HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

***GIBSON***

2024. június 10

In Memoriam...

2024. június 09

***YAMAHA billentyűsök

2024. június 08

JÁTÉKTECHNIKA

2024. június 05

KRAMER KLUB

2024. június 01

Zenekar alapítás

2024. május 31

Zenészeket, zenekart ke

2024. május 31

Jónás Tamás (instrume

2024. május 30

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. május 29

Csöves Gitárerősítő

2024. május 26

ZENEELMÉLET

2024. május 23

Akusztikus gitárok

2024. április 30

CORT GITÁROK

2024. április 30

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

A számítógép és a z

2023. november 10




HANGMESTER.HU AKCIÓ
VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020
VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020

VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020


Akciós ár:
999 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 3000
HANGSZERUTALVÁNY 3000

HANGSZERUTALVÁNY 3000


Akciós ár:
3 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 5000
HANGSZERUTALVÁNY 5000

HANGSZERUTALVÁNY 5000


Akciós ár:
5 000 Ft



hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT VASKÓ MAKKA ÚJ VIDEÓKLIPJE
2024. február 28.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

A számítógép és a zene
Számítógépes zeneszerzés

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


Borzas 2007-02-12 15:14 |  #2197
na, akkor nyomasd a "számtalan egyéb lehetőséget":DD
Válasz '' hozzászólására (#)

pityesz2007-02-12 15:13 |  #2196
talált! végre egy ismerős arc!

Borzas 2007-02-12 15:08 |  #2195
tehát az ár az azért fontos, na.

Borzas 2007-02-12 15:08 |  #2194
sima laptop mint rögzítőeccség, aztán bármi, ami jó minőségi akusztikus felvételt eredményez (az ő saját hangkártyája nem ilyen:)). 30ropi körül jó lenne, ha kijönne. picit azér lehet több, persze.
te, amúgy, Subiczpityesz, hogy így tod a nevemet?
Válasz '' hozzászólására (#)

pityesz2007-02-12 15:03 |  #2193
szevasz Laca!

először is az lenne a kérdés mennyi a kereted, és hogy mivel akarod használni a mikrofont-hangkártyát-konvertert stb..., ugyanis számtalan egyéb lehetőség van szerintem...

Borzas 2007-02-12 14:54 |  #2192
nem arra gondolok, hanem a másik linkre odalenn, az egy óccsó Behringer A-D átalakító. újdonság, asszem.
Válasz '' hozzászólására (#)

Borzas 2007-02-12 14:53 |  #2191
igen, ebben van ráció, a kérdés most tényleg leginkább az, hogy mire képes egy sztenderd hangkártya. mert ha nem lehet anélkül, akkor kell egy átalakító digitálisra, ami USB-n köpködi be a gépbe az okosat. az átalakító, legalábbis az olcsó fajta, ami a magam számára összeállítandó diplomaajándék-csomagba beleférne financiell, szóval ő valszeg nem tud fantomtápot produkálni a kondimiksinek amit keresünk, ezért nem árt, ha lehet bele elemet tenni, és a szettben találhatóba lehet. ez utóbbiról egyébként olvasta review-kat, és jónak mondják, meg külön mikrofon korában is jókat írtak róla. persze írni bármit lehet - azt pl. nem írták, hogy érdemes-e a rendes hangkártyába dugni.
Válasz '' hozzászólására (#)

vape 2007-02-12 14:48 |  #2190
Szerintem amit belinkeltél az sem digitális, hanem egy sima elemes fantomtáppal összeépített előerősítős miksi, amit rá tudsz dugni a hangkártyára.
Válasz '' hozzászólására (#)

vape 2007-02-12 14:47 |  #2189
A tűnik nem jelenti azt hogy jobb. :) Nekem kettő ilyenem van és eddig nagyon bevált térmikrofonozásra. Abban a mindentegybe mikrofonban egyébként szoftver miatt is drágább gondolom a csomag, szóval azt is vedd figyelembe, hogy annak az árából párezer forint a szoft készítésére, nem a minőség javítására ment el, márha lehet ilyen low budgetben ilyesmiről beszélni.
egyébként meg hosszabb távon egy kis fantomtápos keverő (akár használtan annyiból kapsz mint a MIC100) és két mikrofon a jó megoldás, később még ehhez egy akusztikus kombó és kész a teljes hangosító/felvevő szetted.
Válasz '' hozzászólására (#)

Borzas 2007-02-12 14:43 |  #2188
a kérdés csak az, hogy ez tud-e üzemelni digitális átalakító nélkül jó minőségben.
Válasz '' hozzászólására (#)

Borzas 2007-02-12 14:41 |  #2187
nem rossz, köszi! ezt a verziót is szmításba veszem. a miki a másikban jobbnak tűnik, de a kölcsönmikizés is fontos érv.
Válasz '' hozzászólására (#)

vape 2007-02-12 14:36 |  #2186
Sima vonalkimenetet ad a mikrofon ahogy nézem (minidiskre van rádugva a képen), szóval valószínű rá lehet dugni a gép line-in bemenetére. Persze a minőség az kérdéses, milyen lesz. :)

Egyébként nem vagyok benne biztos, hogy ez jobb lenne mint egy HST-2A és egy Mic 100 előfok, ráadásul így variálhatod is később a dolgokat, használhatsz kölcsön miksit, stb.
Válasz '' hozzászólására (#)

Borzas 2007-02-12 13:32 |  #2185
hi

használható minőségű házi akusztikusgitár-akusztikusbasszus-ének felvételhez tervezek beruházni. van egy direkt ilyesmire készült szett, fantomtápot nem igénylő (de azért toleráló) elemmel működtethető kondenzátoros mikivel:
íme
a kérdés csak az, hogy ezt egyazegyben betolható-e a laptopba, vagy érdemes rögtön venni hozzá egy ilyen occsó ódió interfészt is és azon át adagolni a mikrofon jelét a gépbe. a leírásokból nem sikerült megfejtenem. az utóbbi verzió hihetőbb, de a mikiszett-ről szóló leírásokban nagyon azt sugallják, hogy semmi egyéb nem kell.

szerintetek?

Angel 2007-02-12 13:27 |  #2184
hamár, akkor ide is:D
Válasz '' hozzászólására (#)

Angel 2007-02-12 13:27 |  #2183
és a hangminőséggel van valami összefügésben az a tény, hogy scsis meg satás vinyókat is használsz? szerverként is funkcionál ezekszerint?

gaben2007-02-11 19:21 |  #2182
hát igen. majd meglátjuk. egyenlőre tényleg arra koncentrálok, hogy legyen egy jó "alap" setup. eddig így néz ki:

-Intel P D925
-Asus P5b
-Matrox Millenium G550
-North Q táp
-Kingston DDR2
-SATA vinyó. abbol még körbenézek melyikre vállalnak nagyobb garit aminek a cache is jó nagy.

mostani gépem meg megy netes gépnek így végre két külön gép lenne
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-02-11 19:14 |  #2181
Igen, csak arra kell figyelni, hogy ezek az A.4S-192 bővítők is egy-egy pci slotba csúsznak bele, függetlenül attól, hogy nem a slotból táplálkoznak. Csupán a mechanikai rögzítés miatt kell belemenniük.
És mi van, ha nincs már összesen ennyi pci csík az alapon?
Válasz '' hozzászólására (#)

gaben2007-02-11 18:59 |  #2180
HDSP 9632

és korbácson nem lehet kihozni belőle az összes analóg járatot és a world clock is csak külön vehető meg hozzá. egyenlőre nem létszükséglet mondjuk egyik sem
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-02-11 18:58 |  #2179
A G550 nagyon jó választás, nekem is van mindegyik gépemben és évek óta semi baja egyiknek sem.

RME-hez mit akarsz még gépen belül bővíteni? Melyik kártyád is van?

A Core procik esetében meg szerintem ha van egy brutál tápod, ami szintén márkás, netán rárakhatsz egy kondenzációs hűtést, ami még ventillátort sem igényel, akkor nem lehet gond az energiafelvétel és a zaj.
Válasz '' hozzászólására (#)

gaben2007-02-11 18:56 |  #2178
akkor kb össze is állt a setup. már csak bankot kell rabolni. köszönöm a segitséget újfent
Válasz '' hozzászólására (#)

gaben2007-02-11 18:50 |  #2177
a kihnézett alaplap meg intel chipsetes. akkor szerintem az jó is lesz.
Válasz '' hozzászólására (#)

Vucktor2007-02-11 18:48 |  #2176
ez ugye nem core 2 duo?
Mert akkor ez még 2 db netbrustos procimag, ami melegszik, hangos és fogyaszt mint állat ellentétben a core2-vel ami talán az egyik legjobb fogyasztás teljesítményű proci mostanság.szv sztem core2, bár az lehet hogy sokkal több nem teljesen vok tisztában az árakkal.
Válasz '' hozzászólására (#)

gaben2007-02-11 18:47 |  #2175
én is valami puritán alaplapot akartam olyan szempontból, hogy ne legyen rajta semmi integrált fölöslegesség de sajnos úőgy néz ki a mai világban már csak olyan alaplapot gyártanak amiben benne van a parasztvakitó 7.1-es hangkártya és a többi dolog.... sajnos..

videokártyát én is Matroxot néztem ki. Millenium G550.

már csak valami megfelelő házat kell találnom amibe belefér az RME-m sok bővitő egysége ha esetleg úgy döntök, hogy veszek hozzá.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-02-11 18:39 |  #2174
Jók a márkák!
Mindenképpen intel csipszetes alaplapot válassz, természetesen Asus-t, nehogy Asrock legyen belőle az ára miatt!
A lehető legkevesebb extra biszbasz legyen az alaplapon. Bár ezt most már nehéz kikerülni.
Memóriából legalább 1 G legyen, de ha 2 lesz, az még jobb.
Javaslom a Kingston-t és dual ch.
Winyónak persze sata, netán sata2.
Videókártyának javaslok egy dh-s kivitelt, mondjuk a matrox-ok közül.
Itt különösebb memória igény nincs, de ha videót is akarsz vágni, akkor inkább nvidia alapú kártyát, min 256 rammal érdemes berakni.

Azt tudom, hogy a Samplitude 9-es már teljes egészében támogatja a multi processzoros üzemet, ezért hostnak tökéletes lehet.
Válasz '' hozzászólására (#)

gaben2007-02-11 17:51 |  #2173
esetleg ellenjavallatok vagy más egyé ötletek jöhetnek:)
Válasz '' hozzászólására (#)

gaben2007-02-11 17:49 |  #2172
lehet úgy néz ki lesz lehetőségem egy gép épitésére. következő setupot néztem ki:

-Intel P D925 3.0Ghz, Dual core proci
-Asus P5B alaplap

kifejezetten stúdiózás a cél. Valami vélemény ezekről?

ogre6 2007-02-11 17:25 |  #2171
Szia Norman! Köszönöm az infót

norman 2007-02-11 16:53 |  #2170
Ha jól tévedek, midibe lehet dalszöveget is rakni. Megvan az ének-dallamod, és akkor annak a segítségével tudsz dalszöveget is rakni a file-ba. Hogy ennek olvasását támogatja-e a yamaha, azt nem tudom.
Válasz '' hozzászólására (#)

norman 2007-02-11 16:51 |  #2169
Szivesen!
Válasz '' hozzászólására (#)

Richie 2007-02-11 12:30 |  #2168
Köszi a segítséget!
Válasz '' hozzászólására (#)

ogre6 2007-02-11 11:03 |  #2167
Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy tudnám saját dalszövegeimet megjeleniteni Yamaha psr3000-en? Elég txt-be? Vagy esetleg át kell konvertálni? Hogy kapcsolom össze a szöveget a zenével? Ha valaki tud segiteni, előre is koszönöm.

norman 2007-02-10 22:47 |  #2166
Ez a kérdés mindig felmerül időről-időre. A röviden : nem. (Hosszabban : ha monofón a hangforrás, tehát csak egy éneksáv, basszussáv, furulya, szaxi, stbstb... ahol egy hang szólal meg egyszerre, akkor Melodyne)
Válasz '' hozzászólására (#)

Richie 2007-02-10 20:11 |  #2165
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni! Tud valaki olyan progit ami wav-ból vagy mp3-ból csinál midit? ha igen akkor hol lehet letölteni?
Köszi a segítséget!

mastertape2007-02-10 12:34 |  #2164
Végig kell járni a problémát.
Távolítsd el, majd telepítsd újra a kártyát.
Rakd át egy másik slotba.
Nézd át az asio kommunikációt, a cubase valóban a kártya asio-ját használja-e, vagy esetleg egy duplex asio felületen fut.
Aztán persze az sem kizárható, hogy a kártya konvertere marháskodik.
Válasz '' hozzászólására (#)

nFeri2007-02-10 11:53 |  #2163
És akkor van vmi megoldás erre? A kártyának magának akkor nincs baja?
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-02-09 22:24 |  #2162
Norbi!
Tedd fel a kérdést és aztán biztos érkezik rá érdemi válasz.
Mi a probléma?
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-02-09 22:23 |  #2161
Oké, én is szeretem túlreagálni a történéseket.
Peace.
Válasz '' hozzászólására (#)

mrsilent 2007-02-09 17:33 |  #2160
iPod 30 GB fekete 75000 huf!!!

Beetlejuice 2007-02-09 12:40 |  #2159
Ki tud érdemben segíteni gitarrig téren!

kunl 2007-02-09 07:58 |  #2158
Szia Mastertape !
Annyira nem vagyok én komoly csávó csak gondoltam ennyi humor megengedhető. A helyesírásra nem sz..k, csak csak elég volt amit gimiben belénk vertek. Ott viszint nagyon szigorúan vették. Utólag nem bánom.
Egyáltalán nem a nagy önérzet vezérelt.
üdv. mindenkinek kunl

Fidós 2007-02-09 00:34 |  #2157
Jaj, srácok... pedig nagyobb smiley nincs az ikonok között. Vitzeztem. Ha megbántottam valakit, akkor elnézést kérek, de komolyan. Ne fújjunk már egymásra...
Jóccakásh!
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-02-08 22:37 |  #2156
Drága Kunl!
Ismét diadalmaskodott az önérzet!
Nem védeni akarom Fidóst, de mivel jóbarát és kolléga, ezért mellé állok.
Amikor jómagam elkezdtem ezen a fórumon írogatni, akkor úgy éreztem, hogy valami nagyon elfajzott környezetbe kerültem és minduntalan azt hangoztattam, hogy a zenei hangmérnökösködés, a felvételkészítés egy szakma. Sorozatosan önérzetesekedtem, aminek fő oka az volt, hogy azt láttam, hogy itt már minden tízenéves taknyos keni vágja a pc-s hangszerkesztést és szinte semmit sem ér az a sokéves tanulás és munkatapasztalat, amit ebben a szakmában szereztem. Akkor az egyik ilyen "taknyos" szépen rendesen elküldött a löporos f***ba, hogy minek emlegetem azt, hogy ez, meg az vagyok.
És akkor rájöttem, hogy valóban, a büdös francot sem érdekli, hogy ki mennyire milyen otthon a monitor előtt ülve.
Itt az embereket a javaslataik, az ötleteik, a tetteik minősítik. És az önérzeteskedésnek nincs helye.

Az meg gyalázatos, hogy ebben a világban a szaros-taknyosok azt sem tudják, hogy hogy kell helyesen írni, mert akkora egójuk van, hogy kiveri a mennyezetet és szarba sem veszik, amit a tanár próbál meg nekik megtanítani. Kérdezd meg a Nejedet.
A fene nagy internet és sms őrület okán olyan szépen átalakul a nyelvünk, hogy pár év múlva már csak a kezdőbetűkkel fogjuk jelölni a szavakat és mindenki gondoljon utána azt, amit akar.
Ezért egy 50 éves ember ne legyen arra büszke, hogy szarik a helyesírásra!
A francba!!!

Ezt meg én nem tudtam magamban tartani.
Akinek nem inge, ne vegye magára. Akinek meg igen, az mossa ki!
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-02-08 22:23 |  #2155
Feri!
Az az oka, hogy a boltban rossz polcra nyúltál, amikor megvásároltad a Cubase-t.
Amúgy pedig viccen kívül ez drájver kommunikációs probléma szokott lenni.
DE még lehet gondolni a merevlemez pufferelési bajaira, netán arra, hogy nagyon apróra vannak töredezve a fájlok, meg ilyenek.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-02-08 22:20 |  #2154
Májki!
Ha már hülyeségeket beszélsz, akkor legalább írd le jól!
CUNASE = CUBASE gondolom.
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2007-02-08 08:41 |  #2150
ctrl+p és ott (ha van telepítve acrobat) akkor printerként a pdf-et választod és nam kell konvertáló progi!
Válasz '' hozzászólására (#)

Fidós 2007-02-08 08:37 |  #2149
KONVERTÁLÓ!!! Édes fiam, mars a helyedre... következő órán számíthatsz arra, hogy megizzasztalak a táblánál. Én még ilyet nem pipáltam!
Válasz '' hozzászólására (#)

kunl 2007-02-08 08:19 |  #2148
Szia segítőkész Fiúk !
Most már nagyon vigyázok a helyesírásrí nehogy fekete pontot kapjak. /Fidós/. A dolgot sikerűlt megoldani. Találtam egy COVERTÁLÓ prodit PDF-CONVERTER. ezzel nagyon egyszerű és gyors.
Köszi a segítséget. üdv. kunl

mastertape2007-02-08 07:56 |  #2147
Jó van na! Csak egy ötlet volt.
Egyébként bal 3.
Válasz '' hozzászólására (#)

kunl 2007-02-08 11:03 |  #2152
Szia Fidós !
Ezt már nem lehet kihagyni. Nálunk a családban a Nejem magyar tanár.Az Ő dolga a helyesírás. Én egy rokkantnyugdíjas gépészmérnök vagyok.A helyesírás mindig csak annyira érdekelt amennyire megkövetelték. A munkámban -ami 35év volt egy cégnél- nem volt lényeg, hogy hosszú Ű a hülye. Te nagyon jó lehetsz nyelvtanból amit Én nagyra becsűlök és használatához hosszú életet és boldogságot kívánok. Ha lehet hagyjuk már ki a sarokban állást.
üdv. kunl

MIKE2007-02-08 10:49 |  #2151
Mind a CUNASE-t dícsérítek pedig szerintem az ACID az igazi gitáros progi.

nFeri2007-02-08 12:07 |  #2153
Sziasztok! Az lenne a problémám, h Cubase SX3-ban felvétel és lejátszás közben véletlenszerű fél másodperces hangos fehér zaj jön elő. Kb. olyan 2 percenként. Vajon mi lehet az oka? :S

2007-02-08 00:15 |  #2146
Te meg csítes lettél, hogy rohadjáá meg?
Válasz '' hozzászólására (#)

Fidós 2007-02-08 00:12 |  #2145
Hoppácska! Wordben megírod a szöveget, nyomsz egy PrintScreent (felső sor, erkély páholy, jobb 3), aztán PaintBrush megnyit, Ctrl+V-vel beilleszt... Ennyi!

Bibibííí, mastertape!!!

ui: helyesen: "magyarul"! De hosszú ű betűd az van dögivel, mit?!?!
Válasz '' hozzászólására (#)

vati 2007-02-07 23:29 |  #2144
Elado M-audio Audiophile 192 hangartya (PCI, szimetrikus analog: 2IN, 4Out, S/PDIF in/out, midi in/out) Gyakorlailag elettartam garanciaval! + Pro Tools M-Powered 7.1 (unibin) Az egesz cucc nincs egy eves. Adapted soft: Reason, Ableton live Delta. Ez mind: 95000HUF

mastertape2007-02-07 21:10 |  #2143
Látom, nálad még mindig ez a prezentációs "handmade" a téma...
No a Word nem fog neked képben lementeni, de van egy ötletem.
A Windózban van egy Paint nevű, egyszerű szofverecske. Ez egy képszerkesztő bigyó.
Abban tudsz szöveget is szerkeszteni a képinformáció mellé.
Simán kijelölöd a szövegmezőt és a Word-ből copy-paste módszerrel átmásolod a kívánt részeket.
Elképzelhető, hogy újra kell tördelni, de legalább nem kell mégegyszer begépelni.
A szerkesztés után képformátumban elmenthető.
Válasz '' hozzászólására (#)

kunl 2007-02-07 08:33 |  #2142
Szia Srácok !
Elnézést, hogy itt kérdezek ebben a témában de sajnos én nagyon járatlan vagyok ebben az új világban. Azt szeretném kérdezni, hogy Word dokumentumban megírt lapot hogyan tudok kép fájl ként használni. Magyarúl jpg.-be átkűldeni Lehet, hogy hűlye a kérdés ,akkor elnézést kérek.
üdv. kunl

Symbolic 2007-01-31 18:31 |  #2141
azon volt asszem de nem volt jó, felraktam a legfrisseb drivert a honlapról, most frankó.
Vagyis még mindig elég ködös a használata a cuccnak de majd belejövök remélem:)
Válasz '' hozzászólására (#)

_v_2007-01-31 17:23 |  #2140
ha van olyan opció, hogy "emu asio" (nagyjából 100%, hogy van :), akkor mindenképpen arra állítsd!
Válasz '' hozzászólására (#)

Symbolic 2007-01-31 15:10 |  #2139
Na mégsem.. Ha Asioval csinálom most meg olyat csinál hogy ilyen összevissza hangokat ad ki.. érdekes.

Symbolic 2007-01-31 14:29 |  #2138
már jó nagyjából..
Válasz '' hozzászólására (#)

Symbolic 2007-01-31 14:14 |  #2137
Hello!
Tudna segíteni nekem valaki, hogy miért nem jó a Guitar Rig 2? Emu 0404-es hangkártyába az egyik IN-be be van tolva egy gitár (Sasnsamp GT2 után) Az out is jó, frankó minden de a guitar rig egy kukkot sem csinál. Ha A propertiesbe ASIO-ra állítom akkor tök kuss, ha direct soundra akkor meg van valami kattogás de egyéb nem:S Az alap drivere van fent a hangkártyának
THX

_v_2007-01-30 18:01 |  #2136
warcraft:
drumkit from hell, bfd, drumagog. ezek sample-alapú dobgépek.
és ha dobalapokat keresel: "google a barátod" :)

_v_2007-01-30 18:00 |  #2135
találtam egy érdekes problémát:
adott egy midi file, cakewalk sonarral csináltam. 1:26 hosszú. winamp, cubase, samplitude, egyéb midi szerkesztők 1:26 hosszúnak látják, le is játszák szépen.
a probléma az, hogy total commander f3, mobiltelefon, telefonemu 2:45-nek látja, 1:26-tól két másodpercenként ugrik a számláló és teljes a csend.
találkozott már valaki ilyen problémával? egyszerűen nem találtam rá megoldást, próbáltam többféle formátumban kimenteni, lecsíptem a végéből, semmi sem segített. az az egy biztos, hogy a zenei adatoknak 1:26-nál vége van, event listben sincs utána semmi, nincsenek rejtőzködő hangok.
ha valaki tud megoldást, légyszi írja meg!
köszi!

Warcraft 2007-01-30 14:21 |  #2134
Vagy valami honlapot ahonnan rengeteg dobalapot lehet letölteni...

Warcraft 2007-01-30 14:20 |  #2133
Hi! Nem ismer valaki olyan dobszerkesztő (dobgép) progit ahol a dobot nem midibe, hanem "valós" hangon jácca le?

mastertape2007-01-29 17:08 |  #2132
RP!
Nézz a nick-em alá!
Ott minden infót megtalálsz, mert én beírtam oda.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-01-29 17:06 |  #2131
Talán egy későbbi VS tudja a konverziót, vagy egy ahhoz adott utility program.
Válasz '' hozzászólására (#)

RPi 2007-01-29 14:30 |  #2130
Mastertape: a honlap cimét is meg lehet tudni? :)
Válasz '' hozzászólására (#)

erdei.o.k 2007-01-29 14:18 |  #2129
Köszi, ezt én is hallottam, de nincs olyan program amely ezt konvertálja?
Válasz '' hozzászólására (#)

norman 2007-01-29 13:43 |  #2128
Amennyire én tudom, a roland vs-ek saját formátumban dolgoznak, szóval nemigen.
Válasz '' hozzászólására (#)

erdei.o.k 2007-01-29 13:14 |  #2127
Sziasztok! Abban szeretnék segitséget kérni, hogy: Van egy Roland VS 840 HD rekorderem, amely Zip Disc-re rögzíti az anyagot.
Milyen formátumban rögzit a zip disc-re? Lehetsége-e az hogy PC-ről egy USB zip meghajtóra úgy mentsek ki zenei anyagot hogy a Roland Vs 840-es megértse azt?

Rob G 2007-01-28 20:08 |  #2126
Kössz szépen sikerült előre lépnem.
Válasz '' hozzászólására (#)

Chris 2007-01-28 16:52 |  #2125
Hát sajna nincs Cubasem, csak a Sonar 4 , néhány régebbi Cakewalk, valamint az örök kedvenc nálam az FL Stúdio... (Komoly progik ugye? A lényeg, hogy nekem egyenlőre megfelelnek, de úgy érzem a Cubase-t beszerzem, ezek után!)

Mindenesetre nagyon köszönöm a válaszokat... Elindulok felfedezőútra, ha esetleg elakadok, akkor nyaggatlak még benneteket egy kicsit...


Köszi szépen!


mastertape2007-01-28 14:19 |  #2124
De ha Chris stand-alone verziót telepített, akkor hiába keresi a vst dll-eket. Bár lehet, hogy azt tényleg a steinberg-es könyvtárba kreálta a telepítő.
Tehát fájó szívvel mondom (), hogy fel kell rakni egy Cubase SX-et a gépre. Ez amolyan belépő szintű, hobby program , amin már lehet vsti-zni.
Midi billentyű setup ugyanaz, csak a host-ban kell a ki-bejáratokat tisztázni és aztán lehet vele fölvenni.

Ha mégis jobb program érdekel, akkor keress meg.
Válasz '' hozzászólására (#)

_v_2007-01-28 10:01 |  #2123
zoom: google a barátod :)
cubase tutorials

chris:
a vst-vsti cuccoknak kell egy host program, pl. cubase.
a reason refillekkel dolgozik, a cakewalk meg tudtommal csak dx, vst-ket nem tudja.
cubase alapértelmezett vst directory:
c:progra~1cubasevstplugins
ha már van fent cubase, akkor elvileg az összes vst-vsti ide telepedik, ha nincs, akkor előfordul, hogy létrehozzák ezt a dir-t, vagy a sajátjukba telepednek. a lényeg, hogy a host programnak látni kell azt a könyvtárat, ahol a vst+vsti cuccok vannak.

Chris 2007-01-28 09:00 |  #2122
Sziasztok! Nem baj ha egy kicsit közbevágok? Sajna én még kezdő vagyok, úgyhogy van egy nagy problémám. Természetesen van egy viszonylag jó minőségű progim, a Korg Legacy Edititon programcsomag. Igen ám, de ez egy szintiszoftwer, ahol mindent be lehet állítani frankón, csak éppen sequencer nincs benne, meg dalfelvevő... Tehát alapból annyi az egész, hogy egy jó asio driverrel, vagy hankártyával szépen lehet "zongorázni rajta".

Kérdésem az lenne, hogy nem e lehet az ilyen programikat társítani valami Sequenceres progival, mint mondjuk a Fruty, Reason, Cakewalk, vagy sonar...Stb?

Olyan jó lenne ezekkel a hangszínekkel zenét szerkeszteni, de ez egy sötét folt nálam. Pedig mindenütt azt hallom, hogy VST plugin, meg effekt, de sehol nem találtam írást a problémámról...

Előre is köszi a segítséget! (És bocs, ha nem a témába vágtam!)

Rob G 2007-01-26 19:08 |  #2121
Szevasztok
Van 1 Cubase le progim .Müködik is nekem szépen .Sőt az X-fi kártyám saját hangkészletével lehet szerkeszteni a midit,ami cubasban lévő VST cuccokhoz képest megdöbbentően jólszól ,akár a dob v. bár mi.
A kérésem az lenne,mivel kezdő vagyok az ilyen midis szerkesztésben,hogy tudnátok e linkelni kész cubase midi szerkesztéseket v. egy oldalt a neten, főleg dob es bassus lenne jó gitárhoz, blues es roccos dolgok.Ezek tanulmányozásával megtudnám tanulni az alap szerkesztési fogásokat.Kár hogy nincs benne szekvenceres szerk lehetőség.

Rodnas 2007-01-25 21:12 |  #2120
csak bőségesen mérjed a matériát!
érdeklődéssel várom a mintákat én is.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-01-25 20:25 |  #2119
Visszautalok a dobhangzás témánkhoz.
Ma volt szerencsénk egy komoly kihívással szembenézni: adva volt egy DW szerelés. Amolyan 1,7 millás cucc, saját pergővel, majd egy Zildjian rézpergővel (rohadt nehéz), 18-as láb, két kisebb tam. Cinek bőséggel, általában azok is Zildjian-ok.
A szokásos mikrofonozás: pergő alul felül, tamok spot-ba, overhead, hihat spot és egy sztereó XY szoba.
A lábdobon nagyon sokat agyaltunk, ugyanis nem volt kivágva az első bőr, ezért nem tudtuk testre belülre rakni a mikrofont. Próbálgattuk elölről, hátulról, két miksivel úgy, hogy kapott a lábgép felöli oldal is. Csak nem akart szépen csattanni és egyben értékelhető mélyet adni. Minduntalan beleszólt a magas képbe a bergősodrony is. Minden más nagyon patent volt. A tamok vadonás új pinstripe bőröket kaptak és gyönyörűen szóltak.
Aztán nem bírtuk tovább és kivágtuk az első bőrt, ugyanis nem volt más választás. Egyből értékelhető és kezelhető hangja lett a dobnak.
Természetesen kipróbáltam az expander dolgot, amit Cserje kolléga javasolt és iszonyatosan jó lett az eredmény.
A felvétel a következőkből állt: lábra, lukon belül egy AKG D112, bőrön kívülre egy Sennheiser MD421 került. Pergőre alul/felül sm57-esek, tamokra MD421-esek jöttek. Overhead-nek egy pár AKG C451/CK1, lábcinnek egy AT4033a. A sztereó room pedig egy pár Neumann U89i volt.
A lábdobot a DBX1066-os kompresszálta erős expand állásban és némi lassú gate-tel. Pergőre egy Electro Harmonix Black Finger, kétcsöves gitár(!) kompresszor került. A többieket csak EQ-ztuk a Soundtracs pulton.

Nagyon tanulságos volt a munka.
Képek és minta remélhetőleg holnap felkerül a honlapunkra.

h.norbi 2007-01-24 13:07 |  #2118
hello!
tud vki segiteni? van valakinek yamaha aw16g (ard disk rekorder)-hoz magyar leirása??

isonzsah2007-01-24 12:24 |  #2117
Köszönet a gyors válaszért!

mastertape2007-01-24 12:12 |  #2116
Hát igen. Sajnos a Cubase hamar elment abba az irányba, hogy haraptassa a népet. És ezt csak a nagyon pöpec, árnyékolt-csillogó gombokkal érte el.
Sajnos a Samplitude is belekényszerült ebbe a hintába, mert a piac megköveteli ezeket az apróságokat.
Egyébként a Sampli midi-je a V9-re nagyon jól kinőtte magát és hát mitagadás, audio-ban, full effektezéssel ez is bivalyért kiált.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-01-24 12:05 |  #2115
Ilyen esetben kettőnél több kimenetes hangkártyát szoktuk használni. Az alap sztereón kijön ugye a logic-ban szerkesztett hangzás, a maradék sztereó, vagy csak az egyik mono csatornára ki lehet küldeni a takt jelét, amit aztán egy füles erősítővel lehet illeszteni és szabályozni a dobos fejhallgatójára.
Keress olyan usb-s, vagy fw-es külső dobozt, aminek van 4 outputja. Azért négyet mondok, mert általában párosan szerelik ezeket és a 2 után a 4 a következő páros szám.
Válasz '' hozzászólására (#)

isonzsah2007-01-24 11:56 |  #2114
Sziasztok!

Egy ideje zenélgetünk barátaimmal (dob,gitár,basszusgitár,ének). Én nemrég vettem egy Macbook-ot, így Emu Xboard midibillentyűzet és Logic Express segítségével próbálok hozzátenni dallamokat, effekteket,loopokat. A problémák a következő: Most szembesültünk azzal, hogy a dobosunk nem mindig hallja tökéletesen macbook-ból jövő hangokat(vagy legalábbis nem tudja követni, így mindig elcsúszunk a ritmussal. Tudtok valami megoldást, például olyasmit, hogy hogyan tudnám elküldeni a dobos fülesébe csak a logic metronómjának taktját. Vagy esetleg kellene vennünk egy metronómot, amit valahogy szinkronizálnunk kellene a logic-kal? Kérlek segítsetek! Köszönöm!

RPi 2007-01-24 11:56 |  #2113
Köszi az infokat!
Én az itthononi zenélgetéshez Cubase-t használtam vagy (Sony Vegas-t) és tapasztalatból mondhatom, hogy a Cubase, föleg SX3 az igényes grafikai megjelenése miatt rengeteg erőforrást igényel. Bizonyos esetekben Az SX3 helyett csak a korábbi 5-ös verziót tudom használni. Mert felemészti a memóriát.
De volt alkalmam kipróbálni a napokban a samplitude 9-et és aminek szintén nagyon tetszetős a megjelenése, de lényegesen kevesebb erőforrást vesz igénybe. A Cubase tényleg inkább MIDI-hez való, mert az audio sávok használata, föleg VST effektekkel füszerezve iszonyatos bivaly gépet igényel.
Válasz '' hozzászólására (#)

cserje 2007-01-24 00:14 |  #2112
Ok, köszi! Én egyébként fleg a Nuendo-t ismerem. Majd megnézem a Samplitude-ot valami demo-n.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-01-23 23:16 |  #2111
Egyébként a Nuendo-t elkülöníteném az SX-ektől.
A Nuendo fajsúlyosabb program, de alapvetően azt kell eldönteni, hogy ki mivel akar foglalkozni. Ha túlsúlyban van a midizés, akkor azt lehet Cubase-zel, viszont ha az audio minősége a szempont, akkor Nuendo, vagy Samplitude.
Kicsit fellengzősen hangzik, de a Nuendo mostanra már "felnőtt" a Samplitude szintjére. Emlékszem, mikor a hazai képviselet frissen újságolta nekem, hogy bizony ám van 5.1-es keverés az 1-es Nuendo-ban. Bölcsen hallgattam, mert akkoriban már két éve tudta a sampli mindezt.
Aztán meg jól rájöttem, hogy ezek a német fiúk jókat tanulgattak egymástól és ennek köszönhetően fejlődött fel a Sampli midije és javult a Nuendo audiója.
A poén pedig az volt, hogy egy évig az Emagic foglalkozott a Sampli-vel, aztán ki is szállt a Logic-kal a pc piacról és trükkösen átemelte a Samliéhoz nagyon hasonló audio motort a mac-es logic-ba.
Hát így kell nagymenőéknél fejlesztgetni.

mastertape2007-01-23 23:10 |  #2110
Minden ott van a Samplitude topic-ban. Ezért csináltuk.

Ami nekem legelsőre feltünt, hogy 6 dB-lel hangosabb, mint a Steinberg termékek.
Saját audio codec-eket használ, nem függ a windows média felülettől, de tud integrálódni vele.
Kimondottan jó dolog az object-alapú editálás, azaz akárhány szétvágott részletet tudsz nagyon könnyen processzálni.
Teljesen analóg hatású keverés és bus architektúra jellemzi.

meg aztán számos dolog, ami nekem nem tűnik fel, mert nap mint nap használom.
A következő tanfolyamon viszont csinálok majd egy összehasonlító setup-ot, ahol két gépen fog futni a Sampli, meg tetszőlegesen választható másik progi. Lesz még emellett Mac OS-es Digital Performer is, úgyhogy azzal is össze tudjuk majd hasonlítani.
Válasz '' hozzászólására (#)

cserje 2007-01-23 22:26 |  #2109
Ebbl a Samplitude-bl én is kimaradtam. Dióhéjban írsz egy pár sort, hogy miben különbözik pl. a Nuendo-tól, vagy az Sx3-tól?
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-01-23 21:12 |  #2108
A tanfolyamot a saját stúdiómban tartom, kis létszámú csoportokkal, hogy mindenkire jusson idő és hely.
Információk fent vannak a neten a stúdió honlapján.

A Samplitude voltaképp ott van minden, nem sznob stúdióban, ahol tudják értékelni a jó képességű szoftvereket. Nagyon jól megvan a ProTools mellett is, tulajdonképpen a legjobb natív pc-s hangfelvevő alkalmazás.
Az eddigi tanítványaim többsége, meghallván a Samplitude hangját és látva a benne rejlő lehetőségeket, szinte azonnal elhagyta a korábbi Cubase-t és áttért erre.
Válasz '' hozzászólására (#)

cserje 2007-01-23 14:17 |  #2107
Átemelek Neked egy okoskodásomat a gitáreffekt topicból, nemrég volt ez ott téma.

Tehát először akkor a lényege: Ez egy automata "hangerőráncigáló" kütyü, ami a jel felső részeit figyeli, és ha ez túlmegy egy értéken, visszarántja a "potmétert. Mivel a tetején kisebbek lesznek így a "hegyek", az jelet egészben feljebb lehet tenni. Nagyobb lesz az átlaghangossága, és egyenletesebb is lesz.
Klasszikusan 4 állítható paramétere van: 1.treshold: itt tudod beállítani azt a legfelső hangerőhatárt, ahol elkezd belenyúlni a jelbe, és 0dB alatti v.milyen érték szokott lenni. 2. ratio: itt állítható, hogy a treshold felett lévő jelet hanyadrészére csökkenti-ez egy arányszám, leggyakrabban olyan átlag 1:4-re szokták venni.3. attack: itt lehet állítani, hogy belenyúlás előtt kis szünetet hagyjon,és valamennyi felfutása maradjan a hang elejének. Ez arra jó pl., hogy az "elfolyósítás" ellen tehessünk mégis valamit, vagy esetleg rövid-csattanós elejét csinálhatsz vele doboknak. 4 release: ezzel állítható, hogy a hangerőlerántás után milyen lassan tolja vissza a "potmétert" figyelő állásba.Ennek beállításánál nagyon fontos a szám tempója. Ötödjére van még egy output level, hogy újraszintezhesd az egészet.
A limiter egy spec. kompresszor, ahol a ratio (tömörítési arány) egy a nagyon sokhoz (ill. végtelenhez)). Ezt arra használják, hogy a hangerő egy bizonyos értéket egyáltalán semennyivel se haladhasson meg, így például védelemre kiváló.
Válasz '' hozzászólására (#)

RPi 2007-01-23 11:35 |  #2106
Ez a kompresszálás dolog mégsem hagy nyugodni. Esetleg tudnátok erröl is egy rövid összefoglalót itt prezentálni, ha nem teher. Tényleg csak röviden. Nem akarok itt senkit egrecíroztatni. Hasonlóan mint a reverb-ről, a jellemző paramétereiről és, hogy mire érdemes odafigyelni használatakor. A beállítható paramétereit tekintve van némi sötétség, hogy mi mire való.
Nagyon jó ez a fórum. Nem gondoltam, hogy itt ilyen profikkal is összefuthat az ember. :)

RPi 2007-01-23 11:12 |  #2105
Most már világos valamennyire. Illteve el tudom képzelni. :)
Egy csomó kérdésem lenne még, de mivel most kipróbálni nem nagyon tudom ezek nagy részét, inkább megvárom a könyved. Egyébként hol szoktál tanfolyamokat tartani?
Van erről valami a neten?

A Samplitude mennyire elfogadott progi a studiókban? Sokan használják, vagy van ettől is jobb?
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-01-23 09:47 |  #2104
Bocsi a néhány elütésért. jhgladskjaéf

mastertape2007-01-23 09:43 |  #2103
Cserje: naná, hogy nem állunk olyan távol egymástól, csupán más szemmel nézzük ugyanazt. De még ez sem igaz. Inkább másként fogalmazunk. No mindegy.
A mintavételezés természetesen a sokkal részletgazdagabb audió matériánál izgalmas, semmint egy főként impulzusokból álló elegynél.
A dobok kompresszálását inkább zsigerből csinálom és egyúttal szemmel is, ugyanis nézem közben a sávra kerülő hullámformát. És ha a leütések "trombitái" úgy alakulnak, ahogy szeretném, akkor jó a processz. Persze ehhez hozzájön az, is hogy akarom-e később triggerelni az adott sávokat.
Amúgy az expandot kipróbálom, úgyis van most bőséggel dobmunkánk.

RPi: a könyv tényleg lesz, de inkább online. Viszont csak akkor tudom írni, amikor tart a tanfolyam, mert így legalább azon melegében leírom, ahogy elmondom.
A bus-okról: az analóg keverős időszakra kell visszanyúlnunk. A normális stúdiókeverőkön nem csak egy összegzett, master kimenet volt, hanem számos ún. alcsoport (sub-group) és segédútvonal (aux) is lehetőséget adott a sokféle jelirányításra. Az alcsoportokat azért alakították ki, mert az embernek csak két keze és 10 ujja van. És amikor lekeverésre került egy 24-64 sávnyi felvétel és bizonyos hangszercsoportok (dob, vonósok, gitárok, stb)együtt kellett, hogy mozogjanak hangerőben, akkor nem az összes pl dobsávot mozgatták egyszerre hanem ezeket kiküldték egy pár alcsatornára és ott már csak max 2 potit kellett mozgatni/automatizálni. Namost ugyanez megvan a mai többsávos szoftverekben is (najó, csak a jobbakban), ahol ugyanezt lehet kezdeni velük. Több szempontból fontos, ugyanis itt is koncentrálni lehet a figyelmet csak arra az egy potira, másrészt pedig nem terheli a soksávos fade a processzort. Így sokkal áttekinthetőbb egy nagy projekt keverése.
Az Aux-ok ún. párhuzamos lecsatolású utak, azaz a csatorna jeléből tetszőleges, de max a csatorna szintjének megfelelő erősségű jelet tudsz kiküldeni pl egy effekt plugin felé. Ez is az analóg korszakból van, ugyanis akkoriban egy jó pulton volt mondjuk 4-8 aux út és használtunk max 4-8 külső effekt procit. És mivel nagyon sok sávot kellett effektezni kisebb-nagyobb mértékben, ezért processzoronként csak egy beállítás volt és arra osztottuk le az adott sávokat.
Mai szemmel ezt a szoftverekeben azért alkalmazzuk, mert egyrészt minek minden sávra behívni egy külön zengetést pl, másrészt pedig az aux csatira ráhívhatunk egy nagyon ütős algoritmust, amit aztán minden sáv használhat, különböző mértékben. És a cpu sem fekszik meg.
Természetesen a mai kisebb pultokon is találunk ilyet akár aux, akár pedig FX elnevezéssel.
A programok esetében már nem vagyok ennyire derűlátó, mert sok esetben elég kacifántos az aux/effect track-ek kezelése.
Én természetesen a Samplitude-ból indulok ki , ahol mindez teljesen analógos szemlélettel műxik.

És a triggerezésről:
Rodnas barátom elmondta a frankót. A pc-s környezetben talán már nem is a midi értelmezésé a hangsúly, hanem a korrekt sound-raplacing-é, azaz mintacsere. Az egyik legjobb pc-s segédprogi valóban a Drumagog, ahol nagyon precízen be lehet lőni a küszöbszintek mellett az áthallhatóságót, a multilayer-t, stb.
Napi gyakorlatban pl egy nagyon piszkos pergősávnál, ahol annyira dinamikátlan a balkéz, hogy a jobb lábcinjátéka majdnem azonos jelszintű, mint a pergő, az előzetes lekapuzás után a megmaradt pergő impulzusokkal újratriggereljük a sávot úgy, hogy a dobossal előzőleg felüttettünk jópár száraz, üres pergőütést. A Drumagog gyönyörűen berakja az impulzusok helyére a mintát és máris kész a tiszta pergősáv.
Természetesen tudja a dinamika és pozíció értelmezést, ezért kell több mintából kialakítani a sample csomagot.
Régebben DDRUM4-et használtam ehhez, ahol az akusztikus triggerelés mellett, azaz egyből a dobbőrre felrakott érzékelővel midi jelet generálva, még az audió jelet is vissza lehetett küldeni az eszközbe, mintegy indítójelként és a gépben levő minta szólalt meg. Ebben ugyancsak az volt a jó, hogy még keverési fázisban is tudtunk dobhangot cserélni.

Rodnas 2007-01-23 08:50 |  #2102
a felvett audiojelből generálni egy "indítójelet", amivel egy samplerben lévő mintát lehet lejátszani. nem jelent mást, mint egy másik hangforrás szinkronizált indítását. nyilván doboknál triviális a használata. természetesen nem csak indítójelet generálunk, hanem dinamikát is.
a megoldást, mint sokmás esetben a MIDI vezérlés adja.
megvalósításban lehet külső egység pl. Alesis D4, vagy gépen belüli pl. Drumagog. Az elektromos dobok is ezen alapulnak; ott a dobban lévő piezo trigger jelét, cseréli le a dobagy dobhangra realtime.

szokás olyat is csinálni, hogy a felvett audio jelhez hozzákeverni a generált dobot. így lehet a hangszínezésben használni, meghagyva valamennyire a kiinduló hangot, de hozzáadva olyanb komponbenst, amit az nem tartalmas, pl. pergőhöz lehet "hozzákeverni" más pergő hangot, de esetleg Tom-ot is.
ha sikerült a MIDI jelet legenerálni, akkor természetesen sokkal könnyebben (?) korrigálhatók a dobos pontatlanságai, mert csak a MIDI Note on/off üzeneteket kell rendezni.
Mastertape majd kiegészít/kijavít, én csak vázoltam a dolog jellegét.
Válasz '' hozzászólására (#)

pityesz2007-01-23 08:18 |  #2101
srácok belehúztatok rendesen

master köszi, #2093-ban összefoglaltad a lényeget.


RPi 2007-01-22 22:21 |  #2100
Még egy kérdés: Mit jelent az, hogy "lábdobot és pergőt triggerelni". Valahol olvastam erről, illetve itt is felmerült már ez a kifejezés.
A feljátszás közbeni elcsúszások helyükre tologatását?

RPi 2007-01-22 21:45 |  #2099
Mastertape kolléga! A könyvedre már egy vevő biztos lesz. :)
Nagyon jó kis tanulságos beszélgetés alakult itt ki. Föleg egy ilyen kezdö szemszögéből, mint én vagyok. Valószínüleg az is maradok, de mindenesetre nagyon érdekel ez a téma. Pár nap alatt többet tudtam meg mint amit eddig valaha. Köszi érte, és remélem folytatjátok az eszmecserét. Hátha még sikerül valamit elcsipni belöle.
Egy kérdésem lenne csak a bus-okkal kapcsolatban. Konkrétan mit nevezünk aux-nak? Ez az alap jel?

cserje 2007-01-22 21:20 |  #2098
Ja igen, én a "telítetlen" kivezérlés miatti jel-zaj viszonyra gondoltam lentebb, mármint pontosabban arra, hogy ez talán hamarabb észrevehető, mint az alulmintavételezettség.
Hát igen, a jól kihajtott szalagtól tényleg nincs jobb kompresszor. Valószínűleg azért a véleményeink nem állnak egy fényévnyire egymástól.
A "kompresszoros burkológörbézést" én is használom, élből vacak dobhangoknál már sokszor segített, persze sűrűbb témáknál itt elvesznek dolgok. Tényleg, használtál már dobokra expandert? Nagyon áldásosan dolgozik, kóstolj bele, ha még nem próbáltad. Sokkal intelligensebben nyírja ki a szünetekből a lábcin-áthallást,mint a supressor, és ráadásul nagyon jó kis "attack"-os hangot intéz lábnak-pergőnek.
Válasz '' hozzászólására (#)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu