Ennek a Barettának a merevítőpálcája volt törött, azt cseréltem, és egyúttal juhar fogólapot raktam a nyakra. Az eredeti fogólapot sikerült tökéletes állapotban "megmenteni".
Jó állapotban volt az eredeti fogólap, csak vékony volt. A formája pedig nagyon eltért attól amit szeretek. Bundokat is cserélni akartam már rozsdamentes acélra.
Most végre rászántam magam a nagy műtétre.
Az eredetileg vékony fogólapot már nem tudtam volna úgy csiszolni, hogy maradjon is belőle elég, ezért cseréltem. Az "új" fogólap 1987-ből származik egy szintén Barettáról. A formázás nagyon jól sikerült, de ezt nem részletezném.
Így már játszhatóságában is felsőkategóriás a gitár. Sőt!
Semmit nem tudok róla. Egyszer hirdettek egy zöld színűt, de nem sikerült megszereznünk. Azt tudod, hogy a Hohner Revelation is ott készült? (mondjuk a festésük "gyanús" volt )
A Prince gitárról nem találtál valami infót véletlenül? Abban is DS hangszedők voltak eredetileg. Időnként én is rákeresek, de még mindig nem találtam semmit.
Fehér binding csak a fej körül, nincs American felirat, eleinte S (Schaller???) és H (Horovice???) serial, később szériaszám nélküli. Csak Custom I, Custom II készült itt, valamint az összes Baretta III. 91 után Delta felirat, az idő előre haladtával egyre olcsóbb szerelékkel. Eleinte Schaller floyd + Schaller kulcsok + Schaller hangszedők, aztán kóreai floyd (nagyon jó, szerintem jobb, mint a Schaller), kóreai kulcsok, és a végén DS hangszedők.
A Jolana 91 után két külön cég lett: Delicia Horovice (Syrinx) és Bohemia Musico Ltd. (Delta) A Delta gyakorlatilag teljesen megegyezik a Kramerrel, a Syrinx egy tovább fejlesztett, és a 86 előtti Kramerek hangkarakterét idéző, lényegesen jobb hangszer. (az ára akkoriban a duplája volt a Deltának)
Miért kellett lecserélni a fogólapot, annyira rossz állapotban volt, vagy csak "olyanod" volt?
A munkádra nem fecsérelném a szavakat, úgy is csak ismételni tudnám a felsőfokú jelzőket!
Ha ezt a felvételt te írtad, akkor szerintem zseni vagy! Nekem eszméletlenül tetszik! Kicsit filmzene hangulata van, zseniális!
Köszönöm az infókat..
Gaborke honnét tudod, hogy javított repedés van rajt?
Én egyenlőre csak pár fotót kaptam róla, de ezeken nem látszik, a tulaj meg nem mondta..
Petinek gratula ismét, illetve a megállapításoddal egyetértek :)
Nincs itt gond. Sokáig azt sem tudtuk, hogy Peti milyen szinten gitározik, most meg csak rácsodálkozunk :)
Nemrég egy Hobo interjúban hangzott el, hogy vannak, akik jó interpretátorok. Peti is ilyen lehet. És hát nem mindenki akar/tud zenekarozni, ahol másik 3-4-5 emberhez kell igazodni mindenben, és ezt is meg lehet érteni. De még azt is elképzelhetőnek tartom, hogy ha Peti csinálna egy zenekart, akkor meg kiderülne, hogy milyen jó dalszerző vagy ilyesmi :) Minden lehetséges, ha valaki tehetséges (vagy szorgalmas :)
A Kramer Strikert koreában gyártották 1984-1989 között.
Nem rossz gitárok, de a testük rétegelt lemez. Hogy ez mennyire jó vagy rossz, arról nem akarok itt értekezni. Nekem metal ritmusozásra tetszik a rétegelt test, de igazán szép szólóhangot nem tudtam kihozni belőle, még pickup cserével sem.
Ha jól karban volt tartva, akkor 60 ezer Ft körül érhet, és ebbe már egy pickupcsere is belegondolható.
De az is biztos, hogy jobb, mint a mai kínai/indonéz játékgitárok. Látod, még mindig gitár 25-30 év után is.
Sziasztok!
Kérdeznék tőletek, mert én annyira nem ismerem a Kramer gitárokat.
Felkínáltak nekem egy Kramer St200-at egy eladó gitáromért cserébe
SE 2783 a sorszáma
Kérdésem lenne, hogy mikor és hol gyártották a hangszert.
És hogy kb mennyit ér, mert én tényleg nem vagyok képben a Kramerekkel kapcsolatban
Jó hallani, ahogy Péter kezében elveszti a jelentőségét a "húr", a "fa" és mindenféle egyéb alkatrész, aminek egyvelegére a hétköznapi ember azt a szót használja: "gitár".
Péter mintha ennek a "hangszernek" egy sokkal mélyebb metafizikai kontextusához konvergálna -, és prezentálná azt improvizációiban és feltöltött anyagaiban egyaránt.
Nézd el nekem Peti, hogy nem teljesen vagyok naprakész a dolgaidat illetően, de azért mindig meghallgatom amit felteszel ide! Az esetek többségében rövid hangmintákat mutatsz és úgy általában véve is a Vai-Satriani vonalat érzem előbukkanni a játékodból, talán ezért is van bennem az az érzés, hogy belőled többre lennék kíváncsi!
Megmondom őszintén azt is, hogy a Vai és a Satriani munkásságát is csak felületesen ismerem, soha nem voltam az a gitáros, aki ezerrel tanulja a nagyok témáit, szóval hogy ha felteszel valami sajátot, ami hangulatában a fentieket idézi, akkor nem biztos, hogy én el tudom választani a kettőt egymástól!
Az hogy fontos számodra a véleményem, az rám nézve hízelgő, nagyon köszönöm a megtiszteltetést és ezt a legkomolyabban mondom!
Továbbra is azt mondom, hogy a Te képességeiddel a színpadon lenne a helyed, szóval hajrá!
A kalapot csak félig emeld, mert csak akkor játszok így, amikor teljesen ráhangolódok a gitárra. Valójában messze nem játszok ilyen gördülékenyen.
Eddig csak két cover felvételem volt. A többi felvételben a saját dolgaimat játszom, ami én vagyok. Igaz, általában az alapokat sokszor vágom össze innen-onnan.
Az alapokon túl a dallamok és az artikulációk a sajátjaim. Technikában is igyekszem mellőzni a gitárosok által jellemzően használt technikákat.
Amit eddig hallottál tőlem az nagyon is saját volt. Remélem, hogy általában sikerül a normál gitározástól eltérően játszanom, és remélem, azt is, hogy időnként sikerül egyedi és meglepő dolgokat összehoznom ezekben a "szólókban".
Jó minőségű saját alapot összerakni eléggé időigényes, könnyebb felhasználni azt, ami van. Ez egy Steve Vai stílusához készített alap volt, ezért logikus volt, hogy a rá jellemző dolgokból bejátszottam két trükköt (ráadásul ezeket is a saját stílusomban játszottam).
Ha még egyedibb és meglepőbb felvételt vársz tőlem, akkor játszok egyet hamarosan!
A véleményedet fontosnak tartottam mindig is, segít az útkeresésben...
Látom nem nagyon mond véleményt senki! Én két dolgot szeretnék mondani! Az egyik, hogy amikor felteszel egy új felvételt, újra és újra elcsodálkozom, hogy milyen gördülékenyen játszol, komolyan mondom, hogy le a kalappal! A másik dolog, viszont az, hogy amiket játszol azok általában coverek, vagy legalábbis hangulatában idézel meg valakit a nagyon közül, de engem jobban érdekelne, hogy KI VAGY TE? Szóval én várnék tőled valami olyat ami saját és azon belül egyedibb vagy meglepő.
Bazz.. .ez úgy hangzik mintha én valami gitárgyilkos lennék!
Azért mert valaki nagydarabb, azért még nem biztos, hogy egy állat! Én finom vagy, kedves és barátságos!
de mivel a nyak cserélt, ezért már nem logikus hogy hogy japó legyen a nyak.... :) én a vitát arra értettem hogy volt már ezen okoskodás hogy a Ferrington az voltaképpen USA-e avagy japó vagy korea vagy mittudoménmiféle.....
Igen "méretileg" teljesen passzolt, csak ugye a Ferrington nem satus, úgyhogy azt kellett ráalakítanom. Régebben én már láttam valahol a neten egy hasonló megoldást, miszerint Ferrington nyakat tettek a Kramer testre, meg valahogy logikus is volt hogy passzolnia kell...... Egyébként sztem vita ide vagy oda, de sztem a Focusomon lévő nyak japó, mint ahogy az itthon lévő másik gitárnyakam is ami egy Kramer MK-II 21 bundos nyak. Egymás mellé téve a két nyakat gyakorlatilag mintha testvérek lennének....
Erről a Tomit kell kérdezni, én úgy tudom, hogy némi igazítást igényelt a dolog, de egyébként most teljesen rendben van! Nagyon kényelmes és szép ez a Ferrington nyak!
A "régi" Pacer Imperial egy valóban masszív rockhang, én is így gondolom. Metalra jobb például a Baretta, legalábbis azok közül, amiket én próbáltam :) Fura dolog, hiszen elég hasonló a két hangszer... de mégis.
Az újabb (nem USA) Pacerek már metalosabb hangúak.
Nem maradtatok le semmiről, ez a gitár csak kölcsönben van nálam és a Dömötör Tomitól kaptam meg ideiglenesen! Ez alapban egy Focus 2000, de a Tomi vett rá egy paprikás Ferrington nyakat, ami a legfinomabb Kramer nyak amit eddig volt szerencsém kézbe vennem, nagyon jó játékérzetet ad! A véletlen úgy hozta, hogy két napra hozzám került az én régi kék Imperialom is, amit egyébként nagyon szerettem és most is nagyon jó gitár, de jelentős különbség van a két nyak között a Ferrington javára! De egyébként a Focus 2000 az egy sokoldalúbb gitár, több féle hangzást lehet belőle kitekerni, viszont Imperial inkább egy masszív rock gitár, abban verhetetlen!
Jó gép mindkettő, érdekes volt így összevetni őket! Az Imperial már hazament a mostani gazdájához, a Focus pedig még marad nálam egy ideig, talán egészen addig, amíg a Barettám meg nem érkezik! Ezért nagyon hálás vagyok a Tominak!
Az az igazság, hogy rengeteget agyaltam, mert a Nova System elsőre nagyon bejött. Beszéltem olyannal aki használ Novát, és végül arra jutottam, hogy arra amire nekem kell, nem biztos, hogy teljesen tökéletes, de igazából, most az van, hogy egy fontos fellépés miatt időszűkében nagyon gyorsan kellett döntenem, és fontos paraméter volt, hogy akár vonalból is jól használható effektem legyen! Mivel nincs időm kísérletezni, ezért végül a biztosabbnak tűnő dolgot választottam és a GT 10 mellett tettem le a voksom! Az igazat megvallva a Nova nagyon ott maradt a kisagyamban, de annyira nem ismerem, hogy most nem mertem belevágni, de ha lesz rá módom, akkor mindenképpen ki fogom próbálni!
Igen van szerencsém a Nova Systemhez. Pontosban a fiamnak raktunk ösze egy cuccot .Rém egy szerü és nagyon profi kis motyó.Mivel midis igy nagyszerüen viszi az EVH 5150 III csatornáit is ,tehát nem kell vinni külön lábkapcsolót.Szuper minőség hangban is és minőségnem is .Nekem volt Gt10 -em is nemlehet egynapon említeni a két kütyüt.
Nézegettem én is a Podokat és a Gt10-es is, nagyjából ezek vannak hasonló árkategóriában. A POD-dal úgyvagyok, hogy anno pár éve volt egy Spidr II-es kombóm, nem szólt rosszul, meg hangos volt mint a veszedelem, de az EQ sávokkal nem voltam kibékülve. Boss multim több is volt, szerettem is őket, de a GT10-hez képest a GT100 sokkal jobban szól, de az meg már megint egy árkategóriával feljebb van! Szóval a szokásos "táncot" járom! A Nova System az tetszene, de akkor meg kilőve a volnaból játszás! Na, rágom még egy kicsit a "történetet", aztán majd meglátjuk! Azért köszi a véleményeket!
A viszonylag olcsó kategóriában még mindig a POD-ok a nyerők, ha kevés cuccot akarsz cipelni és vonalból akarsz játszani. Rá kell szánni az időt, de egész jól tudnak szólni.
Azért gondolkodom rajta, hogy veszek egy ilyet, mert a mostani bandámban pont jól jönne, ha kicsit szélesebb lehetőségeim lennének a hangzást illetően. Kevésbé metálos, inkább rockos hangzásokat és adott esetben szép tiszákat is kellene használnom, plusz jól jönne egy könnyebben mobilizálható cucc! Most bármi van a Rocktront kell vinnem és ez így bármennyire is szeretem a cuccom, azért macerásabb.
Viszont ha jó tudom a Novában nincs hangfalszimuláció, így közvetlenül a keverőbe nem tudok vele menni. Ezt jól tudom?
Esetleg valami alternatívát tudtok mondani?
Szimpatikus hangszer, számomra főként az átmenő nyak és az észak-amerikai fák miatt az.
Biztosan jó lesz, és indokol egy újabb Kramer találkozót, hogy kipróbálhassuk :)
A Pacerem is sokat alakult az utóbbi időben, a találkozón kipróbálhatnátok. Hátrébb raktam a híd pickupot (Ibanez RG550 méretei alapján pozícionáltam be a pickup - híd távolságot) illetve egy számomra customizált Sublime pickup került bele. Maradt az 5 állású speciális Ibanez pickupváltó és a sokoldalú hang. Persze - nem csinálok belőle titkot - mostanában főként az Ibanezeimen játszok, mert a bandában van még egy Kramer, és jól kiegészítjük egymást, a hagyományos Kramer+EMG és az én nyitottabb, koptatólapos, passzív pickupos hangzásom. A Kramerem röfög, de még mindig nem olyan gyors/kattogós hang, amit igazán szeretek, és nem is lesz olyan, mert más a faanyag. Lassabb metalokhoz, rockhoz azért használom őt is :)
Szimpatikus hangszer, számomra főként az átmenő nyak és az észak-amerikai fák miatt az.
Biztosan jó lesz, és indokol egy újabb Kramer találkozót, hogy kipróbálhassuk :)
A Pacerem is sokat alakult az utóbbi időben, a találkozón kipróbálhatnátok. Hátrébb raktam a híd pickupot (Ibanez RG550 méretei alapján pozícionáltam be a pickup - híd távolságot) illetve egy számomra customizált Sublime pickup került bele. Maradt az 5 állású speciális Ibanez pickupváltó és a sokoldalú hang. Persze - nem csinálok belőle titkot - mostanában főként az Ibanezeimen játszok, mert a bandában van még egy Kramer, és jól kiegészítjük egymást, a hagyományos Kramer+EMG és az én nyitottabb, koptatólapos, passzív pickupos hangzásom. A Kramerem röfög, de még mindig nem olyan gyors/kattogós hang, amit igazán szeretek, és nem is lesz olyan, mert más a faanyag. Lassabb metalokhoz, rockhoz azért használom őt is :)
Nagyon jó cucc, két ismerősömnek is van, én is gondolkodtam már, hogy venni kéne egyet.
Viszont a korai példányok között sok a szoftverhibás, simán lefagyhat, szóval jó ha van némi garancia rá, mármint hogy ha fagyogat, akkor vissza tudod adni az eladónak.
Mondjuk szerintem neked egy őszinte, csöves gitárhang elég, akárcsak nekem :) Ez a cucc sokat tud, de azért nem csöves hang.
A katalógus szerint éger a test, juhar nyakkal, rózsafa fogólappal. Láttam egyet meztelenül, nagyon úgy néz ki, hogy rendesen benne van az anyag, nem "csokis nápolyi" a test sem. Egyre kíváncsibb vagyok!
Lelövöm a poént, mert már privátban néhányotoknak elmondtam, meg végülis semmi titok nincs a dologban, hogy az Imperial után Barettára váltok, de nem az "American" érából való Barettára, hanem az első Gibsonos sorozatból! Gondolom most páran meglepődnek, de hát ahogy mondani szokták "Isten útjai kifürkészhetetlenek"! A lényeg, hogy adódott egy jó lehetőség és megtetszett ez a gitár, gondoltam teszek vele egy próbát! Jelenleg már a Pipecnél parkol és hamarosan indul haza, úgy tűnik, hogy egy nagyon jó állapotú hangszert sikerült kifogni. Ez a típus háromrétegű, átmenő nyakkal készült, a Pacer szériás (fordított)fejjel és halálfejes Gotoh kulcsokkal, a fejen az úgynevezett block logo látható! A tremolója a Floyd II-vel megegyező Kramer feliratos floyd, és két Quad Rail humbucker van benne. A hangszedőkről már több helyről is hallottam, hogy nagyon metál hangjuk van, ezek később majd valószínűleg cserélve lesznek. Ami még a kritikus pontja lehet az a tremoló, de meglátom, hogy milyen, aztán legrosszabb esetben majd az is ki lesz cserélve. Szerencsére nagyon felhasználó barát áron sikerült hozzájutni, és ha mint hangszer beválik, akkor a tunninggal együtt is jó árban fog maradni! Nagyon kíváncsi vagyok, hogy milyenek lesznek majd az első benyomásaim, izgalommal telve várom az érkezését és ezúton is köszönöm Pipecnek a segítséget, és Tomekk-nek pedig a kölcsön gitárt, amivel a Baretta érkezéséig kisegít!
ájájáájájájjj..... kárámbolá, kárámbolá! hát persze, hogy tudtam!
Na, ahogy a telefonban már mondtam, a problémát feltártam, a megoldását átpasszolom a Somi Petinek, nála hozzáértőbb szakembert nem tudok javasolni! A számát átküldtem!
Általában csak nagyon keveset beszélek/írok, ezért sok fejlődési lehetőség van még előttem a kommunikációban.
Például, ha leírom a véleményemet valamiről, az könnyen félreérthető. Nagy kihívás úgy fogalmazni, hogy az mindenki számára egyértelmű legyen.
Jelen esetben például nem érzek különbséget a véleményeink között. Mégis úgy tűnik, mintha lenne.
Lehet, hogy kicsit aktívabbá kellene válnunk itt a fórumon, mostanában keveset írunk a Kramer Klubban.
Ma Betlehen Gábor fórum társunk (elnézést de nem ugrik be, hogy milyen nick néven szoktál fórumozni ) jóvoltából hozzám kerül egy rövid időre egy gyönyörű Baretta! Amiért ezt ide leírom az legelső sorban az, hogy megdicsérjem Sabbath munkáját! A Gábortól tudom, hogy a Sabbath a testet teljesen átfestette, felújította! Gyerekek, ez bizony egészen kiváló lett! Jó pár Kramerhez volt már szerencsém és azt kell mondjam, hogy a Zsolti bizony valóban a gyári minőséget produkálja! Elismerésem, és le a kalappal!
Hogy a gitárról is szóljak, bár még csak alig volt a kezemben, az elsőre feltűnt, hogy gyönyörűen rezonál, zeng az egész gitár! Barettáról lévén szó, nagyon nem lehet túlbonyolítani az ismerkedést, hiszen az egy hangerő potival túl sokat nem lehet varázsolni! Teljes hangerőn a tisztája meglepően finom, valahogy sokkal lágyabb, mint például az Imperialnak volt, kellemes. A torzított hangban szépen jönnek a jellegzetes Kramer jegyek, harapós, masszív, vastag karakterrel szól. A szólóknál is minden úgy jön ahogy annak jönnie kell, mindössze a húrok magasságával nem vagyok kibékülve, de ezen majd módosítok egy kicsit. A nyak nagyon homorúra lett állítva, ebből következően a felső fekvésekben már könnyen elakad az ember ujja a húrokban! Legalábbis az enyém elakad, de lehet hogy nem a gitárral, hanem a kezemmel van gond!
A hétvégén majd kicsit mélyebb barátságba próbálok kerülni ezzel a gyönyörűséggel, aztán valami hangminta féleséget is próbálok készíteni!
Ja, még egy kis érdekesség. A hangszedőkeretben van egy beépített hangológép! Hasznos kis cucc, bár engem egy kicsit zavar, hogy egy hangyányival így nagyobb a keret, de biztosan meg lehet szokni és a hangológép mindig így mindig kéznél van! Láttatok már ilyet?
Peti, nincs azzal gond ha nem vagyunk egy véleményen! Beszélgetünk, ennyi! Mindenkinek más egy kicsit az ízlése, mást szeretne hallani. Nyilván ugyanarról a gitárról, ugyanazon a cuccon is lehet átlagos és kiváló minőségű felvételeket is készíteni! A lényeg, hogy az elmúlt években a Kramer mintha némileg letisztultabbá vált volna és egyre pofásabb dolgokat hoznak ki, csak hát ezek ide Magyarországra nem nagyon kerülnek el, szóval elég nehéz testközelből megismerni őket!
Tényleg, erről jut eszembe, hogy a Gary Kramerrel mi van, nem tudjátok? Nem hallani semmit róluk, pedig az az ág nagyon ígéretes volt. Nincs valakinek valami infója?