Elnézést azoktól, akiket zavar elképesztő tudatlanságomról árulkodó kérdésem ( de nagyjából kiismertetek már itt, úgyhogy nem lesz meglepő...)
Szóval azt szeretném kérdezni, számít-e egy dimarzio super distortion esetében, hogy hogyan helyezkedik el a pickup keretben? mert ugye ránézésre ugyanolyan, ha 180 fokkal el van fordítva benne, de a kábelt könnyebben el lehet vezetni, ha az a testben lévő furat felé néz...
Hallott már valaki valamiféle megoldásról a Fender precision bass-ok nem túl jó pickup elrendezését kompenzálni? A két vékony húr pick-up-ja hátrébb van és kevesebb a mélye.
Másnak nem gond ez?
A felezett középső állásnál még lehet variálni és a fázishelyességre, mert a szélsők vagy a belsők szóljanak felezetten. Általában a felezett középső állás a két belső szól ilyenkor a nyaki vezetékeket szokás csereberélni. A dimarzió honlapján ÍGY ajánlják.
Üdv újra.
Ismét a segítségeteket szeretném kérni. A strat projekt tökéletes lett minden szempontból, most egy LP-t tuningolnék. 2 Dimarzio super distortion kerülne bele az epiphone gitáromba, 2 push pull volume és 2 tone szabályzó potival. Sajnos a Dimarzio honlapján pont ilyet megint nem találok csak dual soundos megoldással. ( ez az én formám ) Szóval külön-külön push pull hangerő felezne, és lenne külön-külön hangszín a pickupokhoz. Ezt szeretném megvalósítani, ha valaki ismét elirányítana a megoldáshoz.
Köszönöm előre is a támogatást.
Szedtem elő régről maradt 56-os meg 26-os húrt. Átjárattam vele a nutokat, kapott egy kis szilikon zsírt mind. ( most éppen kopogok az asztal alján ) tartja a hangolást teljes karmozgatás mellett is. Este teljeskörű teszt, többen leszünk rá, remélem minden egyben marad.
Rendeltem egyet szállítási költséggel 11e. csak bírjam kivárni mire ideér
Addig legalább lesz időm kipróbálni az alábbi ötleteket, meg a réz nyerget, ha úgy adódik.
Ebay-en vettem USD 29.99-ért + 5 dollár volt a postaköltség. (8 éve) Ennél a nyeregnél kicsit le kell fűrészelni a fogólapból. Az én gitáromon 7.25-ös a nyak, nem passzolt hozzá tökéletesen a 9.5-es nyereg, a szélső húrok magasabban voltak. Kicsit emeltem a középső golyókon sörös dobozból kivágott alátétekkel. Működik, nem zörög, nem lett rosszabb a hangja.
Az a legjobb állítólag ( fender LSR ), de, mint írtam az a thomannál 19e + 6e posta.
Neked van esetleg beszerzési forrás, ahonnan kevesebbért is hozzá lehet jutni?
LSR nyerget szereltem KSP nyakra, satus kulcsokkal egy időben. Nem mászik el durva tremolózásnál sem, (két pontos trem.) de nem tudom , hogy a két cucc közül melyik segített mert külön nem teszteltem.
Ettől tartok, nehogy nyereg nélkül maradjak, mint Winnetou lova, ( a magasság beállítás elég macerás, könnyen elqrható ) bár kétségbe nagyon nem esnék, mert KSP Sanyi bá nem lakik messze, ő profi csont nyerget szokott fabrikálni. Csak előtte leb@sz, hogy miért kontárkodok, és elküld alkoholmentes sörért büntiből
Én a levágott és használt húrokat használom ilyen célra, lombfűrészlapokkal a kezdeti nagyolás, majd a húrral míg nem csúszik. Most csináltam új csontnyerget, a régin a vastag E alacsony lett. A fekete koptatón fehér hangszedő kombináció nekem is tetszik, lehet ezt még variálom :)
Meggyőző a videó!
Nálam most kb fél hanggal feljebb marad a hangolás egy ekkora mozdulat után, de nem minden húron, jellemzően az E6 ( majdnem félhang ), A (pár tizeddel feljebb ), G szintén elég jól. Az van tuti, amit előbb leírtál. A felső nyereg nem ehhez a húrvastagsághoz lett készítve, ezért szorul benne. Majd finoman megcsiszolom őket. Mondjuk van itthon réz felső nyergem strathoz, abban elég szélesek a húrvezetők ( szorulni nem tudna benne az biztos ), ha nem jön be a csiszolás, lehet megpróbálkozom azzal. De, mint írtam az átalakítás miatt, azt jól átgondolom előtte.
Ezt mindenképpen meg fogom tenni mielőtt hozzányúlnék a felső részhez, mivel ott a nyereg nutját biztosan hozzá kellene igazítani a fém ( golyós, vagy görgős ) megvezetőhöz. Szeretek inkább csak olyan átalakításokat végezni, amit magam vissza is tudok alakítani. Köszönöm az újabb jó tanácsot!
Nekem nem hangolódik, oda vissza rángatva a tremolót sem. A személyes tapasztalatom (több gitáron is), hogy a hangolódások forrássá 80%-ban a felső nyereg, szorul benne a húr, leellenőrizheted megnyujtod a húrt lefelé a felsőnyereg és a kulcsuk között, ha hangolódik szorul, addig kell finoman polírozni a vájatot míg a hangolódás megszűnik. Egyel nagyobb húrdarabot oda vissza meg kell járatni benne, az alsó nyeregnél sem árt a felfekvési pontokat ugyanígy.
A babák görgősek, gondoltam ezzel majd kevésbé hangolódik a tremoló használata során. Lehet a felső nyerget is kicserélem görgősre, de csak a Thomannál láttam használható megvezetőt, az meg szállítási költséggel együtt 25e-ért lenne itthon, úgyhogy még nem döntöttem el. A tőkébe raktam 5 rugót, így elég kemény lett, de még nincs tapasztalat, meg a húrok is tegnap kerültek rá Dunlop 12-54. ( drop D-be van, gondolom nem sokan ilyen elvetemültek... ), szóval idő kell, nyúzom, aztán előbb utóbb kialakul a végsőhöz közeli állapot. Amelyik gitáromat ennyire megszeretem már csak a külső miatt is, az marad egy jó darabig és általában átesik pár átalakításon. Jöjjön aminek jönnie kell
Ugyanaz a két gitár
Holnap írok valamit a hangjáról, mert ma kapta meg délelőtt a SD szettet, kipróbáláskor ( kb 5 percem maradt rá ) inkább, arra koncentráltam, hogy minden funkció működik-e. Első benyomásra egyébként nagyon szép a tiszta hang minden állásban, teljesen zajtalannak tűnik felezve is, de csak egy GT-100 meg füles volt a segítségemre. Hétvégén lesz az igazi próba. Egyébként én inkább 2 humbuckeres gitárokon bohóckodom, ahhoz szokott a fülem, úgyhogy nem biztos, hogy érdemes adni a véleményemre. Saját tapasztalat gyűjtéséhez viszont szívesen hozzásegítek bárkit, egyeztessünk. ( Veszprém megye - Várpalota )
A sunburst-ön a középső hangszedő hangját hogyan jellemeznéd ? Gondolkodok én is azon hogy csinálok valami ilyesmit, de nem tudom érdemes-e. Nem egy gyakori az ilyen hangszedő.
Ma loptam egy kis időt rá, hát összeraktam, nekem nagyon tetszik.
Kinézetre is, hangra is, bár ez utóbbit majd a hétvégén lesz alkalmam igazán tesztelni, próbateremben.
Remélem nemsokára elkészülök vele. Több átalakítás is lesz ( mex fender strat )
Sajnos nem ez az elsődleges feladatom, de próbálok rá üres perceket találni.
Rendes tőled, hogy segítesz! Ezt egy kicsit nem értem, az 5 állású kapcsoló közös pontja össze van kötve ( nekem 7 lábú a kapcsoló ) gyárilag. Akkor 8 lábú kapcsoló kellene?
Az első rajz teljesen jó , már próbáltam. De nem úgy működik ahogy írtad, a testet rakd vissza a push pull poti aljára, és akkor nem a középsőt fogja hozzáadni hanem felez. Valőszínű azért némít mert a volume potira menő vezetékre kapcsolja a földet valahol összvan kötve az ötákkású kapcsoló két független részének közös pontja.
Így kötöttem be, ahogy az alábbi képen van de a push/pull poti alsó lábairól le kellett vegyem a testet, mert kihúzáskor teljesen elhallgatott. Levéve a testpontot, kihúzva a potit, minden pickupállásban hozzáadja a középsőt.... A killswitch működik. Még nem építettem be a hangszerbe, írtam a seymour oldalára is, hátha adnak ötletet.
Ez lenne az everything axe bekötése push/pull nélkül:
Szeretném a felezést használni, ha csak a hídnál, meg a nyaknál jön össze, úgy is jó lenne.
Üdv
P.
Hogy mind a három hangszedőt felezhesd pushpull poti kapcsolója 3áramkörösnek kellene lennie, vagy az, amit még nem találtam, de ha netán valaki tud ilyet az szóljon, köszönöm :), vagy az ötállású kapcsolót lecserélni superswitchre és annak a felezős (köztes állások) állsban a földre menő vezetékét megszakítani de ez is csak köztes állásokban működne. Zajos lesz mindíg a single+humb összekötés, a zajtalan a single+single, hum+hum, paralell. A killswitch meg egyszerű, a jack ajzatra elmenő vezeték két végét összeköti a kapcsoló vagy sem. Én stratom-ban a számomra használható kombinációk (nincs + kapcsoló csak push pull potik+normál 5állású kapcsoló) Neck és Bridge egy seymour hotrails, a középső egy overwound single alnico. A legalsó tone poti felezi a humbuckereket (így elég a 2áramkör), a középcső poti paralell a nyakit (szeretem ezt a fajta nyaki hangot), a volume meg összekapcsolja a nyakit a hídival (twang hang) ami felezetten és humbuckerben vagy nyaki paralell+híd single, és az öt állású kapcsolókkal mindehez a középső hangszedőt lehet kapcsolni.
Neked a középső is humbucker (nempróbáltam még de jó lehet), soros vagy paralell bekötés lehetséges, tehát a felépítés miatt (split pole) a felezést nem ajánlja a gyártó sem. A középső hangszedőt ha single(csillingelő) hangot akarsz paralell (párhuzamosan) kötöd, ha egy kicsit kövérebbet akkor sorosan normál humbuckerként.
Sziasztok,
vettem egy Seymour Duncan "everything axe" szettet amit úgy szeretnék bekötni, hogy van egy push pull hangerő poti ( kihúzva felezné a hangszedőket ), egy tone, egy 5 állású pickup váltó és egy on-on killswitch-nek. A honlapon pont ilyen bekötést nem találtam a hasonlóval meg nem működik a felezés. Tudna esetleg segíteni valaki a helyes vezetékezésben? Köszönöm előre is!
Üdv
P.
Helló !
0.05mm -es tekercselőhuzal eladó. Majdnem 1.5kg netto. (csévetesttel együtt több) Automatába (MPL, Foxpost) is tudom küldeni, úgy a legolcsóbb. A csévetestten apróbb benyomódások láthatóak, de a huzalnak semmi baja. Én is ebből tekertem magamnak nemrég 3 hangszedőt.
Kérésre tudok képeket küldeni.
Ár: 7000 Ft + csomagküldés
Elkészült a szett, kipróbáltam. A nyak-híd párosítás kb. 99%-ban ugyanaz a hang mint a középső szedő önmagában.
Szóval semmi értelme.
Mivel egy superstrat 24 érintős gitár, kb. ott pengetnék ahol a nyaki szedő van. Az meg bezavart. Ezért csináltam egy jó nagyjelűt oda, amit leengedtem annyira hogy ne zavarjon a pengetésben. Kaptam egy "dunyhaalól" szóló hangot, ha az erősítővel használtam. Szoftveresen viszont, számítógépre kötve, teljesen jól szól az is. Semmi magasvesztés, tompaság. Érdekes.
Az én stratomon van minden variáció, az ellenfázis meg a bekötéstől (felcseréled a két végét) függ, a mágnes polaritása a lényegesebb a zajkioltás szempontjából.
Igazából az lenne a terv, hogy a középső szedőt (ami ellenfázisú a másik kettőhöz képest) a nyakhoz tenném. És akkor köztes állásokban a nyakit kötné össze a 2 másikkal.
Szóval egy nyak-híd talán jobban használható mint egy közép-híd hangzás. Majd kipróbálom.
Olyan régen szétszedtem a stratómat hogy nem emlékszem abban a hangszedő állásban amikor a középső hangszedőt kapcsolom a hídival össze, akkor használható hang jön belőle ? Van olyan aki használja azt a hangzást ? Ha igen mire jó ?
(most készítek egy hangszedőszettet, aztán "variálok")
Kösz !
Szép hólapát! Amennyiben meg vagy elégedve a pickupok hangjával forró paraffin fürdőbe helyezve illetve a felfogatásnál használt rugók helyett, szilikon csövet használva megszüntethető a mikrofónia
Sziasztok!
Arany színű MINI Humbuckert keresek nagyobb jelszinttel.
Néztem a seymournak az SM-2b-jét, de sajnos bele van préselve egy bazironda S logo.
EMG-nek Lace-nek a Minijét nem gyártják arany színben.
Gibsont is néztem, de nem volt nagy jelszintű, valakinek egyéb ötlet?
Valakinek egyéb ötlet, hogy merre nézelődhetnék még?
Vagányul néz ki. Tényleg ilyesmit használtak a Loudness zenekarban. ha nem lenne ráírva, hogy Hohner még irigyelném is.
Volt kb 10 évig egy Hohner Professional L75 Les Paulom. Hát nem sírom vissza. Megváltás volt Epiphone-ra váltani róla. Pedig az is cak egy Epiphone volt, nem Gibson.
Amúgy biztosan nem rétegelt lemez? Én úgy tudom, a legtöbb Hohner abból van, de lehet, hogy tévedek.
Egyébként csak példaként hoztam fel, mert nem Les Paul-om van. :) A puckup fedőket meg én sem szeretem és ha lenne LP-m, tuti hogy nyitott krém hangszedők lennének benne.
Les Paulba rakj burkolt pickupot. Úgy az autentikus. Egyébként JB-ből és az 59-ből is van ilyen.
Mondjuk én speciel valamiért rosszul vagyok tőle. De ezzel az erővel az EMG is szarul néz ki Les paulba, mégis sokan raknak bele...
Persze, nem lényeges, de ha egy vintage gitárom van, aminek szeretném megőrízni a gyári kinézetét, akkor már számít. Spec egy Gibson Les Paul-on csúnya szerintem.
Van olyan típus amin rajta van és van amin nincs. Az sh4-en rajta van, viszont az antiquity sh4-en nincs. Az 59 necken sincs.
Amúgy meg egy pickup logó az nem olyasmi amivel értelmes embernek foglalkozni kellene szerintem. Vannak azért annál fontosabb dolgok is.
Vegyél dimarziót. Azokon nincs logo.
Seymour Duncan hangszedőket lehet venni logo nélkül? Annyit tudok, hogy pl a Slash signature szetten nincs logo. Nekem igazán SH-4 és SH-1N '59 kéne úgy, hogy a JB reverse zebra, a másik meg sima zebra és mindkettő logo nélkül.
Persze a másik módszer a logo eltávolítása, de azért nem szívesen ugranék neki vegyszerekkel..
Helló fiúk!
Találkozott már valaki olyannal, hogy egyszer csak meghalt a puki(Classic57).
Először azt hittem a pikupváltó halt meg. Mindent leellenőriztem és így derült ki, hogy nincs ellenállás, eliramlott az élet kedvenc hangszedőmből. Mit tanácsoltok? Budget, de jó megoldás lenne az igazi így karácsony előtt. Kösz
Emberek! gyors segítség kellene. Mit tudtok a WARMAN pickupokról? Konkrétan a warm peacemaker típus érdekelne - dupla, telecaster pickup. Nem a faldöntő overwound a lényeg, hanem a zajmentes és minél telésebb hangzás, illetve a minőség, hangminőség. Remélem, van valakinek tapasztalata. Köszönöm előre is