Neten keress, szokták hírdetni magukat a tanárok. De attól függ merre laksz, mert nagyobb városokban pl zeneiskolákban is oktatnak éneket. Színházas énekkarosok szoktak még oktatást vállalni. Egyébként az a para, hogy a klasszikus ének az alapja mindennek.., szóval leginkább arra fogsz találni tanárokat. Ha azt jól megtanulod arra lehet építkezni. Ha az alapok megvannak úgy is kialakul egy stílus... én is így voltam ezzel annó. A hörgést meg nem hinném, hogy tanítják, max ha ismersz olyan énekest kisebb, nagyobb zenekarokból aki régóta műveli, és hajlandó neked segíteni megtanulni a megfelelő technikát.
annyiban mindenképp van létjogosultsága, hogy már az elején a megfelelő technikai instrukciókat kell kapja és aszerint gyakorolja a nebuló, mert lehet, hogy mondjuk a levegővétel megfelelő, de ha azt pl rossz ajakmozgással kombinálja (nem nyitja ki eléggé a száját, nem használja megfelelően az ajkait a hangképzéshez), azt utólag (egy rossz berögződést) nehezebb kikorrigálni, mint eleve jól elkezdeni/megtanulni.
Sziasztok! Kíváncsi vagyok, kinek milyen tapasztalata van az énektanítás (klsszikus magánének) módszertanával kapcsolatban. Szükségszerű velejárója a folyamatnak, hogy nem lépésről lépésre haladva megy a tanítás egy-egy területre koncentrálva, hanem 5-10 "paraméterre" folyamatosan kell figyelni a levegőtől kezdve az áll tartásán keresztül az énekelt dolgok (legyen az akár skála) ritmusáig, tempójáig? Értem én hogy ezek mind kellenek a végén ha jól akar az ember énekelni, de kicsit úgy érzem, hgoy minden a nyakamba van zúdítva. Ha egy-két dologra figyelek és azt épp jobban csinálom, akkor másik kettő biztos tökéletlen lesz... Nem érzem azt, hogy részereedmények, mérfoldkövek ki lennének tűzve és időnként elérnék egyet-egyet, hanem csak küzdök minden irányban és nem egyértelmű, hgoy fejlődök-e illetve mit.
zenekarban az énekesünk tisztán és pontosan énekel, van már rutinja is.
Szeretnénk új stílusban gondolkodni és keményebb nu-metalt akarnánk, amihez üvöltő ének is kellene (Corey Taylor-osra gondolok).
Tudnátok ehhez tanárt ajánlani Hajdú vagy Szabolcs megyékben?
Esetlen netes leírást- oktató anyagot ajánlani, tippeket, tapasztalatokat adni?
Valakire hasonlít a hangod, de még nem jöttem rá, kire :)
Ehhez a stílushoz bevallom, nem értek, de a hangok a helyükön vannak, gratulálok.
Nagyon pici Alice in Chainst hallok a dallamokban, vokálokban, ami mindenképpen pozitív. Bár elképzelhető, hogy csak véletlen az AIC párhuzam.
Csak hogy ismerkedjünk... :)
Ez én vagyok, 6 év énektanulás után.
Közben gitározom is, ami szerintem kb. 50% processzoridőt elvesz az énekléstől :)
2011-es felvétel.
Ja, a dohányzás kifejezetten rossz sztem az éneklésnek. Még annak is, amire azt mondják, hogy oda kell (reszelős Charlie-hang). Mondjuk én alapvetően tisztán éneklek, de a dohányzásról végleg leszoktam, amikor elkezdtem énekelni, egyszerűen éreztem, hogy nem megy együtt a kettő.
Persze a klasszikusan értelmezett éneklést véve alapul... :)
Cigi sem jó. (nagyon örülök, hogy végre nincs füst a koncerthelyeken)
De lehetnek olyan stílusok, ahova kell a viszki meg a cigi :)
Ismerek egy srácot, betolja a szalonnát, kenyeret, hagymát és úgy énekel/hörög pl. Sepulturát (Roots) hogy az agyam eldobom. Az előbbi tuning nélkül nem megy olyan jól neki...
Érdemes hetekkel előtt elkezdeni, de fokozatosan, kis lépésekkel haladva ! Az hirtelen erőltetés megbosszulja magát.
Minden második nap legyen pihenő. És a koncert előtti nap is legyen pihenő, természetesen, úgy kell kiszámolni.
A szénsavas, alkoholos, hideg nem jó (ez nemcsak a sört jelenti :)
Koncert előtt nem érdemes bekajálni, érdemes aznap könnyebb ételeket fogyasztani, én pár órával előtte én már csak vizet iszom, amennyit csak tudok (természetesen sima, szobahőmérsékletűt), esetleg teát.
A rendszeres sportról sem szabad megfeledkezni, könnyebb és lazább az előadás, ha az ember tud mozogni és nem izzad le az első szám alatt. Úszás, futás, bringa és hasonlók, nem body building, súlyemelés, mert lazulni kell, nem pedig befeszülni... :)
Teljesen empirikus tapasztalatom szerint (és én nem vagyok se jó, se virtuóz énekes, csak egy szimpla punk, aki vigyázni próbál a hangjára) két héttel előtte elkezdek rendszeresebben gyakroloni, kb. kétnaponta, de aznap már csak melegítek. Éhesen ne akarj énekelni, egyébként nekem pl. refluxom van, tehát aznap olyat nem érdemes enni, amire érzékeny vagyok ilyen szempontból (pl. paradicsomos mártások, túl fűszeres kaják, ilyesmi...) A hideg meg szénsavas cuccok valóban nem jók a hangnak, bár én rendszeresen sörözök koncertek előtt és közben is :D
napi szinten kellene legalább 15-30 percet gyakorolni, ami a légzőgyakrolatoktól a skálázásig (beéneklésig) tart, ami legalább 3 nappal előtte kezdődik, hogy kondicionáld és hozzászoktasd a hangszálaidat az aktív használathoz.
Ezt az előadás előtt is kell, de ne fél nappal előtte, hanem max 1-2 órával, hogy beénekelve kezdd az előadást. Gyakorlás előtt érdemes pl meleg teázni, mert a meleg ital (de nem túl forró) jótékonyan hat a hangszálakra. A hideg/cukros/alkoholos/szénsavas italok NEM jók, legtöbbje szárítja és az nem jó. Ja és ne énekelj éhgyomorra, de ez nem jelenti azt, hogy tömd magad előtte tele.
Sziasztok! Énekhang szempontból mik a javaslatok a formaidőzítésre? Ha egy alkalommal szeretnék jól szerepelni, mennyit gyakoroljak előtt való napokban, mennyit aznap például? Evés-ivásban valami kifejezetten jó vagy rossz? (pl. a szénsavasok nem kedvezőek, úgy tudom) Köszi!
Énekes kerestetik!
Budapesti hip-hop, trip-hop, funky és jazzes alapokat felvonultató fiatal banda keres női énekest!!!!! Fontos, hogy ne legyen berögzült irány amit követne, legyen alkalmazkodó képes, és tudjon dolgozni, ha kell. Az alábbi felvételek lehetnek irányadók. https://soundcloud.com/under-the-ground
A felállás eddig 1 gitár 1 dob 1basszer és 1 ének/rap, ehhez kéne még egy énekes.
Jelenleg a munka elején vagyunk, úgyhogy alakuló képes a dolog.
Énekesek jelentkezését várjuk!!!!!!!!
írjatok privátban, vagy erre az e-mailre : underdaground@gmail.com
Tényleg tetszik a 0:25 ? :) Szerintem semmi különös, ilyen tipikus férfi színészhang, jó kis dalárda felhanggal. (a női hang tetszik) Na, mindegy.
Egyrészt igen, menj tanárhoz :)
Másrészt, vannak vibratohoz bealapozó, rávezető gyakorlatok, ezek szintén olyan alapok, amelyeket jobb, ha tanár magyaráz el, nehogy "félremenj", rossz beidegződések stb. sokkal nehezebb megváltoztatni, mintha elsőre jól megtanulnád.
Harmadszor, vannak akik úgy tanítják, hogy kezdd el lassan (1 vibrato / másodperc) aztán ha stabilan (!) megy, akkor fokozatosan gyorsíts, persze mindez napok és hetek alatt, hogy elérd az ideális kb. 6 vibrato / másodperc sebességet :) Ezzel a módszerrel én nem teljesen értek egyet, mert szerintem ettől mindenkinek egyforma vibratoja lesz :) És nem gondolom, hogy a 6 / mp kell mindenhová, persze biztosan lemérték, és a top énekesek a toplistás számokban átlagban így vibratoznak, de akkor is... Mint a gitáron, a vibrato egyedi kell hogy legyen, és ezen rengeteget lehet dolgozni.
A vibrato a korona az egészen, ezért ezt már tényleg érdemes elsőre jól megtanulni, de azzal kezdeni az énektanulást (stabil alapok nélkül) egy teljesen rossz megközelítés szerintem.
0:25 nél van 1 nagyon szép vibrato ami nekem nagyon tetszik. Esetleg vmi tanács h hogyan lehetne ilyen lassú szép egyenletes vibratot "megtanulni" kigyakorolni.
Szerintem kezdj el folyamatosan emelkedő hangmagasságú hangot kiadni (tehát ne skálázz, hanem mint amikor egy motort felpörgetnek, tudod... :)
Ha szépen, törés nélkül fel tudsz érni a "magasba", akkor az valószínűleg nem falzett, hanem fejhang. Mert falzettbe átmenni elég nehéz, törés nélkül, szerintem.
Tudtok vmi gyakorlatot, amivel tuti, hogy fejhangban maradhatok? Mert nem tudom, hogy falzettben, vagy tényleges fejhangban éneklek-e, eléggé ilyen ordító karaktere van, de mindenféle erőlködés nélkül. Kicsit vékony is, de ha bemelegítek, akkor néha sikerül olyan hangot előhoznom, ami teljesen olyan, mint az alsó része a hangomnak, ugyanaz a karaktere, tudjátok, érződik rajta, hogy az az én hangom, és nem ilyen sikításra emlékeztető vmi.
Fejhangnál ti "felülről" támadjátok a hangadást? :D
Úgy értem, hogy mikor az alsó tartományban éneklek, akkor alulról adok löketet, (de lehet ez rossz kifejezés), a középső és felső részeknél pedig olyan, mintha a szám hátuljától jönne. Ha próbálom lejjebb vinni, akkor elkezdek kattogni, kicsit mintha rekedt lennék olyan hangot ad, de nincs meg az a súly benne, mint mikor rendesen beszéd közben vagyok rekedt.
Írtam, hogy néha megvan a hangom tipikus karaktere is magasan. Esetleg van vmi tipp, amivel tuti tartani tudnám azt a karaktert?
Nektek is vibrál az orrotok, ha magasan vagytok? Ez jó dolog? (tudom, hogy az orrüregben is kell rezonáltatni). Ti is úgy szoktátok, hogy a szátok elejére rakjátok a hangot, vagy "burkolva" a száj hátuljába?
Tudom, sok kérdés, de ha tudtok, légyszives válaszoljatok. :) Köszi.
Hajnaléknál tanítanak ilyesmit is, de ugye az Budapest, viszont pl. van, aki Győrből jár fel a railjettel (viszont itt is az alapokkal kezdenek, az mindenhol mindenhez elengedhetetlen).
Ha hiszed, ha nem, az extrém énekstílusokhoz is meg kell tanulni az alapokat, a helyes légzést stb.
És nyilvánvalóan ez nem teljesen a természetes énekhangjuk ezeknek a bácsiknak, hanem ebben már technika is van.
Szóval, szerintem tanulj rendes éneket, és utána érdemes belekapni az extrémebb technikákba, tehát hogy érezd, olyan módon képzed a hangot ami hosszú távon is tartható, vagy pedig hibás, megerőltető, kerülendő hangképzés.
Ha laikusként, alapok nélkül, egyből rámész az extrém dolgokra, akkor szinte borítékolható, hogy rosszul fogod elsajátítani, hamar kifulladsz majd koncerten, hamis lesz, és pár év alatt rámegy a hangod...
Azzal, amúgyis tisztában vagyok, hogy ezek kötött dolgok. Valakinek ilyen, valakinek olyan a hangszíne. Nem is lemásolni akarok a csókát, példának hozta, mert nekünk valami ilyen kéne.
Olvast, fel is iratkoztam rá, de sok hasznát nem vettem. Igazából semmit nem árul el a videókban, ami nem is meglepő, hisz az a cél, hogy vegyük meg a dvd-t.
Ez most így lehet, hogy értelmetlen kérdés lesz, de totál laikus vagyok. Szóval, az a helyzet, hogy ebben a rohadt Debrecenben nincs senki, aki elvállalná a frontember szerepet a zenekarban, pedig nincsenek nagy követelmények. Cirka egy év telt el és ráuntam a dologra, szóval megpróbálom én. Ám nem tudom, hogyan. Elképzelés van, csak tudás nincs. Az alábbi videóban hallható "éneket" lehet tanulni, vagy magának kísérletezte ki? Tudom, hogy ez így hülyén hangzik, de gondolom a nyolcvanas évek Németországában, nem ment oda a tanárhoz, hogy "thrasht akarok énekelni." Ebből gondolom, hogy maga hozta össze. De hogyan? Honnan kell ezt képezni? Gyomorból, stb? Úgy tudom a rekesztésnek vannak veszélyei is. Nemde? Szóval, hogy van ez? Tisztában vagyok vele, hogy itt fórumon ilyet nem lehet tanulni, de ha valaki, valamilyen kiindulópontot tudna adni, csak ahhoz, hogy a próbán megnézzük, van-e értelme foglalkozni vele, annak nagyon örülnék. Előre is köszönöm a válaszokat!
És akkor a videó:
2013-05-21 11:12 |
#2085
Kicsit hülyén jött le.
Egy ének művész tanárhoz jártam, de egy idő után ő mondta, hogy szerinte az alapok után járjam a magam útját, illetve konkrétan ő a hangommal nem tudott mit kezdeni.
Nem azért mert irgalmatlanul szar, hanem mert kb. úgy változik magasabb fekvésekben, mint Tony Martin vagy épp. Rudán hangja.
A nevem alatt van egy nem túl jó felvétel.
Sokat hagytam ki, most a fiam miatt újra kezdtem, de nem 2 perc a visszarázódás meg vannak egyéb hátráltató tényezők is.
De aki nem mer, nem nyer.:)
Szerintem inkább egy tanárra add ki azt a pénzt, ő tudja, mit hogyan kell csinálnod. Személyre szabottan tud segíteni, realtime látja mik a hibák, berögződések stbstb...
Legalább az alapok miatt menj el tanárhoz, utána már jöhetnek az ilyesmi oktatóvideók...
Az, hogy kinek mi mennyit ér, az relatív egyébként is. Az egyénen is múlik, hogy mit tud kihámozni az oktatóanyagból magának... Van, aki többet, van aki kevesebbet (talán nem is figyel az elhangzottakra, csak túl akar lenni a fejezeten, ezt DVD-n meg lehet csinálni, de a jó tanár féken tart :)
Van olyan oktatóvideó a birtokomban, aminek a fejezeteit már vagy 50x meghallgattam, mégis a mai napig tudok benne további új, hasznos dolgokat felfedezni...
Arra nagyon kevesen képesek, hogy csak "könyvből", tanár nélkül megtanuljanak egy komolyabb "szakmát".
Mit gondoltok erről a "Professzionális Hangkezelés Titkai oktató videó-program" ról? érdemes megvásárolni? Ha már vki megvette itt közölünk írhatna véleményt róla. Elvileg érdemesebb ezt megvásárolni mint tanrához járni mert olcsóbban megúszom. Vagy parasztvakítás.... Igazából nagy babérokra nem akarok törni énekléssel szóval csak hallgatható szinten megtanulni ahhoz meg szerintem nekem így kényelmesebb is lenne.
Székesfehérváron, ill. annak közelében tudtok énektanárt ajánlani? Hangképzést, énektechnikát tanulnék, hogy ki tudjam hozni magamból a maximumot, megtanuljam hogyan kell úgy énekelni, hogy ne fáradjon el a hangom hosszú távon sem, és amely segítene a musical, rock és metal dalok éneklésében is.
Az itt felsorolt nevek közül néhánynak valószínűleg találhatsz youtube-on videóját, legálist és kevésbé legálist is.
De ha tényleg tanulni akarsz, kelleni fog egy tanár, ő tudja a fizikáját, biológiáját az éneklésnek, nehogy rosszul süljön el a dolog. A torokban nem túl rugalmas a "hardver csere"... :/ :D
Rákerestem a hallásfejlesztés témára, azt hiszem, ezeket kipróbálom majd :D
Gyerekkorban biztos, hogy nem, csak 16 fölött szabad komolyabban tanulni énekelni, én 19 évesen kezdtem a zenesuliban a magánéneket, szóval hajrá ;) egyáltalán nem vagy lemaradva és sosem késő!
ezeket tényleg te énekeled ? Mert nagyon durva :D Nagyon jók ! Gratula hozzá.
6 év az azért nem semmi, amúgy én még attól is tartok, h már öreg vagyok az éneklést elkezdni tanulni, mert szerintem ezt is gyerekkorban kellett volna :) (most vagyok 21) kiskoromba mindig is gyáva voltam énekelni :D
Nem igazán szoktam őket megtartani, mert nincs sok hely a laptopon, meg különben is cikis :D (1-1 karaoke dal van, ezeket is nevezhetnénk próbának, mert csak ilyen elsőre felénekelt cuccok xD)
Egyébként 6 éve énekelek zeneiskolában magánének tanszakon. Annyi "előnyöm" volt, hogy pl. gyerekként a szolfézst imádtam (ahol sokat énekeltünk, meg sok hallásfejlesztő játék volt) és kórusoztam/musicaleztem később. Hangszeren nem játszom, bár tanultam, de lekopott már az a "tudás" :D
Szóval gyakorlás és kitartás, biztosan megjön az eredménye! Egy jó tanár kell, aki tudja, mire van szükséged, és azt hogyan tudja Neked megtanítani.
(A zenesulis magánének előtt jártam 2 hónapig maszek tanárhoz, de azt hamar leváltottam, mert éreztem, hogy semmi fogalma az egészről...)
egy ilyen felvételedre kíváncsi lennék :)
Meg többiektől is ha van ilyen felvételetek, és ha gondoljátok írhatnátok is egy pár sort mikor kezdetek el énekelni, és az elején mennyire ment h olyan lett amilyen. Persze mindenkinél más lesz a végeredmény, de nekem pl sokat segítene ha legalább 1 vki úgy állt neki mint ahogy én most akarok ( 0-ról ) és legalább lenne példa h van értelme gyakorolni és szenvedni :)
Végül beiratkoztam a Magyar Hajnal féle stúdióba, és az első énekóra után úgy érzem, ez az amit kerestem. Remélem, később is így gondolom majd, egyelőre erre jó esélyt látok. :)
Azon az "énekesleszek" weboldalon (metallik linkje) is vannak hasznos tanácsok, főleg kezdők számára. :) Ha csak vokálozni is szeretne az ember, szerintem mindenképp érdemes énektanárhoz járni. Van, hogy az ember nem is találja meg elsőre a megfelelő tanárt, azt mondják sajnos sok a "kuruzsló" is...
Én otthon nem szeretek gyakorolni (persze amíg nem volt más, kénytelen voltam). Félek a szomszédoktól, xD meg a jó panellakás betonfalai közé jól beszorul 1-1 hang és kiüti a fülemet (szoprán), ezért nem merem rendesen kiengedni stb. :D Így a csillapított próbatermünkbe járok le, ha akad egy kis időm... fel is szoktam venni a gyakorlást, mert kívülről egészen más...
Valamilyen perverz okból kifolyólag szeretek skálázni is. :D Amellett hogy hasznos, számomra meditáció jellegű is, hogy az összes felesleges gondolatot kizavarom az elmémből, és csak a szervezetem koordinálására koncentrálok... utána mindig remekül érzem magam. :)
a hangszín az egy olyan dolog, mint az ujjlenyomat, kb vele születsz. Lehet vele némileg játszani, de nagyjából fiziológialilag determinálva van, pont a torkodból kifolyólag. Ahogy az is, hogy basszus, bariton vagy tenor vagy. Az a hangszálak hosszától függ. Persze képzéssel lehet tágítani némileg a tartományt, pl ügyesen keverni a mellhangot a fejhanggal (mix) azzal akár egy teljes +oktávot lehet nyerni.
Amire te gondolsz az a pontos intonáció. Ez megint rengeteg gyakorlás eredménye, azzal megspékeleve, hogy eleve a megfelelő énektechnikát alkalmazod.
Kitartás, kitartás és kitartás. Én rettentően utálok pl. skálázni meg gyakorolni, de egyfelől érzem a hatását, másfelől mindig azzal tartom a lelket magamban, hogy ez (is) a zene iránti alázat, ami nélkül nem fog menni.
az baj azért nehezen találom el azokat a hangokat, és azért azt tudom h mennyire fontos a jó "sound" vagyis a hangszín :) De ha végülis ha elvannak találva azok a hangok már csak olyan kíséretet (vagy stílusú kell) ami megy a hangszínéhez az illetőnek... Sokan mondják h bárki meg tud tanulni énekelni hallgatható szinten, csak azért az se mind1 mennyi idő. Mert ha nincs siker élménye az elején vkinek akkor már nem úgy fog haladni. :)
elvileg minden egészséges (nincs orvosi problémája a torkával stb) ember alkalmas az éneklésre fiziológialiag. Az, hogy zenélsz, óriási előnnyel indulsz. Először is nem árt megállapítani a tartományoda (bass/bariton/tenor).
Vannak abszolut, illetve relatív hallást fejlesztő programok, random adja a hangokat, neked meg ki kell találni. Az abszolut hallás fejlesztésére szerintem nincs értelme rágörcsölni, egy jó relatív hallás megszerzése bőven elég.
tehát a relatív hallás ugye azt jelenti h egy másik hanghoz viszonyítok. Az abszolult mikor viszonyítás nélkül tudom h milyen hang szólal meg.
tehát éneklésnél próbáljam úgy, hogy lepengetem mondjuk az alaphangot, és arra a hangra próbálom ráénekelni a tercet mondjuk, és utána pedig lefogom a tercet ellenőrzésnek? Sok gyakorlás után meg az összes hangközöket kiéneklem így (gondolom)
Relatív hallásom valamennyire kialakult már magtól, sok impromizálás miatt szerintem... De abszolult hallásom az nincs sajna, de pl én az "A" hangot megismerem viszonyítás nélkül is, szóval szerintem az abszolult hallás is fejleszthető.
A (relatív) hallás fejlesztése a kulcs. Ha úgy játszol a gitáron, hogy "előre hallod a fejedben a hangokat" és ezt le is tudod játszani rögtön a gitáron, akkor az énektanulás is gyorsabban fog menni, legalábbis azokhoz képest, akik csak bemagolják, hogy 12.bund-15.bund-12.bund stb.
Én kicsit szkeptikusan állok hozzá és nem akarom elhinni h megfogok lepődni magamon :) De mindenképp elmegyek majd egy tanárhoz alapok miatt. Már próbálgattam a lepengetett hangokat kiénekelgetni (úgy vettem észre h tercet találom meg legnehezebben) gondolom ezt évekig kell gyakorolni h később egyből eltaláljam majd a hangokat.
Jó ötlet, ha valaki a hangszere mellett énekelni is megtanul valamilyen szinten, függetlenül attól, hogy mennyire "tehetséges". Amellett, hogy szélesíti a zenei látókört, az ember felszed egy kis zeneelméletet és bele tudja magát élni egy énekes helyébe is, amikor dalt szerkeszt :)
Zenekarba bekerülni is nagyobb az esély, ha az ember vokálozni is tud.
Mindenképpen menj el tanárhoz az alapok miatt, például helyes levegővétel. (igen, szinte biztos, hogy nem úgy veszed a levegőt, ahogyan a jó, stabil énekléshez kell, ezt külön meg kell tanulni ám :)
A fazék hang el fog múlni, amint a megfelelő énektechnikákat megtanulod. Ha szorgalmas leszel, magad is meglepődsz majd, milyen hangokat tudsz majd kiadni :)
Fontos a folyamatos, természetes fejlődés, gyakorás, semmi erőlködés, szélsőség, ha fáj vagy kellemetlen valami, akkor meg kell állni és tanácsot kérni.
Gondoltam elkezdek tanulni énekelni, bár nem tudom h az én fazék hangommal érdemes-e e neki állni énekelgetni. Gitározni tudok valamennyire ezért szeretnék mellé megtanulni egy bizonyos szintig, de se hangszínem nincs, se tehetségem arra h eltaláljam a hangokat :D
Szóval, érdemes magamtól elkezdeni tanulgatni itthon énekelgetni, vagy csak anyámat fogom az őrültbe kergetni fölöslegesen ? és menjek el egy énektanárhoz... Vagy ha már tudom h pocsék a hangszínem és nem énekesnek születtem hagyjam a francba és maradjak a gitárnál :D
Olyasmi...
Tudom, a minőség és a szakértelem pénzbe kerül, én meg addig nem tudok mit mondani erről, amíg nem is próbáltam - illetve a Gitármánián amit mutatott, az tetszett.
Az alapján próbálkoztam is a különféle pozíciókkal, de nem tudom őket "hosszú távon" megtartani, illetve egy külső szakértő fül többet és hatékonyabban tudna segíteni.
Aha, köszi, ismerős volt a neve, de most már be is azonosítottam :D
Írtam nekik is, már válaszoltak is hogy mikor menjek meghallgatásra xD még meg kell beszélnem odahaza is, már ki is számoltam, mennyi maradna kajára...
A #2041-ben látható Tanárnő éppen a Magyar Hajnal stúdióban tanítja egy ismerősömet. Igen jól halad az illető.
De azért várd meg szakember véleményét is - én csak hallgató vagyok.
Énektanárt keresek, aki több műfajban is jártas és jó a referenciája. Eddig klasszikus hangképzést tanultam, de idén befejezem a zeneiskolát, és szeretnék más műfajokba is belekóstolni, de az eddig tanultakat nem elveszíteni.
Van itt, aki ismeri esetleg a Starword vagy a Magyar Hajnal stúdiót, és tudna nekem néhány infót vagy véleményt mondani? Esetleg hasonló énekes képző programokat (nem Kővirág) vagy magántanárt ajánlani?
Működhet az is, csak korán kell felkelni :)
Én egy időben pl. 5:30-kor keltem, megvolt a zuhany (a pára :) a meleg tea stb., aztán 8-9 között az autóban, vezetés közben már jól tudtam együtt berregni a CD-vel... :)
Tudsz abban segíteni, hol lehet ilyen CD-t szerezni?
Én sokat ülök autóban, és ott jó lenne "eltölteni hasznosan az időt", de ilyen hanganyagot (CD, mp3) nem tudtam fellelni.
Csak a youtube-ról melegítek, meg otthon néha szintiről.
Ezért hordanak magukkal a nyugati, profi énekesek mobil párásítót, illetve a légkondit ha lehet kikapcsoltatják (szárít), inkább izzadjon mindenki a turnébuszban :)
Nem is beszélve a fürdőszoba remek visszhangjairól, ami szintén éneklésre késztet, még átlagembereket is :)
Mindenkinek máshol van az optimum a bemelegítés idejét illetően.
A cél azért valahol az, hogy az utána következő próbát vagy koncertet fáradás nélkül el tudja énekelni az ember.
És persze attól is függ, hogy mennyire rendszeresen gyakorolsz. Egy turnén levő énekes, aki napközben interjúkat ad stb. tehát beszél sokat, náluk előfordul, hogy alig melegítenek, mondván hogy már "edzésben van".
Reggel, ébredés után tényleg nem tanácsos énekelni...
A meleg mindenképpen jó tesz (fürdő, sál...) vannak énekesek, akik forró vizet isznak a színpadon is. Mások mondjuk a hidegre eskösznek, szerintem mondjuk mind a kettő szélsőség, én a szobahőmérsékletű folyadéknál maradok. Spec. teák, ilyesmi.
A legjobb bemelegytések tényleg a többiek által is felsorolt dúdolás, lip roll, tongue thrill :) de célszerűen CD-vel vagy zongorával, hogy tudd, meddig tudsz elmenni, és gyengébb napokon hol kell abbahagyni, így megtudod azt is, hogy mi az a magasság, amit mindig kijön, és mi az, ami csak jobb napokon, utóbbival is lehet finomhangolni a gyakorlást. Tehát nem szabad, hogy a gyakorás unalmas rutin legyen, valamit mindig változtatni kell, apróságot, és így folyamatosan finomítani lehet a saját technikádat, ha odafigyelsz...
Egyébként reggel mindenkinek kell pár óra, illetve alvás után (ahogy drd is írja), ezért is nem javasolják a koncert/próba előtti alvást. Egyébként én meleg sál akár bent a teremben is, sok langyos folyadék, és berregéssel, meg rrr (nyelvpörgetéssel) való bemelegítésre szavazok, nekem be szokott jönni.
Ja és azt figyeltem meg, hogy télen több bemelegítés kell, mert érzik a hangszálak, hogy többet vannak hidegben.
Igyekszem minden próba előtt, és különösen koncertek előtt melegíteni. És persze legalább kétnaponta igyekszem gyakorolni. 20-25 percet szoktam skálázni, liproll-t megy tongue trill-t nyomatni. Felkelés után 2-3 órán keresztül egyáltalán nem javasolt énekelni, szóval reggel ne erőltesd. Ha úgy érzed, a meleg jót tesz, akkor hordj sálat vagy kendőt melegítés előtt és közben. Lehet, hogy az operaénekesknél sem csak póz a selyemsál
Ti mennyi ideig szoktak bemelegíteni?
Szoktatok egyáltalán?
Nekem meleg fürdő után megváltozik a hangszínem és utána tök lazán megy az éneklés nagyon erős hangokat tudok kiszedni magamból, magasban is erősnek hallatszik. Megváltozik a hangszínem, kijönnek a mélyek is a magas hangoknál, szóval totál jó lesz minden fürdés után. Viszont napközben jóval gyengébb a hangom, főleg reggel.
Valami tippetek van arra, hogy hogyan melegítsek benne rendesen?
Szerintem fürdés után ellazulnak az izmok maguktól is, azért megy jobban, meg azért jobb a hangom.
2013-02-22 12:27 |
#2022
Azért Molics még mindig ott van.
Remélem fog tanítani, és kevesebb lesz a herélt malac.