mastertape!
többször előjött már itt, hogy milyen effekteket tartassz a legjobbnak. itt elsősorban a külső VST, (esetleg DX) alapuakra gondolok.
irnál egy rövid listát a favoritokról ;)
előre is köszi!
Szia mastertape!
Lenne egy kérdésem. Stúdiófelvételnél a gitárt miként szokták effektezni? Szárazon veszik fel, és programmal, vagy stúdióprocival effektezik, vagypedig aéapból effektezett gitárt vesznek fel (vagyis a pedálok effekteznek)?
Koszi. Egyebkent a Garageband-el kurva jo felveteleket lehet kesziteni ugy, hogy csak bedugom a gitart, es kesz.
A Logoc Ponal meg nem sikerul, valamiert nem erzekeli, lehet, hogy be kene allitani valamit.
Koszi a valaszt mindenkinek.
Kösz a választ! leszedtem a vistát végül mert nem tudtam felrakni a hangdrivert : lol
lenne még1 kérdésem... :S
Drumkit from hell 2-t hajtom, és nem tudom megcsinálni hogy a midi sávban beállított velocityket üsse le. ergo, hiába változtatom ugyanúgy üti... valaki ért hozzá? ja, egyedül a pitch-re reagált, de az meg nemnagyon kell :)
Mike!
Mondjuk azért a mac-be sem dugnám be a gitárt csak úgy.
Impedancia illesztés és jelszint, meg ilyenek.
Egy halál egyszerű kütyüvel már be tudsz lépni a gépbe. Ilyen pl. az M-Audio JamLab elnevezésű, kifejezetten gitárosoknak kitalált, usb-s interface-e.
De egy komolyabb, usb-s, vagy fw-es eszköz, amelyen van mic és instrument bemenet is, hosszabb távon jobb befektetés.
Santa!
Azt tudom, hogy a Samplitude V9 64 bit ready, azaz minden funkciójában ki tudja használni az új architektúrát. Ezen felül HT és Dual Core kompatibilis és intelligensen tud mozogni az egyes procimagok között, annak függvényében, hogy az adott feladat mekkora számítási kapacitást igényel.
Itt figyel nálam az új program, úgyhogy izgatottan teszem közzé a friss tapasztalatokat.
Dobhangra pedig igen, a dfh superior, vagy bfd, de akár egy jó dobos, jó cuccon - pl nálunk felvéve, az új stúdió feljátszóban...
Sracok, nem tudjatok veletlenul, hogy a Logic Pro-hoz kell valami kulso interfesz, hogy fel tudjak vele venni, vagy eleg a macintoshba bedugott gitar?
koszi elore is
hallo
Vista rendszeren hogy mennek ezek a programok? valaki tesztelte már? mert nemsokára felrakok egyet...
kösz!
valamint: szerintetek melyik dobcucc a jobb (metalcore félére kellene szal nem jazz meg ilyenek ^^) dfh, bfd, vagy valami más? :| már régóta keresem a nagy dobsoundot!
A DFH és az ezdrummerhez kiadott DFH egyébként igencsak különbözik, felhasználhatóságban, meg hangzásban is. Én a másodikat javasoltam.
Hostnak pedig amiket kb. Mastertape mondott. PC-re egyébként nálam valahogy így nézne ki, ha sorrendet kéne felállítani (kizárólag saját ízlés és vélemény alapján):
1. Nuendo 3
2. talán Cubase SX4
3. Samplitude, főleg amióta Mastertape is segít ennek a csoportnak.
4. Futottak még: Sonar, Ableton...
.
.
.
999. Fruity, Reason, Audition (bár ez talán nem is kezel VSTi-t rendesen), Windows hangrögzítő.
Sracok, nem tudjatok veletlenul, hogy a Logic Pro-hoz kell valami kulso interfesz, hogy fel tudjak vele venni, vagy eleg a macintoshba bedugott gitar?
koszi elore is
Persze! De azon én is meglepődtem, hogy gitárjáték és gitárjáték között mekkora difi van pláne akkor, ha azt a nyers jelet különböző szimulátor algoritmusra küldjük rá.
Sokaknál meg az volt a gond, hogy egyik helyen a Guitar Rig zajosan szól, míg az Amplitube nem, másoknál meg fordítva.
Úgyhogy minden esetben egyéni szerencsén és ügyességen múlik a végeredmény.
Drizzt!
Kiegészítem Vape listáját: Nomad Amp Legends, egy egészen jó erősítő modellezés, illetve EQ-nak a Kjaerhus 7-es vst EQ-t javaslom.
A gitárszandolásnál viszont nem szabad azt elvárni a szimulátoroktól, hogy pikk-pakk állat lesz a hangzás. Azért zeknél is kell egy kicsit tökölni a tuti végeredményért.
hel! tud vki ajánlani vmi fasza dob író szoftvert szgépre? nem ilyen gagyi guitar pro dob hangzással:)) meg vmi utólagos eq progi gitárhoz vagy láda szimulációs. vki már írta vhol de elfelejtettem hol:( köszi előre is!
Szóval ha tack jelet akarsz mondjuk kiadni a dobosnak, miközben másnak nem szól, és VSTi-vel (most konkrétan LM-7-el) akarod megszólaltatni akkor én a következőkkel próbálkoznék a helyedben mondjuk cubase/nuendo és EMU kártya esetén:
2. betöltöd az LM-7-et. Nyomsz egy F11-et aztán a drums/LM-7-et betöltöd. Az LM-7 három készlete közül kiválasztod a Percussion patchet, ebből akarjuk mondjuk használni a Cowbell-t klicknek.
3. Beállítod a metronómot. Transport/metronome setupban aktiválod a midi klicket, kiválasztod hogy az LM-7 -re küldje a Cowbell-re (ami a G#2 note).
4. Beállítod a VSTi kimenetét . Az LM-7 outjára kattintasz (ami mellett az 1-es van), és a bal oldali sávban az out-ra beállítod ahol meg akarod jelentetni a tack jelet.
5.Ott a click :). A hangkártyán a click sávon megy a tack, ami megy ki az auxra, onnan a DOCK-1 kimenetre, a szintén hozzá kevert egyéb sávok direkt outjával. Tehát a send csatival pl. a dobos fülesére keverhetsz olyan hangerőarányos mixet, ami független a Masteren hallható beállítástól. És a mesteren nincs tack jel -> pre modban fader előttről megy ki auxra a jel, és a click csati mute gombja be van nyomva. Ha a Master csatin is akarsz tackot, csak átkapcsolod a Mute gombot és ott a tackjel.
Tempo track tack jelét úgy tudod mondjuk rögzíteni, hogy a metronóm beállításoknál nem audio clicket, hanem midit állítasz be. Aztán a metronómot ezután ráküldöd egy már korábban betöltött VSTi hangszerrre (mint pl. a Cubase beépített dob VSTi-jének kolomp hangja), és a VSTi kimenetét exportálod/illeszted rá egy sávra.
Így egyébként ha több kimenetes a hangkártyád, azt is meg lehet csinálni, hogy csak bizonyos kimeneteken jelenjen meg a takjel: mondjuk a dobos fülesén legyen, a többi zenésznek pedig csak a direkt out-ok.
Igen, erre is gondoltam de már megvan a tempo map, ezért gondoltam valami mársa. Valami olyasmire, hogy a tack-ot visszaküldeni valahogy a bemenetre és egy másik sávon rögzíteni. Csupán a pontos megodás kellene. Azért köszi. Ha nincs más marad ez!
Hell!
Hogy hogyan lehet megoldani CubaseSx-el azt, hogy a tempo track takt-jelét is rögzíteni tudjam felvett anyagként? Tehát amikot kiexportálom audio mixdown-ba halljam a takt-jelet is.
EpyZooD
Nem használok Edirol-t, de jókat hallok róluk.
Az ASIO 2-es driver alapkövetelmény a zenei számítástechnikában, úgyhogy csakis ilyen kártyát érdemes venni.
Szerintem, ha biztosra akarsz menni, akkor Emu-t vegyél.
A technikai paramétereket pedig megtalálod az hitspace.hu-n.
Tényleg jelentős a késés. Edirol USB kütyükkel nincs tapasztalatod? Bármilyen eszköz használhatónak bizonyul, amely ASIO (2.0) kompatibilis? Vagy a többletszolgáltatások miatt megérné egy EMU hangkártyára áldozni kétszer akkora összeget? Bár nem tudom, van-e digitális (koax) bementet, mert lehetőleg azt használnám.
Ha windóz kompatibilis hangkártyát használsz, akkor a keverőablakban tiltani kéne a "Lejátszás" fül alatt a line in-t. Csak a "Felvétel" funkcióban éljen. És mivel a nuendo direct monitorját hallgatod, így benne lesz a process időből fakadó kis késés.
De ez zavaró lesz, ezért inkább azt tiltsd le és a bemenőt hallgasd.
"További tény, hogy egy-egy erősítő valóban nagy hangerőn adja azt a karaktert, amiért szeretjük azt. A hangerő megintcsak ádáz ellenség lehet, ha egy szobában vagyunk vele."
Pedig annyira szeretnék egy Marshall Mode 4-et.
Kell építenem egy stúdiót a pincében...
Nem török hangmesteri babérokra, csak egy olyan jelenséggel találkoztam, amit nem értettem:
A vonalból, és mikrofonból felvett jel is kásás volt, holott én egészen mást hallottam. Kiderült, hogy azért, mert a szőnyegre tett kis méretű erősítőből én egészen más hangszínt hallottam, mint ami be volt állítva. Amikor székre tettem, azonnal elő is jött, meghallottam a brutális mennyiségű magas összetevőt, amit kevesebb, mint a felére kellett visszatekernem, hogy nagyjából ugyanazt halljam, mint amikor a szőnyegen volt az erősítő. Most már a felvétel is jobb, igaz, most más miatt vagyok elégedetlen, de majd kisérletezem.
Szóval a tapasztalt jelenség megfelel annak, amit írtál.
Azért van egy bónuszkérdésem.
Hogy érhetném azt el, hogy ne halljam visszhangként a hangkártyába érkező jelet? Arról van szó, hogy hallom a line-in-re érkező jelet, és hallom a felvevőprogram (Nuendo) monitor jelét is, néhány század másodperces késéssel.
Szia Fox!
Nem akarok komolykodni, de pont az általad említett történetből derül ki, hogy a hangmérnöki munka komoly szakmai tapasztalaton alapul, melyet hosszú évek tanulási időszaka előz meg.
Az akusztika és ebből fagadóan az elektroakusztika elég szövevényes tudományág.
Ezért is szoktam mondani, hogy minden elismerés az olyan kisérletezőknek, akik otthoni/próbatermi körülmények közt értékelhető eredményt tudnak elérni.
De ennyit a példabeszédről...
Az alapállás az, hogy eleve a mikrofon, mint elektronikai eszköz teljesen mást "hall", mint az emberi füll. Ehhez kapcsolódik Fletcher és Munson bácsi, illetve számos tudós megállapítása az emberi fül hangnyomás és frekvencia függő reakcióiról.
Az akusztikai környezet, mint pl a hangforrás elhelyezése (falközel, földközel, sarok, stb), a felület burkolása és a hallgató pozíciója együttesen befolyásolhatja a végeredményt. Plusz hozzáadódik az alkalmazott mikrofon paramétere. Úgy, mint frekvenciamenet, karakterisztika és elhelyezése. Az igazán objektív munkát ilyen esetben csakis süketszoba - lehallgatóhelyiség viszonylatában lehet végezni. Mert ha ugyan abban a szobában ülsz a rögzítő technikával, mint ahol a hangforrás van, akkor bizony kínkeserv lesz a munka.
Az izolált szobás felvételnél csak a monitorfalakon hallod a hangzást és ennek alapján tudod beállítani az összes paramétert.
A gitármikrofonozásnak számos praktikája van. A várt hangzás függvényében kell elhelyezni a ládát. Földre, vagy valamilyen állványra. Ha földön van, akkor nyilvánvalóan erősödnek a láda mélylesugárzási paraméterei, ha viszont egy széken van, akkor kevésbé. Nem véletlen, hogy még a zúzósabb szandolásnál is a 4*12-es láda felső szóróit mikrofonozzák, de a mély karaktert inkább az alkalmas mikrofonnal oldják meg.
Aztán ott van a miksi és a szórótányér viszonya. Ha tengelybe (axis) rakod és kónuszra, akkor rengeteg a magas-magasközép. Ha viszed a szélére (edge), akkor csökken a magas, megjelenik a mély. Ha kilépsz tengelyből (off-axis), de kónuszra néz a miksi, akkor marad a közép-magas, de nő a mély. Ez a miksi iránykarakterisztikájából fakad.
Ha eltávolodsz a szórótól a miksivel, akkor csökken a direkthangzás, belép a szoba és a környezet (akár zajjal együtt). Ilyenkor játszik be a szőnyeg erőteljes diffúz csillapítása, de ellenkező esetben egy üveglap, vagy csempe alj visszaadhatja a veszett magasakat, de ilyenkor meg a fázisviszonyok okozhatnak nagyobb gondot.
További tény, hogy egy-egy erősítő valóban nagy hangerőn adja azt a karaktert, amiért szeretjük azt. A hangerő megintcsak ádáz ellenség lehet, ha egy szobában vagyunk vele.
És végül térjünk vissza az alaphelyzethez: kásás a mikrofonozott hang? Nem javaslom, de azért képzeld el, ha olyan távolságról hallgatod a hangzást, mint ahol van a miksi. Akkor a Te fülednek is kásás lenne a direkt hang, mert pontosan így "hallja" a miksi is. A Te hangzásélményedhez hozzáadódik a többi összetevő (lásd fentebb). Ezért javasolt egy második miksi használata, ami térben dolgozik, kicsit távolabbról hallgatva.
Ha ez nem kivitelezhető, akkor marad a pozíció-játék.
Jó munkát hozzá!
Mi?... Csak externalra van állítva a progi. Próbáld meg internálon.
Egy tuti nem a windows a bugos és nem is a szoft. Csak rosszul van beállítva a cubase(mondjuk én nem vagyok steinberges tehát konkrét érdemi dolgot nem tudok mondani).
De nem kell egyből reinstal....
Most támadt egy olyan ötletem, hogy hátha az erősítőm vágja meg a magasakat, ami miatt magasemelést kell beállítanom a kütyün. Mivel az erősítőhöz van belőve, ott jól szól, de vonalból azonnal kitűnik a magasemelés. A hangmintához használt beállítás: magas 77%, presence: 76%. Lehet hogy nagyobb hangerőhöz kellene beállítanom, akkor jobban kijönnének a magasak, és közelebb kerülne egymáshoz a hangzás erősítőn, és a hangkártyán keresztül hallgatva. Mondjuk a Mesa szimuláció kegyetlenül mély, nem is tudom használni.
Nem is tűnne ez így rossz ötletnek, csakhogy mikronozva is ugyanolyan kásás volt. Zsákutca...
De lehet itt még valami: a mikrofont a földtől 10 centire tettem, az erősítő is a földön áll, én pedig ülő testhelyzetben kb. 1,2 m-rel feljebb hallgatom, nagyjából 1,5-2 méterről. Lehet, hogy ez változtatja meg a hangképet?
Uccu neki, ki is próbáltam. Feltettem az erősítőt egy székre, és kipróbáltam. Bántóan sok volt a magas összetevő a hangban, pedig a földön (szőnyegen) nagyon dögös volt. Vissza is kellett vennem a magasakat kb. 30%-ra. Úgy néz ki, ez volt a probléma. Majd még kisérletezek, és újra elkészítem a hangmintákat, hogy össze lehessen hasonlítani.
Hello Santa!Ha még VST Cubase-od van,akkor a legegyszerübb,ha ujra installalod az egészet,mert ha mar valami probléma kijött,azt elöbb utobb több is követi.Szerintem mentsd ki a munkaidat valami mappaba és telepitsd ujra a Cubase-t.
Van rajta ládaszimuláció. A mikrofonozást próbáltam, de azon kívül hogy zajosabb, ugyanilyen kásás. Szándékosan nem állítottam hangszínt, minden középen van a felvevőprogramban, csakúgy, mint az erősítőn. Érdemes lenne azzal próbálkozni? És/vagy használjam a CMI kártyámat, hátha jobb lesz? Ez pusztán kisérletezgetéssel megoldható lenne? Arra még nem volt időm. Azt hittem valami gáz van.
hallo!
van egy problémám a számítógépen!
diagnózis: windows hangrögzitö felvesz akadálytalanul, hang van, de a cubase ha beindul akkor kiírja hogy external sync-re van lőve valami, ami nem így látszik a hangkártyabeállításoknál... probáltam egy hoontech dsp24-gyel, egy soundblasterrel, meg az alaplapi szarral, ugyanaz mindegyikkel. szerintem a windows cisnált valami gonoszat. a lényeg hogy nem tudok felvenni cubaseban, nincs bemenő jel, se kimenő, sőt még midi se :( ASIO-teszt hibátlan, minden stimmel kivéve a végeredmény.. tud valaki segíteni? :S
Utóbbi két sávon készült. Ne a vacak játékra figyeljetek.
Próbáltam mikorofonnal is felvenni, de az eredmény ugyanaz. Az erősítőn egyébként középállásban van mindhárom hangszínszabályzó.
És egy érdekesség: a tunerkártyám is a line-in-re van kötve, és az nem zizeg. Persze a felvétel idején nem volt csatlakoztatva. És tényleg nincs túlvezérlés. A jel a processzor line-out-jából közvetlenül a hangkártyára kerül.
Fox: a legális megoldás pedig, hogy a kábelt amia szgéphez megy, szétszeded, és a FÖLDET/TESTET/ÁRNYÉKOLÁST akárminek nevezzük elvágod, és sorba bekötsz egy ellenállást. kb 470 ohm és 10kohm között. kísérletezni kell, lehetőleg kicsi ellenállás lenne az ideális, amikor még épp nem jön be a brumm a zajszint fölé.
Érdekes módon, hiába használok kulcsos software-t és hardware-es monitorozást, analóg pultról történő monitorozást, nálam akkor is állandó a késés. A legdurvább, amikor 7.00 helyett 11.15-re értem be, szabim már március óta nincsen, ergo nincs miről leírni ezeket... Tegnap ultimátumot kaptam a főnökömtől, hahaha! Ma itt voltam 7.00-ra, hoppácska!
Az mitől lehet, hogy amikor hangkártyán keresztül hallgatom a gitár hangját, nagyon zizeg. Erősítőn hallgatva nincs ilyen probléma. A PC-hez kapcsolt hangszórók viszonylag kicsik, míg az erősítőé kb. 7 collos (Cube 15). A hangkép elég vacak a PC-n. Viszont amiket be szoktak linkelni, akár azonos cuccal felvéve, azok általában jobbak (ugyanezen a PC-n visszahalgatva), mint az én felvételeim. A bemenetet nem vezérlem túl.
Én MIDI-zni próbáltam vele legutóbb, és szörnyű volt a késés (MIDI egyik kártyán be, AC"97-en ki). Viszont ami gitárhangot régebben vettem fel ezzel a driver-rel, az tűrhetően sikerült emlékeim szerint.
Gitárhangot szeretnék felvenni. Van valakinek tapasztalata Edirol UA-1EX, vagy UA-1D-vel? Milyen alternatívát jelenthetnek az EMU-0404 és hasonló kategóriájú hangkártyákkal szemben?
Egy másik kártyával. Sajnos az alaplapi ac97-hez nem tartozik asio driver ezért nem tud alacsony latencyvel dolgozni. Valami olcsóbb emu vagy maudio lehet a megoldás vagy ha nem számít annyira a minőség és tényleg nem akarsz vagy nem tudsz sokat költeni akkor az sbliveokhoz már van asio driver(kx driver), de én inkább az első felvetésem javasolnám(emu, maudio).
Tisztelt Kunl úr,
Kb az oviban érzem magam ezzel a disskurzussal, holott magad sem gondolnád, hogy mennyire kevés köztünk a korkülönbség.
Nem óhajtottam személyeskedni, de hozzáteszem, hogy én is büszke vagyok arra, amit ezidáig elértem.
Különösképpen arra, hogy a mindennapi munkám alapját képező szoftverért kb egy évet dolgoztam, hogy a hazai márkaképviselet honlapjára egy igazán átfogó programleírás kerülhessen.
Amúgy pedig szívesen megmutatom a programjaimat.
És megismétlem: ha ingyenes szoftvert kerestél, akkor megkövetlek. A hozzászólásom nem az ilyen programok felhasználóinak szólt.
T. MASTERTAPE !
Nem engem még egészmásra tanítottak amire én bűszke vagyok és szerintem lehetek is, szerintem már valamit sikerúlt bízonyítanom a 38 év munkaviszonyommal. Egyébként szerintem ingyenes a letőltés és valóban egy keresővel találtam meg. Kiváncsi lennék a Te programmjaidra.
űdv. és további minden jót Neked !
Tisztelt Kunl,
És téged a gépészkaron arra tanítottak, hogy 57 évesen bűncselekményt kövess el?!
Mert ha a Guitar FX3 nem share- vagy freeware szoftver, akkor bizony annak a netről történő, fizetés nélküli letöltése nem törvényes.
Ha viszont ingyenes programról van szó, akkor egyrészt megkövetlek, másrészt pedig be tudod írni egy keresőbe és máris kidobja a lehetőségeket, hogy miként juthatsz hozzá.
Tistelt MASTERTAPE !
Nagyon szépen köszönöm a segítőkész hozzá szólásodat. Ezeket a mű szavakat melyeket Te leírtál sajnos én nem értm. Én egy 57 éves mostmár rokkatnnyugdíjas vév hobbygitáros vagyok /egyébként gépészmérnök/ és gondoltam a sok fiatal közűl van aki estleg minden héttér nélkűl segít. Lehet, hogy tévedtem ?! Egyébként már sikerűlt megtalálnom. Most jutott eszemben, hogy mikor én gimis voltam és zenéléssel próbálkoztunk volt mikor kőlcsön gitárral léptünk fel.Csak úgy odaadtuk ,egymásnak ha a másiknak nem volt rá pénze , hogy vegyen./Helyesbítek a szűleinek./
üdv. kunl
Blue és Kunl!
Úgy emlékszem, hogy nem is oly régen, jópáran megállapodtunk itt ezen a fórumon, hogy kerüljük a warez, crack, keygen és társai kifejezések használatát.
Ha ilyen jellegű hasfájásaitok van, akkor keressetek meg valakit magánban, akiről tudjátok, hogy tud segíteni. Ehhez csak végig kell görgetni a hozzászólásokat, melyekből kiderül, hogy ki az.
Csoree!
Hát ne próbálkozz.
Amúgy egyik kártya sem fog "0" latenciával dolgozni.
Asio-n elfogadott minimum érték 1,5-3 ms.
De ez is már több hangszer megszólalása esetén csak nőni fog.
Segítség!Szedtem le teljes DVD-s Nuendo 3-at,de nincs hozzá serial vagy keygen vagy ilyesmik.Vki tud segíteni átdobni mélben keygent vagy serialt?Köszi!
Meglehet hogy csak a Line6-ekkel csinálja, de mivel ilyen USBs "driverhiba" esete forog fenn, bátran mertem feltételezni hogy más ilyen kártyáknál is gondot okozhat. Meglehet, hogy nem így van, mindenesetre azért azt ajánlom, nézzen ennek utána, aki ilyen chipsetes laphoz igyekszik USBs hangkártyát venni.
Nem tudom mennyi a hasonlóság, de itt i915ökről van szó, nálad meg 945öt látok. Itt a kollégák pontosan a következőket említik:
"This is caused by a flaw in some USB chipsets that were manufactured by Intel using the ICH6 architecture. The chipsets we have verified as having this problem are the 915G, 915P and 925X chipsets, although others may be affected as well. Intel publishes on their web site an Errata that provides a more detailed explanation. Please note that computers that create this problem produce problems with all USB 1.1 audio interfaces, not just those manufactured by Line 6. For instance, Digidesign provides their customers with similar information on this Intel chipset problem."
Asus P5LD2 i945P Nekem ilyen alaplapom volt és nem találkoztam ilyen problémával pedig ugyan ez a chip lapka van rajta.(i945P)Igaz nem toneportal hanem egy fos trustal használtam egy darabig és annál nem tapasztaltam ezt. Nem lehet, hogy csak a line6-ok produkálják ezt?
Az én Toneportom esetében annyi volt, hogy rendszeres, félig-meddig szabályos időközönként valami történik az adatközlésben az i915öknél, ami pár mseces csúszásokat idéz elő. Ezt nem tudom 100%ra mondani, hogy pontosan ez a hiba oka, de valami hasonlóra emlékszem. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy néhány másodpercenként valami iszonytató hangerővel besercen a hangkártya. Az intel oldalán a "hiba" jóvá van hagyva, újabb inf és egyéb szoftveres megoldások szintén nem váltak be. Csak az infó kedvéért megnéztem L6 Monkeyban is, hogy mit szól hozzá a kolléga, és ki is rakta a felkiáltóeles táblát, hogy ez bizony nem lesz nyerő.
A megoldás gyaklag egy PCI-os USB kártya volt, azzal maga a zajongós folyamat megszűnik, csak hát sajnos plusz költségekről van szó, amikor direkt arra törekedtem hogy olcsón minden meglegyen. Hát a fene tudta, hogy van egy ilyen baja! :)
A Sempron a Barton magos procik "light" verziója, lényegesen olcsóbbak azoknál, de 512KB helyett 256KB L2 cachevel rendelkeznek - legjobb tudomásom szerint.
Ha az intelt kedveled és valamilyen oknál fogva USBs hangkártyát fogsz használni, az i915 és i915G chipsetes lap/proci konfigokat mindenképp kerüld, akkor legalább nem jársz olyan pórul, ahogyan én tettem. :)