Ott van az eszközkezelőben a laptopon... minden olyan helyen, ahol az asztali gépen megvan, ott is ottvan... de a nyavalyás reason (meg a guitar pro) sem látja... Még egy próbát megejtek, de ha a GT-8-asomat se fogja látni, a MIDI-USB-n keresztül, akkor tépem a hajamat! Ha valakinek bármi ötlete van.. köszönném megfelé nagyon!
Sziasztok van egy Audio Technica AT2020-as mikrofonom es ehhez szeretnek kengyelt venni. Van hozza gyarilag egy merev tarto, de akarok egy rugalmas ShockMountot. Az Audio Technica-é az nagyon draga. 16.000 Ft szoval van ket par AT2020-am es nem akarok 32.000ert venni hozzajuk kengyelt, mert nem erne meg, szoval olyan kerdesem van hogy milyen egyeb kengyelt ajanlotok????
Sziasztok, tudna valaki segíteni hogy milyen USB-midi csatit érdemes megvenni az alsó árkategóriában ( kb. 12e)? ESI ROMIO II USB-MIDI, Edirol UM-1, UM-1EX Előre is köszi.
Helló-helló, sziasztok!
Légyszives, valaki annyit segítsen, hogy insert pontról ki tudom küldeni a jelet egy 8 bemenetes hangkártyára?
Megtaláljátok a keverőt itt (nem nevetni:P)!
Előre is köszönöm szépen!
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni:
Probléma akadt a gépemmel. Eddig hibátlanul működött a Nuendo 3 Asio4All-al. 3 ms körüli késés. Azt amire nekem kellett abszolút tudta (tehát 3-4 gitársáv, 1 bass vst, AD drums). Nem is volt semmi baja! Aztán csináltam egy reinstallt a gépen -mondván, h studiozunk vagymi. Még utána is jó volt! Aztán egy ideje elkezdett hülyülni:
Lassult az egész program, a hang is késett, recsegett. És a végén már annyira csinálta ezt, h a program alapjáraton is fagyásközeli állapotban volt.
Mondom oké, nem fogok hülyülni csak felveszek egy riffet (ugye ugye a művészet :)) és felraktam az adobe auditiont (ami nem ASIO4ALL alapon megy, ugye). Azzal is hülyült. Audacity szintén.
Mi lehet a probléma? A gépem nem egy NASA feljesztés, de eddig ment rajta tökéletesen minden (AMD sempron 2800+, 1 Gb ram).
Amikor csak simán visszahallgatom a gitárhangot (windows hangerőszabályzó) akkor nem késik.
Köszi a segítséget előre is!
hát, ha annyit tudnék javítani rajta, mint a rádió hangmérnöke, a teljesen hallgathatatlan 40-es évekbeli kislemezen (mondván-tisztességes munkát végez, azaz a 40es években elérhető max minőségre hozta - én simán lennék tisztességtelen.) akkor igen boldog lennék.
ha sávonként lenne, nem kérdezném. épp ez a poén: egy kazin van. - de létezik az eljárás. csak én nem ismerem.
a béz H húrja 30.9 Hz. Itt meg tudod nézni a különböző húrok frekvenciáját.
Azért hallod a béz alsó H húrját mert az alaphangnak vannak bőven felharmónikusai is.
12kHz-n nél lehet low pass szűrőt alkalmazni, de én konkrétan arra a 80Hz(!)-es és akörüli tartományra reagáltam, ami lejjebb írva volt. Na ott ultragáz a low pass. Talán r"n"b és hiphop zenékben, ahol dörgő mélylábdob szerű hang adja az ütemet. meg dizsiben. de ahhoz kell is jóóó nagy hangszóró...
igen elírtam
visszatérve a témához ha a hét húros h húrja kb 60 hz akkor egy öthúros béz alsó h-ja kb 30 hz, de azt nincs hangszóró ami kiadja.hm?meg nem is lehetne hallani.én viszont hallom az 5 húros béz h-ját.
12 khz -nél lehet low past tenni, szokás is néhol.
V
tesaj, megoldódott a zúgás dolog. a problémát az asztali Orion DVD/CD lejátszóm okozta. külön-külön egyik sem zúg, sőt halotti csend (orion vagy a PC). de ha mindkettő be van dugva az erősítőbe (egyik pl cd in a másik line in) akkor rákerül a brumm mindkettőre. Nem szeretik egymást.
high pass lesz az a low pass...
ugyanis a low pass az a mélyeket engedi át (adott freki ALATT), az afelettieket vágja(szűri)
a high pass ennek ellentéte, a beálíltott freki (legyen 80Hz) alatt mindent kiírt, az afeletti átengedi.
gitárhangra low pass szűrőt ráereszteni felér egy hangszórógyilkossággal.
cubase jó barátod lesz.
azon belül VSTi-ként megnyitsz egy batteryt, abba betöltesz egy dobkitet. az adott (dob)miditrack kimenetének pedig a Batteryt adod meg. s lőn dobolni fog. jól. egyre kell ügyelni: a drummap. ha jól van beállítva, akkor minden a helyén lesz (pergő->pergő, lábdob->lábdob stb..) ha nem, akkor esetleg láb helyén egy cin fog szólni. ezesetben újra kell térképezni a batteryben, hogy melyik cella melyik midikód legyen)
elsősorban a már meglévő anyag minőségének függvénye. a hangkártya önmagában nem lesz megváltás, lehet hogy jobb jel/zaj viszonyban és nagyobb dinamikával tudod viszahallgatni(!) és újrakeverni a dolgot-ha többsávos a dolog (persze ehhez olyan lehallgatási körülmények is kellenek, itt a monitorrendszerről beszélek). A jó szofton több fog múlni, mert az érdemi munkát az végzi. Esetleg speciális vasak igénybevétele. A "bármit ki tudnak hozni" szerintem erős túlzás. némi kozmetikázást lehet eszközölni, de csodát ne várj. De ahogy fennt említettem, ez sokkal inkább szoft, vagy külső eszköz kérdése lesz, mint hangkártya.
ú jó hosszú hozzászólásomat kitörölte ez a buzi vasdarab. szóval, a lényeg, hogy naná fejtünk, sőt fejtsünk is megfele, logic-om nekem is van jól, de hamár akkor pc platform (unuseable szaroktól kezdve a samplitudeig) simán dzsalik részemről a dolog, utána bibliába foglaljuk és közhírré tesszük jól. ha kicsit toljuk ezt a hadműveletet, akkor még egy összegzővel is gazdagabb leszek, azt is betölthetjük a kolbászba - bár az vas. összehasonlítani így is jó. bármi kisülhet belőle:) jó lesz így?
A guitar pro-t néztem és abban sem lehet kiválasztani. Ahol ki kell választani, a midi in dolgot, nincs a listában a az asztali gépen megszokott "USB audio eszköz". Nemtudom, hogy a drájvert hogy tudnám felrakni, mert nem is tudom, hogy van e. Mivel az XP-hez plugenpléj a cucc, nem találtam letölthető drájvert hozzá. Amugy swissonic USB-midi kábel... ILYEN Na mindent leírtam... köszi előre is a segítséget!
Szasztok!
Egy kis segítség kellene. Van egy midibilyntyűzetem. Az asztali géppel simán működik, ha MIDI-usb kábellel kötöm össze(Reason). Viszont, ha a laptoppal akarom összekötni, akkor nem látja a reason a midibillt, ha manuálban akaro hozzáadni akkormeg nem tudom kijelölni az USB audio device-t, mert nincs a lehetőségek között. Valakinél előferdült már ilyen, vagy tudna segíteni?
THX
Na, most látom, h sikerült öcsém nickjével hozzászólnom.
Mindenesetre csinálhatnánk egy bounce tesztet, hogy teszem azt van 8-10 sáv (dob, perka, bass, gitár, fúvósok, szinti, vonósok, neadjisten ének) pl. 48/24-ben, és ezeket kell beimportálni a hostba, majd minden állítás nélkül lerenderelni 44,1/16-ba. Ha nagyon meg akarjuk kavarni a dolgokat, a master 44,1/16-os filet még normalizálni is kelljen... Én Logic8-al és Digital Performerrel tudok hozzájárulni a bulihoz. Meg mondjuk a basszussávval. Nos?
amúgy asszem muvimékerben is külön kilehet választani a kép-és hangrögzítés eszközt, tehát a képet a kamerával, a hangot a poddal veszed. nekem webkamerával és toneportal működött.
Sony Vegas!!!
beállítod a kamerát és rákötöd firewire-el a gépre és elindítod a vegasban a viedo capture-t. ez szépen rögzíti a kamera képét, hangját egy DV .avi fileba. közben meg a kívánt hangkártya kívánt bemenetére elindítod a vegas felvételét és már veszi is. így egy időben rögzíted a két eseményt sample pontosan.
utána leállítod mindkettőt és a felvett video-t behúzod az ablakba. mutolod a kamera audiót és egy illeszted a két sávot pl. egy jól látható és hallható rövid hangnál. (ez azért kell, mert nem egy időben indultak a felvételek. ha ezzel megvagy akkor szinkronba marad a két sáv legyen az bármilyen hosszú. érthető voltam? ha nem kérdezz ;)
Egy olyan egyszerű programot keresek amivel tudok video és audio fileokat összeheggeszteni. Szóval a digitális sony kamerámmal felvennék, beírnám a gépembe és a felvétel alatt az Line6 Pod X3 Live-al a PC-re felvett hangot szeretném egybe kreálni. Tehát hogy a felvett képhez ne a kamera gagyi hangja legyen hanem egy jóminőségü sztero hang
Ötlet?
ég és föld a kettő. a firewire jobb mint az usb, másfélszer több zsuga, stabilabb egy kicsit, és teljesen másképp komunikál a számgéppel. és más likba kell dugni.
hogy a vérbe ne múlna? hasonlíts össze egy sound forgeot meg egy nuendot vagy samplitudeot. meg fogsz lepődni. hogy miért van ez? ne kérdezd, de múlik, pont olyan a dolog, minthogy a cubase kevésbé jól rendereli ki a cajgot mint a nuendo vagy a samplitude.
Megvan a cubase sx 3 minden ok lenne midit megtudom nyitni stb. de a hangszíneket nem tudom változtani a cubase hangszíneire. Van valahol hozzá leírás?
ez sztem eléggé el van nézve..de lehet hogy tévedek.....
Hm.... akkor az e frekvenciája olyan 80 hz körül lehet.
a legtöbb gitárt a legtöbb producer low-pass 80hz-re rakja.érdekes.
V
kissoma volt a nevem de nem volt egy ideig netem (ez rimelt) ezért szerintem elfelejtettem megnézni na nagyon szépen köszönöm mindenkinek a segítséget! Mostmár nem kínozlak tobább titeket
Ezt minden stúdióprogram tudja.
Cubase-t próbáld, kurva egyszerű.
De egyszer már leírtam neked, hogy kell ezt csinálni.
Csak akkor még más neved volt.
Vagy simán skizó vagy és minden nevednek újra el kell mondani?
ezt értem... okok csak egy normális programot akarok szerezni nem vagyok annyira benne a studiózás témába. Csak most kezdem házilak. Természetesen mindent bemikrofonozva veszünk fel (erősítők, dob). Szóval tudtok olyan programokat mondani amelyekkel meglehet nyitni egy midi dobkottát és a saját jóminőségű hangszineire váltja a program majd el lehet menteni mp3-ba?
Nnamármost a programon múlik legkevésbé az, hogy milyen minőségű a felvétel. Sőt, gyakorlatilag semennyire se függ tőle. Viszont programot a legegyszerűbb szerezni - letöltöd (ellopod). Amin múlik, az a hangszer, amit felveszel, az ember, aki játszik rajta, a mikrofon, az előerősítő, (ha van) eq és kompresszor, a hangkártya konverterei. Nomeg a rendszer, amin visszahallgatod, hogy hogyan is szól a remekmű. Tök mindegy, hogy cubase, nuendo, live!, samplitude, logic, digital performer, reaper, fruity loops, rezsó (ez utóbbi kettővel lehet egyáltalán hangot felvenni?). Szóval szvsz rossz a kérdés.
Hello
Ez kicsit off de nekem müködött 1 mb-s a netem és miután ezt megcsináltam 1,5-ös lett...
Windows XP +20% sávszélesség visszaállítása.
Kattints a Start menüre > Run (Futtatás), majd írd be: gpedit.msc
Miután megnyílt a Group Policy (Csoportházirend) > Computer Configuration (Számítógép konfiguráció) > Administrative Templates (Felügyeleti Sablonok) > Network (Hálózat) > QoS Packet Scheduler (QoS csomagütemező).
Kattints a Limit reservabe Bandwidth-re (Foglalható sávszélesség) kétszer, állítsd Enabled-re (Engedélyezett), a 20-as értéket módosítsd 0-ra, majd Ok.
Kattints a Set timer Resolution-re (Időzítési egység beállítása) kétszer, állítsd Enabled-re (Engedélyezett), a 10-es értéket módosítsd 0-ra, majd Ok.
Indítsd újra a számítógéped és remélhetőleg te is érzékelni fogod a pozitív változást. A változtatások elvégzéséhez adminisztrátori jogok szükségesek.
inkább 2xx az...vagy tévedek?
a normál zenei a ugye 440 hz az oktávja lent 220 és a-h tehát többnek kéne lenni 220hz-nél+ ha egy h-ra hangolt gitárra raksz egy low-pass-t 80 hz-nél alig-alig hallasz különbséget.
V
Amúgy milyen programot ajánlassz amivel jó minőséggel lehet felvenni? Meg azt akarom kérdezni hogy hogyan tudnám azt megoldani hogy a guitar proba vannak nekem dobkottáim és azt megnyitni egy olyan programmal ami egyből a saját hangszineire váltja vagy olyan host programot ami a drum kit from hell szerű programokhoz átkonvertálja? Milyen programokat kéne megszereznem vagy letöltenem? (isohunt)
hát akkor így elméleti szinten (azaz szerintem) biztosan fel fogsz tudni venni... mondjuk arról már nem tudok nyilatkozni milyen minőségben. hangkártya, miksi, program, mindenfüggő a dolog. sok sikert hozzá!
ezzel rögzíteni biztos nem fogod tudni, esetlen beledugdosni a miksiket és megkeverni a hangot. aztán az outjába nyomsz egy kábelt és kivezeted valami olyan eszközre amivel lehet felvenni... pc, hd, diktafon stb
Hello
Ezzek a cuccal lehet dobmikrofonokat rögtzíteni? A dobosunk 6 mikrofont használ (láb, pergő, ride, lábcin, kiütő cin, tamok). Lehet egyszerre 6 bemenetét használni?
link
mennyire naiv álom, hogy én itthon, gépen, a már sokat emlegetett emu 0404 megvétele, és (remélem) akadálymentes munkába állítása után, régi, elfogadható (hifivel rögzített) demónk minőségét jelentősen feljavítsam? annyit tudok, hogy profik hatalmas munkával bármit ki tudnak hozni szinte hallgathatatlan cuccokból is. én is képes lehetek arra, s van-e esetleg erről valahol valami komoly cikk. magyarul nem találtam, angolul pedig egyelőre ránézésre nem tudom eldönteni mi a jó cikk (ahhoz ki kéne szótárazni :D).
ha valaki tud segíteni, köszi (az eddigieket is)!
mondom, azon felül, hogy le tudja kezelni, már nem a hoston gondolkodom, hanem a tölteléken. Minél jobb VST-k, effektek. Persze, a cubéz beépített effektjei, midi hangszetrei (én LE-t használok) az nem a világ teteje, de egy Batteryvel, Roland Edirol Orchestratorral, meg Izotoppal, Wawes dolgokkal nagy jól meg, úgy, hogy még alátólok audiósávokat és semmi csúszás, semmi szinkronhiba. ez utóbbi dolgok, amit nem tud minden host gond nélkül a minőségi dolgokon felül.
ismerősöm nagy samplitude fanatik mutatta, hogy ewql string vst-t renderelt létező midimapból cubaseben meg sampliban, és a sampli jobban szólt valamiért.. bár én se mondanám hogy ez renderprobléma:) én is cubaset használok egyébként, teljesen elégedett vagyok vele. Kezdet kezdetén Cooledit pro-ban vettem fel audiot, dobot meg kiexportáltam fruity loopsból :D
ha nem tudod/hallod, hogy milyen mértékű a differencia(?), akkor nem lehet tudni, hogy érdemes-e számolni vele...
a mixeket inkább a rossz vagy rosszul beállított VST-k, pluginek tudják hazavágni elsősorban és nem a host.
pár évig Vegassal dolgoztam, idéntől Cubase-el. Renderben nem hallok semmi különbséget. Samplitud-al még nem volt módom összemérni, de nem vagyok biztos benne, hogy valóban így van-e. Nem mintha nagy cubéz fan lennék, mindössze az az egyetlen olyan soft, ami megfeleően tudja egyszerre kezelni a zenémben a MIDI-t, audiót, VST-ket, mindent.
Sok progi vagy erre, vagy arra van kihegyezve. (pl a samplitude csak most kezdett midizgetni, a cubéz vagy 20 éve?) így ezt sem lehet elhanyagolni. Éppen emiatt hagytam a Vegast is ott, mert se MIDI, se VSTi nem ment neki rendesen.
olyat is hallottam hogy pl a cubase meg samplitude között ugyanazt a trackot renderelve kibújt egy pár fülbebotló különbség... bár nem tudom milyen mértékű ez a differencia, de érdemes számolni vele :
Mindamellett, hogy a Gearbox szoftver PODxt modellekkel dolgozik, és latency nélkül tudod használni, a Guitar Rig-gel is simán elketyeg, néhány ms késéssel...ali g () érzékelhető!
Használtan, ha mázlid van, 20-25e között meg lehet csípni.
Egyébként sztem a Guitar Rig nagyon jó móka és meg tud szólalni komolyan, ha jó érzékkel nyúlnak hozzá...
a real-time effektezések eléggé hardverigényesek, mind hangkártya, mint memória szempontjából. Felvételnél is, de soksávos anyag utólagos real-time effektezésénél is. Minél jobb minőséget vársz, annál komolyabb HW/SW park kell.
Az Acid jóval egyszerűbb egy kezdőnek, minőségileg persze, hogy van olyan jó a Cubase, nuendo, stb... Csak aki nem akar midizni annak felesleges és bonyolultnak látszik.
Alap hangkártya is elég, ha az én általam leírt módszerrel csinálod, ha viszont guitar riget használsz, meg amplitubét akkor egy alacsony latency-s drágább hangkártyára van szükséged.
A valós idejű játékhoz meg megintcsak modellezős multieffektet ajánlanék. Egy szoftver árából simán kijön és sokkal jobban szól.
szvsz ugyanabban a harverkörnyezetben a Cubase ugyanúgy megállja a helyét audiorögzítésre, mint az Acid. A felvételi minőség a hangkártyától/HW-tól fog legfőképpen függeni, nem a szofttól. Az más kérdés, hogy utána a keverés/effektezés már szoftfüggő lehet, de ott meg a (VST) pluginektől függ.
Nem érdemes guitar rig, meg hasonlókkal szenvedni.
Az a legjobb, ha minél "készebb" gitárhangot rögzítesz a géppel. Tehát frankó mikrofont a gépbe (persze megfelelő illesztéssel)aztán a gitárerősítő elé rakni. Vagy modellezős multieffekt fülhallgató kimenetét bedugni a hangkártya line in bemenetére.
Azután lehet színezgetni vst, direct x pluginekkel (eq, chorus, reverb, delay, stb...) de óva intenék mindenkit attól, hogy a gitárhang fő karakterét szoftverekkel állítsa be.
A rőgzítésre a Sony Acid programot ajánlom. Gitárra a legjobb és a legegyszerűbb. A Cubase meg a társai billentyűs midizésre valók. Magyarul elektronikus zenékre.
Van ez a guitar rig progi. Viszont késik a hang. Mit lehet beállítani és hol? A latencyket próbálgattam, de azokkal sem lett jobb. SB live 5.1- es hangkarim van. köszi
Artifice harmonic, azaz mesterséges üveghang... Főleg torzított hangszínen használják úgy, hogy kicsit hozzáérnek a hüvelykujjal is a pengető mellett a húrhoz (persze más módja is van)... Jó sípolós hangot hallat.
ismerem őt jól, ő egy főmester. mindenre tud valami megfejtést. citysound az jól, és samplitude 9 is ám. mostanában sokat van otthon, mastering bázist csinált.
mégpedig Samplitude 8-al. De lehet, hogy már upgradeltek 9-re. A Samplitude SE 10 papír (kissé butított a normálhoz képest), ami hasonló kaliber, mint a Cubase LE.
Mastertape tud szerintem ajánlani ilyen szoftvert. Ő egy régi fórumozó aki az Audioplanet stúdióban melózik. Ő árul "bagatel" pízért, ha jól emlékszem Samplitude SE szoftvert. Bár rég nem láttam erre felé. Ha másnem kukkants rá a stúdió honpjára ott is hasonló nick néven van. Vagy ha visszakeresel itt a fórumon egy-két régebbi hozzászólására lehet a profilja alatt találsz kontaktot.