Azért az üzlet az szerintem máshogy működik, mármint ott fontos, hogy a lehető legtöbb helyen megmutasd magad! a GKG-ről én úgy általában sem hallok semmit, nincs semmi hír, nincsenek új modellek, nincs semmi hírverés!
Srácok, a Gary Kramer Guitars-ról tudtok valamit? Azt látom hogy a weboldal még él, legalábbis elérhető, de a facebook oldalon három és fél éve nincs semmi.
Üdvözlet!
Jaj de rég voltam fent erre, nos facebookon az 80s guitar maniacs csoportjában épp egy srácról beszéltünk(Kristian Larsen) aki megtestesíti Michael Landau-t meg Dan Huff-ot meg Frank Gamblet meg sok más híres előadót ebben a stílusban. A téma ott kezdődött, hogy egy ürge rekk szekrényét vitattuk ami tele volt nagyon ritka 80as meg 90es évek elejéről származó cucokkal, és én belinkeltem neki pár videót hasonló cuccokról meg hangzásról és erre kaptam egy ebay listát az egyik tagtól, aki azt állította, hogy Kristian Larsen egyik volt stúdiója pont olyan cuccokat árul amiket ő is használ, és nekem erre az állam leesett, hogy ennyire ritka múzeális darabokkal van tele az a lista, amit még ha nagyon akarsz de kb a világon sehol sem találsz ilyen cuccokat, sőt marha ritkán vannak fent ilyen cuccok használtan. Profi stúdiókban nagy ritkán lehet ilyeneket látni, főleg dytronics cuccokat.
Los Angelesi pop rock/aor témákra ezek a cuccok alapnak számítottak, amit később Michael Landau és más előadók tették ezeket híressé.
Amikor megmutattam pár amerikai zenésznek előadáónak facen, néhányuk aki ismerte ezeket, kb a pofájuk szakadt le, az egyik mondta hogy csak a Dytronics FS-1 Cyclosonic Panner 3D Audio Panner/Exciter/Phase Shifter meg a Dytronics CS-5 Tri Stereo Chorus/Splitter meg az eventide H3000-ért a fél veséjüket odaadnák, mert annyira ritka számban mennek az ilyen cuccok a piacon, köztük a DEF LEPPARD-nak a hangzását tette híresse a dytronics cs5
Abszolute semmi szégyenkezni valód nincs!
Te is, ahogy én is korosztályunkból fakadóan ugyanazon bozótos ösvényein kerengtünk, térkép, tájoló nélkül.
Nem hogy GPS-el.. :)
Azaz Te is ültél a magnó mellett és füleltél. Az ifjabb generácónak szólt a kritikám leginkább, mert ők el nem tudják képzelni milyen az, ha 50x visszatekersz valamit, mert szeretnéd megfejteni. Ezt a műfajt senki nem oktatta itthon. Aki oktatja most és jól csinálja, ugyanabban a bozótosban keringett velünk.
Ami megváltozott, az hogy lett "GPS", azaz az Internet.
Mindent Tabot megtalálsz, minden fent van a neten, mi meg szinte öltünk a gyári kottákért és oktató kazikért, pláne a VHS-ekért. Nálunk még jó az alapozás. Talán épp ezért.
Most ugyan nem kell bolyongani, de a gitárosplánták kevés kivétellel tesznek bele annyi energiát, hogy a fogások kimívelődjenek. Nem értik, hogy nem elég tudni hogyan kell csinálni. Ez olyan mint a biciklizés és a dugás. Minél többet és többször csinálod annál jobb a végeredmény.
Nézem a netet.
Mostanában divat ez a nagy építgetősdi, csak épp a zene lényege veszik el.
Azonos hangnemek, azonos skálákkal, és a kötelező villantásokkal.
Hányni tudok, mert ez akrobatika már inkább, mint muzsika, mert lélek és tartalom az kevés kivétellel egyikben sincs. Mind tök egyforma. Még az idióta sapka ami rajtuk van, az is...
És a hibák is típusosan egyformák.
Először is köszi a kritikát! A helyzet a következő! Én eddig leginkább toltam a rockot és csak a nóták szólórészeinél szólóztam, ráadásul nem vagyok az a kifejezett "virga-matyi", szóval persze szólóztam, de olyan igazán soha nem feküdtem rá erre a műfajra! Mióta nincs zenekar, azóta néha van olyan perverz gondolatom, hogy vén fejjel mégiscsak bele kellene fogni a mívesebb szólózásba, esetleg az "instrumentáliskodásba"! Én eléggé hagyományos gondolkodású gitáros vagyok, szeretem a szép dallamokat, szeretem ha szépen szól a gitár, de mondjuk a "ki tud tudományos alapon, egymillió hangot kijátszani" típusú gitározás engem nem igazán nem hoz lázba, valószínűleg azért sem mert arra én alkalmatlan vagyok! Amit a hangképzésről írtál, abszolút aláírom, de ugye ami a nagy zúzás közben simán belefér, az egy ilyen "tétel" eljátszásakor már csúnyán kijön! Nincs ezen mit szégyellni, mindig van mit tanulni és mindig van mit javítani, a hozzám hasonló kissé képzetlen gitárosoknak meg különösen! Nagyon tanulságos nekiállni egy ilyen téma tanulásának, főleg, hogy az egészet fülre kellett leszedni, mert erről sem kotta, sem tabulatúra nincs! Pont mint a régi szép időkben! Szóval az észrevételeid ülnek, a javításukon meg dolgozom!
A dicséretnek is örülök és köszönöm, mert a hiányosságaim ellenére igyekszem valóban megszólaltatni a hangszert, talán nem is teljesen sikertelenül, bár az igazat megvallva, sajnos még messze nem szól úgy a "kezem", ahogy én azt szeretném!
A lazaságról meg annyit, hogy inkább a sok gyakorlás és a magabiztos tudás kell nekem a lazasághoz, ráadásul zenekar híjján nem most vagyok életem formájában.
Kérdezted, hogy mi ez? Nos ez a Lukács Peta szerzeménye, és anno 1996-ban ( ha nem tévedek) a Ki Mit Tud döntőjében ezt játszotta! Egyébként ez egy kicsit rövidített változat, mert ez volt az egyik dolog amit a HGT-be vinni szándékoztam, ott meg erősen limitált idő áll rendelkezésre, így némileg "megvágtam" és egy cimborámat kértem meg, hogy toljon alá egy zongorakíséretet. Ezt a "dalt" azóta nagyon szeretem amióta a Peti játszotta a tévében! Nemrég megkaptam a Peti akkori bandájának a Warning-nak egy demóját, és abból igyekeztem lefülelni. Egy kicsit másként játszom, mert egyszerűen nekem másként jönnek kézre a figurák, meg olyan nagyon sok időm nincs, hogy az apró figurákat is mind tökéletesen kidolgozzam, szóval van még mit finomítani! A Peti sokkal gördülékenyebben játssza, irigylem is érte, hogy Ő már olyan fiatalon úgy játszott, ahogy én soha sem fogok!
Ez az eredeti :[URL=http://www.mediafire.com/listen/ofph74g8wn83ofi/05_-_After_The_War[2].wma]http://www.mediafire.com/listen/ofph74g8wn83ofi/05_-_After_The_War[2].wma[/URL]
az eredeti ezmiez? (ahogy a legkissebb lányom mondaná)...
A gitár szépen énekel.
itt-ott van benne pár hangképzési hibácska, de én betudom annak, hogy még csak most barátkoztok, meg nem volt most gitárod egy darabig. Meg azt hallom a felvétetelen, hogy nagyon szépre akartad megcsinálni. Így néhol picit "szegletes" lett, talán egy dupla whisky oldott volna a feszültgen.
A másik amit hallok és jól esik a fülemnek, hogy a vibrátók és a nyújtások rendben vannak, jó az alapozás és persze a többi is. Sajnos sokan ezt nem tudják elmondani magukról, ráadásul személyes sértésnek veszik, ha az ember nem borul rögtön a lábuk elé imádni a selejtet.
Felvettem és feltöltöttem újra, ez talán egy árnyalatnyival jobb lett! Ez sem tökéletes, de most ennyire futotta! Megmutattam egy kolléganőmnek itt a melóban neki tetszett, úgyhogy olyan nagy baj nem lehet! Azért kíváncsi vagyok az udvariasságtól mentes véleményetekre!
http://www.mediafire.com/view/k9zvt0lgqo4v6zh/After_The_War_-_Richie_cover_2%5B1%5D.mp3 target=_blank>After The War - cover by Richie
Köszi szépen, bár már le is vettem! Éjjel amikor felvettem és feltettem, sokkal jobbnak hallottam mint reggel amikor újra meghallgattam. Egykét hang igencsak sértette a fülemet, úgyhogy majd inkább felveszem újra aztán majd visszatöltöm!
Bocs, srácok, ezt mindig elfelejtem, hogy kell csinálni! Szóval a lényeg, hogy ez egy nagyjából vállalható "hangminta" a Barettával! Kíváncsi vagyok lesz-e valaki aki megismeri?
Talán így :
[URL=http://www.mediafire.com/view/1bj4ufjg8d9i5yp/After%20The%20War%20-%20Richie%20cover.wav]http://www.mediafire.com/view/1bj4ufjg8d9i5yp/After%20The%20War%20-%20Richie%20cover.wav[/URL]
Alapvetően nagyon elégedett vagyok, a gitár, a test és a nyak messze várakozáson felüli. Gyönyörű állapotban van az egész, szép a kidolgozása, szinte karc sincsen rajta (egy helyen kapott egy ütést valamikor, de az meg nem látszik). A nyaka az például egy az egyben olyan, az eredeti Stagemasterek nyaka! Qrvajó! Az egész gitár olyan állapotban van, hogy szinte el sem hiszem, hogy 17 éves hangszer. Komolyan mondom, hogy ha bemész egy boltba és leakasztasz egy néhányszor már kipróbált gitárt, azon több karcot találsz!
Azért vannak olyan dolgok is, amivel nem vagyok ennyire elégedett, de részben azonnal orvosolni lehetett, részben közép távon meg lehet ejteni a szükséges cseréket. Először is furcsa volt, hogy minden csavart meg kellett húznom, mert minden lötyögött. A satunál találtam egy olyan hibát, hogy a felső satu nem átmenő csavarokkal van rögzítve, hanem felülről a húrok felől van felfogatva két facsavarral. Én zsigerből nem szeretem ezt a megoldást, mert az átmenő csavaros az sokkal fixebb, de ennek a gitárnak a nyaka nincs "kivastagítva" a satu alatt így ha átmenő csavarokkal szerelték volna, akkor jelentősen gyengébb lenne a nyak, könnyebben törne. Hogy milyen könnyen törik ilyen esetben azt én sajnos a saját bőrömön tapasztaltam meg anno egy Washburn gitárral. Szóval a gond az volt, hogy a satut rögzítő csavarok egyikének a feje nem tudott eléggé beleülni a satuba és így feltámasztotta a H-E6 húrok satuját, ebből kifolyólag a H-húr szabadon kalandozott és persze hangolódott ahogy azt illik ilyenkor. Ezt egy egyszerű köszörüléssel kb 3 perc alatt megoldottam, megjegyzem, nem értem, hogy ez 17 év alatt miért nem jutott eszébe a megelőző tulajdonosoknak? Most a satu fog rendesen. Gondolom, hogy a gondot érzékelte az előző tulajok valamelyike, mert a kérdéses csavart agyon "tépte", ami így "kiszedte" a fát és gyakorlatilag nem fogott semmit, ezt egy gyufaszállal "kihézagoltam" és most ez is fog rendesen. A kulcsok csavarjait kellett még meghúzkodni, mert ki voltak lazulva. Ami még kisebb bosszúságot okozott, az a nyaki picup, mert annak meg az egyik magasságállító csavarja van kikopva, így azzal még kell majd molyolnom egy kicsit, de az sem javíthatatlan. A tremoló az a Floyd II szerű Kramer feliratos trem, teljesen zsír új állapotban van, és működik is rendesen, de azért nem egy original floyd színvonal! Mivel új húrokat raktam fel, még nem nyilatkoznék a hangolódásról, elsőre úgy tűnik, hogy kontrollálható határon belül van, de majd meglátjuk, hogy ha beállnak a húrok, akkor megszűnik-e a hangolódás! Most még néha egy nagyon picit utána kell állítani. A hangszedők hangja nekem egyenlőre nagyon egyformának tűnik, még azt sem tartom kizártnak, hogy teljesen ugyanolyan hangszedők vannak a hídnál és a nyaknál is! A hangjuk nem annyira metál, mint amennyire arra számítottam az előzetes vélemények alapján, egész tűrhetőek így elsőre. Nagy hangerővel még nem tudtam meghajtani, ezért azt pl, nem tudom mennyire gerjednek? Mondom a hangjuk nem rossz, de olyan igazi jól felismerhető karakterük sincs szerintem, lehet őket használni, de szerintem ezek hamarosan cserélődni fognak. Azt még nem tudom ,hogy mire, majd meglátom!
Összességében a gitár, mint hangszer nagyon kellemes csalódás és nagyon elégedett vagyok. A hardverekkel kapcsolatban azt kaptam nagyjából amit vártam, tudtam, hogy valahol spórolni kellett és kb, ott spóroltak, ahol vártam. A test és a nyak az messze várakozáson felüli, a nyak nagyon tetszik, nagyon kíváncsi leszek, hogy ha majd egy igazi Stagemaster mellé oda lesz téve, akkor mi lesz az ember benyomása, most úgy érzem, hogy nem fog szégyenben maradni. Sajnos az, hogy nem az USA szériából való, hanem koreai, az a hardvereknél érzékelhető, de még ez is tűréshatáron belül van, inkább csak a sokéves tapasztalat, meg az a szerencsés helyzet, hogy sok, jó gitár megfordult a kezemben, az mondatja velem a kritikákat! Ez egy jó gitár, jól is szól és ha megkapja azt a tunningot amit már a megvételekor is bele kalkuláltam a dologba, akkor egy kifejezetten jó hangszer lesz belőle! Egy biztos, nagyon jó rajta játszani, az ember még plusz kedvet kap a prüntyögéshez, úgyhogy a kérdésedre a válasz, a leghatározottabban IGEN, NAGYON ELÉGEDETT VAGYOK!
Megérkezett az új családtag egy Kramer Baretta FR404s! Az első benyomásaim nagyon kedvezőek, de majd csak este tudok elmerülni a mélyebb elemzésben. Ami nagyon tetszik az az, hogy szinte bolti állapotban van és elsőre szépen kidolgozottnak tűnik! Szóval nagy várakozással várom hogy végre hazaérjek vele és kicsit a kezemhez tudjam állítani és persze, hogy halljam a hangját! Alkalomadtán majd megpróbálok valami hangminta félét is készíteni!
Sziasztok srácok! Megvolt a tévés fellépés, sajnos nem jutottam tovább. Két igen és két nemet kaptam! De jó volt! Marhán élveztem az egészet! Nagyon tetszett az egész gépezet! Nagyon jó élmény volt! A zsűri is nagyon kedves és korrekt volt. Egyetlen rossz szót nem kaptam, csak dicséretet és biztatást! Szerintem összességében minden oké volt! Azért azt tudni kell, hogy aki innen tovább jut, az szinte közvetlenül az élő adásba kerül és jelen pillanatban nagyjából 550-600 produkcióból szűkítik a kört 30-ra! Szóval ez azért elég kemény vágás! Egy nagyon kicsi csalódottságot éreztem ugyan közvetlenül a fellépés után, de azt már elmúlt! Nem égettem magam szénné, nem hurrogtak le (bár azért kicsit van bennem félsz azzal kapcsolatban hogy adott esetben a tévében hogyan fog szólni a dolog), sőt! Egy pillanatra sem bántam meg, hogy részt vettem benne! A hab a tortán az lenne ha majd ősszel a tévében is mutatnának belőlem valamennyit! A Dömötör Tominak ezúton is nagyon szépen köszönöm a gyönyörű piros Kramerét, az igazat megvallva nagyon jól mutatott a színpadon!
3 évesen volt ilyen énekhangom, Richie!
Akkoriban senki sem tudta, hogy mit jelentenek az angol szövegek, én is csak énekeltem! Lehet, hogy kevesen hallottak a Stranger zenekarról, de azért akkoriban ez minőségi zene volt...
A hátamon vittem a zenekart, mert mindenki csodagyereknek tartott!
Ugye?! Így visszanézve ezek a korai zsengék elég viccesek... Még '90-ben készült, amikor nem volt divat az énektanár.
...legalább van saját lemezem, és ezt kevesen mondhatják el magukról!
Biztosan nem árt az sem, de én megelégszem azzal, hogy csak a kenési pontokra teszek olajat, a komplett Floydot, a réseit meg fültisztító pálcikával kitörlöm, de csak a por miatt, és nem rozsdásak így sem sehol.
Szerintem azért, mert nem az eredeti nyak van rajta. Sajnos tudomásul kell venni, hogy a régi Kramer-t már csak gyűjtők és megszállottak veszik, nekik meg fontos az eredetiség. Most a Les Paul sound a divat.
Nem értem, hogy érted, hogy fordítva raktad be. Én ilyet nem írtam :)
Azt szokták elkövetni, hogy leveszik a babákat, pl. tisztítás céljából, de nem sorrendben rakják vissza. Így bizonyos húrok megemelkednek, mások meg pont ellenkezőleg, és ha még jól el is állítják a nyakat, meg a híd magasságot, akkor már csak punkot lehet játszani.
Szóval erről beszélek, hogy különböző magasságúak a babák, tehát nem mindegy, melyik hova kerül:
Először nézd meg, hogy a babák sorrendje megfelelő-e !
A fogólap ívét kell, hogy lekövessék, tehát a két szélső baba van a legalacsonyabban, a két belső meg a legmagasabban. Tipikus hiba, hogy felcserélik, aztán ebből kifolyólag elkezdik összevissza állítani a gitárt... :)
Ha a babák sorrendje jó, akkor tényleg elég csak az E1 felőli tőcsavart felengedni. Ezt úgy illik, hogy kiveszed a rugókat, kiemeled a hidat, aztán állítod. És akkor már érdemes megpucolni is a fémtörmelékektől a csavarokat meg a késeket is.
Sziasztok srácok!
Óriási hírem van, legalábbis számomra mindenképpen óriási! Beneveztem vén fejjel a Hungary's Got Talent tehetségkutatóra és két körön túljutva ott lehetek a zsűri előtt azon a válogatón ahol már a kamerák is veszik az embert! Tudom, hogy hol a helyem, nem gondolom, hogy gitár isten vagyok, de megpróbáltam, és az alapvető célomat elértem és most hihetetlenül boldog vagyok! Természetesen Krameren fogok játszani ott is!
Nem tudom, hogy a hirdető az az a srác-e akit én ismerek, de ez a gitár volt a kezemben és eléggé rendben van! A Malmsteen hangszedő qrva jó, de úgy az egész gitár nagyon tetszett! Jolanás Kramer ha jól emlékszem. tekintve, hogy milyen hangszedők vannak benne, megéri az árát! Anno készült egy videó A-B teszt, sajnos csak amatőr körülmények között, kicsit halk a hang, de azért talán értékelhető információt is tartalmaz! Amit a gitárokról elmondok a videóban az az akkori ismereteim szerinti állapotot tükrözi. A Jolanás vonalról én akkoriban nem sokat tudtam!
Tehát a videók: