ja bocs, félreértettem. Sok hasonszôrű progi van (Sonar6, Vegas, stb.), mastertape a Samplitude-ot fogja ajánlani)
de azért jelzem, hogy nekem az ég egyadta világon nem volt ilyen problémám a Cubaze SX 3-mal, pedig mindig azzal csinálom.
Amúgy mindenki más progit preferál, de szerintem hacsak nem stúdió szintű professzionális munkáról van szó, akkor bármelyik megteszi, ha eligazodsz benne jól...
köszi, igen ezt tudom, meg is van a mappa amiben minden benne van csak szeretném már nem a cubase-t használni. hanem vmi műkődőképesebb dolgot ami hasonló elven működik.
természetesen ez még messze nem a végleges hangzás/arány (dobokon belül sem) majd ha rajta lesz minden (gitárok, ének...) akkor fogom finomállítani. Vegas 6.0-ban csinálom az egészet.
ha cubaseben vetted fel a sávokat, akkor az sima wave (.wav) fájlokat menteget belôle a project létrehozásakor beállított mappába. Minden ott lesz! (mondjuk ha elnevezte d a sávokat pl. ritmus, szóló, stb., akkor úgy lesz: ritmus_01.wav, stb)
szia mastertape!
egy kis jótanácsért fordulnák hozzád: cubase-ben elkészítettem nagyjából 12 számunk a gitárjait. közben elszállt a win.-om és a cub. is nagyon sokszor cserben hagyott ( nem ismerte fel a bejövő jelet, vsti-k eltűntek stb.. ) szóval szeretnék vmi már programot használni és az volna a kérdésem, hogy milyen alernatívát ajánlanál a cub.-ra ami kb. analóg vele és amiben a cub.-ban felvett audio sávokat fel tudnám használni.
nem szívesen dobnám el 1,5 hónap munkáját... üdv&köszi
Na most az EzDrummert kezdtem használni, az kevésbé gépgyilkos. Ki tudja, majd talán egyszer felnövök a DFH Superiorhoz:))), majd ha "megveszem", muhahahhahahahaha
A dobot érdemes (minimum) 6 sávra osztani:
1. Lábdob
2. pergő
3. Lábcin
4. Tamok
5. Beütők (14,16 crash, 10-12-splash, chinese)
6. Lengőcinek
Jómagam megszerettem a DFH Sonor cuccait (pl. DS-2 pergő) viszont a cineknél a Battery Zildjian szettje jobban meggyőzöt. A lábcin az Meinl.
Erre jó pl. a Battery. Én úgy használom. Cubase SX elindít ->Battery behív, mint VST Istrument (és persze kimenetként is meg kell adni) majd a Batteryn belül már lehet bohóckodni, hogy milyen dobsoundot rendelsz az egyes dolgokhoz (lábdob, pergő...) Midi file beimportál, ha kész a szerkesztés, akkor export wav...
andromeda!
A Samplituderákérdez minden vsti megnyitása előtt, hogy egy midi sávra, vagy több sávra tegye szét a modult.
Ha több sávon vagy, akkor mindegyiket lefagyaszthatod, miután megírtad benne a dobot.
Amúgy 8.x-től fölfele bátran ajánlom a Sampli-t midi szerkesztésre!
Ha csak egy sávon vagy, akkor kiszólózod az adott midi event-eket és azokat kopizod át egy másik sávra mindaddig, míg kész nincs a teljes dobszett.
De ez nem jellemző, mert úgyis több sávra kell megnyitnod az instrumentet.
Kifagyasztással lerendereled a sávokat a kívánt wav formátumba és tovább tudsz vele dolgozni a programban.
Megnyitsz egy új projectet.
Megnyitod VST Instrumentként a DFH-t.
Csinálsz egy új midi sávot.
Baloldalt beállítod, hogy a kimenet DFH legyen.
Beállítod a project elejét és végét az időzítőkkel, majd a midi sávon dupla kattintassz.
Azt megnyitod egy drum editorral és már mehet is.
nagyvonalakban amit én tudok:
kell egy midi sáv, f11 > dfh, midi sávbeállításoknál baloldalt outputot ráteszed dfh-ra és elvileg ha a midibe editálsz akkor már dob-ul fog szólni :) eddig terjed ismeretem
valaki leírja nekem, hogy hogyan lehet a Drumkit from hellt Cubase-ben használni. Leírni mint a hülyegyereknek (milyen projektet kell megnyitni...stb.) mert mindjá" összetöröm a gépet!!:)))
Melyik a legjobb recording, mastering software, tehat teljes audio software ami van olyan jo Win ala mint a ProTools. Kovetkezoket toltottem le: Sonar 4, Cubase 4, Nuendo 3.2, Samplitude 9.0, Adobe Audition. Amugy azt hallottam hogy, ha a progi ugy ment ki fileokat hogy nem jatsza vegig, akkor veszithet a zene a minosegebol. Pl protoolsnal kevesbe, mert ott vegig kell hallgasd a szamokat kimentes kozben. Na szoval melyik a legjobb progi? :)
de pl. az utólagos lábdobkiemelés equalizerrel a megfelelô frekvencia finom emelésével is megoldható, de ez már inkább csak akkor, ha nagyon nincs más módszer... és akkor is csak csínján!
sziasztok!
valaki esetleg leíírná, hogy vsti-vel mik a főbb lépések dob készítéséhez...
Kb-ra én így gondolom és ha valami faszság kéretik jól megmondani...
1. midi editálás
ez megírom gp4-ben
2 a midit behívom egy host programba (nálam samplitude)
3. ráeresztem a vsti-t (nálam Addictive Drums) ott állítgatok, stb..
4. na ez az amit nem tudok, mondjuk mindent beállítottam, szól minden ahogy tetszik, de utána az egyes dobkomponenseket, hogy tegyem külön-külön sávra? Ezekből is egyáltalán külön külön kell wavsávot(pl. pergő, cinek, lábdob..)csinálni, és aztán, mint egy rendes mikrofonos stúdiófelvételnél a wav-ot még alakítgatni?
Vagy egyszerűen, ha minden elég jól szól(arányok beállítva), akkor freeze-elni az egészet egyetlen dobsávra? Viszont így hogy tudom, majd később, pl. ha rákerül gitár és szükség lenne mondjuk lábdobkiemelésre ezeket változtatni, gyanítom sehogy...
na ezt most itt jól összefirkantottam, azért ha esetleg valaki rendet kíván tenni a fejemben uralkodő káoszban előre is "örökhála"
Kérlek tisztelettel,egy fujitsu notebook,integrált hangkártyával,a multi fülhalgató kimenetét a mikrofonbemenetre dugom,és az absolute sound recorder nevű értelmesebb majmok számára is tökéletesen érthető progival faszán tudok rögzíteni....Egy egész sávot...... Hallgatni meg fülessel szoktam.Mint mondtam a multi dobol is,de azért nem egy virtuóz Nincs más hátra,mint egy működő adobe auditiont levadászni.
Ha ez megvan,jelentkezem.Köszönet az eddigiekért!
PC/MAC kompatibilis PCI kártya
Maximális mintavételi bitmélység: 24 bit
Maximális mintavételi frekvencia: 96 kHz
Bemeneti csatlakozók száma (analóg): 2
Kimeneti csatlakozók száma (analóg): 2
Digitális kijárat(ok): IN/OUT (koax)
Bemeneti jel/zaj viszony: -100 dB
Kimeneti jel/zaj viszony: -103 dB
MIDI ki/bemenetek száma: 1 / 1
Pro Tools kompatibilis
Rendkívül megbízható, könnyen kezelhető hangkártya, MAC-kel és PC-vel egyaránt működik: egyben ez a legolcsóbb MAC-es audio interfész. Alacsony késést, zero latency monitorozást kínál.
Tökéletes állapot, doboz + gyári mindenféle megvan.
Ár: 15.000 Ft
Tel: huszas/954-1827
Mail a nevem alatt
Sziasztok! Most tervezzuk hogy kesobb beruhaznank studio cuccokra a bandaval.
Az allas a kovetkezo:
Apple iMac
Digi 002 Rack
M-Audio Octane Elofok
Behringer BASSV-AMP PRO rackeffekt(deneverben ilyet hasznalnak meg a dms-ben es eleg jol szol)
1 db AKG C4000B
4 db Shure SM-57, vagy Sennheiser e604:
Ezek tam es pergo mikrofonok, csak attol felek hogy a Sennheiser, mivel csiptetos tobb rezgest, bugast fel fog venni,
ez igaz-e vagy nem igaz? Tehat melyik a jobb? Allvanyozva, vagy a csiptetos is okes?
2 db AKG D112
4 db Studio Projects C4, amit a cinekre gondoltam, tehat pl egy a labcin melle, kiserore stb. Ezek szerintetek jok erre a
celra, vagy inkabb mas fajtat nezzek?
Ezeket neztem eddig, aki tud ebben segiteni, amikben ketelkedem az irjon!
A legnagyobb gondom pedig a kovetkezo, hogy a kovetkezoket hol es mikor szoktak bekotni:
Compressort a hangkartya elott kozvetlenul szoktak berakni, illetve az EQ-kat meg a Limitereket is ez elott szoktak berakni?
Tehat a jelet meg felvetel elott ugy kell mar felvenni hogy a mikrofon belemegy a compresszor/limiterbe es onnan megy a hangkariba, vagy csak szarazon MicPreampon keresztul be a gepbe es utolag erdemes ugy alakitani ahogy akarom? Gondolom nem ugy ugye? Ha pl dobot veszek fel akkor minden savra kell (erdemes) kompresszor/limiter felvetelnel?
Erdemes-e venni, vagy megvan nelkuluk az ember es hasznal siman plugin-es kompresszorokat illetve limitereket?
A masik pedig a Chorus, Flanger, Reverb cuccok. Hogy ezeket tuti hogy utolag hasznaljak, de megis hogyan? Tehat, van egy felvett cuccod es hogyan kevered ra a kulso effekt beallitasat, mert meghallgatni azon keresztul hallgatod meg az okes, de visszafele hogy veszed fel? :)
A kovetkezo kerdesem pedig az az hogy milyen Gitár Effektet erdemes venni RACK-ben?
Nagy studiokban neztem draga es jo effekteket, de en 100-120.000-nel tobbet nem akarok kiadni erte, ez lehet hasznalt es uj is, de majd meglatom, csak jot ajanljatok!
Neztem Behringer V-AMP PRO-t meg, BOSS GX-700-at es POD XT PRO-t de nem tudom hogy mit vegyek. Metalcore, Hardcore stilus az amit inkabb szeretnenk nyomni, mivel ez most
elegge megy, de persze lehessen mas fajta zenekhez is hasznalni, de inkabb egy jo kis kemeny hangot szeretnek. pl As I
Ahha! Hát így nehéz lesz.
Erre szoktam azt mondani, hogy nem kényszerít senki sem arra, hogy felvedd, amit játszol.
Viszont ha már rögzíteni akarod, akkor bizony áldozni kell rá. Magától semmi nem fog megoldódni.
A dolog ott kezdődik, hogy a pc nem mindenható. Tehát ha felvenni akarunk vele, akkor elő kell készítenünk a terepet.
A Te esetedben mi van meg? Mennyire van kiépítve zenélésre a géped?
Ha a gitárcuccod effektprocija rendelkezik jó vonali kimenettel, akkor azt be kell dugni a bármilyen hangkaridba és máris megy befele a jel a gépbe.
Kell egy olyan szoft, amivel tudsz rögzíteni. Adobe Audition 1.5, vagy 2 már alkalmas a többsávos felvételre.
Egy hallgatható hangfalon kontrollálható az egész munka. Ha már egy sáv fent van, akkor a többi szépen sorjába mellé rakható.
Gondolom majd kell a zene alá valami ritmusszekció is. Erre az Audition sample könyvtára tökéletes, vagy egyéb más loop gyűjtemény szóba jöhet.
Egyelőre ennyi.
Van egy 70-es évekbeli cimar stratom,meg valamilyen digitech multim,ami az alapot szolgáltatja(állítólag torzít meg effektez/modellez is,de még nem próbáltam:)Továbbá egy 15w-os vox gyakorló combóm,néha megszáll az ihlet,és kitalálok valami nekem tetsző dallamot,na ezt szeretném rögzíteni(ez megoldott)aztán ezt lejátszva némi szóló/vagy mégegy ritmus sávot is rögzítenék.
Ha bármire lenne pénzem,azt biztosan nem erre költeném...
Mégha pösti lennék... De annyira nem komoly az ügy.A magam örömére játszogatok csak,arra meg tényleg jó akár a diktafon is hogy néha rögzítsek valamit.
Nekem az Adobe Audition 1.5 után nagyon szimpatikus volt, mert az adobe sajnos nagyon egyszerű program és rengeteg dolgot egyszerűen nem lehet benne megcsinálni, a Cubase-ben pedig csak pár kattintás.
De lehet megnézem ezt a Samplitude-ot is.
Persze most csak ingyenes demo változatokról beszélünk...
A cubase alapvetően egy midi szerkesztő program. Már annak idején az Atarik is ilyennel futottak. Nagyon profin és átláthatóan kezeli a midi sávokat és eseményeket. Rengeteg midi funkció erre lette fejlesztve és integrálták is bele, tehát borzasztóan jól átjárható minden midi fájlformátummal.
Csak az audio motorja egy folyamatos, görcsös fejlesztgetés eredménye, mely miatt sosem lesz igazán jó.
Ha az ember vsti-s környezetben, sample alapon és néhány sáv rögzített audióval használja, akkor mindenképp jó megoldás, de már stúdiós fejjel megközelítve nem igazán vezet sehova.
Nálam a stúdióban örökösen szívunk a Cubase-ekben feldolgozott sávok miatt, mely talán a sokféle törésre vezethető vissza. A hozzám betérő cubase felhasználók viszont sorra állapítják meg, hogy bizony-bizony az általam használt és preferált Samplitude mennyivel jobb (ha talán nem a legjobb) program a cubase-nál.
Félreértés ne essék, nem a Samplitude-ot akarom piedesztrára emelni, csupán azokat a különbségeket jegyzem meg, amikkel pl ez utóbbiban nagyon könnyen és gyorsan lehet stúdiósdit játszani, míg a cubase-ben viszonylag bonyolultan.
Hozzá kell még azt is tennem, hogy a programok hangja is eltérhet egymástól és ebben a tulajdonságban a cubase nem az első helyen jár sajnos.
De mondom, hogy otthoni modellezéshez, demózáshoz, szerkesztéshez, hangszereléshez kiváló.
Cubase-ben maszterelni?!
Ajjaj!
Megint kéne kicsit osztanom az észt, hogy helyére kerüljenek a fogalmak...
De itt bújkál bennem ez a És azt mondom, hogy maszterelni a már lekevert, sztereó végeredményt szoktuk. Ehhez viszont elegendő egy Cool Edit, vagy Audition, vagy Sound Forge, netán Wavelab és sorolhatnám.
Ezeknek meg csak egy részével lehet - úgy ahogy - sávolni...
De komolyban:
Az Ableton egyes profi kollégák által is kellően elismert program, mindazonáltal borzasztó egyszerű.
Mondhatom az Audition 2-őt is, nekem tetszik.
Cubase-ről lebeszélnék mindenkit, mert ha már benne vagy, akkor nehezebb átszokni egy másik programra - és erre előbb-utóbb rákényszerülsz, ha ezzel kezded.
Ez is tapasztalat.
pedig kínaiakkal csak kínaiul lehet beszélni... illetve lehet próbálkozni más pótdolgokkal, de a végén úgyis kiderül, hogy az az igazi...
illetve vannak különböző dialektusok, ha az egyik megy megy a másik is...
Urak!
Segítség kéne...
Olyan egyszerű progit keresek,amivel tudok több sávot felvenni.
(zenét lejátszani,arra rágitározni,basszerozni,énekelni,mindezt rögzíteni)
A cubase nekem kínai.....Koszi!
a de-essert nem mondtam, talán azért, mert az másra való (a túlságosan sziszegő hangot lehet vele leszűrni, jól.) a Ti esetetekben más volt a gond. Fejfására sem hashajtót mondanék (lehetséges) megoldásnak.
ok, nem akartam paraszt lenni,sorry...csak leírtam ami eszembe jutott, így sikerült...
segítséget kérni egyáltalán nem szégyen, egyetértek.
szóval peace, és sok sikert!
u.i.
esetleg nem tudnál feltölteni valahová részleteket a felvett anyagból?
ez azért elég szélsőséges analógia, mert nyilván vannak lehetőségek a megoldásra.
pár napja pl. az énekkel voltak gondok, nem olvadt bele a zenébe. Amikor segítséget kértem, ilyeneket mondtak, hogy le kell cserélni az énekest persze aztán kiokosítottak (meg utánaolvastam), hogy hogy használjam a kompresszort, a de-essert, a megfelelő frekvenciák hangosítását/halkítását stb. Némi kísérletezgetés után így már sikerült elérni, hogy olyan legyen az ének, amivel elégedett vagyok, természetesen csak ezen a szinten, nyilván egy komoly stúdiómunka esetében ez nem lenne megfelelő minőség Mivel én először csinálok ilyet, sok dolog megakaszt, ezért kérek segítséget.
Segítséget kérni meg szvsz nem szégyen, főleg ha hozáértőbbtől kérem.
így van, ez az anyag csak demo lesz, és még csak nem kiadó-házaláshoz, hanem a zenekarunk promotálására a "rajongók" körében... tudod, hogy legyen valami maradandó a koncert után, amit másnap is elővehetnek, meg valami letölthető a weboldalunkról. Nyilván komolyabb szándék esetében nem én kísérleteznék otthon, de erre a célra az eddigi keveréssel elégedett vagyok, kivéve ezt a hangerőproblémát.
ja még annyit, hogy ezen a szinten (!) értendő.
a nagyköltségvetésű projectekkel lehet szaladgálni a főmuftikhoz, de ez és itt most, nem ez a kategória szerintem...
magno, szerintem vidd el a kész sztereo anyagot egy olyan embernek aki ért hozzá, és megcsinálja neked tisztességesen.
otthon is lehet próbálkozni, de kezeljük helyén a dolgokat, az eredmény nem fog közelíteni se egy komolyabb költségvetéssel készült professzionális produkcióhoz.
az meg hogy mit toljak rá a végén mikor kész a mix kb. olyan mint ha azt kérdezném: "hogyan kell jól gitározni, elmagyaráznád?"
én a Vegast ismerem, abban szoktam ügyködni. Egyrészt a sávokra is rakok rá komresszor pluginokat (persze hangszer függő, hogy milyen beállítás kell a kompinak) és a master bus-ra is. Cubase-ben még nem kervertem.
a kiexportált wave fájl a sima wave editorban megnézve nagyon szép egyenletes. nincsenek hegyek-völgyek. mégis halk.
szerinted hívjam vissza a cubase-be a mixdown wave-et és toljak rá egy megfelelő kompresszort? de ha aztán ezt kiexportálom nem lesz megint halk?
A mai zenéket meglehetősen agyonkompresszálják, érts úgy, hogy sávonként is kapnak a hangszerek már kopressziót és aztán a mixdown is kompót alá kerül. Ezért (is) szólnak a mai CD-k jóval hangosabban, mint pl a 15 évvel ezelőtti felvételek. Én a soundforge-ban ismerem azt a kompresszor beállítást, hogy "Master for 16 bit" nos, ha a mixdown-t ezzel megkínálod, az javít a dolgon, az output gain potit benne meg addig kell feltólni, amíg lehet. Ha jó a mix, akkor a master wav-ot megjelenítve audio szerkesztőben, csak két szép nagy (mert sztereo) egyenes, tömör hurkát látni. Úgy, hogy a széle nem csipkézett, meg nincsenek benne völgyek. A level led-nél is azt lehet tapasztalni lejátszás közben (amellett hogy jó hangosan szól az anyag) hogy alig ugrál, szinte mindíg 0 Db alatt van éppen, és nem nagyon megy -3dB alá. Persze mindezt TORZÍTÁSMENTESEN.
Ha nem akarsz vele túl sokat szórakozni, akor Waves L2.
Ha kicsit többet, akkor Waves L3.
Ha jobban is belemennél, akkor Iziotope Ozone.
Ha mégjobban, akkor meg egyik se, hanem valami jó kompresszorral rendberakni a sávokat. :D
Cubase-ben csináltam zenéket, ügyelve arra, hogy a hangerő se túl halk, se túl hangos ne legyen (a piros sávba épphogy csak ne menjen át), de amikor kiexportálom a kész zenét audiomixdánnal, akkor a végeredmény (mindegy hogy wave vagy mp3) igencsak halk lesz...
nem tudtok erre valami megoldást?
Hello
Remélem van itt valaki akinek van valami ötlete a következőkhöz:
egy eredeti audio cd-ről szedtem le egy számot .ogg fájlnak (linux - sound juicer) hogy aztán kedvemre szórakozzam vele, lefülelés, ilyenek. Mikor elindítottam a fájlt, kiderült, hogy a gitársávot nem rakta bele a fájlba! Lehet ilyen? Konkrétan nekem most ez nagyon jól jött, mert a bgitárt akarom lefülelni:). A dob, ének, bgitár és néhány kiegészítőnek tűnő gitársáv (szólóknál, pár hang pluszban) maradt. Az egész sztereo maradt... nem tudom hogy csinálta, meg hogy lehet ilyen egyáltalán?
És lehet direkt is csinálni ilyet? Van még az albumon olyan szám aminél ezt csinálja, de a többség az eredeti megszólalással szól...
OK. Bár igazából én csak anyit akarok mint már irtam lejjebb, hogy amit neten lehet halgatni zenét azt felvegyem és lementsem gépre. Semmi extra mint pl. effekt vagy plugin. Csak egy pár számot fel akarok venni és kész.
először is nézd át EZT az oldalt, de melegen javasolnám, hogy vidd el az komplett anyagot egy hozzáértő haverhoz. Sok gond lesz még itt, az effektekkel, pluginekkel, masteringel, hogy a többiről ne is beszéljek. De most komolyan.
Még mindig nem müködik. MOst az a gond, hogy nem tudom milyen hangkárnyám van. Azt hiszem integrált de ez nem biztos. A neve SB! Live.
Nem tudom azt se hogy hogyan kell wave-ből sendet küldeni.
A hangerőszabályozonál nem találtam wave-ot. Megnéztem a tulajdonságokba is de ott sincs.
A másik problémám, hogy amikor bejön a record sound ablak akkor ott nem találom a device-t és igy nem tudom kiválasztani a wave sávot.