mindíg jön ki újabb, nagyobb, több szolgáltatással, frissebb oprendszerrel, ami jobban fekszik, ha ma megnézel mondjuk egy yami 01v-t, meg egy 01v96-ot, azt fogod mondani a 01v-re hogy elavult. így értettem tesaj.
az M16dx komolyabbnak néz ki, kár hogy nem adtak neki valami megfelelőbb külsőt.. élő játszáson belül mit értesz? mire használnád? mennyid van rá? lehet hogy egy analóg A&H-tel(pl. wizzard) sokkal többre mennél?
hát amolyan "hétköznapi". Eléggé kézenfekvő, bár volt hogy egyszer én is lukrafutottam ilyennel: azt hittem, hogy beszart a keverő, mikor egy miksivel végigmentem az összes csatornán egytől egyig, tekergettem a potikat, mígvégül eszemberjutott, hogy esetleg a kábel szar... és láss csodát... de erről ne szólj senkinek
Hali.
Kis segítséget szeretnék kérni valakitől, hogy van egy Behringer XENYX-1204-es keverőm, egy 1600w-os erősítőm, hozzá két 800-as hangfal és ha akármilyen mikrofont dugok bele a keverőbe, mindenképp halkan szól. Eddig kb 6 különböző dinamikus mikrofont kipróbáltam a keverőben, de mindegyik nagyon halkan szólt majdnem maxra tekerve a hangerőt. Mivel a hangszerek normális hangerővel szólalnak meg, így az erősítővel nem hiszem h baj lenne, szal marad a keverő..vagy valami más..Tudna valaki segíteni? Köszi
Paraméterei: 32 csatorna (24 monó, 4 sztereó), 8 aux, 8 group; csatornánként gain, magas, közép+paraméter, mély, mélyvágás eq; mute, pfl behallgatási lehetőség; 60mm féderek; insert minden csatornán.
Külső tápos. A pult teljesen hibátlan. Az eladás oka: kihasználatlanság.
Numark DM 3050 3 csatornás keverő, gyönyörű állapotban (eredeti nejlonjában, habszivacsaival, leírásával, etc. dobozában :)) eladó! Nem Pest megye ugyan, de akár az is megoldható. Ár: 25 E HUF
A mixing001@gmail.com emailcímen egyeztethetünk mindent! :)
Eladó Behringer DDX3216, 32 csatornás, 16 buszos, teljesen automatizált digitális keverő, digitális effektekkel, profi Case-ben, hibátlan állapotban (fólia rajta van). Ha érdekel, tudok küldeni teljes magyar leírást, használati útmutatót. Irányár: 200.000,- Ft Érdeklődni: 20/564-5711 vagy 20/356-5533
Bocs ha off.
Megmaradt készlet: eladó nszáz db bontalan Neutrik NC3MXY típusú XLR papa csatlakozó. Az alap MX-től annyiban különbözik, hogy ezt nem kell forrasztani. Az összerakott csatlakozó rögzíti, és összeköti a vezetéket a tüskékkel; gyors és tartós. Az alap MX bolti ára 600Ft, ezért 100db egyben 38eFt-ért eladó. (200db ára mondjuk 64eFt.)
Minden csatlakozó külön kis gyári Neutrik-os nejlontasakban, érintetlenül... szerelési útmutatót is adok. A specifikáció itt található:
Speckó
Jó hír hogy tud 4 sávot egyszerre, 44.1-nél nem is kell több. Egyébként azért kellene, mert koncertre, próbára ha csak gyorsan valami felvevő kell, nem akarom cipelni sem a gépemet az EMU kártyával, meg feltétlenül a VR800 + ADA8000 párosításom 8 sávjára ssincs szükség. Ott ráadásul még külön kell vinnem két kondimiksit, meg kábelt, egyebeket. Szóval ez a H4 egy mikrofonállványra feltéve sztereó térmiksiként, és plusz két sáv a keverőből a sima kamerás felvételnél azért több lehetőséget rejt. :)
Segítségre lenne szükségem mert keverő pultot akarok venni.Már kinéztem egyet de nem tudok róla semmit:Mackie CFX 12-mkII Ha esetleg van valakinek ilyen vagy csak márkában és tud róla mondani valamit azt megköszönném.Lagzikba,bálokba használnám.
Vagy ha valaki tud kb: 130-150 ezer között jobbat akkor légyszi írjon!Számomra fontos hogy egy jó effekt processzor legyen benne.
Előre is köszi!
Sőt, még mikrofonként is használható :) Ha az a baj, hogy csak a próbateremben tudnád használni, akkor vegyél kamerát... Amúgy a mikrofonokat hol tudod még használni?
A sztereó mikrofon pár mellett tudod egyidőben a keverőt is venni, de "csak" 44.1khz-en ráadásul nem kell xlr kábel hozzá, mert az aljzat tudja a jack-et is. Azonkívűl "dzsanázza" az asio drivert is, mondjuk azt már a h2 is tudja. Tehát működik hangkártyaként is.
Mondjuk bármilyen cucc megvétele előtt tényleg érdemes rendberakni egy kicsit a terem akusztikáját, mert akármilyen jó mikrofont vesztek szar lesz, ha nem szól legalább elfogadható szinten a próbaterem. Kis anyagi (30-40e Ft) és energia ráfordítással elég jó eredményt lehet elérni saját készítésű akusztikai panelekkel és basszuscsapdákkal is (hozzávalók: üveg- v. kőzetgyapot táblák, fából készült keretek, és sok-sok vászon az üveggyapot beborításához, mert nem akarunk megfulladni ugye :)).
Mi most csináltuk meg a termünket, és nagyon sokat számít a dolog (azaz 3/4 részben készültünk el vele, még a falakra kellene 2-3 panel, meg a plafonra még egy nagyobb megoldás, mert annak is csak az egyik felére volt anyag). A dob sokkal kontrolláltabban szól, nincs zengés, érthetőbb a basszusgitár, nem kell segg hangerő. Szal mindenképp érdemes megcsinálni, még akkor is, ha nem terveztek felvételt készíteni a teremben.
Mondjuk a H4 helyett lehetne az is alternatíva sztem, hogy egy hangkártya/audio interface amin van adat bemenet (pl. Emu1212, Alesis iO|14 v. 26), és két kondi mikrofon (talán 2 AT2020 megteszi). Árban kb ugyanott lenne, mint a H4. Az AT miksik még sztem jobbak is lennének, mint a H4 mikrofonjai, és később bővíthető a cucc adat kimenetes előfokkal (pl. ADA8000, Octopre, Presonus D8) amihez aztán lehet további miksiket venni pénztárcától függően. Egy Zoom H4-el sztem jóval korlátozottabbak a lehetőségek.
a H4 az ezhttp://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=1901
a 4 sávot dzsanázza, asiot szerintem hírből se, hangkártyaként nem tudom dzsalik-e. amúgy okos megfejtés.
iFish, a H4-el tudsz felvenni 4 sávot is, vagy csak szerkesztgetni meg visszajátszani tud ennyit? Illetve hangkártyaként ASIO driverrel működik? Ha a sztereó mikrofonpár mellett XLR-en egyidőben lehetne veni a keverőt is vonalból, biztos szereznék egyet.
Abban jobb a HDD, hogy olcsóbb. Igazad van persze a mikrofon nem olcsó buli, a fantomtápban meg abszolút igazad van, de én még mindig azt mondom, hogy nem venném meg mert az ára miatt nem érné meg nekem, nem csak a próbaterem felvételre használnám. Viszont kiváncsi lennék, hogy vesz fel. Nem tudsz valami mintát mutatni?
Ismerem a H4-et, csak azért mondtam, hogy drága... mert hát szerintem végülis az. :D És ha már ilyenről van szó inkább vennék egy jó HDD recordert. Olcsobb, tudom külső tárhelyként használni, nomeg alapból zenelejátszóként funkcionál. Csak ezeknek meg nem jó az alapból beépített mikrofonjuk. Külsőt csatlakozatva viszont lehet olyan jól használni mint akár a Zoom-ot szerintem. Összességében azért mondom, hogy nem venném meg, mert én jobban ki tudnék egy ilyen HDD-set használni.
Amúgy ezt tudja a H4 :) Nagyon jó minőségű mikrofonpár + Különféle előfokokat szimulál (igen jól!), komp/limiter már felvételkor. Mi kellhet még? :) Nálunk nagyon bevált.
Egyszerre játszik a zenekar. és felveszed egy mikrofonpárral sztereóban. Utána lehet egy picit dinamikával, EQ-val játszani, és teljesen jó lesz. Ha sávonként rögzíted, esetleg több a lehetőség, de minek? (ezen a szinten).
Egyébként mit értetek ti egyben való felvétel alatt? Már MZ is említette asszem a probatermet, meg térmikrofont. Milyen megoldásra gondoltok konkrétan?
Erre viszont akkor csak azt tudom mondani, hogy én nem értek veled (veletek) egyet. :) Nekem is fontos természetesen a minőség, és igyekszem a lehető legjobbat kihozni, de sem én, sem a zenekar nem milliárdos.
Nem tudom mit írhatnék még, ami nem hangzott itt el... A próbák koncertek megörökítéséhez nincs szükség soksávra, hacsak nem promóciós anyag lesz, de akkor annyiszor többet kell rákölteni, ami soha nem térül meg nektek. A minőség meg számomra fontos. Ha csinálok valamit, akkor az legyen a lehető legjobb. Ebben az esetben nem egy ilyen interfész/keverő adja a legoptimálisabb eredményt. pont
Uh srácoklányok! Már annyi kérdés gyülemlett itt egészen hirtelen össze nem is tudom mire válaszolhatnék, de képzeljétek el, a minap kiderült, hogy legutobb ahol stúdióban voltunk, a dobot egy ugyanilyen keverővel vették fel mint amit említettem. Hozzáteszem, hogy egy 3000 Ft/óra-s stúdióról van szó. Most akkor ez cikinek számít a részükről? Meg a mi részünkről is? Rossz stúdiót választottunk, vagy mi a fene? Nem viszitek egy iciri-picirit túlzásban ezt a minőség kérdést?
nem, de ha nincs ló jó a szamár is alapon - muszáLY csinázni azt is, ha nincs jobb. Nekem legalábbis ez a hozzáállásom. Amúgy pedig ilyen 3-4k HUF körül már lehet találni jó stúdiót tucatjával..
A gond ott kezdődik szerintem, hogy soksávval akarnak bűvészkedni, mert azt látják a kizsákmányoló stúdiókban. "Ha ott úgy van, akkor azt mi is megcsináljuk 100-ad annyiból"-elv. Egy másik topikban leírtam, hogy én mit látok jó megoldásnak próbatermi demók felvételéhez. Nevezzük térmikrofonozásnak, bár ez egy elég félrevezető terminus. Persze nem ezt látják a stúdiókban, így nem is foglalkozott vele senki. Illetve egy idióta laikus leoltott, mert hát ő jobban tudja. Innentől meg mindenki azt csinál amit jónak lát.
Szerintem 2e-res órabérrel nem lehet egy tényleg jó stúdiót fenntartani.
abszolute egyet értek veled, meg nem is, mert vegyenek csak cuccot ha ez a heppjük, aztán egyszer csak égessék meg magukat, feloszlik a banda aztán mehet az örökösödési háború, ilyesmi, jól rábasztak sok évet, eredménytelenül. mit gondoltok, miért találta ki a világ a stúdiót meg hozzá a szakembert? A profi stúdiók többsége ráadásul pont az ilyenek miatt haldoklik, mert csóróság van, és mindenki csak bohóckodni akar, inkább megveszi az anyaghoz szükséges cuccot, minthogy csináljanak egy komoly minőségű demo demot, és utána azt promóznák, hátha megtetszik valakinek és benyomja őket egy rakás helyre, amiből futná rendes hangszerre monnyuk.. nem éhezne a stúdiótechnikus/mérnök, lenne alig megfizetett, de legalább melója, a zenésznek az lenne a dolga amihez ért, és nem szarból anyahajót építene, ami az első próbaúton úgy besül hogy csak úgy porzik, esetleg még a hazai zenei pályán is egy közepesen komoly szintet elérnének.. neeeeem, inkább vegyük meg occsóér a "jó" technikát, és csináljunk "profi" felvételt amitől mindenki "elájul".. igaz, hogy a basszust félbalra panorámázta, a lábdobot teljesen balra, a gtrfx-től nem hallani az éneket, mert nem lehetett lebeszélni a faja pontos, profi gitárembert hogy kevesebbet használjon, és az egész nem szól 150Hz-10Khz -en kívül, kis jelszinttel vették fel és keverőn EQzták, úgy használhatatlan az egész ahogy van, ezekután hívnak egy profit hogy megkevertük JÓL, mastereld meg occsóért, de profi hangzás legyen aztán!! mindez azért mert inkább cuccot mint szakembert. szerintetek hány ilyennel találkoztam és találkozhat bárki a magyar zenei körökben? én már jó ideje nem számolom..
Értem én, de az mire jó? :) Megvan a keverő, ok. Rettentő hamar eljutnak oda, hogy kell egy (?) jó mikrofon, legalább 50e/db. Kell legalább egy jó előfok (80-160e). Ez már közel 300e, és még sehol sincsenek. Nem említettem a dedikált PC-t és a szoftvert, a kontrlollt, a szakértelmet, a munkát, és a feljátszóhelység kialakítását, stb. Nekem egyébként tökmindegy ki mit csinál, de majd linkeljetek egy felvételt. Amúgy azt sosem értettem, hogy a stúdióba mihez kell olyan marha sok idő a "zenésznek". Én mindig felkészülten, kipihenten, beállított hangszerekkel indulok, és nem volt még ilyen problémám. Lehet, hogy a pöcsölés helyett gyakorolni kell és nem rögtönözni, próbálkozni? Házi körülmények között egy kb. félmillás cuccon nem lesz olyan az eredmény, mint egy komolyabb helyen (2000Ft/óra), mert a komoly cucc és a tapasztalat nem pótolható.
De, eltudjuk.
Igen a neten, álltalában YouTube-on. De ez nem jelenti azt, hogy pontosan tudni fogom, hogy te melyik videokra gondolsz.
Igen a H4 drága, és erre a célra alkalmatlan.
Nem akarok stúdiót építeni.
Akkor szórnánk el egy valag pénzt, ha álandóan stúdióba rohangálnánk. Ugyanis az Alesis-el annyi számot tudnánk felvenni amenynit csak akarunk. És ami még fontosabb talán: Annyi idő alatt amennyire szükségünk van.
A sávonként rögzítés ebben az esetben azt jelenti, hogy a keverő minden csatornáját külön vennék fel fw-n át. A többivel együtt tudok érteni, de mondjuk a saját cucc mindig ott lesz s ez azé nem lebecsülendő.
És egyszerre nem tudjátok eljátszani pontosan? Amúgy hol kerested a videókat? A neten? YouTube esetleg? A H4 drága? Így akarsz stúdiót építeni? A stúdió drága? Majd rájössz... Az Alesis árából már fel tudnátok rántani egy 4 számos demót normális minőségben. De te inkább futsz még néhány kört előtte, elszórtok egy valag pénzt és a végén egy stúdióban fogtok kikötni, ha addig nem vesztek össze a pénz és a közös ló miatt...
Sok sikert.
Jahát a Phonic nekem sem volt annyira huhdenagyon szimpatikus. Csak az is tudja azt mint az Alesis, ráadásul több bemenettel. Az Alesis viszont sokkal masszívabbnak, meg megbízhatóbbnak tűnik.
Azért akarjuk sávonként rögzíteni, mert nem csak mi szeretnénk visszahallgatni, és feltételezem, hogy lenne annyi eszünk, hogy ne elbaszarintva játszuk fel. :D Stúdióba pedig nem megyünk mert kurva drága.
Zoom H4-et pedig végképp nem vennék mivel szintén kurva drága és elég fölösleges, nem azt a célt szolgálja amire nekünk kell.
Roy és Ádám-ot soha nem láttam én még kis kombókkal. :D Igazán mutathatnál egy videot.
Az Alesis egyébként a bemeneti érzékenység állítás utánról veszi egyből a jelet, vagyis nem emgy át a keverő többi részén. A pultok legtöbbjén amúgy ez így működik, hogy ha nincs is direct out az ilyesmire, az insert úgy működik, hogy egy sztereó csatival le lehet venni HD recorder felé a sávok illesztett jelét. Ilyen pl a Yamahám. Néhány keverőnél, mint pl. a Spirit Folio SX direkt dedikált kiemenet is tesznek ilyen célból a keverőre. A teljes csatornán átfutó jel felvételére (vagyis EQ-zott, panorámázott fader utáni jelek külön kimeneten) in-line keverőpult kell. Na ilyen keverőt, amin jó mikrofon előfokok is vannak én is szívesen vennék olcsón, ha lenne. Ha...
Behringer meg Phonic nem való koncertre, max garázsba próbálni meg otthoni low budget megfejtésnek. Ha élő koncerthez kell hangosítás, akkor jobb Spirit vagy Yamaha szerintem minimum. Volt pár hét alatt sercegni kezdő Behringerem, most is van Phonic keverőerősítőm és keverőm is (zajosak, próbálni elmennek, de koncertre már inkább felejteném), az Alesisen én is gondolkoztam korábban, de olvassatok utána: halom szoftverprobléma volt vele amikor néztem (nem tudom ez változott-e azóta), keverőnek meg erősen korlátozott lehetőségei vannak.
A Spirit meg a Yamaha jött be nekem leginkább, és maradok is az utóbbinál. Most tértem át a digitálisra, és eddig csak jó tapasztalatom van vele (kivéve persze az árát...).
Nekünk volt egy Phonic powermixerünk, na az olyan volt, hogy konkrétan kétszer kellett bekapcsolni, hogy pl. az effektek is megszólaljanak... :)
Miért akartok sávonként rögzíteni, ha csak vissza akarjátok hallgatni? Ami el van baszarintva azt már úgysem lehet javítani, lemezen meg csaknem akarjátok kiadni.
Kis koncertre/próbára elég egy kis keverő a vokáloknak. Mást úgysem kell hangosítani, tehát rögzíteni sem tudod. Nagy bulira komoly cucc kell, azt érdemes bérelni, technikussal együtt.
A stúdiózás nem egyszerű dolog, nekem is van saját stúdióm, de ha csak a zenére és a feladatra szeretnél koncentrálni, érdemes megfizetni egy profi stúdió óradíját, és ez a minőségen is meg fog látszani.
Azoknál a zenekaroknál, akik saját stúdióban tolják, általában meg lehet figyelni, hogy hajlamosak túlkomplikálni a produkciót és még a legjobb esetben is a jó hangzáson kívül semmi nem marad az anyagban. Nincs eredeti ötlet, a hangzás megvezeti őket... (és a kedves hallgatót)
Ha rám hallgatsz azt csinálsz amit akarsz, de én próba/koncert rögzítéshez először vettem egy Zoom H4-et, az szuper (minőség, effektek, sávolás, stb), volt H2, az inkább erdőbe megy ilyesmire való, mert nem bírja a hangnyomást (bár lehet, hogy azóta módodsították az FW-t). Aztán rájöttem, hogy a Panasonic kamerám is egész jó minőségben rögzít.
Ha így nem szól jól, az nem a cucc hibája! Egyszerűen még nem vagytok azon a szinten, tovább kell gyakorolni, csiszolódni. Halgasd meg a youtube-on pl. Roy és Ádám-ékat. pl. a TV felvételen kis kombókkal meg Johnson basszussal alaból úgy szólnak, hogy örület. Rutin meg az évek...
hát ez az alesis nagyon kevés lenne home studioba:) minimum akkormár egy yamahát veszek. meg hozzá mondjuk egy yamaha digital reverb-et effektnek, de akkormár inkább egy Lexicon-t. Az ilyen midnent tud egyben ésmég olcsó is dolgokban nemnagyon bízok.
amugy mivel csak egy home studio lesz ezért gondolkozom analógban, nemakarom annyit költeni. Nemmondom hogy olcsón akarom kihozni, de olyan sokat se akarok költeni rá mint lehetne:D