Egyáltalán nem biztos, hogy a piezo problémája a halkabb E1-es húr! Lehet, hogy a csont alja nincs egyenesre csiszolva, ezért az E1-es alatt nem érintkezik tökéletesen a hangszedővel.
Tud valaki abban segíteni, hogy ha piezót akarok cserélni mert sajnos gyári hibás az enyém és az E1 -es húr sokkal halkabb mint a tőbbi akkor mit és hol érdemes megvenni?
Ami most benne van az egy godin piezó+elektronika az elektronikát nem akarom kicserélni és csak is minőségi piezó érdekel.
Ja és azzal nem vagyok tisztába, hogy bármien piezót bármien elektrónikával lehet-e használni?
Köszi
Én 4 éve adtam el a jó kis Washburn-ömet, azóta csak fincsi elektromoson pengetgetek, de határozottan gyengült a kezem. És erre most - itt a fórumon - azt kell olvasnom, hogy a 12 húros ráadásul még kicsit keményebb is (erre tényleg nem is gondoltam) - de a hangja valóban gyönyörű.
Nekem is furcsa!
Régen van akusztikus gitárom,de valahogy sose jutottam el odáig hogy komolyabban elővegyem.
Meg ha otthon próbáltam is, gagyi cuccokkal sose tetszett a hangja.
Sose tudtam olyan hang szint keverni mint az eredeti akusztikus hangja a gitárnak.
Most teljesen megvagyok elégedve.
Én is most próbálgatom "bontogatni" a szárnyaimat - de nekem egyelőre még erőnléti problémáim vannak: alig tudok szépen, tisztán fogni a 12-húroson. Az enyémben Fishmann elektronika van: ennek is jó neve van, és szépen is szól, de még ki kell tapasztalni, pl. hogy szobagitározáshoz egyáltalán szükséges-e erősítőbe dugni. Bár elég érdekes egyszerre hallani a saját és PU hangját.
Köszi!
Teljesen járatlan voltam acoustic ügyben,és jó hogy itt megkérdeztem!
Nagyon jó cucc csak egy kicsit gerjedékeny,mint minden ilyen hangszer pick up.(csak gondolom.)
Mindenkinek csak ajánlani tudom,tényleg test hangot szed.
Köszönöm szépen. (mindenesetre nem valami biztató). Szolgáljon "mentségemre" hogy én inkább tárolás céljából használom a kemény-tokot. Remélem, így tovább kitart.
-a markolatot tartó fém rögzítők pereme (jóformán élesek) kikoptatták nagyon hamar a bőr borítást és alóla egy undorítóan zöld műanyag kötél jött elö, ami amelett hogy csúnya el fog szakadni, mert tovább "eszik" a fém pöckök
-keveslem a három zárat, a hátsó oldalon egy sincs, emiatt ott nekem nem is zár rendesen (másik tokomon 5db van)
-a belső fiók alsó fala nem volt valami stabil, de ezt megoldottam újrafúrással
-a vékony ragasztott gumi szegély alaposan felvált
-nagyon nehéz
-nekem nem tűnik elég masszivnak az oldalfal, meg az egész tok sem emiatt...
-kevés fémszem van rajta (alján 3, oldalán 2), amire szükség lenne, hogy ne a bőr borítás kopjon, pl ha állítva akarom az oldalával a falnak támasztani
-végül (ez nem is a tok hibája, hanem az én rinyám) nincs rajta vállpánt, és a súlya miatt kényelmetlen vele közlekedni
összegezve: ennyi pénzért ez van, alapjában véve nem rossz, ha nem közlekedsz vele nap mint nap a városban, esőben, fagyban, buszokon, meg mindenen keresztül, akkor megállja a helyét.
remélem nem vettem el nagyon a kedved, nálam ezek jöttek elő, az is lehet, hogy nálad beválik.
én valószínű lecserélem, mert mire megcsináltatnám olyanra, hogy szeressem, mindegy ha beszámíttatom, megpótolom és veszek egy profibb tokot.
Tényleg, nem tudjátok véletlenül, hol lehetne okosodni kicsit a 12 húros gitárokkal kapcsolatban? Most így hirtelen a "barátom" (Google) sem segített.Előre is köszi.
Monnyuk ilyesmikről nekem sincs túl sok fogalmam - mondhatnám felkészületlen vagyok. Ezt a vásárlást 2011-re terveztem, de a hangszert már ismertem, és hát most lett eladó. Az utolsó tervem ezért halasztódik: titokban (), valamikor, egyszercsak össze akarok gyűjteni egy Rickenbakerre (majd persze ha abbahagyják - vagy abbahagyatjuk velük - ezt a "válcságosdit")
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni tőletek,elsősorban olyanoktól akik járatosak az akusztikus gitár hangosítás terén.
Van egy TANGLEWOOD TW28HG gitárom amit szeretnék színpadon is használni.
Semmilyen elektronika nincs benne.
Vettem egy elég gagyi (a hangjukba helyezhető pickupot,csak egy hangerő poti van rajta.)
Nagyon rosszul szól szegénykém.
Ja azt elfelejtettem hogy vonalról szeretném használni.
Mikrofonnal, SM-58,nagyon szépen szól a gitár de ugye rettenetesen gerjed,és szóló kiemelésre sincs lehetőség.
Szóval szerintetek milyen pickupot,mikrofont,piedzót,érdemes venni?
Persze ami nem tul drága egy ilyen kategóriájú gitárba?
Nem szeretnék túl sokat költeni erre.
Csak egy egyszerű,nem műanyag,szép telt akusztikus hangot szeretnék vonalból elérhető áron.
Remélem ez nem lehetetlen.
Előre is köszi a segítséget!
Üdv:tibyee
Eladó egy Seagull M6 akusztikus gitár.
Ez egy kanadai hangszer, fémhúros, utólag beépített LR Baggs Elements hangszedővel. A Godin cég gyártmánya, kézzel készült. Tömör cédrus a fedlap, rétegelt mahagóni a hát- és oldallap. A cégről és a Seagull gitárokról ezen a címen lehet infókat szerezni:
Az enyémről nem, mert ez korábbi modell, (egyesek szerint jobb is, mint a mostaniak) erről meg itt.
Néhány lakksérülés van a fedlapon egyébként.
Az ára: 80 000 Ft.
Tudok róla képeket küldeni.
Kontakt a nevem alatt.
Fender Classic Designed 160 SE12 12 húros ( tömör kanadai fenyő fedlappal , mahagóni háttal és kávával ) Fishman classic four aktív elektronika beépített hangolóval 80000-es irányáron eladó ! Listaára 113000 ft .
Telt , komoly mélyek és felharmónikusok : aki volt a legutóbbi Strato talin , az hallhatta .
Üdv!
Nem vagyok nagy akusztikus gitár guru, de volt már a kezemben ebből az árkategóriából néhány hangszer.
Taylor 110: amcsi meg minden, de számomra olyan furcsa érces hangja volt. És valahogy az volt az érzésem, hogy olyan "nyers"...
Martin: Ez is ami. Próbáltam egyszer egy 130-körüli, műanyag kompozit testű gitárt, nagy nulla volt hangilag.
Furch:( Cseh gyártmány) gitárjaim között eddig a legjobb volt, minőségben és hangban is. Nagy mŰgonddal összeszerelve, és sokkal melegebb hangszíne volt mint a Taylor-nak.
Seagull:(Made in Canada) Ez van most, méghozzá a legolcsóbb széria. Nagyon szeretem, bár ennek ellentmondani látszik, hogy árulom, de ennek nem a gitár az oka. Szép akusztikus hang, nagyon minőségi összeszerelés.
Persze amiket itt leírtam nagyon szubjektívek és kicsit megfoghatatlanok voltak. Az biztos, hogy ezek közül a "szerelem első hallásra" érzet a Furch és a Seagull esetében volt.
Többekkel beszélgettem már és sokan azt mondták, hogy ezeknek a Nagymenő
amerikai cégeknek, vannak olyan "alja" szériái, amelyeket a "csóró" vásárlóknak szántak.
Szóval szerintem ebben a 100-140-ezres kategóriában minőségben már nagyon jó gitárok vannak, döntsön a füled, ahogy a nagyok mondják!
Mivel én nem értek annyira az akusztikusokhoz így hozzátok fordulok. A Telémért ajánlottak egy Taylor 110-et. Van valakinek személyes tapasztalata vele, milyen hangszer, melyik kategóriához tartozik ?
Fender Classic Designed 160 SE12 12 húros ( tömör kanadai fenyő fedlappal , mahagóni háttal és kávával ) Fishman classic four aktív elektronika beépített hangolóval 80000-es irányáron eladó ! Listaára 113000 ft .
Telt , komoly mélyek és felharmónikusok : aki volt a legutóbbi Strato talin , az hallhatta .
Jön a Takaminém és kelladella .
Skacok ha jön egy izmos meganapkitörés és a földön tönkremegy minden elektromos berendezés, és még lesz ember akinek gondja lesz a gitározásra, na akkor jön el az akusztikus gitárosok ideje. A koncerteken síri csendben lesz mindenki hogy hallani lehessen...és akkor ez a topic sem lesz már (áram híján) ezért arra sem kell gondot fordítani hogy az "eletro" kezdést kivegyük belőle...
hát akkor elkezdek gyűjteni, mert látom ezt a dolgot se fogom megúszni De most a 70ezer+80ezer+35ezer+65ezer kiadás mellé egy fityingem nem maradt (ez az összeg május óta... )
Halihó!
Ha megveszed az én Seagull M6 akusztikus gitáromat, megúszod 80 ropiból.
Ez egy kanadai hangszer, fémhúros, utólag beépített LR Baggs Elements hangszedővel.
Infó az #1183-as hozzászólásnál.
Fender Classic Designed 160 SE12 12 húros ( tömör kanadai fenyő fedlappal , mahagóni háttal és kávával ) Fishman classic four aktív elektronika beépített hangolóval 80000-es irányáron eladó ! Listaára 113000 ft .
Telt , komoly mélyek és felharmónikusok : aki volt a legutóbbi Strato talin , az hallhatta .
Jön a Takaminém és kelladella .
Csodák nincsenek. Annak idején én is végigjártam az "iskolát". Olcsóval kezdtem, hogy "jó lesz az", aztán nem tetszett, eladtam, persze buktam rajta, jött a következő, az már egy szinttel feljebbi hangszer, az már jobb volt, de az sem az igazi, azt is eladtam, persze azon is buktam és így tovább. Három éve vettem a Martinomat, ami egy tökéletes hangszer és aztán le is álltam. Minél előbb vettem volna meg annál kevesebbet buktam volna rajta. Nyilván ez függ a zenétől is amit játszol, hogy mennyire szükséges Neked egy szép akusztikus hang. De ez az elektromos hangszereknél is így van. Nem láttam még olyan gitárost, aki élete első hangszerét használja a mai napig is. Csak tanácsolom a jó hangszert, mert így sok időt és pénzt spórolsz meg. Nem beszélve arról, hogy egy jó gitáron sokkal-sokkal jobban esik muzsikálni, kezednek-fülednek egyaránt.
Kalandra fel!
Csak ne személyeskedjünk!!!
Viccen kívül: vehetsz elektroakusztikus gitárt 30 ezerért is, de abban nem lesz köszönet. Sok ilyet próbáltam már. Megszólalni megszólal, de annak semmi köze sincs a normális hanghoz. Arra kell figyelni, hogy legalább a gitár fedlapja tömör fából legyen.
Ha színpadi használatra is tervezed, akkor szerintem normális elektronikával, nagyjából minőségi anyagokkal számolva, 100 ezer alatt nem is gondolkodnék.
Hadd kérjek már meg mindenkit, legalább aki ebbe a topicba ír, hogy próbálja már helyesen írni: akusztikus és NEM akkusztikus. Bocs, de ez már régóta szúrja a szememet.
Mivel nem értek az elektroakkusztikusokhoz, lenne pár kérdésem: mi az a minimum, amit kb rá kell költeni egy egyszerűbb hangszerre? Nincsenek nagy igényeim, csak szépen szóljon... kb arra kéne, h ha a zenekart sikerül elvinnem kicsit olyan irányba, ahol már egy két lírikusabb dal is születhet, vagy a metálkodás közben egy kis betét, csak előkapni egy két szám erejéig aztán jólvan. Meg önmagam szórakoztatására.
Annyira ráizgultam tegnap Hun (jól kezdődik ) takaminejára, és annyira "megkívántam" egy e.akk. gitárt, hogy (habár pénzem nem tom honann lesz) nagyon komolyan fontolóra kezdtem venni a dolgot.
Fender Classic Designed 160 SE12 12 húros ( tömör kanadai fenyő fedlappal , mahagóni háttal és kávával ) Fishman classic four aktív elektronika beépített hangolóval 80000-es irányáron eladó ! Listaára 113000 ft .
Telt , komoly mélyek és felharmónikusok : aki volt a legutóbbi Strato talin , az hallhatta .
Fender Classic Designed 160 SE12 12 húros ( tömör kanadai fenyő fedlappal , mahagóni háttal és kávával ) Fishman classic four aktív elektronika beépített hangolóval 90000-es irányáron eladó !
Telt , komoly mélyek és felharmónikusok : aki volt a legutóbbi Strato talin , az hallhatta .
Fender Classic Designed 160 SE12 12 húros ( tömör kanadai fenyő fedlappal , mahagóni háttal és kávával ) Fishman classic four aktív elektronika beépített hangolóval 90000-es irányáron eladó !
Telt , komoly mélyek és felharmónikusok : aki volt a legutóbbi Strato talin , az hallhatta .
Ha az XLR kimenetet használod, kevesebb zajt vesz fel a környezetből, és tisztább, dinamikusabb (de ez már egyéni vélemény)a hang. Ha PA-rendszerbe dugod, vagy akusztikus erősítőt használsz, akkor mindíg érdemes azt használni.
Ez ízlés kérdése, én a csontot szeretem, valaki a tömör rezet, valaki a grafitot. Talán akusztikusgitárnál a csont ideális, és a legolcsóbb. Ja és a nem (!!!) sodrott G húrt "P"-vel jelölik a húrkészleten.
Ez kifejezetten színpadi használatkor fellépő gerjedések ellen van. Ha beteszed a hanglyukba, akkor, az akusztikus hangot nagyon lefogja( értelemszerűen, hiszen alapesetben ott jön ki a hang), de színpadon, természetesen az erősített hangot hallod, nem pedig a hangszer saját hagját. Egyszer gyere el Csík-koncertre, szívesen megmutatom a Martinomon hogy működik.