Azt egyébként körülbelül tudod, hogy miért szeretnél fylodos gitárt? Úgyértem, hogy eleve olyan a játékstílusod, hogy sokat tremolózol, vagy inkább csak mint lehetőséget szeretnéd kipróbálni? Mert ha csupán az a fontos, hogy ne hangolódjon a gitár még húrszakadáskor sem, akkor azt javaslom, hogy vegyél egy vintage tremolós, vagy fixes gitárt és tegyél rá Sperzel kulcsokat. Akkor nem fog hangolódni sem játék közben, sem húrszakadáskor, és a húrcsere is viszonylag gyorsan meglesz!
Sperzel Guitar Machine Head
Bocs, hogy ezt írom, de szerintem irreális igényeket támasztassz a leendő tremolóddal kapcsolatban. Lassan 20-éve használok floydos gitárokat, olyanokat amiben volt jó és rossz minőségű tremoló is. Még az origi Floyd Rose is el tud hangolódni. Nagyon el lehet baszarintani a beállítást, és akkor a legkirályabb tremoló is megbízhatatlanul működhet. Szóval a húrszakadás esetére csak akkor biztosítható az hogy ne hangolódjon el, ha korlátozod a trem mozgását, vagyis kiékeled, hogy csak előre lehessen lenyomni, így ha szakad. akkor feltámaszkodik az ékre, és nem hangolódik el a többi húr. Hasonlóan működik a Tremol-No nevű szerkezet is, amit szintén erre a célra találtak ki.
Az RG 1570 az jónak tűnik, sokkal jobbnak mint a 370, az S szériát sokan szeretik és dícsérik, de a ZR tremoló már megosztja a gitárosokat, mondjuk ettől még neked akár be is jöhet.
egyszer valaki okított, akinek volt.
van valami kiegyenlítő benne, ha jól emlékszem. azt be lehet többféleképpen állítani, ha jól rémlik le is lehet fixálni, hogy csak lefele lehessen nyomni, és akkor nem hangolódik szakadáskor. de akkornem is igazi floyd. egyébként meg nem annyira hangolódik, vagy valami ilyesmi.
Az S szériás Ibanezek nem rosszak. Ám nekem a ZR tremcsi nagyon nem tetszik.
Az RG370-t szerintem ki se próbáld...
Az 1570 üti a másik kettőt, az biztos.
Na most figyelj: én a helyedbe elfelejteném ezeket a szar sportgitároakt, az 1570 árából már jóravaló Telecastert vegyél, akár használtan is.
Ibanezekkel szimpatizálok.
Ezeket néztem:
RG1570-Edge Pro
RG370-EdgeIII
S470-ZR
Lényeg, hogy húrszakadáskor ne hangolódjon el a gitár és gyorsan lehessen pótolni. Az sem hátrányos, ha hosszú életű vagy külön cserélhetők az alkatrészei.
Inkább úgy közelíts a dologhoz, hogy számodra melyik márkájú gitárok jönnek be kényelemre, hangra, egyéb tulajdonságokra, és akkor kell megnézned, hogy abból a márkából, van-e olyan típus amin jó floyd van. Alapvető, hogy egy 50.000.- forintos gitáron maga a floyd sem lesz tökéletes (vagy nem sokáig bírja kopás nélkül), tehát igazából mindjárt az elején érdemes megnézni a péztárcádat, hogy mennyire vastag. nagyon jók az Origi Floyd Rose tremolók, de ugyanaz a minőség a Schaller is, az ibiben az eredeti Edge tremolók a legjobbak. A Schaller-re és a Edge-re is rá van írva, hogy "Licensed under Floyd Rose patents", de ez csak annyit jelent, hogy az eredeti szabadalom alapján készült. Ez van az olcsóbb (ócskább) tremolókra is ráírva. A minőséget az egész gitár képviseli, nem csak a tremoló.
Én nem vagyok túl nagy ismeretes a floydok iránt, régebben használtam, de rájöttem, hogy nem az én világom.
Számos csúcskategóriás ill. középkategóriás gitáron van kúrvajó floyd.
Stílustól független:
pl.:
Schecter C-1
Egyébként még hozzá kell fűznöm annyit, hogy számomra egy gitár ha floydos, akkor az legyen original.
Mindenféleképpen előnyt jelent a gitáros számára, ha egy ilyennel rendelkezik. No persze, számos floyd rendszerű tremoló van, aminek nem original floyd rose címen fut ki a gyárból( Edge Pro - "Ibanez" ) Ezek is kúrvajók.
Hát azt gondoltam, hogy az eredeti floyd rose a legjobb. De ebből is több típus létezik. Melyik gitárokba szerelik alapból ezeket, vagy melyik típust érdemes használni?
Sziasztok!
Kérdésem lenne, hogy manapság melyik az a tremoló rendszer, amelynek a tulajdonságai, hogy: nem hangolódik a gitár, szakadás esetén gyorsan lehet cserélni, hosszú életű és az alkatrészei külön cserélhetőek.
Esetleg melyik gitárokban szokott előfordulni ilyen, persze ha létezik.
Köszi!
Sziasztok.Egyszerűen nem birom beállítani ezt az ócska tremet.
Beállítom a kulcsokkal minden jó,meghúzom a felső satut.
A finomhangolóval belövöm mire a hatodik húrhoz érek az első elmászik!!!
Nincs vmi ötlet?
Abban biztosan van valami, hogy általánosságban nézve a minőségi cuccok mondjuk finomabbak, vagy jobban berregnek pl, de az én tapasztalatom az azt mondatja velem, hogy rengeteg múlik a jó minőségű tőcsavaron! Mondok egy példát!
A Krameremben origi Floyd Rose van, ami ugye minden "flodrózok" alapja! Sajnos néhány hónapja az egyik tőcsavar eltört és mivel nálunk ezt az alkatrészt nem lehet egyből beszerezni, ezért az akkor még nálam dekkoló Squier Stagemasteremből vettem ki a csavarokat. Én azt megelőzően is elégedett voltam az un, berregéssel, de amikor visszaraktam a floydot és először megberregtetem, hát úgy kellett legonom, hogy hagyja már abba! A szar-szutyok (pedig nagyon is jó gitár) kínai Squierben olyan csavar volt amin csak úgy táncolt a tremoló kése! Aztán lett új csavarom és betettem, és most berreg szépen, de nem olyan hosszan!
Nem nagy ügy, csak meglepődtem, hogy mindenféle élezés, meg fenés nélkül mennyit számít egy jó csavar. Sajna senki nem tudja, hogy hol is lehet beszerezni!
nemén akakarok lenni aki végképp belepofázik, de mivel engem érdekelt a téma (ugyanis nagy floyd rose szerelmes vagyok) ezért szántam rá időt, és kipróbáltam többféle beállítást. elvileg hiába az erő ugyanannyi mint amennyi a húrok húzása, a floyd működése abszolút változik a rugók számától. minnél több rugó van a rendszerben a tremoló annál "merevebb", annál kevésbé berreg stb.
próbálkozzatok Ti is, érdemes.
egyébként érdemes megfigyelni azt is, h az origi floyd/edge/gotoh képest nagyon durva berregésre míg mondjuk nekem a lo-pro edge eddig igazán nem akart annyira mint a többiek.
ja. meg szét is lehet tépni, meg folyásba átvinni, sőt ha belövöd egy fekete lyukba, akkor szétszippantja a vákuum, és megszűnik létezni.
csak éppen kurvára nem erről volt szó, de már régóta látom, hogy neked mindig hozzá kell fűzni valami okosságot, hogy eggyel okosabbnak tűnj, igaz hogy semmi köze a témához. ja és az elmaradhatatlan szmájli is kell a post végére MINDIG, mert különben rossz lesz neked.
ez meg az én véleményem, és most volt az utolsó eset, hogy reagáltam bármit is az okoskodó, cinikus hülyeségeidre.
Bocs hogy beleugatok, de több igazságot látok a Harkh leírásában, mert ugyan a tremoló viselkedését, úgy általában befolyásolhatja az hogy a mekkora súlya van a tremolónak (vagy a tőkesúlynak, kinek hogy tetszik), de alapvetően egy adott hangolásnál (tételezzük fel, hogy normál "A"-ra van hagolva minden hangszer), a nyújtásnál bizony az ellenfeszülő rúgók által kifejtett ellenállás határozza csak meg, hogy mennyire "másznak" el a szomszédos húrok! Mert ugye ha "A"-ra hangolunk, és a hangolás megváltoztatása nélkül, több rugót rakunk a tremolóba, akkor feszesebb keményebb lesz a tartása, hiszen az adott hangoláshoz szükséges feszítő (ami egyébként állandó) több rugó között oszli el így azok könnyebben tartanak ellen, és a talp elmozdulása is kissebb lesz, vagyis a nyújtott húr melletti húrok is kevésbé hangolódnak el! Ha ugyanezt kevesebb rugóval próbálod, akkor a rugókra nagyobb terhelés fog jutni és kevésbé lesz kemény, feszes a tremolód vagyis a nyújtásnál is nagyobb elmozdulást fog produkálni a talp, ebből következően a "szomszéd" húrok is jobban elhangolódnak!
A súly leginkább akkor érvényesül amikor mondjuk berregteted a tremolót! Az ugye úgy jön létre, hogy te a kis kezecskéddel lenyomod a tremoló kart, ezzel megfeszíted a rugókat, majd amikor elengeded akkor a feszített rugók maguk felé rántják a testes (tremolót, tőkesúlyt)és az a tehetelenségénél fogva addig fog arra mozogni amíg a húrok által keltett ellenkező irányú húzóerő nem rántja vissza azt! Itt érvényesül a nagyobb súly, mivel az tovább hintázik a két erő hatására, mint egy könnyebb test, mert a két húzóerő megyegyezik és csak a te kezed által bevitt plusz erő mozdította ki a helyéről az egyébként nyugvó testet!
Basszus ezt egy fizikus érhetőbben is el tudná magyarázni, de mivel én nem vagyok az, csak remélem , hogy érthető voltam!
Pedig de: A rugóerő: (lineáris erőtörvény). A csavarrugó megnyújtásához szükséges erő egyenesen arányos a megnyúlással (x, ∆l) és függ a rugóállandótól.
Így van, a húrok húzóerejét vegyük alapul, a rugók feladata pedig az, hogy ugyanakkora erővel húzzák vissza a tremet, tehát egyensúlyt csináljanak! Namármost az meg tökmind1, hogy közelebbi tőkével és 3 kevésbé megfeszített rugóval, vagy távolabbi tőkével és csak 2, de jobban megfeszített rugóval érjük ezt el! A ferdén betett rugókkal finomhangolni lehet a rugóerőt, ha két rugó egy picit gyenge, akkor lehet, hogy ferdén betéve elég, és ezért nem kell betenni még 1 rugót
Nem mind1, mivel egy rugó másképp húz ha ki van "nyúlva" mintha kevésbé. Vagyis nem csak az a lényeg hogy "statikus" egyensúlyi helyzetben az erők egyelőek legyenek, de az se mindegy hogy elmozduláskor milyen gyorsan nő a rugók húzó ereje például. Ugyanis nem egyenletesen változik.
Hát, pedig az összes origi floydnak ugyanazon a helyen van a tőkéje (kivéve a special editionok), míg a licenszekből láttam már mindenfelét. Így szerintem érthető mennyire függ össze hogy origi vagy nem.
Más erővel, de a lényeg az, hogy ugyanakkora erővel kell, hogy húzzák a rugók a hidat, mint amekkorával a húrok húzzák azt a másik irányból. Ettől áll úgy, ahogy kell neki. Ugyanakkora erőt kell fejteniük, az már mindegy, hogy hogyan teszik. Vagy nem?
Hát, pedig hidd el hogy nagyon nem mind1. Ha lesz kedvem megrajzolok 2 példát rá. Ugyanis maga a tőke helye összefügg azzal hogy a rugók mennyire vannak széthúzva. Ergo ha van 2 azonos erejú rugó 2 egyébként egyforma gitárban, amikben más a tőke elhelyezkedése, ugyanúgy pontosan belőve másképp fognak viselkedni. Ez ugyanolyan minthogy az sem mind1 milyen "alakban" vannak a rugók, lévén a széthúzott rugó más erővel húz mint a kevésbé széthúzott.
mi köze az erőkaroknak a súlyelosztáshoz?? ne bassz már fel idegileg. elnyújtasz eegy húrt mondjuk egy hanggal, aztán úgy maradsz, ez a plusz erő behúzza valamennyire a tremolót a többi húrral együtt, MINDEGYIKET valamennyire.
Ha így maradsz, nem mindegy mekkora a súlya a tőkesúlynak vagy az alaplemeznek, meg hogy milyen színű a baba, meg stb?
egyedül az számít, hogy húrok vs rugók mekkora erővel húzzák a két irányból.
Hogyne lenne érdekes a súlyelosztás... Ne akard hogy erőkarokat rajzoljak milyen ha előrébb vagy hátrébb van pl. a tőkesúly. Mert szarul rajzolok ám, és kedvem sincs.
Meg gondolom te is tanultál ilyeneket.
azért azt sejted, hogy nem sok köze az oridzsiséghez - a rugók számától/feszítettségétől meg a húrok méretétől/feszességétől függ, hogy mennyire mozog a tremoló
Sajnos igen. Azt meg hogy mennyire azt floydja válogatja. Tapasztalataim szerint az origi floyd alig mozdul, minél könnyebben jár egy tremoló természetesen annál könnyebben előfordul az ilyen.
szevasztok! nyújtás közben a floyd annyira feljön, hogyha a nyújtott hang mellé megpengetek egy másikat húrt is, akkor az hallhatóan hamis. normális ez?
Szevasztok! Ha valaki akar egy fasza Floyd licensed trem-et, ami nikkelezett, az érdeklődjön nálam. 06202232445
A cucc teljesen új, be se építettem, mert a haver gityóján kiderült, hogy nem tudok rajta játszani. (ott támasztom állandóan a kezem)
Gondolhatjátok, hogy nem örülök neki, de ár alatt megválok tőle mindenestül 19000-ért. Szívesen küldök képet, vagy Bp.-n belül megnézheted, hogy jó-e a gityódba.
Üdv, Szabi
Vagy azért, hogy szükség esetén 10 másodperc alatt le lehessen hangolni floydos gitárt is drop d-be... Vagy azért, hogy teljesen fixálva a hidat, a többhúros nyújtások se legyenek disszonánsak és megnyújtsa a sustaint... Többek között...
Télleg meg kellene nézni azokat a videókat, megvilágosodást hoznak...
Mert ízlés kérdése, hogy ki mennyire tud megbarátkozni vele! Az ilyen kiegészítőket azért találták ki, hogy a rosszminőségű vagy elkopott, hangolódó tremolókat használhatóvá tegyék! A lényege az hogy a gitár nem hangolódik a tremoló használatakor (a hangolódás a legnagyobb probléma egy rossz tremolónál)! Azért lehet átmenti megoldás, mert pl, az úgynevezett berregés megszűnik a Tremol-No, vagy bármi hasonló cucc beépítésekor és ha az adott gitáros játékában olyan elemek is sűrűn előfordulnak amihez kell ez a "berregés"(magyarán a tremoló teljesen szabadon mozgása), akkor ez a megoldás csak ideiglenes lehet, addig amíg gyüjtessz egy kis pénzmagot egy új és jó tremolóra!
Fixálja a hidat. Magyarán hiába rángatod a tremolókart nem nagyon fog mozdulni a rendszer.
Átemeneti megoldás, ha nem tudod kezelni a tremet illetve amíg nem veszel a fixhidasat.
Hát most akkor szóljatok leeeeee, oanok vagytoooook!
Igen, oanok!
Úgy húroztam, hogy hátrabukott a trem. A baj az, hogy mivel a tőkecsavarok tökig benne vannak a testben a kellemes húrmagasság(ha lehet ezt úgy nevezni) miatt, néha leugrott róla a cucc. De túlélhető ez is. És ráadásul most már a kedves kollega elejtett megjegyzése révén megvan a használt elemek sorsa is.
És jó, igen, nézzetek hülyének, "alázzatok meg, verjetek agyon egy döglött fácánkakassal". Ha vudu ezt olvassa, akkor kapja elő gyorsan a kempingbiciklijét, farolgathat is kedvére!
Ő nekem ilyen rendszerű volt az előző gitáromon, persze csak licensed...
Amúgy szerettem, teljesen jól tartotta a hangolást nagyon nagy igénybevételnél is.