Van sok ilyen, bár ez inkább régen volt nagy szám. In-line kavarópultok, kábelhegyek, szalagos magnó. Ma már nem szokás ilyen feladatra analóg pultot használni. Sokkal hatékonyabb egy digit pult, vagy egy motorfaderes kontroller daw-re kötve. Példát majd angel.
Jó jó persze. De attól még nem feltétlenül rossz, nemde? Gitárok mondjuk többnyire igen, az én tapasztalataim alapján. De ez egy keverőre mennyire lehet igaz? Egyébként tényleg tisztára Behringer. Kicsit utánna nézek majd.
Most találkoztam vele először. Csak azt írtam, hogy csodálkoznék, ha lényegesen jobb lenne, mint a behringerek. Túl olcsó ahhoz képest, amit nyújt. Ki kellene próbálni, mérni, hogy kiderüljön mi a bibi.
Nekem alapból gyanús, hogy a honlap felépítésétől kezdve a termékdizájnon át a manual tördeléséig minden olyan "beringer-fíling". Vagy őket másolta le a beringer, vagy ez egy leányvállalat. Olcsó gitároknál fordul elő, hogy egy kínai gyár ontja magából a cumót, amit csak fel kell cimkézni. OEM gitár, ha úgy tetszik.
"általában azt csinálják, hogy olyan analóg pultot vesznek, ahol állítható hogy az inzertet honnan vegye le, így még a fader is beleszólhat simán, ezután simán sávonként az interfészbe megy a jel, így a keverő is dzsalik meg az számgép is jól. " -ez:D
Akkor már inkább az Alesis-t választanám szerintem. A Phonic-ot csak azért mutattam, mert azon 16 sáv van. Szerintem annyi pénzünk nem lesz rá, hogy azt vegyük meg. Marad az Alesis.
Akkor a 16 ennek a kétszerese. Meglepne, ha ez a phonic sokkal jobban muzsikálna, mint egy beringer. Mellesleg egy az egyben az a dizájn. De mondjuk a nyolc mikrofonos verzió elég olcsó a fícsörökhoz képest. Innentől Ti tudjátok, belevágtok-e.
Amig nincs, addig nem tudsz mit megtanulni rajta használni. A keverők meg többnyire ugyanazzal a funkciókkal vannak ellátva, ugyhogy nagy meglepetés nem érhet.
Inkább szoftverekkel kell jobban barátkoznom. De már dolgozom az ügyön. :)
Látod pont ezért lenne jó nekünk. Mert így tudnánk saját magunkat hangosítani is, és még rögzíteni is. Tanulgásos visszahallgatni egy koncertet.
A minőség pedig nem a fő célunk. Csak azt szeretnénk, hogy hallgatható minőségben visszakapjuk magunkat. Nem lemezfelvételt-re készülünk. :)
Először azért szerintem azt gondold végig, hogy mit, hogyan akarnátok felvenni, az hány csatornát jelentene összesen, és a csatornákból mennyi mikrofonelőfok szükséges.
Jók ezek, de nem feltétlen felvételre. Arra plö, hogy megkeversz egy kissebb bandát koncira és közben rögzítesz, amit késöbb lehet pofozgatni valamiféle koncertfelvétellé. De akkor már tényleg egy rendes konverterekkel megáldott digit pult, használan persze. (Ekkor sem árt egy pár millás miksigyüjtemény, ha a minőség is szempont.)
Ha a felvétel a lényeg, akkor a teremmel kezdődik minden. Ha az felejtős, akkor minden (közel)mikrofonozási akció halvaszületett. Itt aztán átcsaphat a dolog digitális zenélésbe (effektprocik vonalból, dobtriggelés), amihez totál fölösleges keverőpultba küldeni jeleket.
Remélem érthető, amit leírtam. Adott feladatra, adott céleszköz javallott. A digitális pultokkal (jó drágán) szinte minden megoldható egész jó minőségben, de mindenre van jobb is.
Persze tisztában vagyok vele, én sem örülnék a stúdiósok helyében. De tudod, nem csak egyszer szeretnénk majd felvenni a zenénket, és hosszútávon jobban megérné. Meg természetesen érdekel is (spec. engem) ez a dolog.
FW kimenetes keverő van pedig. Az Alesis MultiMix-eket nézegettem a minap, pont ilyen célra. Nem ismered ezeket? Itt egy írás róla, szerintem csábítóan hangzik:
általában azt csinálják, hogy olyan analóg pultot vesznek, ahol állítható hogy az inzertet honnan vegye le, így még a fader is beleszólhat simán, ezután simán sávonként az interfészbe megy a jel, így a keverő is dzsalik meg az számgép is jól.
sztereo/group jelet úgy érdemes venni, ha olyan a pultod, hogy az előfokainak szebb hangja van mint az interfészednek. így ott élesben megkeverni, rikordálni, ott helyben meg lehet mutatni a kuncsaftnak hogy tetszik-ée neki, és csak masterelni kell. ami plusz hibaforrás lehet, az a lehallgatórendszer és a társai, de még ez is kiküszöbölhető.
digit keverőnél olyant érdemes, hogy adaton keresztül küldi a szaftot(WC!), azt már csak vissza kell alakítani, és ott a sok sáv. Master kimenet helyett meg ott a spdif, az igaz hogy digitális, de jó szar minőségű cuccoknál talán ott a legkisebb a veszteség.. szerintem.
harddiszknél az a szitu, hogy felveszed a sok sávot, és utána azt masterre is tudod küldeni, meg sávonként vissza is. ez gyorsmegoldás, én azért nem szeretem, mert a HDrecordernek elég korlátozott szolgáltatásai vannak, via FX, monitorozás, stb.
szerintem a stúdiósok ennek azért nem örülnek, mert az amatőr megveszi a jó drága cuccot, és csinál egy szar felvételt, a töredékéért meg lehet hogy fel tudná venni jó minőségben az egészet.
másrészt nem láttam még FW kimenetes keverőt:) usb-set anál inkább.
harmadrészt nem ajánlott több hangszert egyszerre felvenni, sztereo csatornán pláne nem, hacsak nem vérprofik vagytok, úgy nem lehet belenyúlni a cuccba utólag. ha mégis ez izgat, akkor egy keverőpult és egy HDrecorder a barátotok, bár általában a második az ha jó, akkor kúrvadrága és egyben keverőként is dolgozik, így megúsztad a keverőt.
javasolt egy legalább 4 bemenetes hangkártya, meg egy erősebb gép, így a dob(BD+Snare+2×OH) simán trackingelhető, utólag módosítható. amin még érdemes gondolkozni ám, az a mikrofon. nagyon nem mindegy hogy milyen mikó, milyen karakterisztikával, milyen magasan, milyen irányban, stbstb.
a dolog úgy működik, hogy mikó, előfok, interfész, digizni és számgép, így minden megoldható, utána real-time bedzsalatni a többi hangszeret, és rikordálni.
ha kérdésed van, ne kímélj, mindenki fog tudni mondani sok okosságot, tessék mazsolázni közüle, mindenki egy kicsit másképp lát mindent, érdemes minden nézőpontot megstírölni!
Home studio kialakitásán dolgozunk, és kis segitség kéne, a dobfelvételben. Elég egy analóg keverő ami hangkártyán át bemegy gépbe és studioprogrammal felvesszük?Igen tudom ilyenkor utólag nemtudok állitgatni a különböző sávok erősségén. Tehát elég ez vagy inkább digit keverőben vagy hard disk recorderben gondolkozzak.(a HD recorder esetében lehetséges az utólagos állitgatása a sávoknak miután gépre átraktuk az anyagot?) köszi előre is
LEhet,hogy akkor már jobban megérné egy használt harddisk recorder motyót beszereznetek,vagy valami hasonlót.
Elég ha 4 sávot tud egyszerre felvenni.Ilyet már viszonylag jó áron be lehet használtan szerezni.
Valami ilyesmire gondolok.
Ha már soksáv, akkor laptop+interfész. Utóbbi fw csatolós.
Az analóg keverőkre rakott a/d csak két csatornát digiz be. Ha minden sávot külön elküldene a gépre, akkor digitális keverő lenne a neve, ami nem olcsó még ma sem.
Zenekarommal tervezzük, hogy magunk készítjuk el felvételeinket. E célra szeretnénk megfelelő eszközöket vásárolni. Szeretnénk egy olyan rendszert kialakítani amivel akár mind a három hangszert egyszerre tudnánk rögzíteni. (Dob, Gitár, Basszusgitár)
Láttam az interneten, hogy léteznek olyan keverők amiknek USB, FireWire kimenetük van. Az egyik manual-ját elolvasva láttam viszont, hogy az az USB-n keresztül csak stereo jelet küld az egészről. Külön-külön nem tudja kezelni a sávokat. El tudnátok magyarázni, hogy működik ez? Létezik-e olyan is ami az én elképzelésemmel megegyezik? Ha igen milyet javasoltok? Miylen más alternatívák vannak?
ha nem használsz panorámát vagy stereo effeketek, akkor úgyis mono a kimenő jel, egro mind1, hogy melyik oldalt hangosítod ki, mono marad akkor is, ha 2 hangfalon szól egyszerre (ugyanaz)
Ki kell vezérelni az előfokot (is), ameddig lehet. Meg rakj rá jó sok kompresszort az fxben. Az tök nyóc, hogy melyik kimenetet kötöd a végfokra. Végülis meg lehet, hogy a monitorozás kevés, bár erről nem írtál sokat.
Sziasztok! Most avanzsálódtam énekessé a zenekaromban, úgyhogy kezdő vagyok a témában.Van egy behringer xenyx1204fx keverőm. Utána van kötve egy végfok,de sztem kicsi lehet a jel, mert nem szól eléggé. Kérdés: melyik outputot használjam? main out, vagy az alt kimenetek. a main akkor mono, ha csak a baloldalit küldöm tovább? köszi
Sziasztok! Még viszonylag kezdő vagyok és a véleményetekre lenne szükségem! Szerintetek mennyire beteg ötlet, hogy az otthon felvett dobfelvételnél a dobtestes sávokat úgy eq-zzam, hogy paz analizeren keresztül a "gyári" Russ Garfield-es hangszínekhez igazítsam?
A felvétel egy felvételhez alkalmas akusztikájú teremben történt Audix szettel, Soundcraft spirit keverő előfokain egy Emu 1820m-es hangkártyával 96khz/24 biten Cubase 4-essel. A dobos eléggé profi, hangolásilag és játékilag is. Kompresszoraim még nincsenek, az effekteket csak a számgép csinálja. Ha bármi tanácsotok lenne, amire érdemes kipróbálni keverésileg, illetve, amit semmiképp, nagyon megköszönöm már előre.
Sürgősen ELADÓK az alábbi cuccok! Mindegyik teljesen hibátlan, házi stúdióban voltak használva.
Komoly érdeklődők jelentkezését várom!
Érdeklődni:06-30-960-41-57 mayericsi@freemail.hu
Behringer Autocom Pro XL (MDX 1600) 19.900 Ft.
Behringer Ultragraph Pro (FBQ1502) 14.900 Ft.
Rocktron Gainiac 2 19.900 Ft.
T. C. Electronic G- Sharp 64.900 Ft.
T.C . Electronic G-Switch (bontatlan) 14.900 Ft.
Sziasztok !
Egy Phonic 1202a keverőn kellene kicserélnem egy mono csatorna hangerőszabályozóját. Tudja valaki, hogy hol lehet ilyet kapni ?
szocsaba@t-online.hu
Színpadi hangcucc !!
2 db 400wattos Solton topláda ( horn és 15" mélyközép )és
2 db 300wattos Solton subbass együtt 120-ért !!
2*15 méter speak-on - speak-on kábelt adok hozzá gratis .
jóhogy felhoztad, minden nap tanulok valami újat. ezt eddig csak patch bayeknél dzsanáztam, de ott több féle is van jól. alapjáraton bármit dugsz a inzertbe, szakít. behringer pulton ha nem dugsz bele, még akkor is szakít
Ki tudod küldeni, én például készítettem olyan kábeleket, ahol a ST 6,3-as jackdugóban összekötöttem a tip-et és a ring-et, erről a közös pontról "fejem" le a jelet. Persze nem túl egészséges, mert az inzertpontok általában +4dBU jelszintet pecegnek, míg egy normál kártya a -10dbV-s jele komázza... tehát csínján a GAIN-nel...
Több lehetőség van, amennyiben a félig bedugott jack megoldást alkalmazod, akkor a jelet az EQ és a master előtt, a gain poti után veszed le, és így küldöd a hangkártyára. Az általad leírt módszerben nem vagyok biztos, de gyanítom, hogy így is le tudod venni a jelet, de tovább is küldi a masterre...
Még egy kérdés!
Ha az insert pontról kiküldöm a jelet, de a return-re már nem küldöm vissza, akkor pl. a master out-on az a jel nem lesz jelen? Vagy mégis? Mert én úgy gondolom, hogy nem!
Előre is köszönöm!
Köszönöm a választ!
Hmm... Ha jól tudom akkor a Behringernél a tip=send, a ring=return és a sleeve=ground. Ha egy monó csatlakozót dugnék bele, akkor a ring és a sleeve záródna. Ami szerintem annyira nem lenne egészséges... vagy nem tudom, még nem igazán dolgoztam insert-el.
Én most egy olyanra gondoltam, hogy egy sztereó csatit dugnék az insert-be, és a ring pontot nem forrasztanám be. Aztán a kábel másik végére már egy monó csatit forrasztanék (vagy RCA-t vagy JACK-et).
Mit gondolsz eről az ötletről?
Köszönöm az eddigit:)!
Helló-helló!
Helló-helló, sziasztok!
Légyszives, valaki annyit segítsen, hogy insert pontról ki tudom küldeni a jelet egy 8 bemenetes hangkártyára?
Megtaláljátok a keverőt itt (nem nevetni:P)!
Előre is köszönöm szépen!
Sziasztok!
Helló-helló, sziasztok!
Légyszives, valaki annyit segítsen, hogy insert pontról ki tudom küldeni a jelet egy 8 bemenetes hangkártyára?
Erről a keverőről lenne szó (nem nevetni:P):
http://www.behringer.com/RX1202FX/index.cfm?lang=ENG
Előre is köszönöm szépen!
Sziasztok!
dobfelvételnél nincs mese, el kell csattogni stúdióba, ahol sokcsatornás pulttal és sokcsatornás konverterrel/hangkártyával sávokra bontva lesz meg az anyag, ott rendelkezésre állnak a kompresszorok is, megfelelő mikrofonok, a felvételi jelkondícionáláshoz.
2. megoldás: beírni a dobtémát midibe és Battery/DFH megoldásokkal előállítani a dobot. Itt már automatice van lehetőség sávonkénti (elemnkénti - pergő-láb-tamok-cinek) effektezésére.
3. megoldás: a felvett anyagot megkínálni Drumagoggal. a meglévő, feldobolt anyag hangjait kicserélgeti jobb minőségű hangokra. (amolyan triggeres megoldás)
4. megoldás: elektromos dobbal feldobolni, ennek az eredménye is MIDI lesz. ekkor jöhet a 2. pont, kivéve, hogy nem kell midibe pötyörészni, csak pontosítgatni.
A dob minden anyagnál kritikus pont, mivel soksávos/sokcsatornás dologról van szó. Egy pusztán sztereo sávra lekevert dobolást képtelenség lesz jól megkeverni, mivel pl a láb/pergő/tamok más beállításokat kívánnak, mint pl a cinek. De erre csak akkor van mód, ha külön-külön sávokon vannak. A kompresszálást, különösen a pergőnél/lábnál már a felvétel során történik, (a pultba be van téve inzertbe egy kompi) nem utólag.
Kösz. Szóval akkor csak az a megoldás van, hogy sávonként veszem fel a dobot és utólag compressálom őket szoftveresen? Mivel nincs többsávos(bemenetes)hanhgkártyám esetleg tudsz valamit tanácsolni hogy vehetnék fel mégis elfogadhatóan dobot?
A hangbeállítással van valami, mert rákötöttem közvetlen másik mikrofont, és azzal is.
Az otthoni PC-ben X-Fi hangkari van, ez integrált, laptop.
De már volt ilyenem, és azzal nem volt gond.
az egész lánccal gond lehet. az alto is, az opus is, a kábel is. ha vonalat adsz neki, az is sokol rádió? ha a kábelt kicseréled? ezekből ki kell hogy derüljön ám, mi a gond..
ezesetben csatornánként kell egy-egy külső kompi inzertbe. Ha esetleg többcsatornás kompi(k)ról van szó, akkor értelemszerűen annyivel kevesebb kompi kell.
A cineknek nem kell különösebb kompresszió.
Helosztok!
Bocs ha hülye a kérdés.
Adott egy keverő (Yamaha mg 10/2) és egy valamilyen külső kompresszor. Megoldható e pl egy dob felvételnél a sávok egy időben történő de külön kopresszálása? (külön a kompresszor lábra, pergőre, stb, tehát nem egyben az egész dobot) Ha igen mi módon?
Ja igen, esetleg nem tudtok valami jó kis keverőt olyan 100e Ft környékén? Dobot kéne rögzíteni, de ezt az előbb már írtam. Szóval lényeges a direct out. Vannak elképzeléseim, de úgy gondoltam, hogy szakértőktől is kérdezek, hátha Nektek több tapasztalatotok van. Mert nekem nem sok. A Behringer-t ismerem, de nem jött be, egyáltalán nem.
Előre is köszi, remélem valaki tud segíteni.
Sziasztok!
Sziasztok!
Érdeklődnék a Studiomaster Session Mix 16/2 keverőpultról. Van valakinek véleménye, esetleg élménye ezzel a pulttal kapcsoltaban? Nekem otthoni használatra kellene, dobtémákat rögzíteni sávonként.
Előre is köszönöm.
Sziasztok!
Eladó: Soundcraft Spirit Folio SX keverő, rackfülekkel
20 sáv (12 mikrofon, 4db sztereó vonal) 8db direct out
digitális rögzítésre vagy egyéb célra 4 busz, 2 group, 3 sávos EQ, 2 aux send.
http://www.soundcraft.com/product_sheet.asp?product_id=25
80ezer Ft.
12HE/10HE kombirack konténer csavarokkal (12 HE vízszintes,10HE függőleges)
levehető elő, hát, és tetővel. 30 ezer Ft.
Behringer UltraG DI box, 4x12-es hangfalszimulátorral 5 ezer Ft.
szerintem ha neked tetszik a pult, meg a hangja is, akkor ne adj más véleményére, örülj hogy kielégítetted a pultigényeidet, és ez tök jó, mert nekem pl. sok év alatt egy fél bulira sem sikerült.. :(
Majd 2 év múlva tudok nyilatkozni, addig garanciális, ugyanis megvettem! Viszont beszéltem olyannal is, aki 6 éve használja és nem éppen szűzies körülmények között és még soha nem hagyta cserben! Szóval, majd kiderül és akkor őszinte leszek.
A hangzással kapcsolatban pedig: már volt alkalmam kipróbálni, iszonyat jól szól és nem vagyok mai gyerek!
ha jó gazdag vagy, és stúdióban próbáltok, akkor 1. fel lehet venni a próbát, 2. nem lesz kúrvahangos massza az egész, 3. még a dob is agyon van mikrofonozva, 4. mindenki hall rendesen mindenkit és mindent, ahogy azt kell. gazdag vagy?:)
Egyébként nekem örök álmom egy olyan terem, ahol a dob is be van mikrofonozva. Igaz, hogy a próbákon nem olyan fontos még a hangzás, de rohadt kiábrándító, hogy az ének-gitár-billentyű szépen megkapja a maga terét, effektjeit, a dob meg szárazon csattog, semmi köze a hangképhez.
szerintem felesleges volt, kezdek rájönni hogy a próba ugye halkan a legjobb, akkor sokkal több hiba jön elő. csak alapokkal próbálunk, csak az ének szól a PAról. milyen pultotok van? nagyon sokszor van olyan, hogy a master potit nem szabad kicsutkázni, inkább az elejét, a gainnel meg az eqval tudtok még varázsolni.. gondolom az a helyzet, hogy az énekmikrofonra néz az összes alap, merthogy hallania kell hogy mire énekel, aztán minden szól a mikrofonba csak az nem aminek kéne.. nem hiszem hogy ne lehetne megoldani valahogy, egyszerűen annyi áldozatot kell hozni a dobosnak és főként a gitárosoknak, hogy nem tökig kihajtani az összes ládát, hanem élvezhetőn hagyni. ja és próba után senkinek nem fog zúgni a füle.
amúgy nem vagyok aktivista, nem kűzdök a távolkeleti lomok ellen, de jó behringer pultot még nem láttam/használtam, akinek van és szereti, annak egészségére, használja egészséggel.
azt jól vésd a kőtábláidba, hogy egy hányinger keverőpult sosem lesz hangzásban jó, max tűrhető. strapabírónak annyi, hogy ha nem öntögeted tele naponta egy deci sörrel, csak hogy megnézd, meddig bírja, akkor hosszabb élettartama lesz, de amúgy füstölt már el pár a kezem alatt; a potik szeretnek nem forogni, az előfokok elromlani, persze ezek a bajok ugye mindd-mindd a nem megfelelő, előírt használatból erednek. amúgy pedig sosem lehet tudni, mikor pattan el egy silányabb poti egyik lába. innen következik a megbízhatóság, erre szerintem nem kell semmit sem mondanom.. nem hinném hogy bárki megbízhatónak találná azt a pultot, amihez eleve úgy nyúl hozzá, hogy "ne dögölj már ki, bírd ki csak ezt az egy bulit".. vagy ezt nem mindenki ossza?
Tiszteletem minden kedves fórumozónak, 20 négyzetméteres próbatermünkbe szeretnénk egy böllér hangot az énekhez, és valójában az előfokokkal vagyunk gondban. Olyan előfokot keresünk ami van annyira erős, hogy egy kisebb klubban is megszólaljon! Ajánlottak vételre 1 Hollywood Pro 480-ast(http://cgi.ebay.co.uk/PRO-480-960-Watt-DJ-PA-STEREO-DISCO-19-AMPLIFIER-AMP_W0QQitemZ360033710778QQihZ023QQcategoryZ69962QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem) valamint a CODA honlapján nézegettük a Thomann által gyártott T.Amp-eket (a 600 ast néztük ki) és a Soundking 400-as és 600-as modelljeit. Melyik lenne az ideális választás véleményetek szerint? Rock zenéhez kellene... Jah és kb 50000 ft-ig tudunk elmenni a végfokkal... Köszi!