A legvastagabb húrom, ami D-re van hangolva kicsit hamis. Az első néhány bundnál nincs középen a hangológépen a mutató, hanem szinte a piros és a zöld mező határán van. Ami elég szar. :( Amúgy ahogy megyek fel a bundokon, úgy lesz egyre pontosabb. A 12. bundnál kb a középen van a mutató. Ez szar ügy, mert sokat használom az első három bundot.
Amúgy a többi húrom az elég pontos mindenhol, csak a legvastagabb ilyen. Mit tegyek?
Passz, de rakd le őket egy sima asztallap szélére (mintha az asztal lenne az alaplemez) és ki tudod sakkozni a sorrendet, hogy meglegyen a kellő rádiusz.
Gondolom, az egyformák lennének középen (egy magasságban) a többiek meg tőlük jobbra és balra, csökkenő magassággal.
Amit már biztosan tudok, hogy a kilazult kar kiesik, mindegyikben sziklaszilárdan áll.
A babák helyzete is hasonló, nincs lényeges eltérés.
Rajta leszek az ügyön, aztán majd update-elek, hogy mivel sikerült változtatni!
Gyanítom, hogy a babák helyzete nem egyezik meg a két tremolón.
Eltérőek az erőkarok, és eltérő erővel lehet kimozdítani az egyensúlyi helyzetből a két tremolót.
(természetesen a rugók is és/vagy a tőcsavarok is valószínűleg máshogyan állnak, amit szemmel nem igazán lehet látni)
Én is alkalmazom a /I\, illetve a /\ állást, de a lemezkét vízszintesen tartom. Ferdén beállítani eddig még nem tapasztaltam előnyét, persze lehet, hogy bizonyos húrvastagságoknál, hibrideknél stb. számít valamit.
Amúgy sok hangszeren ha akarod, akkor sem tudod párhuzamosan tartani a rugókat, mert mondjuk a tőkén 5 lyuk van, a lemezkén meg 4 fül, vagy csak simán el vannak csúsztatva egymáshoz képest, tehát csálén fog állni mindenképp :)
Az biztos, hogy hosszú, puha rugók a legjobbak, ha valaki tényleg használja a Floydot. És ha meg tudja oldani a lemezke minél inkább becsavarásával és 2 rugóval, az még jobb.
Ha azt írta, minden egyforma, akkor nyilván a rugók hossza is, különben a csavaok a hosszabb rugóson jobban be lennének tekerve :)
Igazad van, 'hosszabb' rugókkal lehet valamennyit puhítani, viszont akkor is kizárom, hogy ég és föld különbséget csak a rugó okozzon...
Kizárt, hogy csak a rugók miatt ennyire szélsőséges legyen ugyanaz a cucc, tehát kőkemény kontra finompuha.
Ha arra gondolsz, hogy az egyik szépen berreg, a másik nem, az lehet rugótípus, kopott kés, kilazult tőcsavar, lötyögő kar stb. ezer oka lehet.
Ha arra gondolsz, hogy egyiknél a fogólapon történő nyújtáskor megemelkedik a híd, a másiknál meg fixként viselkedik, azt nehezen hiszem el, hogy rugó, pláne ha ugyanannyi darab van mindkettőben, ugyanolyan beállításokkal. Más különbség lesz ott, nem a rugók...
Lehet úgy "puhítani" a tremolót, hogy más rugókat tesz bele az ember?
Nem az első eset, hogy két ugyanolyan gitár, ugyanolyan tremolóval, ugyanolyan húrokkal, ugyanolyan beállításokkal, ugyanolyan hangolással teljesen más érzetet ad a tremolót illetőleg, más szóval: az egyiken finom puha a kar, a másikon meg kőkemény. Ja, és ugyanannyi rugó van mindkettőben.
Mi lehet a gond?
Tudna nekem valaki segíteni? Szétszedtem az edge III-as tremolót, és összekevertem a húrtartó babákat. (Az aljuk be van számozva) A kérdésem az lenne, hogy milyen sorrendben kell visszatenni, a számozásuk alapján.
Köszi a választ!
Ha szerencséd van, akkor csak a kelleténél vékonyabb csavar fogja, de lehet, hogy a menet meg van szakadva... Ha az utóbbi, akkor:
Tegyél a pickup alá egy megfelelő méretű szivacsot, ami feltolja.
Persze lehet eggyel nagyobb csavart is belehajtani, vagy egy anyát ragasztani a sérült menet mögé.
Sziasztok! Van egy Ibanez350Dx gitárom és a nyaki hangszedő folyton belesüllyed a testbe. Ez mitől lehet. Boltban vettem újonnan (7 éve)és igazából már azóta olyan és eddig még nem kaptam rá semmi választ senkitől hogy mi a baja, pedid a boltban egyszer szét is szedték, meg igazából mimig utána állítottam és ennyivel letudtam, de most már kezd nagyon idegesíteni a dolog, főleg, hogy nem is tudom mi a baja.
Valaki esetleg tud segíteni.
Cortnál alapból ne várj csodát, 2mm az elfogadható.
Nekem mindkét Cort-omnál hozzá kellett nyúlni 1-2 bundhoz (hasonló hibával, mint amit írtál), de utána jobb lett. Mondjuk szuper alacson húrmagasságot úgyyem lehetett velük elérni, ahhoz síkolni kellett volna.
Lehet, hogy még nem volt kiszáradva rendesen a fa (tehát mozog), az új gitároknál ez nem ritka...
Hanem emeltem még a húrokon. Kezd egyre "jobb" lenni, viszont lassan 2mm a távolság... Aminek nem annyira örülök. Mondjuk legalább egy picit sem cincognak a húrok. :)
(Jó lenne valami referencia adatlap erről, mint amilyen a Fendernek van, de sehol nem találok.)
Szerintem egyelőre így hagyom, aztán majd elviszem szakemberhez.
Sziasztok!
Van egy Cort KX5-öm. Az a problémám, hogy a G-húrral bármit csinálok a 12. bundnál hamar elhal a hangja. Ez főleg torzított szólóknál gáz, mert az elhalás mellett furcsán torzul is a hang. Más bundoknál a G húr is jó, a többi húrral meg egyáltalán nincs gond. Állítottam már rajta mindent (kivéve a nyakat persze), de semmi nem segít. Valami tanács jól jönne.
Még annyit próbálj ki, hogy a nyeregben a G húr helyét tedd rendbe. Takarítsd ki, tegyél bele egy kis grafitot (akár egy ceruza hegyéről is kaparhatsz), majd fogj egy H húrt, és a húrt húzogasd oda-vissza a bemetszésben. tegyél bele még egy kevés grafitot, ismét adj neki a H húrral...(túlzásba ne vidd), végül ismét grafitozd be a nyerget, és a hangold fel a gitárt normálisan. A G húrt szintén mozgasd meg a nyeregben oda-vissza, de csak pár mm-nyit.
Hangolódik mindkét irányba, a hangoló kulcsot pedig már meghúztam.
A babás dolgot kizártam, mert nem cseng, plusz nagyon helye sincs máshova ugrania róla. A húrgépre kb félszer van csak felcsavarva szóval az se lehet gond. Egy kicsit megigazgattam a felső húrvezetőt/leszorítót, most talán kicsit jobban bírja hangolódás nélkül, de még mindig nem a régi, de azért próbálkozok.
A húr kb 3 hónapos, de csak második gitárnak használom, vagyis nem sűrűn, de lehet hogy akkor majd felteszek új húrokat, és megnézem azzal mit csinál. Csak tényleg fura, mert előtte nem volt semmi gond, ha a húr fél éves volt már, akkor sem.
Ha csak lefelé hangolódik, akkor ereszt a kulcs vagy valamilyen csavar folyamatosan lelazul.
Ha mindkét irányban hangolódik, akkor valahol megszorul/megtörik a húr, mondjuk a nyeregben, vagy a fejen levő húrvezető nagyon megtörte és ott akad meg.
Az is lehet, hogy elmozdul a húr a babában, mert több helyre bevágta már magát...
Ilyen esetekben, ha fülelsz, hallani lehet egy kis csengést is, amikor épp megugrik a húr.
És persze, rossz, rozsdás húrtól sem szabad csodákat várni. De a félhang az nagyon durva... Arra is ügyelj, hogy ne legyen sok menet felcsavarva a húrgépre, mert könnyen elmozdul, pláne ha nincs előtte leszorító... 1 menet bőven elég szokott lenni, esetleg kevesebb. Tipikus kezdő hiba, hogy rengeteg menetet tekernek fel, de hát minek, semmi értelme, csak hangolódhat tőle...
Sziasztok!
Van egy Squier Affinity Strat-om, és eddig tökéletesen szuperált, de mostanában a G húr nagyon durván hangolódik. Egy számot nem lehet rendesen eljátszani rajta, vagy ha egy kicsit is megnyújtom, már fél hangokat hangolódik el. Mi lehet a gond szerintetek?
A Faraday kalitka is egy háló, mint pl: a mikrosütők ajtaján. A grafit meg nem jó vezető, mérhető az ellenállása. Árnyékolt vezetékek, használata is jó megoldás. Műanyag hangszedőknél és árnyékolatlan vezetékek használata során lesz sok zaj.
De ha nincs rásimítva a cucc az alapra, akkor szerelés alkalmával könnyebben sérülhet, és oda a kalitka, kirepül a madár, jön a zsizsi! Grafitot neki! :)
Minden számít! Ha nem 100%-os, már nem jó. Gugliba üsd be, fogalmam sincs hol lehet kapni, de nem ritka dolog. A hangszedő medencét, meg a többi üreged fújd ki vele és kész. Nekem ilyen van, igaz gyárilag és szuperszónikus! Egy hozzáértő barátom nem egyet csinált már és a legtutibb megoldás. Vagy szóba jöhet még az öntapadós vörösréz lemez, de arról nincs ismeretem, mert a grafit hibátlanul bevált.
Egy ici-pici alákerült levegő is számít?
Milyen ez a grafitspray és hol szerezhető be? Squier topicban olvastam, hogy létezik ilyen, és egyeseknek be is vált, érdekel a téma.
De ha nincs tapasztalt zenészhaver, akkor az a biztos, ha hangszerésszel állíttatja be a gitárt. Még mindig jobb, mintha valami önjelölt hozzáértő birizgálja, nem?
A nagyobb, befutottabb helyeken van várakozás is, tehét nem kezdenek neki egyből, ezzel számolj. Vicces, hogy pl. pickupcserét 1 hetes határidővel vállal némelyik... :)
Ha nincs nagy gond vele, akkor egy tapasztalt zenészhaver is be tudja állítani.
Sosem adnám be a gitáromat sehová, azért hogy pár napig ki tudja hányan taperolják, netán elmennek vele még koncertezni is... :)
üdvözlet! tudtok javasolni szakembereket vagy hangszervízeket ahol beállítathatom a gitáromat? esetleg személyes tapasztalatok melyiket kerüljem stb. köszönöm!
(Feleségemtől megkaptam szeptemberben szülinapomra az Ozzy-könyvet.
Örültem, erre aszongya, nyisd ki...
A jegy meg ott volt benne. Kiemelt álló. Egyemakisszivitneki...)
Inkább Amerikában ismert, a Berklee College of Music -on végzett, meg tanít. Az egyik tanítványát talán ismered névről: Gus G. De ha van kedved, keress rá pl: Ben Levin-re is.
Mert szerintem nem is vastagabbak. Láttam már, mikor cseréltek ilyen pöttyöket fenderben és az nem volt vastagabb 1-1,5 mm-nél. Ráadásul olyan pillanat alatt kikapta a srác a régit.
Ha annak nekiáll valaki reszelővel, nem tudom elképzelni, hogy ne jönne ki.
Én nem tudtam, hogy a pontberakások ilyen mélyre lenyúlnak.
Itt lentebb egy linket megnyitottam és ott a csóka valami reszelővel meg smirglivel csinálta, de a pontoknál is és megmarad a berakás.
Bevallom, (úgy tűnik, ma egy ilyen kamingaut-napom van ), hogy Stump-ot egyáltalán nem ismerem, de most, hogy írtad, utánakukkantottam a Tyúbon.
Ügyes gyerek, bár nekem túl Malmsteen-szerű. De ügyes.
Aha.. Én meg olvastam itt az eszmecserét, láttam az írásod, linkekkel, gondoltam megemlítem. Nekem az etalon a Joe Stump, aztán amit lehet utánanéztem / hallgattam már ezügyben, innen tudom ezeket.
Az első link, ahonnan a képet szedted, a DC Custom guitars tulajdonosa a Dean Cascione, na az egy fasza gitáros, egyébként a Joe Stump-nak egyik tanítványa. Csak érdekeségképp írtam.
Pont így gondoltam én is.
Arra is gondoltam, hogy fából csinálni azokat az íveket, amikre aztán a csiszolópapírt rá lehet tenni, de nem tudom érdemes-e.
Ha több gitárnyakat csinálna az ember, akkor biztosan. De egyhez?
Ennél tényleg úgy tűnik, hogy vastagabb fogólap kell hozzá, ennél megy úgy, hogy elég az eredeti vastagság.
Esetleg lehet sekélyebb szkaloppot csináltatni, ahhoz elég.