F*szom, ha régebben tudtam riffelni 10-esen, akkor most is mennie kell. Legalább kicsit rá leszek kényszerítve az erősebb pengetésre. Amúgy ha fél hanggal lentebb hangolok, akkor kb 1 húrvastagsággal feljebb is kell menni, hogy a húrfeszesség kb ugyanolyan legyen??
Erre találták ki a hibrid készleteket. A vastagok egy vastagabb készletből, hogy a riffek keményebbek legyenek, a vékonyabbakon meg könnyebb nyújtani. Ne aggódj, Malmsteen 8-as húrokat használ, (állítólag néha Hendrix is) mégsem gagyi a hangzásuk.
Ma este ráérsz? Megejthetjük a bizniszt mondjuk egy korsó sör társaságában. Én meg majd veszek 11-est, és boldog leszek.
Ha gondolod, a részleteket ímélben megbeszélhetjük. (helyszín, időpont, miről ismerlek meg, stb...)
A vastagabb húr vastagabban szól. Gondolj bele, ha egy bizonyos hangot a 3. bundnál fogsz, mennyivel véhonyabb a hangja, mint ugyanannak a 7. bundnál. És most ne nézzük a húr hosszát, ugye! Amúgy szerintem ízlés dolga, annyi mindentől függ a hangzás, hogy ha neked 9-es a jó, akkor azt használd! Punktum!
Pedig pont riffeléshez kellene, oda meg minnél vastagabb húrok kellenek. Amúgy - lámán fog hangzani,de - a keményebb húrok hátránya csak nyújtáskor jelentkezik leginkávbb nem? Meg esetleg vibratónál.
Kicsit irigylem azokat akiknek ilyen erős, kemény ujja van. Codában azt mondták, hogy a 11,12-es húrok már külön beállítást igényelnek. Most normálban nem tudok elképzelni 9-esnél vastagabbat. Talán majd idővel...
Szia!
Én is megvárom még, hogy a 12-es Ernie Ball leszáradjon a Hohneremről, már megvan a 10-es GHS. Tegnap óta tudom, hogy B.B. mester is 10-esen nyomja, nagy baj nem lehet, ha én is váltok. Bár már egy kicsit megbántam, hogy nem 11-est vettem...Az kéne a Stratomra is...
Helló! Igen, a húrokat! Bár kétlem, hogy sor kerülne rá, mert elhiszem, hogy jók. Érdekes, hogy mennyit nyávognak mások más a 10-es húrok miatt is. Én a335-ön lévő 11-es köszörült készletet 1 hónap alatt megszoktam, és azt is tudom könnyen nyújtani. Na jó, max 1 hang. De az elég. Csak a gitár legyen faján beállítva...
Már én is agyalok, hogy 11-est kéne tenni a Stratomra. Stevie Ray Vaughan használt 12-est, néha 13-ast is. Na, az már állat...De neki akkora keze volt, mint pl. apámnak...
10 évig én is 9-esen nyomtam, kb. 5 éve átálltam a 10-esre. (hú...mennyi matek...)
Véletlenül szoktam akkorákat nyújtani a normál hangolásún a 12-es után. Ugyanazzal a lendülettel támadom le a húrt, és hoppáááá...Bocsi...
Egyébként Led Zeppelin számoknál jól jöhet a kéthangos nyújtás, pl. "Whole Lotta Love". Page szokott ilyeneket nyújtogatni.
D-re 9es húrokkal???
Én meg azt nem hiszem el, hogy tudsz úgy egyáltalán játszani. Csak zörgő lötyögő szar úgy az egész. D-re legalább 11 a fasza. Én most simán vagyok 10essel és már régóta akarom feljebb menni, csak nem találtam meg azt a húrt aminél kitartok...
Hogy a fas*ba nem megy tönkre a kezetek ezektől az acélsodronyoktól?
D-re hangolva 9-es húrokkal napi 3-4 óra gyakorlás, és bizony néha kenegetnem kell niveával az ujjaimat...ehh...
Sok acélújjú! Ha nekem 12-es húr lenne a gitáromon, akkor asszem csak nézegetném tisztes távolból :D Amúgy meg mi értelme van a 2.5 hangos nyújtásoknak? Én 1,5-nél többet soha nem nyújtok.
Van egy Hohner ES35-ös (Gibson ES335-kópia) gitárom is, azon 12-es húrok vannak...Normál hangolásban gyilkos, ezért fél hanggal lejjebb toltam, hogy legalább nyújtani tudjak.
Most is tricepszből nyújtok, de ha utána felkapom a normál hangolású gityóim egyikét 010-es húrokkal, úgy nyújtok két és fél hangokat, mint a kisangyal...
Ekk, az Ibanezemen van normál hangolásban 9-es húr, sz"al szerintem elkopnának az ujjaim a 11-essel D#-ben. De kössz! Ettől felmérés a dolog, aztán lehet marad a hibrid 9/10.
Ha jól tudom, akkor az átmenő húrozású gitároknak nagyobb a hangkitartása, vastagabb a hangja és ha elszakad egy húrod akkor nem szívsz vele akkorát, viszont nem tudsz vele karozni értelemszerűen :)) A tremes gitárok nem hangolódnak el olyan könnyen mint a fixek, mert satuk vannak rajta, de ha jók a húrkulcsok, akkor az átmenő és fix húrlábas gityók sem hangolódnak el. A fix húrlábason nincs trem és satu ugyebár! Nem is értem miért jók ezek?!?!
Udv!
Azt szeretnem kerdezni, hogy mi a kulonbseg az atmeno huros, fix hurlabas (es nem tudom meeg milyen fajta van) gityok kozott? marmint melyik miert jo, melyikkel jobb lehangolni stb..?
elore is kosz!
Ha kábel akkor Klotz!Próbáltam már sokfélét,gagyi Bespecotól kezdve középszar Proelen át a jónak számító Monsterig mindent,de a Klotznál éreztem azt,hogy nem veszít a jel az erejéből.Szóval ha kábel,akkor csakis Klotz és Neutrik csatlakozók.Életem első gitárkábele egy 7,5 m-es Klotz anyag,és az utóbbi 4 évben nagyon megbízhatóan működik.Effektek bekötéséhez szintén a fenti párosítás,és ha kapsz hangfalkábelt Klotzból,akkor azt is érdemes.(Sajnos itthon csak Proel hangfalkábelt lehet kapni :(( )
Szerintem nem fog stimmelni a felfogatási pont sem alakra, sem méretre, sem magasságra! Depláne mindkettőböl létezik 21 és 22 bundos. Innentől meg a f@sz tudja!
Gyerekek! Nem kell befosni egy kis gityófaragástól! Én faragtam 3at egyedül. /Végzettségem autóvillanyász!!!/ A 3dikat 10évig használtam. Aztán lett egy kis lém és megvettem az első gyárit, 1 Ibanezt, amit a mai napig használok másik 2 Ibanez mellett. De azért most készül egy Tele! A nyaka a 3dik "tákolmányom" nyaka lesz. Tehát hajrá Marqczy, ne hagyd magad! A tervet intézem neked jelentkezem ha mögvan!!!
Ja és az is ahoy készülnek.
Van olyan, amire valami festő csajszi pingált plexi lapra és az lett a gitár fed lapja, meg egy csomónál tényleg fém meg ilyenek vannak rászerelve, szóval beteg a faszi kicsit
Mire kész lesz,sokba lesz,készülj fel azért! :DDD
A nyak nekem 28ezer volt,a két hangszedő 60ezer,a szerelékek(pikáőkeret,húrláb,kapcsoló,poti,stb, ezek sem voltak olcsók. A két kapcsolós Dimarzio poti volt 6000valamennyi. Olyan 100-120-ban van a vége,pontosan nem tudom.
De ilyen legalább csak nekem van!
Hát nyílván senki nem várja, azt, hogy ez a gitár fogja porig alázni a világ custom shop telecastereit, sőt lehet, hogy a squiereket sem.
De van erre ráfordítható időm, és akkor miért ne próbáljam ki. 7e forint az egy testre elég kőris, szóval anyagilag nem egy nagy bukta a dolog, és nyílván addig nem veszek meg hangszedőt, szereléket stb.míg nem látom mi lett a testből.
Amúgy a fával való foglalkozást is el kell kezdeni valahogy.
Amúgy nincs semmi magabiztosság, csak felesleges idő, 7e forint, meg lelkesedés, most mit veszthetek...
Viszont nyakat gyártani akkor sem állnék neki,ha pisztollyal fenyegetnek! Tuti elbasznám valahol! Az nehéz dolog bazze!
Feszítőpálca,bundok,egyenes is legyen,meg szép is,stb.
Sok a hibalehetőség.
Ehh...ez igaz,de én sem vagyok sem asztalos,de még csak faiparban sem dolgozom,mégis összejött egy gitárka.
Első gyermek,de ennek ellenére egész jó lett,és brutálul szól! :))
De tény,hogy észnél kell lenni! pláne a nyakzseb kialakításánál.
Egyszer még akarok egy gityót csinálni azért,mahagóniból is! Bár lehet,hogy akkor erre már nem lesz meg a hátterem+helyem.
Amúgy biztos,hogy Telecaster formát akarsz csinálni? Nehogy késöbb megbánd.
Én az egyedire szavazok,mert nem baj az,hogyha messziről is látszik,hogy ez a gityó nem tömegcikk! :DDD
Nekem a felvágást,ragasztást,gyalulást asztalos csinálta(én a 4cm vastag gyalult anyagból dolgoztam aztán),de ha jól tudom,úgy csinálta,hogy felvágta darabokra,és minden második csíkot pofával lefelé tett be,hogy a szálirányok kiegyenlítsék egymást. De igazából ezt a részét nem annyira tudom.
Vagyis úgy tudom,a gyári gitók úgy készülnek pl 2db-ból,hogy van mondjuk egy 9cm vastag nyersanyag,azt élben(!) kettévágják,a két oldalt egymás mellé fektetik és úgy ragasszák össze.Így,ha mintás fát használsz,akkor két tök szimmetrikus felet kapsz,az meg szép! :))
Így csinálják a csíkos jávor borítást is asszem.
Sajna a fa mindig mozog,lehetetlen megölni!
Egyik ismerősöm 100 éves körüli házában az ajtók szintén 100 évesek,valamiért most kezdett el neki vetemedni,ki is kellett cserélnie!
Csakis szárítottból!!!!
Az is mozogni fog,de nem feltétlenül fogod észrevenni.
A gyári gityók 2 vagy 3 darabból vannak,de azok száradnak éveket klimatizált raktárakban.
Az enyém több darabból van,a darabok összeforgatva,hogy a vetemedést kiküszöböljem.Eddig nem vettem észre rajta semmilyen vetemedést. Szerintem nem csináld 1db-ból semmiképpen sem,minimum két félből! De mindenképpen tökszáraz legyen!
Na még a gitár építésről.
Egy darabból vagy többől, melyik miért?
Szárított vagy szárítatlan fát?
Ha szárított, hogyan érjük el, hogy ne mozogjon/deformálódjon addig míg rkerül a festés (az az a csiszolás, kivágás stb. alatt)
Mivel én nem egy létező gitár kopiját csináltam,így a hasamra ütöttem! :))
Vastagot akartam,hogy legyen minek rezonálni (jó nehéz is lett,de nem baj!),ezért 4 cm vastag a test.
SOk dolog ment nálam egyszerűen fejből.Nem akartam gyári tervekhez igazodni,egyedit akartam csinálni.A nyakzsebnél kellett nagyon észnél lenni,ott a legkönnyebb elbaszni.Meg a húrvonalat is!
A hangszedők lyukait meg úgy csináltam,hogy megmétrem egy hangszedőt,hogy mekkora,és annál mindenképpen mélyebb legyen kicsivel.
4cm-be belefért! :))
Felsőmaróval szépen meg lehet csinálni a lyukakat.Bár nekem még nem azzal készült.