No, átkötöttem 1 volume potira, tone nélkül. Így is ugyan az a szitu, mint eddig. Valószínűleg a fantasztikus EB húrszettnek köszönhetően, megfigyeltem, hogy erősítés nélkül is mintha fura lenne a hang.
Köszi a tippeket!
Jaaa, igen. Így már értem, mire mondod a kapcsolást.
Egyébként kapcsolós killswitch. Az pontosan ezt csinálja szerintem.
Van olyan, ami akkor működik, amikor megérinted a potit, de olyan is van, ami on/off kapcsol.
:D
Nem gondot okoz, hogy nincs, csak ha gerjed a hangszer nagy hangerőn, akkor valahogy azért el kell kussoltatni.
Igazából a köztes állások azok, amik fölöslegesek. :)
Esetleg ha feltekered a potit maxra, és beteszed az üregbe hátulra... persze úgy, hogy ne érintkezzen kábelekkel, stb. Akkor a gitáron nincs hangerőpoti.
De ez csak egy amatőr ötlet.
Jazzre meg valami brutál fényes hangú stratora esetleg el tudom képzelni, meg van egy-két arc (Steve Morse), aki viszonylag érdekesen használja.
De hogy szinte minden gitárra rábasszák az szerintem rohadt indokolatlan.
Én azon agyalok jó ideje, hogy hogyan lehetne azt megoldani, hogy 1 db hangerő potit se kelljen bekötni, de simán kihagyva sajnos nem fasza.
Van valami kábel, amit le lehet kapcsolni, az mondjuk megoldaná. :)
Tegnap majdnem így szopattam magam, egy résznél lefeleztem a pickupot, utána folytattam volna a felvételt, mondom ez miért szól így? Nézem a beállításokat, minden rendben mindenhol, erre basszameg felezve maradt...
Mert minden felesleges alkatrész a jelútban csak szívja el a hangot.
Hájgénre/metálkodni a legfölöslegesebb dolog a hangszín poti. Soha nem fogod letekerni, max véletlenül mikor pont felvétel van... :)
Addig is majd szétspameljük a faszbúkot koncertfelvételekkel, viszek laptopot meg hangkarit, legalább sztereóban lehessen értékelhetőbben rögzíteni az értékelhetetlen produkciót :D
Köszi a tippet, megnézem majd így is!
Oké, hogy máshogy szól a 2 húr egymáshoz viszonyítva, de attól még mindig több különbségnek kellene lennie a nyaki és a hídi sound között, szerintem.
Remélhetőleg holnap többre jutok.
Ma már nem tudok hangoskodni, úgyhogy nem tudom leellenőrizni, de holnap délelőtt megnézem. El akartam kerülni, hogy le kelljen szedni a húrokat ahhoz, hogy kivegyem a pickupokat, mert legutóbb is így szúrtam el egy húrkészletet () de ezekszerint mégiscsak meg kell néznem. Én még arra gyanakodtam, hogy esetleg szétcsúszhatott kicsit a kábel a csatlakozótól(a pickupnál), hogy talán az okozhatja ezt. Bár kétlem.
Holnap próbálkozom még vele.
Köszi a tippeket mindenkinek!
Megnéztem, 2 volume, és 1 tone van bekötve. A 2 volume poti szerintem egyforma, a használati utasításban is azt írja, hogy a 60-asnak és a 81-esnek is (meg az összes EMG pickupnak) 10 Kohm az impedanciája, tehát az mindegy, hogy a 2 közül melyik volume potit kötöm rá.
Szerintem első körben totál kösd ki a tone potit.
Plusz tipp: a csatlakozót a hangszedőre fordítva is rá lehet dugni, nem tudom olyan mi történik.
Van egy pici háromszög/nyilacska, annak kell kívül lennie.
Hát a gyári EMG gyorscsatis potikat kötöttem be, amik a gyári dobozában voltak. Arra figyeltem, hogy tone, vagy volume poti-t kötök be. De persze tévedhettem, úgyhogy meg is nézem.
De szerintem nem itt lesz a hiba.
Eddig Elixir húrokat tettem rá, most Ernie van rajta. De feltételezem az teljességgel kizárt, hogy annyira másképp csengjen a húr a másiktól, hogy ez legyen az eredménye...
Ha valaki tudna segíteni, lenne tippje, azt megköszönném!
Bekerültek az EMG pickupok (81 hídhoz és 60 nyakhoz) az LTD-mbe, bekötöttem őket 2 hangerő és 1 hangszín potival, a gyári leírásnak megfelelően.
Magasabb hangoknál (pl. szólózásnál) a hídi és a nyaki hangszín között gyakorlatilag 0 különbség van, ami azt jelenti, hogy a hídi hangszedő is 95%-ban úgy szól, mint a nyaki, ugyanolyan gömbölyű hangja van. Hiányolom belőle a közepet. Nem igazán harap, inkább csak duruzsol, dörmög. A tone poti fullra van állítva, mégis olyan, mintha 0-n lenne. Valamint nem is túl érzékeny, a 0 és a maximum állás között hangzásban alig van különbség.
Továbbá egy másik apróság, ami nekem fura, és talán lehet köze a dolgokhoz: ha az egyik pickup hangerejét letekerem 0-ra, akkor középső állásban a másik hangszedő szól. Epi LP-mben ilyen esetben a gitár egyáltalán nem szól középső állásban. Ez rendben van így EMG-k esetében?
Ami tuti, hogy a tone poti maga nem hibás, kipróbáltam másik (EMG) tone potival, akkor is ugyanilyen. Valamint átkötöttem 2 volume, 2 tone verzióra, és ott is ugyanez a helyzet. Túlságosan (zavaróan) gömbölyű hang, és nem eléggé érzékeny tone poti.
Bocsi, ha bonyolultan fogalmaztam.
Az viaszval ? Mert nekem kicsit gyanús, hogy az átvezetékelés után nőtt meg jelentősen a mikrofónia. Igaz most sokkal tisztábban szól tiszta hangszíneken, de egy kicsi torzító és már sípol is.
Sziasztok!
Tudja esetleg valaki, hogy a dimarzio super distortion(paf) humbucker tekercseinek milyen keresztmetszetű a tekercshuzala, illetve a dc ellenállása tekercsenként?
Vagy esetleg nem tudtok olyan oldalt, fórumot, ahol ezeket ki lehetne deríteni?
Guglizgatok jobbra,balra, de ennyire részletesen nem találok róla semmit.
A külsőt szokták, de ez tényleg abszolút ízlés kérdése.
A külső csilingelősebb lesz, középsővel együtt jobb lehet, magában én viszont tutira a belsőt használnám.
Sziasztok!
Egy egyszerű kérdésem lenne... A sztratómban ki akarom cserélni a híd-pickupot egy humbuckerre. Négy vezetékes, felezhető lesz. Ezer rajzot találtam a felezős bekötésről, de azt sehol sem írják, hogy a humbinak MELYIK tekercse szóljon a középsővel együtt! Tudom, az lesz a válasz, hogy próbáljam ki így is úgy is és amelyik tetszik. De mégis melyik az általános?
Értem, köszi.
Akkor azért szűnt meg a hangerő poti letekert állapotában a zúgás miután felcseréltem a vezetékeket, mert így szétválasztottam őket?
Másik gitárral, gitárokkal is kipróbáltam ugyanezt a cuccot, ott is jelen van a zúgás, de sokkal kisebb mértékben, és azokkal a hangszerekkel nincs olyan gond, hogy, ha a hangerőpoti max állásból visszább van véve akkor felerősödik a zaj.
Ma lesz alkalmam kipróbálni ezt a hangszert másik motyón is, ha ott is zavaróan jelen lesz ez a történet, akkor lecserélem az egész elektronikát, valószínűleg hangszedőkkel együtt. ( játék közben pedig tetszik ahogy szól... )
Az az igazi bajom, hogy jazzgitárt szerelni nem a kedvenc hobbim
Az nem felcserélt vezeték volt, hanem szándékosan kötötték be így. Így középállásban lehet keverni a két hangszedő arányát, tehát ha az egyiket teljesen letekered, attól a másik még szól.
Tehát máshol van a hiba, nem ettől van a búgás.
Alapkérdés, de meg kellene nézni azt is, hogy másik erősítőn/cuccon is búg-e, másik (földelt) aljzatba dugva a cuccot búg-e, illetve más gitárral ugyanaz a cucc zajmentes-e...
köszönöm az ötleteket.
nagy nehezen rá vettem magam, hogy kiszedjem az elektronikát ( egyelőre a pickupok maradtak ), ugye a jazzgitár f lyukján át elég utálatos dolog szerelni.
Amit ki tudtam mérni az az, hogy szakadás nincs sehol azok között aminek össze kell lenni kötve, viszont egy felcserélt vezetéket észrevettem.Gyárilag mindkét hangerő potin a hangszedő volt középen a szélén pedig a kapcsoló és a hangszín poti. Ezeket átkötöttem. Így most kisebb lett a zaj és a hangerő poti teljes letekerésével meg is szűnik. Viszont a hangerő poti két végállása között még így is hangosabban jön gané.
Megnéztem a jack aljzatot is, új, a forrasztás is jó...
Ha búgásról beszélünk (és nem sistergésről torzítón :), akkor attól lehet, hogy a gitárban megszakadt valahol a földelés.
Mondjuk a potik fémháza nincs a földre kötve, vagy ehhez hasonló...
Sziasztok,
érdekes jelenséggel találkoztam, nem tudom az okát.
Van nálam egy jazzgitár, 2 humbi, 2 hangerő, 2 hangszín felállásban.
A történet amit nem értek, hogy a földelés problémára utaló zaj felerősödik, ha a hangerő potit kimozdítom max. állásból. Ha tökig le van tekerve akkor is sokkal erősebb a zúgás, mintha teljesen ráadom a hangerőt.Ez mitől lehet? Ha hozzáérek bármelyik testre kötött alkatrészhez, vagy a húrokhoz akkor tompul a zaj....
Olyannal már találkoztam, hogy zúg a földelés hibájából, de a hangerő levételével az csillapodni, teljesen letekert állapotban megszűnni szokott
Egy kis segítségre lenne szükségem. Van egy Sg-m,amiben 2 Gibson Dirty Fingers van. Ezek a hangszedők egyforma ellenállással bírnak? A Spec csak annyit ír hogy híd és nyak pozíció ugyanaz a típus.
Ibanez Super58
alapvetően hídhoz
legendás, sokoldalú pickup, meleg hang, de mégis konkrét, erős közepes jelszinttel
felezhető
korának megfelelő állapotban (már nem karcmentes)
17 ezer Ft
Seymour Duncan Screamin' Demon TB-12
(alapvetően hídhoz, de nyakhoz is jó)
George Lynch modell
4 vezetékes
szép, újszerű állapotban
20 ezer Ft
Csere: köszi nem.
Beszámítok új Sovtek 6L6GC csőpárt.
Nevem alatt a kontakt.
Mindkettő ragasztott nyak/mahogány, és mégis...
Azt gondolná az ember hogy nem lesz nagy különbség, aztán mégis, esélyes hogy nem a potik miatt szól máshogy.
SG és LP nagyon más ám.
Az SG érdekes jószág, anno voltam oly perverz hogy használtam SG-ben nyaki single-t.(Memphis SG fix híddal, és valami agyontekert Jappó sc, kurva jól szólt. Kilencven valahányban legalábbis.)
egy cimborám Gibson LP-jéből raktuk át az SG-be a Burstbucker Pro szettet, az LP-ben állatul szólt, az SG-ben nem...
57 Classic lett a megfejtés, illetve egy 500k hangerő poti.
Nem hiszem, hogy csak a poti miatt, a konstrukció inkább.
Ha már itt felmerült: van egy pár hangszedőm, ami az LP stílusú gitáromban tök jól szólt. Mivel az SG-m nekem kénylmesebb, gondoltam átteszem abba. Meg is történt a csere, ám az SG-ben fedettebb, mosottabb hangja van ugyanannak a pukiszettnek. Megmértem a potikat: az LP-ben 500k-sok vannak, ám az SG-ben 250k-t mértem a hídi hangerőpotin, és 330k-t a nyakin. Sejtésem szerint ez okozza a hatalmas különbséget. Vajh igazam van? Ha 500k-sokra cserélem ezeket az SG-ben, akkor bódottá lesz? Némi különbségre nyilván számítok a forma és az anyagok különbsége miatt, de nem hiszem, hogy az olyan drasztikus lenne, mint amit most hallok...
Igen, mindegyik 500 K-s volt. Még műszerrel is megmértem. Alig volt eltérés. Ha jól emlékszem 507-523 K.ohmig változott az értékük. S azt mi okozhatja, hogy egy nagyobb ellenállású hangszedő ilyen fémes, magas hangú ?
Sziasztok ! Egy kis segítséget, vagy inkább tanácsot szeretnék kérni. A napokban átvezetékeltem a Les Paul replica gitáromat. Sajnos első körben a rendelkezésre álló potméterek közül hármat a forrasztás miatt túlhevíthettem. Tönkrementek. Maradt még potméter, de már fel kellett használjak a gitárban a műtét előtti potiból is egy jól működő hangerőt. Így újrakezdtem az egészet most már jobban vigyázva a cineléssel. A "műtét előtti" hangerő ( Log. ) potméter az más gyártótóé volt mert amiket én vettem egy sima elektronikai boltból rendeltem cca 300 ft.-ért darabját. Gyanítom, hogy az "eredeti" egy sokkal jobb minőségű potméter bár nem tudom megállapítani a gyártót. Nem Alpha vagy Cst az biztos. A régi hangerő potméterre a nyaki, az újra pedig a hídi humbucker került. Ami nagyon meglepő és igazság szerint ezért is írok, hogy a nyaki humbuckernek ( 10.3 K.ohm ) gyönyörű mélytónusú hangja van, a hídinak meg annak ellenére, hogy az egy 13,3 K.ohmos valahogy olyan nyers, harsogó, túl sok magast tartalmazó a hangja. Mindegyiken egyforma kondenzátor van. Lehetséges, hogy az okozza ezt a hibát, hogy hídi humbuckerhez egy "gagyi" hangerő potméter lett kötve ? Tudom egyszerűen meg kellene cserélnem a potmétereket, de mivel féltem nehogy ismét túlhevítsem a potikat ezért inkább nem láttam neki. A tónus potméterek mindkét hangszedőn a "gagyi" potméterek. Természetesen van összehasonlítási alapom, hisz régóta megvan már nekem ez a gitár, és a hídi humbucker sosem volt olyan igazán jól torzítható. Mindig is túl soknak találtam a magasát. Tehát a kérdés mégegyszer egy potméter márkássága vagy márkátlansága ilyen nagymértékben tudja befolyásolni a hangzást ? Köszönöm szépen előre is a választ.
Kikaptam közben, PH-1-es és ahogy látom ez 7 húrosra való, szóval megnyugodtam.
Új húrokat kapott és merészebben tekertem oda a presence-t, mint valaha (mert nem kedvelem) és így kinyílt a hang. :)
Hát kíváncsi vagyok meddig bírja így...
Eredetileg is volt benne valami trutymó, ami kifolyt belőle amikor le akartam venni a fedelet. Aztán miután a wellerrel sem sikerül felmelegítenem eléggé a forrasztást ahhoz, hogy a fedelet levegyem, egyben kapta meg a fürdőt.
Ami kiolvadt belőle, keményebbre dermedt, mint a gyertya
Most vesztettem el a szüzességem ezen a téren, legközelebb már bátrabban állok neki, lehet méhviasszal, ha szükség lesz rá
Kár volt elkapkodnod.... A gyertyaviasz ha lehűl kemény, rugalmatlan lesz, míg a méhviasz lehűlve sem lesz rideg, megmarad a lágysága, plasztikussága, formálhatósága. Fémházas hangszedőnél a vékonyra szeletelt méhviaszt pákás melegítéssel is be lehet olvasztani a tekercsbe, sokkal egyszerűbb és gyorsabb, meg persze sokkal kevesebb kell. A piacon a méhészek mindig árulnak
Azért persze BÚÉK!
Kipróbáltam egy krómfedeles hangszedőmön ami nagy gain mellett bálnahangokat utánzott, és láss csodát bevált. Mivel más nem volt itthon, mécsesbe való gyertyákat olvasztottam fel a trükkhöz......király
Ha a pickup pengemagos, akkor esetleg jó lehet hét húrosra, ha a penge eléggé túlnyúlik az alsó és a felső húrokon.
Ha viszont csavarmagos, akkor gebasz van, mert hét húrra hat mag nem faja.
A gond meg az, hogy senki se tudja, mi van a műanyag fedél alatt.
Sziasztok! Nekem az a problémám, hogy rozsdásodnak picit a pickupjai a gitáromnak. Elvileg ez csak esztétikai gond, de azért szeretnék tenni ellene, illetve szeretném megelőzni. Mit ajánlotok mit lehet tenni? Valaki azt mondta, kenjem be Wd-40el a problémás részeket. Ez jó lehet? Esetleg árthat a hangszedőnek? Előre is kösz a választ!
De össze jött! :D
Lehet kell nekem is, szóval köszi!
Itt is van...
Úgy emlékszem egyszer te segítettél adni egy linket az Ibanezben, az Ar100 gityomhoz, "kapcsoló gumialátét"-hez.
Meg is jött, aztán úgy el pakoltam egyszerűen sehol sem találtam a zacsit :))) Szal le is mondtam róla....
Képzeld, most meg karácsonyi nagytakarítás eljött megtaláltam :DDD Gondoltam is rád :DDDD
Szóval már be is szereltem.
Köszi még egyszer!
Bocs az Offért...
Sziasztok, A Jézuska nem hozott valakinek újat az alábbi pu-kból?
Dimarzio: Chopper,True Velvet™ Middle DP175S...
...mert akkor a használtat megvenném kp-re
Sosem teljesen ugyanaz az adott típus 6-7-8 húros verziója. Nyilván más frekvenciákon is kell hogy jó legyen a mélyebb húrok miatt. Persze az alap karakter általában hasonló.
!!!KERESEK!!! A képen látható pickup FEDELET 6 húros jószághoz! Tehát nem pickup kell, csak egy fedél, mivel a nyaki hangszedőt nem használok, és hídnál pedig íemdzsí van!
Budapestiek jelentkezését várom, és jóárasított ajánlat esetén akár, már ma elhozom!