Én egyenként cserélem.. a következő cserénél viszont asszem szétszedem a hidat kicsit a szokásos éves szarbankartácsra..
Most pedig megyek, és tatán szétrúgom a színpadot. :)
Hát nem tudom, én továbbra is maradok annál, hogy mindet leszedem mindig, aztán alaposan pucerálok, aztán meg szépen felrakom az újakat... Nem olyan nagy meló az.
Ha a nyakat akarom tisztogatni, akkor leakasztom kompletten a hidat.. de ha a hidat akarom kitakarítani akkor muszáj, igen.. de nem minden húrcsere alkalmával tesz ilyet az ember
Ja, de jobb esetben nem árt tisztogatni a gitárt, a nyakat, és ha egyenként cserél az ember húrt, akkor azért nem tud túl alapos lenni, legalábbis eszerintem.
köszi szépen, és hmm...nah ezts em nagyon tudtam hoyg nem szabad egyszerre levenni a húrokat..hanem egyenként kell cserélni/gondolom a változó feszesség miatt.../..na a léyneg: köszi még1x
ugye húronként cserélsz nagyjából hangolsz.
ha már nagyon feláll a tremcsi húzol a két csavaron egy kellemeset.
utána folytatod a húrcserét és így tovább.
a vastagabb vagy vékonyabb szettre való cserélés,mindig kicsit macerás és időigényes,de csak egyszer kell megcsinálni.lényeget tudod úgy is:végén a tremoló tök egyenesen álljon:)
Hali!
Ibanez topicban olvastam hogy Destroyisart megfeszítette a csavarokat amik a tremolót rögzítik, és így baba nagyon:D
nah az én kérdésem is hasonló: a Dean-emen most 10es húrok vannak e-re hangolva, és tervezem vastagabb húr feltevését D-re hangolva/ vagy drop d-re/ na mosta kérdésem: gondolom a vastagabb húr miatt nagyobb erőhatás fogja érni a tremolót, akkor nekem is húzni kell picit a tremolórögzítő csavarokon??
2006-09-04 21:47 |
#1170
Na, meg is jött a segítség
Ha a kart fix helyzetbe kívánod állítani, nem kell mást tenned, mint egy pici imbuszkulcsocskával-amit jó esetben a gityóhoz adtak- megszorítanod. A luk látszik a rajzon is.
Akkor válik láthatóvá ez a lyuk, ha a kart beteszed a tremcsibe, és azt lenyomod.
Elég vékony imbusz kell hozzá.
Ezzel tudod állítani, hogy mennyire legyen stabil a kar helyzete.
Azzal nem foglalkoztam, lehet, hogy nem is lehetne nálam, szóval csak a magassággal foglalkoztam, meg minimálisan megdöntöttem.. ennyi... persze, fülre.
maradok a FR-nál.. valahogy sikítok a wilkinzontól.. bár időnként jó lenne egy fix hidas is 1-1 dalra.. vagy ha hangolni kell, ilyenkor bánom kicsit hogy eladtam anno a rhoadsomat. :)
Enyém úgy van, hogy a hídpickup E6-os fele közelebb van a húrhoz mint az E1-es fele, nyaki pickupnál meg pont fordítva, nem tudom, nekem így tetszett meg. :)
Akkor a hiba az ő készülékében van.. a wilkinson amit gyárt az egyszerűen wilkinson híd.. nincs más neve.. leginkább egy testtől elemelt classic bridge-hoz hasonlít.. satu, és finomhangoló nélkül.
Én nem tudom én rodnastól hallottam :)
Egyébként én is hozzá hordom ha kell valami. Bár amit tudok megcsinálom magam. A potit is csak azért vittem hozzá mert nem akartam molyolni a forrasztással. Elkeztem de felbaszta az agyam aztán mondom inkább fizetek egy 1000-est aztán idegeskedjen ő
hát lehet nem gépészmérnök, de a múltkor a zajongó gitáromat korrektül helyrehozta, szóval gitárszinten eléggé ért hozzá. tompi is minden szerzeményét nála szervízeleteti . . .
utoljára (mármint lemezkiadási dátum szerint) amúgy röhej, de egy Limp Bizkit dalban hallottam, ahol a verze riff konkrétan E húr 4es fekvésben beütött üveghangnak a megberregtetéséből majd 2-3 üres E húrból állt..
A rugó pedig rugalnmasabb mint a húr. Így logikus az hogy máskép viselkedik ha erre vagy amarra csinálod a berregtetést. Egyébként ezt a berregtetés használja valaki a zenében vagy csak jó szórakozás? :)
Én nekem most nem nagyon ugrik be egy szám sem ahol valami hasonlót hallanék
na baz... a támasz a tőcsavar, a feneked a tremolókar csavarja, a fejed meg a vége, ha előredőlsz, kicsi az erőkar, ha hátradőlsz, nagy.:)
Ha előredőlsz, a szomszéd gyerekkel is hintázhattok, ha hátradőlsz, a dagadt nővérét is felemeled. (de akkor inkább kezd el szaladni, mert a végén úgyis le akar majd feküdni veled, ha már olyan viszonyba kerültetek, hogy lipityókáztok...)
Na mindegy, ha hátrafele áll a kar, jobban berreg a tremoló.
szerintem meg a rugóerő hirtelen változása indítja be a berregést. Ez, meg a súlypont helyének megváltozása (mivel a tremoló excentrikus szerkezet) folyamatosan kölcsönhat egymásra. Amolyan visszacsatolásként. Érthető volt, vagy tök káosz?
Szerintem sem egy őrjítő összeg. Ennyire saccoltam én is, miután megtudakoltam a pösti árakat.
De a lényeg, hogy nagyon korrektül megcsinálta Tibi bá, csak picit sok időbe telt.
Valóban. Ez még eszembe sem jutott. Mondjuk nem is érdekelt...:D
Ha a tőcsavarokhoz viszonyítunk (márpedig hova máshova)ugyanakorra erővel nagyobb nyomaték jön létre ha a kar hátrafelé áll. Télleg...
fogod a kis oktávállító imbuszcsavart-kilazítod-babát előrébb-hátrébb húzod-megszorítod, megnézed jó lett e. ha nem akkor előről. aztán meg a többi hőrnál is. aztán előről addig míg midnen húrnál jó nem lesz . . .
A súly az állandó.
A megoldás szerintem a rugókban (persze nagyban függ a súlytól) keresendő. Mivel húzórugókat építenek a gityókba, azok másképp viselkednek nyomás hatására, hiszen ha rácsapsz a hátrafelé álló karra egy pillanatig csökkented a rugőerőt, míg előre álló karrnál ez pont fordítva történik.
na jó, hát mivel Sexy-től került hozzám, aki tizennemtomhaynas húrokkal ciszbe hangolva használta, ezért a nyakat be kell lőni, a tremcsit, meg be is kell oktávolni.
(a nyakat még be is lőttem magamnak, habár célszerszám nélkül nehézkes volt, a tremolót simán beállítottam, viszont az oktávoláshoz már megintcsak nem volt megfelelő imbuszom, meg az floydnál olyan művelet, amihez sok-sok szabdidő kell . . .)
mindegyik könnyebben berreg úgy.. mert nagyobb a súly olyankor aminek a tehetetlenségi ereje miatt berreg.. na ezt nem tudom még értelmesen elmagyarázni.. :)
tényleg, amúgy azt nem tudtam még meg, hogy cseresznyekertes mesterúrunk végül milyen árat kért azért, hogy pár hónapra szállást biztosított a hangszerednek?