Én inkább ajánlanám a Screamert. Adok veszekben van egy röhej 160e áron, 180-200 körül szokott menni.
Fireballnál simán jobb, Invader nekem nem jött be, Powerballnál meg "karakteresebb". És van 4 csatid ami mind jól szól. Olcsón. 50W cső meg bőven elég bárhova.
nézd meg mákos blogját. úgy szólnak azok a hatred-ek, mint a disznók.
elvileg egy hónap alatt megépíti neked. no meg handwired, ami ugye kvázi örök életű, minőségi, és koncert biztos megoldás.
Van valakinek tapasztalata a 100-as Fireball-al, a 60-ashoz vagy a Thunder-hez viszonyítva. A 60-as nekem nem jött be, elveszős a zenében és zizis, elvileg a 100-as már tökösebb verzió, kíváncsi vagyok érdemes-e foglalkozni vele.
Figyi, ez attól is függ, milyen helyeken játszol és milyen zenekarban, zenésztársakkal. A magam részéről pl. simán lemennék egy kisebb klubba metalt játszani a Thunderrel, esetleg vinnék alá egy 2x12 ládát is (ha van még annyi hely a színpadon :) Ha kicsi a helyiség, és van még egy másik gitáros is, akkor fura is lenne, ha mindkét gitáros 2db 4x12-n tolná.. :) És persze metal és metal között is van különbség, nem mindenhol falbontás a cél :) Kisebb helyen nekem jobban bejön, hogy a nyitott láda szórja mindenfelé a hangot, ez is ízlés dolga persze, van olyan metal amihez ez előnyösebb... szóval azért a kombóknak is megvan a létjogosultságuk. Mikrofonozva meg pláne. Láttam már komoly metalzenekarokat Engl vagy Marshall kombókkal, és jól szóltak. Persze van olyan metal, ahol kell a 4x12 mindenképp.
Így van, kb. ugyanazt írogatjuk le mindannyian.
A példád érdekes, és valószínűleg korrekt is, mivel teljesítményben +3dB a különbség, érzékenységben -3dB, csakhogy ez utóbbi jelszintre vonatkozik, tehát valójában feleakkora lehet teljesítményben (azaz terhelhetőségben :)
nem ezt a jolyjoker mondást akartam érzékeltetni, hanem azt, hogy azt a gitárt rendesen meg is kell "ütni" az igazán jó keményebb hangzás eléréséhez, ennyi az egész. nagyon sokat dob egy cucc hangzásán, hogy hogyan nyúlnak a gitárhoz.
és persze, nem kellenek a nagy megfejtések, de az alapvető tudás elengedhetetlen. meg az se árt, ha az ember minél többet tapasztal ugye.
igazából a teljesítménynek nem sok köze van a hangerőgöz...vagyis közvetlenül. Ha jól belegondolunk a dupla teljesítményű fejhez kétszer akkora teljesítményű láda dukálna, valamint teszem azt egy 50W-os fej egy V30-as ládával biztosan hangosabb lesz bármikor, mint egy 100W-os fej egy G127t75 ládán.
És akkor még nem vettük számításba a láda kialakításának, anyagának fontosságát, nameg sokminden mást
És természetesen azonos hangszórókon (sőt,lehetőleg azonos hangfalon) hallgatva.
A többit nekem nem kell mondanod,én is túl vagyok már az első építésemen,és jelenleg is egy 100W fejem van (kapcsolóval felezhető 50W-ra,két katód lekapcsolásával).
"50W és 100W között van kb. 3dB-nyi különbség hangerőben."
valójában a dupla TELJESÍTMÉNY +3dB
Ha jól emlékszem, 3dB szintkülönbséget hall meg a fül egyáltalán, de ez nem teljesítményre vonatkozik.
A hangszórók érzékenységét se hagyjuk ki a számításból... :)
A lényeg, hogy 100W erősítőket NEM a dupla hangerő miatt használnak, mert azt nem hozza, hanem a nagyobb dinamika és egyebek miatt.
(zárójelben, a mai modern 100-120W erősítők valójában 70W-ot adnak le, gyenge csövek, hideg bias és egyebek miatt)
Szerintem rosszul tudod.
50W és 100W között van kb. 3dB-nyi különbség hangerőben.
Te azt írod,hogy a +3dB különbséget hallja a fül 2x olyan hangosnak. Szerintem nem.
Pontosan most nem tudom hányszoros teljesítmény (nekem is valami 10x-es rémlik...) érezhető nagyjából 2x-es hangerőérzetnek,de valamelyik topikban nemrég boncolgatva volt a téma.
De az mindenképpen igaz,hogy kétszeres teljesítmány nem egyenlő 2x-es hangerő érzettel,sőt.
Köszi
Most egy Carvinom van még, a sárkány:)
A more/less lábasítás valójában mod, de hozzám már így került a cucc.
Épp gitárépítésben vagyok, majd tolok képeket, ha alakul.
Az Elmwood állítólag kurvajó cucc, annyira nem is drága...csak ritka. Nem próbáltam még, de kíváncsi lennék rá.
Csumi
És ez volt az 1000ik hozzászólásod:)
Szép Carvinjaid voltak
Amúgy a more/less kapcsoló lábasítása már belenyúlás nem, mármint nem lehet gyárilag megoldani ha jól rémlik...
No mindegy egy a lényeg bivaly cucc ez nagyon!
Bár én most az Elmwood Modena-ra pörgök.Még metal zenéhez is:)
Nos az tény, hogy az az egy csatorna elég komoly, dre szerintem lenne értelme kettéosztani, nem kell külön eq eg semmi csak azért legyen már egy lábkapcsolható külön gain amivel tisztítani lehet oszt hello.
Szarok bele hogy egy csatorna:D fasznak se kell 3 szar...éppen elég egy jó:D koncerten is játszok tisztán...lefelezem a hangszedőt meg leveszem a hangerőt oszt' keziccsókolom.
Az effekt loop kicsit hiányzik, de mostmár a zajt is leszarom, azért adom el a zajzáramat(ISP) minimalista cucc rulez:D
Nem tudtam még kipróbálni a D120-at sehol, de attól függetlenül nem feltétlenül igaz, hogy a nagyobb teljesítmény jobb, mert akkor a 200W meg mégjobb lenne...akkor miért nem gyártják?
vagy esetleg 500W:D
Jól rémlik, hogy neked VHT deliverance 60-od van? Én még Baltimore-ban próbáltam egyet egy hangszerboltban de az összes Mesa,Peavey,Marshall cuccnál százszor jobban szólt! Téged nem zavar az 1 csatorna? Engem ez az egyetlen dolog ami elriasztott tőle.
Sokszor mondják, hogy a jó sound a kézben van, de ez egy jól hangzó puffogtatás! A kézben max játékstílus van, ami itt-ott kihat a soundra (pl pengető tartás) Az igaz, hogy egy rutinos gitáros egy szar cuccban is meghallja a legjobb beállítást, de adnék neki egy Vermonát, hogy nesze akkor halljuk a kézben lévő soundot!
Azzal viszont egyetértek, hogy egy 5150 alapból is jól szól és egy Fireball is. Volt aki azt mondta, hogy a Fireball kuka. Ez már sznobság. Van aki az 5150 és a 6505 közötti hangzásbeli eltérést vizslatja és azt mondja, hogy nagyban eltérő a két sound.
Olvass bele az Alapi topicjába. Ott van szó arról, hogy milyenek a mai roadolási viszonyok. Ilyen gáz viszonyok között ezek a pöcsölések jelentőséggel sem bírnak. Max a szobában otthon amikor egyedül megzörrentjük a témát. Mondanám még azt is, hogy a kis klubbokban is, ahol nincs kilőve a gitár, de ott meg az akusztikai viszonyok olyanok, hogy ezen tipródni állatság! Csak számunkra van különbség. Meg amikor majd a csarnokban játszhatunk nagy színpadon. De gyakran még ott is olyan a hangosítás, hogy inkább megyek sörözni meg lángost zabálni.
ne vicceljünk már :)
5150, fireball, meg a többi említett fej is jól tudnak szólni.
ezek már mind nagyon jó dolgok, inkább az a kérdés, hogy meg tudod-e találni benne a jó hangot :) és nem magában tekergetve metálhírót játszva, hanem ZENÉBEN.
és ugye kell hozzá egy korrekt gitár meg egy jó kéz (!) is.
Hallottam, hogy van olcsón posta is Amcsiból, de hát az komoly lenne, mert USA-ban szarér-húgyér mennek az itthon aranyárban mért cuccok. Az átalakításuk meg nem túl nagy kunszt. Utánakérdezzek az olcsó amcsi postának?
Asszem ha elmegy a fejem, nem fogok kapkodni az új cucc vételével. Mert venni mindig lehet nagyon jól nagyon király cuccokat.
Te egyébként Ebayes cuccokat nézegetsz, vagy van valami más USA kereskedelmi lehetőséged is?
Nekem van ugyanazon konstrukciójú 100-as és 50-es fejem is. Hangerőben nem nagyon észrevehető a különbség. A 100-as tömörebben és jobban átszól a zenén. Kis klubokban úgysem lehet kihajtani rendesen egyiket sem. Nagyszínpadon ahol van tér és hely a 100-as jobban hallatszik.
nekem van kint egy haverom, vele az a baj h haza nem nagyon akar jönni :D de amikor jön, én hozatok vele egy csomó mindent, erre létrehoztam egy külön pénzügyi alapot :D Mielőtt jön, majd szólok hátha van még helye/ideje/képessége hozni másoknak is :))
Iszonyat drága a futár EU-n kívülre. Nem vállalják be, inkább vesznek odaát minden bokorban felbukkanó használt Mesa Fifty/Fifty-ket vagy Carvin rekkes végfokokat,mert az ott van. Írta az arc,h ilyen végfokot keres már kurvarégóta, csak drágább lenne a leves, mint a hús. Egyébként tényleg borzasztó, USA-ban egy 50/50 300-450$ közt megy használtan általában.
Egyébként a korábbi témához még hozzátenném, hogy bár ezek szerint a csövekkel nem így működik, de pl egy jármű motorjának is van ideális terhelési szintje, üzemi hőmérséklete stb, ami nem a legkisebb terhelést jelenti.
Én ugyanilyen elkeseredetten próbálom eladni az ontopik végfokomat (ami kurvajó, csak nem tudjuk szállítani) egy HatreD fej reményében, de esélytelen manapság bármit eladni kp-re. Ez van.
Igen,csak lejjebb már beindult a képzavarhullám rendesen...ahol egy 100-ast nem lehet normálisan kihajtani, ott egy 50-est sem...lásd Dürer Gorezone. A végfokom (2x50W) egyik felét használtam nem épp egészséges csövekkel, és amikor 1,5-ig feltekertem, akkor szóltak,h halkítsak, mert sok lesz. Ilyen szinten tökmindegy, hogy 50W vagy 100W, ha valaki azért akar 50-est venni, mert jobban ki lehet hajtani, az csalódni fog.
Egyébként az Adok Veszekben van olcsón egy 6505 fej! HMMMMMMM!!!!
Mert ugye azt hajszolom régóta! 5150 vagy 6505. Ez egy örök se veled se nélküled küzdelem! De legalább vannak alternatívák! Csak valaki vegye meg a Tech21-et!
Nem, a 100-as fejek mindig testesebben szólnak az 50-eseknél, ezt én is észrevettem,de ha a tényeket nézzük, akkor hangerőben nagyon sokat nem jelent a +100W, illetve pontosítok, a 2x-es teljesítmény nem jelent dupla hangerőt. +3dB-es hangerőkülönbséget hall a fül kétszer olyan hangosnak. Namost ehhez nem kétszer akkora teljesítmény kell, hanem sokkal nagyobb, csak nem akarok hülyeséget mondani, nem tudom, hogy pontosan mennyi,de ilyen 10x-es körüli értékre emlékszem régről.
Megmutatom fényképen, hol van, egy csípőfogód meg van neked is :D ( elcsíped az egyik lábát, és kész. Parasztabb megoldás, de különben szét kéne szedni atomjaira a fejet, ki kéne szedni az EGÉSZ nyákot...az sok idő :)
Csak jóval kisebb a választék az 50 vagy 60 Wattban, mint a 100 vagy 120 terén. Egy 120 Wattos fejet szerintem a felénél jobban senki sem tud kihajtani. Hacsak nem jut el egy nagyszínpadra. De ott sincs sok értelme, mert ott meg kapsz a kontrollokba magadból annyit hogy megőrülsz.
Egyébként sokszor agyalgatok én is azon, hogy ha csöveset veszek, akkor mi a fasznak 100 vagy 120 Watt. Fele annyi csővel is szól akkorát és jobban meg lehet hajtani, ami kedvez a soundnak is és a fej élettartamának is. És akkor már télleg olcsóbb egy csere is.
ENGL E530-at én is fogok venni előbb vagy utóbb, mert valóban világbajnok! Mindenféle végfokkal tetszett a hangja. Még tranyós sem tudta nagyon elrontani! Van egy Mesa Fifty végfok eladó egy úriembernek! Töröm azon is az agyamat! Egyben nagyon komolyan szólna. És körül 200-ból meg is lenne a játékszer!
Szerintem 5150 mod nélkül is simán jól használható. Fasza csövekkel meg valami moddal (nemtom pontosan, van valami pár kondis módosítás, amit kb minden öreg 5150-en meg szoktak csinálni, állítólag akkor szól igazán jól), amit Mákos biztos vág,h micsoda, még jobb,de alapból sem szar.
Engl meg 4x 12ax7 meg 2x6l6. Mégiscsak gazdaságosabb 16-17 ezerrel egy csőcsere.
De mindenképp kikell próbálin mindkettőt, aztán megvenni ami tetszik, ez a nagy büdös helyzet. 180-200k körül nem nagyon látok értelmesebb alternatívát.
Ízlés kérdése, én ha a mai agyammal ENGL fejet vennék (régen nagy ENGL fan voltam, 530-as előfok torz csatija a mai napig az egyik kedvenc torz hangom), akkor az Savage 120 lenne szerintem, vagy Screamer/Thunder.
hát azt nem muszáj rögtön, azért 5150 önmagában sem egy kalap szar, h ne lehessen vele alap járaton fél évet kihúzni... vagy ha eladja belőle a csöveket RÖGTÖN újonnan, plusz egy kis pénzt ráfizet, akkor meg van oldva rögtön.