Bocs, hogy nem küldöm a fotókat, de a hetem szépen be van táblázva. Minden nap 11 után érek haza, leghamarabb hétvégén lesz időm foglalkozni ezzel. Köszönöm, hogy ilyen lelkesen segítesz. Hamarosan jelentkezem. Az üveghang is jó helyen van, lemérve a menzúrahossz közepére esik a 12. bund. Látszólag pontos a nyak. Viszont érdekes, hogy az oktáv d mínusz 40 cent, de a 13. bundnál meg mintha már d# fölé menne. Most akkor ez húr vagy bund probléma lehet? Nem fekszik fel a húr sehol.
Soha nem sikerült belőni az e1-et (nálam d1)
10-60 hibrid húrok (10 13 17 36 46 60)
Rövid menzúra, 24 3/4" (629mm)
Drop-C hangolás (C G C F A D)
Lehet nem húzok rajta, de nekem úgy tűnik engedett. Tavaly még jó volt. Utoljára ha jól emlékszem 2004-ben húztam a pálcán, amikor a 10-52-es húrról (Standard hangolás) 10-56-ra (Drop-D) váltottam. Amikor jött a Drop-C hangolás és a 10-60-as húr, akkor nem nyúltam hozzá.
Télen megszopatott egy zenekar. Egy órát vártam rájuk a próbaterem előtt akkor amikor -16 fok volt. Miután hazaértem bevittem a gitárt a lakásba. Tudtam, hogy baj lehet, ezért később kivittem, majd újra behoztam, kicsit engedtem a húrokon, megint kivittem az ajtó elé. Vagy 2 órán át klimatizáltam a gitárt, közben kiterveltem, hogy fogom elevenen megnyúzni a srácokat, ha valami baja lesz a hangszernek. :)
Ezt így nem lehet kijelenteni.
Ha a többi oktáv tiszta volt, csak az E1 nem, akkor húrhiba a legvalószínűbb.
Gondolom egy normál szettet használsz, nem kevered a különböző vastagságokat.
És a hangszer is normál menzúrás, szóval semmi extra.
Holnap húzok egy kicsit a nyakon és megpóbálom belőni valamennyire az oktávot a többi húrnál, aztán ha lesz időm csálok fotókat és elküldöm privátban. Köszi a tippeket.
1db vadiúj E1-es húrt mindenképpen fel kellene tenni, bármelyik hangszerboltban kapsz kb. 300Ft... Régi húrokkal nem nagyon lehet oktávolni, néha egyszerűen lehetetlen.
A húrok márkásak, de régiek. Pont azért most kísérletezek, mert nem akarom az új készletet szétb***i azzal, hogy felfeszítem azán leengedem, újrafeszítem, reszelem a babákkal, stb..
A probléma pedig az, hogy hiába csinálok bármit, konstans mínusz 40 cent az eltérés, ellenben most nézem, hogy a 24 bundnál meg már magas. Nem lehet, hogy a kopott bundok okozzák az anomáliát, amit a vastagabb húrok nem éreznek meg?
Nem. Ez egy 30 éves Japán gitár, ami kb 10 éve fel lett újítva.
Nem volt meg a hídja és egy későbbi került fel rá.
Rövid úton tudnak mozogni a babák, de az egész híd állítható,
szóval meg kéne találni a jó pozíciót, ami a többi húrnál nem gond.
Ha arrébb állítom a hidat az alsó öt húrt simán be tudom lőni, de
a felső húr soha nem volt tisztán pontos, sőt kifejezetten hamis,
bármit csinálok. Már a bundozásra gyanakszom.
Képtelen vagyok beállítani a gitárom. Évek óta használom úgy, hogy a legmagasabb húr oktávhamis. Nem lehet annyira rövidre állítani a húrhosszt, hogy jó legyen.
A többi húr ok. A gitáron wraparound bridge van. Most nekiálltam előrrébb engedni az egészet, hátha megtalálom hol lesz jó a felső húrnak. Sehol. Már 3-4 mm-el előrébb van és változatlanul 40 centtel mélyebb az oktáv mint kéne. Semmit nem változott. Van még 2 mm és elérem a pickupot.
Lehetséges, hogy egyszerűen képtelenség beállítani, vagy a hangolóm alkalmatlan erre, vagy a bundok annyira kopottak, hogy hiábba állítom a babát, sohasem lesz jó?
Ezért hajlítom a fej "belseje" felé, mert oda ritkán nyúlok :)
Floydoson szoktak olyat, hogy "fordítva fűzik", úgy, hogy a bogyós vége essen a húrnak a húrgépre. Lehet rövidre, de hosszúra is hagyni a bogyós részt, utóbbi esetben befonni... :)
A satus kulcs (legalábbis a D'Addario) levágja a kiálló részt :) Van egy kése is, amikor tekered fel a friss húr, lenyisszantja a végét, ezzel sem kell bajlódni.
Normál esetben én visszahajtom, és utána, amennyire lehet, tőben elvágom egy kombináltfogó oldalával, majd a fogóval ráhajlítom a gépre, hogy minél kevésbé álljon ki.
A visszahajlítás ad egy kis plusz stabilitást.
Mindig olyan irányba hajlítom, hogy kevésbé tudjak belekapni, vagy akadjon bele a puhatok. Nem szokott gond lenni... :)
Viszont azt áruljátok el, hogy az életveszélyes kiálló húrvéggel mit csináltok. Én eddig egy picit hosszabra vágtam és fogóval behajtottam, hogy ne legyen kiálló vég, de állati ronda. Van valami elegánsabb megoldás?
Öm...én egyszer úgy jöttem rá,hogy nem szükséges sok húrt feltekerni,hogy egyszer elszakadt a húr...buli közben gyorsan kellett cserélni,befűztem,és amennyire tudtam,kihúztam,még csak nem is fűztem duplán,és csak 180°ban tekertem meg...de nem engedett ki...Egyszer sem.Pedig nagyon sokat használtam úgy.
No problem, a gitáros egyébként is egy konzervatív állatfajta, a többség nem fogékony az újításokra (hiába diktálja azt a józan paraszti ész), ellenben a katalógusokkal, reklámokkal, endorserekkel és lila ködöléssel jól meg lehet vezetni a népet... :) Ezt szinte nap mint nap tapasztalom azokon, akik megkeresnek személyesen vagy emailben. Pedig a gitár alapvetően egy egyszerű dolog (mondjuk egy autóhoz képest), nem szabad túlmisztifikálni a dolgokat. Egy csöves munkapontállítás vagy egy Floyd beállítás sem ördöngösség, mégis sokan azt hiszik, az valami vudumágia, amit csak a bevatottak (a jutyúbos profik) érthetnek meg igazán... :)
Persze egyszerűbb menni a tömeg után, és venni a cuccokat, mert X gitárosnak is olyan van, és nem kérdőjelezni meg semmit... :)
Nem is érvnek szántam, egyszerűen így szoktam meg, ezt mutatják a jutúbos profik és tökéletesen bevált, nem hangolódik karozásnál se, igaz tényleg keveset karozok. (Legfeljebb annyit, amennyi egy klasszikus, lebegő tremolótól elvárható, ha nem húzzák rendesen vissza.) Satunál magától értetődő, hogy tök mindegy, mennyit tekersz fel.Ettől még lehet jó az is, amit mondasz, majd kipróbálom, mi van, ha egy fél menetet tekerek fel nem satus hangszerre.
Vissza kell hajtani a húr végét a vastagoknál, a vékonyaknál pedig ha 2x átfőzöd a húrgépben, akkor tartani fogja magát. Pont ez a lényeg, hogy ott legyen megfogva a húr, és ne azáltal, hogy 3-4 stb. menet csúszik (!!!) egymáson.
A satus kulcs pont ezt csinálja, fogja a húr végét, ezért ott aztán pláne nincs értelme a több menetnek, csak ha Floydos a hidad és húrszakadásnál újra akarsz satuzni...
Ha nem karozol, akkor persze nem hangolódnak (annyira), ha sok menetet tekersz fel, de gondolom az a kérdés alapja, hogy használnád is a kart... :)
Ezek az én tapasztalataim. Lehet gondolkozni, kísérletezni, és nem kell egyetérteni. De az az érvelés, hogy "régen így tanították" az nem érv igazából.
Sok menetről nem írtam, csak 2-4-ről. Tehát - én így tanultam anno - a húrt a csontnál négy ujjnyira emelem az egyik kezemmel, bedugom és ott vágom el. Ebből lesz 2-4 menet.
Nekem furán hangzik, hogy 1 menetet se tekerjek fel, ahogy írod, akkor még ki is csúszhat a vége a lukból. Mindig így húrozok és nem hangolódnak a gitárjaim.
Satus rendszer nélküli, hagyományos kulcsos, de még satus kulcsos gitáron sincs értelme feltekerni több menetet. Csak hangolódhat tőle. (ez esetben a húr végén ott a bogyó a hídnál)
Gondolj bele: mi értelme ez esetben a sok menetnek ? Semmi. Nem lesz tőle jobb. Csak jobban hangolódhat.
Ha viszont a híd satus (Floydos), akkor levágod a bogyót. Ekkor érdemes lehet több menetet feltekerni a húrgépekre, mert ha szakad a húr a hídnál, akkor leenged az ember pár menetet a gépről, és újrasatuzza. Tehát nem kell új húr azonnal, vészhelyzetben ez jól jöhet.
De ekkor jó, ha van nyaki satu is, mert ez megakadályozza az elhangolódást a több feltekert menet miatt.
A legtöbb Floydos gitáron persze egyszerre van híd és nyaki satuzás is, de vannak kivételek.
(Nylonhúros akusztikuson is eljátszható ez a trükk, mármint a szakadás esetén leengedni a húrgépekről pár menetet. De ott is jobban hangolódhat a sok menet miatt.)
Arra tippelnék, hogy az az A húr hibás... Új szettben is előfordul, használt húrnál pedig "természetes", hogy elmászik az oktávpont.
Állítani csak vadiúj húrokhoz érdemes.
Ha új a szett, akkor cserélj A húrt.
Szia
Van egí Vintage V100 TSB-m, s nem tudom beállítani az A húron az oktávot. Már teljesen a nyak fele van tekerve az a kis csavar, hogy rövidebb legyen a húr, de a 12. bundnál még mindig kicsit mélyebb a kelleténél. Csak akkor jó, ha magasra állítom a húrmagasságot, így viszont baromi kényelmetlen. Az összes többi kb középen van, jól beállítva, csak ez az egy ilyen. Esetleg vmi tipp, hogy mit kéne csinálnom, hogy jó legyen?
Ja, és az A húrnak a kis csavarja megszorult csavarozásnál, nem tudom mozdítani, ivel lehetne lazábbá tenni? (tehát a csavar és az a kis pöcök, amire a húr fekszik szorult meg egymásban, pedig nem vadállat módra tekertem)
VS100 - Thomann.
Nekem VS100 van az OLP-n, de rendesen faragni kellett, illetve a tőcsavarokat arrébbrakni 2mm-el, nem volt egyszerű mulatság... de jó lett.
Az OLP gyári híd szerintem semmivel sem kompatibilis, mindenképpen faragnod kell.
Az OLP Luke- omra kellene egy trem, mert a gyári használhatatlan. A VS100- nemlehet beszerezni egyszerüen Magyarországon. Ezért gondolkodtam a Schaller 3801 vintage tremen, és a Schaller Floyd Rose tremeken.
De tudni kell húrozni is, például nem szabad 1 egész menetet feltekerni a kulcsokra, csak kevesebbet, és akkor nincs, ami ott elmozduljon, elhangolódjon.
Ne legyenek hagyományos húrvezetők, amelyek megtörik a húrt a fejen (vagy csak görgősek legyenek)
És egyéb apró trükkök...
Ha normális nyereg van a gitáron, amiben jól csúszik a húr, akkor még satus kulcs sem kell feltétlenül. Sőt, a hídnál sem kell satuzni feltétlenül. Lásd Wilkinson VS100, VS50 stb. rendszerek.
Annyi, hogy ne csörögjenek a húrok, mert az akusztikuson már zavaró lehet :)
Volt olyan fémhúros akusztikusom, aminek vékony, elektromos-szerű nyaka volt, teljesen ugyanolyan beállítás jó volt neki, mint amit elektromoson szokás...
Akusztikus gitároknál,ha lefogom az első bundnál és az utolsónál, akkor a 9.edik bund és a húr között mekkora az optimális távolság?Nyak beállítással kapcsolatban kérdem.
Bizonyos esetekben lehet korrigálni a vetemedést, bundok kiszed, fogólap becsiszol, újrabundoz, nekem is járt így egy hangszerem (nem én húztam túl a nyakat... :)
De ha binding van a nyakon, és mondjuk cápauszonyos pozíciójelzők, akkor... lehet sejteni, hogy nem lesz olcsó, vagy bele sem érdemes kezdeni, mehet a kukába a nyak.
Gyerekek hallgassatok a Jorn bácsira!!
Pár éve még én is hirdettem a gitárokat "nyílegyenes nyakkal",mert az olyan jópofa szövegnek tűnt. Persze be volt állítva ,ahogy kell! Aztán nemrég hozzám került egy,ami tényleg Nyílegyenes! volt.
Mötál gyerek használta ZS-re hangolva kiegyenesítve.
Gondoltam lelazítom a pálcát ,földobok 10-es húrokat megemelem,a tremolót oszt várok.
De csak nem. Játszható volt ,de a nyak az Nyílegyenes! Már kezdtem keresni az új nyakat ,mert a boltban is azt mondták,hogy annyi,amikor egy kedves hangszerész ismerős tanácsait követve,egy hét kezelés,kihagyás és izgalom után rendbejött és azóta is szuper. Most már tudok nevetni is a dolgon,de baromira nem volt vicces az elején!
Szóval ne egyenesítsétek ki a nyakat,mer.....
Mostanában tűnt fel, hogy a gityómon rá van húzva a binding a bundok szélére. Ettől aztán a bund és binding találkozásánál van egy mikro rés. Ha normálisan gitározom, nem zavar, de ha begorombulok egy kicsit és ész nélkül fel-le nyújtogatok, egy ujjal trillázok az E húron, van, hogy lerántom a húrt a résig és az nem jó.. Olvasgattam erről angol nyelven, van, aki valami fogorvosi tömés oldószerben felold reszelt bindinget (most kivételesen nem hülyéskedek), azzal keni ki a réseket, majd kék fényre megkeményedik, utána polír stb. Van ebben a témában valaki otthon itthon?
Szerintem a legegyszerűbb megoldás,ami nem is néz ki nagyon sufninak,ha szerzel 6 db tollrugót.Innentől nem kell magyaráznom szerintem,baba és híd közé be és kész.:)
Húrra pedig DM Blue Steel.Ez nekem most hangra a favorit.Élettartamra pedig nem tudom,egy hónap telt el a graphtech babák felrakása óta,ez alatt kb 80 órát raktam beléjük,de még elég jól bírják.Kitapasztalod,hogy hídnál szakadnak-e a húrok,ha szakadnak egyáltalán,de akkor ezt a változtatást nagyon megéri eszközölni.
Jó reggelt.Legalább meg lett a probléma. Az a szar ebben,hogymindig egy adott frekin csinálják csak ezt,ezért bír eltéríteni a "húr rezgése".
Sajnos,hogy ezt hogy állítsd be,nem tudom,még a kép alapján sem,mert nem ilyen híd van az enyémen.Viszont a babák pozícióját mindig mérd le vagy jelöld meg pontosan,hogy vissza tudd állítani,ha valamit elállítottál.
Na! Úgynézki, hogy megvan a ludas.
A képen látszik egy kis feszítő rugó ami végig fut az oktáv állító csavarfejek felett. Azt hiszem ezennek a rugónak a csvarok feje alatt kellene lennie, hogy feszítse a csavarok fejét és így azok nem tudnak elállítódni. Amikor ezt a kis drótot lefogom, akkor nem rezeg semmi.
Ezzel csak az a bajom, hogy el kell állítanom az oktávot, hogy a fejek alá rakjam a rugót. Azt meg nem igen tudom, hogy kell.
A tegnapi buliban elszakadt a 10-es készletem D -húrja. Nem volt nálam csak 9-es készlet. Gondoltam felrakom belőle az A-t. Háááát jól benéztem a dolgot ! Gyorsan behangoltam ,ahogy tudtam.Fel is emelte a floydot rendesen,pedig húztam a rugókon is.
Most mértem meg 6 mm!! lett a húrmagasság!!!Végig nyomtam a buli második felét (KB 1,5 órát)
Még most is füstölnek az ujjaimCserébe jó vaskos szandom lett Ennyit a finombeállításról
Van egy óccó nagytestű Gibson kópiám. Egész jól beállítottam, potikat cserélten, stb. Egy probléma maradt: az oktáv állító 6 nyeregbe fúrt menetek szerintem valamivel nagyobbak a csavar átmérőknél, ezért a csavarok zörögnek, ami zavar. Rendes hardvert nem akarok rá venni. Van erre valakinek valami megfejtése?
Most megyek csicsikálni, de holnap beszélhetnénk erről egy kicsit, mert igen tapasztalatlan vagyok még ezen a téren.
Az akusztikusokhoz vagyok szokva és ott ilyen gondom nem volt még.
Mindent átnéztem amit írtál. Úgy tűnik, hogy ezek rendben vannak. Ahogy írtam, főleg a G és a H húr pengetése során zörög a gityó. Kicsit megemeltem a húrlábat, hátha hozzáér valahol a húr a bundokhoz, de nem változott semmi. Na ezután a H húrt feljebb tekertem C-ig. Erre megszűnt a zörgése mind üres, mind lefogottan is.
Azt hiszem ezek az Örni boll húrok (2220) nem lesznek a kedvenceim ha ilyeneket művelnek. Egyik zenész batárom hasonló problémákkal küzdött mint kiderült és neki is ilyen húrjai voltak. De ebbe már nem szeretnék bele menni, mert mindenkinek lehetnek jó és rossz tapasztalatai ugyanazon húrral.
1.Nyakpálca-fedél (vedd le vagy valahogy oldd meg,hogy stabil legyen)
2.Pickupváltó kapcsolója,zizeghet az is,
3.Ha van rajta vibrato,akkor ott is zöröghet a rugó
4.Elektronika-fedél.
Minden olyan dolog zöröghet,ami mozog rajta,és nincs stabilan odabetonozva.Lehet valamit mozgatott és nem lett visszarakva olyan feszesen.
Vagy lehet,hogy az agyad játszik,nem is zörög semmi olyan,ami az előtt ne tette volna,csak most hogy frissen lett beállítva,minden neszt észreveszel.
De én is azt javaslom -amennyiben időd engedi-,hogy vidd vissza...mondd,hogy bassza az agyad,nézze már meg gyorsan.A szakértelmével egy másoperc alatt ki fogja deríteni,hogy mizu,és annyi idő alatt el is tünteti,amennyiben lehetséges.:)
A húrkészlet 11-es, de nem a húr csörög. (ahogy én hallom) Amikor lefogom a húrokat, akkor is ugyan azt a rezgő-zörgő hangot hallom, halkan.
A hangba nem szól bele csak idegesít. Gondolom azért ez nem velejárója egy villanygitárnak? Egyébkénr ez az első elektromosom és még "tanulom" a szakmát.
Minimális csörgés az természetes elektromos gitáron, ha a húrok alacsonyra vannak állítva. Pláne, ha újak a húrok és/vagy 8-9-es szett.
Mindaddig, amíg ez nem megy a hangkitartás rovására, és kierősítve sem hallatszik, addig nem kell aggódni...
Vannak sportgitárosok, akiknél unplugged szinte csak a húrcsörgést lehet hallani... :)
Tegnap voltam nála. Sőt, azt hiszem a legjobbnál Pesten.
Nagyon szépen beállított mindent, reszelt, csiszolt, húrnyomás, oktáv, új húrkészlet. Egyszóval olyan amilyennek én szeretem, de ez az apró zörgés csak ma tünt fel nekem itthon a csendes szobámban. Ott a műhelyben erre nem figyeltem... sajnos.
Hangszerész.
Én is mindig magam akartam "beállítani" a gitárt.Tavaly rávettem magam,elvittem hangszerészhez...mondta,hogy hát elég furán volt összeállítgatva...én meg azt gondoltam,hogy jó.Ő meg adott egy olyan húrnyomást,mintha nem lettek volna rajta húrok.Minden egyéb zörgés nélkül.
Évi egy beállítás és fasza minden.Én is nem sokára viszem majd "szezon" előtt.
Olyan problémám van az Edwards gityómmal, hogy amikor üresen, vagy lefogva pengetem a húrokat (főleg a G, H) valami zörgéssel párosul a pengetés.
Már mindent megfogdostam, lefogdostam, de semmi sem lötyög a gitáron. A húrok nem érnek hozzá üresen a bundokhoz.
Az a baj úgy látom, hogy bizonyos húroknál úgy van korrigálva a dolog, hogy "belóg" a fogólapra a nut. Én csak a húr fekvésének a mélységével tudok machinálni a boltban kapható alap nutokkal.
Jah.Persze.Csak mondtam.Hát igen.Kíváncsi lennék,ha mondjuk képekről megreszelném úgy a nutot,ahogy ezek vannak,akkor mi lenne?Gondolom olyan lenne,mint az...
Sziasztok!
Van egy olyan problémám a gitárommal, hogy tremolózáskor kattog a nyakban a nyeregnél a pálca.Schaller Floyd Rose van a gitáromban.Azt vettem észre, hogy már akkor is kattan a pálca, mikor lehúzom a satukat a nyeregnél.Ha kiengedett satukkal tremolózok, akkor alig, vagy egyáltalán nem kattan a pálca, attól függ hogy sikerül beállítanom.
Eddig azt csináltam, hogy kiakasztottam a tremoló rugóit, és úgy fél fordulatonként tekertem oda-vissza a pálcát, hát ha csak beszorult valamiért, de nem tudom fokozatmentesen állítani a pálcát, kattanások hallatszanak amikor állítom.Ha feszítem kicsit a kulccsal tekerés helyett, akkor is piciket kattan.Ennek mi lehet az oka?A nyereg két tartócsavarját is meglazítottam, és akkor is picikét kattant a pálca, utána visszahúztam, mert úgy nem hagyhatom lazán.Hangolódik ez miatt a gitárom egy kicsit, ha nagyon megnyúzom a tremolót.
Valakinek valami ötlete van, hogy miért lehet ez?
Először próbáld meg azt, hogy a meglevő nut-ot lejjebb ereszteni, bereszelni... a gitárok nagy részén a nyereg indokolatlanul magasan van, és erre a G húr a legérzékenyebb...
Előbb az ilyen alapdolgokat küszöböld ki, így felesleges pénzkidobástól mented meg magad.
Mondani sem kell, hogy mindezt új húrokkal, és nem kopott bundokkal...
Mert, egy jól beállított hangszeren azért nem szokott akkora gond lenni a G húrral... :)
Szerintem ez az miatt lehet,hogy a G-húr jobban intonál a vastagsága miatt...az a legvastagabb "tiszta",tehát nem sodrott húr,az a legmerevebb,és a bundhoz nyomásával az ő szerkezete változik meg legjobban...a legjoobb megoldás erre - amit Jorn mondott - a kompenzált nut.Kis bevágások vannak rajta a húrok felfekvési pontjánál,így egyik másik húr máshol fog felfeküdni,épp ott,ahol nem intonál...általában én azt tapasztaltam,,hogy a G-húrt - hamondjuk 440 Hz-es tartományban hangolunk- 3-4 Hz-el lejjebb kell hangolni,ha nme szeretnénk,hogy intonáljon,amennyiben nem üres húrt pengetünk...(Na jó...a 3-4 Hz talán sok.)
Vagy az van, hogy túl magas a nyereg, azért a G húrt az 0. bundnál lefogva annyira le kell nyomni, hogy hamisba húzza, vagy az van, hogy túl jó a füled - komolyan. Tökéletesen, minden fekvésben tiszta sohasem lesz egy egyenes bundokkal ellátott gitár - nem véletlenül van true temperament (görbe) bundozás, illetve compensated nut...
Hello! Remélem valaki tud nekem segíteni, mert már egy jó ideje zavar ez a dolog...
Behangolom a gitárt E moll-t fogok le akkor semmi gáz, de ha E-dúrt akkor hamis a G húr. Nem tudja valaki mi a franctól lehet ez? :S:S Már baromira elegem van ebből. Köszi előre is!!!
Jó lenne végre kiölni a köztudatból ezt a "nyílegyenes nyak" dolgot...
Ez még a 30 évvel ezelőtti állapotokra vonatkozik, hogy a nyakban ne legyen S-kanyar.
A húr alatt a nyaknak homorúnak kell lennie, nem egyenesnek.
A lelkes tulajdonosok addig tekergetik "nyílegyenesre", amíg valami baleset nem történik.
Tegnap is hoztak egy gitárt, majdnem 1 egész fordulatot, azaz 360 fokot kellett visszatekerni a nyakmerevítőből, hogy átmenjen homorúba. (10-20 fokokat kellene mondjuk, ha más vastagságú húrokat kap)
Mert a haver azt mondta, hogy a nyaknak nyílegyenesnek kell lennie.
Döglötten is szólt az egész.
Ha szerencséjük van, nem deformálódott el végleg a nyak...
Szóval, felejtsük már el ezt a Jolanás korszakból maradt nyílegyenes nyak dolgot.
Csak azt a szedőt méred bele, amit a pickupváltó éppen ráküld.
Ha pl. egyforma, 8kOhmos szedők vannak, és a hangerőpoti elhanyagolhatóan magas ezekhez képest (pl. 250k, 500k), akkor az 1-2-3-4-5 pickupállásokban rendre 8-4-8-4-8 kOhmot mérsz.
(párhuzamosan kapcsolódnak a pickupok, nem sorban, tehát nem adódnak össze, épp ellenkezőleg... :)
Előre is bocs, ha hülyeséget kérdezek (nem voltam túl nyerő fizikából...).
Ha a volume potiba most belemértem a szedőket is, az azt jelenti, hogy ha a 3 szedő összeadott ellenállása kb. 24k, akkor a potin mért 5k-hoz ez jön hozzá, tehát így is kb29k az ellenállása, vagy inkább ne forszírozzam?
Hú akkor passz :/ Simán lehet, hogy a potik tompítják kicsit a hangot. Azért biztonság kedvéért nézd meg, hogy tényleg 0 ohm-ot mutat-e a műszer feltekert potiknál... Egyetemen pl kaptunk egy csehszlovák gyártású tolóellenállást, ami akkora, mint a karom. Na azt nem lehet 10 ohm-nál kevesebbre állítani :D
2 stratóról van szó, és a szedők magasságán viszonylag nagyot kellett emelni a másokhoz képest ugyanazon húrmagasságnál, hogy nagyjából ugyanazt a kimeneti jelszintet elérjem. Nem ma kezdtem a szarakodást... :)