Az u3a impedanciát illeszt,az u3b pedig egy aktív keverő+szintén impedancia illesztés, ha kihagyod, csak passzív keverőt építesz ellenállásokkal. Használják ezt a módszert is.)
Most egy párhuzamos loop a ( R49 100k miatt),azt érdemes megtartani, max ha sorost is akasz a 100k -ost elhagyod ,vagy lekapcsolod.
Most kellene nekem egy kis oktatás: Az U3 IC-nek végülis kizárásos alapon így csak a loop miatt van szerepe? Vagyis ha csak zengető kell, akkor az nem is kellene?
Egyszerűen csak kikötöttem az ic-s fokozat elejét és végét, és összekötöttem őket. Így most ez "magában morog", nem tudom, mit szól hozzá, hogy a bemenete a levegőben lóg (tipp?). Majd ma fogom tesztelgetni a különbséget, ha végképp nem hallok semmit, lehet, hogy visszakötöm, mert a zengetőt azért szerettem.
ja, sokszor, munka közben és telefon, beszélgetés közben írok és elcseszem. van, hogy leírom és közben változtatok csak már így nem minden lesz értelmes :)
"Cserébe".... Laney TF,..vagy LV200-300 egy elfogulatlan Test...főleg a clean!!!A többi tabu(egyenlőre szoba gityóra kell!!-:()
A kapcsikat. megnéztem, az rendben van !szvsz.(ANYAG BENNÜK VAN!a minőség??? hát???....
No! szunya, mert több müsziben melózok!
No mindegy a lényeg a lényeg, ha a "tervezőbácsik" a csöves jelútba egy ilyen "holmi TL072"-öt bele....így, egy kettős triódát( ECC..)spóroltak meg!
A csöves katódkövető után egy "osztott" jelnek kellene a "sendre" mennie,( mivel kis impi.alacsony jelszint a pedáloknak.( Ez az ideális!!kábel..stb.szempont) és a fogadó "return" szintén egy csövi fokozat kellene, ami ezen jelveszteséget(osztás miatt) kompenzálja.
No,itt a bibi , mert már a meglévő jel -zaj viszonyt ezek a fokozatok haza vágják,no de valamit valamiért, bár full bűn egy erőstőláncban ezek a megoldások. Folytassam??
Laney.co.uk azon belül support, azon belül valve amp, azon belül vc30, azon belül pdf doksi(kis könyv ikon), azon belül utólsóelőttielőtti oldal!___blokk diagramm!
PL: a VC30 on az R19 470k ellenállás kapcsoló felöli, részéről kell egy leágazást készíteni az R28 220K ellenállás IC felöli részéhez, vagy egy külön kapcsolóval vagy kapcsolós ajzattal vagy egyéb. remálhetöleg a fázis és a jelszint is jó marad és a reverb is használható lesz, egyéb esetben még ellenállásokra és kondira szükség lehet.
hallható a különbség, de igyse, úgyse rossz. ha tetszik meg felesleges bántani. én magamról beszéltem, hogy átalakítanám, (mondjuk kapna egy J.Wolf MOD) jelölést. és nem buhera szépen megoldható.
Tudnál erről többet írni? Ha jól fogom fel, van benne egy félvezetős fokozat a loop miatt. Úgy tudom, ez párhuzamos a jelúttal, hogyha nem használom, akkor mi történik? Ha így is benne van, esetleg ki lehet-e iktatni, ha nem kell nekem a loop?
Megéri-e csak azért, hogy elmondhasd:100% analóg jelút!
Mert hallani nem fogod az hótziher+elveszted a garit és nehezebb lesz eladni egy buherált cuccot.
Nehogymá1 megálljon a világ egy kis szilikontól!
Jó a hangja? Tetszik?....akkor?
Nemhiszem, hogy itt bárki is meghallaná azt!
Szinte minden cuccokban is ott van, ami 20. század végének szülötte.
nekem is a laney a kedvencem, a folyósság meg szerintem az EL84 végcsövek miatt lehet (ezek jóval kisebb csövek). a marshall EL34 vagy más erősítők 6L6.
A vc30 témához: Jelentem, most vettem meg a második példányt! Kb. 15 kombót próbáltam mostanában (komoly, drága mesa-k, stb.). Meg kell állapítsam, ez a kis cucc a föld jelenegi egyik legjobb kis erősítője, ennél maradtam. Múltkor úgy volt, hogy megveszek egy AC30-bulldogos VOX-ot. A biztonság kedvéért elvittem a kis Laney-t,hogy összehalgassam őket és bizony nem vettem meg! (nem volt rossz,de semennyivel nem is jobb, persze más, ja és majd 4szer annyiba kerül!). Ha pedig rádugod egy zárt celestionos ládára, az valami csoda (kár, hogy nincs belőle fej). Én koncerten egy közös ládával használom egy régi Marshall JMP-vel, ami azért nem a legvacakabb erősítője e- bolygónak. Távkapcsolóval váltogatom, úgyhogy rögtön tudom hasonlítani őket.Összességében egyenrangúan jók, hallatszik ,hogy mindkettő egy nemes cucc, persze más. A Marshallban van egy felharmonikus, amit én nagyon szeretek, itt a Laneynek valamivel "hidegebb" hangja van. A fő különbség köztük inkább a dinamikai viselkedés. A Marshallnak "darabosabb" hangja van, ami állítólag a visszacsatolás miatt van (nekem ez is kell egyébként). A Laney "folyósabban" szól ebbe a "megfolyásba" viszont olyan gyönyörűen, és természetesen megy át, hogy az csoda. Utóbbi jelleg miatt egyébként könnyebb vele a játék, a tiszta hangok is hosszan, természetesen szólnak. Szóval ez a cucc nálam végállomás, részemről befejeztem a keresést.
A vc széria tisztája koszoskásabb mint egy igazi lénitiszta. Szerintem ezzel próbáltak egy másik utat nyitni, és elrugaszkodni a régi legendáshangú cuccaiktól.
Igen ezt a csöves dolgot én is tapasztaltam. Bár ugyanilyet tapasztaltam álló, azaz szóró felett lévő cuccnál is/nevet nem mondok mert meglincselnek:)/. Ott már szerintem a szerkezete volt a gyenge pont spórolás tekintetében....úgyhogy konzi levonva
Laney Tf200( asszem most tf3x vagy ilyesmia neve) előfokcsöves, 60 wattos kombó, még a régebbi angol széria, 70e ft-ért eladó
érdeklődni itt lehet: battereye@freemail.hu, 06306197280
Üdvözlet!
Pár sor a Laney erősítőkről. Egynéhány éve van egy Laney vc30 210-es kombóm. 30 watt ugye. Nem igazán kopi erősítő, bár kinézetre meg névre lehetne ac30, de nem törekszik a hangzást is utánozni. Meg én nem is szeretem azt mondani, hogy ez olyan Marshallos hangzás, mert Marshalltól is hallottam már mindenféle szépet. Van egy vékonydoboz Aria-m Gibson pickupokkal és egy Japán telém. Mindkettő máshogy szól róla, de mindkettő nagyon jó. Szerintem egy ilyen csöves motyónak lelke van bele kell játszanod magad és az idő múltával egyre jobban belezúgsz. Lehet, hogy az elején még úgy érzed lehetne több, jobb, de aztán rájössz, hoé rejtőzik a hang. Én 99%-ban a tiszta csatornát használom, leginkább blues irányban kalandozok és a hosszú magasak valamint a pontos zengő mélyek a halálom. Szeretem, ha minden frekvencián jól hallható a játék, nem mosódik össze. Ez az erősítő nálam olyan 6-ig szól tisztán, utána jön az overdrive. Szerintem legjobban 7-8-as állásban dolgozik, szép hosszú sustain-el finom kis overdrive-al. Viszont van egy kis hibája. A végfokcsövek pont a hangszórók mögött lógnak. Ez azért nem túl szerencsés, mert olyan 6-7 volume körül a mélyebb regiszterek megrezegtetik a csöveket, amitől olyan hangja lesz, mintha kontaktos lenne és ez 3/4-es hangerőn nem túl biztató. Viszont egy kiegészítő ládával mindez megoldódik. A 2x10 amúgy is olyan kicsit vékony (próbára azért bőven elég). Próbáltam 1x15-ös basszusládával és egy 2x12-es Laney dobozzal. Ha lehet, még jobban szólt. Egyszer cseréltem benne csőgarnitúrát (most Sovtek van benne). Rosszabb nem lett az biztos.
Mindenkinek javaslom, hogy egyszer próbálja ki a Laney-ket, legyen akár Klipp, Sound vagy akár a VC széria. A félcsövesekért, tranyósokért nem vagyok oda, de ez inkább már az én maradiságom. Összehasonlítani nem szeretem, mert ez már az a kategória, hogy kinek mi tetszik, de nem mondanám, hogy ez jobb vagy az. Azért a ZZ Top rajongók eccer próbálják ki az AC30-at egy Voodoolab Superfuzz-al és lesz nagy öröm.
Viszlát!
Az a baj, hogy a próbatermünk kurvára visszhangzik, ezért fel kell tekerni...(a dob miatt). És 7-8-on már tényleg torzítja a mélyeket.
Egyébként ehhez kimondottan egy laney láda kellene kiegészítésül?
LANEY DB 150 BASSZUSERŐSÍTŐ ELADÓ! 10 sávos EQ (külön kapcsolható), aktív és passzív bemenet, előfokcső, elő- és végfok kapcsoló és poti, magas és mély poti, fet és tube kapcsoló, zajszűrő kapcsoló,made in England.
ÁR: 70000 forint.
Ha érdekel valakit, képet küldök e-mailben!
ÉRD.: tomighaaa@gmail.com
Imádom a tisztájukat biztos, hogy amíg zenélek lesz legalább egy lénim. Ami érdekes, hogy a vc egy vox klón szerű dolog de atiszta csati léni, amióta megcsinálták a klippet azóta ua a tisztájuk:) De ez már kinek milyen az izlése.
Különben mint írtam, megnézten egy pár laney tranyós és hibrid combo kapcsolásirajzát tényleg nagyon korrektek kapcsolástechnikailag is.pl. egy ilyen kategóriás fender elbújhat mellettük.Az más kérdés,hogy milyen minőségű alkatrészekkel szerelik a laney-ket,de ahogy írod a hangjuk alapján hozzák a "formájukat"(Láttam neked kettő is van)
Gyönyörű a tisztájuk, a kráncs csati meg szerintem isten!
De 5 től tovább próbákon sem használtam soha. Addig meg gyönyörűen szól. A tisztájukról megmondható, hogy ez léni.
Ezek nem sima 80w-os seventy 80 mármint ami a tfx-ben van. 150w- os szorók kimondottan a léninek ezen kombóihoz, de seventy 80turbózva teljesítményben.
7-8-as hengerőn egy 120w -os cucc nem adja a mélyeket???
Hova viszed olyan hangosra??? Minek? Az már szabadtéren is elég hallod-e! Plusz valszeg a bibi a combó méretéből adódik!
Hát igen.Ha jól tudom a TF300-as 120W-os, a Seventy meg csak 80W-os.Lehet ott a bibi.(ha igaz az a 120W, akkor illene egy 150-200W-os hangszórót beletenni. szvsz.)
Hmm. Azért elég szép hangja van. Nyilván nem egy félmillás Marshall.
A bajom vele az, hogy 75% fölötti hangerőtartományban a Celestion Seventy nem igazán bírja már a mélyeket.
VC széria az egyik legkorrektebb Vox kopi,sztem nem rossz cuccok a Laney-k,csak nincs túl karakteres hangjuk.Nem tudod az első hangokról megmondani,h "Na,ez de jó Laney hang!",mint mondjuk egy ENGL-nél,Marshallnál vagy Peavey-nél,Mesánál.
Tényleg!
Meséljetek, már a Laney combókról, vagy annyira "mostoha gyerekek",hogy..?
(Ahogy a kapcsirajzokat elnézem, igényesen megtervezett "kütyük"! Akkó mé??)
Sziasztok!
Nemrég vettem egy Laney Tf300-at. Még nem volt időm részletesen tanulmányozni. Írnátok róla pár sort, tapasztalatot? Má
r akinek van, persze...(érdemes-e effektezni, stb...)
Köszi
az enyémnek a doboza nem volt eredeti, szerintem pofára ejtették egyszer szegényt, a táptrafó legszélső , keret lemezén is látszik.
a doboz meg buta barna, szokolrádiós volt :D azért hamegnézitek, láthatjátok, nem fútram bele semmit, minden visszaállítható az eredti állapotba. ezért ül pl a fűtés egyneirányítás a 2 es -3as csőfoglalat hosszított felfogatócsavarjain, a polusz szűrésnek berakott 1 mikrós papírkondi is egy L idommal rögzül a kimenő egyik anyája alá, az oldalankénti bias panelt meg faszán megtartják az alkatrészek lábai.
Én azt a Laneyt hallottam,amibe Fenderes aplikált Mesa Recto belet.Na az nagyon odabaszott! :DD
Ja,a Laney jó alap az ilyesminek.
Mondjuk én sem vagyok híve a beleturkálásnak,(de csak ha kiválóü,eredeti állapotú!!!),viszont amit írtál alább,azzal meg tökéletesen egyetértek,a fő az,hogy megfelelően használható legyen a cucc!
LANEY DB 150 BASSZUSERŐSÍTŐ ELADÓ! 10 sávos EQ (külön kapcsolható), aktív és passzív bemenet, előfokcső, elő- és végfok kapcsoló és poti, magas és mély poti, fet és tube kapcsoló, zajszűrő kapcsoló.
ÁR: 70000 forint.
Ha érdekel valakit, képet küldök e-mailben!
ÉRD.: tomighaaa@gmail.com
hát nekem, két 60w-os klipem van, a zenekarban még egy 100w-os ez eredeti állapotban van. én a sajátjaimat feltunningoltam, a feedback kapcsolható (50k 100k 220k NO), csöves effekt loop send return vol, kapcsolható eq (220p/470p;100k/56k/33k), mastervolume és kráncs (more gain, plusz egy fél cső) mindezt a klip csati megszüntetésével ami eredetileg elég fuzzos sound ami jó lehet csak én soha nem használnám. a másik fej szintén ezek,csak passzív effekt loop és egy mesa rect higain része. a franc fogja megőrizni eredeti állapotát amikor én használni szeretném saját számíze szerint. így jobban is szólnak, használhatóbb, és hangerőben sem marad el a 100-astól, a 100-as tisztább marad, az 50-es tömörebb mivel a vége is el kezd dolgozni(torzítani).
Nemtom, nekem egy nem buzerált állapotóú Klippem volt, a világért sem nyúltam volna bele, egyszerűen nem azt érdemelte. Persze egy kis állagmegóvó szervíz volt Greg bácsi jóvoltából, de ennyi.
Ez egy kicsit olyan nekem, mint autóban a veterán kategória. Szal mivel nekem már mikor megvettem kicsit ütött-kopott volt a külseje, meg bele is volt piszkálva (led belerakva, szájgitározáshoz valami izé, trafó) sajna így már nem nagyon foglalkoztat az, hogy eredeti állapotba hozzam. Egyrészt elég sokba kerülne megcsinálni (már az ilyen fejek értékéhez képest), másrészt nem nagyon van időm sajna utánajárni a dolognak. Szóval számomra kicsit olyan ez, mint az autóm esetében az, hogy bár belepiszkáltam, de majdnem csak a gyárilag is elérhető megoldásokkal csináltam rajta teljesítménynövelést. Az autóm 27 éves nem túl gyakori típus, de sajnos a veterán vizsga olyan követelményeket támaszt, aminek teljesítése totálisan esélytelen. Inkább úgy dönöttem, hogy a motorját kicserélem nagyobbra és a váltóját is 4-ről 5 sebességesre. Mind azzal a motorral és azzal a váltóval is szereltek ilyen autókat, csak későbbi évjáratban.
Szóval ha az erősítőm is "tuningolható" a gyáritól nem sokkal eltérő megoldásokkal, akkor nem fáj a szívem érte.
Hallottad már a Mákos Lénijét?Én mikor először hallottam,totál kész lettem,h ebből a cuccból ilyen hang,aztán utána szarabbul szólt,mikor tovább buherálta,de amióta a saját tervezésű előfok van benne,megint nagyon oadabasz!
Most miért?
Vegyenek valami 400 ropis fejet inkább?
Mákos ügyes gyerek, mindig ott ücsörög a Liliom utcában, és fülel az okosságokra.
Mondjuk én imádom a barkács cuccokat.
Kasleder ts-9-je is kurva jó, szarom le az eredetit, ha negyedannyiból 98%-ra azt kapom.
Úgyis én vagyok a fakezű, azon nem lehet segíteni:D
Elég fasza hangja van
Mondjuk nekem fingom sincs, hogy hogyan lehet ezt kihozni mondjuk egy Sound-ból, mert nagyon távol áll tőlem az elektronika (annak ellenére, hogy a Kandón végeztem :)).
De ha te mondod, hogy egy Klippből még többet lehetne elővarázsolni, biztos úgy van. Jó lenne nekem is vadítani rajta egy kicsit, szal majd lehet hogy megkereslek valamikor ha bevállalod :)
Mondjuk nem mostanában lenne az biztos, mert most viszi a lóvét a karácsonyi ajándékvásárlás, meg ha bejön a szar idő akkor az autót is lerakom a garázsba, szal erősítővel utazgatás is kilőve (vidéki vagyok).