Hát,sajna nem tudok megrendelésre dolgozni valóban,pláne mióta megszületett a kislányom,még kevesebb időm jut ilyesmire.Meg hát nincs is elektrós végzettségem.
Én sem tudok más házi gyártású midis fejről itthon.
Köszi mégegyszer!
Akkor ez még messze van attól hogy megrendelésre is csináld....)))
Serintem itthon még nem készült ilyen komoly felszereltségü csöves motyó. Én legalább is nem tudok róla. Ezzel a midivel nagyon megdobtad. 3 csati, és ha még jól is szól....
Gratula
Igen,midivel váltható a 3 csatorna,a szólókiemelés,és az effekt loop ki/bekapcs.
Munkaóra? Cirka 2,5 év!!!
De volt,amikor hónapokig hozzá sem nyúltam,meg volt olyan panel,amit többször újra kellett terveznem,csinálnom.Van benne meló rendesen.
Az anyagdíjat nem tudom megmondani,már nem számolom,de azért nem kevés,az biztos.Volt amikor hetente 3-szor rohantam az alaktrészboltba valami apró szir-szarért,úgyhogy nem tudom,mennyiben van.
Na nem mondod? Az igen...
Szóval ez midis is? Apám le a kalappal! Hány munkaórád van benne? És mennyi ennek az anyagdíja?
A felajánlás él, amikor kész leszel vele, dobsz egy mailt és összehozzuk.))
Mellesleg a cucc midizhetőségét te inspiráltad ám!
NEm tudom emlékszel-e rá,évekkel ezelőtt a csöves topikban egyszer megkérdezted,hogy nem vállalna-e valaki midis csatornaváltású erősítő gyártást.
Na azóta piszkálta az agyam a dolog.
Húbazz,az nagyon jó lenne!!!
Mert én nem vagyok jó alany hangminta készítésre,evvan.
Köszönöm a felajánlást,jelentkezek ha kész minden,és aktuális lesz a dolog!
Kaptam egyszer ingyen az egyik munkatársamtól (egy öreg,már inaktív zenész),egy régi orosz "rack" végfokot.Nem szabvány rack,hanem ilyen "orosz szabvány". 2x6P3SZ végcsövekkel.Lehet,hogy háztáji volt,nem tudom...
Na,az nézett ki belsőre hasonlóképpen,csak az nem full PTP volt,hanem volt benne forrléc is.Több olyan alkatrészt látok a tiedben,ami abban is visszaköszönt. Néhol olyan közel mentek az alkatrészlábak és a csupasz vezetékek a sasszihoz,hogy tényleg esélyesnek láttam egy fasza áramütést.
Mindegy,Raul kockáztat,bekapcsol: szerencsére nem rázott meg,a hangja sem volt rossz,ha leszámítom azt az elviselhetetlen zajt,ami a hang alatt volt.
Valahogy sose bírtam túlzott bizalommal nyúlni felé,mindig számítottam egy kiadós rázásra,így aztán szétszedődőtt alkatrészekre.
Slusszpoén:
volt egy ultragagyi fényorgona is az elején,ami a dinamikára villogott,egy sárga egy piros,és egy kék kis lámpa.Nagggyon gagyella volt.De azért volt a kimenőtrafón kicsapolás a fényorgona meghajtó áramkörének,stb.
Nagyon tetszik. Gratulálok még1x. Ha kész lesz és meglesz a végfok és a láda is, én szivesen kipróbálnám, akár kamera előtt is és azt feltolhatod a YouTube-ra.))))
Amúgy a te Greg erősítőd egy nagyon jó példa a szép PTP-s erősítőre.Valaki egyszer rakott be belső képet róla....
Hát a nyákgyártás kicsit nemszeretem munka,de azért itthon is csinálható.Lézernyomtatóval műnyomó papírra vasalom a rajzolatot(az nem issza be a festéket,és hőre olvad a lézernyomtató festéke),aztán kimaratom,,ahol festékes,ott nem fogja kimarni a maratószer.Aztán kifúrom,ónozom,stb.
Így elmondva egyszerű,de azért elég sokáig csinálgattam!
A hangja ITT meghallgatható,csak olvasd el mellé az oldalt található "more info"-t is,mert nem a saját végfoka szól a felvételen.Még nincs kész a hangfal.
Mint nyák-os csávó (és mert a múltkor velem beszélgettél erről...),megszólítva érzem magam,és....khmmm.....reagálnék....
Bocs,tisztelem a munkásságod,meg minden,de ez számomra egy átláthatatlan káosz,ami így jó nehezen is javítható,ergo semivel nem könnyebb javítani,mint egy nyákost.
Amellett ronda is,de ez nem is számít igazán,ezt már megbeszéltük a múltkor.
Viszont nagyon nem jó ránézni,és nem is gerjeszt igazán bizalmat az emberben.
Mert azért vannak szép számmal olyan PTP-s erősítők is,amik amellett,hogy PTP-sek és jól szólnak,még jól is néznek ki belül.
Meg aztán olyan alkatrészeket látok ott,amiket én legalábbis a zseblámpámba nem tennék bele.
A nyák/nem nyák témába meg ne fussunk bele megint,úgyse lenne vége,de azért a világ gitárosainak cirka 80%-a használ nyákos erősítőt (persze ez nem jelent garanciát a jó hangra!),meg a legdrágább erősítők is mind-mind nyákosak,és olyan nevekről beszélek,mint a Soldano,a Diezel,és társai.
A tisztesség úgy kívánja,hogy én is behányjam ide a saját munkám,hogy lehessen dobálni rá a szart:
Omron relék,VTL optocsatolók,fémréteg ellenállások,Orange Drops,Wima és Silver Mica kondik,Alpha potik,szilikon vezetékelés,stb jellemzi,de ami a legfontosabb:
akármekkorák is a jelutak,higain erősítő létére zaja nem igazán van neki.
Azért azt Te is tudod, hogy ez nem egészen így működik...Én az arányokat azért szofisztikáltabban kezelném, bár tudom, hogy mindenki más, lehet, hogy neked épp ez tetszik benne, de sok olyen embert nem találsz akit ezzel meg tudsz győzni, az tuti. üdv pet
Hát, akkor most kéne elkezdeni design-olni, mert viszolnylag kevés embert nyugtat meg a káosz. De biztos jól szól, csak olyan nyugtalanító, ahogy az ember belenéz.
1992-ben építettem,azóta mod-oltam néha,kb.250 fellépésen volt,külföldön is,szóval utazott rendesen,de fellépésen csak 1-szer volt vele gond,akkor is a hangszóró égett le,a fellépés végén már csak zizegve szólt,lévén ez egy combo-nak a motorja.
NY.Á.K.-OS CSÁVÓK FIGYELJETEK: ez egy kétcsatornás,38 wattos,csöves egyenirányítós,erősítő ELKO csak a fűtéskőrben,és csatornaváltó relays tápjában van.
Hát...lehet....
De nem az enyémre értettem ezt,hanem csak úgy általánosságban.
Szólhat jól egy ronda cucc is,sőt jobban ,mint egy szép,de szar.Szép és szarra is van elég példa.
Mindenki a saját maga által használt technológiát preferálja,szerintem van mindegyikből számos példa szarra és jóra is,szépre is,rondára is,továbbra is azt mondom,hogy nem lehet egyik technológiát sem a másik fölé helyezni.
FélOFF: mikor lesz valami abból a doboz+sassziból? Nem is tudom,miért nem álltál még elő egy komplett fejjel...
Ha olyan jól nézne ki,mint az előfok lejjebb,akkor királyság lenne.
Hali!
A jack mute nyomogombos (planetwaves), aminek persze semmi ertelme az elofok bemenete elott.:) Inkabb a gitar vegen kellene, hogy legyen, de most igy alakult.
A csiga azert lett mert a kicsi fiam epp" ilyen lenyeket gyujtott a kertben,amikor azon filoztam, hogy milyen legyen a kinezet. :)
Ugyis a hangja a fontos! Az meg nagyon, de nagyon kivallo!
Egyszeruen nem ertem miert vesznek az emberek gyari cuccokat?! :)
Egyszer csinalok hangmintat is, csak vennem kell egy szgepet hozza.
Yeah ott a pont!
nekem csak a mobiltelefonom nyákos... szégyen nem szégyen, ez van :)
voltak nekem olyan orosz csőfoglalatok, amik alatt belül volt egy vékony bakelit henger, kör alakban forrpontokkal, gyakorlatilag egy egész előfokot oda lehetett pakolni, egyik láb így rögtön a csőfoglalatra ment
de már nem tudom mibe építettem be őket...
így az alkatrészek a cső hossztengelyével párhuzamosak voltak...
Az igazi ptp térhálós dolgok egyetlen hátránya, hogy ha benéz valami "szakember" a cuccba akkor azt mondja, hogy "óóhh anyám, mi ez a szarhalom itt?"
elvileg kevesebb forrasztással kivitelezhető a ptp,és egy-egy forrasztás fémes kötés,ami szintén 1-1 zajforrásnak tekinthető.A stúdiótechnikában a legmegbecsültebb csöves eszközök pl:Neumann.U-47 mikrofon,Carlec EQ,U.A. LA-2A kompresszor stb...stb egyik sem nyákos.Ráadásul a "60 közepén megjelent legendás CROWN tranzisztoros P.A. végfokok is sokáig forrlécesek voltak!!!!térhálósan helyezkedtek el az alkatrészek.Mellesleg 6100-ast is meg lehetne építeni ptp technikával,csak idő és pénz kérdése,leszámítva a MIDI-s csatornaváltó rendszerét.
Hát,nem győztél meg.
Szerintem nyákon lényegesen rövidebb jelutakat lehet kialakítani,mint forrlécen.De attól is függ,milyen NEM NYÁK technológiáról beszélünk.Egy turret boardon többet kell vezetékelni,egy PTP-n kevesebbet,stb.
A sok egymás mellett elhelyezett ellenállásos nyáktervek nekem sem tetszenek,meg nem is túl jók.Amikor így állnak,sok egymás mellett: IIIIIII
A hőzaj meg a megfelelő teljesítményű ellenállással is kompenzálható,de azért azt hozzátenném,hogy én úgy vettem észre,hogy a csövek sörétzaja (amivel viszont túl sok mindent nem tehet az ember...),előbb kezdi el zavarni a felhasználót,mint a hőből eredő zajok. Illetve az előbbi megléténél fel sem fog tűnni az utóbbi.
De úgysem fogunk előrébb jutni ebben a beszélgetésben,szerintem a nyák úgy van mindig lehúzva itt,hogy nem érdemli meg annyira.
Ami a lényeg,hogy a saját nyákterves higain cuccomban annyi a zaj,higy lecsavart gitár hangerő mellett full gain és master álláson mindenféle zaj nagyon minimális,az ex-gyári fejemben 10x annyi zaj volt.
A hangját meg meg kell hallgatni,de az szubjektív.Aki tudja,hogy nyákos,és eleve nyákellenes,az nyilván nem fogja azt mondani,hogy jó.Egy vakteszt kéne,meg hát nem tudni azt a tényt,hogy nyákos.
rövidebbek a jelutak!a rétegellenállások köszörültsége miatt tekercsként viselkednek,párhuzamosan elhelyezkedő ellenállások között káros induktív csatolás lép fel,Nyákon nem mindig tudod az anód munkaellenállásokat merőlegesen elheyezni a rácsellenállásoktól,térben ez könnyebben megoldható.a Nyák ezen kívül az ellenállások szellőzését is csökkenteni(hőzaj!) EZÉRT!
Gondolom az enyémre volt válasz,úgyhogy válaszolok én is.
Gondolom azért annak az elszenesedett nyáknak megvolt az oka,egy alulméretezett alkatrész,vagy akármi.Marshallnál már én is találkoztam ilyennel,egy alulméretezett Graetz-híd kapcsán.
A Mesa átszerelést forrlécre (és hogy jobb lett tőle),meg simán elhiszem,és egyben gratulálok hozzá!
De egy gyári erősítő,legyen akár Mesa az,nem túl jó példa.
Az átgondolt szerelés és huzalozás igaz lehet egy jól megcsinált nyákosra is,és akkor szintén nincs zaj.Részletezésben elhiszem,hogy a gyárinál jobb lett a forrléces,deee.....szóval szerintem a reészletezés alkatrészfüggő.Ha ugyanazok a kondik,ellenállások,meg egyéb komponensek (szóvalminden alkatrész ugyanaz!) vannak egy JÓL MEGCSINÁLT,NEM GYÁRI SOROZAT,egyoldalas nyákra épült nyákosban,és egy szintén jól megcsinált forrlécesben,akkor nem hiszem,hogy részletezőbb lenne egy forrléces. Ugyan mitől lenne részletezőbb???
Erre ha írsz nekem egy ésszerű,logikus választ,akkor el fogom ismerni,hogy igaz lehet,de egyelőre nem látom az okát,hogy ugyanzokkal a komponensekkel mitől is lenne részletezőbb a forrléces.
A hifi szakirodalom meg szeret azért túlzásokba esni,aki képes kiadni 300-400ezer forintot egy fél méter hangfalkábelért,az másra is mond érdekeseket.
A hifi cuccok (csövesek) szerintem akkor szólnak jól,ha minél kevesebb alkatrésszel van megoldva az erősítés,nincs EQ,meg egyéb flanc.Ha meg egyszerű a kapcsolás,akkor egyértelmű,hogy egyszerűbb,és jobb forrlécre (vagy inkább teljesen PTP-re) megcsinálni.
Persze nem akarok senkit meggyőzni a nyákról,meg én sem istenítem,egyszerűen nem érdemel annyi lehúzást,mint azt sokan teszik!Mert mindenki előtt csak a gyári nyákos cuccok minősége áll.
Pedig engem se a sorozatgyártás,se a profit nem érdekel.
a kisebb M/B-knál(.22 Caliber,Studio.22) találkoztam a következővel:kellemetlen percegő zajozás,amelynek az oka elszenesedet NYÁK volt,egy ilyen erősítőt át is építettem teljesen forrlécre,ill.p2p-re,a tulajdonos(Soltész,Gödöllő)szerint is ég és föld lett a különbség,zajban,részletezésben a nem NYÁK-os javára!Persze egy digitális cuccnál nincs létjogosultsága a légszerelésnek de egy Csöves cucc,legyen az gitárerősítő,vagy stúdióberendezés,vagy hifi SZEBBEN szól NYÁK nélküli technológiával,ha átgondolt a szerelés és a huzalozás.Ezt nem csak én mondom,hanem pl. a HiFI szakirodalom is már kb.30 éve.Persze időigényesebb,sorozatgyártásra kevésbé alkalmas technológia,de MEGÉRI!Próbáld ki!
Ha két oldalasra van tervezve a nyák,akkor tényleg lehetnek kapacitás gondok,de ha csak egy oldalas,és a megfelelő védőtávok meg vannak tartva a vezetőcsíkok között (és nincs mindenhol föld,amiből csak a vezetőcsíkok vannak kimarva 0.5-1mm távval,a"la ENGL ),akkor szerintem nem lehet különösebb gond a nyákkal.
Szerintem egy PTP-s cuccnál is előfordulhatnak szórt kapacitások pl ha sok más potenciálon lévő vezeték van egy kötegbe bilincselve pl.
Mindegyik technológiának megvan az előnye-hátránya,szerintem nem érdemes egyiket sem jobbnak kikiáltani.Meg nem is lehet igazán.
Ha egyszerű,egy csatornás fejet építenék,én se nyákkal csinálnám valószínüleg,de egy bonyolultabb fejet lényegesen egyszerűbb (és szerintem ha jól meg van tevezve/csinálva,akkor semmivel nem rosszabb) nyákkal.
A midis kapcsolást is elég nehéz lett volna nyák nélkül. Meg hülyén is mutatna a mikrokontroller egy forrlécen.
van benne egy kevés forrléc,de az csak az alkatrészek végpontjainál,de nem ez jellemző.A kereskedelemben (manapság) beszerezhető NYÁK nem igazán a nagyfeszhez lett kitalálva,emellett a szórt kapacitások sem elhanyagolhatóak a nyák-nál.
a high end phono előfokok egy része is légszerelésű,pedig egy MC pick-up mikrovoltos jelszinten dolgozik,másrész Te is hallottad a csöves combo-mat,amelynek szerined is állat gain-je volt,az is p2p szerelésű.
Miért lenne irgalmatlan zaja p2p kialakításnak?A csöves kismembrános (KM) NEUMANN mikrofonoknál még forrléc sincs az AC701 cső drótlábú,közvetlenül az R-ekhez és C-khez van forrasztva,damillal oldották meg a mechanikai stabilizálást.
jah, eza szinte teljes 2p2 kialakítás nem mindig szerencsés, tiszta cuccoknál elmegy, de higainre nem igazán, irgalmatlen zaja lenne szvsz:) az mega máiskl,hoyg bonyolultabb kapcsolást lehetetlen így kivitelezni, eg ytiszta csatiban meg az EQ n kívül van kb. 4-6 alkatrész :)
Nem nagy dolgo pedig a maratás.
És nálam pl a nyákon a vezetőcsíkok be vannak gazdagon ónozva,szóval olyan,mintha rendes vezetékek mennének ott,csak annyi a különbség,hogy jobban tudok kanyarogni,és ahol lehet,ott kisebb helyeken elférek,mintha rendes vezetékkel,vagy MCU-val dolgoznék.
Még így is elég sok a rendes madzag a cuccomban,gondold el,ha nem nyákos lenne!
Jó dolog a PTP,meg a turret/eyelet technológia,de több olyan van szerintem,ami nem túl szép,mint az,ami igen.
Pl ha jól emlékszem,a Matchless fejekben láttam olyat,ami nagyon nem tetszett,pl
ez se tetszik,hiába Matchless!Pedig maga az erősítő biztos jóféle.
Szerencsére nem vagyunk egyformák izlésileg.:)
Bár én nem is csak kimondottan "cserepezős metálban" gondolkodom (egyszer valaki ezzel a kifejezéssel illette a durva metált itt...).De arra is jó azért.
Bár őszintén megmondva nem is tudlak elképzelni úgy,hogy más cuccára,főleg egy gyárira azt mondjad,hogy jól szól.
Hát,én találtam a nyákban is kihívást. :)
Azt hiszem,elég jól sikerült a nyákrajz,még Mesáéknak is tetszene az elrendezése szerintem :P
Lényegében el van szeparálva a nyák egyik oldalára a kapcsolóáramkör,a másikra a jelút,a csövekre meg a potikra menő vezetékek nem a nyák közepétől indulnak,hanem a lehető legrövidebb vezetékkel,a nyák szélétől,meg ilyesmik.
A kapcsolóáramkör az lényegében saját agyszülemény,szerencsére bevált.
Én Recto-t akartam építeni,majd egyszer,ha esetleg megunom,lehet,hogy belenyúlok a kapcsolásba talán....
Na jó a Red treble EQ-n 680p helyett 500p kondi van.
Akkor most belemoddoltam?
csiga ? nem azén tötletem volt. a megrendelő dizájnolt, nagyon jól !
midnen lábkapcsolható:)
minek döntenéd el ? úgy mégnagyobb lenne a fegyverzetet terhelő nyomaték. ( és uyg enme mindegy ám az sem,hogy hoyg áll a fegyverzet , tehát hoyg forgatod a csövet döntéskor :)
A külső dizájn király!
A belső nem az én világom,ennyi.
Azt a srégen álló csövet én elfektetném teljesen,ha elfér...
Amúgy tényleg fasza!
A solo az lábkapcsolható is?