Nekem már bootol a rendszerem(mert raktam rá egy másikat hogy hát ha). A másik hogy közöm nincs a linuxhoz.
Valami olyasmi kéne hogy feltudjam oldani a jelszavamat(amit a mai napig tudok, de sehova nem engedi megadni). Ez ilyen sakk helyzet(remélem nem matt helyzet). Igazából sok hozzá értő ember kérdeztem erről és én sem vagyok sügér (már tíz éve foglalkozok számítógéppel), de nagyon úgy tűnik hogy nincs rá legális megoldás. Fel kellene törni, de mivel még soha sem csináltam ezért közöm nincs hozzá. Esetleg nem tudtok ilyes fajta progit(nem kell hogy kód fejtő legyen csak legyen egy panelem ahol megadhatom a felhasználó nevem és jelszavam).
Ja és még valami: az ADA 8000-es jó holmi - ellentérben az előítéletekkel, de ha nincs szükséged ki-bemenetekre, akkor érdemes megnézni a OneWay Electronics (magyar cég) 8 csatis konverterét, ami elsősorban mic-pre, aztán A/D.
A Behringer 75 ezer, a OneVay 120 körül van (digit opciótól függően).
Ezek után Focustite octopre lite van kicsit többért, majd PreSonus, aztán RME, Apogee 16X-ek, stb. Áraik is ebben a sorrendben emelkednek.
Alien,
Jól következtettél. Nem fogja a fizikai inserteket látni a host. Egy esetben történhet meg ilyesmi, ha az alkalmazott eszköz, ezesetben a Motu minden elemét tartalmazó modulként be tud épülni a hangszerkesztő progiba. Mondjuk úgy, mint bizonyos kontrollerek (pl Mackie Control, HUI, stb.) amiknek az összes funkcióját látja a szoft.
A Cubase-nek nem "kötelessége" tudni, hogy fizikailag mi az, ami a rendszerben van I/O-ként, csupán a csatornák számát láthatja. Tán még az Adatokat is csak akkor ajánlja fel, ha rá van dugva a konverter. (bizonyos típusoknál)
Az external fx loop, vagy insert egy kicsit becsapós, mert ilyen esetben valójában az történik, hogy vagy a progi keres, vagy pedig a felhaszáló konfigurál egy fizikai I/O-t, ahol csatlakoztathat egy külső, akár digitális kapcsolatú eszközt és így tudja valós időben hallgatni a kívánt hangzást.
Bár a fizikai insert-nél úgyis csak dinamika szabályzókat és eq-t érdemes használni.
A térképzéseket aux-on célszerű.
Persze vannak már olyan külső eszközök, amit usb-n tudunk ráküldeni a gépre és kvázi vst-ként látja a host. Asszem most a Lexicon-nak van egy ilyenje (most kizárólag térképzőkről beszélek)
Amúgy a Motu-n levő insert rendkívűl hasznos, mert egy jobb kompresszorral nagyon jól ki lehet használni a maximum dinamikát még a digitalizálás előtt, így a felvételre kerülő jel tényleg jól kondícionált lesz és a dinamika anomáliákat nem szoftveresen kell kezelni. A külső kompresszió - a jellegéből adódóan - nagyobb dinamikaátfogású is lehet.
A további Adat konverterekkel ténylegesen meg tudod valósítani az aux ki-bejáratokat, így tudsz a külső fx-szel dolgozni, de az insert kérdést nem oldja meg.
Oda frankó Y kábel kell mehet a felvétel.
Kösz a segítséget! Hangról-hangra megírt dobra gondoltam, ha lehetséges akkor valós hangminstákkal, elsősorban rockhoz kellene. Az EZDrummer szimpi, most vadászom valami letölthető demora. (Ha van neki ilyen.)
Hát akkor neked nem HDD szakértő kell, hanem egy Linux LiveCD
Egyszer már volt hasonló probléma egy haverom gépén, nem bootolt a rendszer, és ha más gépbe betette a saját könyvtárában lévő file-okat nem látta. A megoldás végül az lett, hogy egy Linux LiveCD-vel szépen le tudta másolni róla az adatokat. Ha jól emlékszem ez egy korábbi (értsd kb 1 éves) slackware livecd lehetett. Ezt azért mondom, mert a mostaniaknál azt hiszem már figyelembe veszi, és illedelmesen nem tudsz hozzá nyúlni az ilyen könyvtárakhoz.
Asio4all-al integrált hangkártyán hallgatod vissza a mixet, miközben a Tascamot használod egyidőben szintén az ASIO4ALL-al send/returnra.
Tudtok egyébként olyan hangkártyát, ami standalone is tud működni, mint pl. a MOTU UltraLite, több be és kimenetes, viszont DSP is van rajta (MOTU-n nincs ha jól tudom). Szóval EMU 1820 kerestetik firewire/standalone formában. Így laptophoz, desktophoz, próbahelyi keverőkiváltáshoz, effektezéshez is jó lenne. Ha lenne...
Nekem a problémám a vinyómmal bonyolúlt(vagyis hosszú lesz leírni. Nekem nem egy adat vissza mentő progi kell.
A probléma:
Volt(vagyis van) egy vinyóm ami volt az egyik gépembe. Na most ezt betettem egy másik gépbe úgy hogy elfelejtettem slavre rakni és erről akart bootolni. Na most mivel régi volt a rendszer nem tudta magát át konfigolni(az alaplaphoz és a többihez) ezért az egész összeomlott(fájl rendszer szinten). Próbáltam különböző javításokat alkalmazni de sajnos a formatálás nélküli új rendszer maradt. És hozzá tenném még hogy az adatok amik kellettek volna a documentum and settings mappában volt ami jelszóval volt védve. Na most ez a mappa még meg van(benne az adatokkal), de az új rendszerem nem tudja megnyitni(hozzáférés megtagadva) hisz ez kóddal van lezárva. Lehet hogy valami hakkelő progi kéne de én nem tudok hakkelni azért nem tudom hogy mit csináljak és nem tudom megnyitni a mappámat(se törölni se mozgatni) viszont tömőr 60 gb-nyi anyag van rajta.
Remélem érthető voltam és remélem valaki tud segíteni... thanx
Igazából tudatlanságomból, de inkább felejtésem következménye volt, hogy fogalmi zavarba kerültem...
Van megoldás arra amit szerenék, csak kicsit bonyi.
Téma lezárva, nem foglalom itt a helyet, okulásképp insert-el nem oldható meg az amire nekem szükségem lenne, auxok kellenének :(
Logikus, az insert csak megszakítja a bemeneti jelet, úgymond közbeszól felvételnél, talán az spdif -et használhatom auxra, de az csak egy
asszem be kell szereznem egy Analog digital konvertert ami ADAT-ban csatlakozik a Tascamhoz, az plusz 8 in out...így már tök logikus, hogy miért csak az ADAT portokat látom...
Mastertape tesztel egy Behringert asszem ADA 8000 vagy ilyesmi..utána is nézek.
Alien, nekem ugyan Emu-m van cubassel, ami belso dsp-s keverest/routolast csinal, es nem ismerem a 1804-et, de mi az amit szeretnel elerni azzal, hogy a cubasben lasd az insertpontot?
Nem tudom konkrétan milyen kártyával próbálod, de nálam pl. csak akkor lehet az external FX-nél a ki/bemeneteket használni, ha a használni kívánt ki/bemenetek még nincsenek lefoglalva pl. az input/output részen. Szóval legyen outputra egy mastered, a többit meg szedd ki (persze csak a cubase routingból), aztán úgy próbáld meg.
Ha valaki esetleg tud segíteni, megköszönném.
Az Y kábel is megoldotta az insert kérdést, jobban mondva megoldotta volna, de a cubase SX-ben a VST Connections-nál az external FX-ben csak az ADAT portokat látom, szétbac az ideg, amikor 1-4 -ig minden bemenett mellet van egy insert. Van valakinek ötlete? THx.
Szóval nagyon sok lehetőség van, de tényleg jó minőséghez ne várd szerintem hogy egy 5 Mb-os free progival jobbat fogsz csinálni mint a Beatcraft/Fruity/Reason vonal. Nekem most az ezdrummer tetszik amúgy leginkább, de persze az is kérdés, milyen fajta zenéhez kell. Meg aztán ezt a keresőt is lehet használni, pl. most így hirtelen itt van pár program.
Sziasztok! PC Windows felületre keresek dobgép progamot, tudja valaki mi az amit érdemes használni? Most Beatcraft-ot használok, de nem túl meggyőző, kérem akinek nagyobb tapasztalata van ebben, az segítsen ebben. Előre is köszi. (Cakewalk Sonar-hoz használnám egyébként, de lehet ez nem is fontos.)
MASTERTAPE, HELP ME!!!:)
Van valami amit nem értek, a Tascam 1804-esen az XLR bemenet mellett egy jack insert található, nem vili, ha insert akkor miért nincs send és return kölön, miért csak egy jack van? Valszeg az csupán egy Line bemenetet takar, de akkor mi a ráknak írták ida hogy insert, nemétem, pedig nagyon jó lenne külső vas kompresszorokat ledugni, lexicon-t stb...homályosíts fel please. Thx.
jah, audacity elég egyszerű, ingyenes, multiplatform, ó je stb stb :)) Én mindig ezzel veszek fel, bár linux alatt nincs is ekkora választékom. De nem is vagyok zene prof mint a stúdiós bácsik itt, ha te sem vagy az, akkor az audacity-t imádni fogod.
Hangrögzítő a Kellékek/Szórakozás menüben. Ha ennél komolyabb kell, akkor eseteg megpróbálhatod az Audacity szerkesztőt. Én nem használtam, szóval túl sokat nem is tudok mondani róla, de talán neked pont valami ilyesmi kéne.
Mastertape, van egy Lexicon Mpx 200-as, aminek az input gain potija recseg, lehet kogy kontaktspré elég lenne neki, de ha mégsem, milye3n szervízt ajánlanál?Előre is kösz.
Field! Menj fel az apr*net-re és a hardwer - wincseszter rovatban egy rakás hírdetést találsz adatmentés és vinyójavítás terén.
Lényegesen olcsóbb bármelyik is, mint a Kürt.
Előfordulhat, hogy a lakásban az azonos elosztóra dugott pc és keverő (tehát hangcucc) földhurkot okozhat. Megoldás lehet, ha keresel egy másik aljzatot a szoba távolabbi végében és onnan hosszabbítod a tápot.
Szívás lehet, ha mondjuk a pc-d rá van kötve egy tv-re. Onnan is összejöhet egy hurok.
Lépésenként le kell ellenőrizni a rendszert: huzz szét mindent és hallgasd meg fülessel a keverőt üresjáratban. Aztán dugd rá a miksit, persze kikapcsolt fantommal. Aztán adj neki fantomot. Ha eddig okés, akkor nem ott a gond. Dugd rá a kártyára. Nos?
Vagy hallgasd külön a hangkártyát. Aktív pc-s hangszórót használsz, vagy hifire van rákötve a hangkari line kimenete? Itt is lehet gond.
Az a baj, hogy eddig ahány esettel találkoztam, mind mástól bűzlött. Nehéz így behatárolni a probléma okát.
A DI box nem a legszerencsésebb megoldás, mert sokszor frekvenciafüggő, azaz bizonyos tartományokban belenyúl a hangképbe.
sziasztok! lenne egy kérdésem: van egy behringer UB802-es keverőm egy kondis mikim és egy sb audigy 2zs hangkártyám. felveszem az éneket és van benne egy kis brumm. okozhatja ezt a keverő? vagy földhurokkal van dolgom? ha földhurok akkor di-boxal ki tudom küszöbölni? (kábelek jók)
öööö
lehet hogy nem oylan szintű segítségre van szükséged, mint amilyent a kürt megold
vannak egyszerű progik pl a freeundelete ami a törölt állományokat hozza vissza mindaddig amíg nem írtad felül a szekort, én sokat használom, van valami ingyenes oprendszer szerűség ami linuxra hajaz, nem kell telepiteni, cdről indul és ntfs állományokat is lát, ha a vinyón bekrepált az oprendszer, akkor használják vinyorol inyora mozgatásnál
de valamelyik újságnak,t alán a G*mestarnak volt egy kiadása amiben bemutattak egy csomó free módszert amivel olyan dolgokat is viszahoztak amit a kürt 100ezres nagyságrendért csinált volna
má eszembe jutott, a g*mestar oldalán volt egy cikk, kilinkelve a progik, próbáld megkeresni archívumban
hát igen, háztájilag sok minden megoldható, pld. field esetében az adatvesztés :)
Persze én tuti nem vinném el a kürthöz a cuccomat, de ha valaki még nem szedett szét pld. vinyót az mit csináljon?
attól függ, mi a baj.
a kürtöt csak az fújja, akinek aranyból van a gatyarojtja is...
háztájilag sok minden megoldható. mi a probléma közelebbről?
hátha tudok aranyatérő tanácsot adni, mielőtt bélefújod összes zsetonod a kürtbe :)))
Drága dolog ám a visszamentegetés. Előtte érdemes megnézetni valami hozzáértővel, hogy mi mehetett tönkre a HDD-n. Ha csak az elektronika, akkor jó eséllyel olcsón is meg lehet úszni a dolgot.
De ezek után sokkal tárgyilagosabb leszek.
Lelépni meg nem állt szándékomban, mert - most hogy" mondjam tárgyilagosan - kollegiálisan kezelem ezt a csapatot. (de írhatnám, hogy bírom, meg jófejek, meg ilyemi. nna mind1)
De én hol zúgolódtam ellene? Nem értettem egyet vele mindenben, de semmi problémám vele, örülök, hogy itt van. Az, hogy megjegyeztem, hogy fölösleges mindig leírnia, hogy ő hangmérnöki szempontból közelíti meg a dolgokat szerintem nem zúgolódás. Meg pokróc vagyok egyszerűen.
hejj, nehogy lelépj már egy ember miatt! Mindig lesznek zúgolódók, de szerintem a többség örül neki, hogy itt vagy és tudsz segíteni. Én pld. szívesen olvasgatom ezt a topicot, mégha jelenleg keveset is profitálok belőle (linux alatt nyomom, nem win alatt).
Bocs, ha már megint a lelkedbe gázoltam, de lásd be ez elég gyerekes reakció. Ne a topikot büntesd azzal, hogy ha rosszul esett valami amit mondtam. Mondjuk ne szólj hozzám, csak a többiekhez pl. De nem értelek tényleg.
CUBASE VST Hardver kulcsos, szériaszámmal stb dobozában eladó.
Azoknak is ajánlom, akik legális CUBASE SX 3.0-át szeretnének, mivel a VST-ről SX 3.0-ra updatelni jóval kevesebbe kerül, mint megvenni az SX 3.0-at.Ár: 22.000.-
Tel: 06/70/6035435
A Macintosh témáról meg annyit, hogy szerintem kicsit sokat olvasod a vodkás fórumot, de te tudod, ha van rá pénzed, hajrá. Azért a világot önmagában nem váltja meg semmilyen gép.
Én azt nem értem ezzel kapcsolatban, hogy ha hullámzik, csúszik a takjel, akkor, hogy készülhet egy csomó abszolút precíz felvétel Cubase-el. Legalábbis jóval több stúdióban használják mint mondjuk az Ableton-t. Különben Pro Tools van pc-re is.
Kialakulhat olyan, hogy egy dll gyengíti az effektet, ha pld. egy játék kérdezés nélkül felrak egy olyan dll-t, amit az effekt is használ. Ilyenkor a program nem nézi, hogy a dll-en belül hogyan van megírva egy-egy programrész, csak elkéri a szükséges osztályokat/függvényeket. Ha a játék által felrakott dll-ben gyengébben van implementálva az adott függvény, már ott a gond. Ha régebbi verziójú a dll (vagy újabb verzió, és jobb, csak az adott effekt úgy van megírva, hogy a régebbi verzió hibáival együtt működik jól), akkor jön a hiba.
De tényleg, +1 winyó, olcsóbb mint bármelyik része a hangrendszernek, abszolút ketté lehet választani a dolgot.
A cubase metronomjának pontatlanságára is saját teszt alpján jöttem rá. Egy korg triton belső órajelével vetettem össze és hát..... csúszott rendesen.
Szerintem aki nem hiszi tesztelje le lehetőleg egy olyan eszközzel aminek megbízható ez az értéke. Én tényleg nem akarok senki lebeszélni vagy rábeszélni semmire. Sem anyagi sem más javam nem származik belőle és pártatlannak is érzem magam(habár lehet hogy itt nem ez jön át). A tapasztalataim hosszú évek során alakulta ki. Nyílván ezek az eszközök más környezetbe való integrálása más tapasztalatokat szűl és számít az is hogy ki milyen vonatkozásban használja ezeket. Tehát mondhatni hogy a megítéléseim abszolult szubjektívek, de van bennük bőven ráció(szerintem).
Én nem akarok példálozni. Sohasem cikkekből döntötem el az ilyesmit. Ezek saját tapasztalatok. Volt hogy felrakott nálam haverom(engedéj nélkül) egy játékot(már nem tom mi volt az mert egyből ahogy megláttam leszedtem) és nagyon szétküldte a gépemet. Oka hogy nem erre volt a rendszer optimalizálva. Ami problémáim voltak az az hogy gyakorlatilag formázni kellet a rendszer, mert a játék olyan dll-eket írt felűl(kérdezés nélkül) amik megzavarták a vst-ket. Ez recsegésekben mutatkozott meg. Hibáa raktam újra a progikat mindig voltak bajok. Iszonyatosan megnövekedet latency példaként és a recsegés(ami nem a latency miatt volt. Azt 50 ms-ra állítottam. :) ) Persze nyílván nem okozza ezt minden játék, de vigyázni kell és mondom ez saját tapasztalat nem pedig olvastam valahol. Nekem a rendszerem erre(már mint csak zenélésre) volt kihegyezve és szerintem ha egy ilyen környezetet megzavarunk codecekkel vagy játékokkal az okozhat nagyon érdekes és fatális hibákat.
Persze amit mastertape mond nyílván úgy van csak ahoz nem egy olcsó gép kell és akkor már vehetnék macet is amibe nem kell még egy vinyót vegyek mert probléma nélkül megy rajta codec játék és zeneélés együtt. Ráadásul az összes valamire való gyártó azon a platformon közlekedik(mily meglepő). Például a pro tools vagy a motu, de még vennek egy páran.
Tehát én csak a platform váltásban látok rációt.
Senki nem ugrott neked hidd el, kicsit túl érzékeny vagy, de már ismerlek . A két gép pénzkérdés, mi más lenne. Nem hangzik fellengzősen, hogy nálad mindegy megy, de azt pl. felesleges századszor leírni, hogy neked ez a munkád, mert tudjuk. A Cubase-nél biztos van jobb program, nem mondom, de egyáltalán nem borzalmasan pontatlan a metronómja, a játékok meg nem rontják a pluginek minőségét, legalábbis életemben nem hallottam ilyesmiről. Ettől persze lehet, ha mondtok, mutattok példát (ez mondjuk Fieldnek szól) akkor be tudom látni, ha igazatok van.
Jól nekem ugrottál, holott Harkh nem a pénzre, hanem a két gépre gondolt. Bár ez is a pénzen múlik.
Lehet, hogy fellengzősen hangzik, de nálam nincs olyan, hogy nem megy valami, ezért nem is tudok érdemben hozzászólni ezekhez a kérdésekhez, viszont az egész problémakört kiváltó alaphelyzethez mindig van némi hozzáfűzni valóm. Történetesen azért, mert én nem hobbyból csinálom az egészet, hanem ez a munkám.
És pont ezért is rohadt nehéz elszakadni a magasabb költségvonzatú megoldásoktól. Mert ha itt valami nem műxik, akkor bizony kell venni egy olyan megoldást, ami stabil, hisz a megrendelő itt áll a hátam mögött és várja a végeredményt.
Ebből a szempontból megengedhetetlen, hogy ne induljon el egy fontos plug-in, vagy hogy a különböző kodek csomagok szétzilálják a rendszeremet.
Ezért a legkisebb ráfordítás egy másik vinyó, ami forintokban nem kifejezhető biztonságot ad az otthoni munkának.
És végül megkockáztatom: ha valaki összerak egy olyan gépet, amin már lehet zenélni, akkor ne okozzon problémát egy vinyó megvétele, mert ha nem fordít legalább ennyit a saját munkájának biztonságára, akkor az az ember önmagát sem becsüli. És ez szigorúan általános megjegyzés, nem vonatkozik senkire, nehogy bárki is magára vegye.
Egyébként pedig a Cubase-nél tényleg vannak jobb programok.
Mivel odaírtad, hogy a saját véleményed szerint így én nem akartam korábban sem meg most sem túl keményen reagálni, nem is az a fórum célja szerintem. Az Abletonban az autosave tényleg jó lehet, de nekem nincs szükségem rá, mert nem fagy ki a gépem szerkesztés közben. Ha kifagyna, akkor meg inkább hardvert cserélnék nem hostot. Az XP-vel meg idáig szerencsére semmi gondom. Instabil gépen egyébként nem tudom mennyire tudnék dolgozni, nyomasztana ha bármikor kifagyhat (az autosave ellenére is).
A pluginek meg tényleg sokmindent be tudnak kavarni a gépen, nem is rakok fel semmit. Ott az mplayer aminek beépített codecjei vannak, és még telepíteni sem kell. Ugyanúgy mint a 2.xx winampot. :D
Viszont hogy a codecek minőségromlást okoznának a pluginekben, ilyenről még nem hallottam, és nem is igazán tapasztaltam hasonlót. Szerintem maradjunk annyiban, hogy - a codecpackok főleg - összekuszálják a multimédiás lejátszó képességeit a gépnek, ha eszetlenül összevissza telepítgetünk.
Az én hozzászólásom szubjektív volt a cubase-ről. Nekem mindig volt vele valami bajom. Egyszerüen nem lehet benne folyamatosan dolgozni az apró bugoktól. Az ableton pedig felraktam és semmi bajom sem volt vele. Ráadásul előny hogy folyamatosan auto savel és ezáltal ha kifagy a rendszer és újra indítom a gépet a következő inditásnál megkérdezi hogy szeretném e onnan folytatni ahonnan abbahagytam ami egy ilyen instabil rendszer esetében(windows) nagyon is jól jön. De ez nem csak a cubase-ből hiányzik hanem szinte az összes zeneszerkesztő progiból. Nekem az nagyon nagyot dobott a latba. Ráadásul szerintem jobb is a hangzás minősége és a szekvenszer része gyorsabb(nekem) és egyszerűbb használatot tesz lehetővé minta a cubase.
De csak ismételni tudom magam....ez szubjektív vélemény tehát akinek nem inge ne vegye magára...
A codecek pedig nem szarok csak különböző dll össze akadásokat okozhat(ami egyébként a játékokra is vonatkoztatható) amik miatt a pluginek minősége romolhat továbbá nagyobb latencyhez szikronizálási hibákhoz is vezethet, de akár instabilitást is okozhat és ezek nem légből kapott dolgok hanem tények. Lehet ezeket tagadni, de fölösleges hiszen majd úgy is megtapasztalja a kedves user. (most majd biztos kapom megint a savat :) )
A két gép egyébként valóban pénzbe kerül, de egy gép is bőven elég. Én két HDD-t használok, bár mind a két HDD-s rendszeremen van net elérés. Tökéletesen működik minden. Mindkét HDD amúgy két partícióra van osztva, és a rendszerpartíció Ghost-al le van mentve. Így ha valami nem stimmelne, kb 4 perc alatt fentvan az új rendszer. Persze így a rendszerpartíciókon (20Gb-os méretűek) csak az installált programok vannak, semmi zene vagy egyéb ami elveszhetne reinstallkor.
Ez nem okosság, hanem pénz kérdése. Ezen nem tudom mit nem értesz. Különben miből indult ki az egész? Ha jól emlékszem abból, hogy valakinek nem ment a Virtual Bassist. Erre eljutottak odáig Fieldel (főleg ő), hogy a Cubase szar, az összes codec szar, játék, net rontja a pluginek minőségét (!!!), hát szóval nemtom.
Nem értem...
Az "okosság" ezesetben kb 13 ezer ft, amiért veszel egy 80 G-ás maxtort, vagy bármit.
Gondolom a felrakandó szoftokért igen kevesen vannak itt, akik pénzt adnak ki.
De ha teljesen félreértettem, akkor légyszi magyarázd meg, hogy mi a gond a hozzászólásommal.
Igen ezt én kifelejetettem(mert valószínű nekem ez már egyértelmű), hogy ha zenélni akarsz bugok nélkül akkor el kell felejteni minden más perifériáját a számítógépnek. Magyarúl semmi más nem lehet fent(értsd a kodekekre, játékokra!!! etc. ). Valószínű ezért szeretnék macet.. :) Egyébként ezek nem csak a instabilitást és latencyt növelik hanem a pluginek minősége is nagyban romolhat.
Egyébként a cubaset én sem javaslom.Szerintem (persze ez szubjektív vélemény) sz*r. Hogy csak egy óriási hibát mondjak a cubase rendelkezik pc-n a lehető legpontatlanabb metronommal, de nem akarom szapulni..izlések és pofonok(de azért próbáld ki az abletont.Mérföldekkel jobb)
Valoban a legjobb teljesen
elkuloniteni a Net-et a munkatol..
Nem is a net, hanem a virusirto,
es a tuzfal fogja vissza a gepet
En 1 db Asus-Intel PC-t hasznalok,
STA DSP 2000 C-Port hangkartyaval,
ket vinyoval, ket XP rendszerrel.
Egyik vinyon a NET, es a szemet,
a masikon, csak professzionalis
programok es abbol sem sok.
Eredmeny: Az emlitett hangkartya lantenciaja,
A Net-es rendszerben 23 ms, illetve neha igy is
recseg, akkor 46ms-ra kell allitani;
A masik rendszerben siman ketyeg,
a minimalisan beallithato 2.2 ms-on,
neha at kell allintani 3-ra.
Sajat tapasztalat. 3 hetes tesztidoszak
utanen en sem hittem a szememnek.
Elotte mindig volt net es virusirto a gepen.
Sokaig nem lattam az eszkozt 10 ms
alatt stabilan mukodni.
Most megy, es igy kvazi tobbet er, vagy
nagyobb teljesitmenyu a vas.
Mintha egy 3x olyan eros gep mukodne
a Net nelkuli rendszer mogott.
Elgondolkodtam ezen a Cubase dolgon. Megmondom őszintén, hogy talán pont ezért is nem szoktam rá, hogy mindig volt vele valami apró gond. Szerintem mióta létezik pc-re, azóta a törések sosem olyan megbízhatók.
Atarin atomstabíl, Mac-en úgyszintén.
Emlékszem, hogy anno a VST-s időszakban még a Steinberg is belátta, hogy az első szériás pc-verzióknál nem stabíl az audio-midi szinkron.
Na dehát ez a tény nem változtat a problémán.
Ezek az összetett audio-midi szerkesztő szoftok igen érzékeny architektúrák. Olyan gépen, ahol eleve kavarodnak a codec-ek, a különböző chipset-ek, esetleg emulált asio van, meg ilyenek, akkor a főleg warezelt dolgok bizony befuccsolnak.
Szerintem az a megoldás, ha valaki eljut arra az elhatározásra, hogy zenélni szeretne a számítógépén, akkor kezdje a kályhától. Azaz format c:, majd szépen feltelepít egy tuti windózt, (az se baj, ha boltban veszi) nem feltétlenül kell az sp2, max az usb2 miatt, majd mehet fel a hangkártya, ezután pedig a host progi. Az addonokat csak ezután és szigorúan csak olyan plugineket rakjunk fel, amik tutira kellenek. A sok felesleges dll megint csak zavart okoz.
Ha ez a rendszer így megáll és teljesít is, akkor lehet próbálkozni a netes csatlakozással, a vírusírtókkal, meg az összes olyan aprósággal, ami úgyis szét fogja cincálni a stabíl rendszert.
Okosabbak úgy csinálják, hogy egy másik vinyóra felraknak egy netezős, játszós rendszert és kapcsolgatnak ide-oda.
Még okosabbak két gépet használnak...
Kérdés hogy milyen oprendszert használsz(nem e butító példáúl multimédiára optimalizált vagy esetleg home edition), mert ha jól tudom ez egy audió syncronizáló interfész.Egyébként ez adóthat hibás telepítésből is vagy a rendszer régiségébőll adódóan a dll sérüléséből is(esetleg egy vírus vagy féreg miatt). Ez esetben ajánlom hogy próbáld meg újra telepíteni a cubaset. Ha ez nem segít akkor ez windows esetében reinstall/uinstall sajnos és minden képp xp professional(natur, nem össze vissza állítottat) és lehetőleg angolt mert az egy kicsit stabilabban is dolgozik.
Remélem segítettem valamit.....
u.i: elfelejtettem azt ha esetleg ez crakelt cucc(mind a windows mind a cubase vagy csak az egyik a kettő közűl) akkor ez lehet egy program bug is.(persze nem feltételeznék rólad olyat hogy illegális szoftokat használsz :) )
Szia.
Az SX-et nem használom, ezért nem megyek bele, majd mások leírják neked a pontos belövését.
Ha használható GM szoftot keresel, akkor az Edirol HyperCanvas is elfogadható, ami a VSC - szerintem - későbbi változata. De ugyan így HQ Orchestra, illetve a HyperSonic is járható út.
Most mondjam azt, hogy a Roland márkaboltban kapható?...
Helló olyan problémám lenne, hogy a Steinberg Virtual Bassist azt mondja, hogy File SYNSOACC.DLL does not have the expected interface. Nagyon szeretném kipróbálni a programot, tudna valaki segíteni?
Sziasztok !
Fender Strat-Gt8- Roland E-35 ügyben zaklatnálak titeket !
Gitáros Vagyok és Cubase Sx-et használok rögzíteni. Érdeklődnék, hogy Valaki tudna e tippeket adni, hogyan lehet a Midit használni, mert ehhez én nem értek. Vettem egy E-35-öt csak Bill szólamok feljátszására.Valamint keresném a Roland VSC - progit, de nem találom senkinél. Nekem meg volt , de nem Találom és Gm (mid) file-ok lejátszására keresnék valami Jó Softvare Synti progit. Köszönöm és Jó zenélést Mindenki - Net ! :))
Lehet hogy valami számítógépes beállítás nem stimmel mert próbáltam tegnap a pre out-tam mono kábellel line in-be de rá se baszott. Lehet hogy az erősítőn beállított kis hangerő miatt (bár nem hiszem)...
B@ndi, olyan 15 ezer környékén lehet venni Behringer MIC100-as egycsatornás miksi előfokot. Szép vonalszintet produkál és megoldja a problémád. Akár egy gagyibb, mediamarktos miksivel is próbálkozhatsz.
Arra, hogy a meglévő miksid miért nem szól, nincs ötletem.
""Egyébként mindegy hogy egy mono vagy sztereó aljzatba milyen dugót dugsz be..."
Kijavítanálak: nem mindegy. Egy sztereó aljzat, bizonyos cuccokon lehet éppenséggel szimmetrizált, vonali csatlakozás is. Ez azt jelenti, hogy a vonalszintű jel +/- melegpontokon és a testen közlekedik. Más néven TRS dugó, azaz tip-ring-sleeve a hagyományosan sztereó dugó. A tip a + jel, a ring a - jel és sleeve a test. Monó dugó esetén a - jel a testre kerül, ami aszimmetrizál és ezáltal megváltozik a jelszint, mely illesztési gondokat okozhat.
Persze ez nem egetverő hiba, csak hengerőveszteséggel jár. Nagyon ritka az a helyzet, amikor az ilyen jack-es, szimmetrikus csatlakozón fantom táp is közlekedik, mert akkor egy monó dugó azt jól hazavághatja.
Egyébként meg a mono-sztereó kérdésben igazad van.
Sajnos nem sok közöm van az említett pda-k hoz, de kicsit körbe néztem és itt egy pár dolog (amit mondjuk már lehet sőt valószínű hogy te is megleltél).
http://pda.lap.hu
http://www.pocketpcsoft.net/php/newresults.php?type=music
Nem tudom hogy ez a te yakumo-dra mennyire realizálható, de mondom én nem vagyok tisztába ezzel az eszközzel, de azért remélem segítettem.
Szarból nem lehet várat építeni. Egy "aránylag" jó felvételhez "aránylag "jó amplitúdó kell különben a késöbbi erősítésnél iszonyatos zajt fog termelni. Minden képpen kell egy bizonyos mikrofon előfok. Ez egyébként nem csak ebből a szempontból fontos(de mivel ez hosszú lenne itt egy link http://www.emilrulez.hu/hangiskola.html).
Egyébként mindegy hogy egy mono vagy sztereó aljzatba milyen dugót dugsz be. Ez igazából a sztereo esetében fontos hiszen ha ilyen ajzatba mono dugót dugsz be akkor az egyik oldal elfog veszni(mondjuk ez logikus).
B@ndi,
A preamp out általában mono. Ezen a Pívín biztosan.
A füles kijárat is ugyan onnan kapja a jelet, mint az előző, csak itt egy illesztőfokozat van a fülesekhez.
Általánosságban a gitárerősítők preamp kimenetéről leszedett jel nem az a hűde frankó. Én esetenként kiegészítő sávként szoktam rögzíteni, de nem jeleneik meg rajta az egész erősítő karaktere. Ez érthető is, hisz a végfok (végcső) nem dolgozik ezesetben és hát a hangszóró sajátosságai sem érvényesülnek.
Ha a cucc gain-je, ezáltal a crunch, vagy drive-ja állat, akkor használható a preamp jel, de mindenképp másként fog viselkedni egy felvételen, visszahallgatva egy hifin, vagy a pc-hangszórón, mint a saját hangszóróján.
Ha nem kell nagy minőség, akkor azért használható.
Hát én próbáltam a Micro Cubeal felvenni vonalkimenetéről, ami ráadásul hangfalszimulátoros. Hát nagyon nem szólt természetesen, olyan műanyag hangja volt. (Legalábbis a Recto résznek, a többivel nem nagyon kísérleteztem.)
Aztán kipróbáltam a gagyi 200 forintos számítógépes mikrofonommal és tök faszán megszólalt, 0 zaj és szép hangos jel. Arra kell figyelni, hogy általában minden hangkártyán van mikrofon boost, azt ki kell kapcsolni, és úgy felrakni a mikrofon hangerejét maximum közelébe. Ha kevés, akkor meg inkább az erősítőt kicsit feljebb hangosítani.
Egyszer raktam a mikrofont közvetlenül a hangszóró elé, akkor nagyon fos lett, de kb 10-15 centi távolságból már szépen fel tudtam venni.