A gitártól nem kell elbúcsúznod, ne aggódj ezért, mert Megyó azért rendes tag, de tény, hogy nagyon (KURVÁRA)elfoglalt. De ha egyszer kész lesz nem hagy maga után kívánnivalót a munkája. Mélben leírhatom a tapasztalataimat.
Nagyon nem tudsz mit csinálni,ilyen a munkatempója.A fórumon másnak is volt már ilyen jellegű rossz tapasztalata ezzel az úriemberrel,ráadásul az több hónapra nyúló folyamat volt.Hozd el onnan,amilyen gyorsan csak tudod,és go to Stageshop vagy Vintage.
Egy fájdalmas témában szeretném az urak segítségét, véleményét kérni.
Érintőlegesen volt már szó erről a Pickupok topikban, de most egy kicsit másik oldaláról érdekelne a dolog. Szóval! Bent van egy "98 körüli (azt hiszem) 570-es Ibanezem a Megyó mesternél, rendeltem nála floydos grafit húrlábakat, amiket lecserél majd, meg ha már ott van nála, akkor bedobtam a boltba egy hangszedőt is, hogy tegye be, és teljes hangszerbeállítást kértem. Természetesen ezekkel együtt, húrral, meg mindennel úgy egy jó 35öst hagyok (nék?) majd nála.
Nem voltam benne biztos, hogy az én floydomra vannak ott megfelelő Graphtech babák, így megnézettem vele, amikor bevittem a gitárom, hogy egyáltalán megoldható-e a dolog. Szakmai értekezése szerint az én hídam egy "Lo-Pro, vagy mégsem" típusú megoldás, aminek kiegészítéseképpen azt mondta, hogy fel lehet tenni a babákat, de egy kicsit csiszolni kell rajtuk majd hozzá, amit persze otthon nagyon szívesen megcsinál.
A leadás napjától számítva kikötött egy 4 nappal későbbi időpontot, hogy akkor érdeklődjek utána. Ekkor felhívtam, még nincs kész, semmi gond. Várjak 3 napot, hívjam. Felhívtam, az eredményről asszem be se kell számoljak. Ezt követően úgy egy hétig, vagy másfélig minden áldott nap hívtam az urat, és minden nap a következő napra lettem átpasszolva. Utána szólt, hogy most egy hétig elutazik Shanghaiba, amiből azt hiszem, végül másfél lett. Azóta kb egy hét telt el, amin szintén minden nap felhívtam, de most már nem is sikerült elérnem, mert nem veszi fel, vagy nincs telefonközelben.
Akiknek volt már az úrral tapasztalata, azoknak a véleményét szeretném megérdeklődni az üggyel kapcsolatban, mert azt hiszem, már egy hónapja ott van bent a gitárom, és már igazán időszerű lenne dolgoznom vele. Meg lehet ezt a munkálatot sürgetni valahogyan? Mit lehet tenni? Lehetséges mondjuk kikérni a gitárt, és babástul, mindenestül átvinni mondjuk a Vintagebe, vagy máshova megcsináltatni? (utóbbi helyről is vannak rosszabb sztorik, amiket hallottam, és sajnos hasonló tapasztalat is.)
Mi lehet a megoldás? Persze azon túlmenően, hogy rossz döntést hoztam, menjek Burmába szerzetesnek, akasszam fel magam, búcsúzzak el a gitártól, miegymás. Nagyon köszönöm előre is. :D
Héj, Gyöki. Nincsen mailcímed megadva. Nekem van egy eladó epiphone dot, kb annyiért.. Gyönyörű, és az soft rockhoz supersonic!!! Ilyenek használják: Oasis, Cure, Greg Dulli, Babyshambles, Sheryl Crow... meg sok más.
Alig használt, kurva jó kis hangszer. (Inkább nagy hangszer, hatalmas testű jávor cucc)
hé srácok, biztos nem csak én hallgatom itt az új bls lemezt!
a Blacked Out World c. számban 1:58 után jön egy érdekes rész, én azt mondanám, hogy ez floyd. igaz-ez?
és ha igen, akkor hogy kerül ez Zakk bácsi LP-vel játszott muzsikájába?
Sziasztok! Lenne egy idegesito problemam. Van egy POD-om, meg egy variaxom. A problem annyi lenne, hogy egyszeruen nem jon ki a dologbol szepen a magas. Ha a podot kiveszem, gyonyoruen csilingel a teteje, ha guitar rig-gel probalom, akkor is szepen a helyen van minden. A POD-on a kis kapcsolo direct allasba van kapcsolva, de ha kikapcsolom a ladaszimulaciot, akkor meg rosszabb. Csak az orros kozepek vannak meg. Viszont hetvegen jatszottam a POD-dal, egy masik gitarral, ott pedig gyonyoruen szolt. Arra gondoltam lehet, hogy valami kabelezesi gond lehet? vagy most akkor mitol lehet az, hogy kulon-kulon istenul szol mind a ketto, de ha osszedugom, akkor csak nem jon meg a hang. Hiaba tekerem fol az EQ-n a magasat, hianyzik belole. Segitsetek, mert tegnap agyverzest kaptam...
tudtam hogy valamit elfelejtek:) igen, én is erre gondoltam hogy akkor ez valószínűleg fele hangerőt eredményezne... és akkor ezt nem tudom megoldani? (vagy szereljek be egy-egy potit mindkét hangszedőhöz, és kössem újra az elektronikát? az macera..:)
csak mert tök jó lenne keverni a pickupok hangjait..
bár, lehet hogy holnap megyek és veszek egy sima háromállású kapcsolót, mint ami volt benne...
Az elgondolás 5letes, de sztem nem fog jól működni, mert az egyik pickuppal mindig ott lesz a másik pickup és a poti párhuzamosan, és ez sztem bele fog pofázni az éppen használni kívánt pickup hangjába! És mit csinálsz, ha együtt akarod használni a kettőt? Középállásba tekered? Mindkét pu fele hangerőn fog dolgozni!
adott egy basszusgitár 2 hangszedővel, a hangszedőválasztó kapcsolót szétment. szeretnék egy potit berakni helyette, amivel tök jól tudnám tekergetni a két hangszedő között a "balansz"-t.
1. épeszű megoldás ez?
2. hogyan kössem a potit? én így gondoltam:
tehát teljesen balracsavart állapotban csak az egyik szól, folyamatosan át lehet tekerni a másikra, és a végén csak a másik szólna.
3. a hangerő és a hangszínpoti is 500k-s, ennek alapján ezt egy 500k-ssal meg lehetne vajh oldani?
Egy olyan fél perc szerintem elég. Én úgy szoktam, hogy mikor lemegyek a próbahelyre az első dolgom felkapcsolni a powert, és amíg összedugom a torzítót+tápot, meg kicsomagolom a gitárt a tokból addig hagyom melegedni aztán fellököm a standbyt is.
csöves erősitőknél mennyit kell várni h bemelegedjenek?
az uj erősitőmbe van egy csövecske, mennyit kell várni kb? vagy mi előtt nem jo addig nem is szol?
Lenne egy kérdésem azokhoz akik tremolós hangszert birtokolnak:
Mi különbség van a Fendereken/Squiereken használt hagyományos tremolók két fajtája között:
Van ami 2 ponton van felfogatva és van ami 6-on.
Jobb-e az egyik a másiknál, és ha igen miért?
Na viszont most nekem lenne néhány kérdésem a gitárom hangzásával kapcsolatban.
Az lenne a fő problémám, hogy az alábbi felállásnál: Fender Strat -> BOSS NS2 zajzár -> BOSS OS2 Overdrive/Distortion -> Fender Blues Deluxe. (meg még néhány pedál, de elhanyagolhatóak a kérdés szempontjából). Zajzár be hogy szigeteljen szépen, Erősítő torzított csatija be, megboostolva a BOSS OS2-vel. Ha fenn pl a 15. bund környékén felbendelek, vagy csak kitartok egy hangot (probléma lejjebb is van, de fenn zavaróbb), a következő történik: hang megszólal, kicsit jelszint esik, de az erősítő reverbje tartja, majd elég rövid idő alatt megszűnik, közben a pickupokból, torzítóból jövő zaj folyamatosan előtűnik. Tudom, hogy pl egy kompresszor sustainnel segítene, de alapvetően túl hamar hal el a hang, maxra kiterekrt reverb állásban is. Remélem érthető volt nagyjából :)
hali!
lenne egy olyan problémám, hogy élőzésnél kellene megszüntetni némi gerjedést. tudom, feedback destroyer.
milyet ajánlotok vagy van-e valami alternatíva rá, esetleg lehet házilag barkácsolni ilyet?
hallottam még egy olyan "trükkről", hogy egy késleltető áramkört kell betenni a monitorok elé, 60-80msec beállítással és az kiöli a gerjedést. igaz-é ez és ha igen, hol lehet ilyen cuccost szerezni?
köszi
hello
zenekarral szeretnénk felvenni a saját dalainkat, nem kell csucsminőség, csak h tudjunk gyakorolni rá otthon
tudtok valami jo modszert amivel fel tudjuk venni? a legkézenfekvőbb a számitogép lenne, de miylen progi ideális erre a célre?
előre is köszi
Sziasztok!
Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy fellépésen hogyan szokták a stúdióban előre felvett sávokat bejátszani? Most egy alapra gondolok, amit előre felveszünk stúdióban, ezt elindítjuk, s erre játszunk rá hangszerekkel élőben. Amit az alapra értek: dob alap, csilingelő hangok, stringek, padok stb.
Én gondoltam lap-topra, cd lejátszóra.. Melyik a legmegbízhatóbb megoldás? Köszi a tippeket!
Hát sokkal vastagabban szólnak azok a bandák,akik sok közepet használnak,mint a középvágásosak,mert ha kivágod a közepeket,azzal együtt általában emelsz a mélyeken,akkor belepofátlankodik a gitárhang a bőgő frekitartományaiba,és érthetetlen kása lesz a szand.Ezért van az pl.,hogy általában a 80-as évek hajmetálbandáinál (ahol divat volt a midscoop hang) a bőgő szinte csak középtartományban,iszonyat dobozhangon szól,ugyanis másképp nem tudták megoldani az értelmes hangképet,a középtartományt ugyanis valamilyen hangszernek hoznia kell a zenében,hiszen ahogyan te is írtad,arra a legfogékonyabb az emberi fül.
Na azért nem feltétlenül.....
Mondjuk tény,hogy nehezebb koncerten hangosítani egy bandát aki középvágással küldi a gitárt,hogy érthető is legyen a sound,mert ugye az emberi fül a közepeket hallja leginkább...
Ettől függetlenül Én is szeretem a középszegény hangzást,még a Herberten is direkt van egy Mid Cut funkció,na azt bekapcsolva előbújik az állat.....
Jogdíjak dr_kotasznak is mennek bőven,a téma nagyrésze az ő tollából származik,én a tiszta hangszínes középrészt és a dalszerkezetet alkottam.(Meg a zúzdatémákba itt-ott belenyúlkáltam)
Azért egy 10 fős metálbanda 4 gitárossal és 3 basszerral elég fura lenne. Általában minden külföldi metálbanda 2 gitár+bőgő+ dob alapra épül,nem ettől függ,hogy hol kell vágni a gitár alját.
Magyarországon hozzászoktak a zenészek, hogy kisebb létszámúak a csapatok, mint nyugaton, ezért hangszerenként sokkal több az igény mélyebb és magasabb tónusokban egyeránt. Mert ugye kevesebb kockából épül fel a piramis és, ha szűkebb sávban szólnak hangszerek, hiányérzet adódik.
GT-8 on sajna csak lépcsőkben állítható a dolog, (0, 55, 110, és aztán tovább) én is 80-90 körül akartam vágni, de így se olyan rossz, sőt:) Próbálgattam a két alsót (55-110) és egyértelmű volt, a 110 már szépen kitakarította, de az 55hz-es még szinte semmit nem csinált.
Én is vágom a mélyeket (felvételen persze,mert az előfokon nincs ilyen részletesen állítható eq,ott csak simán kulturált mennyiségű mélyet hasnyálok a szandhoz),leginkább 80 Hz alatt,sokkal dögösebben szól úgy a gitár,ráadásul szépen meghagyja a teret a bőgőnek.Ezen mondjuk a bőgő még nincs fent,de jól lehet hallani,hogy önmagában kicsit kevésnek tűnik az alja.Viszont basszusgitárral együtt nagyon dögös sztem.
Meg nincs leterhelve a hangszóró annyira, pont ezekkel a mélyekkel küszködik annyit, amiatt fullad. Ha vágod az alját, és odacsavarod a basszust, be lehet állítani úgy a cuccot, hogy a kutya meg nem mondja, hogy hiányzik belőle valami, csak jó dögös a hang, és tisztán szól. Persze ezt is el lehet cseszni egy ordenáré compressorbeállítással, vagy csutkára tekert torzítóval, de ahhoz tényleg túlzásokba kell esni.
Én most D-re hangolom a gitárt, de semmi gond nincs amiatt, hogy kitakarítom az alját. Csak a búgás tűnt el, az meg nem hiányzik.
De ha a gitár E-hangja 80Hz, akkor egy basszusgitár mély E húrja (oktávonként duplázódik a freki) 40 Hz. Ez egy olyan frekvencia, amit pl. faterom már meg se hall, sőt, egy átlagos, ún "piaci" magnó sem képes leadni. Mondjuk az még a 100hz-el is bajba lenne.
A lényeg, hogy a gitárod E-húrja valahol 300hz körül lehet, fejből meg nem mondom, nézd meg függvénytáblázatban.
Ha a gitár A húrját 440hz-re hangolod, akkor a basszusgitár egy oktávval mélyebb húrja 220hz-en szól.
Vagyis a 100hz alatti hangok a gitárhangfalon nem sok mindent csinálnak, azon kívül, hogy bebúgatják a hangot, ráadásul egy ilyen hangfal frekiátvitele is 70-80 hz körül kezdődik.
Én fél éve használom a gt-8-at, vagyis fél éve csapom 110hz-nél a mélyeket, és nagyon sokat jelent, hidd el.
Sok-sok évvel ezelőtt, mielőtt abbahagytam volna a gitározást, Jackson PS2-m volt, és nem emlékszem hasonló jelenségre, de már túl régen volt ahhoz, hogy biztosan meg tudjam mondani. Szóval nem tudom mennyire természetes, illetve normális a jelenség. Azt hiszem Bluevoodoo javasolta (ha nem, bocs), hogy próbáljam lejjebb engedni a hangszedőt, de nem igazán segített.
1. Nyomd le a CTRL+ALT+DELETE billentyűket.
2. A megjelenő feladatkezelő Folyamatok lapján keresd meg az Msblast.exe-t, és kattints rá.
3. Kattints a Folyamat leállítása gombra.
4. Tötsd le az eltávolítóprogramot innen, majd futtasd.
Sziasztok! Eltudná valaki magyarázni a különbséget a Jensen és Bugera hangszórók között no meg a Behringer BG412H és a Behringer BG412S között? A 412S drágább de viszont egy csomó oldalon azt írják, hogy az is csak bugera hangszórókat használ... akkor mért drágább?? vááááÁ!!! segítsetek!
Boss gt8-ban az eq tud olyat, hogy "low cut" tulajdonképpen csak emiatt cseréltem le a gt-6-ot, ha ezt 110-hz-re beállítod, eltűnik a búgás, de a gitár hangjában komoly változás még nem következik be. A basszust is odacsavarhatod utána már jobban, nem fog búgni.
"Van egy olyan problémám, hogy amikor dempfelek, akkor a hang lassan halkul el. Szemmel láthatóan is tovább rezeg a húr, és ez nagyon zavaró, mert gyors ritmusban egy búgó hang hallatszik. Kipróbálta egy profi gitáros is, profi cuccon, de nála is hallottam, bár nem volt olyan feltűnő, mint nálam (a beállításai is nyilván mások voltak). Lassabb tempónál bal kézzel rá tudok segíteni, de gyorsnál sajnos nem. Mind a gyárilag szerelt D"Addario, mind az azóta felszerelt Dean Markley húrokkal is produkálja, és tiszta hangszínen is hallható. Legjobban az E húrt üresen pengetve hallható, és emiatt eléggé elkeni az egész hangzást. Egyedül az segít valamennyit, ha a mélyeket lejjeb veszem az EQ-n, de akkor már nagyon vékony lesz a hang.
Van valami ötletetek, mi okozhatja a problémát? A gitár Ibanez RG350EX."
Az a baj, hogy annyira elkeni a hangkép alját, hogy képtelen vagyok ütős hangzást beállítani.
Bármilyen csövet belete3hetsz,aminek a nevében szerepel a 12AX7,vagy az ECC-83. Az egyik az amcsi,a másik a brit elnevezés,amúgy ugyanarról a csőről van szó.
Szóval a felépítésük és a csőfejbekötésük ugyanaz.
A név mögé illesztett betűk csak a tulajdonságokat jelölik,valamelyiknek nagyobb az erősítése,valamelyiknek kisebb,valamelyik hosszabb élettartamú,esetleg katonai,stb.
Én ár/minőség arányban a Sovtek 12AX7 WC-t kedvelem,pl.
A WA-nak a legkisebb az erősítése,a WB-é nagyobb,a WC_jé mégnagyobb.
Úgyhogy kipróbálhatsz bele bármilyen 12AX7-et,nem bassza szét.Válogassál,ha tudsz,hogy melyikkel szól a legjobban az izlésedhez.
Egyéb kérdésem:
Szeretnék csövet cserélni az ADA MP-2-es előfokomban. A manual azt írja "high quality low noise 12AX7A-7025" csövet használjak. Ti milyen csövet ajánlanátok? Sima 12AX7 cső nem jó bele? Fontos a végén az az "A"?
Nekem volt egy öreg fuzzom, az ugyanezt csinálta kb., ha az erősítőre kötöttem szólt, ha mögékötöttem bármit elnémult.
Talán olyan négyszögjelet produkált, amit a többi stompboxom fel sem ismert, vagy fene tudja mi lehetett, de vicces volt.
Sajnos ez van... Hiába olcsóbb valami kint, ha nincs olyan kapcsolat, aki el tudná intézni a gyors és olcsó szállítást, sajna egyes esetekben nem lehet olcsóbban kijönni. Gyakran viszont sokat lehet spórolni.
Arn: tutti 30 000 alatt kell hogy legyen, mert 30ért (adok egy telefonszámot) futár megy ki érte kocsival, akár már ma.
65Ft/km tarifával dolgoznak, odavissza utat kell fizetni, matricát nem kell fizetned.
230km x 2 = 460km
460km x 65Ft = 29 900 HUFFF!!!!
az is megvolt. olyan erősítőn ahol előtte működött. most nem. más erősítőn nem. más kábel? nem. csak és kizárólag a gépre kötve működik. szétszedtem-összeraktam, semmi változás.
Szerintem csak a dugó lehet a hibás. Emlékszem, eladtam egyszer egy srácnak az MT-2esemet és amikor megkapta postán, hívott, hogy nem működik és hogy mi legyen... Aztán kiderült, hogy sztereó jacket dugott bele és persze, hogy nem működött...
különös jelenséget produkál a Boss MT-2 pedálom. egyik pillanatról a másikra úgy döntött, h csak a számítógépemre kötve működik. több erősítővel próbáltam, több kábellel, de semmi hang nem jön a gitárból.ha a gépemre kötöm tökéletesen működik. ötlet, mi lehet a baja?