A roland sp 404 és a korg electribe sorozat nem hdrecorder. Mind a kettő groove orientált dolog. Külföldi használt cuccokat nézted már?
Nézz el az ebayre.
Amúgy ezek a roland sp-404, és társaik teljesen reménytelenek?
Tajtinál használt cuccok között van egy korg es-1, esetleg az?
(használt hd-recordert nem találtem, vagy csak béna vagyok)
A consumer, félprofi és profi besorolás mögött azért nagyon komoly indokok sorakoznak.
Elsőként a piac a legfontosabb, de aztán jönnek a technikai részletek. Analóg áramkörök minősége, az alkalmazott konverter (abból a háromból, amit gyártanak a világon) milyensége, illetve a szoftveres fejlesztés.
Nem véletlen, hogy ezeket a félprofi, tehát már nagyon jól támogatott termékeket olyan nagy promócióval vezetik be. El kell adni azt a mennyiséget, ami fedezi min. a fejlesztést.
A himi-humi távolkeleti kártyákat, amik csak éppen arra jók, hogy system hangokat halljuk rajta nem kell bereklámozni, mert már vagy egy évtizedes tervezésű az áramkörük. Az integráltakról nem is beszélve.
Egyébként pedig minden hangkártyának át kell esnie a gyerekbetegségeken.
Ehhez sajnos hozzájárulnak az oprendszer gyártók is.
Mire beáll egy jó driver, addigra már a system öregszik ki alóla. És a júzer mehet mindenből újat venni.
Annak idején a Sek"d Prodif kártyák havonta kaptak új driver patch-et. Az M-Audio már csak fél évente és az RME már kb 1 éve ugyan azon fut.
Viszont ez alapján butaság itélkezni. Mindig nézni kell, hogy mikor jön ki frissítés.
Egyébként gazdasági okokból kellet a creatívval összeházasodniuk. Egyébként úgy járt volna mint a waldorf akik nem azt érdemlik ami jelenleg őket megilleti.
"a régi szar híre rendben van, de ez a creative ra vonatkozik és ezzel sikerült "kisegítenie" az egyébként előtte jóhírű és jobb sorsra érdemes EMU-t "
Bocs ha ez így van.Míg írtam rám kontráztál, de azt már nem láttam... :D
"az EMU meg egy rakás szar volt szoftveresen eleinte (méltóan a cég régi szar híréhez "
LOL :D. Azért így zsigerből levágni egy közel 30 éve ügyködő(és nem eredménytelenűl) hangszergyártót.... Nem tudom, hogy helyes e. Ha bennük nem akkor senkibe nem lehet bízni. Ráadásul miért van, hogyha kidob valamit az emu akkor az mindig szarrá veri a kategória társait? Például a pm5-ös stúdió monitoruk vagy akár melyik kártyájuk vagy bármilyük. Azért ahogy mastertape is mondta nem kisebb dolgokat alkotott az emu mint az emulator x -et és a proteust. Ezek a mai napig komoly presztizzsel rendelkeznek. A drivere is csak nagyon az elején volt fos a 0404-nek(1.4-es verzió). Aztán kb 1-2 hónapra rá adták is ki asszem az 1.6-ost és végül kb ugyan ennyi időre jött is a végleges 1.8-as amivel már semmi gond nem volt(persze azért ne egy asrock alaplappal próbálkozz).
Azt meg tudomásul kell veni, hogy ezeket a kártyákat már professzionális környezetbe kell pakolni. Tehát semmi kodek semmi egyéb csak zene. Ha nem így csinálod akkor jó, hogy fos a driver, mert mindennel összeakad ráadásul így használsz lant meg iszonyat szoftos 3d-s gyorsítást a filmnézés miatt így tele dobólod az irq-idat hisz valahol ezeknek közlekediük kell. Ez emu nem erre lett kitalálva és jogos. A 0404-et nem véletlen nevezték félprofi kártyának annó. Ha otthon a tudatlan kevesett tapasztal userünk csak úgy bedobja a gépbe ne várjon semmi jót. Ha viszont egy steril gépre és oprendszerre aránylag jó hardverekkel beküldöd a kártyának semmi driver hibája nem lesz. Aki meg pc-n mindent akar csinálni és csak a haveroknak akarja mutogatni az ejayben 5 perc alatt össze pakolt zenéjét(mellesleg hangsúlyozom, hogy közben nagyon büszke.. :D) annak audigy kell(én kb a kukába dobnám nem a gépbe).
Mellesleg nem tudom, hogy neked gyakorlati tapasztalatod van e az emuval vagy csak aszondták?
jújj, nagyon rosszul fogalmaztam!!
a régi szar híre rendben van, de ez a creative ra vonatkozik és ezzel sikerült "kisegítenie" az egyébként előtte jóhírű és jobb sorsra érdemes EMU-t :((((
az EMU meg egy rakás szar volt szoftveresen eleinte (méltóan a cég régi szar híréhez
NANA!!!
Nem tudjuk miért kellett megvennie a Creative-nak, de végül is az övék lett és bekerült a nagy távolkeleti olvasztótégelybe.
De ne feledjük a korszakalkotó Emulátor III-IV-et ( klasszikus DM szand) és az ESI, meg az ULTRA szériás szemplereket. A Proteus és tsai szintikről nem is beszélve.
Ezekben is szoftver van!!!
Hozzáteszem, közös ismerősünk, Noiseless full akusztikus zenéket rögzít - láthattad milyen körülmények között - és sohasem panaszkodott a pc-s maszlagra.
Szerényen megjegyzem, hogy suta kezeim közül is kikerül jónéhány produktum és nincs okom szégyenkezni.
De elsütöm itt is a jópár éve a vodkás fórumon szinte kegyelemdöfésnek sikeredett mondatomat, hogy sok nyugati stúdióban csupán csak az előszobáig jut a PT. Az igazi attrakció Fairlight, SSL-STUDER páros, OTARI Radar és társai. Nem kamu! Csak olvasom az AudioMedia számait.
Persze közben csorog a nyálam és néha rálépek a nyelvemre. Aztán bekapcsolom a natív pc-s rendszeremet.
Green barátom! Ez a mondatod a kulcs: "Igy az összehasonlitás lehet ,hogy nem teljesen igazságos."
Szeretnék egy olyan tesztet látni, ahol ugyan az a projekt mindkét rendszeren megkeverődik.
Ez döntene el mindent. Már ha kell döntögetni.
azért nem érdemes vitázni róla, mert azt érzem olyan mint Lepol-lal politizálni
ha nem azt mondom, amit hallani akar akkor már elhúhatok a sunyiba. na így meg nem ér...
észérvekkel nem lehet zombisított egyénnel vitatkozni (ezt nem rád értem természetesen)
és oda sem akarok kilyukadni mint az elvakult hifistával, mármint, hogy az aranyozott 220-as dugóval jobban szól a cucc (ezt mindig sütögetem, mert kiver a víz, ha ilyenszerű vitába bonyolódok...)
az EMU meg egy rakás szar volt szoftveresen eleinte (méltóan a cég régi szar híréhez). egyébként iszonyat különbség van gép és gép között (mármint PC). vannak stabilak és labilak :))) a mac ebben csak jobb lehet...
amit iram az nem MAC vs. PC dolog volt, mert mint irtam abba nem akarok belemenni... túl szubjektív a dolog
Rodnas: Nem az emu volt a ludas az tuti. Ugyan ezt produkálta bármilyen kártyával nyomtam. Ráadásul az emunak csak a driverével volt baj. A 1.80-as verzió amit én is használtam már a kiforrott meghajtó volt amivel már semmi gond nem volt. A másik, hogy én tejesértékűen használom ezeket a progikat. Ezt úgy értsd, hogy minden amit készítek azt a gép produkálja. Aki viszont akusztikus zenét játszik nagyrészt sávokkal dolgozik amiket előre rögzített(például gitár dob stb.) ezért ezek a dolgok számomra más megvilágításba helyeződnek. Más szempontok szerint értékelhetem a dolgot mint te, mert én egyáltalán nem úgylátom ahogy mondtad(persze ettől szép a világ.. :) ). Én azt tudom, hogy míg pc-n órákig tart egy komolyabban megszólaló muzsikát kreálni addig macen feleannyi idő sem lesz az eredmény mégis valahogy jobb kellemesebb a fülnek. Nem tudom ez miért van.
Én se tartom magam sznobnak. Világ életembe pc-m volt(kb 10-12 éve(a commodoret leszámítva.. :))), de 5 éve(és azóta még egy párszor) volt esélyem macet használni(haveromét) azóta én szerelmes vagyok, de mivel nem vet szét engem se a pénz most gyüjtök rá.
A pc vs mac vitától miért óckodik mindenki? Mint annó 56-ról beszélni... :D
szerintem egy Emu 0404 hangkártyával nem kevés szívás volt régen, azt ne vegyük kiindulási pontnak...
tényleg nem érdemes MAC vs.PC vitát nyitni.
a MAC valószinüleg összeszedettebb op. rendszer, az tuti.
azért egy jó magas szintet mindkettő átugrik és az a dógozok többségének elég.
hogy melyik ugrik magasabbra? végülis a különbség nem égbekiálltó ezért lényegtelen számomra.
az biztos, hogy a MAC most nagyon feljövőben van és bizonyos, hogy növekedni fog az azt használók tábora. és ez mindenképpen jó hír.
Szóval..... mielött még bárki a torkomnak ugrana,hogy én egy "sznob" Mac fan vagyok, hát téved. 3pc is fut nálam külömböző összeállításokban, és 6 évig minden munkámat csak ezeken próbáltam megoldani.
Aztán amikor váltottam Mac -re, egyből nyilvánvaló lett számomra, hogy ezek a gépek teljesen másképp dolgoznak mint a pc-k.
Természetesen én sem vagyok informatikus, de a tény az tény, hogy valahogy az egész rendszer, és az egész gép müködése flottabb mint a pc-s, és ugyanakkor nem elhanyagolható a munkák végeredménye sem.
Ezt az álláspontomat tudom hogy 100%-ra osztani fogja Mastertape is, abban a pillanatban,hogy elkezd a Mac-en dolgozni.
Az a kérdés hogy bizonyos progik miért csak Pc-n futnak, illetve egyes cégek miért akarnak pc-re is fejleszteni, szerintem több oldalról is megközelíthető, de a leg kézenfekbőbb a PIAC. Hiszen lássuk be sokkal nagyobb bevételre tehetnek szert így, hiszen még mindíg 1000-szer elterjettebb, és elérhetőbb a PC. Ráadásul, ma már tényleg csak 1 lépés a mac-en való futtatásuk ezeknek a progiknak is.
Továbbá az egylábú kutya modell( bármenyire is nem tetszik Rodnas-nak )Igaz. Itt nem arról van szó,hogy szanaszét szaladnak a sávok,és valami ezsement kavalkád lesz az egészből, hanem a sávok egyszerre történő lejátszásánál (jó fülü emberek , és hangmérnökök) hallják, hogy valahogy egy kicsit maszlagá(ködössé) válik az egész.
Ez az anomália egyépként ezidáig az összes pc-s konfig-nál megfigyelhető volt számomra,függetlenül attól, hogy digi02, motu,vagy rme vasakkal( driwerekkek, és softokkal)használtuk a gépeket.Véleményem szerint ezekkel a cucokkal azért már illene egy pc-nek is rendesen dolgoznia.ÁMMMMM lehet, még ha tévedek is, de a Mac-en csak egyetlen soft fut nálam, mégpedig a Digital Performer,és sajnálatos módon ez a soft nem fut pc-n.Pontosabban a Motu nem fejleszt Pc-re. Igy az összehasonlitás lehet ,hogy nem teljesen igazságos, és nem állja meg a helyét.Hiszen a DP paraméterei, kompatibilitása, és müködése csunyán háttérbe szorítja már a ProTools-t is.Sőt Nyugati studiókban már kezdenek áttérni ennek a használatára, és a filmvilág nagy zenéi is ezen születnek mostanság.
De mindent összegezve.... , és hangsulyozom ,hogy ez a szuverén véleményem,és senkit nem akarok meggyőzni, én úgy gondolom talán nem véletlen, hogy a professzionális studiózás területén ( a kivételek erősítik a szabályt)azért még mindíg a Mac rendszer az elterjettebb.
A jelenlegi helyzet az, hogy az otthon tanakodó home zenészünk jelenleg sokkal jobban jár az inteles macmini megvásárlásával, mint az ebben az árkategóriában legjobbnak számító fuji-val.Persze egy sony vaio-t nem mondom én is elfogadnék... :D
Mastertape. Teljesen igazad van, de te most profi gépekről és több millió forintos cuccokról beszélsz. Ott már tényleg ízlés kérdése, de home környezetben ez nem így működik. Ráadásul proci ügyileg is szerintem jól járt a mac.Mondjuk ezt majd 2 év múlva is remélem így lesz. Mellesleg a mac nem csak hardverikus elönyöket élvez hanem oprendszer stabilitásban is magasan veri a windows-t. Persze mondom, ha valaki célhardverként használja egy stúdióba akkor talán eltudom képzeleni, hogy jóval kevesebb a baj. Mindenesetre én rége lepucólva codecek és minden egyéb nélkül egy eredeti xp-vel egy emu 0404-el(ami bevolt irq-zva és a legfrisseb 1.8-as drivere volt) használtam és így is nem kevés gondal találkoztam.Ez kb 1-2 éve volt és akkor használtam egy asus alapot 2600-os inteles procival 1 gb rammal. Nem tartom magam ehez hülyének és számos külföldi zenész forumot nézegettem, hogy minnél több infót szerezzek arról, hogy kell rendesen belőni erre a rendszert és mégse volt atom stabil.Sőt. A másik, hogy a zeneszerkesztés iszonyatosan megviseli a hardvereket. Én évente cseréltem a kingston memomat annyira szét küldte.
Mellesleg hiába használnak egykét helyen pc-t. Az akkor is ténymarad, hogy a legtöbb legnagyobb stúdió macalapu protools-on és logicon alapszik(például amerikába szinte az összes egy két kivétellel). A kisebb stúdiok meg nem tudják még megfizetni, de eljön annak is az ideje.(egyébként mind mondtam ez tényleg ízlés kérdése ilyen szinten)
Egyébként nem gáz a pc vs mac hisz ennek a topiknak a címe a számítógép és a zene... :D Ameddig értelemesen nem anyázva beszélünkl róla addig miért ne lehetne erről beszélni?
nyugodj meg nincs sok különbség (mostmár)
a mac felsőbbrendűsége urban legend (hogy maradjak a kifejezésnél).
kernel szinten nem jobb, nem rosszabb egyik se.
alapszolgáltatásokban jobb a mac, de ezt pótolja a profi soft.
mostmár a hardver is ugyanaz lett.
szóval lehet egyiket vagy másikat szeretni, de ez inkább szokás kérdése. hameg a "kipróbálható" verziók lehetőségét nézzük, hát nehéz a PC-nek ellenállni :)))
a sznobok MAC-et vennének...
SM!
Nem gondolkodtál valami HD recorderen? Mondjuk AKAI DR4.
4 sáv, vinyó függő kapacitás és atomstabil.
A megfelelő indexálás után minden tartalom gyorsan elérhető.
Talán még a kívánt árszinten is fellelhető.
Green kollégának iazat adok, nyilván súlyos és lehangoló tapasztalatai vannak.
De - és tényleg nem azért, hogy ezt az örök vitát folytassam - fél napja gyötörnek a gondolatok. És szimplán csak azért, mert nem vagyok informatikus, nem ismerem teljes mélységéig a két szóban forgó rendszert.
Az tiszta sor, hogy mac-en a multitask ügyek, meg hangkezelés, stb. gond nélkül fut. Okés a design is és a rendszer integráltság is.
De ha lecsupaszítom a dolgot simán célhardver szintre, akkor a következő kérdések merülnek fel bennem: miért fejleszt a Merging Piramix csak pc alapra? Miért csak pc-n fut a Soundscape? Miért "blamálja" magát a ProTools XP-s verzióval? És a számomra kedves: miért csak pc-n megy a Samplitude és a Sequioa? Ráadásul ezek natív szoftok. Az előzőek dsp-s rendszerek, talán ez a válasz?
Aztán nem szívesen dőlök be urban legend szintű sztoriknak, de azt hallottam, hogy a londoni Abbey Road hosszú ideig tesztelte a PT HD-t és Piramix-ot. És végül az utóbbit állították rendszerbe. Nem is egyet.
A másik, hogy egy jól ismert hazai szerző producer PT-ban sávol, majd vasakon átküldve Samplitude-ban kever.
Sz"al azt elfogadom, hogy a pc-win rendszer alapvető problémája ez a belső szinkron kérdés, amire eredeztethető Green tapasztalata. De az nem lehet, hogy a dsp-s és a jobb audio motorral ellátott szoftok ezt át tudják hidalni? Főleg ott a lényeg, amikor a szoft a saját maga által gyártott, vagy gyártatott codec-ekre építi a stream kezelést, egyszerűen megkerülve a win média felületét.
Aha! Értem. Szóval ezt jobb lehúzni egy kompresszorral, mint egy EQ-val, mert a kompi csak akkor húzza le mikor túllépné a küszöböt, és így nincs folyamatosan letompítva ez a tartomány, mint EQ-val. Jól gondolom? Köszi Master!
Köszi, de a gépem procija elég gyengusz, a hangkártya mondjuk nem rossz (RME valami régebbi cucca asszem), tehát pl. élőben nem tudom mekkora latency-t produkál, lefagy-e, pattog-e, mert a vírusírtó épp el akar indulni, stb.
A gép otthoni, nem tudom lecsupaszítani a winfost, és elég lestrapált.
Gondoltam egyszerűbb egy célhardver, mint ha veszek lapmonitort, meg új procit, meg mittudoménmit.
Persze késöbb ajánlom, hogy spórólj össze egy mpc 1000-re. Az elég barátságos árával méretével és tudásával.
Mellesleg olyan embert ültess mögé azért aki ha esetleg valami hibacsúszik a számítógépen tud improziválni és mit kezdeni a helyzettel. Ja meg az sem árt ha ért a zenéléshez meg a progikhoz.
SM: A szofverek bőven elegek(ezekből is van sampler például kontakt 2). Vegyél egy kontroleres midi billentyűt ilyen árba(azok már elég jók). Azokon van forgó megtolópoti és billentyű(Pitchbendel és modwheel).
http://www.hitspace.hu/webshop/?id=12
Itt néz körül. Én a cme uf 5-öt javaslom, mert alapból fémborítású a strapabírás miatt és van rajta a felsoroltakból minden. Ezeket egyébként csak midin vagy usb-n rádugod a gépbe és az adott szoftba beállítod és úgy fog működni mint egy szint vagy sampler vagy akármi..
áh ilyen úri bolondság még nincsen, de az ifjúsági magazinban megjelent a levelezési címünk...(persze nem)
Azt sem tudtam mi az a myspace, amíg dubwiserét nem láttam.
Arra emlékszem, hogy oda kell írni, homokos vagyok-e, de ő persze félt bevallani
Szervezném én, de az uraság nagyon link, meg elfoglalt,
meg mindent egyszerre akar csinálni, ezért soha nem csinál semmit végig, csak a seft, meg a csere-bere:)
REMÉLEM OLVASOD KUTYAÜTŐ!
A szar meló mindig rám marad.
Amúgy zárójelben meglett a felvétel, már csak énekelnem kéne rá, meg mix, master, aug. végére megvan, ha érdekel, majd küldök, vagy adok.
Hollo Uraim, lehet, hogy nem ide kéne, de hirtelen jobb topicot nem találtam, de lenne egy kérdésem, amihez, mivel gitáros vagyok, nem szintiboy hangsúlyozottan hülye vagyok.
Tehát arról már letettem, hogy találok egy megfelelő billentyűst/samplerest/mittoménmilyen embert, aki esetleg beszállna régiváfgású rock"n"roll zenekarunkba a 80"as évek végi underground szelét belibbenteni (a la young gods, chrom, stb.), ezért arra gondoltam, hogy szoftveresen indulok el zseblámpa nélkül az elektromos ösvényen, hátha véletlen jó helyre tévedek.
Tehát beszereztem egy rakat természetesen teljesen jogtiszta szoftvert úgy 700-800 ezer Ft-ért:), és elkezdtem szöszölni a pc-n, de élő előadásokon ez ugye nem megy.
Azonban van nekem egy haverom, akinek van két kezén tíz ujja, jó a zenei ízlése, és szívesen nyomogat színes gombokat, és tekerget potikat, tologat tolópotikat, stb.
Arra gondoltam, hogy a kész hangmintákat, zajokat kimentem wav-ba, teszemaszt, szerzek egy olcsó samplert, beletöltöm, fiatalember a kellő helyen megnyomja a kellő gombot, és kész.
Tehát valami olcsó sampler tippre lenne szükségem (50-60 E Ft), amivel el lehet kezdeni szöszölni, és élőben használható, befogad wavot, vagy valami pc-barát dolgot, aránylag jó a memóriája, könnyen kezelhető, et cetera.
Tudom, tudom tripla akai mpc 2000 alatt ne is álmodjak semmiről, meg duálmagos mac, meg Neve pult, meg Moog filterek, de nekünk kb ennyi pénzünk lenne rá (50-60 E Ft még mindig)
Bocs a kuszaságért, de meleg van, és hangsúlyozom ez nem az én témám.
Az esetleges segítséget előre is köszönöm.
Sziasztok.
Csak egy gondolat.... mac vs pc
otthoni zenélésre kiváló a pc-s platform, és valóban rengeteg tört progit lehet szerezni rá, ráadásul komolyabb erőfeszítés nélkül.
De azt azért senki ne felejtse el, hogy a pc sajnos már két sávot se tud valódi szinkronban futtatni. Főleg ha még plugizálva is van.( ez tapasztalat) Hangsúlyozom ,hogy ez hangkártyától független dolog.
Ha valaki egyszer is leül dolgozni komolyan egy mac elé, akkor rá jön, hogy miről beszélek. Sajnos ezekből a dolgokból adódik, hogy a legjobb pc-s mixek is egy kicsit, hogy úgymondjam "gombóc" hatásuak.
Ugyanakkor nem elvitatható a pénztárca elv sem, és abban a pc-k a győztesek.
Én home környezetbe beszéltem. Ahol az ember szeret filmet nézni zenét hallgatni képeket nézegetni és netezni. Nyílván egy stúdióba más felfogásban működnek ezek a dolgok ezáltal stabilaban megy a windows például codecek nélkül(ez egyértelmű hisz a codecek dll fájlok amiket a rendszerben felül ír ezáltal megingatva a rendszert). Egy macen csinálhatom bármelyiketanélkül, hogy éreznék stabilitási problémát. Ez a nem mindegy meg az, hogy az igazán komoly szoftokat és kártyákat erre a platformra készítik.(protools, logic, digital performer...stb).Ezzel nem azt mondom, hogy pcre nincs megefelelő alternatíva, de olyan prof környezet nincs mint macre. Majd kiváncsi leszek mikor nektek protoolsotok lesz mennyire fogsz utánna nyúlni a pcnek.:D
Mellesleg a youtube nevű oldalon láthatsz paralels és bootcamp-el működő macekt.Eszméletlen. Egyébként az a helyzet, hogy a jelenlegi macek kompatibilesebbek a windowsal mint magával a macel. Ez érdekes. Ugye ez azért van, mert még nem jelent meg hozzá szinte semmi. Zenélés terén csak a logicot tudjuk használni.
Egyébként én nem lépek be az álltalad említett vodkásfórum csőlátásába.Tudom én, hogy lehet pc-n is szépen dolgozni, de mire megteremtem azt a környezetet addigra már olcsóbbért vehetek egy olyan macet ami még többet is tud(ráadásul többcélra tudom használni) és megy osx és windows is rajta. Na most akkor? :D
Egyébként én se akarok ezen vitázni. Az én belátásom amiket írtam. Nekem sokkal elegánsabb és kifinomultabb egy mac mint egy pc.(és a desing :) )
A véleményem szubjektív, de senki nem mondhatja, hogy nem normális érvekre alapszik.(szerintem)
Field barátom! Megértem az ibm klónok iránti ellenszenvedet és üdvözlöm a mac-es lelkesedésed. De azt is elfogadhatnád, hogy lehet windóz alapon is tökéletesen dolgozni. Sőt még hangfelvételezni is. A vodkás fórumon valamelyik hűbéres azt mondta, hogy az nem is stúdió, ahol nincs MAC. Nálunk van szerencsére - a sarokban és netezésre használjuk. Jó, az az igazság, hogy amíg nem tud rákerülni egy nagyobb protools, addig tényleg csak másodállásban van.
Minden egyéb a "nagy" pc-n megy, hibátlanul. Igaz, hogy ez a gép kicsit többe is van, mint a hasonló tudású mac.
A másik ügy, hogy ez a dual platform-os megoldás tényleg óriási, főleg annak ismeretében, hogy az általam használt Samplitude-ot nem fogják osx alá fejleszteni (annak ott van a tesója, a Logic), de - megmondom őszintén - csak akkor hiszem el, ha látom. Ha használom és működés közben vannak tapasztalatok.
De nem akarok itt kötözködni, meg pc. vs. mac vitát gerjeszteni, mert nincs értelme.
Szívesen látlak a stúdióban, megmutatom a rendszer stabíl működését és még az eseménynaplóba is benézhetünk, hogy mikor volt utóljára bibi...
Úgy híjják, hogy Deesser. Waves R-deesser, vagy NI BT Deesser, vagy bármi más. Lényeg, hogy egy olyan kompresszor, ami az adott (detektált) frekvencián dolgozik csak. A sziszegések 4-6 kHz-en vannak jelen, tehát oda állítsd be a lyukszűrőt.
Persze, lehet, hogy a mikivel van a baj, szóval ez ilyen "szegény ember vízzel főz" mikrofon, de remélem egy kicsit lehet javítani valamilyen progival.
Mastertape:Azt én se mondtam, hogy alaplapi kártyával próbálkozzon bárki. Az egyértelmű, hogy a kisebb csúszások és audio illetve midi miatt minimum egy emu.
Mellesleg én abból indulok ki amit a kedves fórumozó leír. Ő azt mondta minden progiban meg van ez a probléma. Pesrze ez lehet a craknek az átka, de ki vagyok én, hogy csak így látatlanba ítélgessek. Feltételeztem, hogy jogtiszta dologról beszélünk, de ezekszerint nem. Mellesleg a progikat elösszőr én is törve tesztelem le. Ennek oka, hogy legtöbbszőr a demok olyan butítottak(például az abletoné), hogy szinte semmit nem lehet benne csinálni így nincs mi meggyözzön, hogy nekem ez kell. Így ez sokszor segít(ezzel senkit nem sarkallok illegális cselekményekre). Aztán ha olyan szoftot találok akkor gyüjtök rá és megveszem. Mellesleg az abletont többszempontból is előnyös nekem. Mivel idén szeretnék váltani macre ezért ez a progi a legjobb döntés. Ugyan úgy ahogy windowson fut ugyan úgy megy OSx-en(vagyishogy még jobban).
Egyébként az aránylag új ineteles maceken egyszerre tudunk futtatni két oprendszert. Egy windowst és egy OSX-et mindössze egy bootcamp vagy egy paralels progival. Ezt tehetjük úgy, hogy az OSx-en belűl egy kis ablakba futatjuk a teljes értékű windows-t vagy két monitorra kiosztjuk az egyiken az OSx a másikon a windows. Mind ezt teljesítmény csökkenés nélkül!!!(vagyis csak minimális teljesítmény csökkenéssel. Sokaknak az ezzel a baja, hogy jó, de nem akarom, hogy két oprendszer foglalja a helyet. Ez esetben a mac simán viszi OSx alatt bármelyik windowsos progit. Hát nem csodálstos... :D A hátránya sajnos még az inteles maceknek, hogy nem készült el hozzá minden driver és szoft, de szerintem jövőre már semmi gond nem lesz. Valószínű az új oprendszerükkel(leopárd)már mindent megfogunk kapni. Azért ez is furi. A windows utoljára 6-7 éve adott ki oprendszert míg a mac szinte minden évben egyet. Például ugye nem rég(tavaly) dobták piacra a tigert és jövőre(a windows megjelenésével egyidőben) kifogják hozni a leopárdot. Ezek egyébként sokkal nagyobb updateket kapnak évente mint amit a windows 7 év után kifog adni a vistával.(nagyrészt csak grafikában fog kapni és kisegítő funkciókban, az audió szekció marad a régi elavult 98-as kernel).
Eddie jól szól marshall plexi vel is. Az az igazi brown sound. Nekem van 5150 fejem. nem feltétlen emlékeztet EVH soundjára.
Amúgy a POD 2.0 vastagabban és természetesebben szól mint az xt. Élőben és studióban is. Fura, de a régebbi a jobb :)
Az xt pro nagy okossága a reamping funkció. Miszerint külső vasként hurokba kötve anélkül lehet variálni a beálított soundot, erősítő modelleket effekteket hogy nem kell mégegyszer feljátszani. Ugyanis dry hangot rögzít ilyenkor a pc
Nem hinném, hogy minden progiban meg lenne a hiba.
Szerintem az összes gond oda vezethető vissza, hogy a zenélésre használt hangkártya nem zenélésre való.
Ezt el kell végre fogadni. Azt képzeljétek el, hogy van az alaplapi, vagy bármilyen slot-os kártya, amin fut a konverzió. A midi, meg pl usb-s. Két, egymástól független port, ráadásul a midi gépen kívül konvertálódik az usb szabványra, tehát az órajelek alapvetően különböző forrásúak. A midi portos megoldás meg nagyon vitatható.
Olyan hangkari kell ide, ami egy felületen végzi mindkét szabvány, tehát audió és midi órajelgenerálását. Így biztos, hogy azonos kvarcból szorozza, vagy osztja le a frekvenciát. Ha csak és kizárólag az alaplap időzítésére bíznánk, akkor bizony szétcsúszás lesz. És nem azonos latencia érték.
Az ilyen hangkarik nem olcsók. De aki meg akarja magát kímélni a bosszankodástól, az szánjon rá 30-50ezer ft-ot egy jó EMU-ra. De mindenképp olyanra, amelyik jól el van látva ASIO driverekkel.
Vannak szoftok, ahol be lehet állítani, hogy mit kövessen a midi: hangkari referenciát, vagy alaplapit. (lásd samplitude)
És az is alapaszabály, hogy aki játékra, netre, dvd-re használja a gépét, az zenei csodát ne várjon tőle. Legalább egy másik vinyó, netán egy másik oprendszer a megoldás.
És végül csúnyát mondok: ha már úgyis crack-elt progit használ mindenki, akkor le kéne ellenőrizni a törés minőségét, netán körül kellene nézni adott fórumokon, hogy melyik verziószámú a tuti.
a vanhalenes az szerintem is nagyon elkapta a hangzást.
a temesvári eredetibe se hallotam, arról nem tudok nyilatkozni (nekem nem gyere be maga a szám).
Ain"t talkin backingtrackeja mp3 a netről. nem tudom mivel gyártották. Gondolom valami midi alapú hangmintázott lehet. A gitár sound pedig pod xt pro, annak is a criminal azaz 5150 modellezése. A gitár pedig Peavey Wolfgang special (EVH) stílszerűen :) Simán vonalból. minden zengető eq a podból jön, nem nyúltam bele utólag, nem dry gitárjelet használtam. Az eredetihez képest visszafogott a phaser, / flanger.
A temesváriért pedig nem hiszem h kínozná magát Tamás, ugyanis az Daczi Zsolti gyermeke. És ő az én nyakam harapdálta ugyanis nem a legjobb kritikát kaptam tőle az előadás mód miatt.:)) dehát neki adok a szavára, és eddig is nagyon sokat tanultam tőle. :)
Asszem az is pod, de már nem emlékszem hogy milyen beállítással.
Ú Halen tribute. Ez nagyon jól hangzik. Remélem jó lesz :)
khm. Gitáros vagyok, alapszinten tudok zongorát kezelni :) Számítógépekkel meg elvagyok, de midit ritkán használtam.
Naszóval történetesen lett egy roland fp-3 cuccom, külföldi rokonoktól. Királyság :) Van benne valami midi, mire tudom én ezt használni? Mert eddig szó volt arról hogy midi így midi úgy, én eddig jól elvoltam a wavokkal.
Szuper lenne, ha valaki ránézne, hogy milyen midi dolgokat tud ez a kis billentyű, és mire használhatom :) Köszi!
Ne a Midi setupnál keresd hane a szofton belül az audio preference-nél. Itt állítod a hangkártya tulajdonságait. Most ez lehet, hogy nem preference hanem audio options. Nem tudom. Nem igazán használtam sokat. Még nagyon régen(olyan 3-4 éve) az sx 2-öt használtam rewire-be a reasonnel, hogy kiválcsam annak fos keverőjét. Így tudtam néminemüleg javítani a reason hangján. A probléma csak az, hogy szét gyalázta a p4-es prociját.
Moby: A latencyt mindenképpen a szoftba tudod beállítani és cubaseben 100%, hogy van ilyen(tudom mert már azért használtam). A másik, hogy tökmindegy, hogy a midi helyett usb-t használsz attól a hang a kártyán jön ki a hang ráadásul a progi ugyan úgy midiként kezeli.
Az ASIO pedig egy speciális protokol(driver) kifejezetten zenélésre. Ilyened csak akkor lehet ha a kártyád támogatja és az alaplapi integrált kötvehiszem, hogy vinné.
Mastertape: Igazad lehet a griddel kapcsolatban(egyébként cubasebe mintha én is tapasztaltam volna ilyet, de mivel nem használom nem igazán emlékszek rá). Viszont ha állítólag minden progiban meg van a hiba akkor ez nem hiszem, hogy grid.
Srácok, mi a kapható legolcsóbb és már használható USB-s audio interface, ami MIDI-t is tud, meg gitárt lehet vele felvenni, meg persze visszahallgatni fülessel...
Egyáltalán milyen versenyzők vannak ebben a kategóriában?
Hát, így olvasom a segítségeket, naon rendesek vagtok, köszi, csak mondjuk én még pár dolgot mindig nemtok:(. Szal kérdeztétek, milyen a hangkártyám, hát az a helyzet, hogy integrált, de a midi kábelem usb-s, szal nemtom így számít e a hangkártya. (bocsi,ha hülyeséget beszélek, télleg nincs nagy hozzáértésem, még ebben a midis cuccokban...) Aztán mondtátok a laetcyt, és én ilyet nemnagyon találtam. Se a zenés programokban, de még ennek a RomI/O-nak a driverén sem.
Ráadásul sajna nálam mastertape okfejtése se használható, mert nekem nemcsak a cubase, hanem más progik is csúsznak, kb ugyanannyit...
Jah, és amúőg mi is ez a Asio driver? Hátha az tudna segíteni..
Harkh,
Beleástam magam ebbe a drum editoros, pötty ottmarad kérdésbe.
Bármivel nézem, akár Cubase SX3, akár Nuendo, az editorba beírt pöttyök végig griden maradnak.
Sőt még a Tempo Track ablakban berajzoltam egy olyan görbét, amit ember nem játszik le maradandó károsodás nélkül és szépen lekövette a tempó úgy, hogy a kurzor sebessége változott les, föl, de a pöttyök végig a griden maradtak.
Van az a snap gomb ilyen: >I< be van nyomva?
Hahó népek!!!
Az, hogy a beviteli eszközből a midi event mikor érkezik a gridre NEM LATENCIA PROBLÉMA.
Nagyon belezúgtatok ebbe a kifejezésbe, mióta orrba-szájba szoft szintiket használtok.
Moby problémája ugyanúgy fenn áll, ha pl egy külső modullal zenél.
EMU 1212-es kártyával próbáltuk, Cubase SX3-ban, 7 ms-os latency-vel és pontosan ugyan ez a probléma volt.
A poén, hogy azóta sem jöttem rá, de van egy gyanúm: (megsúgom) cubase bug.
Nálunk a Mac-en kulcsos SX 3 fut és semmi ilyen probléma nincs.
Csabi!
Meghallgattam a Ain"t talking-et és a Temesvárit.
A halennél nagyon ott van a gitárszand. A dob egy kicsit a képembe mászott - gondolom valami dfh féle dobolás. Nem rossz a temesvári sem (szekeres tomi harapdálhatja a gitárnyakát...)
Éppen mostanában készítünk egy Van Halen tribute lemezt és benne vagyok a hangzásban, de ez a tied ez nagyon okés.
Nem olvastam el a többi hozzászólást a mutameg-ben, ezért megkérdezem, hogy mivel vetted fel az anyagokat?
De az csak az usb. Az hogy gép adotságainak megfelelően mennyit csúsztat még a dolgon megint más kérdés(pélául nagyban függ a kátyán és a procin). Kérdés ugye, hogy a proci és a kártya képes e alacsonyabb latencyvel dolgozni. Az hogy maga az interface(mondjuk az usb) csak 1 ms-umot csúszik az egy dolog. Az nem a végösszeg.
én szépen tudtam dolgozni a PIII-as gépemmel, Delta 1010 kártyával.
minden ment gond nélkül vele. persze nem erőgép, effektezni, VSTI-zni csak pianoban lehetett vele.
sokszor kellett 8 csatornát digizni 24/96 -al. birta (de nem miki ).
A midi nemszokott vacakolni. Pont arra érvényes a latency. Szerintem azzal lesz a baj.Persze lehet quantize is és midi delay és még elég sok minden. Szerintem nézd át az options-t ezek tekintetébe.
" a felvételhez, pár audio sáv visszajátszásával. "
Neken az van de nem elég...:(. Persze hangkártya nincs benne csak egy integrált. Persze azért vagyok ennek kitéve mert a p4-esem totál meghalt és megfogadtam(miellött ez bekövetkezett volna), hogy ha még egyszer valami bajom lesz vele eladom és többet nem veszek Windows pc-t. Tehát idénre a szilveszteri fogadalmam egy mac. Megelégednék én már az inteles minivel is csak legyen má... :D
Nekem az lenne az első kérdésem, hogy a latencyt álítgattad e illetve, hogy milyen kártyát használsz és mik a gép adotságai?
(egy kérdéseb három... :D) Én valószínűsítem, hogy ha nem gyenge a géped akkor a latencyt kéne addig levinned ameddig tudod(általában ezt az adott program options-ébe tudod beállítani és millisecundum az egysége). Na most itt jön képbe az is, hogy milyen a kártyád. Ha nem sblive akkor valszeg 50 millisecundum alá kell tudnod menned(egyébként feljátszásnál olyan 8-10 ms elviselhető, keverésnél lehet akár 100 is). Álltalában az olyan karikkal tudod ezt megtenni amik ASIO protokolt használnak hisz ezek felvannak erre készítve.
Úgy tudod kideríteni, hogy a géped és a kártyád fel van e az alacsony latencyre készítve, hogy lehúzod mondjuk 10-re. Ha nem recseg meg nem szaggat akkor minden oké és megkísérelheted lejebb vinni(persz vedd figyelembe azt is, hogy kisebb latency nagyobb proci terhelés tehát annyira állítsd, hogy ne fagyon ki a cucc). Ha ez negatív akkor vagy ASIO-s kártya, de amennyiben ez van és még mindig nem megy lejebb a latzency akkor erősebb proci esetleg több memória(zenéléshez a 2 Gb lenne a közepes érték(persze számít azis, hogy lehetőleg elég gyors legyen(533Mhz)))
Persze lehet, hogy mindezzel tisztában vagy és feleslegesen téptem a szám, de a kérdésedből nem derült ki pontosan a hozzáértésed tehát ha nem ilyen jellegű a gond akkor szólj és megoldjuk azt is... :D
Szasztok. Lenne egy kérdésem, remélem tudtok válaszolni, elég fontos... Na szóval.
Vettem 2 hete egy Rom I/O usb midi interfacet. Összedugtam Roland ep 75-tel, meg gépemmel, és frankón látják is egymást. Szépen fel is veszi a cubase is, meg a cakewalk is, amit bepötyögök, de van vele egy kis baj. Ahogy lenyomok egy bilentyűt, azt a számítógép egy fél másodperccel később veszi föl. Szóval játszok valamit, és azt a gépem egy fél sec késéssel rögzíti. (és gondolom érzékeli) Így tulajdonképpen viszont semmit nemtok kezdeni vele, mert felveszek dob alapot, de nemtok rájátszani semmit, mert az egész elcsúszik.
Nemtom, mi lehet a baj, ugyanis gépemben van 1 giga memória, és a proci is 3 g-s.
Kérlek, ha tudtok segíteni ide írjátok meg, mert a mailfiókomat nem tudom megnézni ha mailt küldtök, metr az se műxik
Előre is köszi!
Harkh!
Most nézem a Cubase-ben ezt a drum editoros cuccot és nekem mindig rajta marad a griden, akár mekkora tempót állítok be.
Bővebben írd le a problémát.
Gondoltam arra, hogy esetleg a snap van kinyomva?
A rák se tudja...
Mint szakavatott fül rá hallgatsz a temesvárimra a mutamegben? Nem profi stúdió felvétel, hanem home made pc rettenet. Csak kiváncsi vagyok mit lehetne még jobban csinálni benne? gagyi keverés béna panoráma, nemlétező dinamika...stb? illetve az ain"t talkin bout love?
Nehéz a kérdés.
Sok delay nagyon eldigitalizálja a szandot, ami főleg akkor kényes, ha sokat ügyeltünk a csöves-analógos hangzásra.
A full digitális hangképen viszont kevésbé ront egy analóg hatású delay, mint fordítva.
Bizonyos multi cuccokban a lánc tartalmaz ugyebár mindkét félét, ezért egyértelműen nem tudom így belőni a helyes irányt.
Mindig a zenei környezet, az igény határozza meg a végleges hangzást.
Persze az más kérdés, hogy a gitáros melyiet szereti, melyikhez szokott inkább hozzá.
Általában gitárokra ugyan azokat a delay-eket használom, amikkel éneket és más sávokat is effektezek, csak nyilván más beállítás kell. ezek lehetnek külső, "vas" procik és persze plug-ok is.
Tőled is szeretném megkérdezni,mert biztosan sok tapasztalatod van a gitár delay-okkal kapcsolatban.
Közel azonos technikai paramétek mellett,melyik jött be neked leginkább.Analógok(közűl a BBD-re gondolok) vagy digitálisok.
Köszi!
Valahogy így vagyok vele én is...
Annyira szétkaptam a stúdiót, hogy nem győzöm visszadugdosni a sok spárgát. Méghogy Nuendózzak...
Nna azért ma rálesek.
nem nem nem.
először bepötyögöt valamit, mondjuk legyen egy 120-as tempóban egy sima 2/4.
utána nem tetszik, átállítom a tempo map-ben a tempót 140-re, de a Midi pöttyök nem mennek utána, maradnak ott, ahol voltak, szal a MIDI donb továbbra is 120-al megy tovább, ergo azok fixen ott maradnak, a grid "kimászik alóluk"
ELméletileg a griden kell, hogy maradjanak. a Sync Setup bizgentyűzése bisztossan nem kell, de én is megnézem ma, hogy mi a pálya. Tehát, ha jól értem, a Tempo mapban megváltoztatod a tempót és a MIDI-ben bepötyögött dob a régi tempóban marad?!? Ez kemény... Rúgd ki a dobost!
Ez biztos nem. Itt az MTC szinkront piszkálod, ami külső eszközhöz kell.
Valszeg azért nem marad pipálva, mert alapban nem fut a sync funkció.
Megnézem ma.
fúú, nem tudom, nem találok ilyet.
haverom nézte a helpben, hogy a sync setup>MIDI timecode destionationt részben kell kipipálni azt, hogy: MIDI timecode follows project time. Nem tudom, hogy tényleg ez-e a megoldás, viszont hiába pipálom ki, ha megnyitom ezt a menüt újra, akkor megint nincs kipipálva.
Hol kell azt a beállítást megcsinálni a Nuendoban, hogy ha bepötyögöt valamit a Drum Editorba, és utána a tempót átállítom, akkor a pöttyök maradjanak a griden, és ne az eredeti helyükön?
kösz
Ha van di out-od, vagy preamp out-od, akkor rá tudod kötni a hangkari line in-jére. Persze figyelj a hangerőkre, mert van olyan di out, amibe beleszól a master volume. A gain szabályzó mindenképp.
Fontos tudni, hogy a windózos hangkeverő potik csak szoftveresen avatkoznak be a hangerőbe, tehát ha már fizikailag túlhajtod a bemenetet, akkor már csak a torz jelet fogod húzogatni.
A minőség nagyon függ a combo outputjától. Azt a szandot semmiképp ne várd, amit a hangszóróval tud produkálni.
Szerintem a pl. a kettő,már mint a band-in box és a reason jól kiegészítik egymást.A b-i-b-ról jöhet az alap, a reasonnal meg lehet "glancolni"az anyagot.-:)
sziasztok. visszatérnék kicsit megkésve a band-in-a-box témához...
field!
köszönöm a tanácsot. valóban én nem öntöttem el infoval a fórumot, hogy mit is szeretnék a programmal. de aki ismeri, az tudja, hogy mire is használatos. ez nem egy reason féle csavargatomideoda progi. amúgy azzal kezdtem én is. most a cubase-en szerkesztek. viszont ha jazz, bigband, és egyéb stílusok kíséretét, ritmikáját, vagy a szólóit akarnád megtanulni, melyik gombot nyomnád meg a reason-ban????
ez tényleg nem ugyanaz a program. sőt, ha nem egy idióta hangkártya hangjaira van állítva, hanem egy profi modulra, még egészen jól is szól. és szeretném megvenni a programot, vagy a full-t megszerezni valahonnan. erre vonatkozott a kérdésem.
a felvétel sokkal jobb lesz!
a gitár illesztéssel lehet gondba leszel, mert valami kis keverőt érdemes odatenni, hogy korrekt jelszinttel tudd meglőni a hangkártyát. ez lehet egy barkács 200 Ft-os áramkör is egy 9 voltos elemmel :OOO