Köszi. Vegyek hangkártyát? Szerinted sokkal jobb lesz? Már kinéztem egy EMU-t a múltkor, de még nem akartam megvenni. Ha csak egy kicsit lesz jobb, akkor inkább még várok.
Felvételt szeretnék készíteni Nuendo-val, de felvétel közben olyan halk a gitár, hogy nem hallom mit játszok (line-in), ha viszont nagyobb gain-t adok neki, torz lesz a felvétel. A lejátszás egyébként sokkal hangosabb. Mit tudnék tenni? Két hangkártyám van, egy AC"97 és egy C-Media. Lehet ezekkel valamit kezdeni?
Köszi!
Sajna a hangzsugám,ezt sem tudja
No próbálom frissíteni,a kártyámat és a full letölteni progit.-:)
Hogy miért küzdök ezzel,lököt vagyok,de ha bejön a dolog,lesz egy szupi ajtó vagy kapucsengő szintű alapom.
Szerintem is jobban jársz ha átjátszod a cuccost. Szörnyű ezt mondanom mikor sbliveod van, de nem fogsz találni jó midi konvertert. Felesleges keresgélned.
Tényleg mastertape.Bevállasz valamiféle korrepetálást? :PP Ugyanis vizsgáznom kéne nem sokára és szeretnék még egykis korrepetációt, de mindenhol nagyon horror összegek vannak. Persze nem a fizetés a gond, hanem, hogy irreálisan sok.
Itt a mailcímem, ha van valami infód nekem: fieldmusic@freemail.hu
"A 303-ast éppen most építi az egyik tanítványom, fadobozost, retro gombokkal. "
Lehet, hogy ismerem azt akiről beszélsz... :D
A vodkás forumon is van egy srác aki épp ilyeneket épít. Lehet, hogy egyazon emberről beszélünk...:)
Egyébként csak a nyár után érdekel sajnos, mert nyárra pénzügyileg levagyok merülve. Ősz elején szeretném feltölteni a tárcámat. :)
Persze ha lehet majd meghallgatnám... :P
Persze, hogy kipróbáltam. Hülye voltam, de meg voltam szorulva, és... mindegy, kár volt érte. Utána, mikor már egyenesbe jöttem, láttam egy ilyet, még hozzá a déli pályaudvartól pár száz méterre van/volt egy zaci, és ott volt, de nem adták el, csak úgy volt.
A 303-ast éppen most építi az egyik tanítványom, fadobozost, retro gombokkal.
Mondj egy mélcímet és megbeszéljük a többi infót.
Az enyém: tothg@citysound.hu , vagy tucsok1998@t-online.hu
Erőől tudsz bővebbet mondani master? Mert az ö9sszeforasztgatás nem gáz, mert elektotechnikus vagyok, de én még ilyet nem találtam. Jó lenne ha árulnák a tb-303-as eredeti alkatrészeit nyákkal és mindennel mondjuk egy 100-150-nel olcsóbban.
Nekem volt egy AKAI szalagos magnóm... Eladtam. Nem emlékszem már a típusára, de azt mondta egy hozzáértő, hogy ez volt a csúcs után a második abban az időben. Nagyon szépen szólt.
Egyébként ismerek arra megoldást, hogy elérhető áron, minőségi vasai legyenek az embernek...
Vannak cégek, ahol gyártanak olyan kiteket, amikből UA1176LN, vagy hasonló, legendás vasakat lehet összerakni, szép dobozban és ahogy informálódtam, az eredetivel megegyező alkatrészekkel.
Úgyhogy van remény.
"Pár hónapja valamelyik, fiatal zenészsrác meglátja a szalagos magnókat. Azt mondja, hogy igen, már hallott ilyenről, valamilyen mágneses elven működik.
Ehh. Hagyjuk, ez már 3,60-as kenyér szint.
Viva la digital!
"
Ja ez vicces. Egyébként sajnos én még nem voltam tagja a zenésztársadalomnak az analógok csúcskorában(és ezt nagyon sajnálom). Én már a digitalizációban nevelkedtem, de hál istenek azért hallotam és használtam elég sok ilyen kütyüt és ha tehetném és lenne pénzem én váltanák analógra. Persze a digitális technikának megvannak a saját előnyei. Rengeteg olyan dolog van amit analóg technikával csak nagyon nehezen vagy egyátalán sehogy nem lehet megcsinálni, de ezek csak a beállíthatóságra és a konfigra vonatkozik. Azért aki hallot már egy eredeti moogot szólni... :D Azért azok a bassek amik már negyed hangon is úgy megremegtetik az elvileg sokat bíró hangcuccot az nem semmi(és akkor az igazi nagy csöves kompikról még nem beszéltem.... :D). És a hatás.... :DDD Elképesztő. Én letudnék mondani a digit time warpingról és a többiről egy pár igazi hangért.
Ami miatt viszont nélkülözhetetlen a digitális technika és a számítógépek az a sequncer. Ebben a témában nincs igazán megfelelő analóg technika.
Igazad van kolléga. Én analóg cuccokon tanultam ezt a szakmát, sokáig csak ilyeneken dolgoztam és ameddig csak tudtam, húztam, halsztottam azt a pontot, amikor végleg átálltam a digitális formátumra. De hát a piaci igények...
Pár hónapja valamelyik, fiatal zenészsrác meglátja a szalagos magnókat. Azt mondja, hogy igen, már hallott ilyenről, valamilyen mágneses elven működik.
Ehh. Hagyjuk, ez már 3,60-as kenyér szint.
Viva la digital!
Ja.
Csak hát a digitális technikának is számtalan előnye van az analóggal szemben. Persze ezzel nem azt akartam mondani, hogy jobb a szoft, mint a vas :)
Igen, a digit technika mindenképp veszteséges, ezt tudom, pl. egy analóg jelet másolni nem lehet, maximum nagy részleteséggel "követni". Ezért jó, ha magas a mintavételezés, ugye?
Egyébként a vodkás fórumon teljesen igazuk van. Aki tényleg hallot már ilyen cuccot szólni úgy, hogy ismeri a szoftokat és ért is hozzájuk azt megfogja győzni a fülük és ő is azt fogja mondani, hogy igen használj vasat. Sajnos tudom, hogy pénzhiány van(nálam is), de ha meghallgatok egy vasat utánna hetekig nem tudok zenét írni, mert egyszerűen annyira *arul teljesítenek a szoftok.(és ezt most mindegyikre állítom)Ez egyébként már nem csak a szoft gyártók hibája, hanem egyszerűen a digitális technika korlátai. Amíg a mintavétel 1 és 0-a addig nem fog úgyszólni mint egy vas.
"Van az a vodkáról elnevezett cég, ahol a fórumon rendesen oltják a népet a mindenféle high-end összegző keverőkkel, meg csúcskomprikkal."
Én nem szerttem volna senkit csúcskompira rábeszélni csak vasra. Ráadásul ha belegondolok, hogy mennyibe kerül egy olyan szoft amiben elfogadható kopi van és egy aránylag használható vaskopi akkor az ár ugyan ott van. Persze ugye szoft van crackelve, vas kompit meg érdekes lenne letőlteni az internetről... :D
Az adat vesztést az a baj, hogy nem lehet javítani. A fő probléma ugye az, hogy míg az analóg rendszereknél feszültség szabályozás és ezálltal végtelen számú mintavételezés van, a digitálisnál két állású. 1 és 0. Ezekkel különbözteti meg a szinteket. A többi mintát saccolja. Na most digitálisan ezt úgy próbálják ki igazítani, hogy a minta vett jelek közé még mintát pakolnak, de ez nem az eredeti mintából vett adatt hanem amit a gép hozzá tesz. Ezáltal nagyon sok probléma merül fel a minőséget és a valósághűséget illetően. Ráadásul míg az analóg rendszerek túl vezérlés esetén harmónikusan torzítanak addig a digitális rendszerek diszharmónikusan. Ennek oka, hogy 1 feletti értéket nem tud rendelni hisz csak két állású a dolog. Az efeletti feszültség értékeknél már adat vesztés van ezért a digitális rögzítés és feldolgozás során fontos, hogy megefelelő legyen a kivezéreltség. Egyébként mehet a kukába az anyag és kezdődhet előröl. Mondjuk ez a digit konverzió azért ennél mondjuk bonyolúltabb(még van referencia feszültségis meg egyébb finomságok), de próbálta egyszerű maradni. Tehát a digitális adatvesztés javíthatatlan a zenetudomány jelenlegi állása szerint sajnos.
Én kezdő fejjel úgy gondoltam, hogy minél kevesebb komponensen kéne átmennie, mind a hangszereknek, mind az éneknek, hogy a lehető legkevesebb zaj, torzítás legyen, csak hát ezeket egész jól lehet javítani, a digit hangzással, meg nem nagyon lehet mit csinálni, ugye?
Igen, egyébként alapvetően a dithering-ről beszélünk. Namost ez is olyan, mint borászat: csak néhányan ismerik a lényegét, a többiek meg nyomulnak a tablettával. A mi esetünkben csak néhány szoft gyártó alkalmaz jó dither algoritmust.
Ebben tökéletesen igazad van, csak én úgy gondolom, hogy ebben a topic-ban nagyjából mindenki a számítógépen belüli megoldásokat keresi. Van az a vodkáról elnevezett cég, ahol a fórumon rendesen oltják a népet a mindenféle high-end összegző keverőkkel, meg csúcskomprikkal.
Én is, ha van rá idő a projektben, akkor minél hamarabb kijövök a gépből és analógban dolgozom. De ehhez nagyon sok olyan cuccra szükség van, amiért érdemes ezt a munkamódszert választani.
A nagy többség itt inkább ezek pszeudó megoldásaira kiváncsi és azért lássuk be, vannak jó algoritmusok.
"A mai túldigitalizált világban inkább az analógosabb hangzás iránt növekszik az igény, ezért pl a gitársávokat érdemes PSP Wintage Warmer-rel, NI BlueTubes-szal megpiszkálni, az énekekre is mehet ezekből és ami legizgalmasabb, hogy a maszterelés során érdemes kipróbálni a T-Racks-et, ami egy stand-alone szoft és teljesen más megközelítésben kezeli a dinamikákat, "
De ezeknek a szoftoknak sem azért ilyen a hangjuk mert analóg. Az ilyen szoftokat azért nem szeretem, mert az analóg hangszást piszkosítással érik el. Akkor inkább legyen sterilebb a dolog, de nekem nerakjon be ilyen csúnya digitális analóg hangzást. A számítógép alapvetően digitális és még jó pár évig nem lesz képes utánozni az analóg hangzást(főleg nem kompreszorban).Az a baj, hogy a szoft fejlesztők azthiszik, hogy az analóg hangzás attól jó, mert egy kicsit koszos. Pedig nem. Azért jó mert testet ad a soundnak amitől iszonyatosan megszólal. Erre még nem képes a digitális technika(a különböző digitális adatvesztések és fedések miatt). Egyébként ha analógnak a koszossága kéne akkor nem fordítanának rá a nagy stúdiók annyi időt és pénzt, hogy megtisztítsák. Ez van.Kompromiszomuk. A digitális technika tiszta, de testetlenűl szól, az analóg koszos, de gyönyörűen szól. Ez utóbbi orvosolható(elég nagy befektetéssel) az elöbbi maximum némiképp javítható, de az adat vesztéseket már nem lehet pótolni.
Tehát én mindenkinek aki teheti vas kompit ajánlok.
"Kb. milyen távolságra legyek a mikitől? És a popszűrő?
Az attól függ. Ha valami őrült death metalt készülsz csinálni akkor jó messze, hogy ne klippeljen ki a sáv és, hogy ne csorogjon a nyáltol a miki a felvétel végén.... :D
Egyébként szerintem az 5-10 centi az elfogadható, de ez mikrofon függő is.(milyen a karakterisztikája az érzékenysége...stb.)
Köszönöm a választ, nagy segítség!:) A legfőbb bajom főleg azzal van amit te is írtál, hogy nem lehet állandósítani a távolságot a mikrofonnál, illetve mikor a pergő dobok megszólalnak képesek elnyomni az ugyanabban az időben megszólaló szöveget! Majd kísérletezgetek! Kb. milyen távolságra legyek a mikitől? És a popszűrő?
Annyiban egészíteném ki Field szavait, hogy ha van rá lehetőség, akkor a kényesebb sávokat, lásd ének, szólók, akusztikus hangszerek, dob (szóval mindent)érdemes már a felvételnél "vas" kompresszorral dinamikázni. Ennek szükségszerűsége egyértelmű.
A szoftveres kütyük esetében nagyon sokat számít a zenei stílus, hogy milyen környezetben használjuk az adott plug-ot (jó a vasaknál is így van, de a plug-inek esetében azért jóval nagyobb mozgásterünk lehet a válogatást illetően).
Konkrétan, hogy a Waves L1-L2-L3-as maximizerei kicsit sterillé, szárazzá teszik a végleges hangképet mindamellett, hogy pl dobra az L1+ a legjobb (szerintem).
A mai túldigitalizált világban inkább az analógosabb hangzás iránt növekszik az igény, ezért pl a gitársávokat érdemes PSP Wintage Warmer-rel, NI BlueTubes-szal megpiszkálni, az énekekre is mehet ezekből és ami legizgalmasabb, hogy a maszterelés során érdemes kipróbálni a T-Racks-et, ami egy stand-alone szoft és teljesen más megközelítésben kezeli a dinamikákat, mint pl a Waves L2-ese. És az sem utolsó, hogy a keményebb zenéknél a nagy hangerőt is ezzel tudjuk igazán elérni.
Hangsúlyozom, hogy ezek mind, egytől egyig natív megoldások!
A kompizás összetett dolog. A masterre mindenképpen kell kompi és egy limiter(persze ez is kompi, csak egy másik fajtája)) és persze eq(k). A sávokra abban az esetben szokták használni ha például gyengék a harmónikusok. De lehet használni reverb és delay lecsengéséhez is(erre ritkán). Szokás még használni doboknál és snareknél, ha csattogósabra szeretnék állítani illetve dobosok játékának dinamikusabbá tételéhez is használatos eszköz(mondjuk ha erre szükség van akkor inkább a dobost kellene lecserélni, de erre is alkalmazzák).
Továbbá használatos az ének dinamikájának kiegyenlitésére(erre azért van szükség mert az énekes előre hátra mozog ezáltal a mikrofonhoz közelebb vagy távolabb áll így a hangereje nem lesz egyenletes).Énekre még van az úgy nevezet de-esser ami az s és cs zavaró dolgait kompenzálja.
Tehát nem kell minden sávra kompi csak oda ahova szerinted szükség van rá. Ezzel az eszközzel különböző hatásokat lehet elérni amellet, hogy főként dinamika szabályozása és egyenlítése a fő feledata. Egyébként nagyon sok múlik ezen a kütyün úgyhogy úgy kell megválasztani, hogy az nekünk a legmegfelelőbb legyen és ténylegesen azt csinálja amire hivatott és nem mást. A sony vegasában lévő cucc egész jó.
Egyébként ha szoftban gondolkodsz akkor a waves L1 ultramaximizert javaslom.
Csak lehetőségként ajánlom a Samplitude programot. Bővebben a Hangkártya topic-ban írtam erről.
De nem szeretnék palota forradalmat kiváltani, csupán gondolat ébresztőnek szánom...
Hi. Engem is ugyan ez érdekelne, különben a Vegasban van elég jó kompi meg a Sound Forge-ban, csak be kéne tudni állítani. Az engem is érdekelne, hogy külön-külön, vagy egybe jobb. Szerintem egybe. Én főleg az éneknél kínlódok ezzel.
Hát nem Értem egyébként, hogy hogy érted, csak ezen a fórumon túlnyomó részben (kézben fogható) hangszeres emberkék vannak, akik otthon gyakorolnak, bandával meg próbálnak, fellépnek, berugnak. Ha már itt tartunk, nem keres valaki basszgitárost?
A kérdésben nem volt benne, hogy gitárgyakorlásra kell(és gyakorolni sokmindent lehet:)). Azt nem kétlem, hogy arra valamelyest jó, de másra nem.
Ennyi... :)
Ha gitározni akar megtanulni valaki használja nyugodtan. Ha zenélni akar akkor felejtse el. :)
Zeneszerkesztésnél valóban ajánlatos kerülni, viszont itt ha jól látom itt !hangszeres! gyakorlásról volt szó, amihez kiséret kell. Arra pedig az a program nagyon jó. A crack-ra vonatkozó beírásodból meg mindenki vonja le a tanulságokat.
Amúgy rad!
Ha segítséget kérsz célszerű mailt is megadni, hogy esetleg a nem regisztrált fórumolvasók is elérjenek, ha segíteni akarnának, vagy ilyesmi... Értem?
De tegyük fel, hogy egy gitáros szeretné az improvizációját fejleszteni. Miért kéne neki beleásnia magát az asio-ba, midi-be, a cubase/live/dp/pt/logic rejtelmeibe, vst/rtas stbstb hangszereket szereznie, vennie egy midibill-t és feljátszania az összes hangszert, ha csak beírja az akkordokat, kiválasztja, hogy "6/8 blues shuffle" aztán ami a csövön kifér. A b-i-a-b a maga nemében egyedi, nem hasonlítandó a plugines cuccokhoz.
Én csak az próbáltam ecsetelni, hogy szerintem nem ez a leghatékonyabb és legjobb(alaposabb) tanulási módszer. Szerintem ha valaki az elejétől a végéig végig viszi a dolgot az alapos. Az ilyen szoftokkal szerintem nem érvényesűl eléggé az előadó.
field : ne haragudj, de elhamarkodottan alkotsz véleményt, a band-in-a-box egy rohadt jól használható progi, ha pl. kiséretet vagy imprót akar tanulni az ember, beírja az akkordokat, kiválasztja a stílust és kész. Zseniális szoftver.
Most nem azért de a Reason, Cubase, Ableton, stb. teljesen másjellegű program mint a Band in a Box. Másra való, mást lehet belőle megtanulni, a kérdezőnek az Isohunt.com-ot javaslom amúgy. Vagy megveheti.
Egyébként most lapozgattam a tesco újságot(nem tom mikori) és láttam benne megint egy fos ilyen oktatós casiót... LOL :D Miért hülyítik ilyenekkel az embereket? Meg a a kisérő automatikás lagzigépek.... :DDDD És ezek az emberek zenésznek nevezik magukat(már mint akik ezeket használják)... :D
Szerintem ne ezen gyakorolj.Ne haragudj, hogy ezt kell mondjam, de ez a szoft nem jó semmire. Gyakorlásnak inkább a reasont ajánlom pedig azt se szeretem. Ne féjl attó, hogy kötözgetni kell. Hiddel nem olyan kemény dolog ráadásul legalább ha egy szinti elött matatsz lesz fogalmad mit tekergetsz és, hogy mit hova kell köttni. Ha már a reasont bevágtad(itt évekről beszélünk) akkor meg használhatsz valami profibbat is. Ableton Cubaset, de amit leginkább javaslok a logic.
hal mindenkinek!
kĂŠrdĂŠsem lenne: valaki tud abban segĂteni, hogy honnan tudnĂĄm megszerezni a band-in-a-box 2006 progi full verziĂłjĂĄt. vagy legalĂĄbb egy crack-et a demo-hoz. nagyon sokat segĂt tanulĂĄsban, de mindig lejĂĄr az a frĂĄnya 30 nap...
forgalomban nem lĂĄtom sehol. valakinek nincs meg?
Digital Performer nem is lesz pcre mert a motu gyártja.Ők kizárólagosan macre gyártanak.
Fidos
Szerintem ha jól van megoldva minden beállítás, finomhangolás macen(ami egyébként fele annyiba se telik mint pcnél) akkor nem hiszem, hogy megbízhatatlan.Szerintem egy macet már lehet ilyen célzattal használni. Azt viszont abszolult nem állítom, hogy jobb megoldás mint a hd recorder. Mellesleg az sem atombiztos. Lehet ott túl melegedés és egyéb problémák. Mondjuk ha jó minőségűt választunk(ami k*rva drága) akkor kicsi rá az esély, de van rá esély!
"Hát igen, amikor nem lehet ismételni, akkor nincs PC meg MAC. HDR és kész."
Hát egy macel azért elindulhatsz. Nyílván nem vitatott, hogy a hd recorder a legmegbízhatóbb élő többsávos felvételre, de egy power macel sem lesz gond.
rose,
Hány sávot akarsz rögzíteni?
A pc-s megoldást felejtsd el!
Ha kell, akkor adok egy 8 sávos Akai DR8-ast. Atombiztos, nem fagy le, pont erre való.
Keress meg!
mt
M-Audio Delta1010, 8/8 -as
lehet több is egy gépben (4), annyi sáv már elég kell legyen.
atombiztos cucc, PC/MAC rendeszeren is megy.
de lehet jobban jársz valamelyik szalagos Tascam felvevővel, mert azok erre (is) vannak kitalálva. egy koncert zavar szempontból elég nagy kihívás. ezek a direkt rögzítők kevésbé hagynak cserben.
Szia Nimród, egy haverom flash programozással foglalkozik.
Ha komoly kell akkor őt tudom ajánlani.
A sima HTML-t meg csináld magadnak, tök egyszerű...
András
Hi
Tudna valaki segíteni?
Letöltöttem a Guitar Rig 2 demóját,
de a hangja valami hihetetlen szar.
Sistereg az egész, ciklikusan szakadozik a hang,
tehát zaj és más semmi.
Latency-t állítgattam ide-oda, de semmi hatása.
Noisegate, és in/out volume is
rendesen be van szabályozva.
A gépem sem gyenge hozzá (8-10% a CPU usage)
Szevasz!
Két módon lehet.
Az egyik, hogy még a digitalizálás előtt kompresszálsz. Ehhez vasak kellenek, profibb megoldás, otthoni körülmények között nehézkesebb. És rohadt drága. Felejtős.
A másik, hogy "bent a gépben" processzálsz.
Ha a host progid kezeli a dx, vagy vst felületet, akkor úgy nevezett plug-ineket hívhatsz be a munkádra.
Aki hallgatható munkára törekszik, az sávonként komprimál, mint ahogy eq-zgat, stb.
Minden hangszernek, énekhangnak jellemző dinamikai sajátosságai vannak, melyet hozzá megfelelően kell tudni kezelni. Másként kompresszálunk egy perkusszív, egy gitár és egy ének hangot. Ezért érdemes azokat külön-külön elvégezni.
Fontos paraméterei vannak a kompresszornak: a treshold értékkel meghatározod a küszöbszintet, ahol szeretnéd, hogy dolgozzon a cucc. A ratio, azaz aránnyal beállítod a kompresszió arányát, hogy mennyire nyomja össze a jelet.
Az attack time a felfutási szakaszban határozza meg, hogy a hang attakjában mikortól dolgozzon a kompresszor, a release, vagy decay time pedig a komprimálás időtartamát határozza meg. Vannak még egyéb szabályzók, mint a make-up, amivel az egész fokozat meghajtását, míg az out gain-nel a kimenet szintjét lőheted be.
Javaslom, hogy egy-egy sáv processzálásakor a behívott kompresszorban a preset-et nyisd meg és úgy tegyél rá valamit. A kapott eredményből és a tekerentyűk állásából sokat lehet tanulni.
Ami használható: Waves C1-es, R-Vox, R széria, Nomad BlueTubes.
Ha még valami érdekel, akkor keress meg magánban, mert van még egy rakás ötlet.tothg@cityosund.hu
adobe audition nekem nem tetszik annyira, viszont eltudná valaki mondani h reason3al hogy tudok vonalbol felvenni? egyszerűen nem tudom beállitani, pedig a többi ilyen progiban megy....
ja és az ilyen kis asztali felvevőkről tud vki vmit? pl korg pxr4
Sziasztok!
Én erről a felvétel-kompresszálás dologról szeretnék kérdezni!
Hogyan is van ez?
Hogyan jobb? Külön a sávokat kompresszálni, vagy egyszerre a megkevert anyagot?
Meg milyen kompresszort érdemes használni?
Adobe Auditiont használok, ebben is vannak effektek, de compresszort nem találtam... Van valami plugin esetleg ami jó és használható? Vagy valami külön program?
Meg nagyvonalakban, mire is kell figyelni, hogyan kell csinálni...
Köszi előre is!
ok de gondolom ha már a lejátszásnál is ilyen gixerek vannak akkor könnyen lehet h a felvételkészítésnél is előfordulnak, nem ?
persze nem ártana ha rögzíteni is tunnám amit ügyeskedek
perpillanat nekem azért kéne gépre hogy gyakorolhassak picit, msot a gitár kimerítette a pénztárcám de amint lesz pénzem azt kombóra költöm, szóval nem ruháznék egy ilyen DI Box ba annyit amiért már egy normális használt kombót kap az ember
Csak megerösítésképpen az OneWay DI box elég jól használható, nekem ez a "megoldásom" kb. két éve...Sok egyedi agylövésemet építették már meg az OneWay-ék, egy csomót használok is, egy csomó lom meg a polcomon pihen.
A setup: gitár-multieffekt-DI box-kártya line in....eddig jól müködött...
Ajánlom én is az OneWay DI boxot.
Nagyon széles a szórás. Neve és társait nem érdemes várni, de azért van egy-két jó megoldás.
Valaki ajánlotta innen a Terratec HiJack dobozt. Gitárra optimalizált, fet-es előfok. Egy db tekerővel. 70 EUR az ára. (ahogy most haladunk ez már a 20-at is átlépi)
Nagyon tudom ajánlani a Behringer MIC100 előfokot. Attól függetlenül, hogy a márkáról mi a vélekedés, ez egy nagyon jól használható cucc. 15 körül van. Kifizethető. Ugyan ezt dbx-ben (ez az eredeti, amiről koppintották) kb 50-60 körül lehet kapni. A másik "brand" az Art ilyen jellegű szériája. A pontos típust nem tudom, de ugyan az, mint az előző kettő. 40 körül van az ára. Ez utóbbit a Bluesound forgalmazza itthon.
De aztán íme egy meglepő dolog: van a Kosztolányin egy Orpheus (vagy Orfeusz) nevű "low budget" barkácsbolt, ahol minden egyéb, értelmetlen biszbasz mellett lehet kapni egy elemes mikrofon előerősítőt, ami ráadásul mono jack-es bemenetről 2db RCA-s kimenetre tolja a jelet, némi erősítés után. Az ára 3,800 ft volt pár éve.
Szerintem ez pillanatnyilag legköltséghatékonyabb megoldás a valós erősítésű hangkártya bemenetnek.
Ha valaki fél ennyi pénzt beáldozni, akkor nekem van egy ilyen kütyüm, szívesen odaadom és ki lehet próbálni.
Ezeken kívül használhatóak az aktív DI boxok. Behri DI100, valahol 15-17 ezer körül, de ennek csak ballanced kimenete van. A magyar OneWay Electronics nagyon jó minőségű diboxot gyárt, olcsóbb, mint a behri (kb 13 ezer) és van aszimmetrizált jack-es kijárata. Alkalmasint 20 dB-t emel a jelszinten és impedanciában is illeszt.
És persze szóba jöhetnek a legkisebb keverőpultok: egy, vagy két mikrofoncsatornás, egy vagy két stereo vonalbemenetes darabok, Behri, Phonic, Alto és társai, de ezek ára ebben a sorrendben emelkedik is és gyorsan elhagyja a 10 ezres "álomhatárt". A keverők esetében meg az a gond, hogy sosem tud az ember pont megfelelőt venni. Előbb utóbb úgyis kinővi.
Ezeknél a megoldásoknál az a legfontosabb, hogy ne legyen parasztvakító EQ-ja, egyéb tekerője. A gitár jelét színezetlenül, de kellően kondícionálva kell bejuttatni a pc bemenetére.
az nekem is kéne, de sztem olyat nem találsz:(
az nem csak egy egyszerű pedál, van rajt még egy cumó amit a száddal vezérelsz, ettől lesz olyan a hang, amilyen.
Tényleg, mastertape! Milyen mikrofonelőerősítőt (külön, agy esetleg kis keverőben) ajánlasz? Persze 10.000 alatt, és hozza Neve minőséget . Najó, nem, csak használható legyen.
Ezt a pc-s-hangkari-mikrofon-bemenetbe-gitárt-dugni történetet tessék már elfelejteni, könyörgöm!
Az egyszerű, nagyon gagyi dinamikus pc mikrofonokra méretezett bemenet sem szintezésben, sem pedig imedanciában nincs illesztve a gtr hangszedőhöz (vagy fordítva).
Mivel ezeken a kártyákon nincsen fizikai szabályzási lehetőség, hanem csupán a szoftveres felületről tudjuk a szinteket - úgy ahogy - állítani, ezért a fixen belőtt, gyári szinteket könnyen túllőhetjük.
Magyarul: a mic input csúszkáját hiába toljuk teljesen le, akkor is már a beérkező jel túl fogja vezérelni a kártya analóg köreit.
Sőt, ha mondjuk egy humbucker-es gitárral játszunk, annak már elég nagy lehet a jele ahhoz, hogy torzításba vigye a cuccot, amit egyes konverterek pattogással, recsegéssel fognak majd "honorálni".
Megoldás lehet, ha inkább a line in-be dugjuk a gitárt. Ha szerencsénk van és nem olyan nagyon zajos a kártya áramköre (és a gtr sem - nincs a közelben a monitor), akkor ugyan kb 20 dB-lel alacsonyabb jelet kapunk, de azt bátran normalizálhatjuk és aztán feldolgozzuk.
Persze az is elgondolkodtató, hogy ne vegyünk-e kb 10 ezer pénzért egy olyan preampot, vagy DI boxot, amivel az ilyen illesztési problémát megoldhatjuk és jó minőségű felvételt készíthetünk - még egy vacakabb kártyával is.
valaki tudna segíteni egy kicsit fx box al kapcsolatban ?
nem tudom életre kelteni a cuccot
5.1 es rendszerem van, szal 3 csatit lefoglal a 3ból a hangkártyán, 2t kihúztam, és windowsban a hangkari progijában és vezérlőpultban is sztereóra állítottam a holmit
majd a gitárt a mikrofon bemenetre kötöttem, Korodilasz azt mondta erre kell, mert vami 20 dB erősítést nyom a jelre, mindegy....szal FX Box lindit, cucc rékötve, de hang nem gyün
mit kéne még átállitanom ?
Miért gáz? Én is ezt használom, mondjuk fullba. A lite verziótól ne várj sokat. Alig lehet benne csinálni valamit.
Egyébként azért szeretem, mert talán az egyetlen progi ami nem a külcsinnel akar elkápráztatni hanem a tudásával. Mellesleg mindent tud nagyobból amit a cubase(kb a 90-95%-át) és még azokon kívül egy csomó olyan dolgot is amit eddig nagyon hiányóltam más progikból és hiányolni is fogok(Például nekem a warp funkció nagyon tetszik. Végre nem kell hosszú perceket tököloni, hogy a másprogiból át mentett loopomat mondjuk 120-ról 176-ra nyomjam). Tehát nem mondanám, hogy gáz. Sőt. Szépen dinamikusan szól. Jók a pluginek(mindegyik azt csinálja amit kell és nem mást) és nagyon egyszerű a kezelése. Átlátható és gyorsan lehet benne dolgozni és még livera is jó sőt a legjobb. Tehát szerintem nem gáz. :P
Nah, tegnap lehúztam az ableton live lite demót :D gáz a progi, de meg tudtam nyitni vele a plugint. Jók a hangok. És ami a legjobb símán, egyszerűen tudok vele dobtémákat csinálni. Guitar pro-s dobot exportálom midi-be, és szépen megnyitom EZ drummerrel... és működik!
köszi a segítséget! ps: kéne valami kisebb progi, amivel csak annyit tudok csinálni, hogy az ezdrummerrel csinált track-eket elmenthessem (mondjuk wav-ban) köszi a segítséget!