ja még egy dolog jutott eszembe. azt hogy milyen hangkártyákat lásson a rendszer azt nem kell külön engedélyezni valami külön setup progival? a VST-nél még úgy volt talán. az SX-et nem ismerem (a mostanit).
lehet hogy az a baj, hogy default audio-nak állítottad, AZT NEM KELL!! így ha a rendszer használatba veszi, már nem is lehet ASIO-nak választani (esetleg).
legyen csak a renszerhangkatyi az alaplapi, az nem zavar vizet úgy.
Köszi mindenkinek, hogy ilyen lelkesene segít.
A device setupnál nem látszik a pod az audiovisibilitynél
A midis dolgoknál megtalálta, de a másik helyen nem, pedig be van állítva a vezérlőpultnál hangkártyyának a pod(és működik is úgy), a drivere is ott van, lehet álligatni.
Nincs túl nagy AC97 tapasztalatom de talán azt meg lehetne próbálni, hogy megnézd, biztos jó bemenetet választottál-e ki. Vagyis amelyik bemenetre rádugtad a gitárt (Line IN vagy Mic IN ) azt a hangerőikonnal előhívható beállításoknál a tulajdonságok-> felvételi tulajdonságok->bemenet kijelölésével válaszd is ki. Aztán az Asio-ban szedd ki a direkt monitoring-ot, és kapcsold be a monitort a sávon. Valami ilyesmivel próbálkoznék első nekifutásra...
héló, lehet hogy ide kellett volna irnom először nem az egyéb kérdésekbe. szal a guitar rig-gel van parám. most ott tartok hogy az asio4all ki van választva divájsznak, és ha a programban a különböző effekteket váltogatom, akkor az output kijelző folyamatosan majdnem mindig sárgában mozog, és közben effektezi az alapzajt (gondolom, mert valami szörnyű hangot ad ki) de az inputon akármelyik csatlakozóba dugom a gitárt és akármelyik bemenetet választom ki, nincs változás, majdnem 0-n van. mi lehet a gond? (ha csak úgy program nélkül kötöm be a gitárt line-ra, simán hallatszik a hangja egész hangosan)
nem kell az alaplapit tiltani, megy az úgy is.
nálam az alaplapi, a POD és a DELTA1010 ASIO együtt van fenn és mindegyik jól megy. Directx és Multimedia driver beállítás lehetőségeket elfelejteni! az ASIO4ALL az is elketyeg valahogy az alaplapival.
csináltam USB-s hangkártyát, a winfos gyári driverével megy és abból is lehet ASIO4ALL-al ASIO-t kicsiholni :OOO
az SX-el látnod kell a POD "hangkártyát", ha nem akkor tényleg valami gáz van. gondolom a drivert az felnyomtad. a control panelon látod a POD ikont? állítani is engedi a paramétereket?
A POD működik ASIO hangkártyaként, szóval valamit rosszul csinálsz. Ráadásul az AC97 is működik ASIO4ALL driverrel. Viszont felvételnél nem árt beállítani, hogy mit és honnan akarsz felvenni.
1.:
Device setup... -> VST Audiobay -> Master ASIO Driver -> itt válaszd ki a POD Asio -t, vagy ha elindítottad az ASIO4ALL-t, akkor esetleg azt. Az alatta lévő menüben meg a control panelban állíthatod a késleltetést/reamp dolgokat.
2.:
Nyomsz egy F4-et, és az Input fülön a Left és Right csatornára forrásként a POD-ot (illetve értelemszerűen az AC97-hez tartozó bemenetet, ha éppen azt használod) állítod be. Outputnál szintén POD-nak kell lennie.
3.:
Kijelölöd a csatornát felvételre, megnyomod a rec gombot, aztán
egyébként ha benyomod a monitor gombot (kis narancssárgás hangszóró a sávokon) akkor ott is kéne látnod a bemenetet, ha nem direct monitoring módban vagy.
Akkor ezt beszoptam, mert mindenképp a poddal szeretnék felvenni.
Akkor vajon hogyan tudom megoldani, hogy a pddal vegyek fel és több sávnál se legyen latency probléma?
Hát igen, ehhez már mindenképp kell egy asio driver, de mégjobb egy jó hangkártya. Nemtom a podot felismeri e asio-s hangkártyaként, van egy olyan sejtésem hogy nem.
Na sikerült szereznem egy ilyet:Steinberg.Cubase.SX.v3.1.1.944-H2O
De sajna asszem vagy én vagy a számítógép nagyon nem tudja használni.
Azt mondja, hogy nem tudja betölteni az asio drivert, majd ha elindul a program egyszerűen nem tudom rávenni, hogy felvegyen. Elindítja a felvételt, de ha visszajátszom nem hallok semmit. Segítsetek légyszi.
Nekem sokáig a virtuális midiportok miatt volt egy kis időbeli elcsúszás a felvételkor. Amikor indítottam, még jó volt, de egy idő után kezdett késni az idősávra letett jel. Aztán az ignoreportfilter -rel sikerült megoldani a dolgot, ha ilyesmi problémád van majd jelezd aztán összeszedem hogy is csináltam anno. Az AC97-hez meg ha nincs más lehetőség használj ASIO4ALL drivert. De inkább a POD-on kersztül vegyél fel.
a latency nem befolyásolhatja, mert habár a POd esetén nem elég alacsony (~10ms), de normális szoftver kompenzálja a felvétel és a lejátszás közötti eltérést. kumulálódás (halmozódás) abszolut nem fordulhat elő semmikor.
én a cake-t nem ismerem, de szerintem tekintetedet vesd az sx vagy méginkább a nuendo felé. azzal tuti müxik :)))
Soft:Cake walk home studio 2002 (nem ragaszkodom hozzá, ha szerinted van jobb, használhatóbb progi akkor áttérek rá)
hangkártya: realtek ac97 audio (bár én azt hittem, hogy a POD üzemel hangkártyaként)
POD használtai mód? ezt nem is értem USBvel kötöm a gépre, ha a pod drivert elindítom, akkor azt írja asio format 44100, 16 bit, cpu use 4
Na még egy kérdés PODxtvel nyomulok felvszek egy sávot metronómmal és pontos, felveszem a következőt úgy, hogy hallom az előző sávot és a metronómot és kezd pontatlan lenni a dolog, a harmadik után meg úgy szét van csúszva a dolog mint valami kezdő punk zenekar, pedig azért el tudom 3szor játszani ugyanazt a riffet pontosan.
Hogyan tudnám ezt kiküszöbölni?
Előre is köszi mindenkinek a segítséget.
Kellene nekem egy kis segítség, otthon vennék fel cakewalk-val.
Párszor csináltam már de nem értek hozzá, mire figyeljek, hogy csináljam?
Mondjuk felveeszek egy gitársávot poddal, meg mégegyet más hangszínnel, hogy teltebb legyen a hangzás, erre kerül még egy szólógitár, ez alá basszus, dob a cakewalkból, esetleg ének is.
Na most ezeket hogy érdemes panorámázni, esetleg effektezni utólag(reverb az énekre?, vagy kell kompresszálni a sávokat?), mire figyeljek a hangerő arányok beállításához stb, szóval ha valaki tartana nekem egy gyorstalpalót az utómunkákból, hogy egy jól összerakott felvételt csinálhassak, ami egységesen szól, azt megköszönném.
hali! Én egy 700Mhz-re felhúzott celeronon nyígatom a 0404-et, igaz 512mb rammal, VIA alaplappal, szal nem egy erőmű gép és remekül elmuzsikál. Nagy néha kifagy, de gyakran mentek, és akkor nincs baj.
Hogy lehetne rábírni a Cubase-ben a Virtual Guitarist modult, hogy a MIDI sáv hangjait játsza le? Állandóan riffel, de nekem kiséretre lenne szükségem, aminek hangjai pontosan le vannak jegyezve a sávban.
annyira futna, amennyire az op. rendszer fut :((
+256 MB RAM ajánlott alsóhangon.
A gáz az az, hogy nem az EMU 0404 lesz a gyenge láncszem.
Ha beletörödsz, hogy ALIG tudsz valami rendse HOST-ot futtatni a gépen, a hangkártya nem fog akadályozni benne.
Korg KARMA workstationom van, a számítógépem: P3 750MHZ, 256mb ram. Hankártya vásárlásán gondolkodom, méghozzá egy E-MU 0404-en.
Rendszerkövetelményként a következő van feltüntetve:
# Intel vagy AMD processzor, 1 GHz vagy gyorsabb
# Intel, AMD vagy 100%-osan kompatibilis alaplap és chipkészlet
# Microsoft Windows XP (SP 2), vagy 2000 (SP4)
# 256MB rendszermemória
A végén majd jól kikapunk, hogy reklámozunk a fórumon! :D
Jó dolgok ezek, de azért mondjuk vicces lenne otthon összerakni egy Eventide harmonizert :D:D
Ja ilyen elektronikai szakboltok(ahol nyákot kapsz meg alkatrészeket) van a lehel utcába(lomex) és nem tudom helyileg hol de a nedi is ja és a conrad(de ez *urva drága).
Eszembe jutott a nedisben is lehettt kapni ilyen ugynevezett smart kiteket(összeszerelő csomagokat).Itt egy link mondjuk már régi de szerintem még vannak ilyenenek:
http://www.vision.euroweb.hu/elektnet/2000_4/e004047.pdf
Nem kell ilyen összeszerelő csomag. A nyákot és az alkatrészeket nem nehéz megoldani és így még olcsóbban jössz ki(a nyákra csak felrajzolod a kapcsolást lakk filcel és egy nyákmaróval lemarod a felesleges részeket ezek után már csak ugyan az a dolgod mint a csomaggal). De egyébként van ilyen bolt valahol a keleti környékén. Asszem a rádiótechnikában(ez egy újság) is szerepel ez a bolt(legalábbis régen az elején szerepelt).
Pesten van olyan "elektro-barkács" üzlet, ahol szinte mindent be lehet ezekhez szerezni. Egykori lakótársam dimmereket épített ilyen boltokból összevásárolt alkatrészekből és nagyon jól tudja használni színpadi világítástechnikában, de gitártorzítók is készültek időnként. Volt olyan ami lego-szinten benne volt egy zacskóban és a kész nyákra neked kellett a többi cuccot ráforrasztgatni. Ráadásul közel nem került annyiba, mintha vennie kellett volna készen.
Egyébként haverom aki 1212m-et vett a pod helyett azért tette mert saját magának épített mikrofon preampot(és nagyon jól szól, jobban mint egy beringer) és darabja került neki 2000 forintba. Ezért jó ha az ember elektronikát tanult(mint én is és építettem is magamnak egy tórzítót :) már csak egy delayt akarnák és előfokokat...stb.) Mondjuk az ismerősökre is szükségvan akik olcsóbban tudnak alkatrészt szerezni.
Tehát aki tud kapcsolásokat építeni és csak azért nem akar emut venni mert nincs benne preamp az építsen hozzá. :)
Én is meg vagyok elégedve az EMU-val, de mire egy 1212m alkalmas lesz fantomtápos mikrofon, illetve gitárszintű jel felvételére, minimum mégegyszer annyit rá kell költeni, és akkor még nem tudod hallgatni, mert nincs füleskimenet, stb... Szóval a 1212m jó minőség, és egyébként is nagyon jó kártya, csak úgy kell kalkulálni vele, mire abból felvétel lesz bőven ki tudnád fizetni a 1820m-et is. Ami mellesleg szerintem most talán az egyik legjobb kártya többcsatis zenekari házidemó célokra, és a saját DSP meg direct monitoringnál jön nagyon jól. Szóval ha valaki mindent egyben 100dB jel/zaj feletti, praktikus rögzítőeszközt akar fülessel, mikrofonbemenettel, és minden hangszerhez modellezéssel, akkor nem árt utánaolvasnia a Toneport-nak. Ha komolyabbat akar, akkor 1820m, vagy Motu Ultralite pl. (Ha az utóbbinak is lenne patchmix szerű saját DSP-je standdalone-ban, passzolnám is el az EMU-t. Csak nincs, úgyhogy még marad.
Vape nem neked üzentem hanem rodnasnak aki minden ok nélkül "lesenkizett".
Normálisan simán lehet vitázni dolgokról csak azt nem szeretem ha valaki személyeskedik. Tudom hogy az egyik hozzászólásom elég tárgyilagos volt de nem volt túl sok időm és nem fért bele, hogy részletesbben belemenjek.
Gitárt nem szoktam felvenni, de audió rögzítéssel azért foglalkozom(illetve alkalmazok ilyen folyamatot). Podom nincsen, de hallottam a hétvégén elég sokat és próbálgattam is. Én ez alapján állítottam amit. Nyílván ti nektek(gitár felvételek miatt) vannak más szempontok is, de azt semmi képpen nem állítanám hogy a pod szebben szól sőt. És én (persze a saját felhasználásomnak) nekem sokkal kényelmesebb az emu és olcsóbb is(persze ismétlem magam én nem rögzítek gitárt). Ráadásul tősgyökeres emu fan vagyok(lettem) és lehet, hogy ezért az én álláspontom kicsit elfogult, de azért van fülem és ha hallanék egy olyan kártyát ami leszólja(ebben a kategóriában) nem lennék rest átpártolni, de jelenleg nem hallotam még úgy szólni kártyát(még a podot sem) ebben a rétegben mint amit az emuk közül bármelyik könnyüszerrel és természetesen produkál. Én nekem az emu már bizonyított nem egyszer és én ebben bízok(plusz a hosszú évtizedes tapasztalataikban).
Tehát ennyi. Nekem emu másnak lehet, hogy pod.Mindenki felnőtt gyerek(: már ahoz, hogy eltudja dönteni, hogy neki mi számít és mennyit szán rá.
Én igyekeztem finoman fogalmazni, remélem nem gázoltam a lelkedbe (amit továbbra sem szeretnék, és szerintem lehet normálisan vitázni egy fórumon is), de mint EMU és POD tulaj nem értek veled egyet. Ha van gitárfelvételi tapasztalatod, akkor belemehetünk, ki hogyan szereti csinálni, mi neki a legjobb eredményt adó módszer, de ha nem gitáros vagy - és ha nem volt még podod - akkor szerintem nem nagyon lehet miről vitázni. Az, hogy az EMU-t jackhammeri magasságokba emeljük (értsd, meg***sza a toneportot), még nem teszi alkalmassá egy kényelmes és olcsó otthoni demókörnyezet megteremtésre egy amatőr rockzenekar esetében.
Amiket írtam saját tapasztalatok alapján tudom állítani(nyílván ebből adódoan ez szubjektív). Sok kártyához és máshoz volt már szerencsém, de mondhatom, hogy az emu mégha kevesebb opciót is kínál,de ezt hangminőségben duplán vissza adja és szerintem ezt csak az cáfolja aki még nem hallotta. El kell döntened, hogy beéred e gyengébb minőséggel, de több opcióval vagy adsz a minőségre(ha demo lesz akkor szerintem ez fontos) viszont valamivel kevesebb cuccot kapsz.
Rodnas nem tudom miért sértegetsz és nem tudom, hogy jössz ahoz, hogy megkérdőjelezz. Szerintem nem erre való ez a fórum.
Hidd el tudom mi az a directmonitoring és képzeld volt szerencsém hallani az említett kártyát is és mellesleg volt 1212m-em és 0404-em is. Ezért összetudom mérni ezeket a cuccokat. Ha te nem látod be hogy egy emu minősége jobb mint egy ilyen line6-os cuccé akkor szerintem neked kéne valamiféle képzésben résztvenned(vagy csak megkéne hallgatni miellött oltogatsz). Az, hogy egy másik fórumon is részt veszek az nem azt jelenti, hogy ők mossák az agyam. Már jóval az elött volt emum, hogy egyáltalán foglalkoztam volna fórumozással. A két kártya minőségi különbségéről csak azt kell győzködni aki még nem hallota őket(és valószínű te is közéjük tartozól).
Mellesleg keverésnél tényleg nem számít a latency viszont feljátszásnál(ha csak nem az említett direct monitoringot használjuk) a 10 ms-um már eltúlzottan sok(és ez saját!!! tapasztalat).Persze botfülűek az 50ms-umot sem érzékelik.
Szeretném ha befejeződne a személyeskedés és nem azzal kéne itt is foglalkozni, hogy milyen "értelmes" beszólogatós emberek vannak. Ha valami problémád van azt a megfelelő szinten közöld. Én is tudok bunkó és alpári lenni de nem akarok és remélem nem is voltam az. Ha az üzenetem agresszívnak tűnik akkor azt a hozzáétő(és tapasztalt) rodnas kollegának köszönhető akinek a hozzáértésénél csak a hozzáállása és modora rosszabb.
Felvételnél 5-7 között a fórumon a legtöbben simán észre se vennék, hogy késik. Ha "rokkot" játszanátok, talán neked sem tűnne fel annyira. Nekem 3-5 ms körül megy gond nélkül a cucc (sávszámtól meg effektektől függően), de inkább direct monitoringot használok így (főleg ha zúzda a cél).
ÉRdekes különben az ilyen igazítás, pl. ha külső hardver effektet használok, ami nem VST-s, bekötve hurokba (send/return) az automata latencykompenzáció egy jelet küld ki a cuccra, és a visszaérkezését méri, ami alapján végül a külső effekten rögzített sávot a mért késésnek megfelelően fogja "előrébb húzni".
A játszhat szerintem inkább felvehet akart inkább lenni, mert 0 latency nincs. Felvételnél, ha a felvett sávokat visszajátszod, az is bizonyos késéssel jelenik meg a hangszórókon/fülesen, amit meg ezután bejátszol az is bizonyos késéssel lesz rögzítve. A hostok az ebből a két csúszásból eredő eltolódást rakják helyre. A playback esetében itt nem is túl lényeges a késés, de a felvételnél ha mondjuk egy amplitube torzítását akarod használni kicsit zavaró lehet. 5-7 között még nem annyira, 7 fölött már azért kicsit erősebben, 10 fölött meg gáz van.
Én meg akkor megkérdezem harmadszor is, hogy hogy van az, hogy használja a szoftot, VST-t, akármit, és hogy történik az emiatt keletkező latency kompenzálása? Nekem ellentmondásos a kettő.
namost akkor döntsd el. Idézlek:
"vagy latencia-kompenzációval 0ms késés mellett játszhat"
Direct monitoring esetén nyilván nincs latency, mivel a bemenetet másolja a kimenetre, tehát a szoftok nincsenek rajta. Így nyilván kompenzálás sem kell.
nem ismerlek, nem tudom mit tudsz, de a következőket előrebocsátanám:
- nagyon ködölés és misztifikálás az, amit leirsz.
nem hiszem, hogy komolyan gondolod, mert akkor nagy sötét lakik ám odabent
- a latencyről amit leirál, hát azt jobb ha a fórumtársak eleresztik a fülük mellett, mert ...- most milyen szót is irjak, hogy ne legyek agresszív
te tudod egyáltalán mi az a directmonitoring?
jajj már megint valaki, aki beszabadult ide és észt oszt...
észt osztani itt vagyok én!
Egyébként a TonePort készítői szerint a modellezése még a PODjaikat is megveri, amik pediglen rögtön megjelenésük évében elnyerték az év multija címet, és rengeteg híres zenész bizalmát is. Én azt tudnám ajánlani KGY-nek, hogy alaposan nézzen utána a hivatalos oldalakon mindezeknek, aztán döntse el, melyik felel meg jobban neki. Az egészen biztos, hogy mindkét megoldással direktben, vagy latencia-kompenzációval 0ms késés mellett játszhat.
Akár a cubase, akár a samplitude, és rengeteg más host vst program is pöccintésre latency compensationnel, vagy akár egy szimpla pufferméret-növeléssel is képes mindezt leszorítani. De a jobb ASIO driverek is tudják alapból. Lehet választani a megoldások közül, mind működik. :)
Én azt mondom, hogy amit nem ismersz, arról ne nyilatkozz látatlanban egy másik bolthoz tartozó fórum fennhangon ismételgetett elméleteit felhasználva. Nekem van EMU-m, és tényleg nagyon jó a minősége (nem beszélve az audiodock két miksi előfokáról), de azért a gitár és rockzenében nem csak a konverterek minőségének misztifikálása számít (mint ahogy igazából más zenében sem). A 10 ms meg egyáltalán nem durva, főleg, hogy keverésnél szoktam annyival dolgozni, mert minek alacsonnyabb latency oda. Felvételnél alap a direct monitoring, amit ha jól tudom a Toneport ugyanúgy tud. A Toneportban meg van jópár olyan modell, amit pl. a POD XT is tartalmaz, és azért modellezésben - ha gitár témakörben is ismerős lennél - tudnád hogy ezek elég jól eltalált dolgoknak számítanak. Igen komoly cucc kéne ahhoz, hogy otthoni körülmények között annál jobbat csinálj mondjuk 1212m-el (jó mikrofon(ok), jó minőségű előfok, persze egy jobb láda, és normális erősítő...). Szóval a toneport 40k körül szerintem sokkal jobb házi demó készítésére, ha hangszeres zenéről van szó. 1212m a fülhallgatókimenet és az előfokok hiánya miatt szerintem nem túl használható kártya ilyesmire, a nagyon jó minősége ellenére sem, 1820m meg azért nem egy kategória a 40k-s "mindentegybe" megoldással.
Az lehet, hogy van de ez elég rendesen a minőség kárára fog menni. Egyébként akkor ott az emuhoz az audió dock(amiben már mindez megvan).
Az meg, hogy emuhoz nem adnak modellező cuccokat...azért mert nekik nem szoftokkal és modellezőkkel kell lenyőgözniük a vevőt hanem a hangjával. Szerintem sok kártyát meghallgatva azt kell mondjam, hogy jódarabig nem lesz az emunak vetélytársa ebben a kategóriában. Tehát ha egy kártyához 20 ezer szoftot adnak az a minőségét jelzi. Amihez szegényesebb csomagjár(általában) minőségben is jobbak.(ez kb 25 kártya meghallgatása után állítom!)A szoftok minőségére meg nem szeretnék kitérni(lehet hogy jobblenne ha nem adnák hozzá)...:)
A 2ms-umot nem magyar zenészekre gondoltam. Egyébként szerintem a 10 ms-um már durva. Azt már egy kezdő is megérzi. Persze a direct monitoring megoldás(már amennyire ez ugye megoldható).
Simán lehet 10 ms-al felvenni, itthon meg nem mutatsz olyat, akit zavarna a 2 ms (ami késése még a hardveres megoldásoknak is minimum alapból megvan). Akit mégis zavarna, annak meg ott a direct monitoring, és meg van oldva a felvétel. 1212m meg jó kártya, de hogy ki tudd használni a minőségét, kell hozzá pár mikrofon előfok (szintén jó minőségben), meg füles erősítő, toneporthoz meg - ha nem is olyan minőségben - minden megvan, ráadásul kapásból kapsz egy halom modellező lehetőséget.
Azt meg elnehidd, hogy nem érzel 9-14 ms-um csúszást. Engem már 5 ms-um tud zavarni. Főleg nagyobb zenészek(az igazi profik) még a 2 ms-umot is megérzik. Ezért van az, hogy a claviánál 1,5 ms-um alatt tartják.
Egyébként még az a 9-14 ms-umra rámegy az alaplapi és jelátviteli latency is tehát.... és ezt nem tudja egy vst host kompenzálni..:)
Szerintem ez a toneport tényleg nem rossz egy m-audiohoz képest, de minnél többször olvason a specifikációkat és a gyári cuccokat engem nem győzmeg.A 1212m ennél jóval többet és jobb minőségben csinálja. Persze a line6 is jó cuccokat gyárt, de valahogy az emut(főleg ebben a kategóriában) lehetetlen verni.Főleg amióta a 1212m 20 ezret zuhant.
Köszi a hozzászólásokat!!! Méga nnyi segítséget szeretnék kérni, hogy neten a házi stúdiózásró vagy a masterelésről,vagy a nuendoról leírást, trükkökről satöbbit ha tudnátok belinkelni azt nagyon megköszönném
K.GY.: Ha a TonePortról beszélsz, én viszont nagyon is ajánlom azt.
0ms-t valóban nem csinál, megfelelő minőségi beállítások mellett 9-14ms t lehetett vele elérni, azt meg egy jó Host VST program könnyűszerrel képes kompenzálni, és nem is zavaró. A Line6 lassan úttörőként kezd szerepelni a digitális hangmodellezés terén, és ez a TonePort hangzásában és minőségében is megmutatkozik.
Egy ilyen felvétel, pont az előbb csináltam, ha érdekel:
http://keeroy.huh.hu/1ke.mp3
Sajnos az nslookup-keveredés miatt nem minden tarotmányból érhető el, de ha esetleg érdekel, szívesen elküldöm e-mailben is. Egy kicsit elektronikahibás (zajos) Variax 600assal játszottam fel.
Egyébként effektproci és dsp támogatotság is jár hozzá. A latency meg hidd el, hogy biztos nem lesz 0 ms-um. Ezt még az emu is csak 2ms-ra tudja hozni. Az álltalad említet kártya ezt valószínüleg a duplájára kéne írni(tehát minimum 4 ms-um).
Egyébként a nord stage is 1,5 ms-ot teljesít latencybe és ott hat high end kategóriás dsp proci dolgozik és mindegyik lebegőpontos számítást használ. Tehát a 0 ms latency csak kamu mint a legtöbb esetben a 24 bit. Nagyon sok olyan kártya van amire ráírják, hogy 24 bit de csoda hogyha egy 16 bites rendszrét megüti.
A 1212m valódi 24 bittel 192 khzben képes dolgozni és 2ms a latency amit már nem fogsz megérezni.
Első az, hogy otthon nem ajánlom a masterelést. Ha már studióban vagytok akkor ott ezt is elvégzik. A másik, hogy nekem túl olcsónak tűnik a sok cucchoz képest ami azt jelentheti,hogy a kártya minőséghiányban szenved. Én ebben az árban az emu 1212m-et ajánlanám. Ez alkalmas masterelésre továbbá:
Ki- és bementek:
* 2 db 1/4" szimmetrikus jack bemenet
* 2 db 1/4" szimmetrikus jack kimenet
* 24 bites, 192 kHz-es(!) ADAT ki/bemenet (átkapcsolható optikai S/PDIF-re)
* 24 bites, 96kHz-es S/PDIF ki/bemenet (átkapcsolható AES/EBU-ra)
* MIDI ki/bemenet
* Firewire csatlakozó
És ennek most levitték az árát 39-re(www.absolute.hu) az eredeti 59-ről. Ráadásul gyönyörűen dolgozik. Ennél jobbat a kategórián belül 100 %, hogy nem találsz jelenleg.
Hi!
Szeretnék tanácsot kérni stúdiózás téren. Tavaly a zenekarral felvettünk egy házi demo lemezt, ehhez egy SB Live-t használtunk hangkártyaként, ill. Nuendo-t és naggyából kihoztuk belőle kis túlzáással a maxot. Lassan készülget a 2. lemez és ezt normális minőségben szeretnénk felvenni. Láttam a Zenész e havi számában egy interface-t (16 gitárerősítő modell,5 bass erősítő modell, 6professzionális ének előfok modell, 29 studió effekt, 24/96 felvétel, SPDIFdigitális I/O, ASIO 2, 6 bemenet(2 mikrofon, 2 hangszer, 2 line), Tondirect monitoring(0ms késés/latency)). Mindez 57e. Érdeklődnék, hogy volt e valakinek dolga ehhez hasonlóval, ill. milyen a minősége. Mi éri meg :venni egy hangkártyát40e-ért +beszerezni a többi kütyüt, vagy venni egy ilyet(a dobot stúdióban vennénk fel) vagy stúdióban x idő alatt felvenni és otthon masterelni? Szóval, ha valaki járt már ebben a cipőben vagy tudja az aranyközéputat ezen dolgokban az lécci segítsen!hoppus18@freemail.hu
Nem lehet, hogy a demot lekéne cserélned(nekem csinál ilyet az ableton lite is ami végülis ugyan úgy demo)? Meg szerintem ha telik karmára akkor egy tiszteségesebb hangkártyára is kéne(legalább emu 0404). Ezek szerintem megoldják a gondod.
Sziasztok! Van nekem egy Korg Karma szintetizátorom. A gépemben egy integrált hangkártya, midi bemenettel. Vettem egy roline kábelt, és összekötöttem őket. Ha bemegyek az eszközkezelőbe, ott hangok - örökölt audiórögzítő eszközök, tulajdonságok, és ott kiírja, hogy Midi - Karma Virtual MIDI Device. Ok, eddig tehát minden rendben. Viszont a Karma programjában (demó) végigfuttatja a keresést a portokon, de azt írja ki, hogy nincs csatlakoztatva. A Cakewalkban (demó) is próbáltam, igaz, ezt a programot nem is nagyon értem, de így sem megy.
Valami tanácsot tudnátok nekem adni?
Nagyon köszönöm előre is!
vagy vegyél egy SB LIVe!-ot 5e -ért vagy egy M-Audio-t Emu 0404-et 25-30e ért. szóval vagy legyen tényleg low budget vagy legyen a legalja a jónak... az Audigy szoppantás a javából. senem lo budget senem jó...
Ne legyél zsugori. Dobj mellé még egy 10-est és vegyél egy emut(nagyon megéri). :)
Harkh : akkor ez a crakelésből adódik. Ilyet nem csinál egyik szoft sem.,hogy csak úgy kitöröl egy sávot... :)
Louper: Szerintem is valami controll change vagy ugyan az ami harkhnál (persze nem feltételezek rosszat rólad, de ez sem egy normális reakció ha nem a conroll change szórakozik)
Van 5letetek, hogy Cubase-ben miért állítódik el a Hypersonic 1-2 presetje random időnként. A szitu a következő: beállítom 1-10-es chanellekre a megfelelő hangszíneket. Megnyonom a play-t, majd a stoppot és mire újra belenézek a Hypersonicba az 1-es és 9-es chanelen a hangszín helyére egy tök másikat beletesz (mindig ugyanazt). 6 projektből 1-nél csinálja, az összes többinél nem. A számok egyszerre lettek felvéve, tehát a körülmények teljesen egyformák (elvileg). Thnx.
majd ráskubizok a procira.
természetesen krekkelt szoftok vannak... :/
nem ilyen latency jellegű probléma, mert amikor tök üres az egész project, akkor sincs metronóm. Most már sehogy nincs.
Az meg megint nem latency probléma, hogy beállítok a samplerben pl a kick-re egy adott EQ beállítást, ellmetnem, aztán legközelebb meg vissza van állítódva defaultra, és ki van kapcsolva az EQ.
Időnként eltűnnek sávjaim (mmint a sáv ott van, de hiányzik a wav file belőle, és nem találja sehol), amiket nem töröltem ki....
Nekem akkor csinál ilyet amikor a proci vagy a memoria megvan terhelve. Mondjuk én abletonnal küldöm, de van ott is olyan, hogy egy egy sáv eltünik(ott van de nem szól) akkor szoktam a proci kivezélésjelzőre nézni és álltalában nem villog hanem folyamatosan világit egy d jelű valami(ez akkor világít ha a proci a csúcson van) és a procira ilyen 1500%-ot ír ki. :) Mondjuk lehet hogy nálad nem ez áll fent. Megse merem kérdezni hogy eredetie a szoft. :) Pesrze ne érts félre nem feltételezek rosszat, de ez crack bugis lehet amennyiben minden jól van beállítva vagy a fent említett kiakadás(Ha ez akkor próbálj nagyobb latencyvel dolgozni persze csak abban az esetben ha nem live akarsz felveni mert ugye akkor nagyon zavaró. Ha meg igen akkor kapcsolj ki vagy freezelj le egykét sávot vagy effektet(főleg a reverbeket)).
Tökön szúrom magam most már komolyan. Az X-edik eset, hogy nekiülök, hogy felvegyek valamit, de a Nuendo/pluginek/valami meg úgy gondolja, hogy nem.
Időnként a Batteryben elállítódnak a dob effektek (EQ, kompresszor), időnként megnémul a metronóm, és az istennek nem tudom megszólalásra késztetni. Mindig szarik valamit a kutya.
Tippje van valakinek, hogy mitől? Vagy volt már másnak is ilyen jellegű dolog?
Azt nem tudom, hogy az mpx 200-asnál mit ad a menű (egyáltalán van?) de az 500-asnál, vagy a tc m-one-nál lehet szintezni a digit utat.
De nem a fogadó oldalon van-e a gond. Nincs-e a hangkártyán az spdif bemenet leszabályozva? Persze csak szoftveresen, mert ugye ezt nem lehet fizikailag szabályozni.
Illetve azt kell megnézni, hogy az effektben a globális hangerő, tehát a processzált kimeneti szint rendben van-e.
Más ötletem nincs.
Ok, Thanks. Még egy kérdés, az MPX200 input gain potijának jótt tett a kontaktspray, viszont baromi kicsi jel jön belőle az spdif outon...bevezettem a DAT-ot az injébe és kifelé baromi kis jel jött...néztem minden beállítást...mi lehet a gond?Thx.
Norbi!
Nézz el IDE Ez a marian fóruma.
Vagy kérdezd meg ott őket.
Vagy keress egy 2.09-es drivert. Nekem anno a Prodif kártyáim sosem voltak hajlandóak a legújabb meghajtóval menni. Mindig akadt valami bibi.
Esetleg a Polónyi Peti tudna valami megoldást.
Keresd ezen a címen
Hát az Autocom-ot tényleg ignorálhatod. Nekem is van valahol egy, de max csak beszédre használom. Az nem is kimondottan zenei célra készült. Már ha ez számít a Behringernél...
Az a baj a láncba fűzött aux terveddel, hogy nem okés.
Persze a patch-eléssel fog menni, de max csak két effekt és no dat, vagy csak a dat és no fx.
Én is csináltam már spdif patchert. A kábel legyen Klotz 75 onmos és az aljzatokra valami gold plated mehet.
Gondolom az aux out lesz az spdif out, az in meg az in. (jól kifundáltam nem?)
Nyilván nem fogod valós időben mindkét proesszort alkalmazni, így a megzengetett jelet szépen visszaküldve a gépbe, egy külön sávra fel tudod venni. Ezáltal lesz a száraz, effektezendő sávok mellett egy vizes sávod, aminek már ebben a formában nem tudod állítani a belső paramétereit (pl early reflection, decay time, room size, diffusion, pre delay, stb) csak a szárazhoz viszonyított arányát, azaz, hogy mennyire legyen vizes a jel. Mivel ez is csak egy sztereó audiósáv. De nagyon attraktív tud lenni és sokkal szebben szól, mint egy plug.
Aztán ugyanezt meglépheted az mpx-szel és csak ezután tudod - ha kell - kiírni dat-ra a mixet.
Azt már amúgy is egy másik projektből érdemes, nem a mixből, mert a datra írás real time, tehát ha adódik valami process gond, akkor az is benne van a felvételben.
És ehhez mindenképp spdif patcher kell, ami pedig nem ördöngősség.
Mastertape!
Kösz a tanácsokat, egyetlen behringer cuccom van egy Autocomp pro...de úgy néz ki megválok tőle, mert nem barátkoztunk össze. Gondoltam azt "ledugom insertbe", de inkább mégsem. Mivel a Tascam-nak egyetlen sztereo outja van ezért kénytelen vagyok az spdif-et használni aux útra, szóval gyakorlatilag egyetlen auxom lesz, azon kell osztoznom a TC vel az MPX 200-al és ugye a Dat-al, ha azon kell a végeredmény. Úgyhogy most valami spdif patch bay építésén töröm a fejem. Annyit tudok, hogy szigorúan 75 ohm-os kábelek kellenek, de szívesen fogadnék tőled ötleteket erre. Gondolkoztam hogy legyártatom az elimex-el...nemtom, vettem egy rack panelt...rajta fasza RCA ajzatok, de mivel a kábel merev mint az állat, a forrasztások nem tartanak sokáig...szal most csak hangosan gondolkodom :)
Ha minden rendesn állítottál be(a szoftban is amit használsz) és xp-t használsz akkor nem lehetne semmi baj. Tehát ez a kettő közül kell eldöntsd, hogy melyikkel nem rendelkezel.
Sziasztok! Valaki segítsen ha tud! Marc8- as hangkártyám nem óhajt ASIO driverrel működni. A 3.05 telepítővel van felrakva, és nem használja csak a WDM-et. Köszönöm kedveségtek!
Nem kell érteni a linuxhoz. Tölts le egy LiveCD ISO-t, írd ki és majd meglátod. Gyakorlatilag egy ugyanolyan grafikus felületű rendszert kapsz, és nem kell semmit installálni a gépedre, a CD-ről és memóriából fut az egész. Már csak érdekességként is ajánlom hogy próbáld ki.