Szerintem max erősen használtan. A 30 e alatti fejhalgatóimmal mindig csak szívtam. Bár a mostani AKG-m sem akarja a tutit... az egyik fele bizonyos frekvenciákra berezonál. Ezt leszámítva ok
fél évig hirdettem itt az AKG K270-emet...
végül Daczi Zsolt vette meg studióhasználatra.
még az ár is alig volt több annál, amit irtál. best buy volt...
mindezt csak szívfájdításként szóval van ilyen, csak akkor kell venni, amikor adják, nem amikor beizzik a víííír...
én csak annyit böfögnék közbe, hogy szerintem a stand alone verzió sokkal jobb mint a plugin.. és persze abbol is mindig a legújabb. frissítésről firssítésre jobb szerintem :))
- Ha a sávok vannak eltolódva azt bármyelik többsávos felvevő progival meg lehet csinálni. Ilyesmi érdekelne?
- Ha időben összevissza csúszkál, és nem lehet a helyére húzni, vagy nyújtani kell a hangot, esetleg javítani a véletlen becsúszó hamisakat akkor ezt a programot ajánlom a figyelmedbe. Megjegyzem, varázsgomb nincs rajta ami megcsinál mindent 2 perc alatt...
Ha szereted a jcm900 hangját, ezt neked találták ki. A drive szimulációja jobb mint a nagytasóké, mi is ezt használjuk jelenleg, de nem csak ötletrögzítésre
otthoni ötletrogzitésre és gyakorlásra én most próbáltam ki a kvöetkező INGYENES programot. LINK
előnye, hogy nem használsz jogtalanul szoftvert. bár még nem volt időm nagoyn tesztelgetni de strattal és egy artistal elég kellemes hangokat hoztam kis bluesra, rockra. keményebbre még próbálgattam érdemes vetni rá egy pillantyút
Vagy ha mindez túl bonyolult, és megelégedsz a kevéssé profi, de nagyonis használható cuccal, akkor javaslom neked a Line6 TonePort cuccokat, ahhoz mindent adnak, ami a felvételhez kell, gitáron kívül... Gitárszandhoz és effektekhez GearBox, többsávos felvételhez Ableton Live Lite. Egyik sem profi kategória, de amatőr célokra megteszi.
Nekem bevált a Toneport, miután rengeteget szívtam alaplapi hangkártyákkal majd Audigy 2NX-szel.
Hel.
Vokál szinkronizáló progit keresek. Találtam egyet, a zenész magazinban, de sajna valaki elcsórta tőlem az újságot, és nem maradt meg a neve. Egyszerű progi (vagy nem) kellene, amivel tökéletesen szinkronba lehet hozni a vokálokat. Valaki ötlet?
Thx előre is.
Lenne egy kérdésem. Tervezünk a zenekarunkkal stúdióba menni, de az ének és a basszustéma jobb letisztázása végett itthon szeretnénk egy felvéltelt csinálni. A dobos megcsinálja Reasonben és Cubase-val utána rávennénk az gitárt és a basszust. Utána pedig az éneket, de azt lehet, hogy egy rádió stúdiójában meg tudjuk oldani.
A kérdés lényege az lenne, hogy nincs valakinek valami leírása vagy nagyobb Cubase-es tapasztalata, mert annyira nem vágom ezt a progit. A hangerőkkel szeretnék szórakozni (azt meg is találtam egy kis "keverőpulton" a menüben), és azzal, hogy jobban kivehető legyen a basszus a gitárok mellett. Szóval valamiszintű alap keverést szeretnék csinálni, hogy azért elérje a célját a felvétel - a témák letisztázását és hogy utána az éneket is frankón rá tudjuk venni.
Azért én segítek, bár tényleg már ezerszer leírtuk.
Kell egy olyan hangkari, aminek van Hi Z instrument bemenete.
Alaplapi "guminők" nem jók erre a célra, mint ahogy SB szintű kártyák sem. PC boltban ne is keresd, mert ott meg nem értenek hozzá.
Programnak egy bármilyen wave editor/recorder szoft megteszi. Gyengébbeknek egy CollEdit/Audition, ügyesebbek Cubase, vagy Sonar szinten gondolkodnak, a legokosabbak pedig Samplitude, vagy Nuendo kategóriában.
Persze ezek a legdrágábbak és hát gondolni sem merem, hogy nem megvásárolt szoftverrel próbálkoznál... Aztán a gitárszand alakításához kell egy jó szimulátor progi, vagy plugin. Ilyen a GuitarRig 1-2, vagy Amplitube 1-2.
És persze mindehhez egy erősebb gép is dukál.
Kezdetnek ennyi.
Készülj fel arra, hogy
Következő a szitu: SB Live! kártya, Cubase SX-be midifile (dob) beimportál, VST hangszernek Battery aktivál, abba betöltöm a dobkitet (drumkit from hell). A cubase első indításakor elindít egy ASIO tesztszerűséget, amivel csekkolja a hangkátyát, és azt írta ki, hogy úgy tűnik a hangkártyával minden oké.
Egy gondom van a dologgal: mikor legyártom midi map segítségével pl. a lábdobtracket, helyenként amolyan "blastbeat" szerűséget is belerak a tekeréseknél. pl. ti-ti-ti ti-ti-ti témánál belerak egy negyedik ti-t is, bár annak a hangereje (sokkal) kisebb. De ugyanez pl. a hihat sávon is eljátsza. Aztán ezeket kiszedem soundforge-al, meg némi reverb és nem is hallatszik, de szöszölős. Vajon mi okozza ezeket a plusz berakásokat helyenként?
Ezeket a szakkönyveket a www.speedup.hu címen lehet rendelni, vagy direktben a FocalPress-től.
Tanfolyamok indulnak, amint van legalább 4 érdeklődő egy csoportra.
Sajnos most a nyár miatt elég nehéz egybe rendezni egy csoportot, de azért alakulgat. Július 8 utánra van egy intenzívebb csapat, ahol napközben tartjuk, egyszerre 6 órában.
Amúgy pedig heti kétszer 2-3 órában tartjuk esténként.
Nem is tudtam, hogy itthon is meg lehet rendelni a könyvet! Kösz a tippet, majd utánanézek, jól jönne a CD hozzá.
Valóban, a cubase-ben már 2 sávnál is eléggé szét lehet kenni a dolgokat a GUI-n. Meg fogom nézni a Samplitude-ot... Olvastam, hogy tartasz tanfolyamokat a stúdióban. Érdekelne a dolog! Egyébként villamosmérnöknek tanulok a Kandón + mindig is érdekelt a stúdiótechnika. (Persze sokan járunk hasonló cipőben) Ha valamilyen formában informálnál a tanfolyam részleteiről, megköszönném!
Szivesen.
Egyébként továbbra is fenntartom azt a véleményem, hogy nem biztos, hogy az a jó dobszand ami már üresen, magában jól szól. Ezek általában a dobolós programok demói szoktak lenni. És azon is érdemes elgondolkodni, hogy nem jobb-e, ha a banda elmegy egy stúdióba, felveszi szakszerűen a dobsávokat és aztán otthon mindent mellétesz. Kérdés, hogy az az idő, amit egy EZ, vagy DFH tököléssel el tud nyesni az ember, megéri-e, semmint hogy 20-30 ezerből egy jó stúdióban, ahol értenek hozzá, ahol megfelelő mennyiségű miksi és processzor áll rendelkezésre, felvegyék.
kösz!! ez még nekem is jól jött... én is dobsounddal szenvedek jelenleg... Később sikerül élőben felvenni, de előtte ezdrummerrel próbálkozok. úgytudom hogy ez előre kikevert dolog, emiatt nemtudom érdemes e belekontárkodni. Kimentettem wavba a metallik féle sávokat, (pluszban egy térmikrofon sávot) aztán nekiestem de eddig még nem lett sokkal jobb az eredetinél.: a remény hal meg utoljára
Én viszont mondom, hogy próbáld a Samplitude-ot.
A kubéz egy bizonyos szintig jó. Azután már tényleg látni akarod, hogy mi történik és nem a csicsa fogja elvinni a szemed.
A V8-tól már nagyon kemény midi motor hajtja, ami szinte mindenben megegyezik a kubézben megszokott paraméterekkel.
Engem csak azok az eddigi tanítványaim és kollégáim igazolnak, akik meglátták a samplit, és egyértelműen mellette tették le a voksot.
Egy a baj, hogy nem törik olyan vehemenciával, mint az agyon marketingolt és szétlihegett pop-szoftokat.
Ezért bizony meg köll venni.
De sztem 10 ezer pénz nem nagy ügy egy ilyenért. (Samplitude V8 SE)
Egy próbát mindenképp megér. Ha pedig tényleg érdekel, akkor keress meg bátran!
Szia Metallik!
Először is nincs értelme a mono hangszereket sztereó sávokban lerenderelni, hacsak nem már ambience-es a minta.
Ez az egyik, ezzel sok energiát spórolsz meg a gépednek.
Másrészt a monó sávokat jobban tudod panorámázni, míg a sztereókat csak ballanszálod.
Felvételnél már a lánc elején processzáljuk a jelet, eq-val, kompresszorral, netán exciterrel és így tovább.
A DFH-s minták általában már processzált jelek, úgyhogy ez a lépés már készen áll.
Én személy szerint nem külön keverem a dobot, hanem a zenében. Ennek okait gondolom nem kell ecsetelni.
Oké, mondjuk az alap dolgokat solo-ban oldom meg, de a végleges arányok már a gitárokkal, bőgővel, énekkel együtt alakul ki.
HA a minta elbírja, akkor láb+pergő mindenképp kap egy-egy Waves L2-őt. L1+ is jó.
A lábszandolás függ a bőgőtől. Általában a két hangszer ki kell, hogy egészítse egymást. Csattanáshoz 3-4kHz környékén már lehet emelni. Ha jó a minta, akkor szinte bűntetlenül, hisz nem fog behúzni cínhangokat az eq.
Pergőnél a gitárszand a meghatározó. Sokan abba a hibába esnek, hogy szépen összetolják előre a dobot és mire rákerülnek a gitárok, erőtlen fos lesz a pergőből. Komoly kompresszálás, erős attack és a gitárkörnyezetben kialakuló hangszín "lyukakba" kell belőni a pergőt.
Azért ne hagyjuk figyelmen kívül az éneket se!
Tamok kérdése: ha alapvetően feszes hangzást akarunk, akkor természetesen jól meghúzott bőrökről van szó. Test mérettől függően lehet operálni a mélyekkel. Fontos, hogy amit nem "vettünk fel", azt nem lehet pótólni, azaz, ha kevés a mélye a mintának, akkor azt utólag már nem tudjuk emelni, hacsaknem cserélünk mintákat. Vigyázni kell itt is, hogy a kényes 120 Hz-es tartományban ne erősödjön a sok hangszer jelenléte, mert a végén egy merő búgás lesz belőle, ami aztán teljesen hazavágja a maszteringet.
A mai kemély dobszandolásban főként a totális kivasaltság jellemző és az erős triggerhatás. Magyarán nincs oltári különbség az egyes leütések között és a cinek is borzasztóan túl vannak kompresszálva.
Hangsúlyozni kell, hogy dobot nem maszterelünk, hanem keverünk. Maszterelés a teljes végkeverést követő munkafázis!
Visszatérve a dobszandra, a térképzéssel. Nem is igazán a sok reverb a jellemző, hanem a jó minta (minták) és sok esetben a kapuzott reverb használata.
Nagyon ajánlom a RoomVerb2-est, ugyanis ebben sokoldalúan paraméterezhető effektek vanak, sőt nagyon jó presetek is.
A cineknél, ha jó a minta, akkor már eleve vágták a mélyeket, tehát azzal nem kell foglalkozni.
Mint mondtam, erősen ki kell vaslani, ennek is lehet adni egy L2-est, vagy L3-ast, netán meg lehet küldeni egy PSP Vintage Warmerrel.
Ha bizonytalan az ember a végeredményben, akkor mindig érdemes egy-egy presetből kiindulni és aztán abból eltekerni egy jobban hangzó irányba.
Konkrétan a kérdésedre nem tudom a választ, de ajánlom figyelmedbe (és mindenkinek figyelmébe) Bobby Owsinski - The Mixing Engineers Handbook c. könyvét, ami könnyedén letölthető pdf formátumban a netről. (torrent) Ebben minden le van írva a keverés alapjairől. Ínyenceknek külön fejezet foglalkozik az 5.1 keveréssel, valamint az anyag második része különböző stílusú, nagynevű "Mixing engineer" arcokkal készített tanulságos riportokat tartalmaz. Kezdőknek és haladóknak egyaránt tanulságos lehet. (vaze, tiszta marketing duma :))
Szevasztok,
Kérdésem lenne, főleg stúdiósokhoz.
Készülő demómhoz a dobot egyenlőre Battery (+Drumkit from hell) segítségével csináltam meg, vagyis Cubase SX-> Battery mint VST hangszer, midi dob beemel és csináltam egy frankó kis drumkitet.
Namost, sávonként (lábdob, pergő, lábcin, tamok, beütők és kísérők, ezek egy-egy stereo sávon) exportálom, lesz belőlük wav file. ezzekel a hangszerekkel milyen effekt beállításokat szokás pl. stúdióban (ha élőben veszik fel) csinálni? A minták (samples) jók, de eléggé "naturálisan" szólnak még, én meg inkább metal dob hangzást szeretnék mint pl. Machine head.
Pl. "tegyél sok reverbet meg kompresszort a pergőre, a cineknél 4 Khz alatt vágd a frekit eq-val...ilyesmi tippeket kérnék. köszi
Egyébként régen én is Cool Editben kezdtem, de ma már nem nagyon használok destruktív szerkesztést. Sound Forge-al még el-el hülyéskedtem régebben, aztán valahogy teljesen leszoktam róla. Cubase-ben eddig mindent meg tudtam oldani non-destruktív...
Szerintem senki nem mondta azt, hogy "inkább próbáld a samplitude-ot". Cubase nagyon jó kis progi PC-re, szerintem felhasználóbarátabb is mint a samplitude. Viszont samplitude sem rossz, olcsó, és ugyanúgy mint cubase/nuendo vonalon, a samplitude-val kapcsolatban is vannak itt a fórumon akik tudnak segíteni. Ja és Sonar, Ableton, Audition (vagyis volt Syntrillium Cooledit) meg az összes ilyen izé "ratyi" többsávos felvételnél. Sztem.
Sonart semmiképpen, a cubase tökéletes választás lesz PC-n. Az Ableton nagyon jó kis progi, csak másra van kihegyezve, más a célközönsége (dj-k, "remixerek", "producerek")
azt. dobot vettünk fel, kellett 6 sáv min.
meg a keveréshez nagyon profi a hozzáállása.
cool edit/auditiont használtam, és a cubase jobb, átálltam.
mint egy ministúdió. én szeretem tudni, hogy hol milyen jelszintem van és mi(k) az effektláncom stb.
a cooledit megmaradt vágó és konverterprogramnak.
Mármint hogy egyszerre vegyen több sávot különböző bemenetekről? Azt nem is próbáltam, én csak olyant, hogy egyik sáv feljátszik, utána másik sáv, utána harmadik stb.
Biztosan nem én teszem fel először ezt a kérdést, de arra vagyok kíváncsi, hogy a már sokat említett 3 progi közül melyiket preferáljátok jobban...
Otthoni felvételekről van szó, minél profibban szeretném kikeverni a dolgokat (a lehetőségek szerint). Főleg gitár felvételekről van szó, de nagy hangsúlyt fektetnék egyéb virtuális midi hangszerekre is. Mikrofonos felvételekre nincs nagyon lehetőségem, ennek ellenére minél jobb hangminőséget szeretnék elérni.
Eddig Cubase-t használtam, de szeretnék mást is kipróbálni. (Őszintén szólva az eq-zás nem nagyon tetszik benne, persze külső VST-kel minden megoldható, de azért mégis...) A Samplitude-ról azt hallottam, hogy nagyon jó, csak gyenge a midiben, viszont kacsintgatok a Cakewalk SOLAR felé. x64-es procim van, tervezek feltenni x64 xp-t, amit ha minden igaz, a Solar támogat. Próbálta már valaki? Használható a x64 megoldás?
Végülis a kérdésem az, hogy a Cubase, a Samplitube és a Solar közül melyiket ajánlanátok? Kiemelten pedig a Solar tapasztalatok érdekelnének.
Sztem valahogy fordított fázis került az egyik oldalra... Ezek a cuccok azt feltételezik, hogy az ének csont középre van mixelve, így ha az egyik oldalon megfordítják a fázist, kiszűrődik az ének.. Ez néha bejöhet, de pl. a reverb (ha van) csúnyán ottmarad. Ha a gitár középen van, akkor azt is ki lehet "szűrni", egybként nem.
Én multkor úgy jártam hogy a lejátszóprogival volt valami gubanc,és teljesen kiszűrte az éneket véletlenül.Ennyi erővel a gitárt is lehetne sztem.Amúgy olyan biztos van amivel a gitárt lejjebb lehet halkítani..nekem is vannak ilyen backingtrackjeim amibe nagyon halkan de fellelhető az eredeti gitárjáték.Ha valaki tud ilyen cuccot amivel meglehetne csinálni...engem is érdekelne.
Nem értek hozzá nagyon, lehet hülyeséget kérdek, de van olyan program amivel 1 mp3-ból le lehet szedni a gitársávot? Tehát backing trackot készíteni magyarul :)
Így első ránézésre azt mondom, nincs értelme azzal szórakozni. Kösd rá a vonalbemenetre, állítsad be normálisan az érzékenységét, hogy minél nagyobb jelerősséggel tudd venni a gitárt, de még ne klippeljen a hangosabb részeknél. Aztán ha nincs a multidon modellezés, mondjuk a Guitar Rig 2-ből lehet hangfal/mikrofonmodellt tenni a sávra. Csodára persze ne számíts.
ok. köszi. Még egy hülye kérdést megengedsz? Ha a multin nincs , csak analóg voanlkimenet azt valahogy össze tudom, hozni a hangkártya digitális bemenetével, illetve, hogy ennek van e értelme?
Mastertape ott arról beszélt pont amit én is írtam, hogy audió vonalkimenet esetén az odavissza alakítgatás és rossz jelillesztés miatt elég nagy esély van a gyenge hangminőségre. Ezt lehet kikerülni egy olyan egységgel, ami a gitárjelet viszonylag korrektül fogadja, és azt utána digitálisan küldi a gépre: vagy USB-n vagy optikai kábelen pl.
Tehát mastertape az én olvasatomban a digitális (USB vagy optikai kábelen) történő felvételt javasolta az analóg vonalkimenet hangkártyára kötése helyett, ha van ilyen a multin.
Aha, értem. Köszi a választ! Csak azért kérdeztem , mert mastertape lejjebb azt írta, hogy a vonali helyett inkább valami usb-s interface-t használjon a csávó, mert műanyag lesz...de valszeg félreértettem...
Kicsit összekavarod szerintem a vonali jelet és az USB célját. Az USB-n és az optikai kábelen is jóesetben ugyanaz az adat formátumú vonaljel jut a gépbe, a különbség az, hogy ha USB-vel kapcsolod a gépre a multit, akkor szokott lenni hozzá program, amivel akár gépről is állíthatod a paramétereit, de lényegében ez a hangzást nem befolyásolja. Sőt, némely esetben az USB csak bekavar a gépnek, és ha van optikai csatlakozása a hangártyádnak még néhány kellemetlenségtől is megkímélheted magad.
Szóval azzal csatlakozz ami jobban tetszik, és kényelmesebb megoldást eredményez, legyen az USB vagy adatkábel. Ha audioval csatlakozol, ott annyit buksz az egészen, hogy van egy fölösleges multieffektes D/A, és utána egy hangkártyás A/D átalakításod, ami - főleg ha a hangkártya gyengébb minőségű - megérezhető a jelminőségen.
Ezek szerint, ha a multieffekt rendelkezik usb-s kimenettel akkor inkább azon keresztül érdemes a szgéphez kötni? Ha nincs a multin ilyen, viszont a hangkártyán van s/pdif koax ill. optikai bemenet, akkor célszerű inkább azon keresztül összekötni és nem a vonalival próbálkozni?
Csak gitárfelvételre értem.
vegyél LINE 6 Guitarport-ot és max.elégedett leszel !!! PC-ről egy jó HI-FI-re a jelet és mindent megkapsz otthonra !!! nézd meg a LINE6 honlapján az ismertetőt + RIFFWORKS-el rögzíteni is tudsz .használtan 20 körül mennek ,itt is felbukkan néha . üdv :márton
Tehát ha veszek pl. egy M-Audio usb Fast Track-t, akkor abba belekötöm a gitárt, majd usbvel a gépre, és szép hangot fog adni a pc-re, ill. a azon tudom a progikkal effektezni stb?
Szia!
Rengetegszer felmerült már ez a kérdés.
Jó gitárhagot mikrofonozott erősítővel+ládával szoktunk rögzíteni. Ezt általában stúdióban szokás.
Otthoni megoldásnak marad a vonali rögzítés, ami viszont sajna elég tré a műanyag hangzású line out-ok miatt.
Javaslom inkább az olyan megoldást, ahol a bemeneti eszközöd képes korrektül fogadni a gitár jelszintjét: pl TonePort, M-Audio usb-s Fast Track, Black Box és társai. Ezekben van egy leheletnyi előerősítés és aztán már digitben megy be a jel a gépbe. Ott aztán ráraksz egy szimulátor progit és loboghat a hajad (ha van).
Sőt már van olyan gitárkábel is, aminek az egyik vége jack, a másik usb. Ennyi az egész.
sziasztok!
Tudna nekem segíteni abban valaki, hogy hogyan tudnék minnél jobb minőségben felvenni géppel hangot? gitár-erősítő-gép = elég gyenge.
ha van vmi kütyü esetleg akkor várom a tippet:) ( 20-30ezer közt )
Hali!Nekem olyan progi kell amivel le tudnék lassítani zenét annélkül hogy torzulna a hang.Audition-t használok, de nem tudom hol van benne ilyen és milyen hatásfokkal működik....
Mármint be kéne szerezni Nuendot?
Egyébként elég lenne az is, ha le lehetne gyártani a midi sávot egy wav file-ba, amit aztán beemelek a vegasba (és rájátszom a többi hangszert :D)
Szóval abban az orchestratorban jól lehet a midit csinálni áttekinthető a térkép, csak maga a hangja fos. Ezért gondoltam a Batteryre.
én pontosan milyen nuendo kéne?
mikrofonozz egy igazi erősítőt. amúgy csak az én tippemet tudom mondani: behringer vamp-2.
a honlapomon meg tudod hallgatni, hogy milyen az eredmény, mert az "újabbak" közül az összeset így vettem fel.
andrás
Szevasztok,
Segítség kellene!
Eddig a Digital Orchestrator Pro-val írtam dobokat, egész jól kezelhető, azonban a dobjangjai elég kakik. Szóval vannak a midi file-ok. Van Sony Vegas 6.0 meg most szereztem meg a Batteryt. Hogy tudnám rávenni ezeket a dolgokat, hogy pl. a vegasba, hogy mint egy tracket, beemelje a midit? egyáltalán a Vegas jó lehet erre?
Fendermania! Van ilyen, én a múltkor ki is próbáltam egyet (a hangminőséget nem írod, és az jó, hogy nincs ilyen igényed, mert a hangminősége szar ).
Valami orosz program, Google-on találtam, mindjárt utánanézek mi lehetett az, sajna már leszedtem.
Hátha valaki tudja: tud az Ableton Live Lite nevű szoftver MP3-ba menteni (renderelni?)? Ha igen, akkor hogyan? Vagy kénytelen leszek veszerezni egy wav->mp3 codert?
Sziasztok,
Azt árulja el vki ,hogyan lehet összekötni egy elektromos dobot és a szgépet, hogy a dobon játszott dolgok mondjuk az Ezdrumm mapping-jan szolaljanak meg? mi kell hozza?
Üdv mindenkinek!
A kérdésem az lenne, szerintetek melyik a legjobb progi arra a célra, ha a midi hangszineit akarom kicserélni hangmintákra?
Köszönöm ha valaki valami jót ajánl!
Szaisztok, tudnátok egy egyszerű kis free progit esetleg, hogy a gyermekem alaplapi hangkártyájába beledugva a gitárt valami alap effektek működjenek (torzító főleg, meg egy egyszerű reverb...) Fejébe vette, hogy gitározni fog, 1 nap alatt megtanulta egy green day dal 3 akkordját... Eddig csak a wow-ot nyomta, lehet, hogy nemsokára a metált...
Huhh, nem gondoltam volna, hogy ilyen vitát váltok ki a kérdésemmel :)
Ott tartok, hogy feltettem az sp2-t viszont letiltottam a hálózati hardwereket és az összes hálózathoz kapcsolódó szolgáltatást (meg még pár egyéb szolgáltatást is). Így most üresben a windows 80 mb-ot foglal a memóriából, persze még fel kell tennem pár rezidens progit majd.
A legújabb Ati driver egy raklap szar, szó szerint lapozva rajzolta ki az ablakok képét vele a videókártyám, inkább az egyel azelőtti verziót tettem fel. Délután érkezik az új hangkártyám, azt felteszem még, és utána kezdem csak telepíteni a szerkesztő progikat és plugineket. Kiváncsi vagyok, hogy gyorsabb lesz-e a cucc a tiszta rendszeren, mint a teleszemetelt másik windows alatt.
Ja másik kérdésem is lenne: 2 hangkártyával mennyire bírkózik meg a windows? Most egy SB Audigy van a gépben, de mellé menne egy EMU majd. Úgy gondoltam, hogy az Audigy-t meghagynám ilyen multimédiás célokra (zenehallgatás, film, játék stb.), szal ezért nem veszem ki fizikailag is a gépből. A frissen feltett windows-ban letiltottam inkább az audigy-t, de ha gond nélkül tud a windows több hangkártyát kezelni, akkor lehet, hogy feltelepíteném azt is. Erről van tapasztalat valakinek?
Ja,azt vágom,h a rendes zongorapluginek eszik a memóriát,szimfonikusokat egyelőre nem használok,de tervbe van véve,illetve a következő prodzsekt a saját nótákat felturbózni Atmosphere segítségével,gondolom oda is kell a memória rendesen.
az a szerencséd, hogy nem használsz zongorát meg egy szimfónikus betét se kispálya, szakáll kinő míg töltődik, pedig ezek már erőteljesen disk cache-eltek.
el vagyunk mi kurvulva nagyon , én még emlékszem azokra az időkre, amikor mp3-at renderelni éjszakára ott kellett hagyni a gépet...
nem az SP2 a szakmám természetesen a winfos az winfos! mégis azon csüngünk "jónéhányan" bár ha visszagondolok a régi időkre, akkor azért az XP egy jó oprendszer már. (20 év alatt láttam ezt-azt a szakmába... )
sajnos a felhasználó a legnagyobb veszélyforrás, azt kéne kiküszöbölni..
DFHS-sel még nem volt gáz,viszont amikor megy párhuzamosan 7-8 Guitar Riges sáv+egyéb pluginek+masteren az Izotope Ozone,na akkor már be szokta mondani az unalmast.
Mi a szakmád? Az SP2? Ja, nekem is a szakmám (ha szoftverfejlesztő mérnökként besorolhatok a "szakmába")
Na mindegy, van egy pont amikor nem érdemes vitatkozni. Főleg az ilyen hitbéli kérdésekről, hogy aszongya "winfos".
Úgyhogy részemről lezárva.
Mi van az offtopikkal? Ott rendesen egyetértettünk egy fontos témában.. A többi pedig úgyis a politikai sokszínűséghez tartozik.