Na, megvettem a Samson USB-s mikit, amiről beszéltem, szerintem fasza. Itt hallható:
Song From The Criminal Record persze keverve szarul van, emrt én cisnáltam, és nem is tudom fülesen kívül mással visszahallgatni.
Egy kicsit az ilyen fajta zenélésben még járatlan vagyok eddig egy Roland MK-II-es Szeqvenszerrel dolgoztam ami egy Roland EXR-3-ast hajtott meg.
Milyen programok kellenek ahhoz, hogy a számítógépen ezeket az előző eszközökkel megszerkesztett midi-ket más hangszerek hangjaival megszólaltassam?
Persze nem ez az egyetlen hely, ahol fellelhető, de remélem megfelel. Mivel a hangmesteren nem találtam ilyen terméket, remélem nem okoz gondot a másik cég oldalának belinkelése.
Szia Srácok !
Kus segítség kellene. Letőltöttem a NÉRO 7-es DEMO-t és nem indúl a hibás szám miatt.Ezekszerint már volt fenn demo változat. Nincs valakinek kulcsszáma?
köszi kunl
Ha jól emlékszem van benne midi-szerkesztő, de dobhoz én inkább mondjuk a PC-Drummert ajánlanám. Nekem legalábbis normálisabb hangzást sikerült vele csinálnom és gyorsabban, egyszerűbben. A PC-Drummer egyébként digitalizált dob-hangmintákat használ, és minden dobot 4 féle erősséggel lehet benne "megütni".
Nem ismerem ezeket a programokat, szal majd este elmolyolok velük. Tudok a gitártémák alá vmi alap dobot is szerkeszteni vele(n-track studio PI-PII)?
Köszönöm a választ!
Nem stúdió minőségű, de megközelítő minőségű felvételt csinálok amatőr zenekarok számára! Budapesti zenekaroknak próbaterembe megyek felvenni, miskolci zenekaroknak pedig hozzám kell jönnie! 10 dal miskolci zenekaroknak 25-30e Ft, budapesti zenekaroknak a fuvar miatt 35-nagyon max 40e Ft.Referenciát(kész számot) tudok küldeni! gaborszabo1@freemail.hu
Magyarország eu-s csatalkozása óta a számítógép és tartozékai veszélyes, illetve újrafeldolgozandó hulladéknak számítanak. Ezért nem szabad kidobni sem az ablakon, sem pedig az ajtón - már csak a személyi és vagyoni sérülésokozás miatt sem.
Cégek sokasága szakosodott arra, hogy a pc alkatrészeket begyűjtse és szétszerelje és a használható összetevőket visszaforgassa az iparba.
Sőt mi több, a vásárlás helyszínén le lehet adni a berendezéseket.
Azabaj hogy ez lett mellékelve hozzá a cd-n amit belinkeltél, és lehet állítani ugye hogy hány ms legyen a késés de ha nagyon kicsire állítom nem tudja követni a gép és levágja a hang végét. De azért köszi hogy megpróbáltad:).Sztem az lesz kipróbálok egy ilyen külső hangkártyát me az nem drága és hátha bejön. Ha nem jön be akkor meg feltszem az adokveszekbe akártyát a gépet meg kidobom az első adandó ablakon:)
szerintem inkább a hangkártyán múlik, mint a ramon a latency... meg ha csak a guitar rig fut, akkor olyan hatalmas proci sem kell hozzá.
próbáld ki az "asio4all"-t, talán azzal lejjebb lehet tuszkolni pár ms-el.
http://www.asio4all.com/
Biztos hogy a hangkártya a szar mert egy integrált ***
Azt nem tudom hogy egy külső hangkártya ezen segítene e és mennyi ram kellene hozzá hogy úgy működjön agyogy annak kellene (pl: egy közepes laptotpon mondjuk 512 vagy 1g rammal és kül.hangkártyával menne e?)
Ha nagy a latency az nem feltétlen azért van mert terheli a géped..
sound -nál asio -ra van állítva a driver?
milyen hangkártyád van?
V
(ui : amplitude 2 ezerszer jobb mint a rig.)
V
Vírusirtód van?ha nincs akkor www.avg.hu mondjuk szedd le és csináld végig.esetleg tölts le újabb explorert, hátha azzal menni fog..nem lehet hogy rossz oldalakon mászkáltál:D?
Rakj föl firefoxot hátha azzal menni fog.
firefox V
Hello help please!
Mostan tőtöttem le a guitar riget ami állat meg minden de sajna nagy a latencii.Ha használ ilyet valaki (nem Mac el) mondjon egy értelmes és nem drágapc configot amivel live lehetne használni
de van egy eladó M-Audio Audiophile 2496-om is, azon van MIDI és coax s/pdif. egyébként meg atomstabil ASIO2-es driverrel.
a gyerekemnek vettem a nyáron, de abbahagyta a zongorázást. ez a kártya volt a felelős a profi zongorahangzásért
mostmeg árulom a kártyát és a masterkeyboardot is...
Meg tudod nézni, hogy milyen kártya van a gépedben? (start menü->vezérlőpult->rendszer ikonra duplakatt, azon a panelen felül hardver fül, majd eszközkezelő gomb, ott a Hang- videó és játékvezérők melletti plusz gombbal megnyitod a listát, és ott lesz benne a típusa.
Sajnos a OneWay kifútó darabként említi az RT03-at. Ráadásul pár hónapja még elég széles választékuk volt mindenféléből, most meg nagyon karcsú a felhozatal.
A szín tökmindegy, próbálkoznak.
Annak idején a HSB-ben volt ilyenből 3 db és nagyon szépen szóltak, úgyhogy szerintem nyugodtan tekinthetjük stúdióminőségű holminak.
Az SM Pro egy ausztrál cég. Már évek óta jelen van az európai piacon a mikrofonjaival, amolyan kínai felhozatal alternatívaként.
Nekem nem tetszett a miksik hangja, ezért kicsit szkeptikus vagyok a preamp-pal kapcsolatban.
Hát meg kéne hallgatni...
Cserje! Magyarul ADAT optikai 8 csatornát akarsz usb-re átalakítani?
Félek, hogy az usb sávszélessége nem tenné lehetővé. Esetleg FW.
Körül kellene nézni "format converter" címen a neten.
De nem hiszem.
Akkor viszont mégis jó lehet Neked a Soundblaster Live 5.1, ha csak ilyen egyszeri anyagok bevitelére kell, mert a pár ms-os elcsúszás ilyenkor nem számít, a minőség meg jó lesz. Ráadásul van rajta gameport is, amihez veszel egy midikábelt (olyan kell, amiben chip is van, nehogy átverjenek!), és ezzel megvagy lehet egy 10-es körül.
Az Atari-ba ugyanaz a 3.5-es floppy megy, mint a pc-be, csak felére (720kB) formázottan kell használni. (még én sem csináltam, mert itt nekem készre van formázva, de valahogy úgy kell, hogy a fülét leragasztani, vagy betolni.)
Van egy forgatható antennás műholdvevő szettem, aminek a dekóderén fény és kábel, digitális hangkimenet is van az analógon kívűl, és mivel sok jó rádióállomás is van rajta, főleg nívós jazz-adók, amiket beprogramoztam szelektáltan, onnan is tudnék a PC-re minőségi zenét rögzíteni. Na, de hogy? Nem értem! Össze kell kötni az Atarit a PC-vel, vagy hogy tudom a Pc-vel formázni az Atari flopyt. Én úgy tudom, nem ugyanaz a flopy méretük.
Hogyne tudnád az Atarival összehozni! Egy 720 kb-os pc-vel formázott floppyt lát az Atari, erre MIDI file-ként ments, ezt szépen be tudod hívni a pc-s programba.
Egyébként,ha pc-s midi kell, a legolcsóbb megoldás, ha veszel egy 3ezer Ft-os hangkártyát, amin van game-port, ehhez még egy kábel kell (2800), és kész. Egyébként az Edirolnak van 12 ezerért, usb-s midi interface-e.
A digi fogadás egyébként mire kell Neked?
NEM AKAROM A KUKÁBA DOBNI! Sok, vagy 2 X 10 darab FLOPY Atarihoz, YAMAHA DX7, és ROLAND D70 ORIGINAL hangminták, amiket régebben kimentettem, mert a D70 processzorával különlegeseket kreáltam. mob:0620-475-7100, vonalas 786-0169 Keményen INGYÉ adom.
Nekem a PC-mben olyan studio program futkos, amiben külső hangforrásból, akár egyszerre egyidőben mikrofon és (gitár) send vonaljelet is tudok felvenni, 2 X 16 sávban playbackelve. A mostani kártyát rokon építette bele, és állítólag 150E.ft-körül volt az ára. Csak, nincs midi lehetőségem, és digi fogadás lehetőségem, és, ami a legjobban piszkálja a csőrömet, hogy az Atarival nem lehet összekonvertálni, mert nem értik egymás nyelvét.
Ezek a háztartási hangkártyák nem alkalmasak több sávos audio felvételre sem cubase-al,sem mással, ez nem programfüggő. Néhány tízezertől kezdődnek kártyák, azokat tudod használni. (Edirol, M-audio, E-mu).
Az Atari örök darab, én is épp most vettem elő. Halál megbízható.
Érdekes ez a Oneway oldal. Múlt hétvégén vettünk fel dobot, és ott egy olyan előfokot használtunk, mint az RT03, annyi különbséggel, hogy az piros volt, nem kék. Amúgy igencsak meglepően jól szólt, azért is akartam utánanézni mennyi lehet.
Amúgy ha inzertálható digit kimenetes többsávos mic preamp kell, talán érdemes megnézni ezt is:
SM Pro Audio PR8MKII Bár külön kell hozzá megvenni az A/D modult, az ára nem túl magas úgy sem.
A Soundblaster Live 5.1-en van dig. bemenet, csak nincs aljzatként kivezetve, a nyák csatlakozóról kell kihoznod.
Ugyan jó minőségben tudsz bevinni jelet, viszont stúdió pg. ban nem nagyon tudod használni, mert a belső órája külön jár.
mastertape! Köszi a választ!Majdnem jó.Sajnos a DVD képfájlai mpg és azt nem kezeli a Premier csak az EDIUS.Ötlet jó.Műkszik Ediusban.Allah növessze hosszúra szakálladat az ötletért........Üdv Jani
Sajnos ilyen jelű nincs. Van egy trapéz alakú lila nagyon sok pólusu szabadon függőlegesen, meg még egy monitor csatlakozó. A többi foglalt. Mennyibe kerülne egy középkategóriás hangkártya digi fogadással?
Itt inkább az a kérdés, hogy milyen kártyád van? Ha van rajta digitális bemenet, akkor persze. (Valószínűleg s/pdif vagy simán digital van a csatlakozó mellé írva)
Hello! Szeretnék tippeket kérni azügyben, hogy egy gagyi cuccal felvett gitárhangot milyen progikkal érdemes effektezni/meg h egyáltalán milyen effekteket kellene ráereszteni. Alapból így szól, ezt szeretném továbbfejleszteni. van gitár rig, amplitube... passz.. kösz elöre is
Eccerű a dolog: a DiscCapture-rel berippeled a dvd-t, kép hang együtt, majd a ProCoder-rel átfordítod az AC3-at normál wav-okká. Ennek az mpeg anyagát nem használod.
Premiere-ben a rippelt film alá behúzod az átfordított hangot és kész.
Szerintem.
Közben találtam egy megoldást!A CANOPUS ProCodere az AC 3-at átforditja amire csak akarom-csak az a baj,hogy a képpel is kell uj mpg-t csinálni.Ez már szerkeszthető az EDIUS 4.0-val,csakhogy innen export megint egy ujabb mpg készités.Ennyi átalakitás veszteség nélkül nem megy.Van jobb megoldás is?
MASTERTAPE! Asztali PANASONIC DVD iróval készült lakodalmi felvételeimből kellene egy demót össze ollózni.Sajnos a hang AC 3-ban van.Videó szerkesztő programjaim-EDIUS 4.0 és a PREMIERE PRO-CANOPUS STORM PRO 2-es kártyával-egyik sem támogatja az AC 3 kezelését.A CANOPUS DISCcapture programmal beviszem a DVD lemezekről amit akarok,kép oké,szerkeszthető,csak a hang nincs.Tudsz valami megoldást????????? Hát ezt nagyon megköszönném!!!!
Üdv Jani
köszi a választ!
Az analóg direkt outokat én nem használnám semmire, csak az ADAT kimenetet. Szóval ez nem feltétel. A preamp viszont igen, az kell, és minél jobb. Gondolom te belőtted valahogy 0 szintre az ADA-t, ha konverterként használod.
Az tuti, hogy ez a legjobb ár-érték arányú cucc, csak azért kérdeztem hogy van-e másról infód, mert hajlandó lennék többet is adni érte ha igazán megérné. Viszont tényleg csak ritkán használnám, és ez okozza a dilemmámat.
Leginkább amitől óckodok, az a preamp rész. A 96khz engem sem izgat, 48-on elvagyok. Viszont fontos lenne, hogy zsír preamp legyen rajta.
Érdekes ez a link amit küldtél, tökjónak tűnik az rt03, csak az árát nem találtam.
(Az octopre-t én is néztem, gondolkozom is rajta, bár ezen sincs inzert.)
Ami leginkább szimpatikus az a presonus digimax fs. Igaz nem olcsó, de van rajta 8 inzert, és a preampjai biztos nagyon jók... mindmáig használom a firepodot, és nagyon bejönnek az előfokai.
Szóval lehet hogy presonus lesz, és egy ideig kenyér+víz
Fidós! Köszi a választ!Feltelepitettem közben.A külső grafikus megjelenése profibb lett.Belőttem a TASCAM FW 1884-hez is.Nyolc sávos felvételhez használom lakodalmakba a zenekar felvételéhez egy DELL laptoppal.Itthon aztán dual processzoros nagy gépen kikeverem-effektezem sztereóra.A végső masterelést viszont SAMPLITUDE-vel csinálom mert az valamiért szebben szól,csak ne lenne olyan nehéz a kezelése a NUENDO-hoz képest.Alig várom,hogy induljon a tanfolyam.Üdv Jani
Nézd, két dolog, ami hiányzik róla: valóban az inzert, illetve a direkt preamp analóg out. Hiszen csak a DA konverzió után tudunk szép, szimmetrikus, vonali jelet leszedni róla.
Azért lenne még igényem: legalább 4 ledes kijelző, kikapcsolható limiter és 0 szintre lőhető bemenet a poti kikapcsolásával. (bár ez utóbbit lehet, hogy megcsonálom rajta)
De ha ezeken túltesszük magunkat, akkor pedig a legjobb ár-érték-szolgáltatás arányt kapjuk meg.
A behringerségéről annyit, hogy a teljes panel Alesis benne. Alesis a konverter csip is, csupán a preamp rész behri "fejlesztés".
Speckóit nézve pontosan ugyanazt az értékeket hozzák, mint az Alesis ADAT magnói. 8 tizedes értékig (!) megegyezik a THD és ugyanaz a zaj érték.
Dinamikában jobb, mert az ADAT xt csak 20 bit-et tudott.
Én erre azt mondom, hogy ha éveken keresztül stúdió-standard lehetett az ADAT technológia, akkor miért ne lenne jó ma egy ilyen konverter. Amikor úgysincs még értelme 96 kHz-en dolgozni.
Mikrofon előfokos kivitelben figyelmedbe ajánlom EZT Ez egy magyar cég, viszont a holmi csak egyirányú, Adat AD konvertert külön kell megvenni.
Szóba jöhet még a Focusrite Octopre LE is, de az adat opció még húzos hozzá.
Presonus. Nagyon drága.
Ha csak konverter kell, akkor viszont Fostex VC8 (20 bit), Creamware 16-os adat konverter (talán e-bay-en).
Más most nem ugrik be.
nem is tudtam hogy van rajta soft limiter... ez pozitívum mindenképpen. (amit leginkább hiányolok az hogy nincsnek inzertek a bemeneteken).
Amúgy azért kérdeztem mert bővíteni akarok és kéne nekem egy preamp+adat kimenettel rendelkező cucc, amit igazából ritkán használnék, csak tartalék lenne olyan projektekhez, amihez több bemenet kell. Gondolkoztam ezen az ADÁn, csak hát tudod behringer, megnéztem a specit, és óckodtam tőle. Azóta filózok hogy mégis beszerzek egyet, mióta láttam hogy ti itt jókat írtok róla.
Esetleg van van vmilyen alternatívával tapasztalatod? Akár többet is ki tudnék rá adni mint amennyibe az ADA kerül, de csak akkor ha tényleg megérné, pusztán a márkanév miatt nem...
Szia Pityesz!
Elsősorban ad/da konverternek használom.
Külső munkáknál szoktam az egyiket mint miksi pre is használni.
Nem tudok rá rosszat mondani, nyilván van sokkal jobb is, de hangzásában, zajában, erősítésében nekem eddig megfelelt.
Különösen tetszik az a soft limitere, ami ilyenkor, a nagyobb dinamikai ugrásokkal bíró, akusztikus felvételeknél leheletnyit redukál a csúcsokból.
A legfontosabb különbség - amire emlékszem, haha -, hogy a N3 már tud külső "vas" eszközöket úgy kezelni, mint belső plug-in-t, persze digitális lomokról van szó. Ha digitálisan keversz, akkor ez nagy előny tud lenni! Meg színezhetőek a sávok ish
Alto,
Nekem is rme9652-öm van és egy jópár ada8000-es. Stúdióban tökéletesen muzsikálnak, napi 24 órában és iszonyatosan jó a hangjuk.
Ha ilyen körülmények között jó, akkor Te is biztosan meg leszel vele elégedve.
Persze reinstall után, mert általában a gond az, hogy hagynak maguk után szemetet(főleg, ha crack), és ezekbe ő, vagy valamely testvére beírt valamit hibásan, aztán ezt is használná mikor csak simán újrateszed, mert ezek a szennyek maradnak, abban a tévhitben , hogy azt ő hozta létre, ami igaz is....de nem jó:)...valami ilyesmi:)))
Perszepersze!
Előtte reinstall és amit fenthagy azt kiírt+ a sajátgépben lévő mappát is....újraindítod...újrarakod, ha nem indul, akkor a gondd az előzőekben leírt beírás valamely fájlba amit más is használt, csak nem érti:)
Ne a registry klínert használd!
Saját, a vindóz registrijét.
Futtatás----beírod regedit---ott menüben találsz szörcsöt keresésnek, vagy a programsnál böngészel...időigényes, de lehet esélye.
nem segít se registry cleaner, semmi. fizikailag törlődött az összes progi, de a bejegyzések maradtak, amit az istennek nem tudok kiszedni. hülye az egész gép.
nem maradt más hátra, mint a teljes reinstall, tiszta lap. a problémám most csupán annyi, hogy egyelőre a Nero sem fut....
Sajnos akkor tényleg minden kiírt!
Fránya 0100011101001110
Lehetséges, hogy amikor az a baki történt, valami beírt nekije...aztán nemtudja hovarakni....:(
sziasztok. tudna valaki segiteni hogy cool edit-el szeretnék felvenni,de valami nem jó,mert akárhova dugdosom nincs jel amit rögzitene.Más progival tudok, de az meg elég rossz minöségü,és gondoltam hogy a cool-al azért elég normálisat lehet.MOst abban kérnék segitséget valakitöl hogy esetleg nem mjó fülem van benyomva,vagy épp forditva.Tehát akinek müködik rendesen attol várnék valami segitséget.akár mailben punk01@t-online.hu vagy mesin.kelemenarpad@msn.com.megköszönném ha valaki tudna segiteni.
Az a gáz, hogy most ezt is kipróbáltam, mert mint kiderült tényleg meghótt az emulátor is. Aztán nagy meglepetésemre, és csalódásomra az újrahúzott emulátorral is ugyanaz van....
megnéztem a emu 1616-os kártyát nem lehet rossz,de a spk madzagba én csak belegabalyodnék
itt nálunk(ausztria) 350euro a 9652 pedig 500 szóval akkor inkább érdemesebb megvennem az RME kártyát és használni belőle 6-8 csatit mint a 1616-ost nem?Gondolom a belső konverterei sokkal jobbak mint az EMU-é. ADA8000 konverterem van.azt már nem kell vennem, maximum ha bővíteni szeretném, RME kártya+ADA8000=8db mono digitalis csatorna. jól sejtem?Elnézésed kérném ha ostoba kérdéseket teszek fel, tudom bemehetnék a boltba is és ott is megkérdezhetném, de ott mindíg hülyének néznek , ti meg kedvesek vagytok és válaszoltok!
Borzas!
Kimondtad a kulcsszót: gyanúsan olcsó.
Sajnos ez mindent eldönt.
Minden cégnek van belépő szintű cucca annak érdekében, hogy az összes felhasználói kört megcélozza a termékeivel.
Ezek az usb-s "all-in-one" megoldások egy minimál szintet képviselnek. Nagy csodát nem kell tőlük remélni.
Meg kell hallgatni és aztán dönteni, hogy ez kell-e neked.
Harkh!
Szerintem az emulált usb kulcs a probléma.
Szoftverek telepítése és eltávolítása menűből írtsd ki a syncrosoft alkalmazást és aztán a telepítőből rakd fel újra.
Vagy ha jogtisztád van, akkor kulcs kihúz, berak közben drivere eltávolít.
találtam egy mikrofont, ami egyenest USB csatlakozással bír. lehet értelme? gyanúsan olcsó.
http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=1810
Ha el akarom indítani a Nuendo-t, ezt a hibaüzenetet kapom, majd bezárja magát, hibaüzenet küldés stb.
Az előzmény az volt, hogy gyakorlatilag az alap misrosoftos programokon kívül minden telepített cucc meghótta magát, vagy simán eltűnt, és újra kellett tennem mindent. A többi programnál sikerült is, a Nuendo nem akar indulni (már próbáltam repair-installt). Tipp?
Pontosítok: ezek mindig monó csatornák, tehát 24 monó.
Az rme hdsp9652 ára bruttó 152 ezer, a behringer ada 8000 pedig olyan 70 körül van, tehát az egész rendszer 360 körül mozogna + apróságok.
Ez biztos túlzás lenne, ha nem akarsz valóban 24 sávon ki-be közlekedni a gépeden.
Ha erre van szükséged, akkor inkább gyere stúdióba...
Amúgy az Emu kártyák a 16-osoktól fölfele elég jók.
Merem ajánlani az M-Audio Delta 1010Lt-t is.
master"
akkor jól gondoltam, kell hozzá legalább három ada8000 hogy legyen 24 sztereó csati...110e ért a kártya akkor nem is húzós de a három átalakító+ 150e. így már nem is olyan olcsó persze csak ha egyszerre akar az ember fölvenni, de ha meg nem akkor minek is annyi csati Kell keresnem vmi jó kártyát ami megfelel az én igényeimnek és jobb mint az E-mu kártyák többsége. de ez már itt off lenne ha van ötleted a hangkártyáknál szivesen venném.
Na és akkor Te jössz Angel!
SCSI vs. SATA.
Nincs is vs, csupán tapasztalat.
A scsi lemezkezelési rendszer alapvetően egy külön vezérlő kártyán történik 32, vagy 64 bites pci buszokon.
Dedikált a hálózat és nagyon sok meghajtó fűzhető fel rá.
Míg az ata alapú lemezkezelés az alaplap csipkészletétől és buszainak keresztmetszetétől függ. Tehát a pata oldalon ugye 4 eszköz, egymásra erős kihatással, a sata oldalon pedig portonként 2-2 meghajtó telepíthető. Ez utóbbiak már sokkal rugalmasabb buszhasználattal.
Ezzel szemben ugye a scsi a vezérlő kártya kapacitásától függ.
Az az igazság, hogy ez a két rendszerbeli különbség még a kisebb lemezméret idejére vezethető vissza, valamint a lemezrendszer sokkal rugalmasabb használatára.
A scsi hostok már támogatták a hot swap technológiát.
És ami óriási volt, hogy a különböző átviteli keresztmetszetű meghajtók nem gátolták a gyorsabbat az üzemben.
Mára az átlag SATA 150 MB/sec, míg a SCSI 160/320 MB/sec-os buszkeresztmetszettel bír.
Ennél sokkal többet én sem tudok a szabványokról, de a neten minden infó fent van.
Az viszont tény, hogy a profi, ipari felhasználású hang- és képfeldolgozó munkaállomásokhoz a mai napig scsi storage megoldásokat ajánlanak. Ilyen pl a GLYPH Technologies összes raid, hot swap rendszere, melyek iszonyatosan drágák.
Borzas!
Mindenképp felejtős ez a DRK szett és a másik kis Behringer csoda is.
A mikrofon speckójából elég sokminden kiderül, főként az, hogy ez ismét egy olyan termék, ami szépen adjusztált, dobozolt szerkezet, ami a csekély ára ellenére is a profi eszköz benyomását kelti, ezáltal pszeudó hatást elérve a felhasználónál, aki boldog, hogy van egy profinak hitt mikrofonja.
Na de félretéve az undorkodásom, ha csak azt nézzük, hogy beszéd és ének felvétel, valamint akusztikus instrumentek rögzítése a megcélzott terület, akkor a 130 db-es spl már nagyon karcsúcska lehet és a 15 mV-os érzékenység meg egyenesen gyalázatos.
Ennél a megoldásnál egy AT 2020-as is klasszisokkal többet nyújt és egyáltalán nem prognosztizálható annyi csalódás és sikerélmény mentes próbálkozás, mint mondjuk ezzel a helyes kis DRK készlettel.
Az AT mellé előfoknak az ART Tube MP előfokát javaslom, ami fantomos, csöves, preampos cucc és ezt akár - kis szentségtörés - direktben be lehet dugni a laptop vonal inputjába.
A zenei hangrögzítés további bugyraiba azért nem érdemes elmerülni egy laptop audióval, de kezdetnek ez így bőven megfelelő.
A következő lépés lehet egy usb-s, vagy fw-es ad konverter, de azokon most már rendszerint van mic-pre, ezért el kell gondolkodni a beszerzések sorrendjén és fontosságán.
Nos az rme említett két kártyája közötti különbségek: 9632 esetén van 8 adat ki/bejáratod az optikain. Van egy sztereó analóg felületed, valamint egy spdif és midi.
Bővíthető az A4-es kártyákkal, belső szalagkábellel csatlakoztatva.
Ha csak az alapkártyád van, akkor egy normális 24/96-os felbontású analóg ki/bejáratod van. Minden további csatornához külső eszköz kell.
A 9652-nél nincsen analóg konverzió, az a kártya csak digitálisan kommunikál. Ennél fogva nem érzékeny annyira a gépen belül összeszedhető zajokra.
Az alapkártyán 2 adat ki/bejárat van + midi és spdif, a hozzá adott "lánykártya" tudja a wordclock-ot, az adat szinkront és a harmadik adat nyolcast. Ennél fogva ez a kártya 26 digitális csatornát kezel.
Mindenképp kell hozzá külső adat konverter. Erre kiváló a Behringer ada8000-ese, mert az egy az egyben alesis cucc.
Amúgy jó hozzá a fostex vc8, a focusrite optopre (le) és még egy rakás más adat interface.
Az adat szinkron lehetőséggel gond nélkül integrálható a kártya a régebbi adat magnós környezetbe, illetve a wordclock ki/be lehetővé teszi, hogy egy központi digitális órajel generátorról adjuk az egész rendszerünknek a referencia órajelet.
Midije 2*16-os, tehát ez inkább stúdiós kártya, míg a 32-es projekt szintű.
Amúgy az optikai kábelen mehet spdif formátumú digitális jelfolyam is, ha úgy állítjuk be a setupolásnál.
Az adat 8-as jelcsomaggal integrálható digitális pultokhoz, illetve élő alkalmazásoknál jöhet még jól az egyidejű felvételekhez.
na, akkor még tájékozódom jól, de most mennem kell mosolygósodni.
egyébként ja, Waits most a fő irány, bár utoljára B. Marley-t vettem fel bosszásítva... adataimnál honlapcím stb.
köszi az infót, majd még jövök zargatni benneteket
hát nem könnyű ennyi pénzből kihozni, mivel külső eszközt keresel laptophoz, és kéne egy mikrofon is ugyebár rögzíteni... nehéz ügy... kutyából szalonna klasszikus esete.
pár dolog eszembe jutott:
- e-mu 0202 usb hangkártya: ezen van miksi előfok, és vonalszintű bemenet is, ehhez még kéne egy mikrofon, mondjuk t-bone sc140 (ez az "árához" képest meglepően jó darab, gitárra, énekre nem tudom).
- samson c01U: ezt gyakorlatilag csak be kő dugnyi és kész
Legjobb lenne ha még gyűjtenél hozzá egy "keveset". Ráadásul gondolom hosszú távon gondolkozol, azaz lehet hogy bővítenél is a jövőben. Firewire van a laptopodon??? Szóval nehéz dolog.
Amúgy milyen zenét nyomatsz mostanában? Továbbra is a bluesos, Tom Waits-es vonal???
(ja, és a fentiek közül gyakorlatban csak az sc140-t ismerem, a többit csak hallomásból, úgyhogy igazából passz...)
RME 9632 és 9652 között csak a csatornák száma a különbség? vagy az 52-nél ha jól láttam már 3 optikai kimenet van.. hogy kell ezeket elképzelni? optikánkánt mögé kell rakni egy AD/DA átalakítót hogy analóg pultba mehessen.. vagy madzaggal le lehet mindent hozni a káártyáról?--durva lenne annyi zsinór én még azért nem ruháztam be , mert nem értem az RME kátryákat, pedig dicséri mindenki.. vennék is.. de ha sok kütyü kell pluszban hozzá akkor egy vagyon...