Legkisebb késleltetést a legkisebb nem sercegő beállítással lehet elérni értelemszerűen.
Amúgy hangkártya driverek közül válassz ASIO drivert (de ne multimedia meg hasonló emulált drivert) aztán 10 msec vagy az alá próbáld állítani a késleltetést. Persze nem írtad milyen kártyád van, de ha mondjuk valami Audigy, akkor ha jól emlékszem 48 kHz-re át kell állítani a mintavételt hogy normálisan működjön. Ha valami alaplapi AC97 chipes csodával akarod megszólaltatni az egészet, akkor előtte tedd fel az ASIO4ALL drivert, azzal talán sikerül is. A késés amúgy gép-memória-processzorfüggő is, szóval tanulmányt lehetne írni kb róla hogyan lehet csökkenteni a latency-t.
japp az lesz majd, hangszerboltban cseszték mondani h hülye barom ne vedd meg a gameportost mert semmire nem mész vele, csak aza baj h usb s meg kibasz drága 12 környékén láttam, akkor már aza átalakító is jobb megoldás
így világos.
ratyi kábellel nem érdemes, mert a midihez kicsit speckóbb kábel kell. Nem mindegyik gémportos tudja a full midit ugyanis.
Az alaplapi hangkátyát a biosban az onboard devices menűben kell letiltanod. Egyszerűen disable-re állítod és a game/midi portot is kikapcsolod. Az Asus-nál ez asszem külön-külön műxik.
De még ezek után sem biztos, hogy az olcsó hangkari tudja a midit.
Nekem van itt valahol elfekvőben egy profi midi kábelem gémportra. Ha kell, akkor előbányászom.
Első próbának nem rossz.
Viszont a későbbiekre nézve okos lenne egy usb-s midisport-ot, vagy vmi hasonlót beújítani.
pc vel összekötés nekem mopst még nem a felvevésre kéne, hanem hogy a neten lévő beállitásokat át tudjam vinni a multire, vmint elég sok rész van amit gépen tudok szerkszteni
köszi szépen, hálás vok, csak a pedál midizhető, a 2. hangkártya meg fura, nem tudom letiltani a másikat igy nagyon ratyi helyzetben vok, alaplap leirásában van h lehet kapni 100 ftos kábelt amit rá lehet kötni alaplapra és gameport a kimenetre , ilyen kéne de nincs, ilyen kábellel talkozott már vki?
K.G.Y.!
Nagyjából elsoroltad azokat a kizáró okokat, ami miatt nem lehet jó házifelvételt csinálni.
Ha az elvárásoknak megfelelő kütyüket akarnád összeszedni, akkor abból a pénzből egy jó stúdióban egy nagyon hozzáértő szakember istent csinál belőletek.
Elárulom, hogy bevett szokás a kispénzű zenekaroknál, hogy eljönnek a stúdióba dobot és gitárokat, esetleg éneket rögzíteni, majd mindezt sávonként elviszik és otthon megfejtenek. Csak a felvételek kerülnek pénzbe, de ez sem horribilis, majd az utómunkát már saját időbeosztásotokban akkor csináljátok, amikor akarjátok.
Kevesebb pénzből kijön mindez, mintha mondjuk vennétek a doboláshoz egy használható dobmikrofon szettet, vagy esetleg a gitárhoz egy POD-ot, vagy valami hasonló szimulációs cuccot.
Ajaj! Nna próbálkozzunk a lehetetlennel.
Digitech gnx2. Ez ugye egy pedál? Ha az, akkor kicsi a valószinűsége, hogy midizhető, így a "gameportos midikábelt" jól rejtsd el.
Ez a sorrend: gitárból kábel bele a digitechbe. Annak a kimenetéből bele a hangkártya vonal szintű (line-in) bemenetébe.
Ennyire tök egyszerű.
Ha mégsem műxik valami, akkor valamelyik láncszem nem alkalmas a pc-s zenélésre. (mondjuk az amd-s és 2000 ft-os hangkártyás setup-nál ez könnyen előfordul)
Fontos tanács, hogy a hangkártyán jó esetben 3,5 mm-es jack aljzat van. Ebbe nehezen megy bele a 6,3-as nagy jack. Belemegy, de csak egyszer - és utoljára.
Kell egy fordítókábel, ami azért hasznosabb, mint a 6,3-3,5 átalakító dugó, mert ez utóbbinak a súlya könnyen szétrángatja a 3,5-ös aljzatot a beforrasztásból.
Az sem utolsó szempont, ha a digitech inputjába dugod a gitárt és az outputot küldöd a pc felé. Fordítva nem műxik.
Láttam már ilyet, ezért szólok.
Aztán a legvégső esetben kell egy host progi, amivel tudsz rögzíteni. A meglepetés csak akkor érhet, ha sávolsz, azaz a már felvett témára akarsz ráreszelni valamit és mondjuk a kártya nem támogatja a full duplex üzemmódot.
Ilyenkor érdemes elővenni a jól elrakott midikábelt, rákötöd a 2000 ft-os hangkártyádra és jól meglengeted a fejed fölött, majd elengeded - lehetőleg nyitott ablaknál.
valaki pliiiz help nekem, össze szeretném kötni a effektemet a géppel, van gameportos midikábelem meg +hangkártyám, de nem működuik, vki magyaráázza elnekem lécc onnantol h berakom a hangkártyát mit kell csinélni, kéééérem
msn: kisarnold@hotmail.com
Jaj mindenki. A plugin is program csak az kizárólag szekvenszer alól fut (pl. Cubase, Logic, Nuendo, stb...), a Guitar Rig megy stand-alone és pluginként is, de az amplitube-nak is van olyan változata ami önmagában fut, az Amplitube Live.
2006-04-10 16:59 |
#680
szvsz a guitarrig egy progi is egyben, amplitube viszont csak plugin :S
lehet h tévedek!
Hellosztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni így a házi felvételek terén. A zenekarunkal szeretnék rögzíteni egy demo lemezt, csak ehhez szeretnék tanácsot kérni, hogy a legolcsóbban a legjobb minőséget, hogy lehetne kihozni (tudom ez a kettő azért üti egymást:). Ugyanis stúdiózásra nics sajna zsénk:( Tavaly már rögzítettük a lemezt de nem vagyunk megelégedve vele. Ami rendelkezésünkre állt:Sound Blaster Live 24-bit, nuendo, a dobot bemikkrofonoztuk. Szerintem igazából a hangkártyán és magán a szobán bukott el a dolog még ha a gityókat vonalból is vettük fel, de annak sem volt az a dögös lüktető tiszta hangja, illetve ott van az a kis zúgás, sustorgós hang. Szóval ezek a problémák vannak és ha tudtok öleteket, trükköket kütyüket ajánlani azt nagyon megköszönnénk. Ha esetleg megakarsz hallgatni egy számot küldök egyet és a tapasztalataidat hátha fellehetne használni. hoppus18@freemail.hu Amúgy rockzenéről van szó! tenx
Helytálló az "ultimate", hisz a cucc mindenképp illeszt a gitár és a fogadó eszköz, ezesetben a hangkártya között.
Mivel az esetek legnagyobb többségében a kártyák jack-es, vonali szintű bemenete nem alkalmas a gitár direkt csatlakoztatására.
Ezek ilyen impedancia okosságok, ahol az a lényeg, hogy a fogadó eszköz bemenete mennyire terhel vissza a hangszedő felé. Főleg a régebbi típusú, single coil pickup-ok szoktak ilyenkor zajongani.
Én minden esetben DI boxszal rögzítek gitárt, ráadásul splittelve, azaz a tiszta jelet rögtön a gépbe, míg a leválasztott másik tisztát küldöm tovább a multi fx, vagy az erősítő felé.
A DI után ráadásul szimmetrizált és esetenként +20dB-vel megnövelt a clean jel. A szint garantáltan jó.
A minap két strato fazonú gitárral dolgoztam, az egyik Craftsman, a másik egy no-name márka. Mindkettőnél volt olyan pickup állás, ahol már a vonalban vett jel is borzasztóan zajos volt, de más esetben az erősítő felé is több volt a zaj, mint a jel.
Feltételezem, hogy az Amplitube és a társai gain algoritmusa az ilyen anomáliákra különösen érzékenyek.
jogos, de a POD leírásban is az szerepel, hogy "ultimate DI box" meg most itt ezzel arra akartam utalni, hogy ez a nagy zaj nem azért lehet, mert a jelszint nincs rendben.
Egyszer ráérek, felveszek majd valamit az amplitube-bal, és felrakom valahova. ;]
Kicsit segítek helyre rakni a kifejezéseket: a DI box alapvetően az aszimmetrikus jelből (ilyen a gitár, a sima vonali jel, stb) csinál szimmetrikus, professzionális csatlakozásra alkalmas jelet. Ezt teheti trafóval, illetve ún. servo-balanced áramkörrel. Ez simán egy ic-s, tranyós megfejtés.
A POD, ha jól tudom minden oldalon aszimmetrikus, bár lehet hogy a POD Pro, rack-es kivitele tudja a szimm. kimenetet.
A szimulációs hangzások terén kár tovább rágódnunk, mert ízlések és pofonok, mindenhol más az, ami tetszik. Volt olyan gitárosom, akivel nem tudtunk használható hangot kihozni a podból, míg az Amplitube és a Kjaerhus EQ együtt csodákat művelt a gitárszanddal.
Ez egyébként a keverés fázisban is feeling függvénye.
Nincs rövid reverb! Én még nem hallottam.
A zaj meg egy jó humbucker-es les paul-lal nem is létezik...
Hali!Nem tudtok olyan sz.gépes progit mondani,amivel a szintin floppyra felvett Midi zenék a gépen nem szólnak ratyin,hanem úgy szólnak,mint a szintin vagy valahogy úgy.Egyébként Yamaha dgx 300-asom van!Köszi kovacsriki@freemail.hu,vagy csak írj a fórumra,hogy honnan lehet letölteni.
Tudna nekem valaki valami forrást adni hand digitalizálás körben? Egész pontosan történelmi áttekintés érdekelni, hogy honnan indult az egész hang digihtalizáls, mikor, miért, stb.
Te nagyon rá vagy állva erre az Amplitube 2-re
Azért azt jobb, ha tudod, hogy illegál változat ebből valszeg még sokáig nem lesz ilyen-olyan okok miatt.
Szerintem vapenak sincs meg, mert azt írja, hogy kipróbálná...
Sziasztok!
Van egy kis problémám: mult héten telepítettem egy zsír új rendszert. második nekifutásra elég jól sikerült, már egy hete fagyás meg eseménynaplós hibaüzenet nélkül müxik , már csak egy kis bug maradt amit nem tudtam megfejteni:
Cubase SX3-Rewire-Reason3 módban megszakad az audio hogy ha pl. sample-cserélek a Redrum-ban vagy új hangszert hívok be a Reason-ba , próbábol felraktam a Cubase LE-t is de az nem produkálja ezt a hibát. Én valamilyen Cubase-es beálítási probblémára vagy valamilyen XP-s rendszerbeállítási probblémára gondolok.
A Gép: ASUS A8N-e, AMD 64 3200+, E-MU1212m, WinXP SP2,
Tudtok valami okosságot erre?
nrb válasz | megnéz 2006.03.20 1022 (812)
OK. ;)
Akkor most már minden kerek...
Tapasztalatom nincs, de nagy valószínűséggel a rosettás megoldás nyökögős...
---
Csak már jönne az az SX4 ;)
(Arra tippelek, hogy Frankfurtban a Musikmessén bemutatják...)
Előzmény: Zeeman (811)
Zúzda metálra nem jók a plugin torzítók. Rockara/hard rockra lehet, de dzsi-dzsit nem tufsz vele csinálni csak dzi dzi-t.
Azért persze az Amplitube 2-őt kipróbálom, hátha... Zajt meg meg lehet oldani X-Noise -al. Nagyon jó kis plugin, a vízból veszi ki a zajt.
Azért nem hiszem, hogy kábellel, más hardverrel van a hiba, mert minden mást ugyanezekkel a cuccokkal használtam, és egyikkel sem volt semmi gond, csak a szofttal. illesztetten vittem a kártyára a jelet, értem ez alatt, hogy a POD_on keresztül, amin minden bypassolva volt. Olyankor olyasmi, mint egy DI box. :D tekergetten a jelszintet ide oda, mindenhogy zajos nagy gain mellett. Az ampltube chrunch csatija amúgy tetszik, de a higain beállításokkal nem jön össze. (ja igen, én erről beszéltem alapvetően, a chrunch/clean az nem zajos) Mondjuk nem is erőltetem, mert alapból nem tetszik a hanga, meg minek ha van POD. :)
Nem vettem személyeskedésnek, csak azzal is azt akartam mondani, hogy ha valami mással lenne gond, akkor az mással is szarakodna. Legalábbis nekem ezt diktálja a logika, de biztos van valami, amire nem gondolok, ha másnak meg jó.
Kiváló sajnos nem vagyok, átlagos esetleg :)
Jó, hát ha azt mondod jó, akkor biztos jó, én nem értek hozzá annyira, nekem nem sikerült. Csak úgy emlékeztem, hogy amikor korábban már volt erről szó, hogy azt mondtad, ez mindig zajos.
Ma is próbáltam, olyan a hang, mintha a torzító elé lenne kötve egy rövid reverb. nyomok egy tompított dzsi-t, az amplitube.nak meg van egy ilyen 1-2 tizedmásodperces lecsengése. Pedig tuti semmilyen más effekt nem volt, se Nuendoban, se a kártyán.
Nem értem az összefüggést.
Egy halál profi előfok is lehet zajos, ha vacak kábelt, rossz miksit, vagy hasonlókat dugunk rá.
Nyilván, ha egy algoritmus jelentős gain szabályozást emulál, akkor a zaj is beléphet a képbe. De hozzáteszem, hogy ugyan annyira a GR is zajos, sőt.
Ha megnézzük, hogy milyen clean szand kerül be a gépbe, akkor máris el tudjuk dönteni, hogy mennyire lesz zajos egy HiGain beállítás. Sokat segít, ha pl a hangkártya szimmetrikus bemenetéhez, vagy a pult szimm. bemenetéhez már egy di-box-szal illesztjük a gtr jelet, így csökkenthető a zajtényező.
A szand a kézben-re meg feltételezheted, hogy nem személyeskedésnek szántam. Gondolom, hogy kiváló gitáros vagy. Nyilván magadnak Te vagy a 100%-os tapasztalati arány, viszont én nap, mint nap foglalkozom számtalan gitárossal és tudom, hogy ugyan az a beállítás egy erősítőn, egy multin, vagy akár a soft cuccokon ég és föld eltérést mutathat. Így van ez a dobolásnál is és minden egyéb hangszernél. Sőt még a stílusok is meghatározók.
És hozzáteszem, hogy a mai napig a hardveres megoldások híve vagyok és - most figyelj! - a profi, gitáros ismerőseim mutatták meg nekem a szoftveres szimulációkat, mind Pod szinten, mind pedig számítógépes szinten. És azért hittem nekik, mert meg is tudták mutatni, hogy mit tudnak ezek.
Egyébként mióta az utóbbi hozzászólásomat írtam ide, folyamatosan gitár szandolással foglalkozom a stúdióban egy lemezanyagon és némileg ki kell egészítenem a gondolatot. Ugyanis a szoftveres hangzások bizonyos stílusokban a kemény, erősítős, preampos szandok mellé, mint kiegészítő megoldások jöhetnek csak szóba. Ez így korrekt. Viszont tényleg vannak olyan tipusú zenék, ahol nagyon jó végeredményt lehet ezekkel is kihozni.
Múltkor nem te mondtad véletlenül, amikor kérdeztem, hogy miért olyan zajos az Amplitube, hogy hát az ilyen? Ha nem akkor boccs.
Amúgy a "szand a kézben"-re reagálva, más cuccokkal nincs problémám szandot illetően, csak a szoftveresekkel, szal nem a kezemmel van a gond. ;]
Amlitube és Guitar Rig, sőt Warp vst és Nomad Amp legends, mind nagyon jól használható plug-inek. Lemezeket készítünk velük. Meg lehet hallgatni!
Mint ahogy már sokszor elhangzott: kézben a szand...
én megnyüstöltem az emlegetett szoftokat és pozitív a tapasztalat.
ami számít az egy jó hangkártya, na nekem az is volt az emlegetett 1010, csak nem zoom, hanem delta
zajprobléma nem volt, az amplitube "80 metal sound presetje meg egy-az-egybe macalpine. betettem zenébe és nagyon jól szólt.
persze a "dinamika semmi érzet" az könnyen kijön, mert KOMOLY hangfal kell, ami kibírja a gitárt nagyobb hangerőn. zongorázni is csak full hangerőn lehet softtal, mert akkor lesz dinamikus. zsebhangerőn nincs dinamika, mitől is lenne
Jó kis multi volt az. Leginkább "a gitárhang nem vész el csak átalakul" jelzővel lehetne illetni. Egyedül az volt vele a baj, hogy a használatiba nem írták bele, hogy mivé alakul. Bár lehet, hogy eredetileg beleírták, csak aztán ki kelet cenzúrázniuk.
sandornak akartam írni, csak nem oda kattintottam. Egyébként ugyanaz a véleményem mint neked, csak gondoltam nem árt kicsit jobban kifejteni, mielőtt valaki elkezd zoom1010-el hegeszteni, mert azt hallotta hogy a rig2 rossz.
Jó, hát én is azzal kezdtem, hogy ha van hozzá gép akkor meg lehet vele próbálkozni, pézbe nem kerül, de nem kell tőle azt várni, hogy lesz az embernek otthon egy raklap zsír feje, meg csúcsminőségű effektje. :D
Ha oothon nem lenne semmi értelmes cuccom, csak mondjuk valami zimmezum effektpedál, akkor talán rig2-őt használnék. Vamp, POD meg GT esetében már nem olyan biztos.
hát, én szarakodtam amplitube-bal, guitarriggel, hogy lehessen utólag buzerálni a hangszínt, de sehogy nem vergődtem zöld ágra. Nem is szólnak úgy, mint pl egy POD, dinamika nagyon kicsi, és számomra használhatatlanul zajos volt, pedig TFT monyó van, meg EMG pikap, szal nem máshonnan jött a zaj.
jó az a guitar rig 2 és az amplitube is...
talán azt nem kéne várni, hogy a témákat helyetted eljácca (sic!),
mert azt tényleg nem megy neki :))))))
amúgy bass-ra is elég jó.
persze nem egy Mesa Triaxis, de azért nem annyira rossz, mint egy Tesla lemezjátszó gitártorzítónak használva
Ilyen egybe progi, ami jól is szólna szerintem sincs. Közelítő megoldások persze vannak, mint pl. talán a rifftaker meg hasonló játékok, de ha a hangzás is számít akkor szerintem időpocsékolás. Meg kell tanulni használni a Nuendo/Cubase/Sonar/Samplitude közül az egyiket, aztán arra építeni. Többi progi szerintem egy idő után zsákutca, én legalábbis több időt töltöttem el azokkal mint kellett volna, mire rájöttem hogy fölösleges volt.
Hát, nem tudok róla, hogy létezik ilyen komplett cucc egyben, ami jó is.
Én Nunendo 3-at használok, ez a felvevő. Aztán ebbe lehet pakolni akármilyen VST plugineket, instrumenteket, gyakorlatilag amit akarsz. De ezek külön cuccok, nincs benne alapból.
én személy szerint DFH dobmintakészletet használok, ehhez egy Battery2 samplert, és úgy megy a Nuendo-ba, gitárra meg jelenleg a POD-ot, és VST plugineket/effekteket. Basszgotyóra ugyanazokat a cuccokat, mint gitárra. Sztem ez sem megoldható szoftverrel normálisan, mmint hogy gitárból csinálsz basszgitárhagot. Max ha van egy Variaxod. De annál már olcsóbb venni egy basszgitárt.
Garageband-et nem ismerem, de ha jól sejtem az egy komplett felvevő, nem? Abban meg a Nuendo/Cubase-t tudom ajánlani. De ha meg van előfok, akkor minek a Guitarrig? Az nem felveő, csak egy VST plugin.
Hát, ha fasza minőséget akarsz, akkor sztem felejtős. Nincs elég dög benne, meg elég zajosak is ezek a szoftos dolgok. Amplitube is van nekem, az se igazán használható.
Valami külső előfokkal próbálkozz. Minden valószínűség szerint kb egy hét múlva eladó lesz a POD-om, jó áron. Tudom ajánlani, referencia van rá bőven, hogy kik használják, és milyen eredménnyel. PC-s felvételhez tipikusan kurvajó. ;]
Erre voltam kivancsi.
Igazabol a MAc-es GarageBand pc-s alternativajat keresem, hogy ne kelljen mar venni 4 kiloert egy gepet, ha fel akarok venni kurva egyszeruen, fasza minosegben, es szeretnek dobot, meg mindent alairkalni...
Mire vagy kíváncsi?
VST cucc, elméletileg jó dolog lenne, gyakrolatilag nem túl jóra sikerült. Ha van jó hangkártyéd, tudod használni, gyakorolni, szórakozni, de nagy dolgokat nem kell tőle várni.
Szerintem nem!Nincs 1 ismerősöd se aki v.hol dolgozik,ahol stúdió is van?Én pl. egy faluban élek és 2 ismerősöm is van,aki ingyen bevisz a stúdióba. Sz.tem számítógép,számítógép és a stúdió,stúdió között is van különbség.Viszont ha csak 2 gitár lesz,akkor próbáld meg.Én a Virtual Dj-t ajánlom.Keress rá GOOGLE-vel.DE VALAKI SEGÍTSEN NEKEM IS!!!!!!!!!!!!!
sziasztok.
Azt szeretném kérdezni, hogy a méregdrága stúdiók helyett ha otthon számítógéppel szeretnék hangfelvételeket készíteni, lehet e tűrhető minőséget produkálni, és ha lehet mivel?
(Kétszál aktív piezzos klasszikus gitár dalát szeretném felvenni)
Hali!Nem tud v.ki olyan progit mondani nekem,amelyikkel a MIDI zenékkel tud v.mit kezdeni?(mindegy,hogy mit de télleg akármilyen lehet),és egy olyan progit,ami feltuningolja a hangszíneket,és szét lehet bontani a Midi zenét sávokra?köszo:kovacsriki@freemail.hu
Machineus,
Nem szívesen tartanék kiselőadást ebben a témában, de mivel alapvető kérdéseket fogalmaztál meg, veszem a bátorságot és hangot adnék néhány gondolatnak. Annak ellenére, hogy ezen a fórumon rengeteg olyan zenész írogat, akik tökéletesen vágják a szoftveres hangszintézis minden apró műhelytitkát.
Mivel jómagam még a full analóg zeneszerkesztés idejében tanultam ezt a szakmát, de foglalkozásomból fakadóan viszonylag naprakészen át kell tudnom látni a szoftos megoldásokat is, némi összehasonlítást tudok tenni a technikák között.
Szerintem az a lényeg, hogy azt tudatosítsuk magunkban, hogy a szoft-megoldások csak abban az esetben tudnak maradéktalan eredményt, sikerélményt és örömet okozni, ha jól működő, megbízható hardveren futnak.
A közepesen gyors gép sajnos eleve kizárja, hogy azt az eredményt kapjuk, mint egy célhardverrel.
Manapság egy 3 Ghz körüli, (nembaj, ha 64bites), min 1 G ram-mal szerelt, intel bázisú (ezen most sokan hőzöngeni fognak...)pc a gyorsnak mondható gép. Sata vinyó, márkás alaplap (Asus, Gigabyte) a további fontos elemek.
Hangkártyának az oly sokak által imádott Emu 1212 lenne az alsó határ, de ha csak midizni akarsz, akkor a 0404-es is szóba jöhetne.
Ezeknek jók a konverterei, a pontos visszahallgatás miatt fontos, updatelt az Asio2-es drivere (ne kérdezd, hogy ez mi, mert erről rengeteg szó esett már itt.) és olcsók.
Ha az összes szoftszintit és szoftszamplert megveszed a kereskedőknél, akkor eleve már többszörösét költenéd el egy jó workstation árának, úgyhogy ezügyben csak a lelkiismeretedre hagyatkozhatsz...
Késés, azaz latencia van a leütés és a megszólalő hang között, mely értéket a hangkártya Asio lehetőségei, illetve a host program (Cubase, Reason, Nuendo, Samplitude, stb) ezen kezelési készsége határoz meg.
De hozzáteszem, hogy némely esetben ez a latencia rövidebb is tud lenni, mint a herdveres gépeké (!)
Viszont ez a latencia a munkád során növekvő hangszinigény következtében folyamatosan nő.
Szükség van-e hangmodulra? Hát ez jó kérdés, mert a hangmodulos (szintis, hardveres) midizésnél minden, a szintézissel foglalkozó számítást a vas célprocesszora végez, azaz nem a pc-d. Egyik legfontosabb momentum a polifónia. Ha már túl magas a megszólaltatott hangok száma, akkor a modul nem játssza le a sorban következő hangot. A pc-s megoldásoknál ez nem ennyire egyszerű, mert bármilyen hasonló esetben elkezd akadozni az egész rendszer és a teljes projekted válik mindaddig hallgathatatlanná, míg meg nem szünteted a túlterhelő okot.
De persze a guruk mindezt jobban tudják és nyilván van megoldás...
Egyébként a jó hangmodul arra való, hogy biztonságosan tudjál jóminőségű hangokat megszólaltatni és ne kelljen a pc korlátaival állandóan parázni.
Az a baj a pc-vel, hogy sokan azt hisszük, hogy mindenható és ezért irdatlan sok feladatot bízunk rá egyszerre, melyet aztán csak szépen, akadozva hajt végre (vagy nem) és nincs meg a sikerélményünk.
Míg a hangmodulos zenélésnél a pc, vagy bármilyen más gép csupán a midi információkat kezeli, melyek nagyságrendekkel kisebb terhelésű adatok.
Viszont a modulos felszerelésnél kell keverő, kell egy rakás kábel, egy csomó midi patchbay, router, port.
Ja nincs olyan modul, amiben minden hang maximálisan jó lenne. Van, amelyik zongorákra, vonósokra jó, vannak, amelyek stílusokat hoznak jól és aztán vannak a szemplerek, melyeket rakás hangmintával kell feltöltened.
Ugyanez vonatkozik a szoftos dolgokra is. Ugyanígy vannak cél"gépek" ott is és ugyanígy kezelik a betölthető hangmintákat a szoftszemplerek.
Szerintem a hibrid megoldás a célravezető. Kell egy jó modul, de az sem baj, ha billentyűs szinti, ugyanis azért a beviteli eszköz is tudjon profi commandokat, pl aftertouch, dinamika érzékenység, split funkciók, layerezhetőség, stb. És ezen felül jöhet a szoftos vst gyűjtögetés. Ott legalább ad acta teheted, ami nem szól jól és csak azokat futtathatod, amiknek az ízlésednek megfelelő a hangja.
És végül vigasztaljon az a tény, hogy már hallottam jónéhány olyan anyagot, ami kizárólag szoftszintikkel készült és igencsak realisztikus élményt nyújtott még akusztikus hangszerelésnél is.
Lenne néhány totál amatőr kérdésem, amik ugyanakkor nagyon is kapcsolódnak a témához. Ha van 1 perced és tudod a válaszok valamelyikét, kérlek pötyögd be.
Van egy MIDItethető billentyűzetem és egy közepesen gyors gépem. Nem szeretnék vagyonokat költeni workstation szintikre, ugyanakkor szeretnék zenét komponálni és rögzíteni.
1. Mi(k) szükséges(ek) pontosan ehhez?
2. Hangkártyából milyen típusú?
3. Szükség van -e hangmodulra? Ha igen, kiváltja -e a hangkártyát? Mire jó a hangmodul és mire nem?
4. Milyen progi(ka)t használjak erre a célra?
5. Gépkonfig milyen legyen?
6. Tényleg van késleltetés a leütött hangok és aközött, ahogy a számítógép észleli ezeket; ha igen, hogyan kezelhető?
7. Előállítható -e midi bill+sz.gép segítségével olyan minőségű zene, mint a workstationokkel?
Ezt Field írta: A topicot több okból nyitottam. Részben az amatőr és a profi gépzenészek tapasztalat cseréjére(mert ahoz képest hogy hangmester.hu nincs ilyen vagy ehez hasonló topic de az is lehet hogy én nem vettem észre :) ),a másik ok az a félre értések tisztázására miszerint a sok úgymond "igazi zenész"(ezt úgy értsd hogy rendes akusztikus hangszeren játszik) rendkívűl fenn hordja az orrát mondván hogy az elektronikus zene nem zene és csak egy gomkbot kell lenyomni és szól a zene :)))) Akkor kérdem én hogy ez melyik gomb????? :))))
Tehát mindenki elmélkedéseit, tapasztalatait, és filozofáit várom, aki építő jelleggel és nem sértegető jelleggel tud szólni az adott témához.
Ezt Dani írta: 1. Van kurva igényes, 100% elektronikus zene. Egy-két Café Del Mar válogatástól már szartam be! Mondjuk ott nem az összes szám 100% gépi. 2. Nagyon sok a gagyi DJ, csak el kell menni egy alap klubba, s heti 6 napból 5-ön kurva szar zene van. Az a bizonyos gomb, ami szerintük elég ahhoz, hogy kiálljanak a nagyközönség elé, az EQ. Nem, nem emocionális intelligencia, hanem az equalizer... :)) Nekem kb. ennyi a véleményem. Kurva részegen már pörögtem ilyen zenére, mert a csajnak, akivel voltam, bejött. De nem akarok többet ilyen csúnya dolgokat tenni...
Ezt Field írta: Szerintem a legtöbb ember nincs tisztában a mai számítógépes zenélési helyzettel. Mindenki azt hiszi, hogy ez olyan marha egyszerű, holott szerencsétlen otthoni amatőr zenészünk, pc-jén igen csak küszködik, hogy egyáltalán szóljon valahogy az a sound, vagyhogy egyáltalán egy olyan hang is kijöjjön ami tényleg jó is lehetne. A legtöbb problémát szerintem az ehez hasonló didgitális rendszereknél a minőség jelenti persze csak ha pc-ről beszélünk (és itt nem szeretnék senkit pc vs. mac harcba keverni csak tényeket emlíek). Vannak minőségibb illetve gyengébb (azaz a szó szoros értelmében gagyi cuccok). Jobbak pl. a natív témák és még talán a reason is ide fér a cubase-el hisz a minősége silány de javítható ellentétben pl. a fruity loops, magix stb. fosokkal. Itt nem savazok csak a tapasztalataim szerint írok.
De vissza térnék arra hogy, miért nem ismerik el az akusztikus zenészek a mai nem populáris hanem underground elektronikus soundokat?? Hisz ha belegondolok én egyedűl a gép előtt százezerszer több funkciót csinálok mint egy gitáros, mert hisz ő ott van a hurjaival és ennyi(persze ezzel nem leírni akarom őket sőt tisztelem őket (amennyiben ők is engem)). Sokan azt mondják hogy a liveozás miatt, de az megsem fordúl a fejükbe, hogy vannak olyan elektronikus zenészek akik valódi liveokat adnak(lásd pl.Krafwerk), de akár számítógéppel is lehet olyan bonyolúlt liveokat csinálni hogy a metallica a fejét fogná :)))) Viccesen hangzik de kiváncsi lennék ,hogy mennyire lenne zavarban egy akusztikus zenész kb 150 kis kontroler poti közt 4 szintivel körbezárva(állítom hogy a legtöbben bekapcsolni sem tudnák). Persze nem azt mondom hogy én egyből profi soundot nyomnék egy gitárral (sőt még csak képen láttam ilyesmit:))))) ) De akkor csak egálban vagyunk -gondolhatnánk- és mégsem.
Kérdésem miért ér kevesebbet géppel csinálni zenét mint akusztikus hangszerrel?
Ezt Gregorius írta: mert a hangszer az arra lett kitalálva, ami a nevében van, egy emberközeli használati tárgy... a gép meg képes erre is, de nem hangszer, nem lehet simogatni, nem lehet szeretni, nem lehet ágyba vinni.. tárgy iránti személyes érzelmek... igen...
mellesleg a hangszer ott és akkor szól, a gépre meg felrakom amit akarok egy időalap szeint oszt hadd szóljon...
nekem nem tetszik a gépi dolgo mert csalásnak tartom... olyan, mint a guminő... lehet a megszólalásig lekoppintani, de akkor is csak egy élettelen bábu marad...
Ezt Field írta: Másik kérdésem hogy miért nem ismerik el az elektronikus tartalommal bíró zenék művésziességét? Miért csak egy herélt férfi hangja lehet művészi(gondolok az operára)?
Ezt gaben NL írta: el kel választani a dnace, house és egyéb tucci-tucci zenéktől az olyasfajta elektromos zenét mint Jean michel jarre magy a Emerson Lake and palmer... utóbbi 2 jó zene... a lista elején lévő leginkább matek... szerintem...
Ezt Gregorius írta: végül is nem az a lényeg, hogy mivel csináljuk a zenét hanem az, hogy benne van e a dög vagy sem... gitárral is lehet lakodalmas rockot nyomni... a belem meg kifordul...
Ezt Gregorius írta: egy hangszer nem csak zajkeltő eszköz, az egy tárgy amivel az ember szoros kapcsolatban van... fizikai kontaktus alakul ki, és ez fincsi dolog...
Ezt Gregorius írta: figyu, szerintem hiába magyarázom... a hangszerben élet van... a bográcsgulyásban is élet van, de a tubusos űrkajában nincs élet, ehető, tápláló, íze is van, de nem dög... érted már ?
Ezt birta írta: A számitógépnek nagyon sok felhasználási területe van és nagyon sokféle zenész használja a maga területén. A végeredményből levonható hogy milyen szinvonalú muzsikus használja. A stúdiók világa 180%-ot fordult a computerek megjelenése óta. Rengeteg időt spórolunk meg vele, és lényegesen könyebbek lettek a körülmények. A zenehallgatás ma már általánosan digitális. Nekem személyesen rengeteget segít zeneszerzésben és hangszerelésben, oktatásban. Én lemezfelvételre nem használom ahhoz komolyabb hangszinek kellenének...ahhoz nagyobb memória stb stb stb Egy biztos pontosan tudom mit akarok mikor leülök a géphez
Ezt Snakepit írta: "...Hisz ha belegondolok én egyedűl a gép előtt százezerszer több funkciót csinálok mint egy gitáros, mert hisz ő ott van a hurjaival és ennyi..."
Kát a fa*"!%/=om belevágom, megáll az eszem! Koma! Mire az a gitáros kiáll a színpadra, évek kemény munkájával pengeti azt a hat húr és váltogarja azt a 12 hangot. Öregem neked fogalmad nincs a zenéről...