Egyrészt igazad van, viszont az jó, hogy nincsenek effektezve, mert az lenne a csalás.
Lehet, hogy gagyi mikrofont raktak az erősítő elé, vagy hasonló.
Sajnos már leütöttem a "Mehet" gombot, amikor ráéreztem a "gagyi" szó súlyára.
Igazán összerakhattak volna egy élvezetesebb riffhangot Guitar World-ék, szerintem megvan nekik mindenük hozzá.
Olyan érzetem van, mintha egy amolyan "jó lesz ez ehhez az olcsó gitárhoz" hangzást állítottak volna be a gitár után következő láncban.
Szerintem gyengébbnek mutatták be a gitárokat, mint amilyenek a valóságban lehetnek.
Ehhez mit szóltok? Elég gyanús, bár azt írja, hogy prototípus, és origi floydot ír, de élek a gyanúperrel, hogy ez inkább egy hamisítvány, van nem tudom!
Kramer Voyager
Nem tudom egészen pontosan mit értesz gagyi hangzáson, de főleg a szólókban nekem kifejezetten tetszik mindkettő! A kvintelésnél valóban kicsit vékony a hangzás, én is jobban szeretem ha testesebb a hangot, de nem nevezném gagyinak, nyilván nem ebbe a bemutatóba ölték a legnagyobb munkát! De, mondjuk ez eléggé ízlés kérdése is!
Szerintem sokat "dolgoztak" Guitar World-ék a hangzáson.
Komoly "munka" lehet ilyen gagyi hangot összehozni. Szerintem ha egy MusicMan vagy Suhr gitárt mutatnak be ugyanezzel a "hangzással", akkor a MusicMan vagy a Suhr beperelné őket hitelrontásért.
Kár, hogy nem egy egy normális cuccon mutatták be ezeket a gitárokat.
Bizony mutatós darabok! Személy szerint csak azt várom mikor lesz már egy két régi fórum tagnak a birtokában ezekből egy két olyan darab, amit mint a régieket magukra faragtak.A faragás alatt precíz beállítást értek.
Kár, hogy ezeket itthon nem lehet kézbe venni. Ahogy én hallom, nem nagyon érdemes bennük a Kramer soundot keresni, de nem szólnak rosszul és elég mutatós darabok! Hú basszus, lehet hogy ezért meg fogtok kövezni?
Hát, most resltellem magam egy kicsit, de ugye a nagy kavarásban, meg a koncert körüli hercehurcában, erről nem beszéltünk! Igen, ez a gitár kicsit speciálisabban van bekötve, ne múgy mint egy normál Imperial! Mentségemre szóljon, hogy számomra a hangszín potik szinte teljesen feleslegesek, mivel abszolút nem használom őket, és a hangerőt is szinte csak teljesen feltekerve használom!
Beszéljünk holnap, de úgy egyébként is csörgess nyugodtan bármikor, max ha épp abban a pillanatban nem tudok beszélgetni, akkor majd visszahívlak!
Örülök, hogy amúgy elégedett vagy a géppel, mondjuk ebben teljesen biztos is voltam!
Egy biztos: ezeket a rajzokat felejtsd el, nem jók, pláne Seymourhoz vagy DiMarziohoz. Pénzkidobás ezek alapján átköttetni. Azt sem hiszem, hogy a Schallereket így kötötték be gyárilag. Ezek nem hivatalos rajzok, csak valaki próbálkozott, hozzáértés nélkül. Szólni fog így is, csak nem humbucker módjára.
Sokan nem szereteil a híd pickuphoz közeli hangerőpotit, mert könnyű intenzívebb játék közben eltekerni.
A két tone is felesleges, ahogy Pyra írta. Egy bőven elég, de csak vészhelyzetre, ha nagy zaj van, vagy ha jazz szólót kell játszani :)
A két hangerőpotis bekötésből létezik olyan, hogy középállásban keverhető a két hang. (a pickupok jele a poti közepére megy) így az egyik lehalkítása esetén is fog szólni a másik középállásban.
A lenti rajzok szerintem eleve nem jók, mert párhuzamosan vannak a humbucker tekercsek...
Na közben leszedtem a hátlapot és összehasonlítottam ezzel a két kötési rajzzal:
és
egyikkel sem egyezik, gondolom szintén saját átalakítás. A felső tekerő alapja egyébként Gibson, mint kiderült így hátulról nézve.
Szeretném vissza alakíttatni az 1 master volume és 2 tone változatra, úgyhogy valamikor elviszem a vintae52be egy kis forrasztgatásra :)
Az én Imperialom eredetileg két hangerő és egy hangszínpotis volt.
Itt lehet, hogy fel van cserélve a két hangerőpoti, illetve a hangszín csak az egyik pickuphoz (hangerőpotihoz) van bekötve.
Gondolom, így volt praktikus.
Én is átalakítottam az enyémet, de máshogy, mert nekem meg úgy volt praktikus :)
igazad van. remélem válaszol rá, mert telefonon nem akartam most ezzel zaklatni, email címe meg nincs meg. illetve gondoltam hátha más is találkozott már ilyesmivel :)
Sziasztok! Én pedig a kék Kramer Pacer Imperial új tulajdonosa vagyok :)
eszméletlen jól szól a hangszer, viszont máris lenne egy kérdésem:
3 tekerő van rajta ugye, és egy 3 állású kapcsoló.
az interneten található infok szerint egy master volume es 2 hangszín szabályzó, meg egy hagyományos 3 állású pickup választó.
na már most a tapasztalataim szerint itt a tekerők a következőképpen működnek, tekintve hogy a legfelsőnek a nyakhoz közelebbit mondom:
- pickup választó felső állásban:
minden maxra feltekerve, klasszikus telt nyaki hangzás. a felső és az alsó tekerőt hiába tekerem, nem változik semmi. a középső tekerő ebben a kapcsolásban master volumeként működik.
- pickup választó középső állásban:
minden maxra feltekerve, normál semleges/telt hangzás. A felső tekerő master volumeként működik. Tehát most a felső viselkedik masterként.. A középső tekerőt lefele tekerve a telt hangzásból kicsit élesebb hangzásba megy át, de ha teljesen letekerem akkor elnémúl a gitár. Az alsó tekerő kb standard tone állító, mint a stratocasteremen a tone knob. Élésből tompába megy át lefelé tekerve
- pickup választó alsó állásban:
minden maxra feltekerve, normál fémes hangzás, ahogy a bridgenél szólnia kell. A felső tekerő ekkor is master volumeként funkcionál. Most a középső tekerő nem csinál semmit ha tekergetem. Az alsó tekerő pedig ugyanúgy működik mint középső állásban, szóval klasszikus élesből tompába átmenő tone.
tehát tulajdonképpen egyik állásban sem úgy állítja a hangzást mint ahogy gondolnám, de az sem kizárt hogy én nem értek valamit, ezért kérem a segítségeteket, ötleteiteket!
Fasza buli volt, nagyon jó közönséggel! Azt mondják, hogy betöltöttem a színpadot a 130 kilómmal!
Elbúcsúztattam a kék Imperialt, de hamarosan jön az utódja!
Srácok, ha valakinek még nincs programja holnap estére, akkor ajánlom figyelmetekbe magunkat! Holnap este a Backtage Pub-ban játsszunk a Katapulttal a Historica vendégeként! Természetesen Kramerrel, lehet hogy kettővel!
Nem egy slágerzene, és nem fogom minden nap ezt hallgatni, de amúgy nem rossz! Ezt a gitárt vette anno A Zoli Pápán, egy ideig volt nálam, aztán elkerült Rayman kollégához Debrecenbe, ő festette és alakíttatta át! Aztán eladta, és valamelyik későbbi tulaj akarta ezt eladni arany árban mint eredeti USA George Linch Signature Kramert! Egyébként ez egy Striker 300ST, és nem rosszak ezek a gitárok! Kell rájuk költeni, de nagyon jó project alapok, mint a mellékelt ábra is mutatja! Más lérdés. hogy a tremolót és hangszedőket is cserélsz benne, akkor már majdnem egy "rendes" Kramer áránál tartasz!
Gaborke, nem ismerős neked ez a gitár? Nem ez volt a Twisted Sisters-es gép? Tegnap "találkoztam" vele egy győri koncerten! Sajnos a hangosítás borzalmas volt, így a zenekarról nem nagyon tudok mit mondani, illetve jót sajnos nem! Itt ott a szólóknál azért kijött a Kramer hangja, az érződött, hogy nem csak egy darab száraz fa!
Mellesleg az említett fekete Kramert meg lehet majd nézni és hallgatni július 16-án Dunaújvárosban 21:20 - 22:10 között, mert akkor és ott lépünk fel a Rockmaratonon :)
Nagyon szépen köszönöm Pyra! De ha már itt tartunk, akkor téged is éltessen sokáig a jó Isten, hiszen 50 perc múlva már a Te születésed napját ünnepelhetjük!
Ma megint eltávolított három felvételemet a SoundCloud a profilomból. Ismét copyright sértés miatt. Az egyik kedvencem is közötte volt, egy Van Halen szám eleje...
Nem satus giáron felhangolás után megjelölöm, hogy a húr melyik része esik a nyeregbe.
Lelezítom a húrt, kiveszem a nyeregből, és pillanatragasztóval feltöltöm a húr "recézettségét" ott, ahol a korábban megjelöltem a húrt. A nyeregbe grafitot kenek, és behangolom a gitárt, A grafitos nyeregben már könnyen csúszik a kisimított felületű húr.
Ez sokat javít a gitár elhangolódásán.
Ha esetleg feláldoznál egyet a leszerelt elhangolódó kulcsaidból, akkor szivesen kísérleteznék vele.
Nekem is van egy csomó kulcsom a fiókban, de egyik sem hangolódik el.
Biztos vagyok benne, hogy a hangolódás probléma elfogadható szintre csökkenthető az általad próbált gitáron. Nagyon valószínű, hogy a nyeregben és a hídon tapad meg a húr, és nyújtások után nem áll vissza a húr az eredeti állapotába.
Az is okozhatja az elhangolódás érzetét (valójában állandó hamisságot), hogy ezeken az új gitárokon a nyereg sokkal magasabb, mint amilyennek kellene lennie. Ha lefogod az első bundnál a húrt, akkor már azonnal egy nagyot nyújtottál is a húron, azaz magasabb lesz a hang mint kellene. Ez nagyon zavaró, pláne olyan akkordoknál, amikben van üresen és lefogva megszólaltatott húr. Arra kényszeríti az embert, hogy folyamatosan hangolgasson...
Jó hallani, hogy pozitívan nyilatkozol egy új Kramer gitárról. Egyre többen vagyunk.
Arra gondoltam, hogy a nyak mászik/mozog esetleg, akkor felfelé is mehetne picit. Pláne ha van valami húrvezető a fejen, ami megtöri a húrt. Amúgy vannak, akik a nyak rángtásával vibratoznak, pl. Tátrai :)
Az elmúlt 25 évben nem találkoztam elhangolódó hangolókulccsal.
Viszont találkoztam sok-sok más problémás alkatrésszel és húrozással, amik mind a kulcsokra próbálták terelni a gyanút.
Akkor elviszem oda a fekete Kramert, amúgy is terveztem már régóta.
Egy icipici darabja a magyar metalnak, és tudtommal sok-sok éve Indy kolléga tulajdonában is volt.
Már rakhatod is félre a sört, egy ilyen kulcsot biztosan tudok prezentálni, ráadásul egy fekete Kramer Paceren egy gyári kulcsról van szó.
De el kellene jönnöd egy Ideas koncertre, mert arról a hangszerről van szó. A gyakorlatban nem okoz gondot, mert satu van. Folyton lelazul a satu mögött, és ha már szinte lóg a húr, akkor néha tekerünk rajta, csak az illendőség kedvéért :)
E6 kulcs egyébként. Lehet, valamikor kapott egy sokkot...
Semmi sincs kizárva, akár újonnan sem. Kínai "minőség", mentik a selejtből ami menthető. Nem valószínű, de előfordulhat. Azért Richie ítéletében megbízok, nem ma kezdte a gitározást.
Már volt értelme bemenni a boltba, mert most egy kicsit felpezsdült a fórum! Mondom, sajnos tényleg még igazán meg sem tudott melegedni a gitár a kezemben és már le is kellett tennem! Legközelebb majd igyekszem egy kicsit alaposabban feltérképezni!
Ezen a hangolódás dolgon sokat gondolkodtam napközben. Mivel nem tremolós, hanem Tune O Matic hídas gitárról van szó, még ha figyelembe vesszük a nyilván bejátszatlan húrokat, akkor is nagyon durva volt ahogy elmászott. De basszus a hangja nem megy kis a fejemből! Jó volt, nagyon tetszett!
Úgy is többször megyek majd mostanábana boltba, majd keresek alkalmat egy mélyebb "interjúra"!
A lényeg: egy gitár ne hangolódjon (sokat), ez alapkövetelmény, erről kár vitát nyitni illetve a gyártónak ezen spórolni.
Azért azt a lehetőséget se felejtsük, hogy egyedi esetről is szó lehet. Egy minta nem minta :) Bár 6 kulcs van a gitáron, és ha mind hangolódik, azt nehéz megmagyarázni.
Saját tapasztalat: a 20 ezer forintos Jysk-es gitárszett (erősítővel, pánttal, mindennel volt ennyi !) mégsem hangolódik. Lehet ilyet is. Préselt papír test, mégis kölcsönkérik néha tartalékgitárnak, sőt én is szoktam vinni. (persze pickupcsere már volt benne)
A Cortjaim sem hangolódtak, és bőven 100 ezer alattiak voltak.
Szóval ezt azért elvárnánk egy olcsó Kramertől is.
A te új Kramered biztosan nagyon jó, ezt senki sem vitatta. A kulcsokat mondjuk a satu miatt úgysem lehet tesztelni, de biztosan jók azok is.
Abban is biztos vagyok, hogy Samborának volt otthon Gibson, és hogy lemezre mivel játszott fel dolgokat, azt csak ők tudhatják. Élőben egy USA Kramer bőven jó. Sőt, még sok is. Vasárnap egy nagyon jó gitárost láttam (Arena, prog.rock), és sima gyári Corton játszott. Jó erősítő és jó kéz, elég volt a jó koncerthez. Érződött a kicsit nyers, jellegtelen hang, de a szép játékkal kiegészítve nem volt zavaró, sőt.
Most megint kiszélesítetted a témát Kramerről mindentbele irányba.
Természetesen tök jók 80-as hanxerek - pláne, hogy akkor még messze nem olyan
mennyiségekben gyártottak, mint később.
Tudom, hogy egy bőven beérett cucc hálásabb dolog.
De pl engem a gyári Kramer szedők nem hatnak meg annyira, ott is azok tarolnak,
amikben eredetileg(vagy utólag ugye) SD került.
Az én 200 000-es újkori Krameremet meg nyugodtan odarakom akármi 80-as japán cucc mellé.
Nekem is volt jónéhány rétegelt japán 80's gitárom, tényleg állatok voltak.
Akartam végre egy gitárt, amivel nem úgy indulok, hogy rozsdavakarás, meg más zsírjának pucolgatása.
Nem is kerestem benne a "kramer hangot" mert eleve mahagóni nyak, tök más tészta.
De hogy eredeti mondandómhoz visszatérjek - azok a nevek akik anno híressé tették
a Kramer nevet - ők is megvették a boltból újonnan a gitárjukat.
Valszeg tudták mennyivel jobb egy beérett hanxer és biztos sok jó tanácsot kaptak.
Lehet írnál a Samborának, h még most sem késő eldobni az a Fendert, vegyen Onyxot tőled akciósan! :)
A 80-as évek koreai tucatgitárjai is messze verik a mostani 200.000-es gitárokat. Te is hallottad a találkozón az Arirang SG-t, vagy a rétegelt Onyx-ot. Aki megvette az Arirang-ot, háromszor is felhívott, és megköszönte, hogy ennyire szuper hangszert adtam el neki. Egy régi Epiphon SG-je volt előtte, és szerinte nem egy kategória a kettő. (meg szerintem sem) De a gyerekem Sunn Mustang Stratocaster-e is porig alázza akármelyik "újkori" Squier-t. (szándékosan nem írtam az általam már egyszer említett 2013-as USA Fendert, mert az a hangszer tényleg egy vicc volt, mégis inkább sírhatnékom volt tőle...)
Volt már a kezedben ZX30? Egyszer majd hallgasd meg, hogy szól! Ugyanolyan "zsírosan", vastagon, mint egy "igazi" Kramer. Az anyagminőség ott is megvolt, csak a szerelék volt egyszerűbb.
Ja és a 220 rugós PRS SE -ken is cserélnek hangolókulcsokat a jobbak.
Amúgy sem látom értelmét (20-30-éves) felsőkat (jobbára Japán) gitárokat hasonlítgatni mostani kezdő/közép motyókhoz.
A ZX30-at miért nem hasonlítgatja senki?
Régi-új gityó témához meg annyit, hogy Anno Campbell, vagy Sambora stb zsír új cuccokon játszott! Nem sivalkodtak, hogy milyen jó lenne egy 60-as Gibsonon feltolni ezt a szólót,
hanem a FRISSEN kijött ÚJ árun tolták az örökzöld szólókat!
pont ez az. kezdőként megvesz egy ilyen hangolódó gitárt relatíve nem kevés pénzért, utána szinte biztos hogy normális ember nem foglalkozik mégegyszer ezzel a márkával, tehát el is veszítették ezzel a vásárlót, plusz jó eséllyel elmondja még pár embernek ami megint csak kiesés.
Egyszerűen több a kezdő gitáros és erre a részlegre hajtanak.
Manapság az elit nem ebben a márkában turkál lássuk be.
Az is belátható, hogy nem régieket akarják másolni, hanem próbálnak vmiféle trendhez igazodni,
sztem ez így van rendjén.
Anno ráhúztak a nagyokra, el is szállt a buli - láthatjuk, mi lett a vége.
A hírnév már megvan, azt vették meg, és váltják (apró)pénzre.
Biztos vagyok benne, hogy ki van számolva pénzügyileg, évente meddig lehet "elmenni", és hova lesz züllesztve a márka.
Ez a fajta Kramer már a Gibson csoporthoz tartozik, és ugyanott készül, mint az Epiphone, ami szintén tud gagyi lenni. (Állítólag az Epiphone is egy magas minőség volt, mielőtt a Gibson megvette...)
Ezt sem tudom feltétlenül elhinni. A pénzügyi részleg magas hasznot akar. A legmagasabb hasznot pedig a jó hírnév hozza. Amit persze idő felépíteni, de közel sem lehetetlen. Ebből él vidáman a Gibson, Fender, PRS. És még az olcsóbb modelljeik is tisztességesen vannak összerakva. Ezekkel a dolgokkal csak egy lefelé húzó spirálba mennek bele, nincs az az épeszű pénzügyes akinek ez lenne a célja.
Nagyon meg kell becsülni a régi hangszereket, mert azok hangszerek.
Persze szólnak a maiak is, de...
Szinte mindenhol a spórolás megy, 2 filléres alkatrészeken is.
Sőt, ma már a gyártás helye sem garancia semmire.
Persze nem bántani akarom azt akinek új gyártású hangszere van, mert azt is lehet szeretni de a legendás hangszerek hangját nem adják vissza.
Nem csak az okkal köréjük épült misztikum miatt, hanem mert azok valóban
magas szinten tervezett és összerakott gitárok minden porcikájukban.
Sose értettem az ilyen értelmetlen fillérbaszást. Egyszerűen nem hiszem el, hogy egy gitárgyárnak aki nemtudom mekkora tételben rendeli a kulcsokat, azon kell spórolnia. Ugyanez a normális potikkal, és jack aljzatokkal is. Tipikus filléres dolgok, amivel viszont az átlag felhasználó, főleg ha kezdő, csak szív, szét kell szedni, stb stb. Komolyan megéri?
Hogy lehetnek ennyire idióták, hogy gagyi kulcsokat tesznek egy fixhidasra...
Tegyenek Floydosra gagyit, azon nem számít (annyira)...
Persze kulcsokat lehet cserélni, de...
Szomorú, hogy ide sorvasztották ezt a márkát (is).
Ma betértem egy barátom hangszerboltjába, ahol volt egy Kramer Assault 220. Nos, mivel nem is olyan régen volt némi sértődés abból, hogy egy hasonló Kramert nem fogadott kitörő lelkesedéssel a társaság, gondoltam itt az alkalom, kicsit megnézem magamnak ezt a gitárt! Hozzáteszem mindössze kb 10 percem volt megnézegetni, kipróbálni, úgyhogy inkább csak felületes benyomásokat szereztem!
De akkor jöjjöna lényeg! Elsőre kézbe véve a gitárt, az tűnt fel hogy baromi könnyű, szinte gyanúsan könnyű! Nem tudom, hogy belülről könnyített-e a test, de biztosan nem szakítja le az ember vállát, még egy kétórás koncerten sem!
A következő ami szembeötlő volt, az az, hogy nagyon szép a gitár! Mondom, nem tudtam igazán elmerülni a részletekbe, de így elsőre nem tűnt fel semmi hiba vagy pontatlanság a küllemet illetően. Szépek az illesztések, szép a fényezés! Nagyon esztétikus hangszer!
A nyak D profilú, a leírás szerint 25,5 ös, 12-es rádiusszal. Nem tűnt kényelmetlennek, de ez a példány nagyon messze volt az ideális beállításoktól, így a komfort érzetem sem volt hiánytalan!
A tiszta hangja semmi különös, nem fogott meg, de nem is volt rossz, kis effektezéssel szépen, tisztán szólt! A torzított hangja nagyon kellemes meglepetés volt. Nem kifejezetten Vintage Krameres, de nagyon jó tónusú, ízes, rockkos hang, nagyon tetszett! A híd hangszedő harap ahogy kell a nyaki gyönyörűen "gurul", tényleg nagyon kellemesen meglepődtem!
Sajnos minden kellemes benyomásomat és éledező érdeklődésemet leforrázta, a gitár hangolódása! Néhány riff és némi szólózás után olyan borzalmasan elhangolódott, hogy gyakorlatilag használhatatlanná vált! Tudom, hogy egy hangszerbolti gitár nem feltétlenül van csúcsra beállítva, meg hogy az új húrok sokat alakulnak, ettől függetlenül ezen a példányon szerintem a kulcsok sem tartottak rendesen ez pedig nagy baj! Bizonyára kevésbé hangolódik ha rendesen be van állítva és játszva, de nekem ez a hangolódás nagyon zavaró volt és óriásit csalódtam!
Összességében a kellemes külcsíny és rossz beállítások ellenére is viszonylag kellemes játékérzet valamint az ízes hang nagyon felcsigázott, de a hangolódás miatt nálam összességében negatív értékelés kapna. Engem vásárlóként nem érdekelne hogy miért hangolódik, meg hogy egy hét múlva már nem mászik el, de ha kipróbálok egy gitárt és félpercenként hangolni kell, akkor leteszem és keresek másikat, ami nem hangolódik!
Mivel ez a TOM hidas verzió volt, talán az FR változat még megérne egy misét, ha annak is ilyen jó hangja van ráadásul mondjuk pontosan tartja a hangolást, akkor ez egy nagyon szerethető hangszer lehet!
Még egyszer is mondom, hogy ezek a tapasztalatok csak egy nagyon felületes ismerkedés során csapódtak le bennem, de hát az első benyomás általában egy pillanat műve!
Még egy gondolat! Ennek a modellnek az ára 100000 ft, ami ugyan nem életveszélyes, de azért nem is nevezném ajándék árnak! Szóval, ennyi pénzért ez a hangolódás engem piszkosul zavar, ha viszont azt nézem, hogy ígéretes a hang, akkor talán megnéznék szívesen egy drágább, ebből adódóan jobbnak vélt modellt is hátha nem hangolódik, de az árakat elnézve akkor meg már azon a határon mozgunk, amikor az embernek érdemes elgondolkodni, hogy mire is költsön ennyi pénzt, szóval nem lettem sokkal okosabb.
Ha módotokban áll próbáljátok ki, annyit biztosan megér!