Ez is EZ drummer, Metal Machine expansion.
Midiből van generálva.
A Drumkit from Hell is megvan. Ott a lábdob meg a pergő hangja nem tetszett.
Az alap GP-s midi dobhangzásra értettem hogy szar :)
De még RSE-vel sem valami ász...
Így van! Pontosan! Nem egyedi eset ez! Jól bevált régi módszerről van szó! Sok zenekar dolgozik így ! Nem új dolog ez! Meg lehet ezt jól csinálni,de azért érteni kell hozzá!
Azért hallottam én már olyan midi sávból összepakolt dobhangot,hogy beszarás. :)
Ilyen Drumkit from Hell,Superior,meg Addictive Drums,meg hasonlókra gondolok.
Hmmm, hát egy jő hangmester elkelne ide-oda, az látszik! Na szőval, élő zenei mikrofonozást nem egyszerű gépzenei alappal keverni, de megoldható, úgy, hogy az jól szóljon! Hallottam , mi több, dolgom is volt már ilyen zenekarral! Szépen össze lehet azt hozni, nem gond, csak oda kell figyelni! Koncerten: keverő egyik csatornája viszi, csatlakoztatni a színpadi stage-boxhoz, onnan kapsz vissza monitorba is! Egyre kell ügyelni, az ilyen műsorforrássok jelei hangszínezetben dúsabbak, Csatornán hangszín LE !!! csatorna effekt-útján kompresszort! Ja, még kel valami! Jó fül ! Próbán: - javaslok külön cuccot neki ! Kb. ennyi! Persze ez csak egy vélemény! Sok sikert !
az attól is függ, hogy milyen alapokon nyomjátok. Dob nélkül egészen halkra lehet venni a szinpadi zajt, ha az alapokat kellően le lehet halkítani. Csöves fej esetén szükség lehet powerbreakerre.
Optimális esetben így kb 150W-os aktív ládák is elegek, amik általában simán továbbfűzhetőek.
Jellemzően pont az élődob miatt kellenek bika kontrollok, mert a dob tud sok mindent elnyomni a színpadon, akusztikus dobot nem lehet simogatni, és ahogy tudom ti sem smooth jazzt játszotok
Ha csak külön körön tolnánk a monitorozását a dobnak, akkor szerintetek hány wattos aktív monitor kéne?
Az aktív monitorok tovább fűzhetők? Tehát van további hangfal kimenetül.
Mert akkor 1 passzív meg 1 aktív cucc elég lenne :P
Próbákon már évek óta így toljuk, és én nem vettem észre ilyesmit.
Bár lehet egy nyitottabb, nagyobb helyen más.
Nyilvánvalóan nem fog úgy szólni mint egy élő dob, ezt nem is vártuk.
De azért nyersen is elég jól össze van már állítva a dobtéma, szerintem faszán szól.
Próbán is egyben szokott lenni, nem oltja ki az ének vagy ilyesmi.
Pont hogy a cinekből kell mindig visszavenni, mert azok elég élesen odabasznak.
Szerintem nem nagyon lehet megmondani hogy szgéppel van csinálva...
Legalábbis nem Guitar Pro, meg midi szint...
Jaja. A PA-ra gondoltam. Egyébként nem hiszem, hogy a helyek többségén egyáltalán külön hangosítás is lesz majd :)
Szóval olyan nagy helyeken, nagy cuccokon biztos nem fogunk játszani. Egyelőre.
Végül arra jutottam, hogy USB-vel áttoltam a videót, a hangot leszedtem róla, és a fényképezőgépemmel készített HD video képére (ahol egyébként meg a hang a szar :D) összevágtam :)
úgy tudom, hogy az egy kimenet, S-video (kompozitként tudod felhasználni egy megfelelő átalakítóval)
Bemenet külön lenne rajta, ha van (rca aljzat, talán sárga), és fos minőségre számíthatsz ha ott próbálsz digizni.
A VIVO kimenetet is eleve elég izgalmas beindítani, ha szerencséd van a driverrel meg a kártyáddal, akkor simán menni fog 'secondary'-ként (windows alatt), ha nem megy, keress meg, pont ilyesmivel szívtam mostanában egy csomót.
Az ének cucc alatt nyilván a PA-t érted, bár normál esetben az egész zenekar arra kerül rá, nem csak az ének, így nem feltétlen lesz zavaró, amennyiben jóminőségű PA van a helyszínen.
Ha meg nem, akkor ott úgyis szar lenne a hangzás még igazi dobossal is :)
Rosszabbul lesz hallható, az teljesen nyilvánvaló. Voltam már ilyen koncerten. Hát izé.... szóval... nem volt kicsit se meggyőző. Egyszerűen nem tudja visszaadni az ilyen felvett dobsáv az igazi hangzását, különösen a cinek környékén vannak iszonyatos hiányok, és az ilyen számítógépes dob elveszik a többi hangszer között.
Azt még külön hozzá teszem, hogy igen kevés hely van, ahol jó az énekcucc. Az a gond, hogy a cinek el fogják modulálni az éneket, és elég kása lesz az egész.
Én wav-ot ajánlanék, ami jobb minőség mint az mp3, de ugyanúgy nem ugrik. Gondolom eredetileg is abban van a dobsáv. Kell egy plusz ember az FOH kevenőnél, aki elindítja a wavokat a kellő időben, a megfelelő eszközről (laptop, CD lejátszó, USB-ről akármi, ami dobgépként funckionál). A keverőn van elég csatona ahhoz, hogy a dobgépet is rátegyék, azt pedig olyan arányban adja be nektek a kontrollba, amennyit csak kértek, ez beálláskor kiderül
Ja, az nyilván való a számomra hogy az ének cuccra kell kirakni a dobot is.
De attól félek onnan nem fogja a zenekar hallani rendesen.
Meg jó lenne kicsit függetlennek lenni a hangmérnöktől, már ha van.
Tehát nem rá bízni a "léptetést"
Jó ideje keresünk már dobost a zenekarunkba, sajnos sikertelenül.
És kénytelen kelletlen, felmerült a dobgép, mint lehetőség.
Ciki, nem ciki, senki nem ezért kezdett el zenélni, de ez van.
Hátha ezzel kissé fel tudjuk hívni magunkra (koncertek által) a figyelmet, nem utolsósorban hús vér dobosok figyelmét.
Igazság szerint 1 olyan rövid (kb 3 hónapos) időszak volt a zenekar életében, amikor minden tag megvolt, ezt ki is használtuk, és lenyomtunk egy koncertet
Mindez öt év alatt...
A lényegre térve. Van ebben valakinek tapasztalata?
Hogy érdemes ezt megoldani?
Próbán már jó ideje így toljuk, dobalapok megvannak, érthető, relatíve jó hangzásban.
Én az mp3-at preferálnám, mint formátum. A CD az megugorhat...
Az én félelmem az, hogy ez élő dobossal ellentétben ez rosszabbul lesz hallható, tehát faszán monitorozni kéne magunknak, ha nem akarunk eltévedni.
Ehhez kéne ötlet. Aktív monitorláda?
Hány wattos? Az énekesnek egy 150W-os cucca van, a próbára elég szokott lenni (pedig nem vagyunk halkak).
De monitor kimenete nincs.
Simán egy monitorládával meg szerintem nem vagyunk előrébb, mert szerintem ami kifele elég, hangerőben, az befelé a monitorba sok. Tehát jó lenne külön szabályozható módon.
Ki tudja, aztán lehet el is megy a kedvem az egésztől :P
Tudna valaki segíteni számítógépes ügyben?
Adott egy videókártya.
Nvidia GeForce 7600 GT
Van rajta egy S-Video csatlakozó 7 tűs.
Az van mellette, hogy VI/VO ami az én olvasatomban Video in / Video out
Ez valóban bement is egyben?
Mindenhol csak kimenetként emlegetik.
Az nekem elvileg jó lenne ha tudna bemenetként is működni.
Egy mini DV kamerával szeretnék ide becsatlakozni, hogy feltöltsem vele a videót.
Azon van S video kimenet, 4 tűs.
Ha az a luk működik mint bemenet, akkor van rá esélyem, egy 4-4 tűs kábellel becsatlakozzak.
Ahogy láttam a 7 tűs aljzatnak arra az adott 4 tűre is ugyanaz a lábkiosztása.
Szeretnék egy kis segítséget kérni hangkártya téren, sajnos nem találtam eddig megoldást.
Igazából már csak az érdekelne, hogy a hangkártya rossz, vagy én csinálom rosszul?
Szóval, vettem egy focusrite 8i6 usb hangkártyát (használtan). Teljesen makulátlan állapotban, gazdája szerint műszakilag is kíváló.
A kimenetei rendben vannak, de csak most jutottam odáig hogy a bemeneteit is teszteljem (tegnap vettem).
2 mikrofon bemenet van rajta, ezeket szoftveresen lehet kapcsolni vonal(előfok ki) és instrument(előfok be) bemenetekre.
Jár hozzá egy scarlett mixcontrol 1.5 nevű szoftver. Ezen mindent maxra állítottama felvételeknél, sajnos csak így hallok bármit is.
Tesztelt mikrofonok:shure sm57, sm58, akg c3000 (48v-tal)
1. Első bemenet: a hangkártyán lévő gain poti (gondolom ez az előfok jelszintje) 0-10ig terjedő skálán kb 8.5-ig teljesen néma, aztán
fölötte hirtelen nagy zaj kezdődik, és itt már minimális jelet kapok. 10-nél már valamit hallani is lehet a felvételből, de akkora a zaj, hogy
teljesen elnyomja. Ha átkapcsolom LINE-ra a csatornát, akkor is fennáll ugyanúgy ez a zaj 8.5-10 potiállásnál, csak kb fele annyira erős.
2. Második bemenet: A gain potit teljesen mindegy, hogy merre tekerem, ugyanakkora jelet kap minden irányban. Gyakorlatilag a potméter elvesztette
a célját, nem tudom kontrollálni. Itt viszont nincs zaj sehol. Másik érdekes dolog, ha ezt a bemenetet átállítom LINE-ra akkor semmi változás nem történik,
ugyanolyan mintha maradt volna instrument állásban (előfok bekapcsolva marad).
A hangkártyát átvittem egy másik szobába és fülessel megnéztem hogy mi a helyzet. Sajnos teljesen ugyanez, szóval nem a gépemmel lehet a gond.
Amiket megtettem, megpróbáltam,de hiába:
Xlr-xlr kábelt használtam (3mat is kipróbáltam)
kondenzátor (48v-tal), és 2 dinamikus mikrofonnal is teszteltem
Különböző usb portokat kipróbáltam
Alaplapi hangkártyát letiltottam
más külső hangkártyával próbáltam (emu 0404) azzal minden működik
2 hálózati kábelt is kipróbáltam
legfrisebb driver van fent hozzá
Előre is köszönöm a segítséget, nagyon szeretném megtartani ezt a kártyát, de ha bele kell nyúlni akkor inkább passzolom..
Külön a hangot meg tudom oldani relatíve jó minőségben.
Line6 GX+mikrofon
Képpel együtt már bajban vagyok.
Próbálkoztam ezt a setupot megtoldani egy webkamerával, de úgy meg behalt a gépem, és iszonyat késés/szaggatás volt képben.
Most egy kölcsön mini DV kamerával fogom próbálni. Mikrofon bemeneti szabályzás ott sincs, van valami "mic zoom" funkció, lehet az töltené be ezt a szerepet.
Meglátjuk. Azzal meg csak az a bajom eddig, hogy 320x240-ben tudom áttölteni a videót róla.
Van rajta egy szélesvásznú felbontás is, de szerintem az is max 320 széles, és a másik mérete kisebb annyival :)
Sziasztok! Szakdolgozatomhoz kérnék segítséget, a zenészek gitárerősítő vásárlási szokásairól szeretnék átfogóbb képet kapni, ezért a kitöltéssel nagyban hozzájárulnál a munkámhoz!
Szeretnék videót rögzíteni próbán.
Van egy fényképezőgépem, ami elég jó képet vesz fel, de a mikrofonja túl érzékeny, és nagy hangerőnél betorzít faszán.
Gyakorlatilag csak recsegés hallatszik.
Lehet ezzel valamit tenni? A bementi hangerő menüben nem állítható sajnos.
Valakinek sikerült már megoldani hasonló problémát.
Próbáltam már letakarni a mikrofon nyílást, elhelyezni agépet máshogy, máshova, de semmi eredménye nem volt :(
Próbálkoztam már azzal is, hogy a képet veszem fel a fényképezővel a hangot meg szgéppel.
De akkor meg más gebasz volt, hang meg a kép nem volt szinkronban.
Vagyis összevágtam az elejét jól, aztán a végére már volt benne csúszás :(
Persze más topikban már letörték a szarvamat az okosok, hogy különböző eszközzel sosem lesz szinkronban mert más az órajelük vagy mittomén....
Doboktatás (dobtanítás) Budapesten a Városligetnél, és Debrecenben!
• Fiatal jazz konzis sráctól
• Minden korosztálynak
• Fiúknak, lányoknak, kezdőknek, haladóknak
• 2 teljes akusztikus dobfelszerelésen (mindkettőn dupla pedállal)
• Igényes környezetben, biztonságos környéken
• Profi körülmények között, a saját, jól felszerelt termemben
• Egész évben, tanítási szünetekben is
Amit nyújtok:
• Rugalmas, szakszerű, személyre szabott oktatás
• Különböző stílusok (rock, funky, blues, swing…) játéka dobfelszerelésen
• Kedvenc számaid betanítása
• Zenekari játékra való felkészítés
• Kottaolvasás
• Improvizáció
• Kéz-, és lábtechnikák
• 4 végtag függetlenítése
• Duplapedálos játék
• Zeneelméleti ismeretek
• Profi oktatóanyagok, kották, dob nélküli zenék
• Segítőkészség, lelkiismeretesség, barátságos emberi hozzáállás
Az első óra mindenkinek INGYENES!
Jelentkezz bátran! Minden érdeklődőt szívesen fogadok! :)
Ár: 2.000 Ft / 60 perc, vagy
3.500 Ft / 120 perc
Érd.: 06-30/40-29-437
Fizetés: minden óra végén csak az adott óráért, előre nem kérek el pénzt!
A budapesti termem az Ajtósi Dürer Sor 19.-21. alatti Dürer Stúdió alatt található (Dürer-Kert épületével szemben), autóval is, tömegközlekedéssel is jól megközelíthető. Közvetlenül az épület előtt non-stop ingyenes parkolási lehetőség, valamint a 74-es, 75-ös trolibuszok megállója (Zichy Géza utca megálló) pár lépésre a bejárattól. Az épülethez 24 órás portaszolgálat tartozik.
A debreceni termem a Veres Péter Kertben található, szintén jól megközelíthető autóval is, tömegközlekedéssel is. Közvetlenül a ház előtt non-stop ingyenes parkolási lehetőség, valamint a 25-ös, 25y-os, 11-es, 23y-os autóbuszok megállója pár lépésre.
Studio monitor hangfalat szeretnék venni. Amit kinéztem az az M Audio és a Prodipe.
Kérdésem az volna, hogy a kettő közül melyik a jobb, valamint egy 16-20 m2-es szobába melyik méret volna megfelelőbb? Egy 5"-os, vagy egy 8"-os méllyel szerelt? A 8"-os mellé már nem kéne mély láda, az 5-ös mellé igen? És így melyik szólna szebben?
Nem találtam topicot, jobb híján ide írom:
Egy ismerősöm külföldi lapnak fotózik, és hangszeres fotózást csinálnának Bp-n áprilisban. Beatles forma gitárok + Gretsch dobfelszerelés, egy (Yamaha?) zongora, egy cselló és egy trombita kellene, bérlésre, ha nem működik akkor is, mert nem fog rajta senki játszani. Fontos lenne a retró kinézet. Képek előzetesen mindenképpen kellenek. Ha valakit érdekel, írjon nekem, összekötöm: gitarfogas{KUK}gmail.com
Mullard EL34 (reissue), Ruby EL34 csövekkel van valakinek felhasználói tapasztalata?
Tartósság, hangzás szempontjából érdekelne.
Svetlana winged =C= lenne a másik lehetőség, de az kicsit borsos árú :(
Esetleg még Svetlana (Reflektor) EL34-el valakinek valami tapasztalat?
Erről azt hallottam hogy ugyanaz, mint a mullard csak más címke... (vagyis fordítva, hogy a mullard az ugyanez)
EH EL34-em van most, meg volt JJ, ezeket most hanyagolnám... Illetve ezekkel tudnám összehasonlítani :)
Esetleg egy mikrofon előfok?
Az talán még olcsóbb is valamivel.
Mondjuk ha a keverőben is az van, akkor inkább az legyen, azt másra is tudnám használni.
Próbált már valaki (rajtam kívül) Line6 GX-el mikrofonnal gitárhangot felvenni?
Vagy egy SM57-em, viszont akárhogy csinálom, elég dinamikátlan a hang :(
Legalábbis ami élőben van dinamika, azt nem adja vissza.
Jelenleg úgy próbálom hogy a mikrofon közvetlenül megy a GX-be.
Korábban talán próbáltam már úgy, hogy keverőbe ment a mikrofon, és a keverő recording out-ja ment a GX-be.
Úgy talán jobb volt a hang.
Megoldhatná a problémámat ha veszek egy keverőt?
Ez főleg szóló felvételnél jelent problémát...
15 körül milyen keverőt érdemes venni?
Vagy ilyen kategóriában mindegy?
sziasztok! Tudtok olyan oldalt, ahol sorozatszám alapján azonnal kijelzi a gityó hol és mikor készült? Dean Gitárról van szó amúgy. Tudom, h fórumokon utána lehet nézni, de nincs kedvem :D
Használ, valaki ilyesmit?
Profi Füldugó Arra lennék kiváncsi, hogy tényleg megéri e az árát? Sima füldugókat nem bírom elviselni próba közben, teljes dugulás érzet, de ez esetleg jobb azoknál. Gitározom és éneklek is. Előre is köszi a tapasztalat megosztását!
Daewoo Lanos sedan-ba próbált már valaki belerakni egy 4x12 (egyenes) ládát?
Az ülések hátul lehajthatók, hely az belül van, de a berakásban nem vagyok biztos, hogy a nyílás mérete (akár hátsó ajtón, vagy a csomagtartón keresztül) megengedi...
Nem az én kocsim úgyhogy nem az van hogy lemegyek a parkolóba és megmérem :)
majdnem
A szivacsos mikrofonsapka a szélzajtól is szokta óvni a dinamikus miksit, nem csak a puffogástól (ami szabadtéren nagyon előnyös tud lenni), a pop-filter legfőképpen kondimikikhez találták ki, de alkalmazható dinamikushoz is.
Igen. Most vettem egy sm57-et, és jó lenne ha nem kéne egy másik külön az énekhez :)
A próbaterembe van még sm58 is, meg még egy beyerdynamic opus 59, az is színpadi énekmikrofonnak van aposztrofálva.
Az gitárra annyira nem volt jó, kicsit mosott a hangja a mély tartományban.
A midi a music intsrument digital interface névből jöüvő mozaik szó
gyakorlati haszna, nem szakmaian elmagyarázva, hogy hangszerek tudnak kommunikálni egymással, effektekkel pc-vel
egyszerű esete pl ha feljátszol midi billentyűvel egy zongora témát majd rájössz, hogy ezt hárfa játsza inkább. Így a feljátszott információkra, (hangmagasság, hossz...stb) ráhúzol egy másik hangszer hangszínét.
Vagy vezérlésnél, midi pedállal kapcsolgatod a t eljes effektbeállításaid (ez több összekötött effekt rendszere is lehet) illetve az erősítődet
Vagy az effektjeid összekötöd a zenekar billenytűsének hangszerével így amikor pl hangszínt vált kapcsolja a Te hangszínedet is akár
A saját nótákban is az a lényeg, hogy tetsszen az illetőnek.
Én pl kurva szívesen játszottam olyan saját nótát is, amit nem én írtam, mert iszonyatosan el volt találva. Szinte jobban szerettem mint a sajátjaimat. Zenekarvezetőként/alapítóként viszont sok más által írt nótára rámondtam hogy "szar"...
Mondjuk azért a sajátjaimmal kapcsolatban is kritikus vagyok.
Egyébként van példa az ellenkezőjére is.
Volt egy fiatal srác aki ilyen gothic meg black/death metalos irányultságú volt, de nyitott volt a heavy iránt, és végül úgy megszerette az együtt zenélésünk folytán, hogy sikerült megírnia azt a b***t jó saját nótát. :)
Persze előtte sok kevésbé jót is, ami (nekem köszönhetően, vagyis inkább zenei kompromisszumra való hajlandóságom hiánya miatt) ment a süllyesztőbe.
Ezzel arra akartam kilyukadni, hogy azért tanulható is a dolog, csak kell megfelelő nyitottság, meg bírni kell a kritikát.
Aztán utána még mindig ott a lehetőség hogy emberileg megy tönkre a dolog
Nekem is ez a tapasztalatom.
És ha megvan az ember aki hasonló stílusban gondolkodik, akkor az vagy komolytalan, vagy egy fasz, vagy nem tud játszani. Vagy mind egyszerre, és még szabadideje sincs...
logikád következetes, én is eszerint gondolkodom. Bár -ismét saját bőrömön tapasztalva- sajnos az a dolog, hogy valaki jelentkezik, mert AKKOR tetszik neki ami csinálsz az nem feltétlen jelentei azt hogy az mindíg úgy lesz. Itt a kulcskérdés, hogy a jelentkező vajon mennyire tudja, hogy mit is akar játszani. Lehet hogy évek kellenek (esetemben 1.5 év) mire rájön, hogy mégse azt akarja játszani és akkor mégiscsak bejön a "nem fogja akarni se kifordítani magukból, sem kigyomlálni a repertoárból a saját számokat" effektus. én sem hittem volna.
én azért választottam a demózás, majd zenészkeresés dolgot, mert ha valaki úgy jön, hogy már tetszik neki, nem fogja akarni se kifordítani magukból, sem kigyomlálni a repertoárból a saját számokat, ha meg nem tetszik, nem is jön. de mint írtam, ez olyan mint a jó házasság, nincs rá garancia, hogy összejön. főleg, ha nem valami sablonos dolgot csinálsz..
hát, ezt mi nem döntjük el, nekem inkább az jött le, hogy valaki megírta az új enter sandmant, aztán lement a zenekarral, és ott valaki meg inkább az új nothing else matterst szeretné játszani, holott megbeszélték, hogy frankó saját számos zenekart csinálnak talicska fekete lemez vonalon :)
"valaki több zúzást akar, de a másik meg inkább finomkodna"
nekem ez némileg eltérő stíluselemeket takar. Mondjuk mintha fémzene és könnyűzene közt örlődne a zenekar? Slayer vagy Red hot Chilli?
mondjuk az, hogy valaki metált akar játszani, és összekerül valakivel, aki meg latin jazzt, annyira bizarr szituáció, hogy nem is értem, hogy jöhet létre.. :)
az én problémám, amit lentebb leírtam, és először kompromisszumokhoz, később szakításhoz (és a kettő közötti idő elpocsékolásához) vezetett, nem stílusbeli probléma - legalábbis véletlen sem ilyen mértékű - hanem stíluson belüli finomhanolás, illetve fejlődésre való hajlandóság/lehetőség hiánya vezetett.
fankit is lehet vendéglátósan meg rohadt egyedien is játszani
sehol nem találtam meg visszaolvasva az eredeti kérdező kommentjeiben, hogy a tagok más stílusba mozdulnának - a zúzás meg a finomkodás nem zenei stílus, csak artikuláció - amúgy pontokba azt szedted, amit korábban írtam :))
az eredeti kérdésfelvetés az volt, hogy mi van, ha kvázi más stílusban mozdulnának el a tagok.
Stíluson belül maradva: a kérdés, hogy azt a 10 dalt (nevezhetjük lemeznek) hallották korábban a zenészek (pl demó szinten)? Ha igen, akkor tudták mire vállalkoznak. Ha nem, akkor
1. addíg kell zenészt keresni míg olyat nem találsz akivel el tudod játszani.
2. VAgy session zenészeket kell keresni, akik pénzért azt játszák, amit eléjük teszel.
3. ha valóban (sok visszajelzés alapján) nagyon gyenge a muzsika, akkor el kell gondolkodni, hogy nem a zeneszerzéssel hanem inkább csak az előadással kellene foglalkozni és a zeneszerzést rábízni arra, akinek ahhoz több érzéke van (zenekaron belül vagy kívül).
ja :) és akkor mi van, ha megkered a blues zenekarodba a blues zenészeket, írsz 10 - szerinted - kib. jó számot, amiről közlik a zenekar blues zenész tagjai, hogy mind egytől egyig - szerintük - ócska :)
a kulcsa a dolgnak a hasonló stílusban való gondolkodás. Ha funkyt akarsz játszani akkor funkys tagokat kell keresni, ha bluest, akkor blúzereket, ha heavy metalt akkor heavyseket.
A gond akkor van, ha pl heavy zenekarba death metal playerek kerülnek vagy fordítva.
van rá példa(nem sok) hogy a tagok egymás iránti gyűlölete és rivalizálása termelte a kreatív energiákat, de én személy szerint azt tapasztaltam, hogy minden kompromisszum csak időhúzás volt és az idő kb a legértékesebb szinte mindenben. nincs rá garancia, hogy találsz veled egyívású társakat, az sebiztos, hogy ha találsz, össze tudtok hozni egy hosszú távon működő zenekart, és ha ez is megvan, se biztos, hogy a végeredményre bárkit is érdekel :) de ez utóbbi a legkevésbé érdekes.
én pl most úgy döntöttem, otthon, gépen csinálom meg azt, amit szeretnék, és ha minden ok, keresek zenészeket, az is lehet, hogy kifizetek 2-3 embert 1-2 koncert erejéig, ha látszik, hogy a felvételek bejönnek a népeknek, mert anyagilag nem kerül többe, mint akár az egyszemélyes próbaterembérlés, nem is beszélve a többiről, és 1-2 tényleg értelmes, hangulatos bulinál nem is jut több, ha saját zenét játszol
gondolj bele: még akkor is rohadt nehéz manapság érvényesülni ill bveindulni, ha egyébként a zenészek egy irányba néznek jót és jól csinálnak.
De ha még zenekaron belül is széthúzás van, akkor képzeld el, mennyi esélye lesz a dologak.
Ha te vagy az alapító és a vezető és van egy renitens, akkor azt sajnos el kell távolítani, mert szét fogja zilálni a zenekart (vagy csináljon egy olyan projektet ahol azt játssza amit szeretne, a kérdés, hogy a meglévő mellett vagy helyett...) Ha te vagy az, aki nem azt akarja játszani amiről szó volt, akkor neked kell elgondolkodnod, hogy lépsz egy olyan bandába ahol az van amit szeretnél (ha nincs ilyen zenekar akkor te alapítasz egyet).
saját bőrömön tapasztaltam, hogy ha a többiek másban gondolkodnak akkor az nem lesz hosszú életű. Mint az a házasság, ahol nem kívánják egymást a felek. Egyszerűen nem egészséges.
Esetleg még az egy járható út, ha azok, akik mást akarnak csinálni, mint az eredeti terv, azok csinálnak egy projektet más néven, és az eredeti tervtől etltérő stílust ott valósítják meg. Ez is egy járható út.
Ezt meg kell beszélni, másképp nem működik.
Gyakran ebből születtek új irányzatok, hogy egyik sem tudott engedni ezért vagy sikerült összeboronálni a dolgokat vagy vége lett a egésznek.
Legjobban szerintem akkor működik a dolog, ha van egy olyan ember, aki megír mindent és a többieknek tetszik amit csinál és lejátsszák azt amit mond, vagy lekottáz.
De sokféle verzió működhet, akár egy családban.
ha zenekart alapítasz, akkor olyan tagokat keress, akik kultiválják azt a sílust, amit játszani akarsz. Ez az, amit igazán tisztázni kell. Zenében nem érdemes kompromisszumot kötni.
vagy milyen jellegű kompromisszumra gondolsz?
a saját zene olyan mint a házasság. vagy találsz valakit, aki pont azt akarja amit te, vagy találsz valakit, akinek megfelel, hogy te dönts (vagy te vagy ilyen), vagy kínlódás lesz, és előbb-utóbb vége
Szerintetek egy zenekar mennyire szól a kompromisszumokról? Mennyire lehet elmenni? Mi van ha egyedül marad valaki az elképzeléseivel? Jó az ha valaki mindig elfogadja a többség véleményét?
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy ha valahol fel akarunk lépni zenekarral, és nagyrészt feldolgozásokat játszunk, akkor kell-e valami engedély, vagy papír, vagy csak simán mehetünk zenélni?
Gondolom a Schaller képviseletnél (O. Barlang) próbáltad már... Mellette V52-t is meg lehet kérdezni. St.geshop honlapja is írja, alkatrészenként is, persze ez még nem jelent semmit, csak tipp.
Az adokveszekben néha hirdet valaki Schallerrel kompatibilist, esetleg nem lehetne kérdezni, van-e aranyszínűje.
A Fender straplock egyébként kompatibilis a Schallerrel, így olyat is érdemes lehet nézni.
A vonalkimenetbe ne dugj fülest, neki az gyakorlatilag zárlat, nem szereti.
A fülest használhatod vonalkimenetnek, csak ügyelj a túlvezérlésre, mert jó nagy jele van. Ezenkívül a füles kimenetek némelyike az eltérő hangszínezés miatt használható szegényember erősítőszimulátoraként is :)
Tömd ki keményfával (pl. keményfa ! fogpiszkáló vagy saslikpálca darabok... :) és faragasztóval töltsd fel, megszáradás után ez működhet.
Vagy vastagabb csavar, ha hirtelen kell megoldás.
Emberek nagy szarban vagyok. Az egyik hangolókulcsnál a két tartócsavarból az egyik kiesett, teljesen szétment a menet a fában. Létezik valami cucc, amit bele nyomok, és ha megszárad lesz olyan kemény, hogy bele lehessen hajtani a csavart és ott is maradjon?
Egyszer kifogtam valami noname csájníz cuccot,jól bírta,az után megpróbáltam még kétszer,de semmi...mintha nem ugyanaz a cucc lett volna...azóta inkább a márkás.nem lehet vele nagy gond.
Amit én régen használtam, igaz az normál ceruzaelem volt, a Coop-os tartós elem, az igen sokáig bírta! Meglepő igaz, mert semmi márka, de a töredéke volt egy köteg duracell-nek.
Én 290 ft-ért vettem, de tökre örültem neki, mert így legalább nem kellett bemennem Miskolcra. Bár mondjuk ebbe gombelem megy.
Jól jártál vele, annyi szent, ajándék volt annyiért!
Múltkor mentem tacskóba,mondom nézek elemeket,kellett hangolóba,meg kottalámpába AAA,meg egy két másik cumóba AA...ránézek,Varta elemek,4 db 980.mondom szivasd anyád,nem lesz hangoló,sem lámpa,se semmi. aztán elmentem Aldiba,mendegélek,látok Sony elemeket.20db.1400 ftrögtön vettem két csomag AAA-t meg egy AA-t.ezzel el leszek minimum 4 évig...nem is értem miért ilyen g***i drága...
Az elem volt rossz, most már világít, mint állat!
Vettem bele Maxell elemet, lítiumosat, és amin meglepődtem, hogy nem az van rá írva, hogy Made in China, hanem hogy Japánban gyártották.