta: Zsír disznó lehet. Sajnos pont ezt a modellt nem gyártják balosban. Az új Deluxe stratómon van hasonló elektronika 10 különböző ( zajtalan) single c. sound
Ezt madottati írta: Én próbáltam Variax -et, nekem nagyon tetszett, mondjuk egy komolyabb Line6 fej+ládán és meggyőző volt!
Miki neked is "raj" cuccod van, azért azok a Stratok...igaz nekem csak egy jó gitárom van, de azt is szívesen feláldoznám azért a tudásért ami neked van!!! Meg aztán én azt mondom az a jó cucc amivel megvagy elégedve, bejön neked, szeretsz játszani rajta és azért a hangja is rendben van márkától függetlenül. Van egy koreai Fenix gitárom is amit nagyon szeretek, pedig nem világmárka de szerintem marha jó.
Ezt birta írta: Köszi egyet is értek veled. Mármint hogy nem feltétlenül az ár határozza meg a minőséget. Őszintén nagyon tetszenek ezek a cuccok amiket használok, és most tényleg nem azért de nem állom meg hogy ne írjam le de csütörtöktől egy európai turnén nyomom az Eric Marienthallal, és kérték hogy vigyem a variaxot. No comment. Ezenkivül persze ott a stratóm is és egy GT-6-al fogok játszani egy Twinen. Szóval nem egy egetrengető cucc, de a végeredménynek (mármint a hangzásnak) világszinvonalúnak kell lennie, különben nem lehetnék ott. Tavaly már bizonyított ez a cucc csak akkor a Bill Evans-szal nyomtam. Szóval biztos nagyon inponáló lenne beállítani egy Road kingell ilyen kvalitású zenészek közé, de az a tapasztalato hogy nem igazán érdekli őket. Ami érdekli őket az az hogy milyen szinvonalon szólal meg.
Ezt madottati írta: Engem meggyőztél!!! :) De mondjuk Strat+Twin az azért elég jó!!!!!! GT6 -ot nem nagyon ismerem, volt gitárosunknak van olyan, de az erőlködője nagyon szarul szól, kicsit kivan a bele és ezért nem tudok véleményt mondani róla.
Volt egy Ibanez RG370 -em, egy 100e körüli (új ára) koreai gityó. Nagyon szeretem rajta játszani és szerintem nem is olyan komolytalan az a hangszer, persze hátulra nem árt egy jobb hangszedő!
Ezt birta írta: Egy tanítványomnak vettünk egy Fernandes stratót pár éve. Az a gityó kevesebb mint a felébe kerül mint az amerikai társa. De minőségében ugyanaz!!!!!