Volt itt több Kramer is, egyiknek vissza kellett alakítani a Floyd marását olyanra, hogy ne lehessen hátra húzni. Egyiken meg dugózni kellett a Floyd tőcsavarjainak a helyét, ilyen sima facsavaros volt.
Érdeklődni szeretnék, hogy van-e ötletetek, vagy akár konkrét infótok, hogy honnan vásárolhatnék Kramer ProAxe, Stagemaster, vagy B6, B7 gitárt? Még az ebay-eken sem látok eladó példányokat...Felvettem már a kapcsolatot olyan hirdetővel a GS Fanatic-on, aki külföldről hoz be cuccokat, de ezt még ő sem vállalta Ez ennyire reménytelen vállalkozás?
Hát, nem tudom, hol- és hogyan keresgélsz, de a vintagekramer egyértelműen írja, és persze hogy Striker :)
Kb. 1988 előtt 100ST, utána ST100 néven hívták.
Nemrég valaki kérdezte már itt a Strikereket, akkor leírtam a véleményemet, olvass vissza. Az biztos, hogy jobb vétel, mint egy mai Cort... :) De egy kicsit gyűjt még az ember, és akkor már Focust vehet. És ha még egy kicsit gyűjt, akkor meg már USA modellt.
Jó estét!
Kérdezném:ismeri-e valaki a Kramernek azt a fajtáját, amelyet "100st" márkanévvel illettek meg? Mit kell róla tudni, mert nem találok róla leírást, vintagekramer-en sem.. Ez elvileg nem a Striker 100st, vagy igen?
Válaszokat előre is nagyon köszönöm!
2015-08-16 22:24 |
#43315
Nagyon szép!
Azt gondolom, neked semminek a megvalósítása nem jelent akadályt.
Ha van is, az materiális.
Úgy értem hely, stb...
Viszont tevezek csinálni olyat, hogy 8mm-es ráhajlított top lesz a testen, juhar vagy kőris, szerintem hang szempontjából a kőris jobb.
Az szép lesz, mert egyúttal a természetes binding is megoldódik, és amennyire láttam, ilyen nem csinál nagyon senki. Egy factory videóban láttam PRS-nél.
2015-08-14 14:01 |
#43305
Igazából nem volt infóm, hogy mekkora rádiusszal kell gömbölyíteni.
A '86-os rajzát csináltam meg, de csak a '85-ön voltak berajzolva pocak és könyök letörések.
Valszeg az eredeti nem 45mm vastag, de így jobban tetszik.
Megtartom, mi mást csinálnék, nem igazán van igény ilyenekre, árulgatni meg aztán végképp nem fogom, hogy megint lehamisítózzanak a másik oldalon...
Oh... ez aztán a mellbevágó hír! Természetesen én is mielőbbi jobbulást kívánok! A cikk alapján nekem nem teljesen tiszta, hogy most éppen mi a helyzet, de az a kép az mellbevágó!
De a képekről is látszik.
A II-esnél (Soloist) a test szarvai nagyobbak és hegyesebbek, a felső szarv majdnem egy vonalban van a 12. bunddal.
Aztán ott van még a hegyes fej, a logó stb. attól függően, éppen melyik évjáratot hasonlítod össze melyikkel, ki lehet sakkozni... :)
Tiszteletem...
Visszatérnék egy kicsit a Barettákra, persze ha nem baj :)
Gaborke említette, hogy be lehet lőni, hogy kb mikori is, és milyen egyed..
A testformából való felismerést "nem értem"... Mik azok a jellegzetességek, amelyből látni lehet, hogy az egy Baretta, mondjuk II-es? Neckplate nélkül is megmondható ez? Na és a legfontosabb kérdésem ez lenne: a II-esnek ugye(ha jól fordítottam ) két féle testet csináltak, a Large Soloist-ot meg a Dinky Soloistot, mi is a különbség? Köszönöm a segítséget!
Tiszteletem...
Visszatérnék egy kicsit a Barettákra, persze ha nem baj :)
Gaborke említette, hogy be lehet lőni, hogy kb mikori is, és milyen egyed..
A testformából való felismerést "nem értem"... Mik azok a jellegzetességek, amelyből látni lehet, hogy az egy Baretta, mondjuk II-es? Neckplate nélkül is megmondható ez? Na és a legfontosabb kérdésem ez lenne: a II-esnek ugye(ha jól fordítottam ) két féle testet csináltak, a Large Soloist-ot meg a Dinky Soloistot, mi is a különbség? Köszönöm a segítséget!
Ha csak 8mm-eset tudtam volna szerezni, akkor így csináltam volna, de a 10mm-eshez egyszerűbb volt csak felfúrni, illetve az így adódó nagyobb felület is jobb a hangnak.
Csodát tud tenni a gitárral az ilyen csere. Régebben mi is ilyenre cseréltük, de mostanában inkább felfúrjuk, kap egy keményfa "dugót" beragasztva, és azt megfúrva vissza az eredeti facsavar. Így még közvetlenebb a rezgés átvitel.
Kicseréltem a Pacerben az eredeti, már kissé megdőlt Floyd hernyócsavarokat a Schaller finommenetes, ellendarabos verziójára.
Tehát ilyet
cseréltem ilyenre:
Persze full feketében.
A gitár új életre kelt, sokkal stabilabb és dúsabb hang, jobban berreg stb.
Ajánlom mindenkinek a cserét, persze csak szakértő által, mert fúrni kell, lehetőleg állványossal, és olyan fúróval, ami elég kevés helyen kapható (9,5-es méretűvel, ha 10-es méretű az ellendarab).
Igen! Jól emlékszel ,nekem van specialom .A bennlévő hangszedő élből nem rossz!Valóban nagyon megfelel a hangszer gyakorló első hangszernek.Kényelmes jóindulatú gép.A trem az első nyereg miatt hangolódik, de orvosolható. Ernyi pénzér nem is tudom mit lehetne venni ami hasonlóan szép és jól használható hangszer.
Vagy a Géé vagy a Rudopörgő kolléga birtokol, vagy birtokolt egy Baretta Special-t. Nem vagyok benne biztos, hogy melyikük! Egyszer beszélgettünk róla és alapvetően pozitív véleménnyel volt róla, de azért ez megint olyan dolog, hogy ezeket nem szabad összevetni a régi Barettákkal. Szóval ha az lenne a terved, hogy majd tunningolod és lesz egy fasza Barettád, akkor lehet hogy rossz úton jársz! Szerintem egy Special, arra jó, hogy kezdetben olcsón legyen egy Kramered, ha bejön a márka, aztán majd ha komolyabbra fordul a zenélés, akkor legyen kedved venni egy komolyabb modellt!
Tőled mindig tanul valami újat az ember! Megmondom őszintén, hogy bár a problémát én is szinte minden gitáromnál tapasztaltam, a Kramer esetében eszembe sem jutott, hogy a felső nyereg rádiusza a hibás, inkább azt gondoltam, hogy nem elég pontosan marták ki a nyereg helyét! Én némi hézagolással próbáltam megoldani. Mondjuk én csak felhasználó vagyok Te pedig magasabb szinten ismered a gitárokat!
Ezt a Charvel fejtegetésedet nem igazán értem...
Nekik is a 80-90-es évek volt a fénykor, akkor voltak hegyes fejű modellek, nekem is volt pár ilyen abból a korszakból.
Mostanában sima, strato-fejű gitárokat gyártanak inkább. Esztétikusnak esztétikus, nekem is tetszik, de abban sem vagyok biztos, hogy árban olyan kedvező lenne egy új Charvel...
Kérdés:
Nemrég láttam, hogy lehet Kramer Baretta Special már kapható boltokban...
Ki mit gondol róla? Amire legjobban kíváncsi lennék az hogy milyen is ez az Alnico V Zebra pickup, esetleg ha valakinek van róla tapasztalata.... Na meg, hogy fix húrlábbal megéri-e azért a pénzért? Érdemes belefektetni?
Link: Kramer Baretta Special
Valóban sokkal jobb a Kramer fej :D Ezt azért említettem így hogy "Jackson-féle" mert nem tudtam a pontos megnevezést, de így erről mindenki be tudja/tudta azonosítani :) Szerintem a Kramer Baretta "is" nagyon jó, szép, hangja is kitesz magáért, de az utóbbi időben, szerintem a Charvel cég, ha nem rettentően hasonló is, de azért megközelítőleg, tudott olyan hangzást, esztétikus kinézetet, összképet alkotni magáról mint a nevezetes I-es, meg talán árban is inkább kedvezőbb a Charvel.. :)
Már a nyolcvanas években is készültek Floyd nyergek különboző méretekben. A Kramer mégis az R2-eset használta leginkább, aminek a rádiusza kisebb volt mint a fogólap rádiusza. Vagyis a nyak laposabb volt a nyeregnél. A középső húrok ezért túl magasan voltak. Például a G húrt az első bundnál lefogva már alapból olyannyira kimozdult a húr a nyugalmi helyzetéből, hogy az már egy kisebb nyújtással volt egyenértékű. Egyértelmű volt a hiba, mégis csak a Proaxe esetében használtak a fogólaphoz illő nyerget (és még néhány korai Pacer is jó nyereggel volt szerelve).
A tremolóval is hasonló volt a probléma, bár az inkább csak kényelmetlenné tette a gitárt.
Ha egy ilyen gitárt a legjobbnak kiáltanak ki, akkor ott kell lennie valami nagyon komoly plusznak a gitárban. A hibák pedig javíthatóak.
Nem véletlenül vagyunk ilyen sokan, akik rajongunk ezekért a gitárokért.
Sajnos nem emlékszem már, hogy mikor és milyen alkalomból tartottak egy szavazást, hogy melyik a legjobb rock-gitár, és a Barettát hozták ki győztesnek. Az biztos, hogy minden "valamire való közismert rock-gitárosnak" volt Barettája. Amúgy az általad említett problémával nem csak a Barettánál találkoztam, hanem a legtöbb Krameren és általában a 80-as évekbeli floyd rose-os gitárokon.
"a valaha készült legjobb rock-gitár" helyett szerencsésebb azt mondani a Barettára, hogy "a hair-metal korszakot leginkább megidéző ikon rock-gitár".
Sajnos vannak hibáik, amiket legjobb esetben már javítottak a gyáron kívül az elmúlt közel harminc évben.
Eredeti állapotukban nem állíthatóak be tökéletesen, és az első bundoknál hamisak is a D és G húrokon.
Más gyártók pontosabb gitárokat készítettek.
Szia Marcinho! A Gábor lényegében minden fontos dolgot elmondott, én csak "szőrszálhasogatnék" egy kicsit. A Baretta nem "Jacksonos" hegyes fejjel készült, hanem Krameres hegyes fejjel. Ez tényleg csak apróság, sőt még az sem lehetetlen, hogy az alap ötletet a Jackson-tól lopták, de a Kramer "shark" fejforma szerintem legalább annyira emblematikus lett és szerintem sokkal elegánsabb! Komolyra fordítva a szót, a Baretta testesíti meg legjobban a 80-as évek Kramer szellemiségét! Egyszerű felépítés, szép kidolgozottság, karakteres hang! Azt azért hozzáteszem, hogy ami az erőssége, az ugyanakkor talán egy kicsit a gyenge pontja is, mivel gyakorlatilag csak egy hangszínt tud, igaz azt nagyon jól "adja"! Hogy kifejezetten befektetésként megvenni mennyire jó ötlet azt nem tudom, de amennyire az e-bay-es árakat elnézem az utóbbi években, egyre csak drágábbak lettek, de legalábbis nem vesztettek az árukból! Ki lehet fogni néha egy-egy olcsóbb darabot, de nagy mák kell hozzá! Egyébként szerintem a klasszikus Baretta I. a legszebb, az is Apple Candy Red színben!
A Kramer Barettát tartják a valaha készült legjobb rock-gitárnak. Az "igazi Baretta" az általad említett hegyes fejű, de még a "gömbölyű" testű, orig floydos, 12 fokban megdöntött egy SH-4 hangszedővel. A 86-87-es évjárat a legértékesebb, 150-250e Ft körül van itthon az ára, de az igazán szép darabok az ebay-en bőven 1000 euró fölött szoktak elmenni. Érdekesség, hogy éppen ebben az időszakban váltottak a kis "blokkfeliratról" a "piramide" logóra, egy éven belül mindkét felirattal készült. Fontos megjegyezni, hogy rengeteg Focus 1000-et és néha még Striker 100-at is hirdetnek Barettának. A gyári szám és a test formája alapján egyértelműen be lehet azonosítani az eredeti USA Barettát. Szép és eredeti állapotú Barettát már nagyon nehéz találni, akinek van, az nem nagyon adja el. Ez egy legenda, és most már befektetésnek is nagyon jó!
Tiszteletem minden Krameresnek..
A napokban sokat kutattam kíváncsiságból,tudásvágyból is Kramerek után, gyűjtőknél, webáruházaknál stb.. Azonban "megdöbbenve" tapasztaltam, hogy talán, hanem az egyik legritkább egyed a Baretta II-es (1986,1987-1891), melynek ha jól emlékszem már a Jackson-féle, hegyes feje volt, Floyd Rose Schaller húrlábbal, meg 1 db Seymour Duncan JB SH4/TB4-es, meg egy hangerő potival....Nos, ami érdekelne: ár, tapasztalatok v. kritika..
Köszönöm szépen!
Én egy kicsit árnyalnám a dolgot! Önmagában a rétegelt testű Striker még nem feltétlenül rossz, mert nekem többhöz is volt szerencsém, és nem rosszak azok. Én azoktól a Strikerektől óvnálak amiken mondjuk befűzős Floyd van, vagy jól látható módon szét van cseszve a tremoló! Gondolok itt a különböző csavarok és meneteik állapotára. Persze amit 70 ezer forintért kapsz meg, attól ne várd, hogy egy jó állapotú USA Kramer színvonalán "dolgozzon"! Próba cseresznye!
Szerintem nem mindenkiben tudatosult, hogy a piezo csere is megemelte az árát, esetleg ezt bele lehetne még írni a hirdetésbe, hogy mennyivel több így... :)
Én ezzel a hangszerrel úgy vagyok, hogy a hangja nem is érdekel :) Amúgy a piezó csere jót tett neki és úgy ahogy van 80as évek. Ahogy megszólal kis mosoly jön ember arcára, amikor azokat a hangokat hallgattuk, na ez jön belőle, az pedig megfizethetetlen :) kényelmes fílinges gitár, de tényleg nem az az über akkusziktus hang. De valahogy mégis megfog. Jó rajta játszani. Meg mondom, nagyon jampi a megjelenése.
Egyébként ha én lennék magam a két lábon járó rocktörténelem, akkor szerintem én is vigyorognék egyfolytában! Ennek az embernek nagyjából bármi jut eszébe, mindenre azt tudja mondani, hogy "ja, meg volt" !
Lehet, hogy már ezer éve nem Krameres, meg az is lehet hogy szét itta és szívta az agyát, de beszarás, hogy hogyan és mennyire Krameresen szól a kezében a gitár!
Ismersz, tudod jól, hogy én "nepper" oldalról közelítem a dolgokat. Amúgy tényleg szép, és ha úgy lennék eleresztve anyagilag, akkor még talán alkudoznék is rá, mert ilyenem még nem volt. A hangjától én sem vagyok elájulva, de ez akkor is egy FERRINGTON!!!
A Ferrington értékét az adja, hogy nincs alternatívája. De pont ezért nehéz is eladni. Csak olyannak lehet, aki kimondottan ilyet keres. Tehát az ember vagy árulja egy-két évig, és kitartja az árát, vagy eladja ár alatt valami "neppernek", aki helyette kivárja azt a vevőt, aki pont ilyet akar.
Nehogy félre értsd, nem akarja ezt lehúzni senki, csak úgy tűnik, hogy megoszlanak a vélemények az ár reális mértékéről! Azt meg nem hiszem, hogy az itt leírt kritikák alapján dőlne el, hogy ki mennyiért vesz gitárt, legalábbis nem az itteni véleményeknek kell mérvadónak lennie, hanem a hangszert kézbe véve kell tudni dönteni! A többi az csak maszlag!
Peti!
Én csak leírtam a véleményem! Én aztán nagy Kramer rajongó vagyok, és ez a gitár egyébként tényleg gyönyörű állapotban van, de csak egy akusztikus gitár. A Ferringtonok nyaka amúgy nagyon kellemes, legalábbis az a nyak ami a Tomekk piros Focusán van az kifejezetten kellemes, de én bizony nem dobtam még hanyatt magam egy Ferrington hangjától sem amit hallottam, de készséggel elhiszem, hogy élőben ez a gitár qrva jó. Az E-bay-es árakról meg annyit, hogy jórészt a forint gyengülésének, vagy inkább a dollár erősödésének köszönhetően mentek fel, szerintem irreális mértékben! Úgy általában értve is azt mondom, hogy a régi Kramerek (általában)remek hangszerek, de 4-5-600 ezer forintokat nem érnek! De ez csupán az én magán véleményem és igen, valójában annyit ér amennyit adnak érte. Én egyébként nem leszóltam a gitárt, csak ezt gondolom!
Én régóta néztem ezeket a gitárokat, évek óta. Ha 60-ért lett volna vettem volna én is magamnak. Amikor vásárolta a srác az az ár reálisnak tűnt. De mondom alku belefér.
De ha még valaki ideírja, hogy 40-et ér, biztosan senki nem fogja elvinni. Mondjuk aki ilyent vásárol, tudja mi ez és mennyit ér.
Egyébként nagyon jó hangú hangszer és vagány is a színpadon, meg egyedi megjelenésű is. Az meg sokat ér :)
Itthon a felét sem nagyon lehet megkapni az ebay-es áraknak. Ennek a Ferringtonnak az itthoni reális ára 70-80e Ft. Egyébként volt már 60-ért is ilyen.
ellenben elég ritka és ennek az árnak a többszöröséért megy az ebay-en
valahol van itthon egy ugyancsak fehér 12 hóros. arról lekéstem.
a Nagyfi boltjában volt bent. De volt némi nyűg a húrlábbal, saját maga mondta hogy renvbe lesz éve, utána nekem jött egy pénzszáke, hozzá kellett nyúlni a zsetonhoz, aztán mire pótoltam, elitték.
Valami győri arc, szóval ott kell hogy legyen a szűkebb pátriárkátban valahol!
Richie!
A gitár nem az enyém, csak segítek eladni.
De igazából minden annyit ér amennyit adnak érte.
Persze ebből lehet alkudni, vannak opciók.
Meg igazából ritkaságszámba meg, és ezek szerint anno is elkelt a gitár, hiszen megvette valaki :)
Senki üzletét nem akarom rontani, de ennyit egész egyszerűen nem ér egy Ferrington! Régebben is forgott már ez a gitár a piacon, de akkor is arany árban, nem is ment el! Ennyiért max egy gyűjtő veszi meg, mert kétségtelenül szép darab, de mint hangszer, szerintem erősen túlárazott!
Eladó Tatán egy 1986-os évjáratú Kramer Ferrington elektroakusztikus gitár.
Kiváló állapotban van és mindamellett ritkaságnak számít!
Most Shadow SH076 piezo van benne, de az eredeti is megvan.
:P jaja még mindig nem tudtam :D beszéltem, vagyis írtam néhány embernek meg stúdiónak az eladó cuccokról, hogy jó kezekbe kerüljenek a jövőben.
Ethan Brosh aki egy modern shredder és az államokban építi a karrierjét és sok híres zenésszel volt idáig munkája(pl George Lynch stb stb) ő pl megírta hogy azért a panner splitterért a fél máját is odaadná, mondta hogy a legendás dytronics cs5 már megvan, de az semmit nem ér a panner/shifter nélkül.
A vintage 52 bolt meg azt írta, hogy bizony ezekért a cuccokért a stúdiók sok ezer dollárt képesek lennének kifizetni, mert annyira ritka számban mennek ezek a unitek, hogy ezek sok stúdiónál még mindig top top cuccoknak minősülnek, meg hangzásra is egyediek, amit eléggé sok cuccból felejtettek ki manapság (értem itt ez alatt a sztereó kórust, azt a tipikus 80's soundot) persze ez a unit közrejátszott a Def Leppard hangzás megalapításában Mutt Lange ideje alatt.
Szóval nem csak a dytronics, ami a rhoads zongorák eleme lett volna alapvetően, de még sok más olyan unit van ami nem látott akkora nagy világot, viszont hangilag eldobod magadat tőlük. :)