HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

Offtopic

2024. február 22

Jónás Tamás (instrume

2024. február 20

Vizelde

2024. február 20

***IBANEZ***

2024. február 15

***YAMAHA billentyűsök

2024. február 13

Gitáreffektek

2024. február 08

JÁTÉKTECHNIKA

2024. február 08

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. január 17

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***FENDER***

2024. január 11

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

Csöves Gitárerősítő

2023. december 30

Fotók, képek, GALÉRIA

2023. december 27

In Memoriam...

2023. december 14

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

LINE6 - VARIAX

2023. november 23

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29

KEVERŐK, Hangkeverés...

2023. október 01

ZOOM

2023. szeptember 26

BLUES

2023. szeptember 14




HANGMESTER.HU AKCIÓ
YAMAHA YRS-24B BAROKK SZOPRÁN FURULYA
YAMAHA YRS-24B BAROKK SZOPRÁN FURULYA

YAMAHA YRS-24B BAROKK SZOPRÁN FURULYA


Akciós ár:
3 440 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Alpine Plug&Go Általános füldugó kulcstartós tárolóval
Általános füldugó kulcstartós tárolóval

Alpine Plug&Go Általános füldugó kulcstartós tárolóval


Akciós ár:
2 365 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly
Fémből készült, állítható, fekete lábzsámoly gitárhoz

50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly


Akciós ár:
3 800 Ft



hangszermagazin.hu

KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.





hangszermagazin.hu

ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.







Legfrissebb használt hangszerek:
YAMAHA
179 000 Ft
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

A számítógép és a zene
Számítógépes zeneszerzés

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


2006-06-29 18:36 |  #1094
a battery 2-vel egész track-eket tudok csinálni, vagy kell még valami progi hozzá?
ha ez se ok, akkor marad az ableton vagy nemtudom :D
Válasz '' hozzászólására (#)

field2006-06-29 18:23 |  #1093
Én a logic 5.5-öt(mindenképpen ha tudod akkor ezt használd pcre!) vagy az ableton javaslom. Ezekbe van minden.

Harkh 2006-06-29 18:21 |  #1092
a batery 2-m meg 60 mega, az se vészes, tekintve, hogy a hangminták meg egy CD-nyi.
Válasz '' hozzászólására (#)

Harkh 2006-06-29 18:18 |  #1091
ha szerzel nuendo-t vagy cubase-t, akkor abban benne van a szekvenszer.
Válasz '' hozzászólására (#)

2006-06-29 18:16 |  #1090
amúgy valami kisebb progi kéne, amivel a szekvenszelést is meg a "sampler-kedést" is meg lehetne oldani... ha van ilyen :)
Válasz '' hozzászólására (#)

2006-06-29 18:14 |  #1089
az én verziómhoz nincs saját sampler... olyan mint egy plugin, valamit eltúrtam?
Válasz '' hozzászólására (#)

vape 2006-06-29 18:09 |  #1088
Jah, és szerintem ne menj bele a Batterybe, az ezdrummer saját samplerrel rendelkezik, pont azért hogy ne kelljen ilyenekbe belemélyedni. Gyakorlatilag egy emészthető formába hozott DFHS ha jól vettem ki az oldalukból.

vape 2006-06-29 18:05 |  #1087
Az ezDrummer VST kompatibilis, vagyis minden VST instrumentet kezelő sequencerben tudod használni. Elvileg így az Auditionban is kéne mennie, bár aztán lehet hogy csak VST -t kezel és VSTi -t nem.
Én inkább a Steinberg vonalat javaslom (Cubase vagy Nuendo) egyébként az Audition helyett.
Válasz '' hozzászólására (#)

Harkh 2006-06-29 18:03 |  #1086
A Battery az egy sampler progi. Ott tudod összerendezni a hangmintákat, azokat effektezni, szintezni, stb, stb, stb. Aztán a MIDI szekvenszerben meg megírod a "MIDI kottát", tehát, hogy melyik pillanatban melyik "hang" milyen hangerővel szólaljon meg, milyen tempóban, stb. A sampler meg tudni fogja a hang alapján, hogy az a pergő, láb, ride, stb, stb.
Tök jó élő dobot lehet ezekkel létrehozni, és ha mondjuk más pergő hang kell, akkor csak kicseréled a samplerben a mintát, a kottához hozzá se kell nyúlni.
Meg még van mindenféle sok előny.
Válasz '' hozzászólására (#)

2006-06-29 17:51 |  #1085
köszi!
A battery gondolom egy progi... de mi az a midi szekvenszer? bocsi, sajna nemtudom. kösz!
Válasz '' hozzászólására (#)

Harkh 2006-06-29 17:42 |  #1084
ha faszát akarsz, akkor javaslom a DFH-t. Az újabbnak van samplere is, a réginek nincs, de tök jó pl a Battery hozzá, meg kell még egy MIDI szekvenszer, azt csá.
Válasz '' hozzászólására (#)

2006-06-29 16:27 |  #1083
hali!
Lehúztam az EZDrummert... és lenne egy kisebb problémám... Adobe Audition 2.0-ám van, és a progi nem támogatja a drummert. Tudnátok ajánlani valami könnyen kezelhető progit, amivel alkothatnék? köszi!

mastertape2006-06-28 21:06 |  #1082
Na jó, csak a megfeleő enclosure-t nem az átlagos user fogja megvenni, amikor jóval drágább, mint a pc ház...
Persze, mióta én is rákényszerültem erre, a füstjelek már nem tőlem jönnek.
A scsi annyiban nyújt többet, hogy a valós hot swap mellett 14 lemezt is ráfűzhetsz a csatolóra, bár ez az igény nem a natív hangstúdiós területen tör előtérbe, hanem inkább a server-technikában.
Azt nem tudom, hogy a mai, fejletteb rendszerek hol tartanak e tekintetben.
Az elgondolkodtat, hogy a sata2-es 3Gbites rátáját miért preferálják és milyen bus-ok tudják ezt támogatni.
Mert szép adat, egyenesen parasztvakító, de az átlag user hol használhatja?
Válasz '' hozzászólására (#)

attila 2006-06-28 10:41 |  #1081
megfelel? enclosure-ben egyáltalán nem melegednek, csak h?tés kérdése. Amúgy egy sata-s raid rendszer sokkal jobb ár/teljesítmény arányban, mint egy scsi, nem hiába jelennek meg sorra nagy gyártók (SUN, APPLE, INTEL, ADAPTEC stb) hasonló rendszerei.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-06-28 09:20 |  #1080
Hát persze. Arról nem beszélve, hogy mindezt a 10-15 k-s fordulattal (is) oldják meg, de ez további nehézséget szűl, ugyanis megnő az egység hőtermelése és zaja. Ezért aztán külső ház kell, aktív hűtés, stb, ami meg növeli a munkahely zaját és így tovább.
Viszont a satás területen csak mostanában jelent meg a 10 k-s lemez, de talán azért is, mert az átlagos felhasználás nem teszi indokolttá az ennél nagyobb performance terjedését.
Ez a SAS izgalmas dolog, csak kérdéses, hogy milyen mélységig kell cserélni a meglévő rendszert.

Egyébként én az Adaptec alapú rendszerrel teljesen meg vagyok elégedve, eddig csupán a sz*r, magyar IBM-ek füstöltek el párosával, mert üzem közben olyan forrók lettek, hogy tojást lehetett sütni rajtuk.
Válasz '' hozzászólására (#)

Rodnas 2006-06-27 23:51 |  #1079
Így is lehet dolgozni SX-el :OOOO

GGV 2006-06-27 16:11 |  #1078
Válasz Norbertnek!

Szóval, van duál 1.25-ös G4, ezen írom ezt a kis szösszenetet is...
Fél éve nem volt kikapcsolva, csak sleep (igaz a lámpája elég erős, így le kellett takarnom...).
Az otthoni gépem egy Quiksilver G4 az is hasonlóan müködik. Mindezek ellenére nem vagyok Mac fan, van otthon PC-m is, egy win 2000 szalad rajta immáron 3 éve (igaz, egy többfelhasználós verzió, és felhasználóként használom, nem adminként, mint ahogyan azt sokan teszik), és nincs baja. Az irodában egy igen márkás PC-t hajítottunk a sarokba többszöri installálás, telepítés, és erölködés után, elegünk lett belöle. Már ugyanennek a cégnek a nyomtatóját is lecseréltük annyira megutáltuk....a Mac mini meg szintén szar volt, memóriahibás lett, de ezt csak egy "hobbista" tudta megmondani, a profik a winchesterre, meg a processzorra gyanakodtak...a trükk: a hardware teszt nem jelzett hibát...kicseréltük, azóta hibátlan (lekopogom majd azért).
A Mac vs. PC vita elég régóta létezik, nem kívánok benne részt venni, csak megjegyeztem, hogy szerintem minden gép egyedi elbírálás alá esik, nem lehet általánosságban állítani, hogy melyik gépcsalád jobb, vagy rosszabb. Mi grafikára és fotózásra használjuk a duált, iszonyat mennyiségü adat tárolódik és áramlik rajta...a photoshop alkalmazásánál nincs nagyon PC-s versenytársa ebben az árkategóriában. Használhatóságban pedig fölötte sem...
Az otthoni 867-es is hibátlanul müködik eddig, ott meg a Garage Band-el nyúzom szerencsétlent a Quake és számtalan "otthoni" program mellett...

GGV

attila 2006-06-27 09:41 |  #1077
megnéztem a seagate honlapján tényleg gigabit van , és az több mint 300 Mbyte/sec, tehát nem a busszal van a probléma hanem a seek time-al.
A scsi winchesterek sokkal jobb seek time-al rendelkeznek, ezért alkalmasabbak jobban random olvasásra. A pci busz sem sz?k keresztmetszet pci-x illetve pci-e busz esetén. A satas rendszereknek is megvan a létjogosultságuk csak normális vezérl?vel kell használni ?ket, így teljesítmény/ár arányban felülmúlja a scsi rendszereket. Egy sata-s raid rendszer sokkal nagyobb szekvenciális olvasásra/írásra lehet képes azonos számú winchesterszámnál , mint egy scsi alapú rendszer. Persze ez már nem igaz a SAS-ra (serial attached scsi).
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-06-27 00:10 |  #1076
Attila!
Most néztem utána a Seagate honlapján és ott az interface-ekre vonatkozó átviteli keresztmetszet rátáját megabitben és - most már a sata2-nél - gigabitben adják meg.
Akkor most hol az igazság?
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-06-27 00:08 |  #1075
Ebben mind tök igazad van.
Nem érdemes abba belefutni, hogy mely program, milyen algoritmus alapján, mekkora data-rate-ű stream-et hoz ki a mix végén.
Én az általam használt Samplitude DAW rendszer bounce adataiból indultam ki, ahol a 96/24-es felbontású mono wave 2324 kBIT/sec. Majd utána járok, hogy miből adódhat ez a néhány bites eltérés.
Nálam scsi 160-as rögzítés megy és az eddigi tapasztalatok alapján 60-80 processzált és kb 110-120 processzálatlan sáv tud ezen átfolyni, teljesen natív körülmények között.

A sata-pata számháborúval kapcsolatos hozzásfűzéseddel meg maximálisan egyet értek.
Válasz '' hozzászólására (#)

Rodnas 2006-06-26 23:51 |  #1074
ja még annyit tennék hozzá, hogy az egész SATA dolog kamuládé
mert a vinyó nem tudja kihasználni az átviteli csatorna sávszélességét.
tök mindegy hogy PATA vagy SATA, a lemezről az adatok nem jönnek ekkora sebességgel. Ha 2 vinyó lóg egy UDMA133 PATA vezérlőn, akkor az a két vinyónak se a kábel a szűk keresztmetszet.
szóval nem kell bedőlni a SATA marketingdumának :))))
amugy a PCI busz adatátviteli sebessége se engedi a SATA-t 150 MB/s el, max vezérlőn belül, vinyóról vinyóra másolásnál tudná kihasználni...
a PATA és SATA vinyók fizikailag nem különböznek, csak a seggükön lévő elektronika. manapság meg a cache se nagyobb a SATA esetén. tehát még ebben se jobb a SATA.

Igazából a RAID-be összefogott tárolók gyorsak és ebben a SATA már értelmet nyer, de az SCSI a döfike.


Rodnas 2006-06-26 23:43 |  #1073
asszem össze vissza számolgattok
24bit*96000KHz=2304000 bit/s=2250Kbit/s=281.25Kbyte/s
egy vinyó általában ~25 MByte/s tud irni és ~35 MByte/s tud olvasni. (ezek csak egyfajta középértékek by has)
tehát egy vinyó lejátszani tud : 35840Kbyte/s:281,25Kbyte/s~127 sávot!!!!
ami persze akkor lenne igaz, ha szekvenciálisan olvasna. de nem így olvas!
ezért én azt mondanám, hogy 32 sávnál nem tud többet biztonsággal mindenfajta cache stratégiát beleértve ez is by has.
most ha még vesz is fel közbe, na akkor még ez is bepunnyad
ezért kell kevés sávot játszva felvenni és bounce-olva mixelni(mert ekkor nem realtime mennek a dolgok). Sőt a procit kímélve még freeze-elni is a VSTi-ket...
jól mondom?

mastertape2006-06-26 23:27 |  #1072
Akkor én tanultam meg rosszul...
Válasz '' hozzászólására (#)

attila 2006-06-26 20:30 |  #1071
Az ide/sata/scsi buszoknál MByte/sec-ben adják meg az adatokat. A sz?k keresztmetszet nem a busz hanem a hdd.
Egy udma-60as busznak elvileg 200 ilyen sávot el kéne bírnia..
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-06-25 23:36 |  #1070
Igen. Én ha írok, akkor sokat szoktam.
Az adatod pontosan: 290,5 kByte/sec. De ezt ha 8-cal megszorzod, akkor az bizony 2324 kBit/sec.
Ezt nem szabad összekeverni. A Bit és a Byte közötti különbség egész egyszerűen csak egy 8-as szorzó.
És a data rate adatot mindig bitben szokták jelölni.
Így egy kicsit újságírói az adatközlésed, amikor összemosod a két egységet.
1 Byte 8 Bitből áll.

A gondolatod második felével vitatkoznék, de tényleg nem szeretnék arcoskodni.
A stúdiókörülmények közepette processzált és aztán rögzített hang nem zárja ki a magasabb felbontást, bár a stúdiószintű konverterek alacsonyabb felbontásban is messze felülmúlják a kommersz kategória konverzióit, de ebbe nincs értelme belemenni.
Viszont, mint ahogy az előző, hosszú írásomban is elgondolkodtam azon, hogy az "egyszerűen bedugják a gitárt, vagy egy rosszabb mikrofonnal vesznek fel" szituációkban nem kap tartalmat a magasabb felbontás, ergo feleslegesen terhelik az adatcsatornákat. És ráadásul nem lesz "plusz minta", csupán digitális töltelék.

DE hidd el, nem szeretném, ha tudálékoskodónak tartana itt bárki, ezért nagyon szívesen látlak Téged is, meg bárkit innen a fórumról szakmai eszmecserére, akár mélben: tothg@citysound.hu , akár személyesen a stúdióban.
Válasz '' hozzászólására (#)

RastaFACE 2006-06-25 18:02 |  #1069
hellooo,olyan kérésem lenne nekem h ismer-e vagy tud e valaki olyan programról vagy akármiről amivel 2 hangfalnak 2 külön equalizert tudnék állítani egy hifi van kötve a gépre sima(szutyok)realtek ac97 hangkártyám van és a hifi normális jackDugóval van a gépre rakva azért lenne szükségem ilyen dologra mert az egyik kimenetre egy mélyláda van rakva a msáikra pedig sima hifi hangfla és nem akarom h a mélyet is adja annyira a kis hifi hangfal.köszi a segítséget ha tudtok.

norman 2006-06-25 14:48 |  #1068
Szép hosszú írás Az én számításaim szerint - persze lehet, hogy tévedek - a 24-96-os monó sáv 281,25 kbyte/sec, ebből azért bőven elbír egy párat akár egy régebbi gép is. Számoljunk egy lassabb géppel, ami mondjuk 30Mbit/s-el tudja olvasni a vinyót, az még akkor is 13 sáv, 50Mbit/s-nél meg 21, azt hiszem ennyi már elég mindenhova. Szerintem pont amatőr szinten van jelentősége a nagyobb felbontásnak. Gondoljunk csak bele, hogy egy rendesebb stúdióban az analóg jel valamilyen szinten eq-zott és kompresszált és csak aztán megy a daw-ba, míg a home zenészek sokszor csak bedugják a gitárt, vagy egy rosszabb mikrofonnal vesznek fel, és utána "tuningolják" a hangot. A szoftveres jelfeldolgozásnál pedig jól jön az a pár plusz minta...
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-06-24 11:59 |  #1067
A mintavételi frekikhez lenne kis hozzáfűzni valóm, ha megengeditek.
Vape barátomnak igaza van, hogy a 96 k-val rögzített anyag sok helyet foglal. Ez még semmi, ugyanis ha utána nézünk a számadatoknak, akkor kiderül, hogy egy 24/96-os felbontású monó stream 3,5 MB/sec-es adatsűrűségű, ami néhány sáv feldolgozásánál nem jelenthet problémát, viszont ha már 10 fölé emelkedik a sávok száma, akkor elsőként a Pata merevlemezek átviteli kapacitása, aztán a Sata data-rate nem fogja bírni. Ugyanis az egy dolog, hogy ezek rendre 133-150 MB/sec-es interface-alaplap sávszélességet támogatnak, de a hd gyártók sok esetben csak a 40-50 MB/sec-es kiolvasófej-interface sávszélességet tudják szavatolni, persze puffermérettől függően. Így könnyen előfordul, hogy disc overload üzenetet kapunk és megakad a lejátszás.
Nem véletlen, hogy a profibb (értsd dedikált rendszerek, ProTools, stb) DAW-ok esetében kimondottan az SCSI 160/320 hd rendszereket ajánlják. És nem ok nélkül.

A másik óriási probléma, hogy az általános, tehát mondjuk Emu 1820-as szint környéki felvételi lánc egyik eleme sem éri el a 48-50 kHz-es hangfrekvenciás, felső sávhatárt, ami ugyebár a 96 kHz-es fs jellemzője. Miért?
Hát már a mikrofon nem tudja. Kb 3-400 ezernél indul az a miksi, ami tud 40 kHz-ig hallani.
Kábelek, csatlakozók, ólcsóbb mixerek. Még a gitárprociról lejövő összegzett jel sem éri el ezt a határfrekit.
És hiába írja rá a gyártó a konverter mintavételezését, amikor az analóg oldali összetevők nem tudják a kívánt sávszélességet.
Ez szigoró számháború. Az egyre ólcsóbbá váló, távolkeleti konverter-csip beszállítók ebből élnek, a hardver gyártó meg beledobja az alkatrészt, egy kicsit modifikál az analóg áramkörön, de tudja, hogy a büdös életben senki nem fogja kimérni az eszköz valós átvitelét. Viszont a megnövekedett adatsűrűség miatt további pc-alkatrész vásárlásra ösztönzi a user-t. Láttam már olyan specifikációt, ahol a konverzió támogatta a 96 kHz-et, de a leírt frekimenet 24 kHz-en megállt. Ez azt jelenti, hogy az analóg részbe beépített aluláteresztő szűrő vágási frekije 24 kHz. És hát soha nem is jöhetnénk rá, hogy a 96 k-s felvétel nem tartalmaz 24 kHz fölötti összetevőket, ugyanis az eszközeink többi része nem tudja azt. És hát kéne a gépre egy igazán megbízható spectrum analizer.

Ezzel szemben a 48 kHz-es fs esetében realizált 24-25 kHz hangfrekis határ már sokkal inkább tartalmazza azokat a felharmónikusokat, amik szükségesek a jó gitárszandhoz. És ez sokkal közelebb ál a lehetőségeinkhez, Legyen az sampling hangzás, vagy tényleges felvétel eredménye.
Rodnas iagazát azzal egészíteném ki, hogy igen, a többsávos anyagok sávonkénti részletgazdagságát erősíti a magasabb felbontás, de ez inkább a bitmélységre vonatkozik. Amíg a 16 bites felbontás 96 dB dinamikaátfogást tükröz (papíron), addig a 24 bites már 144 dB-t. Ezért szólnak olyan dögösen az akciófilmek robbanásos zörejsávjai...
Viszont a dvd-k többsége is csak 48 Khz es fs-sel készülnek.
Ezzel szemben az egyedi hangszeres felvételeknél sokkal inkább érvényesülhet a 96 kHz-es felvétel, de mindenképp a 48-as.
De hangsúlyozni kell, hogy kizárólag azoknál a hangforrásoknál, ahol a dús felharmónikus-tartalom indokolja ezt a széles frekimenetet.
Ne felejtsük el, hogy az emberi hallás (papíron) 20Hz - 20 kHz. És a kor előre haladtával a felső határ rohamosan csökken. Úgyhogy a legáltalánosabb CD hangminőség is messze felülmúlja az átlagos hallásigényt.

A másik fontos kérdés a sokszor emlegetett visszakonvertálás 16/44,1-re.
Az kétségtelen, hogy a munkánk során a legutolsó pillanatig igyekezzünk megőrizni a magasabb felbontást. Ugye kezdve a jó felvételi mintavételezéssel, majd - ha a host progink alkalmas rá - a processing szakaszban akár alkalmazhatjuk a 32 bit-es floating jelfeldolgozást. Persze ez is növeli az adatsűrűséget, de ez még kezelhető egy jól összerakott géppel.
A végső konverzió rákfenéje a használt program dithering és konverter algoritmusa. Bizonyos program gyártók külső, megbízható cégtől vásárolják a dither motort. Lásd a waves-ek IRD algoritmusait, vagy a több DAW-ban használt Pow-R dithert.
Ezek fontos dolgok. Nem mindegy, hogy milyen motor számolja át bitről bitre a munkánkat.
Szempont lehet, ha pl a végleges mix-bounce-ot a 24 bites projektünkből a progi által felajánlott módon számoltatjuk le 16 bitre. Egyes programok lehetőséget adnak ilyenkor a dither minőségi kiválasztására, azaz lassabb gépeknél durvább lépésekben, gyorsabbnál természetesen a legmagasabb felbontással.
Ja mi is az a dither? Egyfajta digitális koszosítás, ami elengedhetetlenül szükséges a digitalizált jelfolyamok analóg irányba történő bármilyen átalakításához. És nem mindegy, hogy ez hogyan történik. Magyarán a használt hangkártya konvertereinek a minősége mellett ez a tulajdonság is egyértelműen rányomja a bélyegét a kapott végeredményre.
Az tény, hogy a lekonverzió a részleteket megöli, de nagy átlag zenehallgató ezt nem is fogja hiányolni.
Aki pedig kiváncsi az apróságokra az úgyis DVD Audio-t, vagy SACD-t fog venni.

Úgyhogy összegzés képpen maradjunk a stabíl 24/48-as felbontásnál. Ezt minden mai gép gond nélkül kezeli, a kártyák úgyszintén.

Jó munkát mindenkinek!

mastertape2006-06-24 11:12 |  #1066
aRn!
Tehát úgy értsem, hogy a sztereó kimenet egyik fele a hifin subláda, a másik meg sima hifi hangszóró? Vagy két db st kimenete van az erősítőnek (párhuzamosan) és ebből az egyik a sub a másik a szélessáv?
Ha az előbbi a helyzet, akkor az mért jó?
De ha mégis ez kell, akkor dolgozz úgy egy bármilyen többsávos DAW-ban, hogy az L és R oldalak sávjait szétbontod két külön monó sávra és azokat ezután külön tudod eq-zni. Ilyenkor a DAW mixerében a sztereó kimenetre már a két eltérő módon processzált csatorna jelét fogja közösíteni, természetesen oldalhelyesen.
A második esetre nincs otthon alkalmazható ötletem.
Válasz '' hozzászólására (#)

vape 2006-06-24 08:32 |  #1065
Ebből az a tanulság, hogy a sound impakt + asio4all párosítás rosszul írja ki a tényleges késleltetést. Ez persze nem ritka eset.
Válasz '' hozzászólására (#)

Rodnas 2006-06-23 22:48 |  #1064
"és amikor azt kekonvertálod 16/44.1 -re, akkor is hallható marad?"

természetesen NEM!!
de te azt mondtad, hogy a lekonvertált rosszabbul szól, mint a direkt 44.1. én meg azt mondom, hogy a 24/96 az jobban szól. ez két egymástól független állítás, ha egyuttal azt is hozzáteszem hogy a lekonvertált rosszabbul szól, mint a 24/96 de nem szól érzékelhetően rosszabbul, mint a direkt 44.1

különben az egész nagyobb felbontás nem az egyedi hangeszereknél a lényeg, hanem a keverésnél, hogy ne kelljen a halkabb dolgoknál elveszteni a finom felbontást és csak a lekevert anyagok kelljen "visszabutítani" gyengébb felbontásra
Válasz '' hozzászólására (#)

Dozer002006-06-23 21:54 |  #1063
Omg. Nekem egy sound impakt 7.1 es hangkártyám van. A guitar rig 2 FUllal szoktam baromkodni. Az az ASIO4ALL program segítségével a a latency -t
1ms-umra tudtam huzni. nem tudom field mér irta itt allul vhol hogy 2 ms nél kisebbre semmilyen létező cuccal nem lehet tolni. De engem még ez is zavar kcisit :D

mofo 2006-06-23 21:34 |  #1062
és amikor azt kekonvertálod 16/44.1 -re, akkor is hallható marad?
Válasz '' hozzászólására (#)

mofo 2006-06-23 21:33 |  #1061
aha... igazad lehet, nem adom fel, megpróbálom majd egyszer egy valóban jó hangkártyával és másik programmal is.
Válasz '' hozzászólására (#)

vape 2006-06-23 17:57 |  #1060
96 kHz sokat is foglal
Szóval 44.1kHz-et 24biten stabil 5ms ASIO-val mindenkinek, és mehet a zenélgetés.
Válasz '' hozzászólására (#)

Rodnas 2006-06-23 17:50 |  #1059
ha a 44.1 a végső cél, akkor tényleg jobb a 88.2, mert az pont a duplafreki. de igazából a 24 bit az, ami igazán számít.
mondjuk 24//96-on olyan addig nem hallható tartomány jelenik meg a torzított gitárban, amit a rendszer addig nem tudott átvinni...
Válasz '' hozzászólására (#)

vape 2006-06-23 17:46 |  #1058
Mondjuk azért szerintem nem ilyen egyszerű a helyzet. Ráadásul ha már magasabb freki, akkor nem mennék el 96kHz-ig, inkább legyen 88.2kHz, mert hát azért még nem a DVD a fő cél mostanában.

Rodnas 2006-06-23 17:38 |  #1057
ha a 24/96 lekonvertálva rosszabbúl szól mint helyből 16/44.1 akkor gagyi a hanghártya, de méginkább az a progi, amivel lekonvertáltad
Válasz '' hozzászólására (#)

ak 2006-06-23 17:15 |  #1056
hellooo,olyan kérésem lenne nekem h ismer-e vagy tud e valaki olyan programról vagy akármiről amivel 2 hangfalnak 2 külön equalizert tudnék állítani egy hifi van kötve a gépre sima(szutyok)realtek ac97 hangkártyám van és a hifi normális jackDugóval van a gépre rakva azért lenne szükségem ilyen dologra mert az egyik kimenetre egy mélyláda van rakva a msáikra pedig sima hifi hangfla és nem akarom h a mélyet is adja annyira a kis hifi hangfal.köszi a segítséget ha tudtok.

vape 2006-06-23 14:16 |  #1055
Elviekben lehetne használni a riget élőben is, gyakorlatilag sehol senki nem használja. A PC instabil lehet, különösen egy rázkódó színpad egyik nem kicsit mágnesekkel befolyásolt, erősítők által fűtött helyére állítva. Nem oda való. Crossovert meg potom pénzekért osztogatnak, én biztos nem próbálnám meg kitalálni mivel helyettesíthető olcsón. Bár ha a gitár laptopról meg rigről megy, akkor a laptopot lehet crossovernek is használni. Legalább mindig egyszerre döglik le az egész.

mofo 2006-06-23 12:19 |  #1054
Még kérdés:
- adva van két végfok, egyik a subládákat jatja, másik a szélessávút, mit lehet tenni crossover hiányában az optimálisabb kiosztásért?
- működhet -e az, hogy: keverő master out -ról a jobbot és a balt is visszadugom egy-egy csatornára, amelyeket egy-egy gropu-ba küldök tovább.
Egyik csatornán teljesen levágom a mélyet, a hozzá tartozó group kimenetéről megyek arra a PA -ra, ami a szélessávúakat jatja, míg a másik vonalon maxra kiemelem a mélyet (esetleg levágom még a tetejét) és a hozzá tartozó group kimenetről megyek a sub végfokjára.
Ebben az esetben az aggaszthat kicsit, hogy nincs képem a valós kimenő szintekről, mert csaka masternek van indikátora, a szubgroupoknak nincs.
Vélemény?

mofo 2006-06-23 12:11 |  #1053
... keverő master out meg természetesen a PA -ra.
Válasz '' hozzászólására (#)

mofo 2006-06-23 12:10 |  #1052
Igazad lehet.
Vettemm fel korábban 96K-val, amit természetszerűleg le kellett konvetálni 44.1 -re az audio CD -hez írásra és nekem úgy tűnt, rosszabb lett, mint amikor eleve 44.1 -ben vettem volt fel.
Sóval vehetnék fel 48-ban, de azt ugyancsak konvertálni kellene, valahogy a konverzió viszont nekem nem lopta be magát a szivembe ....
Úgyhogy egyet értek veled, szerintem is jó a 44.1
Más.
Használ valai Rig2-t élőben?
Asszem ki fogom próbálni hogy szól.
Gitár tiszta jellel a PC-be, Rig csinálja a hangzást, kimenet a keverőbe, a keverő direkt out-járól meg egy jel a tisztára állított kombóba.....
Kicsit feje tetejére éllított világ, de elvileg akár jól is szólhat. És még atom gitár-alap sem kell hozzá.
Van ezzel kapcsolatban vélemény?
Válasz '' hozzászólására (#)

Fox2006-06-23 11:41 |  #1051
Köszi.
Válasz '' hozzászólására (#)

vape 2006-06-23 09:44 |  #1050
Azért vigyázz ,ha már egyszer kártyát veszel nehogy olyan legyen, ami csak 48kHz-en tud Asio-t kezelni. (Audigy-t kerülni...) Ha viszonylag jó minőséget akarsz, 44.1kHz és 24bit a legjobb megoldás, és nem árt ha a kártya 100dB fölötti jel/zaj arány körül dolgozik.
Válasz '' hozzászólására (#)

mofo 2006-06-23 09:08 |  #1049
Egyenlőre egy SB Live! 5.1 van bent, az is csak kölcsönbe, csak próbára és KX driverrel.
Erről jó azért tudni, hogy a KX driver 48Khz -től indul, alatta nem működik.
De szépen megszólal.
Tetszik, hogy Rig-et be lehet inportálni (VST) más szerkesző programba és a hangzásait effektént használva egész érdekes dolgok kerekednek ki.
Még folyik a csekkelés, de már tudom, hogy kell majd nekem egy teljes értékű ASIO 2- es kártya, mert ez egészen más dolog, mint a mezei pepecselés.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fox2006-06-23 07:29 |  #1048
Milyen hangkártyára cseréltél?
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-06-22 23:47 |  #1047
Válasz '' hozzászólására (#)

mofo 2006-06-22 07:32 |  #1046
ASIO, 5 msec latency és nagyon szépem szól.
Még egyszer köszi mindenkinek a segítséget.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-06-21 22:35 |  #1045
Örülök neki.
Remélem most már lesz sikerélményed a setup-pal.
Válasz '' hozzászólására (#)

mofo 2006-06-21 08:50 |  #1044
Igen, igazad van.
Hangkártya-csere segített.
Válasz '' hozzászólására (#)

cris-N.P.I.2006-06-20 17:22 |  #1043
kössz

Jeti 2006-06-20 09:27 |  #1042
Eladó: ATARI ST 1 MB-os midis computer monocrom monitoorral, CUBASE studio zeneszerkesztő programmal, ROLAND D70, YAMAHA DX7 hangbank mintákkal! (flopyn) IR. ár 20E.ft keri_janos@freemail.hu

vape 2006-06-18 23:42 |  #1041
Fragen Sie Ihren Arzt oder Aphoteker...
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-06-18 23:15 |  #1040
Rodnas-szal értek egyet: mióta beengedtem a pc-t a stúdióba, azóta valahogy mindig csak jó kártyát sikerült kifognom, így az ilyen jellegű problémák soha nem merültek fel. Nem ismerem az ac97 szintű alaplapi csip-problémákat és még az audigy para sem ért el.

Az viszont igazság, hogy a gitár jelét mindig előhajtom valahogy. A legegyszerűbb a DI-boxos csatolás. Így legalább impedanciában is helyre rakom az illesztést. Nem véletlen, hogy a mostani, akár többcsatornás hangkarik 1-es, vagy még a 2-es bemenete is támogatja a HiZ illesztést. Sajnos nem minden gyártó ragaszkodik a vonalszintű bemenetek impedancia szabványaihoz, így sajnos a meglehetősen érzékeny hangszedők sorra elvérezhetnek ezek direkt csatlakozásánál. Valahol itt keresendő a probléma.
Mivel a DI box transzformátoros, vagy ezek emulált változatai, így remekül érvényesülhet az a szabály, amit Noiseless a mikrofonos topicban már leírt. Nevezetesen, hogy a megfelelő menetarányú trafó az impedancia illesztés mellett zajtalan erősítést is végezhet.
Persze arról nincs információm, hogy a "servo ballanced" kivitelű - ezek szerint trafó mentes - eszközök ezt hogyan oldják meg.
Az biztos, hogy az oly sokat szidott behringer Di széria nálam az ilyen irányú jel- és ohmikus illesztést szépen megoldja.

Mindamellett nagyon jó megoldás a preampok, illetve a pultok di out-jának a használata, bár ezesetben a gain rásegíthet a zajtartalomra.

Az a legbiztosabb, ha a hangkártya bemenete szintezhető, illetve hogy a specifikáció tartja magát a szabványokhoz.

Rodnas 2006-06-18 22:31 |  #1039
én csak azt mondom, hogy érdemes csinálni. a jó hangkártyát meg sem emlitettem, mert az nem kérdés. én M-Audio Delta 1010-el vagyok munkakapcsolatban. soha nem volt ilyen jellegű problémám.
nem a túlhajtás a gond, hanem, ha lehet így mondani: alulhajtás
akármi is gond lehet: pl. egy tunerkártya teljesen hazavághatja a rendszert, vagy egy rosszul földelt sampler...

mofo 2006-06-18 22:07 |  #1038
Egyébként mág passzív elektronikás gityót is be lehet lökni direktben is a hangkártya line in -be, túljatani zgyan nem fogod, de értékelhetően menni fog.
Ha meg aktív, vagy van egy akármilyen erősítést is végző pedálod, vagy más "közdarabod", akkor a szinttel sem lesz semmi gond.
A line in -be és nem a mic in-be!
Válasz '' hozzászólására (#)

mofo 2006-06-18 22:05 |  #1037
Köszi, biztosan igazad lehet, valóban szinte nincs is rajta hang, de olyan ordenáré gerjedős zaj az már nagyon korán van, hogy ihaj.
Rodnas, próbáltam keverőről direkt kimenetről, amiről amúgy szoktam felvenni, a jelszint tuti megfelelő, üzemelő rendszerben van benne, csak felkerült a gépre a Rig és az történt, hogy őrület.
Mastertape kapja a piros pontot, egy kifogástalan ASIO -s hangkártya biztosan meg fogja oldani a problémát.
Kipróbáltam, a demó verzió, ami hardver nélküle, ugyanazt csinálja, meg a GitárFX is, tehát hangkárya gond lesz.
Köszi a segítséget, hálám!

cris-N.P.I.2006-06-18 21:13 |  #1036
Vape !
honnan lehet leszedni ingyenesen??

Rodnas 2006-06-18 20:53 |  #1035
szerintem úgy érdemes ezeket a progikat használni (RIG, Amplitube), hogy keverőbe a gitár és onnan a hangkártyába.
a direkt a hangkártyába dugott gitárral csak a szívás van. kivéve persze a direkt gitár interface-eket.
egyébként is jól ki kell hajtani a line bemeneteket és azt a gitár nem tudja önmagában. szépen be kell lőni a jelszintet, ehhez mindenképpen valami illesztőfokozet szükségeltetik.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-06-18 19:13 |  #1034
mofo,
szerintem nem módosít a hangon a Guitar Rig interface-e, legalább is nem abban az értelemben, ahogy a késéseket illetően elképzelnénk.
Normális ASIO-s kártyával tökéletes gitárfelvételt lehet készíteni a riggel és hasonló plug-okkal.
Pár hete felkeresett innen a fórumról Harkh és egy érdekes jelenséget emlegetett: nála az Emu 0404-es kártyával felvett gitárhangzás, ha rákerült a righez hasonló Amplitube-ra, akkor éktelen zajt produkált. A Gain minimális állásánál is már erősen jelentkezett a bemeneti zaj.
Erre én adtam neki egy olyan tiszta, processzálatlan gitársávot, amit az RME HDSP kártyával rögzítettünk és egyáltalán nem zajongott az ő rendszerén sem.
A mai napig nem tudjuk a megfejtést, hogy mely ponton történik meg a bántó zajadagolás, holott mind a kábelek, mind a csatlakozások rendben voltak. Arról nem beszélve, hogy többen innen a topicból is készítettek már zajtalan felvételt ezekkel a szimulátor szoftokkal.
Azt mindenesetre le kell szögezni, hogy a Guitar Rig tökéletesen megy a pedálja nélkül. Abban az interface szerepen túl számos belső fícsör elérését is lehetővé tették, de ez már szerintem csak a haraptatás része. Ilyen a wah és volume pedálozás, meg társai.

eMBé-nek azt üzenem, hogy pontosan ezek miatt a megnövekedett vst funkciók miatt át kell térni olyan host-alkalmazásra, ami jól kezeli a latencia-kompenzálást. Magyarul ezek a szoftok érzékelik a beállított bufferméretek mellett a hang megszólaltatásához szükséges késleltetési időt és ennyivel később játszák le a már fent lévő sávokat.
eMBé esetében úgy veszem ki a szavaiból, hogy nincs real-time effektezett feljátszás, csupán egyszerű sávolásról van szó.
Ilyenkor elégséges lenne a play buffert kb 4000 sample értékre állítani, amikor a kb 5-6-10 sáv lejátszáa még egy gyengébb gépen is tud menni felvétel közben. Csupán annyi "probléma" adódhat, hogy a play gomb megnyomása után kb fél mp-ig tölt a memóriába a progi.
Nekem annak idején az első szériás SB Live kártyával nagyon szépen muzsikált a VST32-es.
De azért nem árt tényleg egy SX kipróbálása. A Samplitude-ot nem merem ajánlani, mert kevesen ismerik, de azért nagyon ütős...

Mindenképp legyen a gépben ram bőven.

field2006-06-18 16:35 |  #1033
Szivesen és remélem tényleg segítettem.... ;D

eMBé2006-06-18 15:21 |  #1032
Szia Field! Köszönöm szépen a segitséget!azt hiszem akkor beszerzek egy új hangkártyát.:)és kipróbálom amit mondtál
Válasz '' hozzászólására (#)

mofo 2006-06-18 14:34 |  #1031
Igen, én is arra gondoltam, hogy a pedálboardban lévő hangkártya illetve az interface megoldása olyan, hogy a program eleve egy módosított hangot kap tőle, s ha az nincs, akkor módosítás igencsak hallható és teljesen használhatatlanná teszi a programot önmagában.
Viszont akkor ezek szerint a demo programban az nincs benne, hiszen ahhoz értelemszerűen nincs még pedál.
Ki kellene próbálni a demot, csak már nincs hozzá sok humorom.
Válasz '' hozzászólására (#)

field2006-06-18 14:31 |  #1030
Egyébként mielött vásárolsz nézd meg a setupban, hogy mennyi a latency és vedd lejebb addig míg a kártyád nem recseg. Ha még így is zavaró a latency akkor kártya csere.

eMBé2006-06-18 14:00 |  #1028
Hello!Volna egy kérdésem-örülnék ha tudnátok segiteni.Itthon saját pc-men szeretnék felvételeket csinálni.Kb 5-6 sáv már elég is lenne nekem.Eddig a Cubase VST-t használtam-vagyis próbáltam volna.A probléma pont itt van:A baj az,hogy a felvett sávok visszahallgatáskor egymáshoz képest idöben csúsznak-nagyon picit ugyan de ez épp elég idegesitö...A gépen XP-van és egy Philips hangkártyával használom....már szinte mindent kipróbáltam-állitgattam,de a késés mindig megvan.....igaz a proci az 2Ghz-es-nem a legjobb,de sok ismerösömtöl hallom,hogy sokkal szutykabb lassabb gépekkel is "csúszásmentes" felvételeket tudnak csinálni xp alatt.A kérdésem tehát:Mit javasoltok? Hangkártyával van a gáz?milyet ajánlotok?

rv (A megnemértett)2006-06-18 13:57 |  #1027
Hát a trailer videóban, aszondja meg úgyis használja, hogy ha megveszed a progit, kapsz hozzá egy vezérlő pedál, amiben van valami beépített hangkártya, és ebbe kell a gitárt dugni, majd ezt a számítógépre.
Valószínüleg ez lehet a titok nyitja...
Válasz '' hozzászólására (#)

mofo 2006-06-18 13:49 |  #1026
Guitar Rig 2 Itt van egy kis demo-lejátszó - elég meggyőző hangzások.
Nos, feltettem a PC-re, minden rendben műkszik, csak éppen a hangok olyan eszementen zajosak, szörcsögősek, szabályosan önálló élelet él a program és mintha minden apró jelecskéből hatalmas zajokat gyártana.
Egyszóval teljességgel használhatatlan.
Van valakinek tapasztalat vele?
Mi lehet az oka?

field2006-06-18 14:30 |  #1029
A csúszás amiről beszélsz az a latency és ezt csak egy jobb kártyával direkt monitoringal vagy utólagos igazítással tudsz kompenzálni(már ha van időd 20 ms-umot csusztatgatni sávonként :) ).
Ha nem szeretnél igazításokkal tökölődni akkor emu 0202 usb-s kártya vagy az emu 1212m. Ezek a legolcsóbb és legjobb minőségű kártyák. Ezekkel 2 ms-um lesz a latencyd aminél kisebb csúszást semmien más kártyával nem érhetsz el és ezt a latencyt már tuti nem veszed észre.
A 0202 valamivel kevesebbet tud de van rajta preamp és füles kimenet de ugyan annyiba van mint a 1212m ami pedig jóval többet tud de nincs rajta preamp és füles kimenet.

vape 2006-06-17 12:07 |  #1025
Már nem azért, ade miért pont ebbe a topicba hozod át...
Válasz '' hozzászólására (#)

battereye 2006-06-17 11:59 |  #1024
aztán lás csodát itt ódákat zengünk rólad:D
Válasz '' hozzászólására (#)

bosmaster2006-06-17 11:58 |  #1023
Hát...pont most jártam erre, azt láttam a felfordulást...

Rodnas 2006-06-17 11:56 |  #1022
ja, így könnyű....
azt hittem megvilágosodás van és törölte a saját motyeszát, mert látta, hogy gáz van.
a külső beavatkozás ilyen "villámgéza" módon eszembe sem jutott.
Válasz '' hozzászólására (#)

bosmaster2006-06-17 11:55 |  #1021
Najo...azé ne essünk túlzásokban...

battereye 2006-06-17 11:54 |  #1020
Viva Bosmaster!!

bosmaster2006-06-17 11:53 |  #1019
A kiválasztottak minden tudnak...najó...vmit tudnak... :)
Válasz '' hozzászólására (#)

Tompika777 2006-06-17 11:53 |  #1018
Köszönet bosmasternek!!!!!
Válasz '' hozzászólására (#)

Rodnas 2006-06-17 11:51 |  #1017
hova lett a #1011
lehet törölni is?
azt hogy kell?
nem is láttam még ilyet...
az biztos, hogy megaindulatot keltett itt

Rodnas 2006-06-17 11:44 |  #1015
ez még a hellokitty-t is alulmúlja, az legalább poénos..

Tompika777 2006-06-17 11:29 |  #1014
Megbeszéltük.......
Válasz '' hozzászólására (#)

gaben2006-06-17 11:25 |  #1013
felezünk az áron és az élvezeten!!!!
Válasz '' hozzászólására (#)

Tompika777 2006-06-17 11:24 |  #1012
kdanni!
Szeretném megvenni ezt a gitárt,akár többet is adok érte,csak hagy verhessem szét azon a kibaszott fejeden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

battereye 2006-06-17 11:47 |  #1016
sztem indítsunk licitet vagy mitomén, gyűjtünk rá oszt meghal kdanni
Válasz '' hozzászólására (#)

vape 2006-06-17 11:14 |  #1010
Amplitube Live
NI Guitar Rig
NI Guitar Rig2
NI Guitar Combos
meg van egy csomó, google a te barátod.
Válasz '' hozzászólására (#)

cris-N.P.I.2006-06-17 08:52 |  #1009
csőő!
oan progit keresek ami ha bedugom a gityot a pc.-be akkor mint 1 erősítő szimulátor mükszik!
előre is köcce

pcg2006-06-15 09:34 |  #1008
igen
Válasz '' hozzászólására (#)

Mersh 2006-06-15 09:13 |  #1007
ja értem...

ok, köszi! akkor normál gitárkábel, 1 ik végére nagy monó jack-ről kis monó jack re átalakító ugye?

pcg2006-06-15 09:11 |  #1006
Gitárból madzag ki, mic-in -be madzag be - biztos, hogy nem tol szét sehol semmit. Azért mondtam, hogy monó jacket használj, mert akkor még az esetleges fantomtápot se "csapolod meg" - vannak hangkártyák, amelyek a belső gyűrűn adnak erre a célra pár voltot - de az sem okozna hibát a gitárodban, ha elkötnéd a dugót.
Válasz '' hozzászólására (#)

Mersh 2006-06-15 08:58 |  #1005
De ugye nem tol szét semmit a gitáron a gép vagy fordítva?
Mert akkor inkább még várok amíg lesz erölködő.
Válasz '' hozzászólására (#)

gépzsír 2006-06-15 08:54 |  #1004
Csa! Midi billentőm nincsen, bár valszeg kölcsön fogok kérni egyet próbaképpen. Főleg gitárokat veszünk fel főleg magunknak, de a publikum számára is készült vele klassz felvétel. Gitárok, amplitube, meg a cubasenek az lm-7 es dobgépe. KOncertek elé ilyen felvezető zenét írtunk, aztán így raktuk össze. Frankó lett:)

1. A midi-to-wav nemtom hogy működik, én még nem csináltam ilyet, de a gép, amit írtál tutira elbírja.

2. Persze hogy működik, kártya lineoutja a hifibe, hifibül a fülesre, aztán már is. Meg fogsz lepődni, mennyivel jobban szól majd az emu kártya.
Válasz '' hozzászólására (#)

Santosh 2006-06-14 19:36 |  #1003
Szia Gépzsír! Lenne hozzád egy kérdésem. Írtad, hogy emu 0404-ed van. Te mire használod? Midi billentyűhöz? Én most 1212m vételén gondolkozom, 40-ért szerintem ajándék. Én a workstationommal létrehozott midi file-okat floppyval a gépre víve szeretném wav formátumúvá tenni, és szerkeszteni. (nem tudom, minek hiják az okosok) :D
1. Ez megoldható p3750-en, 256mb rammal, remélem...
2. Most a minihifim van rákötve az alaplapi hangkártyámra, a minihifibe van bedugva a fejhallgató, ha arról akarom hallgatni a zenét. Ugyanígy megoldható lesz az emu kártyával is szerintetek?

"Mindkét kártya vonalszintű kimenettel rendelkezik, amiket fel kell erősíteni. Erre alkalmas lehet az otthoni hangrendszer (Hi-Fi, music center, stb.) de ha nincs ilyenünk, egy kis mixerrel meg lehet oldani a problémát, ilyen pl. a Tapco Blend 6."

Nah most én nem akarok ezért külön költeni...
Bocs, hogy alap dolgokat kérdezek, de még nagyon kezdő vagyok. Szóval tessen engem kezdőként kezelni :D
Hálás köszönet előre is!!
Válasz '' hozzászólására (#)

pcg2006-06-14 19:06 |  #1002
Line-in -en sokat ugyan nem hallanál, de - habár nem lesz valami kotta az illesztés - mic bemenetre bátran kösd csak rá, valami biztos csak lesz :)
Használj monó 3.5 -ös jacket a kártya felől.
Válasz '' hozzászólására (#)

Mersh 2006-06-14 17:31 |  #1001
sziasztok!

Csak 1 olyan kérdésem van, hogy kezdetben (amíg nincs elég ZS-m erősítőre) rá szabad kötni a gitárt a hangkártya line in-jére vagy a mic in -jére? Erősíti normálisan? (tudom nem lesz 1 csöves erölködö hangja, de ideiglenesen) a hangkártya mezei alaplapi ac kilencvenakárhány vagy ilyesmi.

Előre is köszi!

Fox2006-06-14 15:32 |  #1000
Szerintem a legtöbb esetben egy op.rendszerrel is megoldható. Kettővel meg pláne.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fox2006-06-14 15:25 |  #999
Igazából csak rögzíteni szeretnék a már felvett/importált sávok lejátszása közben, majd készre keverni. Semmi komoly funkcióra/minőségre nincs szükségem, csak kiséret/demo készítésére. Így jó (illetve sok is) lenne a Cubase, csak rettenetesen drága. A 1212m-hez jár egy light változat, lehet, hogy az is megfelel. Köszi.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fox2006-06-14 15:20 |  #998
Nem ragaszkodom az USB-hez, és a 1212m is többet tud, mint amit jelen pillanatban elvárok egy ilyen eszköztől. Köszi.
Válasz '' hozzászólására (#)

gépzsír 2006-06-14 13:41 |  #997
Azt szerintetek meg lehet-e oldani, hogy:

Adott egy számítógép. Két mobilrekkes vinyó, egy a játék+net+miegymásra, egy a zenélésre, saját vindózokkal. a játékos-netes rendszer az alaplapi hangkarit használja, (vagy Sblive, vagy szóval valami ilyesmit) a zenélős meg az emu-t, ez kivitelezhető-e?

Mostanában tervezem majd kicsit fejleszteni a gépet, aztán hogy így jó lesz-e?

field2006-06-14 13:29 |  #996
Egyébként ha gitárt akarsz felvenni akkor jó a cubase. Ha szerkeszteni is akarsz akkor ableton.

field2006-06-14 13:26 |  #995
Emu 0202 a maga 39 ezres árával szerintem megfontolandó. Külső usbs van benne két mikrofon bemenet, preamp-al, emu hangzással(192khz/24 bit!!!).
Ha pedig nem ragaszkodsz az usbhez akkor 1212m mindenképpen(ugyan ez az ár, de lényegesen nagyobb tartalom).

Fox2006-06-13 08:06 |  #994
Hali,

Olyan - lehetőleg olcsó - megoldásra lenne szükségem (ASIO hangkártya, USB-kütyü (talán ez lenne a jobb)), amivel alacsony latency-vel tudok gitárjelet rögzíteni. Ha van digitális bemenete (Boss GT-8-ról jönne a jel), az sem baj. Cubase SX, vagy Nuendo lenne a rögzítőeszköz, de ehelyett is javasolhattok más, VST-kompatibilis szoftvert (nem probléma, ha ennek is mérsékelt az ára).

Köszi előre is, üdv.



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, New Yorker üzlettel szemben)
NYITVA MINDENNAP: 11:00 - 20:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu