Köszi a tippet A/D, bár kicsit későn olvastam... Közben (tegnap) beszereztem 1 Focusrite Saffire-t (nem LE, hanem a nagytesó) hazsnáltan, de még garos. Most próbálkozom vele, eddig nagyon zsííír.... :D
Hali!
Stúdió előtt szeretnénk kicsit finomítgatni és visszahallgatni az éneket. Hogyan lehetne egy alap hangkártyával valami elfogadhatót kicsikarni? Milyen progi? Esetleg valami extra beállítás?
Előre is köszi!
próbáld meg a saját töredezettségmentesítőjével, eddig nekem az vélt be a legjobban, vegyél egy másik vinyót rak rá át ellenőrizd le, majd a régit próbál formázni lassan ntfs-re. Ha nem csinál fura hangokat amiket hallasz, akkor még használható, de nemsokideje van már szegénynek=elhasználódott!
Zenekarfeloszlás miatt megválok jól bevált sampleremtől az összes kiegészítőjével.
Roland (Boss) SP-505 Groove Sampling Workstatsion
Ami jár hozzá: doboz, eredeti táp, magyar és angol használati útmutató
Amit adok még hozzá: egy 32 Mb-os és egy 128 Mb-os smartmedia memóriakártya, MAUSB SM kártya olvasó, Boss FS-5U lábkapcsoló (indítás, megállítás stb..)
Mindez 90 ezer pénzért! janos pont nemeth kukac gmail pont com
30/6616561
Tévedsz!
Én nem mentegetőztem, csak kifejtettem az álláspontomat.Ha nem tetszik a módszer, akkor nem kell hozzászólni okosakat.Valaki segítséget kért, én segítettem.Te nem.Ha ennyire tudod a szabályokat akkor legközelebb segíts te is.
Addig hagyjuk egymást békén.
totál meghalt/hülyült a vinyóm. látja a winfos, minden mappába be tudok menni de a fáljokat nem tudom megnyitni, elindítani mert kifagy. már a gép indulásánál is a BIOS kiakad és írja, hogy gáz van vele. winfos is mindig scandiskelni akarja. ezernyi bad szektor lett rajta a különböző figyeli programok szerint.
valaki ajánljon szoftvert ami még esetleg heylre tudja állítani. Norton disk doctor el volt vele egy napig de az is csak addig tudta rendbekapni míg újra nem indítottam a gépem. jó lenne nem elveszteni az összes adatom és projectem.
hát, egy midi jellegű basszus van alatta :) de inkább hasonlít a hangja egy mélyrehangolt pánsíphoz mint egy basszgitárhoz nem is nagyon lehet kiemelni mert mégrosszabb lesz... bőgőm nincsen, szóval marad a dobbal való szöszmötölés thx!:)
keverésileg vagyok , ebből indulva ezt sikerült eddig kiizzadni. valakinek van valami ötlete mivel lehetne még szaftosítani? ssl comp-ot, izotopot, meg q10et használtam eddig. thx
Kis segítséget szeretnék kérni. "Megszereztem" az EZDrummer - Drumkit From Hell nevű progit, de mikor Cubase-ben meghívom mint VST hangszert, kér egy authorization kódot, amit nem tudok.
Tudna valaki olyan studioszoftvert ajanlani, ami hasonlo, mint a garageband?
eddig probaltam a Fruity loops-ot es az abletont, de egyik sem az, amit keresek.
koszi, mike
Most rajtam a sor, hogy E-Mu vagy M-Audio legyen.. a puding próbája meg úgyis az evés, szal vásárlás után fog csak kiderülni az igazság. Sajna a közelemben nincs ilyen cucc, hogy ki tudjam próbálni. Ha megvan a cucc, majd írok a tapasztalatokról. Most talán az M-Audio áll közelebb a vételhez, egyrészt olcsóbb (igaz, csak kb. 9 ezerrel), másrészt abszolute fogalmam sincs, melyik lenne jobb...
De arra azért figyelj, hogy bármilyen szuper látenciás hankártyát is használsz, a szoftveres effectek növelik a látenciát. Nekem a maya 44 "normális" felbontásban 2,5 ms-ot tud, de ha realtimeban bekapcsolok mondjuk egy waves z-noise szűrőt, garantált a 10 ms...
Az Absloute-os srácok az E-Mu 0404 (0202) USB-t ajánlották, én M-Audio vonalon a Fast Track Pro-t néztem ki. Érdekes még a Line6 UX2 is. Azt mondod, hogy ezekkel már olyan latency-t lehet elérni (host progitól függően), hogy azt már nem hallani szoft monitorból? Most a lapi belső hangkártyáját használom ASIO4ALL-al (Nuendo + GuitarRig), és érzésre olyan 20-30 msec-nél lejjeb már nem tudom vinni, hiába írja a driver, hogy 7 msec.
ezt már a legmezeibb M-Audio Transit is tudja, mondhatnám, hogy bármelyik cucc tudja, aminek normális ASIO2 drivere van...
inkább azt lenne nehéz kitotózni, melyikkel nem jön össze... a host progi a lényeges még a driveren kívül.
YAMAHA MOTIF ES RACK Magyarországon vásárolt, garanciális, karcmentes, csúcskategóriás hangmodul eladó. Ára: 295e Ft.
Ha érdekel, hívj vagy írj, megegyezünk. Esetleg csere is érdekel.
30/3980333 (délután), susanyi@freemail.hu
Köszi a tippet. Nem ismerem az eszközt, nem tudom, hol lehetne kipróbálni. Olyan kütyüt keresek, amivel olyan kis latency-t lehet összehozni, hogy a PC-n tudjak gyakorolni a VST hangszínek használatával, emellett a felvételeket is korrekt minőségben el lehessen végezni.
Laptopomhoz (Toshiba P100-143, CoreDuo 2 GHz, 2 GB RAM, 5400-as vinyó, USB és Firewire csatik, WinXP Prof.) szeretnék külső hangkártyát venni: zenekartól kapott 2-4 sávos nótavázakra basszusgitárt felvenni, VST plugineket használni (GuitarRig, AmpliTube, stb.). Gyakorolni is szeretnék szintén a VST hangokat kihasználva, tehát szoft monitor fontos alacsony latency-vel. A kártyára max. 50 ezret szánnék. Milyen kártyákat ajánlotok, egyáltalán, egy ilyen összeállításal a fentiek megvalósíthatóak?
Kis segítség kellene a grighez!
Tegnap tudtam(volna kipróbálni először, de egyszerűen csak búgott és egy hang sem jött ki a softverből. Se line inben, sem mic. -ben nem működött, csak a gép a saját bemeneti hangját adta vissza...ha rákapcsoltam a riget, akkor mellete egy jó nagy búgás volt, de maradt a gép alap gitárhangja ami bement a hkártyába.
Sziasztok. Van egy M-Audio FireWire Solo hangkartyam. Szeretnek studio monitor szettet venni hozza es kineztem a 2.1-es M-Audio LX4-es szettet. Van egy dolog amit nem tudom meg lehet-e oldani, vagy hogy hogyan mukodne egyutt a ket cucc, meghozza az hogy a FireWire Solo-n ket vonalszintu kimenet van. Az LX4-esnek pedig 3 kimenet kene elmeletileg, mivel 2.1-es tehat ketto satellite es egy a sub-nak. A kerdesem a kovetkezo, hogy ossze lehet-e hozni a kettot ugy hogy a subwoofer is szoljon stereoban es stereoban a ket szatelit is. Azon gondolkoztam hogy ossze lehet-e kotni a ket mono kimeneti jelet a wooferbe vagy sem, de nem tudom hogy ilyet lehet-e csinalni vagy hogy milyen hatasa van, szoval kerdesem az hogy hogyan szolalna meg a 2.1-es cucc a stereo FW Solo hangkartyamon.
A monitorrol itt egy teszt amin latszik minden csatlakozo, illetve leiras.
Zenére tényleg mnac volt eddig a nyerő....sajna az intel/amd lapok órajele nem volt pontos....azóta eltelt pár év:DDDD...apple meg inkább dizájnol meg biznicel az ipodokkal meg a ifónnal:DDDD
sziasztok:)olyan gondom lenne ,hogy dd clip pro progimmal nem tudom elmenteni úgy a zenét hogy a vokál is rajta maradjon..2sávot szeretnék eggyé tenni,ez hogy lehet?tudom hogy lehet de azt nem hogy hogyan:(.előre is köszi:Jampi
Ahogy elnéztem a szűrő plugin (ami totál kiszedi) vágy 50 Hz-nél és annak többszörösénél 7 alkalommal kis Q-val.
De ahhogy itt fentebb olvastam, az egy konektorba dugás is segíthet
csúcsegyenirányítás eredménye a dubla búgófrekvencia, thet az 50Hz 2x-ese 100Hz. Kevésbé szűrt, vagy nagyon leterhelt tápnál a búgófeszültség nagyobb lesz.
hátul dimarzio megadrive azzal próbálgatom
V
-20 db-t tudtam lejebb vinni
ha egy parametric eq- nál beállítok egy -20 db es vágást, és végighúzom a frekvenciákon 50hz-től akkor a zaj hangszíne 500hz-től 8khz-ig változik, alatta nem
V
épp próbáltam most nem jött össze
de ha hálózati zajt szedne össze, akkor az gitár nélkül is zajos lenne.Anélkül nem az(akár csak ha a potit letekerem)
V. tévevedek?
V
Ha 50 Hz-es, akkor hálózati zaj is lehet... vagy kapcsold ki a monitort, ha nem TFT-s. A monitor és az előfok meg a pu-k olyan szépen összegerjednak, hogy öröm hallani...
Hali!
Van egy engl e530-as előfokom, ész szeretném a gépem (dmx 6 fire 24/96, athlon xp @3200,1.5 gb ram) kötni
Műkdik is a dolog, csakhogy iszonyat zajos
elég rossz kábeleket használok, de nem hiszem hogy ez a gond, mivel ha letekerem a gitáron a hangerőt a zaj eltűnik
Az illesztéssel is gond lehet ,gondolkodtam vmi csöves pre-diboxon, de az impedencia különbség miért okoz zajt?elvileg csak hangerőkülönbségnek kéne lennie, nem?valaki elmondaná nekem miért okozhat zajt
kb 50hz-es zaj..
ha vki tud linket adni ahová hanganyagot lehet föltölteni, akkor föltöltenék vmilyen hangmintát.
engl instru outputon van most, próbáltam sima line inen, frekvencia kompenzálton, mindenhol zajos
V
valaki megtudja mondani hogy egy fujitsu siemens illetve egy ACER
amd turin64x2 dual coros laptopon megy az mbox 2 mini?
az oldalon azt irták nem kompatibilis de valaki azt modnta nekem hogy tök mindegy mert elfog futni szeretnék megerősítést kérni ez ügyben ha valaki használ iylet
elöre is köszi
Erre a célra a revalver nevű program a legegyszerűbb megoldás. Vannak benne előre eltárolt beállítások, de te is tekergetheted amolyan rack felépítése van. Arra viszont vigyázz, hogy legalább egy közepes (soundblaster) hangkártya jó ha van a gépedben, különben elég nagy lesz a késés.
http://www.alienconnections.com/downloads.htm
sok sikert!
Segítséget kérek !
Van egy olcsó de nekem jó Squierem. Itthon hobbyszínten zörömbőlők.Mivel már nyugdíjas vagyok sajnos rá érek esténként.Szeretném a gitárt rákötni a pc-re és így kűlönféle effekteket, szimulációkat használni. De sajnos nem nagyon értek hozzá.Javasoljatok olyan progit amivel ezt meg tudom oldani. Jó lenne ha magyar lenne estleg német.
köszi űdv. kunl
Hazai Apple kereskedő mondta, hogy sajnos van egy széria, ahol előfordul ez a két gond. Mi pont ilyet fogtunk ki. Természetesen szervíz, hisz garos.
Azért bátorkodtam a book verziót emlegetni, mert a kérdés erre irányult.
Én is az asztali gépeket preferálom, nekünk is van belőle kettő a stúdióban.Gondolhatod, hogy inkább azokon futnak a komoly munkák, ráadásul a PCI express Motu kártya is csak abba megy bele.
Ahogyan én tudom, az Intel-es gépek már nem emulálják a windózt, hanem külön partíción, onnan boot-olva futtatják. Vagy tévedek?
Természetesen nem sok Ádám. De nem is a két program hangi tulajdonságai közti különbséget emeltem ki, hanem az audio alkalmazáshoz való viszonyára próbáltam rávilágítani néhány szóban. De akkor a későbbiekben igyekszem jobban kifejezni magam.
Saját tapasztalatom alapján a Nuendo-val közelebb érzem magam egy hangstúdión belüli munkához, mint pl a Cubase-zel. Ez az egyedüli indokom, hogy ha választani lehet, akkor miért a Nuendo-t javaslom az olyankonak, akik a Steinberg architektúra melett tették le a voksot.
A Cubase egy midiszerkesztőből nőtte ki magát home-mindenesnek. Ezzel szemben a Nuendo egy tejesen új (azért ez nem biztos ám) audio motorral indult útjára, ezáltal erősen a hangmunkákra összpontosítva. Ez persze jól sikerült és az SX-ek ennek a motornak a fejlesztését vitték magukkal.
Ez hasonló arra a történetre, amikor az Emagic 1 évre átvette a Samplitude disztribúcióját (akkoriban Ti is sűrűbben kezdtetek érdeklődni az általunk használt sampli iránt...)és utána hirtelen kijött a Logic (asszem)7 kizárólag Mac-re. Abban a környezetben verhetetlen, megújult audio motorral. Persze a Samplitude is sokat fejlődött midiben...
szia! köszi, hogy reagáltál az írásomra, egyelőre most telepítődik újra a gépemen a win és utána megnézem, hogy futnak rajta a programok. ha ezután is gebasz van akkor majd jelentkezem. amúgy annyi volt a probléma, hogy a cubase és a guitar rig2 nem érzékelte a bemenő audio jelet. minden más hangrögzítő programal ( sound forge ) tudtam rögzíteni de cub, gr2 - vel nem. egy ideig a cub felajánlott bejelentkezésnél egy olyan opciót, hogy pending connections és akkor ott minden audio sávra ki kellett jelölnöm a hangkártyám valamelyik bemenetét és akkor vette az adást de egy idő után ez sem működött. ujrainstalálltam, progit, kártyát, anyámat, mindent de semmi nem változott. közben elszállta win-em, úgyhogy most itt tartok. üdv
hahó! lenne 2 kérdésem!
1. egyik haveromnak kéne egy olyan minikeverő ami 2 sztereó csatornával rendelkezik... más nem is kéne csak a 2 sztereó sáv... van ilyen???
2. szerintetek mennyire tudnék használni egy Behringer Xenyx 802-es keverőt egy Behringer UCA-202-es usb cuccal meg egy SB Live hangkártyával???
most pár napnyi kemény midizés után úgy döntöttem, hogy Cubase-zel megírom a midi részét, és Samplitude-ban keverem az audio sávokkal, ott már audiosávként kezelve a midi. Legalábbis most így gondoltam el. Kérdés jó ez???? Még laikus vagyok:)))
sziasztok, kérdésem lenne, hátha van itt hozzáértő...
arról van szó hogy keresnék egy kvázi normális hangkártyát amivel zenélni szeretnék. jelenleg egy sima liveom van kx driverrel, teljesen jól működik, kivéve 1-2 dolgot, emiatt is szeretnék váltani.
gitársávokat veszek fel stúdióprogikkal (nuendo, vegas, samplitude), erre most is tökéletes a cucc. ami viszont gáz az az ASIO, értelemszerűen, ekkor még ez nem nagyon volt kitalálva. ASIO4ALL-lal próbálkoztam, valamennyire megy is, de nagyon nem tökéletes, sok a latencia és pattog is összevissza az egész. ezenkívül, a nuendo nagyon nem akar menni a mostani beállításokkal, pedig az EZDrummert nagyon szeretném kihasználni. Az az érdekes hogy ha simán elindítom nuendon belül az EZD-t, akkor megy, szól, teljesen rendbevan, de behúzgálni a grooveokat már nem tudom nuendoba, mert bár azt mutatja hogy jön a hang kifele, meg se nyikkan. szal ez így kapufa, a Guitar Rig II is megy, ahogy megy, de nem a legtökéletesebb.
nézegettem a 1212m-et, elégge annak tűnik ami mondjuk kellhetne, de letöltöttem a kézikönyvét és elborzadtam. kishitűségnek tűnik, de annyira bonyolultnak látszik hogy hogy megy ez az összevissza routolgatás, hogy egyelőre nem mertem belevágni.
ja és ami még adott: tunerrel nézek tv-t, belső cd kábelen van összekötve a hang, minden nagyon frankó, csak attól félek hogy a 1212m majd nem biztos hogy szereti majd az ilyet.
szóval ha esetleg valaki ismeri a 1212m-et és a fentiek tekintetében hozzá tud szólni, tegye már meg legyen olyan kedves, akár ide, akár mailben (waryouKUKACgmail.com). vagy ha van olyan topic ahol tudnának segíteni, annak is örülnék
Én nem tudom milyen inverter meg pixelhibákról esett szó, de én jópár mac felett ülök, és a macbook pro-nak illetve a benti 4 macbooknak semmi gondja. ha inverter meg pixelhiba van, akkor az egyértelm?en szervíz.
én az asztali gépeket preferálom stúdióba mindenesetre. a dual G5-ösöket nagyon olcsón meg lehet már csípni (250k környéke).
nekem van egy mac pro-m, egy g5 powermac és egy macbook pro. csak az asztali gépeket használom zenére, a macbook pro-n irodázom meg windows emuláció alatt online pókerezem :)
Spoonman, valami gebasz lehet a gépeddel. Szerintem ezt el?bb meg kellene oldani, aztán folytatni az audio kalandozást. Ha pedig részletesebben is leírod a problémát (miért nem tudtál audio sávot rögzíteni, mi volt a jelenség), lehet hogy tudunk valamit mondani.
En Windowst is fogok hasznalni a Mac-en, de ha audio progit akarok hasznalni rajta akkor melyik a jobb konfig? pl MacOS alatt ProTools, vagy a masik gepen ami csak Win-es azon Nuendo vagy akarmi mas. Melyik lesz gyorsabb. Kilatastalan vagyok, de meg nem most lesz a gep vasar, csk mar jo elore tudni hogy mennyi is az az annyi es hogy mit is tud. Elore is koszi a valaszt!
nem tört cubase-t használtam egy ideig - a hang kártyához adták - de mivel sok gonddom volt vele és csak az újabb változatban (sx) tudtam egy ideig több midi + audio sávot egyszerre kezelni de valami miatt , azóta sem tudtam rájönni mi miatt, pedig sok embert megkérdeztem - egy idő után nem tudtam audio sávokat rögzíteni - ezért szeretnék váltani. viszont arra gondoltam, hogy lekeverem egyet len stereo sávra az összes gitárt és azt hívnám be az Amplitude-ba ha ez működik. még egy kérdés vsti-t be tudok e hívni azon a programmon az egyes sávokra? illetve midi rögzítésére alkalmas-e? minden bizonnyal...
köszönöm szépen az útmutatást
én pusztán azért írom,hogy mien mert sokkal gyorsabb és valahogy ráállt a kezem,de néha engem is zavar kicsit.ugyanezen okból nem írok nagy kezd?bet?ket sem,mivel a jelenlegi billenty?zetem kicsit kisebb a kívánatosnál,és mindig melléütök ha gyorsan gépelek és még közben a shift felé is nyulkálok.
Bocs, de először arra hadd kérjek választ, hogy manapság miért divat a "MILYEN" kérdőszót a "MIEN" szlenggel helyettesíteni?
Szörnyű lenne, ha a helyesírásunk egyik "mutatóját", az Ly-t kihagynánk az írott beszédből.
ON:
Mostanában kerülnek fel a Macbook-ra a programok. Igazán csak egy szaladgálós gép, annak előnyeivel és hátrányaival.
Elsősorban a hibák szembeötlők: invertergond, és pixelhiba. Tuti, hogy egy éven belül kijöbbek ezek a turpisságok.
Amúgy használhatóság szempontjából nincs egzakt válaszom, mert még nem merültem el benne, de mindenképp leírom, ha lesznek tapasztalatok.
Az biztos, hogy 2 G dual procival és 1 G rammal már lehet dolgozni rajta.
írtad,hogy ti használtok Macbookot a stúdióban.Mik a meglátásaid vele kapcsolatban?Lassan én is szeretnék majd egyet itthoni munkára,meg felvenni stb..de nem tudom,hogy mien specifikációk kellenek ahoz,hogy érdemes legyen vele foglalkozni
Szia Spoon,
A Cubase is, mint minden non-destructive editor, a saját file-rendszere szerint tárolja le a wav-okat. A wav-ok header-ébe beírt információk mellett külön fájlok tartalmazzák a projektben elfoglalt helyüket, hosszukat és viszonyukat az egész projekthez képest.
Így előfordulhat, hogy egy, a Cubase-ben felvett audio sáv, ami mondjuk több take-ből áll, egy egybefüggő wav-ként jelenik meg más sima waveditor-ban.
Mindenképp renderelni kell ahhoz, hogy csak az az állomány kerüljön át másik szoftba, amivel dolgozni akarunk.
Segítség lehet egyébként az EDL struktúra elkészítése, ami magyarul Edit Decision List, azaz az összes vágásui és keverési paramétert tartalmazó lista, melyet egy ezt a formátumot támogató progiba behívva, a teljes wav állományból képes felállítani az eredeti projektet.
Ezzel csak az a gond, hogy sok progihoz ez a modul fizetős - és feltételezem, hogy itt ez nem nyerő információ. Ha mindenképp váltani akarsz, akkor Nuendo-t javasolnék. Bonyolultabb, mint a Cubase, de hangban jobb és importálja a Cub. projekteket.
Természetesen a legjobb választás a Samplitude lenne. CSak az a gond, hogy sokszor tapasztaltam már, hogy tört Cubase-ekből exportált sávokkal mindig gond volt. Rossz renderelés, songpozíciók, meg ilyenek.