Mindegy ,teszteljük, amúgy v30 van és elég masszív ládában...H&K 1000kilós láda:)nem tom pontosan melyik tipus....290 körül volt az uj ára...szal az sztem pipa:)aztán majd meglátjuk
Zenében másképpen szól minden, egymagában az enyém is vastag, dögös. De zenében más frekik jönnek át és a közepek szólnak igazán, azt a mélyet már nem hallod. Főleg úgy, hogy először Recto rack volt a másik erősítő, ami mellett szólt, most meg VHT Deliverance. Vastag ez is, csak másképpen. Meg nagyban láda és hangszóró függő is a dolog, egy gyengébb T75-össel nem lesz bika, mint a V30-al és az sem mindegy milyen dobozban van a V30.
Én meg pont azért szeretem a Thundert, mert metal!
Persze másra is tökéletesen használható.
Crunch csatin 4 óránál van a gain és úgy tolom ritmusra. Clean tényleg nagyon szép egy higain fejtől, a Lead csati meg jó kis folyós szólóhang.
Hali
Én nem szavaznék se Thinderre, se Screamerre, ha mélyebb/sűrűbb a cél. Ha mindenképp ENGL, akkor Blackmore, de érdemes másokat is megnézni(bocs az offért: 6505, XXX, Rectifier, Madman)
Köszi a hosszú elemzést.
Jah igaz...fireball-t próbáltam,nekem nagyon nem tetszett,Powerball-al túrtuk fel a lemezt,az sem lett a kedvencem..nekem a Krank rev. felel meg minden szempontból,sztem a thunder lenne neki a legjobb...de tényleg egyben kellene hallani a kettőt.Nem használunk sok torzitást,inkább ilyen melegebb középhangsúlyos ,húsos hangzás a cél...de ugye kell egy szép tiszta is neki,mert az a mániája:)Thundert mindenképp megmutatom neki,holnap megyünk Bécsbe( az közelebb van Sopronhoz) aztán klangfarbe-ben remélem lesz...vagy a régi musikproduktivban..ami már MusikPro....de azért vannak motyeszok.remélem valahol akad egy Thunder:) köszi mégegyszer!!
Én igazából azért szerettem a thundert, mert nem volt metál, viszont jó volt a tisztája. A screamer ugyanaz, de egy kicsit visítósabb. A fireball már megint egy más tészta és egyben egy másik lépcsőfok is. És ebben nyilván lesznek olyanok, akik nem értenek egyet.
Menjetek el mindketten a Rebel hangszerboltba, és ott elvileg mindent ki tudtok próbálni, aztán jól megvenni. :) De tényleg. Nem reklám, semmi közöm hozzájuk, de voltam lent és minden ENGL-t kipróbáltam. Nekem a Sovereign jött be, jahh meg a powerball. De ez megint csak egyéni hülyeség. Végül megvettem a powerball kvázi kombó verzióját a Raider100-at, mobilitási okokból.
Én annyit tudok, de azt biztosan, hogy neked kell hallanod, és nem más véleményére kell alapoznod. Utána csak a baj van. Saját magad meg úgyis nehezen tudod meghazudtolni. Vidd magaddal a saját hangszered, próbálj ki három különböző erősítőt és hamar kiderül, mi is az ami kell neked. Ez a legfontosabb és nem más véleménye. Látatlan/hallatlan ne vegyél semmit. Ez az egyetlen járható út. A lehetőség adott. Végre van egy hangszerbolt, ahol valóban ki is lehet próbálni ezeket az ultrajó cuccokat és nem a thomannról bénázol vagy bejön, vagy nem alapon.
Én egyébként azért imádom az ENGL-t, mert valóban egyéni hangja van. Vehetnék Marshall, de minek...Egy olyan nincs, amelyiknek a tisztáján countryt, funkyt, pop-ot lehet játszani, miközben a torz-a egyéni hangzással, szinte minden stílust lefed, blustól a metálig. És a hangsúly itt az EGYÉNIN van. Nem koppint semmit.
Nahh, ennyit mára, befejeztem az ömlengést. Az ENGL tulajok úgyis tudják, miről vakerok itt folyamatosan.
jah a másik gitárosnak kellene...mélyebb tónus...szal akkor thunder jobb lenne?? a Krankom elég visitós...neki mélyebb kellene...engl-t mondtam neki..mert a thunderemnek tetszett a hangja annak idején...fireball??
A screamer jó választás lehet, de hajtani kell és a nevében is benne van, hogy milyen hangot fogsz kapni. Próbáld ki mindenképpen. Anélkül ne ugorj bele semmibe!
Sziasztok...sztetek 2 gitáros felállásnál milyen fej illene legjobban az én Krank revolution fejem mellé hangzásban? Az enyém elég éles arcleszabós,a másik gitárosunknak agyalunk vmi kicsit mélyebb,sűrűbb hangú dologra....Engl Screamer sztetek? fontos hogy legyen szép tiszta csatija is...meg malac torza:)
Köszi!
Nem sajnos! Rackes cuccban gondolkozom és azok amik már tetszenek az Engl háza táján, mind drágák nekem. A Screamer is tetszett amúgy csak rám jött a rack építési őrület.
Hát... :D
Csak pl akkor nem volt fos(inkább mi fostunk be), amikor Bllo kollégával egy HK Attax 100 fej(ennek egy cső van amúgy az előfokában, a végfok tranyó ugye) végfokával zúztuk meg a saját HK 212es ládáján, konkrétan kurva jól szóltak együtt, a fej előfokához képest meg fényévekkel jobban szólt az E530.
Utána egy Peavey csöves végfok is előkerült(asszem amit B@ndi árult itt jóóó sokáig :D), és érdekes módon nem volt olyan dög benne, mint a HK végfokával.
Na annyi, hogy szerintem ha nincs most korpája jó csöves végfokra, akkor megoldás lehet a tranyós is.
De nem annyival, mint lehetne, mert ez így együtt egy 2 előfokcsöves tranyós fej lenne.
Kezdetnek nem rossz, de ha kipróbálod csöves végfokkal is, utána azt fogsz majd akarni :)
jó amit írsz. én még annyit hozzátennék, hogy mindezek mellé jönnek még a földhurkok, és akkor lehet elkölteni még a százezreket. én még hiányolok ezt-azt a tökéletes rendszerhez, de nyilván itt most a zajzárakról volt szó elsősorban.
ENGL 412 standard láda eladó. Gyári V30 -akkal. 240W ( 8ohm mono, 16ohm stereo). Gyári kerekekkel. Műszakilag hibátlan állapotban, külsőre pár szakadás de semmi komoly.
119 E FT nevetséges ár
csere nem.
Sikeresen hazaérkezett a Thunder fej, nagyon jól passzol a Framus ládáhpz, külsőleg és hangilag is, egyelőre csak egy gyors beállítás és ismerkedésen vagyok túl, jó hangos, egyáltalán nem gerjed, lead csatornán sem, mondjuk ez lehet hogy a Warpig érdeme, messze a legcsendesebb PU amit hallottam. Jónak tűnik eléggé, alig várom a következő próbát :)
Köszi a korrekt leírást :) Maximálisan egyetértek.
Tanulság: ne gondoljuk azt, hogy akinek Engl van, az mindig metalt játszik hagyományos gitár-kábel-erősítő felállással, tehát valóban szükség lehet zajzárra. (nekem nem, én gitár-kábel-erősítő... :)
Szia cultus! Épp egy első generációs beépített zajzár nélküli fireballal próbálok "házi stúdiózni" és nagyon zajos a drive csatorna, gyakorlatilag használhatatlan erre a célra. Engl + Gt10 4kábeles bekötést használok de utóbbi noise reductionje sz'rt sem ér... Hamarosan beszerzek egy Furmant is. Konkrétan milyen zajzárat vagy gate-et és milyen kábeleket javasolnál? Előre is köszi!
Korábban egy ENGL Thunder-em volt. Imádtam a hangját. Klubban, koncerten semmi baj nem volt a zajjal. Nagyobb színpadokon, mint pl. a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon már kénytelen voltam hajtani-főként a zenekar és a produkció miatt. High Gain mellett fillezgetni egy amúgy lírai nótában igen nehéz zajmentesen egy széthajtott, agyoneffektezett (mondjuk csak chorus+delay) erősítővel. Ekkor repült szegény és jött az ENGL Raider100. Ebben már van beépített zajzár, ami meglehetősen jól végzi a dolgát és az imént említett feladatot maximálisan ellátja. Teljesen letekerve kikapcsol, tehát felejtő a zajzár káros hatása, ami megint csak a németeket dicséri.
Persze ez az egész téma a zaj miatt indult el, amiről kiderült, hogy elsősorban a kábel volt a ludas. Csak arra szeretnék rávilágítani, hogy nem mindegy milyen szituációról is beszélünk a gate létjogosultságát, szükségességét illetően. Csatlakozom cultus-hoz és maximálisan egyetértek a leírtakban.
A Zajzár(ak) témáról :
Hello mindenkinek!
Nem szeretnék fogadatlan prókátorként hozzászólni, de véleményem szerint érdekes a téma, ami előkerült.
Jómagam évek óta a "tökéletes" gitárcucc bűvkörében élek és dolgozom( zenészként és koncert hangmérnökként is- tudom, már mínusz pont-)
Ráadásul(hogy ne legyen off, az alább említett, többek között ENGL -t is forgalmazó hangszerboltban is dolgozom),talán segíthetek egy-két probléma megoldásában, vagy az azokra történő rávilágításra.
Szóval a belinkelt videon szereplő, kitűnő zenészek alap koncepciója a zaj csökkentésére a következő jól bevált módszer.
A hangrendszerben több kritikus ponton érdemes szűrni a járulékos zajt, és minden ponton csak a kívánt minimális mértékben.
1. Hálózati zaj- hálózati kondícionálók, stabilizátorok (Furman, stb)
Minden elektromos berendezés a(szennyezett, nem megfelelő)táppal jelentős zajt képes bevinni a rendszerbe, és nem kívánt torzítást is.
2. Közvetlenül a gitár (elektromos hangszer) után, a hangszedők által felvett elektroszmog, nagyfrekvenciás zavarjelek, neonfény, stb. kiküszöbölésére gate(zajkapu), azután az erősítő előtt bekötésre kerülő gain(és ezáltal zaj)növelését előidéző (overdrive, booster, eq, wah, stb.) eszközök után egy gate,
3. az előerősítő és végfok között( pl. soros fx loopban)elhelyezett , főleg a csöves erősítők drive csatornáján aktivált gate bekötésével teljesen zakmentessé válhat akár egy bonyolultabb, sok komponesből felépülő cucc is.
Felmerülhet a kérdés, miért nem elég 1 db zajzár az utolsó beköthető helyen?
Egyfelől jobb a hatásfok, ha minden ponton csak annyira kell beavatkoznunk, amennyire muszály, tehát nem egy többszörösen összegzett zajmasszát kell megfolytanunk nemlétező threshold állással, és a gyakorlatban switcher/looper eszközök használatával pontosan akkor kerülnek be a jelútba a zajzárak, amikor kell. Pl. High gaines metal riffeléskor. Gyors, attackos szaggatás, teljesen néma szünetekkel, akár dal közben, akár dal végén= profi, hatásos előadás.
Nyílván clean csatornán szinte nem is kell, és szóló hangszínen is kevesebb számú zajzár bekapcsolása is elég, hogy ne vágja le idő előtt a szép hosszú kitartott hangokat ( megmarad a sustain), és ha jó minőségű zajzárakat( és persze kábeleket) használunk, akkor minden hasznos jelnél( zenei hang) nyitva állnak, mintha " nem is volnának" a kapuk.
Ha megfigyeltek néhány nevesebb külföldi zenekar gitár set up -ját( ahol nem számít luxusnak a szükséges motyók beszerzése, vagy ahol simán kitermelhető zenéléssel a kívánt eszközök beszerzése, és igény is mutatkozik rá), több zajzár is van a rendszerben. lásd Metallica, Slash, stb., hogy csak a legpopulárisabb motyókat említsem.Ha URH-s eszközt használ valaki, akkor is mindenképpen kell a gate.( érzékenyebb a zajra) Ha csak a klasszikus ( és legnagyszerűbb) gitár-kábel-erősítő trió a favorit (maximum respect), akkor semmilyen zajzár nem kell( max hálózati, de az ilyen arcoknál annyira kézben a sound, hogy még a hálózati áram hiányosságait is nagy ívben lesz..ják, vagy a puszta jelenlétükkel megszűrik)
Ha bármilyen hasonló goddal, problémával küzdötök, nyugodtan keressetek meg( az említett boltban), és mindenkinek szívesen segítek, ha tudok.
Üdv!
Egyébként egy érdekes dolog, 2 hete van Painkiller a gitáromban és sajnos nem a Thunder-el sikerült először kipróbálni, hanem egy DSL Marshall-al és 1960 ládával Azfeszten ment le egy koncert első teszt gyanánt. Nem szólt ám jól, cincogós fedett hang volt, összemosott erőtlen hang. Be is voltam tojva, hogy valami szar a pu-val, vagy alapból ilyen gyatra. Volt már dolgom ezzel a Marci párosítással és szólt már jobban, eddig legjobban EMG-vel. Aztán múlthéten próbán kiderült, hogy nagyon nem mindegy mire dugjuk a gitárt akármennyire csöves is a fej. Az ENGL-el meg V30-al már minden jött belőle, sokkal durvábban, mint egy EMG-vel, az én ízlésemnek a Jeti pu-t is körbehugyozta. Ja és nem kell zajzár, olyan csendben van higain-en is, mint a clean csatin, egyedül a kábelem szar, azt forrasztani kell:).
A 3 zajzárat azért használja, hogy a szaggatott riffeknél ne legyen visszapuffogó hang, hanem kontrasztosan le legyen vágva minden zaj, akár a stúdióban. Az egyik youtube-os videóján részletezi a dolgot. Egyébként nem használja mindet végig, csak bizonyos riffeknél ugrik rá többre.
Már volt értelme, hogy hozzászóltam a témához. Megtaláltad az egyik hibaforrást.
Amúgy meg tök igazad van. Miért is kéne követni ugyanazt a vonalat mindenkinek? Az, hogy ENGL-ön játszol és nem valami szokványosabb erősítőn már eleve jó kiindulópont.
Azért arra a három-Gate felállásra kíváncsi vagyok. Írd majd meg, ha sikerült kibogoznod!
Ja! A kábel volt az egyik zaj forrás! Úgy kopog meg döng ahogy kell.
Egyébként, hogy elrontasz e ezzel egy hangot, vagy javítassz rajta az csak izlés, hangulat, cél kérdése. Én nagyon sok pénzt és energiát öltem abba, hogy valamiféle egészen butique Black Crowesos gyönyörű csöves hangot elérjek. Van Fenderem, Gibsonom és elég sokat válogattam, hogy valóban jól szolós gitárt vegyek. Nem csak sznobizmusból vettem ezeket. Ugyanígy voltam az erősítőkkel. Volt Orangem, Fenderem, sőt még egy ideig 65 amp-em is. Mind gyönyörűen szólt. (Még GSC-2-őm is volt) De most épp egy agresszív metálhangzást keresek, mert ép ilyen hangulatom van. Szerintem rengeteg féle megfejtés van és szerintem ez benne a szép. Nem ítélem el egyik hangzást sem csak legfeljebb nem mindíg úgyan arra az aspektusára figyelek a gitárhangnak.
A Periphery ilyen, a Black Crowes meg olyan. Én képes vagyok cserélgetni őket a lejátszóban.
Egyszerűen szeretem ahogy szólnak.
Amúgy az említett 3 zajzáras felállást eddig még én sem tudtam megfejteni. De hát ez a Misha Mansoor nem tartozik a hülye gyerekek közé és hát jól szól amit csinál és ez a lényeg. :)
Ezt a hármas felállást én sem értem. Ha van egy jó kis effektmotyód a párhuzamosba kötve és van benne egy gate, akkor az mindent megold. Az effektek miatt már eleve változik minden, azon a gate már nem oszt-szoroz. True-Bypass multieffektről meg még nemigen hallottam. Tényleg, nem akarja valaki feltalálni? Talán nem véletlenül születtek olyan eszközök, mint pl G-lab GSC.
Kétségeim vannak afelől, hogy 3 sorbakötött zajzár képes egy fullcsöves hangot "feljavítani"... Így egy csomó tranzisztoron megy keresztül a hang... bár lehet, hogy a sok fázistolástól a végén egy BBE Sonic Maximizer lesz belőlük :)
Komolyan, minek a jóféle fullcsövet hangot megbontani bármivel, ami nem csöves... párhuzamos effektloop még elmegy, de a zajzár gondolom sorban van, ráadásul három...
Még valami, amit elfelejtettem. Húzd ki a gitárkábeled és úgy kapcsold egyre feljebb a gain fokozatokat. Normál esetben nem lesz semmi féle búgás-csak súgás, ami teljesen normális velejárója. Ezután dugd vissza a kábeled és ha egy picit is kopog ha megmozgatod, akkor egyértelmű, hogy maga a kábel a rossz. Ez is érdekes dolgokat tud művelni, még akkor is, ha úgy tűnik, semmi baja nincs. egy jobb minőségű gitárkábelt is ki lehet nyírni pillanatok alatt, úgy hogy szól tovább, de elkezd kopogni és hozza magával a kis zajt is. Ez persze csak egy lehetőség, nem biztos, hogy nálad is ez van. Velem megtörtént. Minden esetre próbáld ki!
Hát mostmár csak 1-2 hónap és költözöm egy saját kéglibe. Ott szerintem lefogok fúrni egy külön saját földet. Amúgy már nagyon régóta gondolkodom valami furmanen vagy samsonon áram kondícionálónak, de még eddig mindíg másra kellett a zsetta. Zajzárat is akarok, pont azért mert beleszól a hangba. Nem tudom halgat e itt valaki Periphery-t, mert a dalszerző
gityósuk, Bulb, 3 Isp-t is használ egymás után kötve. Az a sanda gyanúm, hogy nem csak a zaj miatt. :) Amúgy ha jóltudom ők Engl Invadert használnak... :P
Bizony ám! Egy nagyobb színpadon, cájgon érdekes dolgokat tud művelni az a zaj a soundoddal. Akkor már inkább gate. És ez esetben nem macerálnak szét buli után a hangosítók sem.
Viszont ha az ember mondjuk elmegy X helyre koncertezni, sose lehet tudni milyen a hálózat. Ilyen szempontból szerintem jobb egy stabilizátor, esetleg zajzár. A közönség úgyis előbb hallja meg ha szar a hangosítás mint azt hogy a jelből elvész valamennyi...
A zajzár nem jó megoldás, mert minden eszköz belenyúl kicsit a hangba.
Olcsóbb lenne ellenőriztetni és beköttetni a földelést egy vilanyszerelővel, és azt a többi készülék is meghálálná... földelés nélkül hajlamosak elpukkanni bizonyos dolgok, pl. monitor, számítógép, rackes effektek, de a csöves cuccok sem szeretik... és a zaj is eltűnne, nemcsak az erősítőből...
Nyugodtan dobhatsz rá mást is. Próbáld ki és döntsd el te. Az a biztos. Nekem bejött a Marshall 1960Lead a Raider 100-hoz. Már majdnem Powerball hangja volt. :)
Köszi a segítséget mindenkinek! Örülök, hogy akkor ezekszerint minden ok. A ház öreg, úgyhogy ez lehet magyarázat. Azonfelül a mikrofónia sem kizárt bár még nem volt érkezésem megnézni, hogy van e a csöveken takaró sisak. Amúgy meg lehet, hogy a gitárban van valami elforrasztva, mert csak a letekert gitárhangerő mellett csinálja.
Én is úgy tudom, hogy mondjuk egy jófajta isp decimatort nem is annyira könnyű beszerezni,
bár lehet, hogy itt az ideje. :)
Van ötlete valakinek, hogy 7 húros lehangolt őrültködéshez milyen láda illik ehez a fejhez?
Csak Engl, vagy érdemes mást is?
Nálunk a radiátorcsövekkel volt gond. Nem volt a rendszer földelve és úgy működött, mint egy komplett nagy antenna. Van erre valami szakszó, amit most nem vágok.
Pl. panellakásokban tipikusan nincs beköve a földelés.
Pedig jó az, ha van, különösen csöves cuccok esetén, mert nem mindegy, mi történik a 4-500 volttal, ha valami zárlatba kerül odabenn...
Volt Thunder-em, Screamer-em és most egy Raider 100-asom van. Az alapzaj teljesen normális. A Raider-ben már van beépített zajzár is. Teszi a dolgát rendesen és kell is, mert a legmagasabb gain fokozatnál már szinte elviselhetetlenül zajos (lenne). Tehát a motyódnak semmi baja. Próbáld ki egyzser, hogy bekötsz egy gate-et a loopjába.
Ugyanilyen fejet használok, néha van rádió, igen, és néha elég erős az alapzaj is.
Nem hiszem, hogy bármi gond lenne a fejeddel.
Engem nem szokott zavarni a dolog.
Hali!
Új vagyok még itt, ugyhogy ha volt már válasz a témára akkor bocs!
Van egy Screamer fejem. Nagyon meg vagyok elégedve a hangjával de ha letekerem a gitár hangerejét, szól benne halkan a rádió. Csak teljesen letekert állásban. Ezen felül ad egy egyenletesen bugó morgó hangot, nem a hangszórókból hanem magábol a fejből ami a gain fokozatok kapcsolásával, fokozatosan erősödik. Tehát lead solo állásban a legerősebb. Egyébként számomra az alapzaj is szokatlanul erős ebben az állásban.
Mondjuk ez az első Engl cuccom, lehet hogy ezek normális dolgok ezeknél a fejeknél, bár nem hiszem.
Az eddigi erősítőim közül csak egy csinált hasonlót de ott sem jöttem rá az okra.
Szal, ha valaki tud megoldást, vagy magyarázatot a problémákra, megköszönném ha írna.
Jó cucc, a fejhallgató kimenetére simán rá lehet kötni akár 2db 4 Ohmos gitárládát is, 1W-al megküldi őket, szobában gyakorláshoz tök elég. (tehát van benne beépített tranzisztoros végfok :) csak vigyázni kell, mert sztereo jack a fejhallgatókimenete, ebbe nem illik mono jacket dugni.
Nekem anno HK VS250 csöves végfokkal volt együtt (2x50W, EL84), az ilyesmiket szereti. Tranzisztoros végfokkal (PA) nem lehet kihozni a maximumot ilyen cuccokból. Akár az 530-as áránál olcsóbban is kijöhet egy jóféle csöves végfok, pl. Laney PA, LA stb.
De nagyon sokban...620-ast (kb az 530 elődje) használtam egy Soundking tranyós PA végfokkal, dinamikában sehol nem volt az ENGL-höz képest, a hangszíne meg ilyen idegesítő száraz,zsizsikes volt. Ahogy csöves végfok került alá, egyből megjött a dög a hangba. A tranyós végfokot nagyon nem ajánlom, inkább gyűjts egy rendes csöves végfokra.
530 kurvajó, a torz csatija nagyon ütős, jól kiszól zenéből. A tisztája semmi extra, használható teljesen, de vannak nála jobbak. Rock/metal jellegű zenékhez viszont nagyon jó választás, én 100W-os ENGL végfokkal (ez épp eladó ) és egyenes ENGL V30-as ládával használtam, ez a kombináció hatalmasat tudott szólni.
Ócsón! Egyébként új egyenes V30 ENGL ládán gondolkodik a srác, szóval ha attól olcsóbb jó lehet, de persze hibátlan kell. Próbán lebeszéljük, de honnan van neked ENGL V30-as ládád?