Köszi, EZT néztem ki, már régóta szemezek vele - és most urva akciós. Esetleg valakinek van valami tapasztalata vele? A hangminták amiket itt-ott hallani lehet elég jók szerintem.
Hello, az lenne a kérdésem, hogy ha egy német zenebolt honlapjáról megrendelek valamit házhozszállítással (www.musik-schmidt.de), akkor a szállítási költségen kívül mást kell fizetnem? Valami vám, vagy ilyesmi? Még sohasem rendeltem így.
Köszi!
A név.Egyértelműen.Meg az,hogy a 90-es évek közepéig a PRS-ek manufaktúragitárok voltak,csak aztán divat lett meg tömegcikk.Jó minőségű gitárok egyébként,és én azt is hülyeségnek tartom,hogy nincs karakterük,mert igenis van.800-at én sem adnék értük,még ha tudnék sem.Nekem anno nagyon megtetszett a PRS Custom 24 forma,de mikor az árát megláttam,akkor döntöttem el,hogy csináltatok egy olyasmi formájú gitárt.Szerintem jobban jártam,mert így 300-ból lett egy olyan gitár,ami minden szempontból megfelel az igényeimnek,a nyaka mint az álom,és szól is rendesen.
Ehh...nem hiszek én ebben...800 rugó. Elmennek a pic*ába!
Próbáltam egy pár Gibson-t 400-700-as kategóriában, de seggre nem estem azoktól sem. Sokkal jobban tetszett egy 160eFt-os Yamaha AES620...
Mi a tököm kerül annyiba egy kiba*zott gitáron..? Nem értem. Presztizs? Hiúsági kérdés? Fejlesztés? Vám? Áfa? Ifa? Eva? ABC? CNN? CBS?
Olyan 800 körül vannak újonnan a jobbak...a tremonti modell akármennyire is nem tetszik,hihetetlenül baszottjól szól.Voltam Novarockon Alter Bridge bulin,és meglepődés-állkeresés volt jól.
És olyan megoldás nem lehet, hogy panorámázni is lehet a két előfokot, és utána sztereóba menjen az egész???
Most nem azért, de AZ már naggggyon durva lenne. Mondjuk úgy 30-40%-ot eltolva jobbra-balra a két előfok. Bár a mono tényleg sokkal egyszerűbbnek tűnik, de kicsit panorámázva sokkal vastagabb lenne a szand szvsz.
Egy kicsit gondolkodtam (már amennyire ilyenkor tellik tölem egyáltalán), de szerintem nem lesz jó az a Boss...ha belegondolsz, beleteszel egy gitár szintü jelet amit ki is ad kétfelé. Aztán visszajön KÉT vonalszintü jel, és neki ezt egy vonalszinten kellene visszaadnia....szerintem nem fogja.
Egy próbát megér, ha van ennyi pénzed.
Ehhez a megoldáshoz nincs szükség plusz rack-helyre. Ha két elöfokot akarsz használni, mindenképpen azok után kell a választásnak (vagy a keverésnek) megtörténnie....(persze elötte meg ketté kell valahogy osztani a gitár jelét).
Rengeteg gyártó gyárt switchereket, és splittereket, most nagy "divat" lett a Lehle gyár temékeit isteníteni, ezért elárulom, hogy én is egy ilyet használok...(www.lehle.com)
Mit semmiképpen nem úszol meg, az a kábelhalmaz. Így a pedáloktól az erösítöig 4 kábel fog menni, plusz az elöfokok lábkapcsolója, plusz a T.C.vezérlöpedáljának MIDI kábele....ez eddig 7. És még lehet fokozni...
Igazad van, tényleg nem kell kapcsolni. Na ezt tutira kipróbálom, ha jól tudom egy használt cuccot láttam is az egyik hangszerboltban. Király !!! Thaks!!!!!
Bocsi, hogy belepofázok, de szoktak ilyet csinálni....az én megoldásom:
Gitár-wah-splitter*-(egyik ág 520, másik ág 580)elöfokok-A-B or AB switch*-maximizer(ez még mono)-T.C.G major (innen már sztereo jel jön ki, ha kell)-végfok (ha kell ez is sztereo)-láda (és ez is tud sztereo lenni)
*érdemes az impedanciák, és a jelszintek megörzése végett trafós (aktív) switchereket-splittereket használni. Az A módban csak az egyik, a B módban csak a másik jele jut a végfokra, míg AB módban mindkét elöfokot hallod egymás mellett.
Az egyéb extrákat pedig az elöfokon belül (lábkapcsolóval) tudod intézni (pl. egyik elöfokot szólókiemelésre, vagy éppen clean üzemmódba kapcsolása)
Hát szerintem nem kellenek hosszú kábelek, bekötöd az előfokokat ilyen rövid patch kábelekkel, beállítod a pedálon az A+B mixet, és az előfokokat kapcsolgatod, a pedálhoz hozzá se kell nyúlni.
Ha jól emlékszem twainnek volt ilyen pedálja.
Ezen én is gondolkodtam, csak már elég soknak tűnik a giátkábeleken megtett hang útja. A rádiótól egy 1mes kábelen megy a jel a wah és hangerőpedálhoz, onnan viszza ismét 10 méter az előfokokhoz, bár lehet, hogy meg kellene cserélni , s a rádiótól nem, csak az előfokok után kellene elvinni a jelet, bár az meg a hangológép miatt nem tul jó. Bár kis buherával, akár egy lábkapcsoéóval is vezérelhető lenne a line selector, s így nem kell a jelet állandóan utaztatni. A kérdés az, hogy el bír -e egy előerőssített jelet a cucc. Tudtok egy eladót esetleg?
Jelentem borzasztó egyszerű a megoldás, és mily meglepő ismét egy Boss pedálka a megoldás.
Méghozzá az LS-2.
Az egyik hurokba bekötöd az egyik előfokot, a másikba a másikat, bemenetre a gitár, kimenet a végfokba.
Így tudod külön használni a két előfokot, de akár keverni is, és külön tudod a pedálon állítani a hangerejüket.
Mondjuk ez a pedál elvileg, nem előfok és végfok közé van kitalálva, de szerintem egy próbát megérne.
Na pont azért kell, mert így a nagy gain nem öli meg a hangot, mivel az csak szolidan van jelen. Ebben a formában nem öli meg a hangot. Persze ez csak az elképzelés, de mindenképpen meg akarom próbálni. Csak hát ennek vannak bizonyos technikai problémái.
de akkor sem értem miért kell így túlbonyolítani. ha kell egy zsírjó szand, ami dinamikus, és odabasz, akkor a lényeg a viszonylag kis gain. Kell egy jó pikap meg kéz, aztán szakítás van. A nagy gain az többnyire öli a hangot.
Itt a gond az az, hogy csak az egyiket tudom effektelni, vagy 2 mono effektként tudnám használni, de a színpadon akkor 2 mikrofonnal kellene hangosítani, s az már tulságosan nagy lehetőség a technikusnak (sokszor az egy is sok ). A másik gond, hogy az 520-as csak a ritmus hangszineknél működne, a szóló és a tiszta hangszineknél csak az 580 menne egyedül.
A cél az lenne, hogy a 2 előfokot um. párhuzamosan kötném, s az egyikből jönne egy nagy gain-ü zsíros torzítás, a másik pedig egy szúrósabb, szárazabb torzítás, kissebb gainnel, így egy dinamikus, szakító hangot kaphatnék, úgy, hogy közben nem kell lemondanomm a nagy gainről. Ha sorba kötöm, akkor a torzított hangot torzítom tovább, s nekem amúgy sincs hiány a torzításban. A config a következő, a sorrend is így lenne: Sennheiser ew500 urh - Rocktron 300g kompresszor - Engl e580 és Engl e520 - BBe 462 sonic maximazer - T.C. G-major - Engl 930/60 végfok - Engl láda
Én pl úgy csinálnám, (ha sztereó a végfok), hogy egy megfelelő AB pedállal (Lehle) a gitárjelét kettéosztanám a két előfokra, egyikből a jel a végfok egyik, a másikból a végfok másik felére.
Valszeg akkor is leeht hasonló megoldást csinálni, ha mono végfok, de akkor valszeg kell még egy AB pedál.
Két előfokot akarsz egymáson átküldeni úgy,h eccerre szóljon?Én használtam együtt Rocktron Chameleont ENGL E620-szal,és elég jó végeredmény született,csak kicsit zajos lett.Egyszerűen effektloopon keresztül összefűztem a két cájgot.
Használt már valaki egy rendszerbe építve 2 előfokot, egyazon időben, egy végfokon? Hogy tudtátok megoldani, hogy egyszerre működjön megfelelően. Gitárhanghoz lenne megfejtés. Vagy esetleg tudnátok-e valamilyen oldalt ahol találnék leírást, hogy nyugaton ezt hogy használják? Vagy esetleg híres gitárosok configjáról olvashatnék?
Sziasztok
Tudna nekem segíteni valaki abban hogy mi lenne a legolcsóbb megoldás arra hogy midizhetővé tegyek egy zongora mechanikát, és igy össze tudjam kötni egy keyboarddal?? (illetve honnan tudnék szerezni LEGOLCSÓBBAN ! egy angolmechanikás klaviatúrát pont erre a célra) én ugyanis azon a véleményen vagyok, hogy a digitális hang olyan amilyen, (már elfogadható, persze lelke sose lesz, élni sose fog, de azért "megteszi") viszont képtelen vagyok szinti billentésű keyboardokon zongorázni. (Yamaha GT2- re meg nincs pénzem)
Ekőre is köszönöm a segítséget
Üdv. Tomi
...ja e-mail: szennyestarto@yahoo.com ill 0670 2459222
Sok sikert hozzá!(de azárt nézd meg rendesen belülröl forrasztások,trafok,csövek mennyire mozognak a foglalatban,stb)ha minden rendben van akkor megéri az árát.
Köszi az infot...
Gondoltam rá hogy a műszer szarozik, de nem tudom.
Egyébként a FULLTONE-ban 1 srác azt mondta, hogy a fender FM15G-ből néha néha hiányzik 1 vezeték. És hogy azért csinálja ezt a búgást. (szerintetek is gáz ha a védővezető nincs rákötve a jack bemenet - pontjára? (mert nincs)
Az hiányozhat?
Ha jól vettem ki, akkor egyetértünk.
A védőföld hiánya nem poén, én reszeltem máúgy villant, hopgy a nullába is volt vagy hatvan volt. Mikor megfogtam ugrottam egyet hátra.
Sőt a muinkahelyemen(nem momndom el, hogy melyik művház) a pódiumhelyiségben olyan keszekusza bekötés volt(az előző villanyreszelőtöl örököltem), hogy a fázuis mndenütt ott volta földben is. Pedig ott NFH rencer van, és a kismegszakítók nem csaptak le......
A fázis csak az erőmű generátorában találkozik a nullával, a generátor tekercselés másik végeként, ebben biztosak lehetünk.
A nulla viszont (ún."nullázott körzet") ma már szinte mindenütt össze van kötve a belépő ponton, kvázi a mérőóránál a védőfölddel. Máshol ezt nem szabad megtenni, itt is szigorú előírások megfelelése esetén, csak szakik által.
A konnektor védőföld érintkezője és a disznó orrában a nulla pont csatlakozója ezért szakadásvizsgálat szempontjából mutathat azonos potenciált.
Ha nem ilyen, akkor nézesd meg szakemberrel, üssetek le vele egy szabványos földelőnyársat és arra rá kell kötni a védőföldet.
Nem éri meg izmozni vele, ez a birkózógép eddig még mindenki földhöz vágott!
Olyan extrém esettel találkoztam 3 hete, hogy bulin rázott az egyik gityó, kiderült, csak akkor, ha ha mezítláb (száraz deszkapadlón) rálépsz a deszkában lévő szegek fejére ....
Még annyi, életbevágó! : énekmikrofonnak soha, de soha ne legyen rajta a miksi fém testén a miksi-kábel árnyákolása (1. pin). Halálos.
Vevő vagyok ilyen hosszabítókra, ezek áramot termelnek!
Ha megkérdezed Egely -t, azt fogja mondani, valszev a nullponti energiát csapolják meg :)
Vicc nélkül pedig egy szakadásvizsgálóval csekkold le a hosszabbítókat, hogy egy-az-egyben vannak e a két végén az erek.
Ha minden jó, valszeg igen, akkor gyanakodj a műszerre.
AC -ben van-e, jó méréshatárban van -e, olcsó digitális kütyük jó kis vicceket tudnak néha.
Kérdés: más épüleetben is ugyanaz a helyzet?
Nem vicc. Ha a védő földelés szarul van bekötve a kéglibe, vagy nincs az okozhat ilyet.
Másik: A jel és a védőföldelés elvileg galvanikusan elm van választv a egymástól. )tuttommal(,
De inkább az erősítős topikbabn érdeklőggyé, ot mindent tudnak
Az az érdekes, hogy kimértem a dugaljakat ahogy mondtad. Hosszabbítóval kimértem... szar, hosszabbító nélkül... jó. Ok gondoltam másik hosszabbítóval is megcsinálom. De nem, ugyanaz a helyzet. Érted ezt? Tehát hoszabbító nélkül 220V a védő és az 1 ik lyuk közt, és 0 a védő és a másik lyuk közt. hosszabbítóval mindenhol hatvan akárhány Volt. (3 hosszabbítóval próbáltam, és ugyan az a helyezet.
a tápkábel védőérintkezője és az erősítő fogantyújának a fém része közt megvan a rövidzár. Viszont a konektorban és is 60 akárhány voltot mértem ahony te is.
Bár jut eszembe,neked nyilván tranyós erősítőd van,na azt nem tudom,hogy abban a földelések hogy alakulnak.
Én csöves erősítőre vonatkozóan írtam mindezt,bár szerintem nincs különbség.
Majd valaki tranyós szaki azért szóljon hozzá.
Azt viszont mindenképpen megmérheted még,hogy a tápkábel védőérintkezője és az erősítő saszija között van-e rövidzár.Ott kell lennie!
A sasszi az erősítő fémdoboza,keress valami tiszta fém helyet,ahol tudsz mérni rajta,esetleg valami kapcsoló házát,ilyesmit...
Elvileg az erősítőbe bedugott gitár húrlába és a tápkábel védőérintkezője között is rövidzárat,vagy közel annyit kéne mérned.
Szerintem nálad is a hálózattal lesz baj! Ha az erősítő gyári állapotú,akkor meg pláne.
Próbáld meg azt a mérést,hogy a műszert minimum 300V vagy több AC mérésre állítod,és az egyik mérőzsinórt a konnektori védőérintkezőhöz érinted,a másikat pedig bedugod az egyik lyukba a konnektoron,majd a másik lyukba is.
Az egyik lyukba nullát kéne mutatnia,a másikba pedig 220-230V-ot.Utána pedig a két lyuk között mérj,ott szintén 220-230V-nak kell lennie,ugye. Akkor jó a dolog.
Nekem pl. az ominózus konnektornál az egyik lyukba 68V-ot,a másikban 86V-ot mutatott,ami szar!
Átdugtam egy másik konnektorba a cuccot,és mindjárt jobb lett.Egy kicsit még mindig csinálja a dolgot,de már fele annyira sem! :)
Konnektor szempontjából már jó a dolog.
Tegnap megmértem a cuccot. A gitáron a húrláb és a jack földelés közt rövidzár van, (igazából a gitáron mindenhol rövidzár van ahol kell.)
Viszont az erősítőn a dugón a védőérintkezőtől a jack aljzatig nincs rövidzár, Sőt mintha közük nem lenne egymáshoz. (a tápkábel jó)
Ez normális?
Na,vagyok-vagyok.. :)))
Tetszik a szand nagyon,meg ami utána van zúzda,az is király!
De a tisztára visszatérve,tényleg egész jó,sokkal mocskosabbra számítottam.
Már csak azt kéne hallani,hogy a felezhető 89-es milyen felezve?
De gyanítom,hogy igen jó lehet! :D
üdv
nem találtam jobb topikot:)
szeretnék segítséget kérni, egy gitár kipingálásról lenne szó. ha lehetséges akkor úgy kéne megolndani hogy visszafordítható legyen a dolog. egy strato szerű gitár, nem tudom milyen a festése, de olyan átlagos szerintem:) jól tudom hogy vmi olyannal festik gyárilag ami valóban elég szívós, tehát nem igazán jön le oldószerrel(ez jó lenne)? milyen festéket használjak? minden ötlet jól jön! köszi
nem tudsz nekem küldeni egy EMG-vel felvett tiszta hangmintát véletlenül?megnéztem az emg honlapot, hát ott baromi szar a tiszta (tiszta?!...metál-torz majdnem!) hangminta.
Nehéz ezt szóban leírni... A saját véleményem szerint:
Talán kevésbé telt, öblös a hangja a teknőshátúnak, a középmagasakban viszont jobban dominál, a legteteje, a csilingelés az kb. egyforma, a legalja az nekem nagyon hiányzik, de EQ-zható. Talán a hát alakja miatt nincs igazán fix testhangja, mindenhol szól (lehet, hogy ezért kevésbé gerjedékeny a színpadon?), míg az dreadnouh-nak van egy kis púpja valahol mélyközép tartományban. Megaztán a teknőshátú gitárt leginkább villanyosan használják (akár piezo, akár nem), miksi csak kiegészítésképpen, a másik meg akusztikusan is "dörren"...
Használható az infó?
:)
Sziasztok! Lenne egy kegyetlen hülye kérdésem! Nagyjából miben különbözik egy teknőshátú gitár hangja egy hagyományos dreadnoughtétól? Előre is köszönöm a válaszokat!
Erről már hallottam jókat! :)
Megnézem,ha tehetem.
Tök jó buli amúgy,végre pezseg a város,nem az az álmos,unalmas,mint szokott lenni.Bármerre mész,mindenhol szól a jó zene.
Ki jön innen a fórumról esetleg?
Tulajdonképpen semmi bajom vele,zúz is,és fényes is,pláne ha lefelezem.De hajt a kiváncsiság,hogy mennyivel tudna még jobban zúzni,egy másik hangszedő.Pedig a Super3-nak elég nagy kimenő jele van,passzívhoz képest.
Csak úgy simán kipróbálnék szívesen egy aktív EMG-t. :)))
Pedig végülis nem is vágyom másra.
Melyik is az,ami felezhető is? Az EMG-89?
Ismeri ezt valaki? Próbálta már?
Az az igazság,hogy olyan szép tiszta hangot még nem hallottam,mint a gityómon akkor,amikor a nyaki és a híd pickup is felezve van,és mindkettő szól.Az nagyon tetszik.
Meg a zúzda is benne van azért a Dimarci-jaimban,de szívesen kipróbálnék egy EMG-t.Mindenki azt mondja,hogy "belezős" hangja van.Aztat meg szeressük.
Olyan kéne,ami torzan odabasz a falhoz,tisztán meg énekelő és fényes. :)))
Van ilyen? :D
Elvileg nem kell, gyakorlatilag nekem az LTD-ben valóban nem volt leföldelve, és kussolt, ahogy kell, míg a Jacksonban le kellett földelni, mert különben volt alapzaj... nem egészen értettem ezt se...
Persze, hogy van neki tisztája, hülyeség, hogy alapból torz, meg a hasonló marhaságok. Kibaszott dinamikus, érzékeny.
Ami problémás lehet a tisztával az az, hogy ugyebár nem felezhető, emiatt csak vastag, humbuci tiszta jön belőle.
Ennyi a probléma vele, már akinek ez az, szal ha ez nem zavar, akkor csak hajrázni tudok, odaver mindent, amit eddig hallottam/próbáltam, és valóban nem drága a jobb pikapokhoz képest. És full elektronikát kapsz tetőtől talpig.