Igen, az egy akusztikus erősítőt modellez, szóval ha elektroakusztikus gitárt dugsz a PODba, akkor érdemes foglalkozni azzal... Persze elektromos gitárral is jól szól, csak hát mégsem akusztikus gitár modellező...
Szerintem nincs benne.
Viszont a Line6 Acoustic nevű előfoka jól használható single coillal. Ezzel elég jól lehet közelíteni az "acoustic simulator" effektet.
na ez az utóbbi 3 hozzászólás nekem nem egyértelmű...
akkor most van benne valamiféle "Acoustic Simulator" ami akusztikus gitárhangot csinál az elektromosomból, vagy nincs?
Nekem sikerült valami akkusztikus cuccot találnom, mert a modellpackok között van Line6 Acoustik modell. Wah is van a v3.0-ban van 5 darab és szerintem használhatóak!
Nah. Úgy néz ki hogy nem lesz sok pénzem a kisvasutazásra, ezért valami multit fogok nézni.
Jó lenne az XTL, de nincs benne Acoustic Simulator... Vagy be lehet lőni vele valamiféle Acoustic szerű hangot?
Milyen benne a Wah?
túrd bele magad kicsit jobban a live-ba. jóóóóval értelmesebb és jobb hájgén van benne. ha gonolod ugorj fel hozzám és tartok neked egy átfogóó mély editáló szakkört.. :)) (lesz sör is)
Én most cseréltem a GT8-at POD xt Live-ra,és bár nem rossz a Live de első próbálkozásra (bár való igaz,hogy "kicsit" komplikáltabb a GT-8) a Boss bejövősebb.A Line6-nak viszont a supportja összehasonlíthatatlanul jobb a Boss-tól.
Azért lehet visszacserélem egy GT-8-ra,még gondolkozom.......
Gt-8 ? ..a fél életem rámegy annyit buzerálom... pajtinak van egy Korg Ax1000-se, vagy ilyesmi, és közel sem tudok hasonló dögös űbermetál saundot kicsikarni. ESP gittyó, Line6 fej+láda / Marshall kombó . eddig. Egyszerűen nem jön a dögös húzós metál hangzás. ez k*rva idegesítő már..
Köszönöm a kimerítő hozzászólást (a másik topic-ból is). Valami hasonló dolog játszódik le bennem is.
Nekem egy régi KORG AX300G effektem van, amiben nagyon szeretem a különböző beállítások
elmenthetőségét, az effektek minőségét, stb.
(bár a torzítók kicsit "régiesen" szólnak (de azért használhatóak), no meg nincs benne
Acoustic Simulator)
Nekem az ideális setup ez lenne:
Acoustic Simulator, Wah, Overdrive, Dist., Chorus, Delay, Reverb
ebből pedálként BOSS AC-2 és egy Dunlop JH-1 Wah már megvan.
Az effektekre egyenlőre a korgot használom. De így annyi pedálra kell lépkednem 1 váltás miatt,
hogy Májkül Flettyli kutyaf*sza... Ezért mindenképpen lecserélném a KORG-ot és/vagy a pedálokat.
GT-8 felé húzna a szívem, az Acoustic Simulator (!) és az effektek miatt, de drága (egyenlőre),
ezért maradna a GT-6.
Én pont XTL-t használok, igaz fel van töltve mind3 kiegészítő csomaggal. Úgy már elég sok effekt van benne pl. harmonizer is !
Ami nekem szubjektív tetszik a Line6-ben, az hogy sokkal jobb a supportjuk. tehát folyamatosan lehet fejleszteni letöltésekkel! Ez a BOSS-nál nagyon nem így van.
illetve sztem az XTLivenak sem bonyolult a programozása, bár a GT-6 után nekem is furi volt. De meg lehet szokni.
Az USB-s megfejtés viszont világbajnok cucc
Az általad leírt lefagyást én nem tapasztaltam. Lehet, hogy egyedi jelenségről van szó.
GT-8 tapasztaltom nincs, de GT-5 és PodXT Live összehasonlítást tudok adni.
Programozás:
-----------
A Gt-5 sokkal felhasználóbarátabbnak tűnik, könnyebb programozni, a user interfésze kényelmesebb. A PodXTL-t gyakorlatilag csak a PC-s szoftveréver állítgatom, mert a kis gombokat nyomogatni kényelmetlen nekem.
Kiérződik belőle a japán/amerikai felfogásban lévő különbség. A Boss felhasználói kézikönyve szinte tökéletes, a Line6-é gagyi.
*Nyertes: GT-5
Effektek:
--------
GT-5-ben sokkal több effekt van, mint a PodXTL-ben. Ami különösen hiányzik számomra a Pod-ból, az pl. a feedbacker, harmonizer, acoustic simulator. Óriási előnye a GT-nek, hogy az effekt lánc tetszőlegesen variálható (a pedálokat tetszőleges sorrendben kötheted egymáshoz), míg a Pod-ban szinte teljesen fix.
Szubjektív érzésem, hogy a Boss effektjei jobb minőségűek, mint a Pod-é.
*Nyertes: GT-5
Erősítő szimuláció:
------------------
Természetesen esélyem sem volt, hogy meghallgassam élőben a modellezett erősítőket, de a két effektet összehasonlítva a véleményem at, hogy mindkettő jó hangokat állít elő. Számomra a dinamika megfelelő, a gitár hangerő potméterével jól tudok játszani a torzítással.
*Nyertes: Döntetlen
Hangfalszimuláció:
-----------------
A Boss és Line6 filozófiája teljesen eltér egymástól, amikor a hangfalat szimulálják (ezt én is csak olvastam valahol, lehet, hogy baromság).
A Boss a hangfal közvetlen közelében szimulálja a hangot, míg a Line6 bizonyos távolságra, ezért a hangzás jelentősen eltér (ez már tapasztalati kijelentés).
Számomra a Line6 modellezése jobbnak tűnik, de nem ég és föld a differencia.
Ami előny a Boss-ban, hogy a mikrofon/direkt jel keverékét százalékosan lehet állítani, amí nem vonalból való játék esetén nagyon rugalmas beállítási lehetőségeket kínál.
Line6 előnye, hogy 4 db mikrofont szimulál.
*Nyertes: PodXTL
Egyéb szempontok:
----------------
A Gt-5-ben van két szuper feature. Az egyik az, hogy globálisan lehet állítani a reverb nagyságát. Ha próbán/koncerten kiderülne, hogy túl sok reverbet tettél a patch-ekre, akkor egy globális menüben le lehet venni arányosan az összes patch-ben lévő reverbet (és ugyanígy növelni is lehet, ha kevésnek bizonyul).
Felvételnél pl. egy mozdulattal nullára lehet venni a reverbeket, így tudunk szárazon felvenni. A Line6-ben erre nincs lehetőség.
A másik klassz Gt-5 feature, hogy beállíthatjuk, hogy minden programon legyen hangfalszimuláció, vagy egyiken sem (függetlenül attól, hogy magában a patch-ban be van-e kapcsolva). Harmadik opció természetesen, hogy a patch alapján vagy van, vagy nincs. Ez akkor hasznos, ha kis helyen kell játszani, ahol nincs lehetőség alapot használni, és nem akarjuk átprogramozni mindegyik patch-et. Ekkor egy mozdulattal bekapcsolhatjuk a hangfalszimulációt mindegyikhez.
Mindkét készülékhez van PC-s program, a Line6 USB-n keresztül hajtja meg az effektet, a Boss pedig MIDI kábelen. Mivel a PodXTL sokkal újabb készülék, a PC-s programja szebb, csicsásabb (ez azonban a hangzásban nem játszik szerepet, szóval engem hidegen hagy).
Nagyon jó feature a PodXTL-ben, hogy lehet USB-n keresztül direktben felvenni PC-re, tehát nincs ujradigitalizálásból adódó hiba. Gyakorlatilag egy USB-s hangkártyaként lehet felfogni, amivel nekem megspórólt legalább 50e forintot.
*Nyertes: Hajszállal a PodXTL nyer (az USB-s felvételi lehetőség miatt)
Megbízhatóság:
-------------
A GT-5 effektet hat éven keresztül használtam, majdnem minden hétvégén 10-12 órát (vendéglátó). Soha semmi problémám nem volt vele.
A PodXTL fél év alatt már párszor lefagyott, de ki/bekapcsoláskor megjavult. Sajnos minél bonyolultabb egy készülék, annál nagyobb a meghibásodás lehetősége.
Fizikailag mindkettő egy monstrum, masszív fémvázzal ellátott készülék, ha nem folyadékról van szó, akkor jól bírják a fizikai beavatkozást.
*Nyertes: GT-5 (a hosszútávú hibamentes használat miatt, valamint a PodXTL lefagyás miatt)
Érdekes, hogy az Opeth együttes tagjai GT-5 és GT-3 pedálokat használnak évek óta Laney csöves erősítőkkel.
A Line6 effektjei is egyre elterjedtebbek.
Szerintem a két márka közti kérdésben nincs fekete/fehér, bármelyiket választod is, jól jársz.
A gitárról tudsz írni nekem pár dolgot? Mert én és a haverom is ezen a szérián gondolkod(t)unk.
Mennyire vagy megelégedve vele, a PU-k milyen karakterűek, stb. ?
Alá tudom támasztani, hogy a POD XT-ben jobb az erősítőszimuláció... kevésbé hallatszik rajta a digitális jelleg, természetesebben szól. Az effektek meg talán jobbak a GT-ben. bár a több effekt nem tudom mennyire igaz... ha letöltöd az effekt csomgokat a Live-hoz, akkor elég sok lesz benne.
Amúgy meg rodnas kollégának igaza van, ha szembe jön valami alkalmi vétel, vedd!
mindkettő jó, a GT-8 nagyobb tudású, több és jobb effekteteket tud. a POD meg számítógépes használatra sokkal jobb (ASIO hangkártya is), meg Variax gitárt is tud fogadni.
Az erősítőszimuláció szerintem tán jobb a POD-ba, de ez egy szubjektív dolog. Igaz csak akkor, ha megveszed rá a Metal Shop csomagot...
Megnézed és amelyik szimpatikusabb, illetve amelyikből szembe jön veled egy alkalmi vétel azt vedd...;)
Üdv!
Ha valaki próbált már Boss GT-8 és POD XT LIVE-ot megoszthatná a tapasztalait! Az is érdekelne milyen erősítővel érdemes kombinálni! Angolszász rockzenéhez kellene, sok különleges effekt és jó torzítók! Amúgy GIBSON EPIPHONE LP CUSTOM gityóm van!!!
Vágom,emailezésben vagyok a Gáborral,hogy mi legyen,csak még a bandán belül sem igazán tisztázódott,h mi a helyzet ezzel...de holnap próbán végre össze tudunk ülni az arcokkal megdumálni a hogysmintet,mert eddig nem tudtuk összeegyeztetni.Tudsz msn most?
De ennek utána kell nézni,hogy lehetséges-e,mert csak hasból mondtam egy ötletet.Ha sehogy sem lábkapcsolhatók a cuccon a különféle beállítások,akkor a midi interfész is kidobott pénz.
Esetleg midi interfész lehet megoldás...mint pl. ENGL-ék is csinálják.Cuccoknak sztereó jackes switchei vannak,és egy midi interfész jegyzi meg,hogy mikor melyik kapcsoló játszik.
Basszus, azt nem értem, hogy a gyártók szerint több beállítást is megjegyez egy rekkes EQ... de vezérelni hogy a f@szba kéne???? mert mindenhol csak sima I/O-k vannak (jack, esetleg XLR)
Ezt nemtom,meg kell nézni,hogy milyen paraméterekbe lehet belenyúlni.Ekuzásra egyébként az eddigi legjobb cucc,amivel dolgom volt,az az első szériás Rocktron Chameleon,amiben pre és post eq is volt,nagyon jól lehetett hangolni.Csak azzal az a baj,hogy előfok,és nem lehet csak az EQ részét hasnyálni.
Most jutott eszembe az ötlet, meg fogom nézni az általad ajánlott bestsellert jól.
Mondjuk egy Pod Pro/EQ/G-Majort szeretnék vezérelni jól.... mókás lesz összehozni
Sztem simán megoldható.Kipróbálás kérdése.Ha a rekkes cumókon van midi thru,akkor sztem sima ügy,azt kéne kideríteni (user"s manual c. bestseller figyelembe ajánl jól ),hogy műxik-e midivezérlőként a POD.Ja,meg azt kell a kütyükön megoldani,hogy mappelhetők legyenek,mint az én régi Rocktron előfokom,tehát hogy a cuccon meg tudd határozni,hogy hanyas program melyik preset.
Azért tetszene, mert, ha összejön a rekk-torony, azt nem szivesen ciplném próbára... inkább a próbateremben legyen. De akkor meg otthon nem hallanám magam...
Ha a multival lehet vezérelni rekket akkor minkét problémára ez a gyógyír
de ha mondjuk kikapcsolod a gt8 preamp részét, és mondjuk az effekteket meg a distortion pedálokat használod belőle, akkor elé is kötheted. sőt, legokosabb a 4 kábeles bekötés, mert akkor használhatod a fej előfokát, és rakhatsz effekteket az előfok elé (wah, ds, OD), meg után, a loopba is (delay . . .)
szóvalén inkább gt8 párti vagyok, és nekem is az van, és enm is akarom eladni :D
ha egyszerűségre vágysz és nem akarsz bosszankodni az állítgatás miatt akkor POD, ha komplexebb beállítások, effekt LOOP és minőségibb effektek akkor GT-8.
Sztem ha lesz egy csöves fejed,akkor érdemes annak a torz csatiját használni,a GT8-at pedig loopba kötni,és csak az effektszekciót használni belőle.Ha a Valvekingnek hasnyálható a torz hangja,akkor mindenképp a GT8-at javaslom,mert annak az effektjei jobb minőségűek,mint a POD-ban lévők.Viszont ha mindenképp a torzítást is multiból akarod csinálni,akkor inkább POD.Én mondjuk tuti nem kötnék a csöves fej elé semmit,ha jól szól,effekteket a loopba,oszt" metál.
Nos nekem is ez a nagy dilemmám Boss Gt-8 (120e.HUF) vagy Pod XT live (130e. HUF) ill. a Digitech GNX-3 (125e. HUF)!? Kipróbáltam már a Boss-t is és a Line6-et is , igaz a Gt8-at stúdióban felvételnél keverőbe kötve, a Pod pedig csak fejhallgatón keresztül! Mindkettőnek vannak meggyőző tulajdonságai! Nekem egy Ibanez S270 gityóm van (humbucker hangszedő) és a közeljövőben érkezik a Peavey Valvking 100-as full csöves feje és hozzá egy szintén valveking 4x12" láda! Rockosabb muzsikához kell, tehát jó kis riffelős torzítás és valami jó erős szóló hangzás, de sok tiszta csatira is szükségem lenne ill. egy két jó egyedibbb effektre is amik szintén a tisztát bolondítják!?
Sokat kell vele tökölni,és még így sem teljesen az jön vissza,amit hallani szeretnék,de legalább már vmilyen szinten hallgatható a dolog.Az a fura,hogy rendes monitor hiányában hifin hallgatok le,és felvételről tök másképp szól a szand,mintha csak simán játszom,és mindezt ugyanazon a cuccon produkálja.Belőttem a szandot,tetszett,felvettem,és durván vágni kellett a közepeit.
Preamp:
T-Amp Crunch
Gain:110
Bass:60
Middle:60
Treble:75
Presence:90
Level:70
Gain SW:High
SP Type:8x12"
Mic Type:CND87
Mic Dis.:On Mic
Mic Pos.:5
Mic Level:100
Reverb:Hall 2
Rev time:2.0s
Pre delay:2ms
Density:10
Level:8
EQ:
Low +2
Lo-Mid:+4 (500 Hz)
Ritmus 2:
Preamp:5150 Drive
Gain:20
Bass:45
Middle:60
Treble:100
Presence:80
Level:70
Gain SW:High
SP Type:8x12"
Mic Type:CND87
Mic Dis.:On Mic
Mic Pos.:5
Mic Level:100
EQ:
Low:+2
Lo-Mid:+5
High:+2
Reverb ugyanaz,mint a fentinél.
Utólag még kicsit EQ-ztam rajta a ProToolsban Focusrite D2 EQ-val.
hát én még nem láttam olyan presetet, ami jobban tetszett volna, mint a sajátom. általában hótgagyik. de ha nem is hótgagyi, a csóka a saját ízlésének, saját játékához lövi be. mennyi az esélye, hogy pont jó az nekem is, az én gitáromhoz, stb.??
Ezt bllo írta: igen, a NAMM-on már bemutatták, nemsokára a boltokba érkezik. szerintem ha csak az árat nézzük, az XT Live bárkinél esélyesebb lesz, mint egy GT-8. gt-8 hangjáról semmit nem tudok, de ha olyan műanyagosfylingje lesz mint bosséknak általában... hát...
Ezt bllo írta: na, Barna most aztán meglepted az átlagembert (:D) nem számítottam volna rá, hogy ebben az árkategóriában állítják rajtvonalhoz...
szóval a "műanyagosfylingje" kérdés. igazából én eddig a vasútpedáljaival, ME-50es és GT6os multieffektjeivel taálkoztam a bossnak. a vasútpedálok közül a torzulók voltak azok, melyeknek hangja nekem nagyon mesterséges volt, igaz ez jó erősítőre kötve javult, de a jelleg nagyon benne volt. az effektpedálokhoz még nem volt szerencsém, legalábbis kipróbálni, de biztos sok zenében hallahattam már őket (:D) Multieffektek: na, itt már árnyaltabb a helyzet, az ME-50 az én emlékeim szerint a totál digitális hangzás kategóriában indul, a GT-6 esetében már sokat javult a helyzet, ám ennek hosszabb kipróbálására még nem nyílt lehetőségem.
egyébként az előző hozzászólásom végéről lefelejtettem, hogy
"bllo szubjetktív és különbejáratú véleménye"
(:D)
de egyszer biztos kipróbálom az új boss-t, hátha ez most engem is letaglóz majd (:D)
Ezt gaben írta: ME széria müanyagos... oks... gt talán nem jött be.. nekem sem.. oks... Dehogy a kis single pedáloknak a hangja müanyagos lenne! Bllo! Na ne keltsed már itten a feszültséget brádá!
Ezt bluevoodoo írta: gt-6 sztem korrekt,de torzításra nem azt kell használni...én sokáig előfokként kötöttem a crate cuccom végfokára,de a szandnak asszem mostantól igazságot szolgáltat az engl 620-as :D
ez a 125ezer huf pedig nagyon duuuurva!!!én anno újonnan vettem az enyémet két és fél éve 135-ért(kedvezménnyel,mert hangszerboltot vezet az unokatesóm),akkor 144 volt a listaára,de ha jól emlékszem,akkor vmi 160 körül indult...
Ezt bllo írta: hát gaben, én csak arra mondtam amit próbáltam. DS-1, SD-1, DS-2, MT-2 ezek nekem műanyagnak tűntek. de a jelleg mindenképp ott volt bennük. namost ez lehet aannak a folyománya is, hogy akkor még nem volt annyi viszonyítási alapom. majd akkor ha lesz rá lehetőségem, akkor jól elkérem a haver DS-1 ét aztán jól összefigyelem. habár sztem egy ProCo RATtel összehasonlíytva ég és föld lesz, dehát mostmár kíváncsi leszek. meg amúgy vegyük hozzá, hogy lehet, hogy egy jó erőlködőn mexólalnak azok, de az ecceri csóringer fulltranyós nem annyira (:D) naszóval, midnenkitől elnézést kérek, akinek jelentősen beleléptem a lelkivilágába.
Ezt Szabi írta: a ds1 -ről azt hittem én is hogy szar ,de a hangszin potin áll vagy bukik leginkább a beállítása ,csöves cuccon nagyon király hangokat is tud ,meglepett engem is amikor kipróbáltam teljesen jó !!kb. negyedre rakva a tone!!!vagy az alá.. a dist és a hangerő izlés szerint
Ezt Barna írta: Szerintem semmi baj azzal bllo, hogy elmondtad a véleményed. Pont azért kérdeztem, mert én sem szeretem a BOSS kispedál torzítókat igazán. De multieffekt ügyben én mindig BOSS párti voltam. Mindet használtam az elmúlt 10 évből és a GT8 -most már tapasztalatból mondom- felülmúlja mindet! S nam erénye a sokkal élethűbb torzítás, jobban mondva az új erősítő modellek. Nagyon komoly, pedig én régebben nem hittem ezekben a digitális csodákban.
És az ára 125 000 Ft. Nem értem, hogy miért csak ennyi, de ez van. Ajánlom mindenkinek!
Ezt bllo írta: hmmm. kíváncsi leszek erre a GT-8ra mostmár igazán (:D) Pesten belül merre található a hangmester bolt, úgy viszonyításképpen (eccerű vidéki gyereknek a Nyugatihoz, a Keletihez, vagy a Deák térhez, vagy vmi ilyenhez lődd be pls (:D) )
Ezt kirk írta: Szerintem a pod felháborítóan digitális. Nagyot csalódtam benne és ez nem csak peccs kérdése. Mondjuk szépen villog.:) Nekem életközelibb a Boss. Simán inkább GT8! Szerintem:)
Ezt Szacsa nl írta: Jóhogy BOSS!!! Konkrétan POD XT Live-t nem próbáltam, de jáccottam Spider I, II-n, Vetta-n, Flextone-on, de össze sem lehet hasonlítani... Gt-6 a kombóm végfokára kötve... Tökéletes. Tutti. Olyan Fender hangok, hujjujj, hibátlan. POD műanyag, egyetértek.
Ezt Szacsa nl írta: Azért nem zavar, mert kb. 3 hete van meg, a gitárom meg 1 hete. Szóval még nagyon friss az élmény... Sztem van még ott tekergetnivaló bőven.
Ezt Szacsa nl írta: Barna! Méretben ugyanakkora a GT-8, mint a GT-6? Azér kérdezem, ha esetleg véletlenül eccer cserélnék, jó-e a GT-6 tokja a Gt-8-nak. Nagyon tuttkó kis táskám van, nem adnám el.
Ezt bluevoodoo írta: Jaja.Én már majdnem két éve használom,és eleinte nagyon elvarázsolt a brutálisan sok beállítás lehetőség,tényleg mindenbe bele tudsz nyúlni.De egy idő után elkezdett zavarni,hogy (bár a pályatársakhoz képest még mindig kisebb mértékben) ott van az a kis digitális íz.Ráadásul ha hangkártyára kötöm vonalba,és fel akarok venni vele,akkor tompításnál megjelenik a brumm a mély húroknál,és ez nagyon zavaró.Ha meg leveszem a mélyet (majdnem teljesen le kellett!),iszonyat vékony lesz a hangzás.
Ezt bllo írta: nekem POD XT-m volt, és nagyon meg voltam elégedve a hangjával, sokkal kevésbé véltem benne felfedezni a műanyagjelleget, de megtanultam, hogyha valkinél nem LÉTKÖVETELMÉNY a sok hangzás, akkor csöves cucc kell max, effektpedálokkal meg torzulópedálokkal.