Nekem az van. Tetszik a hangja, de biztos van jobb is, nincs összehasonlítási alapom. Mindenesetre az Irt eladóvá válik nemsoká, a hangfal marad, mert az új cuccal is tetszik a hangja
Háááátha...
Ilyenem van eladó:
Laney Klipp 212 50W 8 Ohm gitárláda. 1973-as évjárat, gyári Greenback hangszórókkal.
Fekvő vagy álló helyzetben is használható. irányár: 80.000 Ft
Sziasztok Urak! Érdeklődnék, hogy próbált valaki IRT Studio-t az úgymond saját IRT HH hangszórós 212-es ládájával? Érdemes megvenni hozzá vagy más irányba keresgéljek?
Menet közben a gyári HH hangszórót lecseréltem egy régi, még angol Celestion G12T-100 hangszóróra. Sokat javult a helyzet. Lett szép alja, és a sok néhol bántóan éles magas megszűnt. Ha minden poti középen van is, jó a hangja. A HH szóróval a mélyet egészen ki kellett tekerni a magasat pedig nagyon le. Ezt a HH dolgot amúgy nem értem a Laneynél, miért erőltették, erőltetik annyira. Zárt ládában nem rosszak, de egy nyitott kombóban, ládában nem az igazi a hangjuk.
Én meg a te jó kis vételeden felbuzdulva vettem a napokban egy AOR S1 30wattos kombót.
Nekem is ez a tervem, hogy fejet csinálnék belőle, mert nem az eredeti dobozában van. (10collos Roland hangszóró nem válik előnyére)
Közben harcképessé tettem a kis AOR kombót. Teljes csőcsere, átnézés, takarítás, recsegő potik orvoslása, stb.
Jó kis holni, na. Must még azon agyalok, szétbontom, olyan értelemben, hogy az erősítő kap külön dobozt, mert 412 ládán nagyságrendekkel szól jobban, mint kombóként. Viszont így cipelni, + ládát is, rémálom. Van vagy 25 Kg. Van benne anyag, na. De a hangja kurva jó!
Dehogy tudja.
Nincs ebben semmi magic.
Egy szögletes, túlvezérelt jelen semmi nem fog tudni (előről) hangerőt növelni, mert nincs hova, ezért torz már a jel alapból.
Ha a torzító (erősítőben a preamp) előtt rakod akkor ez sem fog emelni hangerőt. Ha tudod, hogy működik a torzítás akkor tudod, hogy a csövek a plafont elérve már nem emelkedik a hangerő, tömörödhet a kásáig.
Ha eladnám, mindenképpen. Amúgy egészen érdekes történet ez.
Egy Tamás Viktor Kovacs néven futó emberke a FB.on a Hirdetések zenészek számára topicban feltett egy ilyet, azzal, ha jó ajánlat jon rá. Majd kitett egy 55e árat, mert lecseszte az admin.
Ráítram. Mondta, még átnézeti, meg , hogy Mákos mondta neki, hogy ez száz, száztizet ér, de kb semmi infót nem tudott a gyerek a cuccról.
Én meg elkezdtem googlizni a típusra, és valahol a harmadik lap alján feldobott egy jófogás hirdetést, vicc áron, valami elkúrt helyre feltöltve, ilyen hifi, házimozi kategória, csak, hogy véletlenül se találja meg senki, aki gitárerősítőt keres. Rákattintok, nézem, január eleje, de a forma aznap belépett, lehet megvan még?!?!
Azonnal telefon, másnap reggelre találkozó megbeszél, megyek, próbálok, fizetek hozom.
Ami érdekes volt, mondta a srác, hogy hónapokig a kutya rá sem begózozz, miután én hívtam, még aznap, vagy négyen jelentkeztek be rá.
De rendes srác volt, tartotta a szavát, nem előzött be senki.
Ezt a facebookos sztorit azért írtam be, mert ezek szerint, lehet, van mégegy eladó?!?!
Bár az is igaz, hogy a gyerek, akitől vettem, mondta, hogy egy kollégája is akart valami vevőt hozni rá, lehet ő ez a Tamás, Viktor Kovács? Fasz se tudja. De mondjuk, ha a fb-n rákeresel az emberre, kiderül, mi a pálya.
Nem,nem a classic!
Egy álló,döntött felső hangszórós 2x12 volt.
Azt hiszem a gitárládák topikban is szerepelt,valami mással együtt hirdetve.
Aztán már csak ez a más volt,szerintem s ládát elvitték már.
Ha nem lenne már egy álló 2x12-m,én is megvettem volna.
amúgy ez nagyon ízlés kérdése. Meg az se mindegy, hogy mivel hajtod. Volt nálam egy forma, egy peavey csöves előfokot vett meg. Kipróbálta lakásban GS212IE-n seventykkel kis hangerőn, ájuldozott, hogy milyen fasza cuccot fog venni. De ő mindneképp kiakarta próbálni saját 412 V30 ládáján. Másnap lecipeltük a ládáját a terembe rádugtuk neki. Aztán ott értetlenkedett, hogy miért szól szarabbul mint tegnap. Neki ez nem tetszik, már majdnem ott hagyta a cuccot. Rádugtuk egy sheffield ládára. " hú de jó, na ez hang". 10 perc alatt meggyőzte magát, hogy neki más láda kell.
Haver akinek v30-as mesája volt, egyszer koncertezett az én ládámon, Mesa v30 ment, 5150 jött. Egy másik haver meg az istennek nem mondana le a v30-ról.
Szóval ki kell próbálni aztán dönteni mi-mivel tetszik, mert nem csak v30 van a világon ami jó, már ha jó az az orrhang amit az okád magából :)
Volt is egy Peavey 2x12 álló láda,döntött felső szóróval üresen,13ezerért itt a minap.
Az szerintem jó láda alap lenne egy 2x12 projekthez,akár IRT alá is.
Pont azért írtam a súlyt,hogy a 4x12 könnyebb,mint az én 2x12-m,mert az 15-16mm-es anyagból van,az enyém meg 18-asból.
Nemcsak hogy közelebb vannak a fülei,de fémből vannak,nem műanyag,mint az 1960-é.Biztosabbnak érződik.
Én most egy JC120-on nyomom a tisztát, a torzat meg egy Soldano SLO 100-al, egy TS9-en megküldve egy T75-ös ládán MD421-el mikrofonozva. (licensed by Line6 , egy Philips 1500Ft-os fejhallgatóval )
Nekem meg itthon áll az épített 4x12 (2db k100 és 2db v30) a Laney VH100, és egy 2x12 (80as évekbeli 1db h100 és t100).
Néha megdörrentem az 5/15W-osat a 4x12-vel 5W-on :), de plugin-ezek (Overloud TH3 és BIAS).
Nyilván van, de ha mondjuk neki bejött egy gyártó 4x12-ese, akkor ha annak van 2x12 verziója, azzal lesz a legközelebb ahhoz ami tetszett neki.
Különbség mindenképp lesz, ugyanúgy ahogy minden láda között van, milyen fa, milyen vastag, milyen szövet stb, de szerintem ebbe belemenni teljesen felesleges mert az idők végezetéig lehet rajta vacillálni mi jobb "valamennyivel". Otthonra, minek ezzel tökölni?
Én sem próbáltam túl sok 2x12-t, de a tapasztalatom az hogy sokkal kisebb a különbség a 2x12-4x12 között mint 1x12-2x12 között. Szóval én egyszerűen állnék neki a kérdésnek.
Melyik hangszórót szeretted 4x12-ben? Keress olyat 2x12-ben, vagy vegyél egy üres ládát és tedd bele ami tetszett. Lesz különbség persze, de nem hatalmas.
A másik, hogy az IRT elég kicsi, tudod hurcolni, tehát vásárlás előtt elmehetsz kipróbálni több ládát is. Semmi nem ér annyit mint a saját tapasztalat.
Kombó engem csak azért érdekelt mert az "egyben minden",nem kell ládát néznem meg épp ha 30 Watt nem 15,az még jó lehetett volna de akkor felejtős ha ezt mondod.
Érdemes próbálkozni a GS 212 IE ládával? G12P80,mint hangszóró? Feltétlen nem vagyok rajongója bár állítólag a Laney-nek sikerült normális ládát építeni belőle,állítólag másnak sem.
Igazából nagy vágyaim nincsenek,ahogy hallom a cuccnak tiszta hangja lesz,igazából az zavar mikor megfullad a hang ha komolyabb gain-t kap az erősítőtől és valljuk meg,nem rosszak a gitárjaim,sőt,pont ezért zavarna ha kínlódna a láda alatta.
Elnézést a tudatlanságomért ... eddig volt egy Kuston Defenderem de ott hiányzott egy rendes loop,Blackstar HT-40 hihető egy single-coil Fendernél pár pedállal de annál kötelező lenne a hangszórócsere és egyébként szerintem egy "ipari hulladék",aztán lett egy Kettner Triamp, 4X12 V30 ... sokat nem kérdezett. Ennyi amit a ládákról tudok meg,hogy G12 T75-ös 1960A ládákat rühellem. 2X12-ess ládám soha nem volt,sőt,nagyon ismerősöknek sincs.
Köszi a válaszokat!
Akkor már én is beteszem a 2x12-m.
Jó társam már évek óta, 42kg, két Eminence V128-al.
Kívül egyenes káva,döntött felső hangszóró.
Egyetértek Korodilasszal,nekem is ez a legpraktikusabb megoldás,ez még cipelhető egyedül,jó szól,gurítható,nem a lábamra szól,és elég hely van még az erősítő előtt/mögött a sörnek is rajta.
Bár (sajnos) nem túl elterjedt, de a legpraktikusabb 2x12 az álló, döntött verzió. Otthonra és koncertre is jó, hallod magad belőle, viszont méretre majdnem akkora mint egy 4x12, súlya meg annyival kevesebb amennyi a -2 hangszóró, meg a minimálisan kisebb méret.
Volt IRT 212 ládám, adtam is el. Olyan semmilyen. Nem is a HH hangszóróval volt ott baj, az egész tré, ahogyan van.
Nekem az IRT fejhez egy Harley Benton 212 ládám van, ami egy rendes rétegelt lemez láda, Marshall másolat, ahogyan van. Az egyik hangszóró benne egy Celestion Heritage, a másik egy G12-T75- Előtte két V30 volt benne, ami nekem túl harsány, először az egyiket cseréltem le a heritagera, így már sokkal jobb volt, de ez a megoldás adja most a fülemnek kellemes hangképet. Az IRT studio szerintem igényli, hogy sok mélye legyen a ládának.
Ja, a kombó változatát próbáltam. Na, ha abba botlok először, és nem a fejet próbálom, meg nem veszem az IRT-t Szerintem a kombó valami gyötrelmes.
Sziasztok!
Laney cuccokban kevés tapasztalatom van,szeretnék párat kérdezni tőletek!
Eladtam egy nagy cuccot,már csak itthonra meg haverokkal hülyülni keresek erősítőt és ládát. Erősítőt azt hiszem megtaláltam,szerintem IRT-Studio lesz,bár itt még gondolkodom az IRT 30-as kombón. Láda lenne a kérdésem leginkább. 2X12-es IRT ládával kapcsolatban milyenek a tapasztalatok? Az a HH hangszóró ér benne valamit? Másik standard,a GS 212 IE de megvallom őszintén attól a Celestion G12 P80 hangszórótó hangjától kiráz a hideg. Nemrég volt nálam egy 2X12-es IE láda,épp még majdnem tetszett is,előtte viszont volt egy BlackStar HT-40 kombóm 1X12-ben,abban sehogyan se szólt a Seventy. Mondjuk épp ha nem Laney akkor lehet találni valamit V30-ban is de gondoltam,itt kezdem a keresést a Laney ládáknál!
Egy köztes megoldást keresek ugyanis két gitárom van,egyik inkább tiszta hangra egy Seymour SH2-SH4 klasszikus hangszedőpárral,másik gitáromban Dimarzio Breed van,tisztája elég szép ennek is de ez igazából ott indul meg ahol az SH4 elfogy,komolyabb gain állásnál. Tiszta hangja jó az IRT Studionak,azt meg tudom,hogy metálra van tervezve,szóval így épp jó lehet,tényleg a láda az ami még most körvonalazódik.
Köszönöm!
Ha nem snassz óccó pici kínai pedált használni, van egy NUX Drive Core nevű pedál. Boltban olyan 12 papír magasságában vesztegetik, ami egy clean booster, és egy TS klón egy házban. Van rajta egy három állású kapcsoló, csak drive, csak boost, és a kettő együtt. Én használok ilyet, mix állásban, simán fej elé kötve, egészen jó kis szólókiemelő motyó.
Az első Laney Klip-em nekem is ilyen passzív loop-os volt. GT-6 4kábelesen használtam, szintezéssel tökölni kellett, de egész jó volt. Majd kapott egy aktív loop-ot.
Ezek a +8dB-hez lepkef.ng. 1. a Laney send túlvezérli a pedáljaidat a volume-mal óvatosan. 2. nem nagyon fogja a kispedál és ez a multi a Laney végfokát megdörrenteni, szólni fog ugyan.
Kipróbálhatod hátha, ez a +8dB-es verzió csak két jack ajzat, semmi aktív elem nincs benne se illesztés se vonalmeghajtó se fogadó. Ha az effekt tud +4dB-esen dolgozni már jó lehet, dinamika és egyéb tranziensvesztés nélkül.
Akkor érdemes kipróbálnom vagy inkább ne?:D Van még egy BOSS ME-50 multim is, bár nem hiszem, hogy ez jelent különbséget ebből a szempontból. Igazából csak szólókiemelés kell, esetleg még kórus.
Nekem az aor S1-emen van effekt kör (hacsak nem utólagosan lett kiszedve belőle, akkor gondolom a többin is lenni kéne. még az egy csatis 30wattos fejen is van).
Amúgy hangerő emelésre egy booster vagy eq pedál jó a loopban szerintem.
Én pl egy mxr 10band eq-t használok.
Milyen pedált használjak szólókiemelésre az AOR-omon? Amiket eddig próbáltam(Yamaha MBD-20M, BOSS OS-2, BOSS ME-50 multi) azok nem emelték a hangerőt, csak a torzítást növelték, hiába tekertem ki csutkára a level potit. Ugye az első szériás AOR-on nincs effektkör, ezért csak direktben tudom bedugni. A minap egy JCM-800-ason próbáltam 2 pedált, szintén direktbe kötve. Az egyik egy Ibanez DS10 volt, a másik meg egy Fulltone OCD. A DS10-nél csak jobban torzított, viszont az OCD látványosan megemelte a hangerőt. Tehát még tudtok ajánlani párat amit lehet rendesen használni? Az OCD kb 50 rugó és nem is biztos, hogy a megfelelő hangszín.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Milyen hangfalszimulator van a Cubase 5-ben? Probaltal mar impulse response-okat? Ha nem, probald ki az ingyenes NadIR (ignite amps) vagy LeCab2 (LePou) VST-ket. Ezekbe impulse response-okat kell betolteni. Az ownhammer-nek pld. itt van egy ingyenes csomagja: http://www.ownhammer.com/free/v4-demo/ De nekem ez is tetszik: http://cabs.kalthallen.de/kalthallen_free.html
Igen, tudom hogy a kikrofonozás az igazi. De két dolog van ami eddigi ismereteim alapján ellene szól. Az egyik hogy sokfelől hallottam már hogy nagy szakmai tudás kell hozzá h jó is legyen. A másik hogy nincs lehetőségem itthon nagy hangerőn felvenni, és szerintem ugyan csak béna lenne halk hangot felvenni. Mi ezekről a véleményed?
A hangfalszimulátor, meg az igazi hangfal az két külön dolog. Sose lesz olyan.
Próbálkozhatsz jót kihozni, de olyan nem lesz.
https://www.youtube.com/watch?v=A0nVsmoiEUk
Sziasztok! Tudna valaki segíteni torzított vonal felvételhez? Nemrég vettem egy Laney IRT Studiot. Itthoni felvétel készítéshez kellett, és kis hangerőn. Többek között ezért választottam a vonal kimenetet, a kimikrofonozáshoz képest. (Mivel úgy tudom a mikrofonozáshoz jóval nagyobb hangerő, és keverési tapasztalat kell) A Cubase 5 hangfalszimulátorait használom. A tiszta ok, de a torzítás nem szép. Érzem hogy az erősítő rendben lenne, de valahogy a hangfalszimulátorral, és a hangszinekkel nagyon nem boldogulok. Amolyan visszafolytott hangja van.. Mi lehet a gond?
Én imádom a hangját, rosszat nem tudok mondani. Viszont itthon használom házi studióban, élőben mozgatás stb nem tudom mit mutat. A hangereje szerintem elég főleg 412 es ládával
Koszi szepen! A 5150/6505 meg a Mesak lenne a standard, vagy a modellezos cuccok persze, de nekem Peta IRT60H bemutatoja alapjan bejon a hangkarakter, es az IRT studionak eleg hasonlo hangja van.
A milyen erositos topicban erre rakerdezek, hogy ne itt offoljak. Akinek esetleg van IRT studio, megirhatna, hogy mennyire hasznalhato az alabb emlitett zenehez. :)
Hali! Erdeklodni szeretnek, mert lattam van par embernek ilyen: szerintetek a Laney IRT Studio egy 4x12 ladaval eleg hangos lenne egy belezos-horgos metalzenekarban? 1 gitar + basszus + dob + enek, szoval nem kell masik gitarossal versenyezni. Vagy erdemesebb a 60W-os fejbe befektetni?