engem a megadett egyáltalán nem érdekel, a metallica meg csak annyira mint az itthoni lett volna. Én is amiatt várom, mer ilyen nemvolt/nemlesz többször.
belvárosi amúgy a mi szállónk is, úgyhogy ez keménynek ígérkezik :D
Jaja, megyünk az Archaic crew-val meg Mákival. Metallica önmagában baromira nem érdekel, igazából az esemény történelmi jelentősége miatt vagyok kíváncsi az estére Mi vmi panzióban leszünk a belvárosban 2500/éj áron. Bérelt kisbusz van tervbe véve, de az még nincs fixálva, mert lehet, hogy OrangeWays olcsóbb, most próbálom kideríteni, hogy az autó mennyi. (Busszal 9000/fő oda-vissza az út.)
Nem-nem, rendes jegy.
Azért, mert haverokkal úgy mentem volna, hogy nem csak egy nap, hanem egy hosszú hétvége - városnézés, evés-ivás, stb. - de ezt nem bírtam volna pénzzel.
Rám fog ragadni... még mindig lehet venni, így a korábbi - kvázi ugyanannyiért - összegért hirdetve full felesleges, meg 10.000-ért már csak valaki megveszi. Az idő is kevés már. El akarom passzolni a picsába.
Hát, ha felállsz a színpadra, akkor ez benne van a pakliban..A csávó eleve érthetetlen módon állt neki az egésznek. Gondolom annyira azért nem hülye, hogy ne vágta volna, hogy miről szól a G3, erre nekiáll hegedülni a gitárján...na, most az ilyennek szerintem úgy kell, ha kiosztják..
Ja, ha nincs Fripp, meg KS, valszeg ma nincs(vagy legalábbis nem ilyen formájú és mélységű) Opeth, Porcupine Tree, Mastodon sem. Sokkal többet jelent nekem ez a fajta gitározás, mint a Satriani vagy Vai-féle iskola.
És én sem akarok Tallica topicban ennél többet hozzáfűzni.
Ebben a témában sajnos én sem vagyok előrébb, mint ők, mivel rajtuk nőttem fel..
Egy alapvetően előre, sokszor hangról hangra megírt zenékról szóló stílusban ténykedő zenész soha nem fog olyan szinten imprózni, mint pl. a jazzisták, akiknek meg pont az improvizációról szól az egész zenei életük.
Persze, sztem sem egy célzottan gitármaszturbálós műsorba való Fripp, leginkább azért, mert ő mindig is inkább zeneszerző volt és csapatjátékos, mintsem szóló előadó, a szólólemezei is sokkal inkább a kompozíciót állítják középpontba az egyéni játék helyett. Ugyanakkor olyan technikai megfejtéseket talál ki, amibe sok gitárhíró bicskája beletörne. Utolsó példa (mert egy Metallica topikban King Crimsont emlegetni túl sok értelme nincs) a Three Of A Perfect Pair című nóta ennek alátámasztására - megnézném, hogy ki játssza ezt el akusztikus gitáron éneklés mellett hiba nélkül:
Én pont ugyanígy gondolom!
Akármennyire csíptem ezeket az arcokat, koncerten 1 óra bőven elég! De ugyanígy vagyok a DT-vel, meg kb. minden zenekarral 1 órát végig állni, nekem fizikailag is untig elég
Mivel ugye ízlésekről nem..., ezért csak annyit:
Elismerem, hogy baromi jó zenész lehet. Biztosan rengeteg gitárosra volt hatással, de akkor, ott nagyon nem illett a másik két arc elé, és mellé.
Szerintem rajtam kívül még nagyon sokan alig várták, hogy Fripp befejezze.
A King Crimsont sem ismertem soha, amit hallottam tőlük, az nem volt elég, hogy ezen az állapoton valaha is változtatni akarjak.
Ez vonatkozik szinte az összes 'progresszív'-nek mondott zenére is, legyen az mai, vagy a '60-as, '70-es évekbeli banda.
De pl. a G3-on Vai baromi jó volt, de a saját PeCsás koncertjét nem bírtam végignézni...
Negyed órás dobszóló, bőgőszóló, billentyűszóló, folyamatos gitárvinnyogtatás... Sok volt, hazamentem.
Túl sok zseniális ember volt egyszerre a színpadon.
Vai-ból pont elég egy óra.
Annyira ellentmondásos a megítélése, mint Bartóknak. Véleményem szerint zsenialitásban, összetettségben hasonló szinten jár az öreg Fripp, mint Bartók. Disszonanciára épülő programzene, baromi érdekes harmóniákkal, hangszereléssel. (Pl. a ConstruKction Of Light lemezen a FraKctured nagyon durván össze van rakva,de igazából mondhatnék itt egy csomó dalt.) Ehhez a fajta zenéhez nem árt, ha van affintása az embernek a modern komolyzene irányában.
Fripp borzasztó volt, kiabálták is neki sokan, hogy menjen haza...mást nem tudott, csak esőt csinálni az esőcsináló "zenéjével"..
Én már többször nekifutottam a King Crimsonnak is Tony Levin miatt főképp, de mindig lepattanok erről a fickóról, egyszerűen nem tudom értékelni..
Dehogy tudja a pentatont jól.. egy fekvésben ismeri a skálát, oszt cső..
Amúgy a közös imprók szerintem mindegyik gitárostól elég vicces pillanatokat hoztak, egyikük sem ennek a "műfajnak" a mestere, és nagyon kapaszkodnak a legalapabb dolgokba, amit tudnak, így mindig érződik a görcsölés..
Fripp az egyik legzseniálisabb, legformabontóbb gitáros és dalszerző a hatvanas évek vége óta, egyszerűen annyi, hogy nem erre számított a közönség jórésze. (Én pl. azért nem mentem ki arra a G3-ra, mert a 3 úriember közül csak Fripp érdekelt volna.) Van a figurában egy alapvető dac a futó trendek ellenében, emiatt sztem szándékosan készült egy első hallásra abszolút befogadhatatlan szettel. Szerintem kurvajó a figura, a King Crimson régóta az egyik legnagyobb hatás nálam, Frippnek köszönhető javarészt, hogy a hatvanas évek vége óta folyamatosan előremutató, a szó szoros értelmében progresszív zenét csinálnak, ami a jellegzetes stílus ellenére sosem fordult önismétlésbe, mint azóta sok prognak nevezett zenekarnál.
Kirk tényleg elveszett volna köztük. Imprózni nem nagyon tud, illetve a pentaton elég jól megy neki, de egyedül megint csak nem sokat tudott volna villantani, mert saját száma nincs, a végén a közös maszturbálós fináléban meg csúnyán leégett volna a két földönkívüli állat között, úgyhogy nem csodálom, hogy nemet mondott.
Én sem mennék, ha hívnának.
" Kim: I know that you're the driving force behind G3. Do you have any guitarists that you have your eye on for future shows? Joe We spend about a year to about a year and a half prior to hitting the road and the nature of the business is that you have to really work on a couple of different scenarios at once until one of them looks like it's truly gonna take off. I've gone after the obvious choices. I've been calling Eddie Van Halen and Jeff Beck for many years consistently trying to get them to come out. I've asked Kirk Hammett, from Metallica, to come out. You know, some of these guys don't like leaving their bands to come out and go solo, even if it's just for six weeks of shows. So that's been difficult. Some of the other guys, maybe, are uncomfortable standing on stage with other guitarists. They really prefer to go out on their own tours and not have that scene where they have to mix it up with other players. Generally though, I've always found that if I can get them to do one G3 show, it always changes their mind. They realize that it's not a competition, it's a very musical and friendly event and the audience doesn't see it as a competition at all, so they really have nothing to worry about. It's just getting them to that first show that's the tough part. (laughs) "
Az a vicc, hogy Satch büszke rá..Bár, ha azt nézzük, hogy talán ő az a tanár, akinek a legtöbb világhírű zenész került ki a kezei közül, amellett, hogy aztán idő közben belőle meg a gitárvilág ikonja lett, még érhető is a dolog.
" Joe Satriani: No, I was Kirk's teacher for 2 years. When I was his teacher, Kirk was playing in Exodus, then he joined Metallica. Those were really importand lessons. Sometimes Kirk came to me and we studied on the solos that Kirk did for Metallica. I recommended somethings on those solos. But then my "Surfing With The Alien" album was released and the album was very successful. I toured with Mick Jagger so my own career's started. Kirk Hammett was my last student. "
Úbazz, wikipediat olvasgattam kirkről.
Megrögzött diákként, Hammett a Kill 'Em All című lemezhez kapcsolódó turné során Joe Satriani-tól vett leckéket. Mi több, mindig is a tanulás volt Kirk válasza a teljes kiégésre. 1993-ban, a maratoni hosszúságú Metallica (album)hoz kapcsolódó turné befejeztével pedig azonnal beiratkozott a San Fransisco-i Városi Főiskolára, ahol a későbbi (Load és Reload albumokon megismert) gitártudását megalapozó leckéket vett. ...
Kirk továbbra is káprázatos szólókkal tűzdeli meg a Metallica zenéjét, nem beszélve azokról a félelmetesen jó riffekről, amelyeken a Load-időszak óta James Hetfielddel osztozik.
könnyben úszik az orcám
amúgy igazad vagyon.
el sem merem mondani ,hogy én a scorpions hatására kezdtem el gitározni, uli roth volt nekem a szólóisten.
míg nem jött lynch....
de kirk játéka sem hagyott hidegen, sokunk számára volt követendő példakép.
Csak egy gondolat szegény Kirk kapitánnyal kapcsolatban:
Tegnap lapozgattam régi gitáros újságaimat, és az egyikben talátam egy KISS-interjút. Nem mintha annyira érdekelt volna, de beleolvastam.
'96-ban újra összeálltak, és 17 év után elkezdtek koncertezni.
Ace mesélte, hogy próbákon a szólók kb. 60-70%-osra sikerültek, de Gene és Paul azt mondták neki (idézem ) "C'mon, either shit, or get off the pot, Ace!"
Azaz: "Nemár Ace! Vagy kulázz, vagy kússz le a biliről!
Srácok ezrei kezdtek el miattad gitározni, tartozol nekik annyival, hogy normálisan játszol, nem teheted meg, hogy csalódást okozol nekik."
Hogy ez az "either shit, or get off the pot" azt akarta-e jelenteni, hogy ha nem csinálod normálisan, menj a p...ba, vagy ennyire nem gondolták komolyan, nem tudom, de Kirkre ráférne egy ilyen kis baráti beszélgetés a 'főnökeivel'.
Egyik kedvenc gitárosom, és ha nem is miatta kezdtem gitározni (hanem James miatt...), a mai napig szeretem a szólóit szúnyogvibrátóstól, Wah-hintástól, pontatlanságoktól függetlenül.
Ezerszámra vannak nála jobb gitárosok, akár ismeretlenek is, de akkor is ő "A KIRK".
Ahogy Ace sem egy nagy durranás, de olyan arcok (is) kezdtek miatta (is) gitározni, mint Dime.
(Ezt most reggel le kellett írnom.)
Ez az oldal amúgy nem a dobokról szól, hanem a konvolúciós ( vagy hogyan monnyák :)) hangfalszimulációról, de a kész mixek elég jók. akartam is írni néhányuknak, csak a lustaságom meggátolt.
a superior 1-nél én is úgy csináltam
Aztán megjelent a 2-es aminek ugye vannak saját plug-injei.
Biztos vannak jobb plug-inek a világon, sőt az én parkomban is (logic-ozom, és annak elég jók a plug-injei), de nekem megfelelnek az SD-é is.
Reverbet én semmiképp se használnék SD2-nél. A térmiksis wavok amik vannak benne jobbak bármilyen reverbnél sztem.
Compressor-EQ ilyesmik amiket használnék amúgy is.
Jaja, úgy-úgy. Én azoktól nem vagyok elájulva.
Eléggé bele lehet mászni a beállításokba, ez előny és hátrány egyszerre. Egyébként -szerintem - a legjobb mixeket nem superioron belül kitekert sounddal hallottam. A programon belüli mixet renderelik, majd a wav sávokat külső reverbbel stb. újrakeverik akár Cubase-ban, akár más hoszt progiban.
Majd ezt kéne kihúzni valakiből :)
Hát az alapprogram azért nem olyan nagy. Nálam 20 + 35 gigát tesz ki az alap + metal foundry. A Mixo-t el sem kezem 'megvenni', sok az a 120 giga. Ifő hiányában eddig még nem sokat tudtam tekergetni superiorral, esetleg van tipped, honnan tudnék beszerezni pár kész presetet? Lehetőleg jókat :)
máshol is olvastam ezt amit írsz. Azaz a Slate féle"élő" hangzásról.
Azért reménykedem a superioros verzióban.
A superior elég meggyőzően életszerű.
Még dobos(ráadásul jó dobos) ismerősöm is beszívta, hogy nem igazi dobos szól a felvételeimen.
Persze van olyan is aki kiszúrta.
nem brutál méret?????
Superiorból majd 200Giga van a gépemen
(azaz nincs is, ááá, az csak úgy néz ki fiúk, de valójában nem az)
Tudom, hogy nincs feltörve, írták az audionews-on. Csak reménykedtem.
Amúgy a saját összeállított dobsoundommal is elégedett vagyok.
A Slate féle Black-kitben picit mintha szebb lenne a lábdobb alja.
De mondom van Slate keverés superiorhoz is. Valamikor állítolag majd le lehet tölteni a toontrack oldaláról a legális felhasználóknak.
Azután már csak kicsit kell várni, és ott lesz az audionews-on is.(nem mintha én onnan töltögetnék le áááá dehogy)
Amíg egyeket rúgsz, addig jól szól a Slate-ben a black kit, de amint nekiállsz duplázni, tök műanyag lesz az egész..
Lehet, hogy ez zenében eltűnik, de önmagában elég ergya..Addictive simán megeszi, a Slate cinjei meg borzalmasak..szóval minden jóban van vmi rossz..
Dob téma: Ami nem brutál méret és élő hangzása van az a Superior Drummer, kombinálva a Metal Foundry packkal, bár ezt a Black soundot
( Slate Drums) nem tudod vele összehozni.
Aztán ott van még az Ocean Way Drums és a Mixosaurus a maga szerény 120 Gigabyte méretével...
Úgy tudom a Steve Slate még nincs megtörve.