Nem ilyen egyszerű a kérdés, mert "új" Kramerből is van legalább 3 fajta.
A régi Kramerek közül pedig sok a túlárazott, mert sok a "nem gyárilag" összerakott gitár, és a neckplate-en szereplő USA felirat, ami egyáltalán nem jelenti azt, hogy a gitár USA gyártmány ! Ezzel sok gitársopos csencselő visszaél.
Az általad linkelt példány pedig szintén jelentősen túlárazott. Nincs benne szériaszám (tehát a Kramer 1990-es csődje után a maradék alkatrészekből összerakott), és a szerelékek alapján biztosan nem USA gyártmány. 130 körül már ki lehetne fogni 1990 előtti USA darabot. Ez kb. 70-et ér. (szerintem az ilyen egyedi festés inkább árlerontó, mint javító hatású :)
Ha kiszemelsz egyet, kérd el a szériaszámát, és majd mi itt megmondjuk róla a frankót :)
Akármit is mond a tulaj, kérdezz meg minket, mert lehet hogy őt is átverték...
Most szeretnék gitárt váltani. Ibanezről Kramerre. Új vagy régebbi modelt érdemes venni?
Illetve találtam egy hirdetést, de mivel Kramerben nem vagyok járatos, csak mindig is szerettem volna egyet, így a véleményeteket kérném erről:http://gsfanatic.com/hu/hirdetes/260914/elado-kramer-elektromos-gitar
Egyik cimbimnek árulom ... "Delta test + nyak eladó. ( test és fej lakkozást igényel ) 30 000 Ft ( postával együtt! ) További részletek: rayman_ex kukac hotmail pont com"
Múlt héten próbáltam egy Gibson Explorert, 7 éves volt, de olyan szinten döglött hanggal, hogy egy jobb Cort leszólta. És nem csak szerintem... Szóval manapság semmi másban nem lehet megbízni, csak a fülben.
Tök jól megmondják egyébként egy (off) Carvin videóban, hogy sokan akarnak pl. kézzel készített gitárt, de elhiheti mindenki, nem olyat akarnak, hanem olyat ami pontos, és mindegyik példány ugyanolyan, csak a végső simításokat végzi kéz. Úgy nincs akkora szóródás minőségben. Persze itt a minőségen van a hangsúly, meg a gépek pontosságán.
Az utolsó bekezdésedet hívhatjuk Cort-szindrómának is :) Bár ott Indonéz is van, de az sem jobb, ugyanúgy az olcsóbb Ibanezek, meg a Schecterek is, sőt utóbbiból még a drágábbaknak is előfordul, hogy döglött a hangjuk. (személyes tapasztalat, voltak ilyen hangszereim) Pontosan, szobában király, de zenében eltűnik.
Számomra döbbenetes, hogy a 80-as 90-es évekből származó, 150-300 dolláros, japán és kóreai alsó/közép kategóriás, soxor rétegelt (na nem a mai 20/30 rétegű, hanem csak 8/10) hangszerek mára micsoda "zsíros", dús hangot produkálnak! Az Ádám 1970-es Aria LP-je például úgy szól alapból, mintha már effektezve lenne. A győri találkozóra vittünk egy Teisco rétegelt gitárt, az is okozott egy kis meglepetést! Pedig az aztán tényleg alsó kategória volt a maga idejében!
A mai kínai hangszerekkel is van egy nagyon érdekes tapasztalatom! A legtöbbjük egy komoly beállítás után nagyon kényelmes, jól játszható, és meglepően jól szólnak! Mindaddig, amíg be nem kerülnek zenekarba! Ott egyszerűen eltűnik a hangjuk! Hiába tekered a hangerőt, valahogy elveszik a hang, érthetetlenné válik!
Én úgy tapasztaltam, az érződik egy gitár hangjában rendesen, hogy milyen hangolásban, milyen hangokat, akkordokat fogtak rajta évekig. Azokon a gyakran használt hangokon jobban szól.
Alap esetben, vagy mondjuk úgy hagyományosan 10 évet szárítják a fát.
Ezt ma mesterségesen gyorsítják ugye. :)
De!
Tény, hogy 10-20-év elteltével érezhető érési/öregedési folyamat zajlik le a fában.
Ami jót tesz a rezonálásnak, ha eltekintünk a Patrik-féle problémáktól.
Ez annyira ismert TÉNY hanxerkészítő öregrókáknál, h bizonyos felsőkat cuccoknál
ez is benne van a pakliban. PL Guthrie -féle Charvelnek mesterségesen karbonizált (kisütött)
nyaka van. Tehát egy gyári új hanxer (3e $-ért) már úgy szólal meg neked, mint egy jobbféle 80-as balta.
Suhr gitároknál is láttam efféle öregítést.
"The roasting process Charvel Guthrie Neck allows the neck to resonate better and generally have an older, worked-in feel. "
A GS-t meg hagyjuk, nálam kiestek egy időre a kosárból a kis buzgómócsingok. :P
Az alábbi felvételt egy 1989-es RG550 Ibanezzel játszottam.
Eredeti hangszedőivel.
Ennek a nyakával is voltak problémák, amiket kijavítva egy csúcs gitár lett belőle.
Bízom benne, hogy a következő huszonöt évben csak minimálisan fog tovább "érni" ez a nyak.
Igen. Beérik, kiszárad a fa.
Remélhetőleg jól tárolták az elmúlt évek során ezeket a beérett gitárokat, ellenkező esetben inkább lehet problémákra számítani.
Amikor a "beérett" jelzőt írja valaki, akkor természetesen csupa jót akar ezzel mondani. Általában igaza is van. Leginkább hang szempontjából hasznos a beérés/kiszáradás.
Sajnos történhet negatív értékkel is a beérés/kiszáradás. Az erezettől függően nem azonos mértékben húzódik össze a fa, ez pedig például a nyakban kellemetlen vetemedést okozhat.
Egy öreg gitárból nagyobb valószínűséggel lehet jó gitárt varázsolni.
Az új gitárokhoz nagy bizalom kell.
Egy bizonyos kategória felett én még mindig bízom a mai gyártókban.
Néhány hónapja volt nálunk valaki egy 2013-as USA Fender Stratocasterrel egy kombót kipróbálni. Azt mondja az ürge, hogy valami olyan erősítőt keres, amin rendesen kihallani a hangszer karakterét, és hát ez nem olyan. Mondtam neki, hogy semmi gond, de azért rádugtam neki a Vantage Ghost-ot. Először kikerekedett a szeme, aztán gyorsan habogott valamit, hogy siet, mert egy óra múlva dolga van Győrben.... Szánalmasan szólt a Fender. Ádámnak van a 80-as évek elejéből egy indiai Sunn Mustang stratója, na az fényévekkel "sztratóbban" szól.
Egy hangszert be kell játszani.
A fa egyértelműen már nem mozdul, hiszen száraz.
Ezt lehet beérésnek nevezni.
A régi rendes anyagból készült hangszereknél ez az idő biztosan több volt, és a bejátszás értelme is értelmet nyert.
Amik ma készülnek semmirevaló anyagokból, azoknál ez nem számít.
A ma készültekre érthetem akár a gitárok 95%-át, mert szinte minden gagyi végső soron.
Míg egy mai nagy nevű hangszert ronggyá aláz egy 30-40 éves ami csak rétegelt lemezből van, akkor nem nehéz elképzelni mit tud egy ugyanennyi idős igazi fából készült hangszer.
Igen, azok tudtak érni, javult a rezonanciájuk vagy akár a karakterük is változhatott.
Ma ez már okafogyott vita.
Ébresztő Krameresek! Nagyon leült ez a fórum!!
Volna egy "offtopic" - talán kicsit provokatív - kérdésem. Többször olvastam a GS egyik belterjes fórumán, ahogy egymásra licitálva gúnyolódnak azokon a hirdetéseken, ahol "beérett" jelzővel illetnek egy hangszert. Nos akkor a kérdésem: szerintetek van-e olyan, hogy egy hangszer "beérik", kell-e érni neki, vagy igazuk van ezeknek a "vidám fiúknak"? Természetesen nekem is van véleményem, de várom a tiéteket! (aztán talán majd én is kifejtem az enyémet, ha valakit érdekel)
Ez tipikusan cseh festés. A csíkos, meg a márványos az mind Jolánka.
Pl. Hohner RTS by Jolán:
http://www.robwesley.com/guitars/listings/Hohner%20Revelation%20RTS%20cherry%20marble%201993/PICT8445.JPG
Nem akarok offtopicot indítani, de nemrág olvastam valahol, hogy már az eredeti, "Made in Espana" klasszikus gitárok zöme is kínai ázott kartonpapírból készül.
...az ember ha normális spanyol hangszert akar magának, akkor abból is a 20 éves használtat érdemes vanni, ha nem akar zsákbamacskát (vagy mélyen a zsebébe nyúl).
Itt a klubban vannak néha 60-70 ezer forintért menő, 20 éves, Floydos Kramerek (vagy testvéreik) amelyek leszólják a legtöbb mai hangszert... miért is ajánlanék mást ?
Az új, bolti gitárokról köztudott, hogy gyengébbek, nincs ma már annyi jó faanyag stb. ez minden márkára igaz.
Tudom, hogy ez már nem az a bizonyos Kramer, de nálam ez nem is szempont. Akkor sem ajánlanád, ha nem úgy néznéd, mint egy Kramert, hanem mint egy noname gitárt? Engem csak az érdekel, hogy jól szóljon, kényelmes legyen rajta játszani, stb...
A helyzet az, hogy az már csak a nevében Kramer, semmi köze az igazi (1990-ig gyártott) igazi Kramerekhez, gyakorlatilag egy Epiphone gitárról van szó... Nem tudnám ajánlani, emiatt. Ennyi erővel inkább fixhidas Ibanezt vennék.
A régi (1990 előtti) fixhidas Kramer meg nagyon ritka, sajnos, tehát az esélytelen.
Jóféle Floyddal ellátott Kramert (például Pacer) viszont elég gyakran lehet kapni, főként itt a klubon belül.
Sziasztok!
Kramer Assault 220-ról mi a véleményetek, van/volt vele valakinek tapasztalata? Engem a fix húrlábas verzió érdekelne inkább, de a tremolósat is szívesen meghallgatom! Köszi! :)
A francia gyerek észnél van az árt illetőleg,
de mondjuk szó bennakad... eszméletlen Stagemaster Nagyon magabiztos, semmi "make offer" - valszeg első listázás még. :)
Sziasztok Srácok!
Ezúton szeretnék minden Krameres barátomnak nagyon kellemes karácsonyi ünnepeket kívánni! Kívánok mindenkinek békét, boldogságot, de legfőképpen egészséget na meg alkalomadtán egy "új" Kramert a fa alá!
Zsír lett! Megvan az atmoszféra, a feeling, a sound meg főleg nagyon tetszik. A végén a fénysebességgel játszott részeket lehetne kicsikét pontosítani, minden egyes hangot tisztán megszólaltatni, még akkor is ha csak a másodperc ezred részéig szól is.
Különben fasza lett és egyben van a cucc!
Ahoi mindenki, ikrek segítségével felvettük az egyik imprós anyagomat, vannak benne hibák, nem tökéletes a cucc, de pótolva lesznek a hibák.
Kramer pacer custom 1 + baretta nyak + 1db hídi Dimarzio DP ami ideiglenesen van benne, amíg meg nem kapja a HSS sublime settet, képek hamarosan.
Sziasztok srácok! Kicsit hadd offoljak, de ugye többen is adtok-vesztek időnként cuccokat, hátha ez is érdekel benneteket! Ez az én rendezvényem, remélem jó buli lesz, gyertek el ha tudtok!
Nem! Sajnos két nappal a buli előtt véletlenül belevágtam a középső ujjamba szikével! Épp olyan ívben ahogy a hurok fekszenek az ember ujján. Természetesen az első nótánál felszakadt a seb! Nem tudtam leragasztani, mert nem éreztem a gitárt, úgyhogy bevállaltam sebes kézzel!