sziasztok! kis segitségre lenne szükségem, van egy Yamaha EMX 312 sc keverő erősitőm, de nincs hozzá magyar nyelvü leírás, valaki el tudná küldeni e-mailen ? előre is köszi.
Hali,
Aktív ládát is köthetsz rá, de ne a hangfalkimenetre kösd, hanem jel/vonal kimenetre, mert az aktív láda attól aktív, hogy van már benne erősítő, így csak vonaljelet vár, nem teljesítményt!
Az, hogy mekkora hangszórót rakhatsz rá, az attól is függ, hogy a keverőerősítő végfoka mennyit bír illetve enged meg. Ha a 2*220W-ot 4 Ohm terhelés mellett tudja, akkor rakhatsz rá 4 ohmos hangfapárt, de azok minimum 350, de méginkább 400W-osak legyenek.
Rátehetsz 8 ohmosat is, de akkor nem adja le a teljes teljesítményt, ebben az esetben lehet kisebb is (wattban).
De mindenekeelőtt tudni kéne, hogy a powermixer a 2*220 W teljesítményt mekkora terhelés (hangfalellenállás) mellett érti.
Sziasztok! Van egy 2x 220w-os keverő erősítőm mekkora hangszórót rakhatok rá maximum h a leg jobban kihajcsam? Tudok hozzákötni aktív ládát is? köszi előre is a választ
Sziasztok,
Tegnap én is szert tettem egy minimixre kemény 3e forintért . Bár régen, még az iskolarádióban használtam ilyet, de totál elfelejtettem, illetve csak amatőr felhasználás volt.)
Szeretném felújítani.
Lenne néhány kérdésem.
Ehhez keresek egy végfokot, de az eredetileg hozzá való APT egyrészt kicsi, mert 100W-ot tud, ráadásul azt is 8 Ohmon. Nekem egy egy 4 ohmos hangfalam van, 300W.
A kérdés: melyik kimentről érdemesebb végfokra csatlakozni vele? Ha jól tudom az L6 és L7 szimmetrikus kimenetek, master után kötve, az L8 asszimetrikus kimenet, master elé kötve. A végfok(ok) 775mV-os bemenetőek általában, ha jól tudom.
Egyébként az APT-re melyik kimenettel szoktak csatlakozni?
Aztán.
Az én példányomnak az egyes csatorna tolópotijának a teteje (amihez ugye effektíve hozzányúl az ember) le van törve, így csak körömmel lehet tologatni. Ki Tud Budapesten olyan helyet Angyalföld közelében, ahol lehet ilyen síkpotit kapni? (és kb mennyiért?) illetve ha valakinek van ilyen felesleges/elfekvőben....
Aztán.
Gondolkodom rajta, hogy a bemeneti DIN csatalkozókat kicserélném XLR /Jack aljzatokra, a mikibementeket mindenképp XLR-re jó lenne. Kérdés, hogy ki csinált már ilyet? Úgy értem, mennyi meló volt vele/sokat kellett átalakítani hozzá? gyárilag ugye a háromszöges aljzatok vannak, esetleg létezik valahol hasonló házú/kivitelű jack/XLR aljzat? Vagy fúrás nélkül nem lehet megoldani? Manapság ugye a mikrofonok és kábeljeik XLR rendszerűek, macerás mindíg XLR/DIN átalakítót csinálni, ha meg nincs kéznél ilyen, nem is lehet hirtelen rákötni dolgokat (én zenekari felhasználásra használnám, eslősorban dinamikus énekmikiket kötnék rá, de lehet hogy egyik vonalba gitár menne.
Előre is köszi minden segítséget.
szóval ez az ominózus játékos (aki esetleg nem ismerné):
nem tudom, hogy jó helyre írok-e dehát próba cseresznye!. egy kis segítségre lenne szükségem. zenekaromban énekfronton egy kis frissítés történt, beköltözött 2 200 wattos Dynacord hangfal meg hozzá való végfok. a prbolémám az lenne. hogy mivel a szoba, ahol játszunk igen kicsi, így a hangszórók nagyobb hangerőn sípolnak mint a veszett fene. kiraktuk őket az udvarra, kinyitottuk az ablakot, így nem sípolt csak a szomszéd anyázott, tehát ez sem nyerő.de legalább tisztán lehetett hallani az éneket. tippeket szeretnék kérni ha lehetne, hogy milyen módon helyezzük el a hangfalakat. a mikrofonok a szoba közepére vannak beállítva. Behringer dinamikus énekmikrofonok. előre is köszönöm a segítséget
De kuka vagyok. Egyik haveromnak van eladó Yamaha MG10/2-je, mikor rákerestem itt a fórumon, akkor hozta ki a válaszodat
Használtan én is szívesebben veszem meg, mint újonnan, főleg, hogy ismerem az eladót személyesen. Szerintem az lesz, hogy kipróbálom jól, aztán ha tetszik és lesz valamikor pénzem, akkor megveszem.
Mondhatni, szerencsém van
Sziasztok! Köszönöm a gyors válaszokat. A keverő típusa Electro Voice bk-2442. A dobot szeretnénk 8 sávra rögzíteni , és mivel a hangkártyának csak vonal szintű bemenetei vannak ezért kell hozzá a mikrofon erősítő. Szerintem nem lesz szükség a EQ-ra. Nuendo programmal tervezzük, a felvételt. Tehát mono RCA / Jack kábel. Köszi!
Az insert-nél általában a stereo jack egyik erén küldi ki a jelet, a másikon jön vissza a jel a keverőbe, és még van ugye a földelése. Ha jól tudom általában a jack dugó végén küldi ki a jelet és a kis gyűrűn jön vissza, szal bekötésnél erre figyelj. Azt nemtom, hogy ha a keverőn sztereo csatornát használsz, annál hogyan vannak az insertek.
Ha nem akarod a keverőt használni, csak a csatornák mikrofon-erősítőit, akkor elég egy-egy mono RCA / JACK.
Általában az insert pont a csatorna EQ előtt található, úgyhogy az sem fogja felvételnél színezni a hangot.
Ha mégis szükség van a csatorna-EQ-kra, (ezt hogy kéne leírni...?) akkor mind a nyolc csatornát rendeld hozzá egy-egy AUX-hoz, vagy SUB-hoz (L/R), és azok kimeneteit kösd a hangkártyára. Mi a típusa? És milyen szoftverrel fogsz rögzíteni?
Köszi! Az cél végülis az lenne, van egy 8 csatornás hangkártya meg egy 24 csatornás Electro Voice keverő aminek csatornáján van insert is. A hangkártyának ugye kell a mikrofon előfok, ezért gondoltam erre a megoldásra. A hangkártyán sima RCA mama csatlakozók vannak, keverőből akkor szereó Jackkal tudom kivinni a jelet az inserből? És az RCA végére hogyan kössem őket be? KÖszi!
Igen, de ha sima mono kábelel (kis jack / nagy jack) kötöd be, akkor a keverőd csatornaféderjére - és így a kimenetére - viszont nem jut el a mikrofon jele.
Az insert olyasmi, mint a gitáralapokon az effect loop: a már erősített, színezett (esetleg kevert, ha az insert pl. a masterhez tartozik) jelet kiküldi egy külső egységre (pl. effekt, EQ, stb.), és annak a kimenetét is fogadja.
A sub (subgroup, sub) arra való, hogy azokat a csatornákat, amelyeket együtt célszerű szabályozni (pl:dobok, több fúvós, vokálok, stb.) összegezheted, és egy (-két) féderrel szabályzod egyszerre az összes szintjét, illetve (ha tartozik hozzá insert) pl. együtt effektezheted.
srácok, ERRŐL a keverőerősítőről mi a véleményetek? Van valkinek illetve milyen referenciája van? Nekem van egy db. 300W-os (4ohm) énekládám, ahhoz keresek keverőerősítőt, max 30e-ig, és ez épp ideálisnak tűnik, (150W 4 ohmon) Találkoztatok már ezzel a jószággal?
Peca: Az Alto S-6 nagyon jó keverő, de én inkább a Yamaha MG10/2-t vagy MG 102c-t ajánlok. Én is itthon fogok csinálni felvételeket. Esetleg megadhatnád az msn-címed.
Üdv!
ALTO S-6 keverőpulttal van valakinek tapasztalata? Bár még nem aktuális, de gondoltam jobb, ha időben elkezdek infokat gyűjteni
A cél itthoni felvételek készítése lenne erősítőmikrofonozással, kezdő vagyok. Előre is köszönöm!
"....ha jól értem, nem akar csoportkábelt húzni, cuccot bontani, ládát hordani hajnali 4 kor, és délelőtt 11 kor megint összerakni...."
Pedig pont az a lgjobb része. Mikor már vagy két rekesz sör bentvan a fejbe, és egyensúlyozgatol egy Martinládával a színpad szélén és nem jössz rá, hogy azér nem tudod arrébb tenni, mert a speakon csatlakozó igen jól ki van találva.
miért akarsz kibaszni szerencsétlennel?
ha jól olvasom, csak annyit tud, hogy ott ül egy májergyerek a csilli pult előtt és gereblyével tologatja a húzókat.
ahhoz magyarországon semmi esélye, hogy egyből beülhessen.
ha jól értem, nem akar csoportkábelt húzni, cuccot bontani, ládát hordani hajnali 4 kor, és délelőtt 11 kor megint összerakni.
ez nem az a világ.
Szeretnék egy kis segedelmet kérni. Egyik dobos haver ki akarja miksizni a szerkóját 8 mikrofonnal. Miksik meg is vannak. de mivel mindenhova a saját hangositásukat viszik ezért szeretne a dobhoz egy keverőt amin saját maga állítja be az arányokat és onnan küldi ki a stereo jelet PA-ra valamint füleki saját magát. Ti milyen keverőt ajánlanátok a mutatványohz? mi a Yamaha MG16/4-et néztük ki. esetleg valami másik ötlet, laternatíve vagy jobb megoldás?
ladó egy behringer SL3242FX PRO 32 csatornás keverő két beépített efekprocesszor, kiváló állapot másfél éves, új vásárlása miatt!
IÁ:100.000 batka, új ára kb 170.000
70-314-9271
felejtsd el dani
a megélést. a"jólenne beállítani a hangokat" minimum 5 év tanulás, és 10 év mocskos kábelek teregetése és nehéz hangfalak cipelése.
vagy apukád hangmérnök, az is egy megoldás.
Hahoj. Nemtudom, hogy jó helyre írok-e. Totál kezdő vagyok, és most jött egy olyan ötletem, hogy jó lenne hangmérnökködésből élni, koncikon beállítani a hangokat meg ilyesmi. 1: Van-e értelme ilyenbe ennyi idősen belevágni? 2: Hol lehet ilyet tanulni?(azt hallottam h az ilyen 1-2 éves papírt adó sulik nem a legjobbak) Köszi a válaszokat!!! Dan
Tud valaki keverőkről szóló tesztoldalakat, össehasonlításokat? Kizárólag angol és magyar nyelven
2007-03-20 19:20 |
#356
Sziasztok!
Van egy Dj Crypt Dj-7 keverőm,hibátlan állapotban.Elcserélném egy mini zenekari keverőre vagy olyan keveröre amire rá lehet kötni min 2 mikit mert karaoke célra kéne.Rasel82@freemail.hu
Szija, a megoldás, vedd meg a keverőmet :)
Most komolyan, tegnap óta árulom, 100-asba elvihető.
Egyszerre 12 sávot tudsz felvenni sávonként digitalizálva, lejátszani, rögzíteni, és közbe analóg pultnak is használhatod. Mert ez a kicsike egyben hangkártya is!
Egy Alesis Multimix Firewire 12-es keverőpult,
Cipelő táskával, hibátlan állapotban, Firewire kábellel.
Pár adat róla: 12 csatornás, fantomtáp, max mintavételezése 48 KHz, 24 bit , 100 darab beépített Alesis effect
Kép és írományok róla: Alesis multimix Firewire 12
Háj szakik!
Milyen megoldást tudtok a következő probléma elfogadható árú megoldására: front+kontrollkeverés+8sávos demofelvétel egyidejűleg...Köszi: Ati
azt mondják, hogy elég jo HiFi szandja van a történetnek, masterhez ideális, meg ugye referenciamotty, és elég sokan is használják.. nem HS50 vagy 80m-ed van?:)
Üdvözlök mindenkit.
Szeretnék egy kis információt gyűjteni vocál masterelése téren.
Három sávos felvételt szoktam csinálni, és így a három sávot külön-külön eq-zom az egyiket mély frekvencia tartományba, másikat közép, haramdikat meg magasként...ezután tolok rá kompresszort, meg esetleg az egyik sávra kis reverbet, hogy jobb legyen az összhatás utána meg a magas és a mély sávokat pan-olom.De mégis valami hiányzik...Hogy lehet jól vocált masterelni?:D..A véleményeket hozzászólásokat várom, mert ahogy láttam vannak itt emberek akik tudnak egy s mást!
Tisztelettel: N.R.
Main felé max a controll room miatt érdemes jelet adni. Azon hallod, hogy mit csinálsz aktuálisan. Pl az éneket processzálva, meg mindennel küldöd group-ról a gépbe és a hardware monitoring móddal, valós időben visszahallgatod a pc kimenetéről, ami egy sztereó csatornába érkezik a pultba és ez van amain-re küldve.
Outboardok inzertbe, NEM AUX-on!
És a patch-ben pedig annyit fűzhetsz össze, amennyit akarsz.
Direct out esetleg többsávos felvételnél érdekes.
jó reggelt mindenkinek!
Master, akkor ezek szerint patch-ben fűzzem őket láncba és úgy küldjem egy csati inzertjére.. vagy ha akarom akkor egyenként direktben inzertre... jól értettem? Aux ezek szerint felejtős. és a gép felé csak group-ból menjek, a direkt out felejtős? vagy innen is onnan is... csak a main felé ne adjam ki a jelet..
A stúdiótechnikai tanfolyam óratervét felraktam a honlapra. Akit érdekel az a naptár/letölthető minták alatt megtalálja. Bal oldali blog ablak. www.citysound.hu
Tube composer kompresszor, azaz inzertre kell, hogy menjen.
Amúgy jó az elgondolásod a láncot illetően. A kompresszor amúgy is megvagdossa a magasakat, a felhatmónikusokat. Ezt az exciter pótolja, aztán lehet EQ-zni. Esetleg ez utóbbiak sorrendjét lehet változtatni.
Mindenképp a patch-elést ajánlom.
Fixre ne fűzz össze semmit, mert akkor átmegy a jel mindegyiken feleslegesen esetleg elszínez, zajosít, stb. Az már nagyon amatőrködés. És felesleges.
A tanfolyamot meg viccnek szántam. Tudom, hogy mekkora a távolság.
Szia master,
Sajnos a tanfolyamhoz kicsit messze vagyok, pedig biztosan jól jönne.
alapból én is arra gondoltam, hogy egy csatorna egy inzert oszt jó napot, de aztán eszembe jutott, hogy de jó is lenne a bejövő jelre mondjuk rárakni egy kompresszort aztan exciter és a végén mondjuk a EQ-t..hátha kisül belőle vmi jó. De ezek szerint ebből nem sok jó sülhet ki, viszont ha nem fűzöm sorba akkor patchpanel sem kell Ultragain-re vettem az adást megy vonalra!! (gondolom ilyen a Tube composer is,mert az is van) a többi meg akkor megy inzertre egyesével...vagy simán összefűzöm őket és úgy megy inzertre...maximum robban egyet
Ja és a másik, hogy ezekkel az inzert effektekkel, a dinamikákkal csak egy-egy csatornát szoktunk processzálni. VAn, amikor csoportokat dinamikázunk, de akkor azok mind hasonló karakterű csatornák.
No szóval Alto!
Az inzert effekteket egyidejűleg csak a patch panellel tudod használni.
Alapból a patch fél normalizált állapotban van, ami azt jelenti, hogy a hátulra dugott felső és alsó csatlakozó, minden további dugás nélkül rövidre van zárva. Értsd úgy, hogy hátulra bedugod felülre az inzertből érkező Y kábel send oldalát, alulra a return-t. Ha semmit nem dugsz előre, akkor az inzert rövidre zárt. Egy másik patch csatornára hátulról felülre bedugod a kompresszor bemenetér, alulra a kimenetér. Ha rövid patch kábellel összekötöd az előbbi első felsőt az utóbbi első felsővel, majd ugyanígy az alsókat, akkor máris az inzerten vagy a kompresszorral.
Ha egy másik patch csatornára ugyanígy ledugod hátulról az excitert, akkor úgy tudod sorba kötni a gépeket, ha a komri outját továbfűzöd az exci-re és annak az outját dugod le az inzert return-re. És így tovább.
Alkalmazási segédlet bármelyik patch panel leírásában, a neten, vagy akár a tanfolyamunkon.
Dugdosni sajnos mindig kell, de pont így lesz teljesen nyitott architektúrája a rendszerednek és bármit összedughatsz bármivel. Ugyanis sok esetben számít a láncolat sorrendisége is.
Mindig a névleges (RMS) teljesítményeket vessd össze. És a hangszóróé mindig legyen nagyobb (legrosszabb esetben egyenlő) a végfokéval. Sose legyen kisebb.
Alant írta nick: a két mono szétpanorámázva az álsztereó. Már bocs de az az igazi sztereo mert így még a hangerőt is halálra be tudod lőni. Amikor meg 1 poti állítja a 2 hangerőt akkor az vagy egyforma vagy nem, de a lehetőségeid meg vannak kötve.
hello!
sajnos sehol nem találtam egyértelmű leírást, ugyh itt kérdezem meg...
van egy 2*400w-os végfokom(4ohmon, ez ugye ~2*240w 8ohmon), és ehhez szeretnék 2db ládát, a ládánáknál melyik teljesítményt kell nézni a névelegest(RMS), vagy a zeneit(peak)?
és tudtok vmi jó ár/érték arányú márkát? Előre is köszi a segítséget!
a legjobb megoldást keresem, a legkevesebb dugdosással. Akkor ultragain megy direktbe a vonalra én onnan a pultba..(ezt ezek szerint nem úszom meg a többi megy inzertbe, viszont akkor egy sávra maximum egy effektet rakhatok? vagy van vmi megoldás pl a kompresszor és az exciter egyidejű alkalmazására?
A tube ultragain mindenképp front end, tehát nem is inzert, nem is aux, hanem miksi bele, majd annak a vonal outja a pult vonal injébe.
Kompresszor, eq és exciter mehet inzertbe. Ezek mind ún. soros processz elemek, tehát a feldolgozandó jel 100%-át át kell rajta küldeni. Az aux bus-on csak egy része, vagy az egész jel fut át úgy, hogy a csatornán megmarad a processzálatlan jel.
master!
Főleg dinamikák--kompresszor,tube ultragain,exciter akkor ezeket nem is érdemes auxra küldeni? csak az eq-t? (tudtam én hogy itt ausztriában mindenki hülye)
a bejövő jelek Group 1+2 és 3+4 en mennek a gép felé illetve a maradék 4 direkt out-on a group-ok limitációja miatt
patch panelem van. de hagyományos misszionárisuban használom, egy luk innen egy luk onnan hogyan kavarjam meg , hogy még jobb legyen nekem? (ha jól értem akkor inzert megy a patchbe és onnan akár több csatorna inzertre is kihozható?)
Alto!
Milyen outboard-jaid vannak?
Ha csak dinamikák, akkor azokat csak és kizárólag inzertben használhatod. Aux-on nem!
Erre való a patch panel. Tudod sok luk elől, hátul. (nem extrém manga porno)
PC-be group-ról érdemes kimenned. A felvenni kívánt sávokat ráküldöd az 1+2-es group-ra, ami így egy szeteró párt alkot, ezért akár sztereó jelforrást is vehetsz a gépre.
A pc-ről visszajövőt beküldöd a pultod egy üres sztereó csatornájába. A felvételi csatikat a main szekció felé nam adod ki, viszont az 1+2-es group-ra igen. A pc visszajövőt pedig pont fordítva: groupra nem megy, de a main-re igen. Így szépen meg tudsz oldani mindent egy pulton.
Ugyanígy a group inzerjébe bedugod a grafikus eq-t és a pc visszarögzítésekor úgy jársz el, hogy a pc jele megy groupra. Itt már ügyeskedni kell, mert visszagerjedhet.
Amúgy ez teljesen felesleges, mert a grafikus szűrő által elért hangzásjavítással nem nyersz annyit, mint amit az egész pult zaja okoz az oda-vissza route-olással.
Szia Nick!
Sajna nem ismerem a potiknak ezt a fajta rendszerét. Nincs ötletem. Elvileg a keverők 0 szintig nem erősítenek. Ha már katívan pirosban vannak, akkor minden további bemenetet túllőhetnek.
Szintkijelző a barátod.
Kimondottan az MG16/6Fx-hez nincs magyar nyelvű gépkönyv, de az MG keverőkhöz van, innen tudod letölteni.
Táp szerintem csak rendelésre van és elég durva ára van, minimum egy huszas.
Mastertape:
Hú de balga vagyok, tényleg; a panoráma potikra nem is gondoltam!
Nem vagyok annyira ifjú, megéltem már ezt-azt, sőt, sima egyszerű hifikomponenst is láttam.
Most éppen egy 2x70 + 3x50 Wattos Onkyo hifikomponenst és 2 db 100W RMS Jamo hangfalat szándékozok kiegészíteni egy 2x180W-os végfokkal és 2 db 300W RMS hangfallal. Házibuliban nagyon kevés volt a hangerő a hifivel. Jelen állás szerint majd a két 300W-os hangfal és a végfok fogja hangosítani a táncteret, az Onkyo-Jamo hifi szett pedig monitor rendszer lesz a DJ pultban. Ha pedig éppen nincs házibuli, akkor a szobámban próbálom hasznosítani a végfokot, hogy szóljon belőle valami zene, ne csak porosodjon. Hülyeség lenne dobozban tárolni ha már megvettem. Ja igen, és házibuli is majd csak egy év múlva lesz, mert addig még meg kell vennem néhány dolgot, a pénz meg csak apránként jön össze.
Apropó, eszembe jutott egy kérdés: ugyebár a végfokon is van egy "A Level" és egy "B level" poti. Majd a leendő keverőn is lesz egy master poti, meg egy-egy hangerő poti csatornánként is. Ha összedugtam a keverőt és a végfokot, melyik potikat milyen sorrendben mennyire tekerjem föl, hogy ne legyen a hang túlvezérelt? Nem tudsz ehhez valami egyszerűen érthető netes leírást? Nekem az is jó, ha te írod le! :) Ezer köszi!
lenne két összetett kérdésem ,
1, vettem egy keverőt és néhány outboardot(20+4 6aux,4group,DO---EQ,EXCITER, COMP.), mi a legjobb mód hogy összekössem őket és a számítógépet? Ha inzertként rakom be akkor egy csatornára max egy rakható és mindíg át kell dugdosni. Úgy raktam be, hogy gruppoltam negy csatornat és a hat outboardot beraktam a hat auxra.. így a negy csatornán barmelyik elerheto es a csati direkt outjan megy jel a PC-be. a PC bol jovo jelet hova kuldjem? mert most egy masik keverobe megy es onnan lehet monitorozni , egy keverővel nem megodható? mert így a nagy keverőm mastere, monitorja nincs használva.
2, az elkeszult zenet a pc-bol szeretném kiküldeni egy grafikus eq-ra es onnan felvenni... megoldhato ez egy hangkártyával?
sorry ha értelmetlenek a kérdések, de életemben először dugdosok ilyeneket össze más mind DJ koromban a keverő
Nem álsztereó, hisz a csatornákon található panoráma potikat kitekered jobbra, balra és máris kész a sztereó kép.
Ha jobban megfigyeled, akkor a monó csatornákon panoráma felirattal van ez a poti, míg a sztereó csatornán balance névvel illették.
A pan pot a monó jel pozícionálásáról gondoskodik, a bal poti pedig a sztereó oldalak közti egyensúlyt állítja.
Egyébként én nem a Vermona tip. keverőerősítőkre gondoltam, hanem a sima egyszerű, hifikomponensre. Vagy annyira ifjú vagy, hogy ilyet már te sem láttál?
Atyaég! Hova megy ez a világ?! A mai fiatalok minden jóról lemaradnak.
Szóval arra gondoltam, hogy 10-20 ezerért kapsz egy jó Sony, Technics, Onkyo integrált erősítőt, aminek van legalább 6 bemenete: CD, Tape, Aux, DVD, stb. Ezek mind azonos jelszint fogadására képesek.
Ebbe beledugdosod a forrásaidat és jöhet a mehet. A hangfalakat rádugod a végére és kész.
Egy ilyen hifi erölködő EQ-ja - bár két sávos - azért már megteszi.
És csak egy kapcsolót forgatsz, vagy nyomkodsz a források kiválasztásához. Ha mázlista vagy, akkor még távirányító is van hozzá és akár ágyból is mehet a zene.
Hi Mastertape!
Köszönöm szépen válaszaidat!
Mondasz valamit, nekem is volt dolgom békebeli keverőerősítővel; a gimiben egy "Klingenthaler Vermona Harmonikaverke" :) cuccal csináltuk a sulidiszkót. Egy ketyerében minden szükséges dolog benne volt, csak rá kellett dugni a két behemót hangfalat és kezdődhetett a buli.
Grafikus equalizerekkel én is szemeztem, de szerintem az majd a következő lépés lesz a fejlesztésben. Persze, a tuti választás egy grafikus EQ lenne egy DJ keverővel; nade ugye ha a pénztárca üres, meló nincs csak a suli, mégis jó lenne ha szólna a szobában a zene, akkor rögtön két legyet ütök egycsapásra, ha zenekari keverőt veszek. Még egy számítógépvezérelt házibulit sem lehetetlen levezényelni vele, hiszen sokkal egyszerűbb a low/mid/high potikat tekergetni. A grafikus EQ majd a végleges fix megoldáshoz lesz a legjobb, meghát milyen bután mutatna a graphic EQ az asztalomon, amikor alapesetben a végfok fölött szokás elhelyezni. :)
Egyébként jó hogy mondod ezt a "mono csatornás" dolgot, pont meg is akartam kérdezni, ugyebár ha veszek egy ilyen Phonic (esetleg Yamaha) asztali keverőt, akkor a mono csatornákat úgy használhatom ki, ha pl. a hifi videomagnó sztereo jelének egyik felét bedugom az egyik mono, a másik felét egy másik mono csatornába, és így kvázi létrejön egy "álsztereó", ahol a keverő a jobb és bal oldalt összegzi. Csak ilyenkor a sztereo csatornákkal ellentétben, két mono csatorna potijait kell majd tekergetnem a megfelelő hangszín beállításához. Jól sejtem? (elnézést a lúzer kérdésekért, mentségemre legyen mondva, hogy nem vagyok szakmabeli :) )
Szia Nick,
A monó csatornákat is használhatod további lejátszók, pl hifi videómagnó csatlakoztatására, csak ilyenkor a két oldal külön csatornákon érkezik be és bizony külön EQ-zással jár.
Amúgy pedig az MU széria bőségesen megfelelő lesz.
Sajnos a sokkal nagyobb pultokon van maszter szekciós grafikus EQ, ami általában 5-7 sávos és sokkal árnyaltabb szabályzásra képes, mint a kis pultok csatornáin levő lepkeszűrő.
Esetlegesen figyelmedbe ajánlanék kimondottan hifista célra gyártott grafikus eq-t és erősítőt. Nagyon sok pesti bizóban található ilyesmi, még a boldog békeidőkből, amikor volt anyag a hificuccokban. Egy jobb, többbemenetes erősítő 10-20 ezer körül megvan és arra gond nélkül mindent rádughatsz.
Akár eladod a végfokodat és nullszaldósan kijöhetsz az üzletből.
Elnézést hogy az előbb toti nevében írtam, véletlenül bejelentkezve maradt én meg nem vettem észre. :)
Mastertape: nagyon szépen köszönöm a kimerítő és elfogulatlan választ.
(végre egy fórum, ahol intelligens emberekkel találkozom :) )
Jogos felvetés, a csatornaszám tényleg nem mindegy; viszont zenekarom biztosan nem lesz, és hangszert sem csatlakoztatok majd a keverőhöz, így a mono csatornák kapásból kihasználatlanok maradnak. A jövőbeni keverőmet végfok elé szánom előerősítőnek (már persze ha lehet ezeket így használni), mikrohifit meg a számítógépet dugnám bele a két sztereo line-in csatornába. Egyetlen kritérium a részemről, hogy a keverő sztereo csatornáin is tudjak EQ-t vezérelni, így tudnám pl. a mikrohifi CD játszójának a hangszínét beállítani (ne legyen se túl sok, se túl kevés a mély/közép/magas). Szóval a végfok elé kellene valami működőképes előerősítő megoldás "olcsón" sztereo equalizerrel. Az "olcsóság" nem a rögeszmém, de amíg ösztöndíjból tengődök, addig nem futja drága hangcuccokra (bár elismerem hogy azok jobbak). Inkább az olcsó megoldásokból próbálom kihozni a legtöbbet, azt a relatív maximumot, amit az ára mellett nyújtani tud. Na így jött szóba előerősítőnek a következő 5 keverő:
Behringer UB802
Behringer Xenyx 802
Soundcraft Compact 4
Phonic AM220
Yamaha MG10/2
A Yamaha tényleg nagyon tetszik, bár az árát meg is kérik: 35ezer forint. Soundcraft dettó... Amúgy a Yamahának 4 mono és 2 sztereo bemenete van, így a 4 mono kapásból kihasználatlanul maradna.
Na itt jön képbe a Behringer és a Phonic. Mindkettő hasonló felépítésű kompakt keverő, 22ezer forintos árral. 2 mono és 2 sztereo bemenet, minden csatornán 3 sávos EQ-val, szóval teljesítené a fent támasztott követelményeimet. Árban nagyon rendben van, és tud sztereo EQ-t. Első ránézésre is szimpatikusabb a Phonic, mint a Behringer. Sokkal praktikusabbnak tartom a Phonic hosszúkás master volume potiját, mint a hasonszőrű Behringer tekerős master potméterét.
Szóval ha minden igaz, ár-érték szempontokat és kihasználtságot figyelembe véve, felhasználva a fórumos tapasztalataimat, a Phonic AM220-as keverő mellett fogok dönteni. Most már csak az a kérdés, hogy érdemesebb-e az elődjére (Phonic MU-802) vadásznom. Az utolsó darab Phonic MU-802-eseket 17000 forint per darab áron árusítják ki, ami nagyon baráti összeg. Persze ha már mindenütt kifuttatták, akkor marad az AM220-as.
Szia Nick,
Először is azt kell számba venned, hogy a most felmerülő csatornaszám-igényen felül lesz-e a közeljövőben további bemenetre szükséged. Általában az szokot probléma lenni, hogy az ember megveszi az X bemenetű keverőt, majd egy-két hónap múlva rájön, hogy de jó lenne még további luk, de nincs. Ezért keverő veszteségesen elad, majd drágább, többlukú megvesz. Ha netán szeretnél még hangszereknek, mikrofonnak bemenetet, akkor ezt vedd számításba. Pl. lesz egy zenekarod és szeretnél provizórikus felvételt csinálni.
Az ár egyenesen arányos a minőséggel. A keverőknél meg fontos szempont a minőség. Sok a mozgó alkatrész és a csatlakozó. Nekem pl a Behringerem az állásban ment tönkre. És ezek javíthatatlanok.
Tehát az ésszerű sorrend: Yamaha, Soundcraft, Phonic.
A Phonic-ot mindenképp ajánlom, ha problémás a plusz pénz. Drágább, mint a behringer, de eddig akárhova telepítettem, mindenütt gondmentesen műxik a mai napig.
Sziasztok! Otthoni hobbi zenehallgatásra szeretnék keverőt venni a Boke Audio PA500-as végfokomhoz (2x180W) és az Omnitronic DX1222-es (300W RMS) hangfalaimhoz. A keverőre kötném rá a számítógép hangkártyakimenetét, a CD és DVD lejátszót. Kérdés hogy ha a cél a költséghatékonyság, és nem pedig a csúcsminőség, akkor melyik keverőt válasszam?
Behringer UB802
Behringer Xenyx 802
Soundcraft Compact 4
Phonic AM220
Yamaha MG10/2
Visszaolvasva látom, hogy ezek közül a Yamahát dícséritek nagyon. Megéri a Yamaha azt a plusz 14ezer forintot, a végfokom és a hangfalak tudatában? Ha nem Yamaha, akkor a Phonic vagy a Behringer a jobb? Ha rábeszéltek, akkor Yamaha lesz, de a Phonic és a Behringer az ára miatt tetszik, ha nem lesz 35ezer forintom, akkor ez utóbbi kettő közül választok. Üdv.: Nick
Hello
olyan kérdésem lenne hogy lehet e és ha igen hól venni tápot egy yamaha mg16/6fx keverőhöz ha esteleg tudtok árat is farnkó lenne előre is kösz meg ha létezik hozzá magyar nyelvű leírás valahol annak is nagyon örülnék! Mert bekerültünk egy próbatermebe ahol többek közt egy ilyet is használhatunk és azért szertném tudni pontosan mi mire jó rajta, ha a sajátom lenne próbálkoznék. de így :D előre is kösz
Azt szeretném kérdezni tőletek hogy van egy xenyx 1622fx-em és ugye használom a interfészt amit kaptam hozzá de vissza a gépre mármint kimenetbe nem ad jelet vagyis ad de az csak zaj a válazotokat előre is thx
Én is dolgoztam UB szériás keverővel. Én azt vettem észre, hogy mászott a gain-je... Ahogy melegedett a pult egyre nagyobb gaint kellett adni neki. Gondolom valami munkapont elmászás esete forog fent. Alapzajt élőben nem annyira vettem észre, neked stúdióban biztos jobban kijön... EQ-ja sem valami használható, nem éppen "zenei"... Talán hasonló kategóriájú Yamaha..
Angel!
Attól függ, hogy milyen miksi áll rendelkezésre. A kondi hamar gerjed, tehát gondolom nem azzal hangosítanál. Két db dinamikus miksi kellene. Egyébként szentségtörés, de akár sm58 szintűvel is megoldhatod.
Zongora fedele felnyit, kitámaszt, majd egyet a mélyebb, egyet pedig a magasabb húrok fölé elhelyezhetsz, kb 40-50 cm-es magasságra. Nem kell teljes sztereó térbe keverni, elég csak éppen hogy. A két mikrofon átfedését állítgatással próbáld belőni.
Pianínónál ugyebár a páncélzat függőleges elrendezésű, ezért ha a hátlap nyitott és látod a húrokat, akkor ugyanezt a módszert alkalmazhatod. Ha túl zárt a cucc, akkor a felső fedél felnyit és ott a két szélén egy-egy miksivel megoldhatod.
Én ma vettem észre, hogy az egy éve használaton kívüli Behringer 802-es kispultomnak beszart a master potija. Olyannyira, hogy cserélni kell. A pult szétszedése az összes potigomb leszedésével és a jack aljzatok kitekerésével kezdődik, majd az egy NYÁK-os szerkezetbe pillantva láthatóvá válik, hogy a sztereó masterpoti 6+2 lábbal van beforrasztva egy kétoldalas, átmenő forraszú, smd-s lapba. Magyarul, a kiforrasztás gyakorlatilag lehetetlen, mert két mm-re van a lábaitól egy-egy smd tranyó.
Pedig helyes kis ALPS potik vannak benne, amik még jók is lehetnének.
Szóval ennyit a Behringer kiskompakt pultocskáiról.
Máskülönben óriási alapzaj és enyhe elszínezés is jellemzi a cuccot.
pianínót és zongorát hogy hangosítanátok? szombaton lesz egy melóm, namármost zongorát testközelben csak akkor láttam amikor elefántot.. hangosítani meg akkor még maximum az autórádiót tudtam:)
bazz, hát kicsit feltúrod a netet és szórja a keverő- gyártókat, meg a jobbnál jobb keverőiket.
Megnézed a képüket jól, azt megveszed a boltban.
Amit én bizgentyűztem: Stúdió master, Spirit folio SX. Egyiken sem volt kék gomb, de bazz, ne má ez számítson.
Ha látnék egy keverőt ami megéri az árát, de van benne kék gomb tuti megvenneém, azt sepec átmatricáznám, vagy gombot cserélnék, fillérekért.
Variációk még: ha kevés a csatorna lehet csak monoban kötni.
Léteznek olyan keverők, ahol van külön effect send return lehetőség, ahol a send az AUX nak felel meg a return meg tulképp egy lebutított csatorna mert csak hangerő állítás van rajta, de a lényeg az amit leírtál.