Sziasztok!Zenekar "oszlása" miatt,megválnék egy Engl Fireball-tól,a panelbe egyenlőre elég lenne egy Gigmaster is,tehát beszámítás szóba jöhet!
30/3035764
Mondjuk igen,csak akkor fogok többet tudni vmit kezdeni, ha kezemben lesz a pénz.Egyébként a 5150 kombón hihetetlenül sokat gondolkodtam de nem nagyon akarom eladni a ládát mert rohadt jó áron szereztem és szép állapotban van ezenvfelül annyira a hangja sem rossz -szeriintem- .Meg aután ha eladom a fejet van mérág egy joféle csöves kompresszorom is amit el tudnék passzolni kb 40 körül mert szobában kb 20 üzemórát használva azért ér ennyit.Boltban 54e.Meg azért van még nekem itt egy-két dolog amit elahatnék :D Mondjuk nem kell valakinek airsoft? :D
Szierntem a windsor ládát is add el, az egészből pl 5150 2x12 60 wattos kombó kijön (véletlenül ismerősöm árul is egyet :D), amihez vehetsz majd ládát, majd eladhatod a kombót, és vehetsz 100as fejet:)
Majd dobd fel a témát, ha kezedben van már egy meghatározott összeg.
Egyébként egy zúzós mélyekkel és metállal teli elég középpel és ércelődős szakító magassal fűszerezett hangzást keresek.Kb nekem az ENGL szinten ami van hangzás az megfelelne.
Amúgy egy Peavey Windsor ládám lenne 412 es 300 wattos 16 ohm.
Beszéltünk már mailban és a téma egy 50 wattos Mákos Amp volt :) Azon kívül kérdeztem tőled egy végfokot és egy GSP hez kapcsolódó kérdésem is volt.Sajnos az a baj hogy jó lenen nekem az az 50 wattos MakosAmp de sajnos nem hiába írtam hogy 15 wattos Gigmaster ami ugye tudjuk mennyibe kerül :)
És még ahhoz is el kellene adnom minimum a csöves kompresszoromat :)
Fent is van a B52 USA ST100A fejem GS en hirdetésben hogy CSERÉLNÉM :) Eladni nem nagyon akarom de egy csereének szívesen alávetem :)
Szia mindenki!
Lenen egy erősítőm amit el akarok adni de nem tudom hogy ha oda kerül a sor egy ENGL Gigmaster 15 megállná e a helyét egy kisebb koncerten?
Most 100 wattos fejem van de mivel nem olyan a hangja amit én szeretnék ezért (nem Hi-Gain hanem inkább rock) de miután eladnám az árából csak egy Gigmaster jönne ki.
4 csatorna (Clean, Crunch, Soft Lead, Heavy Lead)
3 sávos EQ
Lead csatornákhoz Presence állítási lehetőség
Reverb
3 db ECC83-as előfokcső
Effect loop kör
Master rész:
50 W-os (1xECC83, 2x5881 végfokcső) teljesítmény
Két külön hangerő
Ha az neked jó reklám,hogy összevissza játszol...:) Bár visszahallgatva amit én játszottam fel neked először az is messze volt a jótol...Még a Gábor volt a legösszeszedettebb.
Ennyi. Azt azért érdemes hozzátenni, hogy borzasztó hangzással nem igazán lett világsztár senki, a nagy nevek a maguk idejében az esetek 90%-ában hangzásban is etalont tudtak jelenteni, legyen szó bármilyen műfajról.
Bár nem elsősorban a Nevermindről beszéltem, bár az is részét képezi az égisznek, sokkal inkább a többi lemez illetve az élő megszólalást. Annyira nem mennék bele a stílusba és zenei megfejtésekbe, izlésről nem vitatkozunk itt most csak a hangzásról beszéltem.
A lényeg, hogy működik a dolog, ha a Nirvana oszcilloszkóppal és fézerrel torzított volna négyszögjellé valamit scifi hangon (valahogy), akkor is ugyanz lett volna az eredménye ami. És ez a lényege a mondandómnak, hogy annyira nem a hangzás számít, ha jókor vagy jó helyen és jót csinálsz. a sound csak 112-ik tényező egy zenekarnál. Sajnos vagy nem sajnos de a közönség szempontjából ez van.
A közönségnek nincs mesa vagy engl, cső vagy tranzisztor, 6 húr vagy 8, nekik sztárok vannak, meg énekelhető szövegek, ilyenek. Csak mi óbégatubnk itt a szaros kis nüanszokra, az emberek 99%-a nem is tudja különbséget pl gitár és bassgitár közt nemhogy a sounddal foglalkozni.
A Nirvana Nevermindja egy produkciós szempontból nagyon tudatosan összerakott anyag volt, stílusában kiváló hangzással, ami 20 év után sem hat porosnak vagy idejétmúltnak (pedig nem vagyok híve a zenéjüknek egyáltalán), nem véletlen, hogy az a lemez akkor és ott akkorát robbant, és hogy azt a hangzást bandák ezrei próbálták több-kevesebb sikerrel másolni a rákövetkező pár évben. Csőmetalos körökben még ma is divat fikázni azt a lemezt, pedig ha valaki kicsit elvonatkoztat attól, hogy "a Nirvana miatt oszlott fel a Pokolgép meg a zossziján ésakurvaannyukat!!!", akkor nagyon gyorsan felfedezhetők az erényei a Nevermindnak (produkciós szempontból nézve megintcsak). A korszak magyar lemezei egytől egyig mind szarabbul szóltak rock/metal vonalon, mint az a lemez, nem véletlenül került dollárszázezrekbe elkészíteni. Az, hogy élőben hogyan szólalt meg mindez a Nirvanánál, már megint más lapra tartozik, Cobain mindig is szidta a Nevermindot, hogy túl steril és polírozott lett a hangzása, élőben ezért is volt zajos,hamis,szar az egész.
Ez ezért erős volt... hallgattál már hazai lemezeket, pláne a korabelieket ? :)
Amúgy a Nirvana cinkelése is cinkes dolog ma már, hiszen egy időben az is divatos volt :) Nem vagyok a rajongójuk egyébként, viszont jókat szoktam röhögni, amikor túlértékelik a hatásukat, hogy megölték a metalt stb... :)
erre a legjobb példa a Nirvana volt, kevés szarabbul szóló banda volt a világon, mégis trendet csináltak meg milliónyi eladott lemezt. Nemhiába, a lószar is finom, hiszen százezer légy nem tévedhet...
Másrészt meg szeirntem erre még lehet magasat tenni utólag, viszont, ha zizis a felvétel ( túl középen van a miksi ), ki nem irtod semmilyen eqval, hiába húzod le a magasat.
A hang senkit nem érdekel, a nevek simán eladják, ez a lényeg. Teljesen fals dolog azt hinni, hogy manapság a jó hang elad bármit, és ha megfordítjuk, lehet akármilyen döglött szar a hang, ha menő arcokat állítasz mögé, akkor venni fogják, a Silverblade-del ez történik konkrétan. (Én még a 2010-es Hangfoglaláson próbáltam azokat a cuccokat, és ugyanaz volt a véleményem, mint itt az előttem szólóknak, erőtlen, döglött, zizis, recsegős hang, ezerszer inkább ENGL, vagy méginkább Máki cuccai.)
u(o)ff:
csak az a baj, hogy ezek élőben is így szólnak. Ahogy Mákos is írta, csöves fejek nem csöves fejekbe való alkatrészekkel (csöves topicban valaki egyszer kivesézte) így nem csoda, ha zizis, meg kásás, meg döglött a hang. Hangfoglaláson hallottam őket és komolyan az volt az érzésem, hogy csak dísznek vannak benne csövek. Szóval nem csodálom, hogy a kolléga is a - korábbi hozzászólásokban - sokkal jobbnak hallotta a fireball-t. /Neki viszont erősen ajánlott a HatreD kipróbálása!/ :)
Véleményem szerint nagyon marketing szagú ez az egész SB vonal, jól néznek ki, jó szlogenek és grafikák hozzá, csak épp a lényeg vész el a PR-ban, kb. ennyi.
off
a silverblade meg eléggé zizis kásás, nem is értem ha valakik ennyit áldoznak a cucc összerakásba, fejlesztésébe, tervezésébe, aztán egy átgondolatlan odab***t felvétellel gyakorlatilag ízzé porrá lehet zúzni a márketinget, pedig csak annyi kellene, hogy egy jó stúdióba fasza cuccon egy profi gitárossal feljátszatni kb fél percet aztán lenne öröm és bódottság a hangmintákban meg a salesben.
legközelebb egy kicsit állítsd a kónusz felé a miki fejét, mert így semmi prezensz viszont döng mint állat (80 Hz alatt le kellene csapni). Bár azt sem ártana tudni, hogy pl az EQ potik milyen beállítással voltak... A szövet jó viszont a hangkép nagyon fátyol
Ohh! Elég disznó hang! :) Igen kissé zizergős volt a Sb,és ennek ellenére a magasai meg töredezettek. Szerintem! Ez rotyogás mentes vastag böszme hang,tetszett! Hogyé megy kilója? :) Gondolopm akad belőle meghallgatható példány,ugye?
Az sb az én fülemnek nagyon kompresszált, recsegős, zizegős volt. Technológiailag mondjuk érdekesség, hogy a csöves fejeikben is kapcsolóüzemű táp van ( így csak 11 kiló az 50-es fej a honlap szerint ), de az nem oda való szerintem.
:D Nem volt vele különösebb bajom,talán annyi,h mikor szólózgatni próbáltam rajta,
hogy is mondjam,kicsit akadozva tudtam csal legyűrni rajta azokat a témákat,amik a Fireball-on lazán mennek. Pedig nem sok Gaint használok azon sem,kb 3-ig van tekerve,de
lényegesen jobban haladtak az ujjaim az Engl-ön. Vagy csak meg kellene tanulnom gitározni! :D Kissé száraznak tűnt a Silverblade,de amúgy jó kis zúzós hangja van szerintem.Több magyar termékhez még nem volt szerencsém,ha módomban,áll,természetesen mindet kipróbálom előbb-utóbb! Még annyit,a félreértések elkerülése végett,h nem azért vagyok Engl "rajongó",mert épp ilyenem van,hanem azért van ilyenem,mert imádom a hangját! Volt már pár hasonló kategóriájú fejem,simán leszaroztam,némelyiket attól függetlenül,hogy az enyém,de az Engl hangzásvilága pill. eléggé megfogott engem,előbb veszek egy nagyobb példányt ebből,még ha drágább is,mint hogy csak egy kicsit is,de vissza felé lépjek,pl a Silverbladdel,még ha olcsóbb is! :)
Dehogy kötözködök! Pont azt írtam,h nem kételkedek a szaktudásában,de remélem nem baj,hogy nekem a Fireball jobban tetszett. :D Ja,amúgy Silverblade volt a tesztelt erősítő.
én úgy tapasztaltam, hogy az áram minőségétől (hogy melyik paraméterek ezek, ne tőlem kérdezzétek) nagyon komoly különbséget tudnak produkálni zajszintben high gain erősítők esetében - értsd: otthon hibátlan, próbateremben sistergés, erősítőjavító mesternél újból szinte semmi, koncert előtt beálláskor mindenki a gitárosra néz, hogy mi francért süvít az erősítője...
szóval lehet, hogy Mákosnál jó volt az áram. ha viszont jó áramnál jó a cucc, akkor izgulni már nem érdemes.
Kb ezerhatszáz dolog okozhatja a zajt! Hi gain cuccoknál se értelemszerű hogy idegesítően zajos legyen. A SSSSSSS belefér, ha nem vágja agyon a soundot. Ha zavaró mértékű, akkor már tutira valami gond van vele. Handmade cuccoknál nem gyakori! Azok azért meg vannak csinálva normálisan! A mester a szívét lelkét belepakolja. :))) Egyszer majd nekem is olyanom lesz! Valami magyar custom higain cucc.
Exp-nek is igaza van,a higain erősítőknek ugyan többnyire valóban több zajuk van (sörétzaj,egy egyenletes "sssssssss" hang),mint egy tiszta hangú erősítőnek,de azért nem a higain velejárója feltétlenül a zaj és búgás.
Hallottam már nagyon durván szóló higain erősítőket is minimális zajszinttel (sőt magam is építettem illetve birtoklok egy ilyet,amiben tényleg nem kevés a gain).
Búgás,pattogás,túlzott sörétzaj ne legyen,ez a lényeg.
Na persze hallottam már olyan erősítőt is,ami ugyan messze volt a higaintől,mégis olyan zaja volt kis hangerőn is,hogy elviselhetetlen. :D
Egyébként jól le lehet tesztelni egy erősítő saját zaját,ha kihúzod a kábelt belőle,gain fel koppig,EQ középre,master pedig fel,amennyire bírod a zajt! :)
Valakit érdekelne egy Mesa Stiletto Deuce I cserebere értékegyeztetéssel valami Savage-re, Invader-re nagy tvíkelés mellett? :)
Kéne a sok csati..:( Meg jól is nézne ki az Engl ládikón
Persze a szand a lényeg, élőben meg még csak fájörbólt meg a pávörbólt hallottam..:( Szégyen fejemen.
Én is csináltam egy fejet, nem kevés gain-nel, de a zaj nem számottevő. Közepes gain állásban meg nincs.
Ez egy hirtelen felvétel egy szál kamerával, saját mikrofonjával.(azért tompa kicsit) Nem törvényszerű a nagy zaj, de némelyik gyártót nem zavarja...rak bele földhurkot, nem szűr rendesen tápot és nem utolsó sorban gagyi alkatrészeket használ.
Köszöni a reklámot,amúgy nem kételkedem a tudásában,csak azért a hang tudod milyen!?
Kinek ez kinek az! Nincs egy hete,hogy összeeresztettem egy szintén hazai cuccal,mert
ódákat zengtek róla,hát nálam a Fireball nyert. És nem csak nálam! És persze ez "csak" a
Fireball,az Engl,igazából kb itt kezdődik. Szándékosan nem írom a hazai termék nevét,szerintem kitalálod. Hozzáteszem,fasza volt az is,de azért....
a lentebb említett emberke pl megcsinálja neked olcsóbban egy új engl fej áránál a saját agyszüleményét, és az megeszi babbal az engl erősitőket(meg az összes többit)
Jah,most olvasom,h van már zajzárad. És a tetejében,akkor zajos mikor játszol is? Ez így érdekes,mert ugye fordítva szokott lenni. A Fireball,ha játszok rajta,akkor nem zajos.
Akkor szoktak sisteregni,pontosabban akkor lehet hallani,ha nem játszol.Lehet,h tényleg
ráfér egy jó szakember.
Hali pajraj!
Nekem Fireballom van,hasonló "gondokkal",de azért nem elviselhetetlen a zaj,sőt
elég ha nem engedem el a húrokat,és már nem is sistereg annyira. Nem hiszem,hogy
nagyon lehetne mit kezdeni velük,nem érdemes szétbuheráltatni szerintem. HI GAIN
fejek zajosak általában,ezzel együtt kell élni. Javaslat,tegyél elé egy zajzár pedált.
Igen, ez hálózati gond. Az áram is ki szokott ugrani, persze nem nagyon, csak pár voltot. Erre vannak ugye az áramkondícionálók, amik segítenek, hogy kiegyenlített áramot kapjon a cucc, de persze ez drága. Jól földelt aljzatnál nem kellene ilyen zaj legyen, de áramingadozásból ott is adódhatnak kellemetlen zajok.
Nálunk is van a bandában egy Fireball és eléggé hangos volt a susogás torz csatin! Előfokcső csere segített! Amúgy meg hi gain cuccoknál alap hogy van sussmuss
Elvittem Mákoshoz és ott tökéletesen szólt a cucc, azt mondta, nincs i vele semmi baj.
Haza is hoztam, itthon megint pocsék volt. Utána kipróbáltam több más konnektorról is, a szomszédos helyiségekből és az egyiknél nem volt zajos.
Másnap azon is zajos volt.
Sziasztok! Köszi a tippeket, Mákoshoz asszem elviszem, csak nehéz megoldanom a szállítást.
Persze, nálam is félig szokott max lenni a gain, meg a hangerőt sem tekerem ennyire, ez csak a javítgatási próbálkozások közben volt így.
A probléma inkább az, hogy amikor játszm rajta, bármennyire van feltolva a zajzár, bár a végén levágja a zajt (meg vele a gitár hangot is), és csönd van utána, csak sajnos amikor megszólal a gitár, akkor hallhatóan benne van a zaj, elég magas szinten.
Ha csak sistergés az a HighGain velejárója, lehet ezt némiképp csökkenteni (ellenállás zaj), de a cső zajos (úgyis mondhatnám, hogy ez a sistergés az elektronok áramlásának a zaja, mint ahogy a víz teszi egy csőben).
A zúgás, búgás, sercegés már baj.
Sőt elég az ENGL-ökön a Crunch csatit használni ritmusra, nálam a Thunder Crunch csatiján is csak félig volt tekerve a gain, úgy szólalt meg dinamikusan és tiszta torzítással. A Blackstaron mondjuk fordítva használom a dolgokat, a Lead csatin van a ritmus 2-es gain-el:) és a Crunch-on kitekert gainnel szólóra, mivel a crunch csati vastagabb és folyósabb, a lead meg kirázza a szart is olyan ropogós és tiszta torzítású.
Maxra tekerve a legtöbb highgain fej zajos lesz, nem is szokás addig hajtani. Félnél feljebb szerintem nincs is értelme tekerni a gaint, csak a dinamikát írtja, hangerőben meg végképp, hol használ annyit az ember?
Keresd meg Mákost, itt van a fórumon, bármilyen erősítőt megjavít. Amúgy miért akarod kitekerni maxra? Milyen ember teker ki egy 100W-os csöves fejet maxra? :)
Lenne egy nagy problémám, hátha van rá megoldásotok.
Van egy ENGL POWERBALL (régi) fejem, amit másfél éve használtam rendes hangerőn utóljára, akkor még király volt, most vettem hozzá egy ENGL XXL PRO ládát, hogy azon végre kiereszthessem a kis hangját :) de kiderült, hogy valami elképesztően hangos belső zaja van, amivel a szervízes ismerősöm sem tud mit kezdeni.
Olyan hangos a zaj, hogy még ha nincs is bedugva semmi gitár, képtelenség maxra feltekerni a hangerőket és gaineket, mert megsüketülne az ember a sistergéstől!
Tiszta csatin nincs zaj, crunchon minimális, a két lead csatin van bazi nagy.
Kipróbálta csőcserékkel, előfok, végfok minden, de nem javult meg, kicserélt egy-két ellenállást meg kondenzátort, de semmi különbség.
Találkozott már ilyennel valaki?
Van ötletetek, vagy valaki szerelő, akit ajánlotok?
ahogy dani mondta, screamer. de csak azt használtuk, a fireball végül nem is fog szólni a felvételen. mondjuk nem metált vettünk fel, de azért kellett az erő ;)
vmiért egyébként nagyon nagyon zajos volt a fireball. ez egyéni probléma vagy másnak is feltűnt ez? stúdióban persze jobban kijön.
Egy Screamerem van, és valójában van egy kettes kapcsolóm, csak gondoltam, hogy az mégiscsak ahhoz tervezett valami. De lehet, hogy veszek még egy dupla kapcsolót.
Milyen erősítőhöz kell? Mert a 2 darab 2-es lábkapcsoló ezt mind tudja, csak ott a Clean/Lead váltást egy gomb vezérli ugyanúgy, mint a Gain Lo/Hi váltást. A Z5 csak ennyivel tud többet, hogy egyben van és 2 kapcsoló van ezekre a funkciókra, amit valljunk be, teljesen felesleges.....
Nem kapok belőle részesedést, de a gitarshop pedálos részlegében láttam egyet kvázi jó áron. Kvázi. Lehet itt is fentvan az adok-veszekbe, csak nekem mindig kiakad a netem a sok képtől, ami benne van, ezért nem tudom.