Hello!
Olyan gondom lenne, hogy floyd-os gitáromra 13-as húrokat raktam és ha behangolom a húrokat akkor a floyd nem áll vízszintben a gitárral. Ez ellen mit tudnák csinálni?
Ja.
Írtam is a Yamaha topicba amikor hozzám került,hogy olyan dolgok vannak benne,ami az Ibanezek felső kategóriájában sem mindig.Meg ilyen kidolgozás és anyaghasználat ,csak a japánokban fordul elő. Pedig én IBI fan vagyok a javából.Más gityóm alig volt.
Csak amikor a Peta pickupot cserélt felhúztam magam és meghirdettem.Így még jó árat kaptam érte.Ha netán Peta meggondolná magát és eladná az övét,azután egy fabatkát sem adnának érte,pedig ez egy kurva jó hangszer.Csak nagy ám a sznobság gitárosoknál is.
Réztőkét a népnek!
Floyd Rose tremolókhoz sárgaréz tőke. 3500Ft postával, előreutalással.
Utánvétes árat még kitalálom 3800?. Vagy Bp személyes átvétel 2db-tól.
Méretek: 60x10x33mm - precíz CNC munka!
Amikhez jó: OFR - és éretben kompatibilis tremek, Schaller kompatibilis társai(pl: Jackson JT590, Cort, Kramer)
Amikhez tuti nemjó: Takeuchi, Gotoh, Edge család.
egy régi mobilos teszt videó csak a sustain kedvéért. sirjoseph kukac mailbox.hu
Szerintem csak éleztesd (mondjuk 3 ezer Ft, 20 perces munka... :), tőcsavar csere csak ha nagyon muszáj... Ha több sebből vérzik, inkább vadássz le egy jó állapotú márkásabbat.
Hello!
Köszi az infót,amúgy egy yamaha rgx420asról van szó,aminek a floyd-ját az előző tulajdonos rendesen tönkrevágta(hogy hogyan nem tudom).Ez egy licensz tremoló,azt hiszem trs101,gyárilag réz tőkével szerelték.Harmony centralon és máshol is sokat dícsérték a floydját,ezért gondoltam,talán megérne egy élezést...
Az élzés is olyan, mint a bundsíkolás, párszor el lehet játszani, de olyan sosem lesz, mint eredetileg, és előbb-utóbb elfogy az anyag is, nem lesz majd mit megélezni.
Vannak olyan gagyi Floyd licenszek, amiket kár élezni, mert annyira puha anyagból vannak, hogy egyszerűen nem éri meg, pénzkidobás. Házilag esetleg lehet velük szenvedni, félévente megélezni, kis kézügyességgel ée szerszámmal 'ingyen van'. Nekem az eredeti Floydomat még sohasem kellett éleztetni, pedig lassan 24 éves... ezért kerül annyiba, amennyibe. Nem tudom, milyen Floydod van, de szerintem inkább érdemesebb lenne egy 'megbízhatóra' cserélni (Schaller, Jackson mittudomén), ami használtan 2-3 élezés ára... De ha eleve jóféle a Floydod, olyan, amit csak 10 évente kell élezni, akkor nem kérdés, éleztesd meg. De ha gagyi, akkor inkább csere. Nem mellesleg jobban is szólnak a nevesebb Floydok, mert jóféle anyagból vannak...
Sziasztok!
Nem tudja valaki,hogy kb mennyibe kerül a floyd rose tremolón a kések megélezése,és egyáltalán megéri-e?Hallottam olyat,miszerint felesleges élezni,mert ha már egyszer megélezik,utána gyakrabban kell mert gyorsabban fog kopni... Valakinek esetleg tapasztalat?
Köszönöm a tanácsot, így fogom csinálni a fúrást.
Jövő hétvégéig nem hiszem, hogy lesz időm a javításra, addig is megkérdem más topicban a pótlásra mit ajánlanak a "szakik".
Ha már kipótoltad a régi lyukat és fúrod fel az új satut,
akkor javaslom, h alulról - nem túl szorosan - gyors-szorítóval kétoldalról fixálni.
Így nem vezeti meg fúrásnál a fúrószárat az anyag.
Vékony karton lapkával is lehet alápótolni.
A Gotoh-hoz kaptam olyan réz szettet, amit Xanax linkelt.
Egyszer szétszedtem egy gityót, amin a satu alatt az also E-nél volt kis pótlás vékony kartonból.
Mikor raktam össze kicseréltem rézre, de persze nem volt különbség. :)
Az nem az igazi.Koptatófuratokat volt,hogy kitöltöttem ezzel és fatapasszal,de nem tökéletes.Crowguitars topicban kérdezősködj szerintem,Bassman70 biztosan tud megoldást:)
Ezek szerint a tipli jó megoldás lehet. Hurkapálcám nincs, de talán fogpiszkáló is megteszi (az is keményfa). "Igazi" tiplivel ilyen vékonyságban én még nem találkoztam.
Szerintem is valami vékony tiplit kell a régi lyukba beragasztani. (hurkapálca ? )
Valami kemény fából jobb persze, olyasmiből mint a gitárnyak. (Másnem faragsz valamit. 2 db 1 cm hosszú 3mm átmérőjű fapálcika nem olyan vészes.)
Aztán meg új lyukat fúrni.
igen, a nagyobb lyukakat (pld trem tőcsavarok furata) szokták felfúrni és tiplizni, de a kisebb facsavar furatokat is így szokták eltüntetni (pld hevedertartó lyuk).
a folyékony fa szerintem felejtős. bútorgyártásban ugyan sokat használtam, de hangszernél nem tenném, ahhoz nem elég tartós és erős.
szaki.
meg kell kérdezni egy szakit :)
bassman70, csillagpatrik, bajkevi, sexy (gitárklinik) stb...
Nem is az emelés az elsődleges kérdés, a két nut között alig mérhető magasságbeli különbség.
Csak a csavarhelyek vannak máshol, tehát ez a lyuk-betömés és újrafúrás a kérdés. Itt pld. azt írják, hogy fel kell fúrni nagyobbra és tiplit kell berakni. Ez szerintem pl. egy ajtó zsanérjainak felfogatásánál működhet, de egy gitárnyak esetén, ahol mm-ekről van szó, és viszonylag kevés "anyag" van (vékony a nyak), totál hülyeség.
Szóval valamilyen kétkomponensű ragasztóval pl. be lehet tömni a csavarhelyet? (A fatapasz/gitt, amiről előbb írtam, túl puha, rájöttem.)
Lehet, hogy hangszerész lesz belőle, csak szeretném olcsón megúszni, mert az egész nyak, amin ez a gond jelentkezett, sem és valami sokat. Azért Mekk mesterkedni nem akarok.
Köszönöm a tanácsokat.
Nekem ez kontár munkának hat:)Ha emelni kell,akkor én fát tennék alá,ha lehet ugyanabból,mint a fogólap anyaga és ragasztva.De szerintem hangszerészhez kellene vinni ilyen opciókkal.Lehet,hogy a fogólapot a satu alatt le kellene marni és kipótolni egy új darabbal,amit fúrni lehet a núthoz....de csak tippelek.Csillag Ptrik,vagy Bassman70 lehet az embered,szerintem kérdezz rá a topicjukban!
üdv,
egy "famegmunkálós" kérdésem lenne:
egy satus nyerget tartó két csavar helyét kell újrafúrni a gitárnyakon, régi lyukak rossz helyen vannak az új satunak. Egy fél-egy mm az eltérés, nem akarom beleerőltetni így a csavarokat - szerintem kitágítának a lyukakat ha ferdén lennének behajtva, nem fognának rendesen és satu sem illeszkedne a helyére pontosan.
Mivel lehet betömni a régi lyukakat? Valami "fagitt/fakitt/folyékony fa"-ként hivatkozott cuccot ajánlottak. Lehet ilyen anyagot valahol kg-os kiszerelés alatt kapni (Bp.-en)? Csak vödörnyi adagokat találtam eddig, mikor 10g-nyi kéne maximum.
A lyukak nem mennek át a nyakon (nem imbusz-csavaros a rögzítés a nyak hátuljáról), hanem facsavarral van rögzítve a satu.
Másik kérdés, hogy ha esetleg az új satu alacsonyabb lenne a réginél, mennyire elegáns megoldás egy pár tized mm-nyi lemezt berakni alá emeléshez /mondjuk telefonkártyából kivágott műanyag lemez/? Van erre valami "hivatalos" megoldás?
Itt egyszerű kartont rak alá a fickó, ez elég elnagyolt megoldás, főleg, hogy a papír ki is lóg a satu alól.
Full beállítás... csak az a kérdés, mihez kellett nyúlni, és mihez nem... egészen más egy rendszeresen karbantartott hangszer, mint egy szétnyúzott dög :)
Ok.Én igazából a réztőke árára voltam kíváncsi.
Onnan kalandoztunk el.
A hangszeremet magam állítom,be. A bundokat meg Győrben cseréltetem,vagy csiszoltatom.
Ennyi.
Full beállítás nálam nyakállítás,oktáv, tremolo dőlésszög, pickup,hur-magasság, esetleg kések élezése még benne szokott lenni.
Ha már fenni kell a bundokat az gépmunka, nem hiszem hogy bárhol benne van az árban.
A tőke anyaga elkészítése cseréje+ beállítás volt 12 ropi. Nekem kellet még kicsit marni felső alsó nyeregnél meg pici festés. Így volt 22. És kaptam egy atom cuccot.
és szerinted én mire gondoltam? ami a v52-ben 9e, azt csinálja meg amennyiért írtam. sőt, onnan igazolt át. de nekem nyilván nyóc.
különben 50-60-ért lehet bundcsiszoló/profilozó szerszámokat rendelni a stewmac-től. szvsz bárki megcsinálná ezeket az apró karbantartásokat, akinek megvan az ügyessége. (és egy gitárosnak eleve ügyesnek kell lennie.) csak hát ez olyan túlmisztifikált terület, mint a pickupgyártás.
Ezért kértdeztem,hogy milyen fullbeállításra gondolt.
Épp a napokban nézegettem az árakat az olcsóbbak között( Vin52) 9000-Ft a bundsíkolás profilozás beállítás. Én erre gondoltam. Mondjuk nekem csak a bundsíkolás,profilozással a para, a többit magam végzem. Késélezés ,bundpolír meg a többi incim-fincim, itthon is megy.De ha a bund kopott ,vagy esetleg nincs síkba akkor megálltam.
A full beállítás elég tág fogalom. :)
Belőtte a floydon az oktávot, + lezsírozta, azt még elhiszem.
De hogy ezért becsiszolta a bundokat, + belőtte a nyakpálcát, stb...?
Tisztelt Floyd-os kollégék.
Ma elkészült a Fogas Viktor féle bronztőke upgrade.
Kötelezővé tenném minden floydosnak.
Atom hang, megszüntek a nekívánatos rezonanciák, és 10x érzékenyebb lett a mozgása (berregés stb.)
Ha szépen akarsz a karral vibratozni, akkor visszafelé is kell, hogy mozogjon egy kicsit. Ha csak lefelé nyomkodod vibratonál, az furán szól (nekem :) De amúgy jól látod, ha nem használod ki, ne fizess érte. Hangzásban is azért valamennyit elvesz a Floyd, tehát ebből a szempontból az igazi a fixhíd. Egy igazán jó Floyd rendszer, ami megbízható, lassabban kopik el és jól is szól, az meg nem olcsó. Ne köss kompromisszumot (olcsó Floyddal), ha nem muszáj. Az S570 már jó választás lehet.
Én azért a figyelmedbe ajánlanám a hagyományos lebegőhidasokat is, pl. egy Wilkinson VS50 plusz egy satus kulcskészlet. Illetve vannak olyan rendszerek is, ahol le lehet ültetni a Floydot a testre, vagy más módon fixálni, hogy csak előrefelé működjön. (bár, mint írtam, szerintem zeneileg ennek nem sok értelme van)
Az RG350 lehet, hogy azért drágább, mert már nem az Edge 3-al szerelik, ami nem is baj.
Kicsit talán furcsa kérdéssel jöttem ebbe a témába.
Új gitár vásárlása előtt állok, olyan 100-150ezer között tervezek új, nem használt gitárt venni.
Egyelőre csak neten nézelődök, de természetesen majd az élő próbák fognak dönteni. Most az első nehézség, amivel találkoztam: az eddig kinézett gitárok közül több is Floyd Rose (vagy ZR) tremolós. Ezért is jöttem ebbe a témába.
Hogy konkrétumok is legyenek, a következő modelleket néztem ki eddig:
- Cort Viva Custom WP
- Ibanez RG350 (a fehér komolyan csak a színe miatt drágább vagy 15%-kal?)
- Ibanez S570 B
Jelenleg sima tremolót sem használok, később még előfordulhat, hogy simát igen, de Floyd Rose rendszerűt, hát... Meghagynám a virtuózoknak. Pontosabban: a kar visszafelé húzására nem feltétlenül tartok igényt.
Viszont úgy hallottam, hogy a Floyd Rose tremolo bonyolítja a hangolást, húrozást, ill. mivel bonyolultabb szerkezet, gondolom csak növeli a problémaforrások lehetséges számát.
Szóval a kérdés: ha egyáltalán nem tervezem kihasználni a Floyd Rose-nak azt a funkcióját, hogy feszíteni is lehet a húrt vele, akkor inkább mindenképp kerüljem el?
Láttam a srácnak a másik videójában a GT-10-et emlegeti.
A karcos artikulációról, plusz a kis ziziről meg vonalra tippeltem.
A gitár nyaka Charvelnak tűnik.
Szerintem nagyon jó érzékkel rakta össze ezt a dalt. Yutúbon meg is dicsértem.
Rövidesen készülnek réz tőkék ismét. OFR, Schaller és mérethű másolataikhoz.
Tervezek Takeuchi blokk készítést is.
Ahhoz a fajtához, aminél a tőkébe kell a kart betekerni.
Ha elkopott a spiáterben a menet, vagy nincs hozzá kar.
Illetve vettél kart, de rövid a szára és nem éri el a menetet - akkor dobj mélt.
A G húrnál ez ismert probléma, asszem Birta Miki tudna neked erről mesélni (ha gondolod, keresd meg itt a fórumon).
Két tipp:
1. Trem kései? Élesek? Tőcsavarok épek? Nem mart bele a kés? Csepp olaj a késeknél nem csökkenti a hangolódást?
2. Mikori a húrkészlet? Egy húrcsere lehet, hogy megoldja a problémáját (ahogy öregszik, egyre erősebb ez a jelenség). Saját tapasztalat. Ha nem akar cserélni, vegyen egy csak egy új g húrt és nézze meg azzal...
Megnézte az általad irtakat, minden pöpec. A babák nem voltak sorrendben, szépen a helyére tette azokat, igy a g-hur alatt levő máshová került. összerakta.
És lásd....ugyanaz a hiba a g-hurnál....tehát nem a baba kérdése....érthetetlen..
Tremezik kb. egy hanggal felfelé elcsűszik, majd mikor "visszatremezik" csodálatosan pontosan beáll a behangoltra....érthetetlen!!
A babán lehetnek rafinált kopások, h bizonyos helyzetben nem jól fexik fel a húr.
Aztán azt a csavart nézném meg, ami az alaplemezre ráfogja a babát.
Az alaplemezben a menet könnyen kihal.
A nyaki satut is meg lehet sasolni.
Próbálja ki, anélkül h a floydot babrálja kezdje el tekergetni a G-húr hangolókulcsát.
Ha a satu jól tart, akkor nem történik semmi.
Szeretném a véleményeteket kikérni a következő ügyben:
Egy ismerősöm gitárjában a Schaler tremnél a G-húr mindig hangolódik, ha használja a tremet csak a G-húr lesz "magasabb". Ha visszafelé húzza a tremet "visszaugrik" és pontos lesz.
A többi halál pontos marad. satu nem lehet, mert uj gotoh-kat vett rá most.
A babával lehet valami??...más nem nagyon lehet??...
Ha a baba gond, akkor azt lehet valahol szerválni ?...
Köszi előre véleményezéseteket!
Szerintem ez megbeszeles kerdese. Nekem egy het alatt keszult el, de gondolom meg lehet egyezni gyorsabb ellatasban is. Mondjuk az igen valoszinu, hogy helyben nem tudod megvarni, mert a bronztomb kifaragasa az egyeztetes utan kezdodhet el.
Ebben a videoban, ami egy tremol-no beszerelését mutatja, a csávó nem forrasztja be ezt a vezetéket, csak odaszorítja egy csavarral. Ez így jó megoldás?
Köszi az infót, ez a tanácsot megfogadom a Lo-Pro-m esetében. Valóban jobb, ha a tőkét igazítják a gitárhoz, mint fordítva... :)
Megkérdezhetem, mennyi idő alatt készült el ? Ott kellett hagyni a hangszert, vagy megvárható volt helyben a művelet ? (a beszerelés és 'finomhangolás')
Megcsinaltattam a toke cseret egy rg1077xl lo pro edge hidon.
Azt kell mondjam, hogy ez egy kotelezo upgrade!
Egyszeruen qrva jo! Jobb hangkitartas,reszletessebb hangkep, es az egesz nyak gyonyoruen rezonal a testtel.
Az enyement Fogas Viktor csinalta. Profi hozallas, profi munka. Voltam mar sok helyen a gitarjaimmal, de messze nala kaptam a legtobb figyelmet.
Szerintem nem erdemes netrol rendelgetni, mert arban szinte semmi kulonbseg, de Viktor altal keszitett toke az olyan lesz ami pontosan a gitarodba valo, es ugy, ahogy szeretned!
Amúgy eléggé esélytelen, én komplett VS100-at sem kaptam itthon.
Ha tudod a méreteket, érdemes itt nézelődni, hátha találsz hasonlót:
http://www.floydupgrades.com/catalog/
Ami nekem van:
50x30x8mm
50x37x8mm
Eredeti Floydokhoz valók, krómozott sárgaréz blokkok, 3db furat az alaplemez felé kb. 17mm-enként, a túloldalon 5db rugóakasztó hellyel.
A 30 és 37mm a magasság, tehát a távolság az alaplemez alja és a rugók kampója között. Ezt le kell mérni, és azt választani, amelyik hasonló a meglevőhöz, nehogy a rugók túlságosan le- vagy felkerüljenek. Ez csak a Floyd üregétől függ, és ha bírja, érdemesebb a nagyobbat választani... :)
Cserélem is őket, számomra értelmes dologra... írj.
Írd meg légyszi az e-mail címed. Egyébként néztem én is már korábban, h milyen gagyi anyagból van a blokk. Az enyém valami alu ötvözet, szinte semmi súlya nincs.
Unod, hogy a licenszelt Floyd Rose-odnak nincs hangkitartása ? Cserélj rajta tőkét... azaz sustain blokkot. (ez az a fémtégla, amibe a rugók mennek, az olcsó licenszekhez ezeket hitvány anyagból gyártják...)
Eladó 2db eredeti (!!!) Floyd Rose sustain blokk, sárgarézből, krómozott, USA patent meg minden rá van írva. Házilag is egyszerű kicserélni, csak a babák alatt fogja 3 csavar az alaplemezhez, de persze segítek...
Miért, D-Tunát találsz itthon ? (normális áron ? :)
Lehet 'házi módszerekkel' is fixálni, de inkább szerezd be a profi cuccokat valahol külföldről, jóáron...
Azért kell fixálni, mert különben váltásnál a többi húr is elhangolódna többé-kevésbé.
Az történne, mintha egy lebegőhidas, satuzatlan, de behangolt gitáron leengednéd az E6 húrt D-re, mivel így kevésbé húzza a hidat az E6 húr, hátrafelé dől, és a többi húr felfelé hangolódik. Ezért kell fixálni, hogy ne tudjon hátrafelé dőlni a híd.
Kitartás! Még pár hét és eljutsz odáig, amit lentebb írtam.
Kiderül "hogy jön a témához".
Amúgy van egy egész oldal erre a cuccra: http://www.dtuna.com és rögtön a kezdőlapon a képen egy full-float tremoló van d-tunával -
Az igazi kérdés, h befér-e floyd és a test közé marás nélkül.