Hát,ha lehet állítani,akkor elképzelhető.
Mondom,nem vagyok otthon GT-8-ban.Én csak azt tudom,hogy az erősítők Loopjai igencsak nem gitárszintű jelet adnak.
Aztán hogy ez effektpedálokra is vonatkozik-e....
Az lesz, bár mondom, úgy emlékszem, hogy ma is először simán a Marshall előtt próbáltam a GT-8-at, nem a 4 kábeles biszbasszal... Na majd holnap jobban odafigyelek, hátha okosabb leszek.
A GT-8 loopja nem vonal szintű jelet nyomki szerintem.
Arra jó eredetileg, hogy pl torzítót, delayt, chorust, wah-t tudj pluszba belekötni a GT-8hoz.
Nah most ezeknek egy része szintén gitárszintű jelet vár.
Ehh,sajna nem igazán ismerem a Gétényócat.
De azért én megpróbálnám a helyedben először mindenféle kábelezés nélkül kapcsolni a GT-8-cal a Marcit,aztán utána lehet szaszerolni a kábelekkel. :))
Viszont ha jól emlékszem legelőször nem a 4 kábeles bekötést próbáltam, hanem csak simán a Marshall elé a GT-8-at, tehát itt még nem lehetett szó túl sok kábelről...
Nem, így nem lehet, mert a loop az igazából azért van, hogy egy külső effektet befűzzek még a GT-8ba, szóval ahogy én kötöttem, ott igazából arra jó a loop, hogy elválassza az előfok elé eső effekteket meg az erősítő loopjába eső effekteket.
Úgy lehetne, ha a return meg send helyett input meg output van GT-8nál.
Amúgy úgy nem lehet kábelezni,hogy:
gitár-->Marci-->Loop Send-->GT-8 return-->GT-8 send-->Marci Return-->hangfal?
Mert én így csinálnám,már ha van rá lehetőség.
Az én effektemen pl nincs loop,viszont beállítható loop módra (GNX-3)
Ki tudja nem-e kötöttél el valamit, és a gitárjelével akarsz csatornát váltani...
Amúgy nemtom, ez jut eszembe, nemtom mivel lehet még kísérletezni.
Télleg totál logikátlan lenne az, hogy a Marshallhoz valami spéci kapcsoló kell, hiszen csak egy csatornát kell váltani... Legtöbben ráadásul barkácsolják az ilyen lábkapcsolókat, vicces lenne, ha 30 centis nyák kéne hozzá...
Mellesleg ha a gyári lábkapcsi mindkét footswitch aljzatban működik jól,akkor szinte biztos,hogy sima nyit/zár rendszerű,amit mondtam.
Ha a gyári jól müxik a reverb likban akkor próbáld meg a GT-8-cal is a Reverb likat,hogy ott mit csinál,egyáltalán kapcsolja-e?
Kapcsolnia kellene!
Azt próbáld meg, hogy nem kötöd be a GT-8at, hanem csak kívülről kapcsolod az amp controllal az erősítőt.
Hátha itt lesz valami... De igazából elég érdekes jelenség...
Amúgy nem tudom elképzelni, hogy még valami legyen abban a lábkapcsolóban, annyira spártai. Van az erősítőn olyan lehetőség, hogy a reverb is lábbal kapcsolható legyen, de annak külön aljzata van, és ugyanolyan kapcsolóval kell vezérelni mint a csatornaváltást...
Én is arra gyanakszom,hogy a lábkapcsolóban lehet valami ficsör.
Bár nagyon logikátlan lenne.
Jah,még valami! A GT-8 földelt tápdugójú? Vagy csak sima földeletlen tápja van?
Mert ha onnan is van földelés,meg a Marshall saját földelése is megvan,akkor kialakulhat a lábkapcsoló vezetékének földelésén keresztül földhurok! Ami ugye a saját lábkapcsoló esetén nincs.
Nem.
A lényeg,hogy két ér legyen.
Sima hangszóró vagy akármilyen két eres vezeték megtenné,de az sem baj,ha ez árnyékolt gitárkábel.
Melegér+árnyékolás,ez a két ér ebben az esetben.
Megnézhetnéd a gyári lábkapcsiját belül.
Egy csavarhúzó és ennyi.
Ha csak simán egyetlen egy kapcsoló+vezetékek vannak benne,akkor sima nyit/összezár alapú lábkapcsoló.
Ha látsz benne egyéb elektronyos kütyümütyüket is,akkor gyorsan csavarozd össze! :DDD
A GT-8 simán csak nyit-zár ez tuti, ezt láttam most a manulban.
Akkor a Marshallban lesz a trükk. Add el a francba, Powerstatet biztos lehetne kapcsolni...
Ja amúgy persze, a rendes, egy gombos lábkapcsival semmi gond nincs, max. annyi, hogy amikor torz csatornára kapcsolok, akkor van egy pici pukkanás váltásnál.
És a Marci saját lábkapcsijával minden oké?
Azt használva nem zúg,ugye?
Ha így van,akkor szerintem elképzelhetó,hogy a Marci lábkapcsoló nem csak simán nyit/összezár alapú működésű.
Viszont a GT-8 meg gondolom simán egy relét kapcsol a csatornaváltó aljzatánál,ami nyit és összezár. A legtöb erősítőnél ilyen elven alapul a csatornák kapcsolása. A lábkapcsoló a kapcsolójelet a földre rakja,illetve elveszi onnan.
Nekem az ex fejemen alapból torzon volt a fej,akkor világított a led.Ha tisztára kapsoltam,akkor nem.
És nekem is simán a fejből kapta a lábkapcsoló+ a led a delejt. Sima mono csatlakozó volt rajta.
Azt nem tudod véletlenül,hogy a DSL lábkapcsolója simán csak összezár? Mert ha igen,akkor lehet,hogy valami kompatibilítás hiba lehet a GT-8 aljzatával.
Amúgy milyen jellegű a zaj?
Búgás,vagy inkább ilyen "sssssssss" szerű?
Ja, hát én kurvára nem értek ezekhez a dolgokhoz, majd beszélek haverommal, ő ért hozzá...
Amúgy alapvetően tiszta csatin van az erősítő, ha kapcsolok, akkor a torz csatira kapcsol és világít a led.
Csak az a baj, hogy akkor is búg, amikor nem kapcsolok át, vagyis mind a két csati búg, ha az Amp ctllel kapcsolom.
Persze, csak nem írtad le, mikor világít. Nem vagyok villanyban ász, de ha átkapcsoláskor világít, és a LED ellenállása nem konvergál a nullához, akkor nem szimpla rövidzárról van szó, míg elképzelhető, hogy a GT-8 szimplán rövidre zár. Ha van ellenállásmérőd, lemérhetnéd, hogy mennyi az ellenállás a lábkapcsoló kimenetén mindkét kapcsolóállásban. Nekem nincs ilyen kapcsolóm, így csak a GT-8-at tudnám kimérni.
Nem tudok olyan jól angolul, ez mit jelent?
Note that, dependig on the circuitry of the channel switching jack in the guitar amp used, the Amp Control function may not operate.
Hmm, na holnap megvizsgálom ezt a dolgot...
Köszi amúgy a tippeket... Azt meg hol tudom megnézni, hogy a GT-8-ba milyen kábel kell az Amp ctl aljzatba? A gépkönyv számomra nem egyértelmű.
Én inkább arra tippeltem, hogy a kábelek lehetnek a ludasok... Lehetséges lehet? De milyen kábellel próbálkozzak akkor?
Amúgy Marshall DSL50-es fejről van szó, hátha ez segít.
A proci hátulján sztereo dugót ábrázoló rajz van, a csúcstól indulva sorrendben: Szerintem a zajt okozhatja az is, hogy a mono dugó rövidre zárja a Ctl2-t és a Gnd-t. Én nem használom ezt a funkciót, így ez csak egy ötlet.
nemtudom a te erősítődön milyen a csatornaváltó, az enyémen csak földet kell adni és acsatornaváltás az erősítőn belül történik, akármilyen kábellel árnyékolás nélküli is megfelel mivel jel nem jön ki ezen. zaj nemtudom honnan jöhet rá de biztos jó az ampctl
Igen, ez a POD nagy előnye, az USB, nekem sokat segített. Meg a kezelése talán kicsit egyszerűbb mint a GT-8 kezelése. Viszont a GT-8-ban meg van loop, ez most nagyon hasznos nekem, hisz előfok előtt is használnék effekteket (pl. wah, esetleg valamit torzító), meg az erősítő loopjában is. Ezek azok a dolgok, amik nem hangfüggők a két gépnél, hanem szolgáltatások. Ki kell találni kinek mi a fontosabb, nekem most úgy néz ki, hogy a GT-8 megfelelőbb, mert főleg a próbateremben használnám. Az XT Live itthonra praktikusabb, szerintem.
No!
Ma csak másfél órácskát tudtam foglalkozni a próbateremben a GT-8 és a Marshall fej összeismerkedtetésével, de azért leírok pár dolgot, hátha érdekel valakit.
Tehát én nem nagyon akarom használni a GT-8 előfokait meg ládaszimulációit, hanem csak az effekteket, ezért mindenféle ilyen szimulációt kikapcsoltam a programoknál és bekötöttem azt a 4 kábeles beállítást: gitár->GT-8 input, aztán GT-8 loop send->erősítő input, aztán erősítő loop send->GT-8 loop return, és végül GT-8 output->erősítő loop return. Remélem jól írtam, mert még mindig jól át kell gondolnom ezt a bekötést, pedig eléggé logikus, ha végiggondolja az ember.
No szóval, ami egy kicsit zavaró az ilyen multiknál (XT Live-nál is, GT-8-nál is), túl sokmindent lehet állítani, így aztán kicsit el lehet veszni benne, főleg ez az output level és patch level állítás zavar egy kicsit, mert mindent külön lehet állítgatni, ami biztosan nagyon hasznos sokaknak, de nekem csak plusz beállítás, hiszen mindegyik patchet úgyis mindig ugyanazon a hangerőn használok.
Ja meg a kimenet szabályzó, hogy tulajdonképpen mire is kötöd rá a GT-8-at, van mindenféle beállítás, de én csak a fülemre hallgattam, nem néztem, hogy melyik felirat mit takar, és így végül is azt hiszem a "line"-on hagytam. Szóval először ezt állítgattam, és úgy csináltam, hogy bedugtam a GT-8-at, meghallgattam, aztán csak simán a gitárt dugtam be az erősítőbe GT-8 nélkül és úgy is meghallgattam, hiszen végül is kiinduló helyzetben az volt a cél, hogy ne legyen különbség a két hang között. Azt kell mondjam, hogy az én botfülem nem hallott különbséget.
Ja igen!!! Ami nagyon fontos az ilyen négy kábeles bekötésnél az az, hogy mindenféleképpen be legyen kapcsolva a GT-8-ban a loop funkció, különben az erősítő EQ-ja egyáltalán nem volt használható. Ehhez kellett egy kis idő, hogy rájöjjek, mert először csak furcsán tompa volt az egész... Szóval ilyen esetben, ha valaki ezt a 4 kábeles dolgot használná, az legyen az első, hogy bekapcsolja a loop funkciót és ott is 3 lehetőség van, és az én fülemnek a "mix" volt a legjobb.
No, ezek után már lehet állítgatni, hogy melyik patchre milyen effekteket akarok. Nagyon fasza az FX chain funkció, amiben tehát be lehet állítani, hogy milyen sorrendben legyenek az effektek. Ez esetben igazából az LP (vagyis loop) a vízválasztó. Ami előtte van, az a erősítő előfoka előtt van, ami meg az LP után van, az meg az erősítő loopjában.
Most csak pár effektet állítottam be, amik igazából a legfontosabbak számomra: kórus, delay, reverb. Ja, meg egy helyen beállítottam wahot is, azt az előfok elé, az előbbi hármat meg a loopba.
Szerintem ha egy kicsit megszokja az ember a GT-8 kezelését, akkor eléggé egyszerű már, csak hát mint írtam is feljebb... Nagyon-nagyon sok beállítás van, aminek egy részét nem is értem, hogy mire van, úgyhogy inkább nem is nyúlok hozzá...
No ezek voltak a pozitívumok...
VISZONT!!!
Szóval van egy olyan funkció is, hogy a GT-8-cal vezérelheted az erősítő csatornaváltását, ami kurvajó lenne, egyszerűen főnyeremény lenne, ha ez működne. Vagyis működik, csak valami hiba mégis van. Szóval nem tudom, hogy az ilyen lábkapcsolók esetében milyen kábeleket használnak, de én most az erősítő csatornaváltó aljzatát meg a GT-8 Amp ctrl aljzatát egy sima mono gitárkábellel kötöttem össze, és így zajos volt... Eléggé zajos. Először azt hittem a GT-8 ilyen zajos, de aztán rájöttem, hogy nem, hanem ez a csatornaváltó funkció. Na most nem tudom, hogy mi lehet a baj. Kipróbáltam több kábelt is (persze mind mono gitárkábel volt), de mindegyikkel ugyanaz volt a gond. Van valami ötlet, hogy mit próbáljak? Mert fontos lenne ez a dolog, nagyon is, hiszen akkor nem kellene +1 kapcsoló a csatornaváltáshoz. Ja, hozzáteszem a csatornákat váltotta, csak hát zajos volt, így meg nem lehet használni, mert még a GT-8 zajzára sincs rá hatással.
Örülnék ha valaki, aki csatornaváltásra is használja a kütyüt, mondana valami okosat ezügyben...
Na most hirtelen ennyi jutott az eszembe.
Felvételt készíteni, és patch-eket áttölteni. Emiatt vennem kellett egy MIDI portos hangkártyát. Még jó, hogy kábelem volt hozzá még régebbről, így az nem kellett. Viszont kellett forrasztanom két hosszabbítót. Az USB kényelmesebb. Bár ha lenne digitális (COAX) bemenetű hangkártyám, felvételre nagyszerű lenne, de sajnos nincs.
lehet, hogy a POD XT nincs akkora effekthalom mint a GT8, de nekem nagyon begyere a hangja. öszehasonlítani nem merném a mintaerősítővel, mert UGYSE lehet olyan. viszont jól szól és könnyű megszeretni.
pedig nekem "csak" XT Pro-m van, X-15 -tel....
magamfajta "hangszertulajdonosnak" (is) kiváló választás, mintahogy a GT-8 is az.
kinek a szarka, kinek a béna...
Amúgy egész jó hangok vannak benne,és nyílván azonnal összemértem az eredetiekkel is....
Hát lehet,hogy Marshall-t nagyon jól generál,de a Soldano SLO-100 és a Diezel Herbert eredetiben ütősebb,de ha nem hasonlítgatom,akkor viszont azt kell mondjam,hogy kiindulási alapnak istentelenül faszául szólnak,tehát mint sound rengeteg nagyon bejövős vann benne!