HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

Akusztikus gitárok

2024. április 30

CORT GITÁROK

2024. április 30

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

Jónás Tamás (instrume

2024. április 25

***YAMAHA billentyűsök

2024. április 24

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021

KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021


Akciós ár:
2 500 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 10000
HANGSZERUTALVÁNY 10000

HANGSZERUTALVÁNY 10000


Akciós ár:
10 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 1000
HANGSZERUTALVÁNY 1000

HANGSZERUTALVÁNY 1000


Akciós ár:
1 000 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

Énektechnika, hangképzés
Énektechnika, hangképzés

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák

Első 1 2 3 4 5 6 7 8 ... >500 >>1000 Utolsó

stokingz2012-03-28 11:41 |  #1919
Szakértői magánének oktatás Nagyváradi Nelli, diplomás énektanár és énekesnőtől.

Műfajok: Könnyűzene, rock, pop, musical.

Sajátítsd el olcsón a hangképzés, légzéstechnika, stúdióéneklés, színpadi előadás fortélyait.
Előadókészség fejlesztés. Szolfézs, zeneelmélet igény szerint.

noaenek@gmail.com

stokingz2012-03-28 11:40 |  #1918
Szakértői magánének oktatás Nagyváradi Nelli, diplomás énektanár és énekesnőtől.

Műfajok: Könnyűzene, rock, pop, musical.

Sajátítsd el olcsón a hangképzés, légzéstechnika, stúdióéneklés, színpadi előadás fortélyait.
Előadókészség fejlesztés. Szolfézs, zeneelmélet igény szerint.

noaenek@gmail.com

Jorn 2012-03-28 07:50 |  #1917
(na nem, mintha ezekre tudnám a választ, de legalább megértjük a kérdésedet :)
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#1916)

Jorn 2012-03-28 07:49 |  #1916
Na, tisztázzuk már... :)
A 'mellhang' tartományát akarod feljebb hozni (tehát később váltani kevert, illetve fejhangra) vagy lejjebb akarod vinni, tehát még mélyebbeket akarsz énekelni ?
Válasz 'Viking' hozzászólására (#1911)

Ricsi 2012-03-28 03:21 |  #1915
Torokmasszőr.
Válasz 'Viking' hozzászólására (#1914)

Viking 2012-03-27 14:21 |  #1914
Akko maradjunk csak a torok ellazításánál :D

Jorn 2012-03-27 12:50 |  #1913
Kérdezz inkább egy mongol torokénekest: )
Válasz 'Viking' hozzászólására (#1911)

Rockfeelyng 2012-03-27 12:35 |  #1912
Tekerd feljebb a potit'
Válasz 'Viking' hozzászólására (#1911)

Viking 2012-03-26 15:05 |  #1911
Hejj!:)
Tanácsot szeretnék kérni, hogy lehet a torokhang tartományát növelni, és közben laza maradjon a torok, és ne legyen olyan orrhang filingje se a dolognak...tudom, h tanár kéne, de még nem érzem magamban az elszántságot :P
köszi előre is!

drd 2012-03-17 16:24 |  #1910
Végülis túléltem, de überszopás volt, mert behalt a monitor, így csak a szemközti falról visszajövő hang segített. Szar torokra a legjobb dolog
Viszont itt határoztam el, hogy kell valami fülmonitor megoldás. Tudom, hogy ez kevésbé technikai topic, de hátha... Szóval az az ötletem támadt, hogy veszek egy olcsó fülmonitor rendszert (pl. ezt itt: http://www.thomann.de/de/the_tbone_iem_100_863_mhz.htm) Az alapcucc, plusz egy vevő (ketten éneklünk) kijönne 100e alatt. Monó üzemmódban használnám, csak az egyik fülembe bedugva a fülest. Így az egyik fülem a hangszereké, a másik az éneké. Nyilván nem a legkényelmesebb, de így még a hangtechnikus segítsége sem kell, mert a miksik jelét ketté lehet venni, és egy kis keverőről magunk kezelhetnénk az ének fülmonitorozását a színpadon. Ez vajon mennyire lenne életképes szerintetek?

2012-03-08 01:28 |  #1909
Meg gargalizálás sós (jódos) vízzel.
Ízlés szerint.

2012-03-08 00:19 |  #1908
Kalcium.
Válasz 'drd' hozzászólására (#1906)

Jorn 2012-03-08 00:12 |  #1907
A rocksztárok ilyenkor szaladnak az orvoshoz, minden perc számít, neked is ezt javaslom.
Válasz 'drd' hozzászólására (#1906)

drd 2012-03-07 14:04 |  #1906
Hahó énekes kollegák. Jó rég jártam erre, de most lenne egy kérdésem: enyhe torokgyuszi támadott meg, de szombaton koncertünk lesz. Mit érdemes használni, hogy nagyjából formába lendüljek és ne is baltázzam szét a torkom teljesen? Nem hörgős metált játszunk, teljesen átlagos tenor ének, helyenként jó lenne a rekesztés, de azt most ki fogom hagyni, marad a tiszta ének végig. Előre is köszi a tippekért.

Jorn 2012-02-15 13:03 |  #1905
Nem, csak ne olyanban, ami elszorítja a derekadat... Mondjuk ha rálóg egy ing egy farmerra, akkor tényleg nem szükséges egy szoros öv, úgysem látja senki :)
Válasz 'metallik' hozzászólására (#1904)

metallik 2012-02-15 09:38 |  #1904
akkor susogósban álljak színpadra?
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#1899)

2012-02-15 09:01 |  #1903
Nekem már van Árpád sávos.:)

Nem eladó..:)
Válasz 'Ricsi' hozzászólására (#1901)

2012-02-15 09:00 |  #1902
Engem nem zavar az öv se a hasam, bőgök mint a tehén.:)
Válasz 'Ricsi' hozzászólására (#1901)

Ricsi 2012-02-15 08:55 |  #1901
Lecserélem az övem hózentrógerre.
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#1899)

Jorn 2012-02-15 08:54 |  #1900
... mondjuk, mikor fittebb voltam, ezek a dolgok nem zavartak... na, majd formába lendülök megint, jön a tavasz, lehet futni megint stb... :)
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#1899)

Jorn 2012-02-15 08:52 |  #1899
Ez sokmindentől függ, nem árt, ha könnyű a hangszer, és jól fekszik fel a 'pocira' :) Engem is zavar a gitár, akárhova teszem...
Alapvetően, ének szempontból az a jó, ha egyenesen tudsz állni, nem kell rágörnyedni a hangszerre.
Fontos a laza ruházat, főleg a nadrág (szíjat sosem hordok), hogy oda tudd venni a levegőt, ahova kell, tehát az 'övjáték' meglegyen.
Esetleg olyat is próbálhatsz, hogy kissé oldalt tartod a hangszert, tehát ne a gyomrot nyomja.
Válasz 'metallik' hozzászólására (#1886)

metallik 2012-02-15 08:43 |  #1898
ugye ugye, mégiscsak ilyen a jó megoldás




metallik 2012-02-15 08:40 |  #1897
azt is próbáltam, de az meg leesik az időnkénti headbangeléstől. Tudom ,vagy szokjak le a headbangról (kösz nem ) vagy kössem meg hátul mint a kosarasoknak (hát azt sem)
Válasz 'Semmi Cicó' hozzászólására (#1896)

Semmi Cicó 2012-02-15 08:35 |  #1896
NAPSZEMÜVEG!!!! Azt erre találták ki - csak utána adták a pilótáknak!
Válasz 'metallik' hozzászólására (#1895)

metallik 2012-02-15 08:32 |  #1895
igen, de akkor valóban nemigen látom a nyakat és főképp a közönséggel is megszűnik a szemtől szembe szemkontaktus.
Válasz '' hozzászólására (#1894)

2012-02-15 08:26 |  #1894
Ezért írtam, hogy ha feljebb emeled akkor félig-meddig felfelé nézel,
több a levegő.
Válasz 'metallik' hozzászólására (#1892)

metallik 2012-02-15 08:19 |  #1893
ha felfelé nézek akkor nem mindegy a pozíciójelölő?
Válasz 'Saci' hozzászólására (#1890)

metallik 2012-02-15 08:18 |  #1892
most ilyen magasan va, de egy osztást még lejebb engedek a hevederen szerintem




2012-02-15 08:15 |  #1891
Le kell kapcsolni az erősítőt aztán kész.:))
Válasz 'Saci' hozzászólására (#1890)

Saci 2012-02-15 08:10 |  #1890
Braille írással kell megjelölni a pontokat a nyakon.
Válasz '' hozzászólására (#1889)

2012-02-15 08:02 |  #1889
Rutin.:)
Válasz 'Saci' hozzászólására (#1888)

Saci 2012-02-15 07:32 |  #1888
Akkor meg nem látja, hogy mit játszik.
Válasz '' hozzászólására (#1887)

2012-02-15 05:21 |  #1887
Tedd magasra a mikrofont mint Lemmy.
Válasz 'metallik' hozzászólására (#1886)

metallik 2012-02-15 03:50 |  #1886
mostanában gondolkodom azon, hogy lejebb kellene eresztenem a hangszert, hogy több levegőhöz jussak. Bár akkor meg kevésbé kényelmes a játék, ezért próbálom megtalálni a kompromisszumot. Nyakba/hasra húzott bézzel nem lehet Sepulturát 'énekelni'...
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#1885)

Jorn 2012-02-15 03:13 |  #1885
Valószínűleg több helyen erőlteted, megfeszíted azokat az izmokat, amelyek gátolják a hangképzést. Ha az ádámcsutkád felugrik éneklésnél, akkor ez a baj.
De ez csak egy dolog a sok közül, amire ügyelni kell, és tényleg igényli, hogy valaki fizikailag kitapogassa, vagy belső izmook esetén kihallja, hogy mit csinálsz rosszul.
A helytelen énektechnika és a bemelegítés hiánya nem mellesleg tönkreteszi a meglevő hangot is hosszútávon.
A rendes éneklés komoly türelemjáték, nem szabad erőltetni, elsietni. A hangterjedelem anatómiailag adott dolog, abból kell okosan kihozni, amit lehet.
Én gitározom is 15 éve, így hidd el nekem, az éneklésnél sokkal több múlik a helyes technikán, mivel a tested a hangszered, nem tudsz kicserélni benne semmit, mint egy gitáros... viszont elrontani annál könnyebb.
Válasz 'Viking' hozzászólására (#1882)

2012-02-15 01:13 |  #1884
Jorn világosan leírta a lényeget részletesen!

Nem kötelező énektanárhoz menni, de akkor nem is kell eredményeket várni!
Ha csak pár hónapig eljársz, és megtanulod a helyes légzést a megfelelő
hangképzést, akkor amit otthon szeretnél csinálni, az menni fog.
Lehetne írni rengeteget róla, de felesleges mert úgy leírni meg nem lehet, hogy
tanulni lehessen belőle.
Válasz 'Viking' hozzászólására (#1883)

Viking 2012-02-15 00:50 |  #1883
Aranyosan vagytok, hogy mindenáron azt akarjátok, hogy tanárhoz menjek, és Dickinson legyen belőlem :D :D :D

Viking 2012-02-15 00:48 |  #1882
ez ok :) ezzel egyet értek, de én azér nem akarok befektetni, mer bizniszt se nagyon akarok csinálni :) csak érdekelt, hogy miért van az, hogy bizonyos hangtartomány nehezebben énekelhető, mint másik :) azért köszönöm szépen :)))
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#1881)

Jorn 2012-02-14 11:29 |  #1881
Bizonyára a rossz énektechnika az oka, de ezt fórumon keresztül nem fogod tudni megtanulni... Ugyanúgy, ahogy pl. mérnök, vagy sebész sem lehetsz pár oldal elolvasása után.
Tanulni kell a mesterektől, illetve fizikai kapcsolatban kell lenni a tanárral (legalábbis az alapok elsajátításáig), mert az éneklés nem kis részben anatómia is. Mindenkinek más adottságai és hangja van, ezért kicsit egyedi megközelítést igényel mindenki, ezt a jó tanár tudja alkalmazni, de csak élőben.
Kivételt képeznek persze az őstehetségek, de azokról már 5-6 évesen kiderül, ha azok... :)
Szóval, befektetés nélkül nincs üzlet...
Válasz 'Viking' hozzászólására (#1877)

2012-02-14 08:27 |  #1880
Máshogy sajnos nem megy.
Vagy rászánsz hosszú éveket, és vagy kitapasztalod magadtól vagy nem.
Válasz 'Viking' hozzászólására (#1879)

Viking 2012-02-14 08:24 |  #1879
Annyira nem érdekel az éneklés, h óránként 2-3e Ft-t fizessek érte :D
Válasz '' hozzászólására (#1878)

2012-02-14 00:39 |  #1878
Énektanár, hangképzés.
Valamint közösen megtalálni a határokat.
Válasz 'Viking' hozzászólására (#1877)

Viking 2012-02-14 00:37 |  #1877
HELP PLIZ! Nem vagyok se profi, se énekes csak itthon gyakorolgatom a szolmizálálást. Az a gondom, hogy az egyvonalas g környékén nehezebben találom el a hangot, és rohadt hamar elfáradnak a hnagszálaim, mint más hangtartományban. Tudja valaki miért van ez, és hogyan lehet ezen segíteni? a kétvonalas d környékén is hasonló a helyzet, bár ott a csak a fárádás jelent gondot.

sixbytemaster 2012-02-08 04:57 |  #1876
Mivel a Mikrofon topic besz@rt, ezert ide irok.
Enekelek es gitarozok, de nem szeretek egyhelyben allni, mint a covek, ezert olyan wireless mikrofont keresnek, ami fejhez rogzitheto, mint egy fulhallgato. Ha esetleg van valakinek tapasztalata ilyen mikrofonrol, szivesen meghallganam, illetve erdekelne, hogy milyen tipusu mikrofonba erdemes beruhazni. Koszi!

sixbytemaster 2012-02-08 04:54 |  #1875
Mivel a Mikrofon topic besz@rt, ez??rt ide ?rok.
??nekelek ??s git??rozok, de nem szeretek egyhelyben ??llni, mint a c??vek, ez??rt olyan wireless mikrofont keresn??k, ami fejhez r??gz?the??, mint egy f??lhallgat??. Ha esetleg van valakinek tapasztalata ilyen mikrofonr??l, sz?vesen meghallgan??m, illetve ??rdekelne, hogy milyen t?pus?? mikrofonba ??rdemes beruh??zni. K??szi!

Ricsi 2012-01-02 21:45 |  #1874
Bölcs vagy.
Válasz 'drd' hozzászólására (#1873)

drd 2012-01-02 18:52 |  #1873
Első körben nyilván azt próbálom ki, mert az már megvan
Válasz 'Ricsi' hozzászólására (#1872)

Ricsi 2012-01-02 18:00 |  #1872
"gyébként a füldugót sem vetném el teljesen, régen használtam én is az egyik fülembe, és működött, nyilván szokni kell."

Ennyi.
Válasz 'Blaze' hozzászólására (#1871)

Blaze 2012-01-02 16:03 |  #1871
Ha fülmonitort használsz, akkor mindenképp full mix-et kérjél, tapasztalatom szerint nem jön át elegendő hangerő a hangszerekből, legalábbis ha rendes izoláló fülest használsz. Én amúgy magam oldom meg a fülmonitorozást, van egy kis keverőm, oda bedugdosom a hangszereket, és úgy keverem be magamnak ahogy akarom, nem függök hangmérnököktől. Ehhez persze az kell hogy tudj "lopni" jelet a hangszerekből (pl. effektek 'phones out'-ja), ha ez nem megy, akkor sajnos rá vagy utalva a hangmérnökre. Én egyébként a füldugót sem vetném el teljesen, régen használtam én is az egyik fülembe, és működött, nyilván szokni kell. De a fülmonitor azért jobb.
Válasz 'drd' hozzászólására (#1868)

Ricsi 2012-01-02 15:06 |  #1870
Én ellentmondanék, legalábbis vokált illetően. Nekem kifejezetten segített a mezei füldugó, csak az egyik fülben, amikor pontosan kellett vokálozni, gitározás mellett. Persze az igaz, amit írtál, hogy a komplett zene eléggé másképp jött át.
Válasz 'metallik' hozzászólására (#1866)

metallik 2012-01-02 13:26 |  #1869
a komolyabb fülmonitorok mind izolációsak, melynek lényege, hogy külső zajt annyira nyomja el, amennyire csak lehet. Ilyenformán nem is fog annyi beszűrődni, ami után lehetne énekben menni.
Tehát igen, érdemes full mixet bekérni (olyakor a dobból elég a pergő,mert a komplettet nem biztos hogy elbírja).
Manapság már a klubhangosítók sem néznek úgy a fülmonitorrendszerre, mint kurvák a az üdülési csekkre, tehát általában megoldható, szimplán ugyanazt a mixet kéred be, amit amúgy is a lábmonitorba küldene. Tehát aHELYETT. Egyszerű, mikor aktív ládákkal dolgoznak, mert olyankor szimplán ki kell húzni a monitor XLR kábelét és azt a vevőbe kötni. Bonyolultabb, mikor passzív rendszerrel dolgozik, mert akkor macerásabb, akkor valahogy a keverő monitorútját úgy kell belevarászolni a fülmonitorba, hogy minél kevesebbet kelljen extrában kötni, mert azt valóban nem szeretik, de azért általában megoldható.
Válasz 'drd' hozzászólására (#1868)

drd 2012-01-02 13:17 |  #1868
Természetesen nem a szimpla gumi füldugóra gondolok, még tavaly csináltattam egy párat, elvileg a szűrője többé-kevésbé lineáris. Próbákon nem is volt rossz, csak oda talán kicsit nagy a csillapítása. Vagy csak meg kellene szoknom, hogy így erősebben hallom magam "belülről".

Természetesen fülmonitor esetében is szeretném hallani a teljes zenekart (de legalább a gitárokat és a dobot), épp az a kérdés, hogy az vajon működik-e, hogy a fülmonitorba csak éneket kapok, vagy akkor már a zenekar nem fog behallatszani? Utóbbi esetben ugye egy full mix kellene a fülesbe is, azt meg nem hiszem, hogy a helyi hangtechnikusok ezzel szívesen bíbelődnének...
Válasz 'metallik' hozzászólására (#1866)

metallik 2012-01-02 11:22 |  #1867
mármint XLR direkt kimenete, mint pl egy Shure PSM rendszer esetén
Válasz 'metallik' hozzászólására (#1866)

metallik 2012-01-02 11:21 |  #1866
üdv

A füldugó sajnos eléggé bevisz az erdőbe, mert óriási magasvágással rendelkezik, teljesen átalakítja a hangképet. Énekhez kifejezetten nem ajánlatos.
A fülmonitor jó megfejtés lehet ilyen szitukra, nekem konkrétan bevált kis klubokban is.
Főleg akkor van egyszerű dolgod, ha csak az ének kell, mert akkor legegyszerűbben a mirofon és a stage box közé kell beiktatni valahol a fülmonitor vevőjét és készen is vagy, még a keverőssel sem kell egyeztetned (mondjuk ha csak éneket hallasz, nem tudom mi után mész, mire intonálsz de ez legyen az én hülyeségem ha neked úgy jó). Persze ehhez olyan vevő kell, aminek van direkt kimenete is, ami 1:1-ben továbbítja azt a jelet ami belemegy.
Válasz 'drd' hozzászólására (#1865)

drd 2012-01-02 09:28 |  #1865
Helló pacsirta-társak Nem tudom, hogy ez-e a jó topic, de azért mekérdem: kis klubokban mennyire lehet fülmonitort használni? Mi viszonylag kis teljesítményű cuccon játszunk, mikrofonozva, de a cucc a kis színpadokat (Rocktogon méret) beszólja, tehát a monitorból csak az éneket kapjuk vissza. Viszont ez meg annyira emeli a színpadi zajt, hogy általában csak a magasabb frekiket hallom rendesen az énekből, és még így is hamar elfárad a fülem. Füldugóm van, de még csak próbákon használtam, koncerten nem próbálkoztam vele, lehet, hogy az lenne a megoldás? A másik ötletem a fülmonitor lenne, csak nem tudom, hogy az működne-e, hogy abba csak az éneket kapjam? Mármint hallanám-e mellette a hangszereket vajon? Ötletek, vélemények?

2011-12-24 22:26 |  #1864
Válasz 'rebla' hozzászólására (#1863)

rebla 2011-12-24 22:24 |  #1863

Blaze 2011-12-03 18:15 |  #1862
Nekem a sima Correct volt régen, most Synth-et használok. Szerintem teljesen jó cuccok ezek, úgy érdemes egyébként kipróbálni, hogy rögzíted az éneked, és utána visszahallgatod, mert úgy derül ki igazán hogy mit is csinál. És kifelé nem hangzik semmilyen kórus hatás (hacsak nem kevered bele direkt az eredeti hangot). Én amúgy azért is használok Synth-et, mert azon be lehet állítani hangnemet, vagy ha hangszer is van csatlakoztatva, akkor igazodik a hangszeren játszott hangnemhez. A Correct csak kromatikus. Valamint van egy "tone" gomb, ami gyakorlatilag megcsinálja azt amit a Correct-tel tudsz, nyilván nem olyan mélységig, de szerintem bőven jó. És ezenkívül sok más effekt is van benne. Amitől a Correct XT plusz tud lenni, az a gerjedés gátló, az elég hasznos lehet. Amúgy eddig nálam egy hangmérnökkel sem volt baj ezekkel a cuccokkal kapcs., nem problémázott még senki. Sőt sokszor még szeretni is szokták, hiszen "helyettük dolgozik".
Válasz 'metallik' hozzászólására (#1852)

fendermania2000 2011-12-02 07:22 |  #1861
Nekem van ilyenem, feltűnően jobban szól a mikrofon a cuccon, a pici hibákat korrigálja. Saját külső cuccnál még csak rendben van, de amikor van hangosítás, a keverősök nagyon utálják az ilyen mikrofon után kötött kütyüket, nem nagyon tudnak vele mit kezdeni, a saját rendszerüktől teljesen idegen. Ilyenkor csak a korrektort kell bekapcsolni, a kompresszort, deessert stb. ilyenkor ne kapcsoljuk be. A profik meg nyilván gyárilag tisztán énekelnek (vagy nem...)
Válasz 'metallik' hozzászólására (#1852)

akarszetaglenni2011-12-01 22:37 |  #1860
Magánénektanárt keresek DEBRECENBEN! Ha te épp nem, de ismersz valakit, aki segíthet, kérlek írj! Köszönöm! email: zsolt.huszar@live.com

Jorn 2011-11-07 16:28 |  #1859
Fehér ruhában, a jobb sarokban pedig maga Az Intonátor ! :)
Válasz 'metallik' hozzászólására (#1857)

Jorn 2011-11-07 16:27 |  #1858
Valahogy nem tudnék úgy énekelni, hogy közben egy kijelzőt bámulok. Csukott szemmel (és nyitott füllel) sokkal jobban megy az átélés meg a népművészet :)
Válasz 'metallik' hozzászólására (#1856)

metallik 2011-11-07 14:31 |  #1857
a disztonálást hívják még detonálásnak is. És aki ezt elköveti, az a detonátor
Válasz 'metallik' hozzászólására (#1856)

metallik 2011-11-07 14:21 |  #1856
az igaz, hogy a korrepetitort nem helyettesíti, legfeljebb imitálja.
Viszont a néhány centes disztonancia korrigálására (és gyakorlásnál konktrollálására) jó kis eszköz. Az, hogy vizuális információt is ad arról, ha esetleg disztonál az ember helyenként, szerintem segítség (lehet hogy adott körülmények közt nehéz kihallani).
Néhány felvételen én is megfigyeltem, hogy ami metalkoncerten a színpadon jónak tűnik, utólag felvételen hallani, hogy itt ott azért van néhány cent diszonancia. erre is jó lehet, hogy megtanulni úgy énekelni, hogy minél kevesebb led villanjon ki menet közbe.
Amúgy a robothang akkor jön ki, mikor nagyon aggresszívra állítják (csutákra, leggyorsabb és legerősebb reakcióval) de annyira egyébként sem javasolt.
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#1853)

Jorn 2011-11-07 13:18 |  #1855
Nem tudom XT volt-e, de az eredeti hang valóban hozzákeveredhetett akuszikusan, mert kis helyiségben próbáltuk, határozott szobahangerőn.
De mindegy, hallottam már komolyabb cuccokat is koncert DVD-n, robotos volt a hang, azért se kell nekem ilyen...
Válasz 'metallik' hozzászólására (#1854)

metallik 2011-11-07 08:55 |  #1854
az XT-t próbáltad? Mert annak a kimenetén CSAK a javított hang jöhet ki, az eredeti nem, a "kórus" hatás akkor érvényesül, ha hallod (pl ugyanabban a helységben) az eredetit és a javítottat.
Ha CSAK autotuner lenne akkor talán nem is biztos, de így, hogy zajzár, kompresszor, autoEQ, gerjedésgátló is van benne (ALL IN) , a lényegi melót elvégzi, anélkül hogy a botfülü keverősnek kettőt kellene csavarintania a pultján.
Válasz 'Jorn' hozzászólására (#1853)

Jorn 2011-11-07 08:48 |  #1853
Tegnap pár percig próbálgattam, szóval így komoly teszteredményt nem tudok mondani, de ami feltűnt, hogy picit késik a korrigált hang, van egy kis kórus effekt emiatt, de hát ez végülis természetes. Amúgy korrektül szól, okos cucc. Ha nem adsz meg hangnemet, akkor a legközelebbi félhangra korrigálja a hamis hangot. Én mondjuk nem használnék ilyet, inkább más módon közelíteném meg, ha sok a hamis hang (gyakorlás, fülmonitorozás stb.)
Válasz 'metallik' hozzászólására (#1852)

metallik 2011-11-06 13:24 |  #1852
a TC voice correct-el volt már valakinek dolga?
A pitch tuner és a gerjedésgátló miatt erőteljesen szemezgetek a cuccal



pezsgotuner 2011-10-25 20:24 |  #1851
Hát, mert mint most itt az utolsó hozzászólásokban is elhangzott, óriási a színpadon a hangnyomás abban a műfajban és szvsz ezt célszerű a lehető legjobban izolálni a fülessel. Ha nem teszed, azzal a hallásodat teszed kockára, mert ugye annyival jobban kell üvöltetned a füledbe a kontrollt, amit látszólag büntetlenül meg is tehetsz, mert ugye a gerjedés, mint probléma megszűnik. Csak pár év alatt szép lassan megsüketülsz.
Ha nekem a közönségzaj hiányozna, asszem feltennék a fényhídra egy miksit (pontosabban fellógatnám a kábelére) és annak a jelét adatnám be a fülembe a kívánt mértékben. De ez ugye plusz egy nyűg (buli előtt feltenni, hangmérnöknek elmagyarázni stb.)
Meg akárhogy is vesszük akkor is plusz 1 zavaró faktor a füledben.
Szerintem felesleges: dalok között úgyis érzékeled, hogy vmikor nagyobb az ováció, mint másik esetben, hiszen azért hallasz, csak tompítva. Egy ordító tömeg zaja azért átjön a legjobb izoláció mellett is. Persze nyilván hozzá kell szokni a lecsökkentett "fül-érzékenységhez", ez kétségtelen.
De persze a puding próbája az evés: próbálj ki egy gyári izolációs fülest ha van módod (a hatásfokával nem lesz gond, max. könnyebben esik ki és/vagy kényelmetlenebb, mint a fülre öntött) és ha zavar a mesterséges süketség, akkor csináltass egy ilyen kilukasztottat.

WarwickFan 2011-10-25 18:52 |  #1850
" "Én a harmadikra írtam, hogy szerintem (de hangsúlyozom, hogy sose próbáltam ilyet) nem optimális metál zenére egy szándékosan csökkentett izolációs értékkel készült fülmonitor füles." "


Igen, a kérdésem erre vonatkozott. Hogy véleményed szerint (még akkor is, ha metal zenével nem próbáltad) miért nem megfelelő a metal zenére a fent említett füles!?
Válasz 'pezsgotuner' hozzászólására (#1846)

WarwickFan 2011-10-25 18:50 |  #1849
" "És ha nem túl nagy a szinpad, akkor determinálni lehet hogy nem kis szinpadi zaj lesz (az akapokat a pergőhöz hangosítva) és ezzez jön még az ének, aminek kontrollban nyilván hangosabbnak kell lennie, mint a színpadi zaj, hogy egyáltalán halld. és ez lesz a gerjedés rákfenéje." "


Abszolút jól látod a dolgot (persze ez nem lep meg, hiszen nem kevés színpadi tapasztalatod van).

Sajnos ebben a műfajban a dob határozza meg a "minimum" zajszintet. Próbán sem egyszerű olyan szinten kitolni az énekhangosítást, hogy ne "ordítani" kelljen a mikrofonba, hogy az ember hallja a saját hangját.

Erre rakódnak rá az olyan dolgok a színpadon, mint az általad említett "színpadi zaj", de én játszottam úgy koncerten, hogy a hangosító indokolatlanul "kitolta" a lábdobot. Mind kifelé, mind befelé piszok hangos volt. Elnyomott szinte mindent a lábdob ütemes zakatolása.

A hangosítással kapcsolatos másik negatív élmény, amikor egy viszonylag nagy épített sátorban befelé úgy szólaltunk meg, ahogyan a "nagy könyvben meg van írva". Egyszerűen az arányok zseniálisak voltak, az éneket pedig kristálytisztán hallottam; egyáltalán nem kellett erőlködnöm.

Üröm volt az örömben, amikor kiderült: az egész koncert kifelé csapnivaló módon szólt. Az egyik oldal végig recsegett, elhallgatott, a közönség az énekből (és a dalszövegekből) semmit nem hallott.

Ilyenek után kész felüdülés, ha olyan bulit sikerül nyomni, amely után a közönség soraiból akár csak egy ember is megjegyzi: "nagyon jó a szövegeitek mondanivalója". (Mindig azt mondom, hogy ha a közönség nem hallja, nem érti a szöveget, akkor az egész koncertet meg lehet cs'szni. Annyi erővel az ember játszhatna instrumentális zenét is.)


" "És a "megszűnik a közönséggel a kapcsolat" is csak részlegesen igaz, mert maga az énemikrofon bizony összszeszed anniy "zajt" a közönségtől is, hogy fülesbe hallani lehet ha tapsolnak/ováció stb van.."" "


Jól hangzik a dolog! Anyagilag most nem fér bele, de ráhajtok erre a fülmonitor témára. Azt hiszem, nekem is be kell szereznem egyet.
Válasz 'metallik' hozzászólására (#1845)

WarwickFan 2011-10-25 18:42 |  #1848
Egy kicsit bővebben? Személyes tapasztalatok, esetleg pár sztori?
Válasz 'Ricsi' hozzászólására (#1844)

akarszetaglenni2011-10-20 11:07 |  #1847
Profi magánénektanárt keresek Debrecenben! email: akarszetaglenni@live.com

pezsgotuner 2011-10-14 11:47 |  #1846
Mármint mire érted, hogy nem megfelelő? Általában a fülmonitor, a Microsonic által készített fülmonitor, vagy a Microsonic által készített fülmonitor az említett kis lukkal, mely beenged némi színpadi zajt is?

A fülmonitor és a Microsonic úgy általában biztos, hogy abszolút metálkompatibilis. (Persze ízlés dolga, nyilván sok zenész sose használna ilyet, de ez nem csak metálra igaz.) Én a harmadikra írtam, hogy szerintem (de hangsúlyozom, hogy sose próbáltam ilyet) nem optimális metál zenére egy szándékosan csökkentett izolációs értékkel készült fülmonitor füles.
Válasz 'WarwickFan' hozzászólására (#1841)

metallik 2011-10-13 17:16 |  #1845
nem egyszerű kérdés, ugyanis ez nem kicsit függ a zenei stílustól. kemény metal zenében nemigazás lehet csendben megszólalni, már ha csak a dobokra gondolsz. És ha nem túl nagy a szinpad, akkor determinálni lehet hogy nem kis szinpadi zaj lesz (az akapokat a pergőhöz hangosítva) és ezzez jön még az ének, aminek kontrollban nyilván hangosabbnak kell lennie, mint a színpadi zaj, hogy egyáltalán halld. és ez lesz a gerjedés rákfenéje. persze megfelelő mikrofonozással és klönböző eszközökkel (pl gerjedésgátlók) el lehet egy kicsit odázni a gerjedést, de ez csak tényleg profi cucc és keverős esetén lehet adott, ami csak a felsőkategóriás zenekaroknak adatik meg, klubokban szinte biztosan felejtős.
Eddig 2 bulit nyomtam fülmonitorral, egy aránylag nagyobb klubszinpadon és kisebb klubszinpadon.
Bizony meg kell szokni ezt a rendszert, főleg az arányokat, miből menniyt kérsz be, mert könnyen át lehet esni a túloldalra, hogy az alapokat szinte nem csak az éneket hallod. Ezt még én is tanulom, hogy beálláskor mindenből a megfelelő arányt bekérni. Viszont sokkal kellemesebb a koncert, mert nem b@ssza szét a fülem a mögöttem csépelő dobok és cinek valamint fullcső halfstackek hangereje. Pesten nemigazán van olyan klub, ahol mondjuk nem sztár zenekarnak olyan lábmonitor kontrollt tudnak adni, ami megüti a fülmonitor színvonalát.
És a "megszűnik a közönséggel a kapcsolat" is csak részlegesen igaz, mert maga az énemikrofon bizony összszeszed anniy "zajt" a közönségtől is, hogy fülesbe hallani lehet ha tapsolnak/ováció stb van.."
Válasz 'WarwickFan' hozzászólására (#1840)

Ricsi 2011-10-12 18:12 |  #1844
Egyetértek.
Válasz 'WarwickFan' hozzászólására (#1840)

Ricsi 2011-10-12 18:12 |  #1843
Az intonáció nem lehet sok, épp az a jó, ha az megvan. Ugyanis azt jelenti: a hangmagasság eltalálása. Amire Te gondolsz, az a disztonáció.
Válasz 'metallik' hozzászólására (#1829)

Ricsi 2011-10-12 18:09 |  #1842
Én pont a citromsárgát használtam, ami ilyen bordázott/recés. Persze, nyeli a magasakat, de ezért tettem csak az egyik fülembe. Kompromisszum, de megérte.
Olyan, mintha egyik kezedet erősen a füledre nyomnád.
Válasz 'WarwickFan' hozzászólására (#1839)

WarwickFan 2011-10-12 17:21 |  #1841
Köszi az info-t! A helyzet az, hogy hard rock/metal zenét játszunk. Ezek szerint abba a zenébe ez a megoldás nem megfelelő?
Válasz 'pezsgotuner' hozzászólására (#1830)

WarwickFan 2011-10-12 17:20 |  #1840
metallik írta " Több helyen, ahol még ráadásul nem is gagyi hangosítás volt probléma volt, hogy azért nem kaptam elég hangerőt vissza a saját énekemből az előttem lévő monitorba, mert az gerjedt " Na ez volt nálam is tipikusan az a mozzanat ami miatt végül is a fülmonitor mellett döntöttem. Inkább kevésbé haljam a közönséget, minthogy sok legyen az intonáció amiatt, mert én sem hallom magam rendesen a lábmonitorban a szinpadi zaj, illetve a permanens monitorgerjedés miatt.

Ezek szerint mások is "járnak ebben a cipőben". A helyzet az, hogy én meglehetősen profi énekcucc (ill. komplex hangosítás) esetében is belefutottam ebbe a problémába.

Itt jön be tényezőként a hangosító, hangmérnök tehetsége, szakmai hozzáértése. Az igazán profik szerintem egy szerényebb felszerelésből is képesek kihozni a maximumot.

Aki pedig nem ért hozzá, az a legjobb, sokezer Watt-os "csodákkal" sem tud mit kezdeni. Nektek mi a véleményetek erről?
Válasz 'metallik' hozzászólására (#1829)

WarwickFan 2011-10-12 17:18 |  #1839
Ricsi írtaHa az a fő problémád, hogy nem hallod magad, akkor szerintem érdemes első körben azt kipróbálni, hogy mezei füldugót teszel az egyik füledbe. Így "belülről" hallod magad, könnyebb intonálni, de hallod a zenekart és a közönséget is.

Köszi a tippet! Ki fogom próbálni ezt a módszert. Melyik füldugó javallott?

A citromsárga munkavédelmi füldugó megfelelő? Nem nyeli az el túlságosan a hangokat?
Válasz 'Ricsi' hozzászólására (#1825)

pezsgotuner 2011-10-09 21:43 |  #1838
Igen, ez egy gond ha gitározol is. (Hátraveted a fejed és ha ekkor egy pillanatra meglazul a heveder, akkor a kábel leesik feszesre, és mikor legközelebb előre billented a fejed és a heveder ekkor már újra leszorítja, akkor megfeszül - mármint a zsinór.)
Én ennek elkerülésére egy lehetőséget látok, hogy a tarkód mögött összefogott kábelt a jobb válladon átveted előre és az ingeden belül már nem a hátad mögött megy le a kábel, hanem jobboldalt a mellkasod és a hasad előtt. Így a látható rész ugyanott van (fül mögött, tarkó mögött), de az ing alatti részt nem fogja le a heveder, mivel nem megy el alatta.
Válasz 'metallik' hozzászólására (#1833)

Ricsi 2011-10-09 19:55 |  #1837
Csak annyira, mint a banki szerződések...

Mostanában nem használom a füldugót, inkább a csilis vokálokhoz kellett, de a vége felé már ott sem.
Válasz 'Gazz' hozzászólására (#1836)

Gazz 2011-10-09 19:52 |  #1836
Csak ez egy kicsit eltorzítja a hangmagasságot szerintem. 28.-án leteszteljük, hamis vagy-e?
Válasz 'Ricsi' hozzászólására (#1825)

Ricsi 2011-10-09 17:52 |  #1835
Ragtapaszozd a nyakadhoz.
Válasz 'metallik' hozzászólására (#1833)

Ricsi 2011-10-09 17:51 |  #1834

metallik 2011-10-09 17:08 |  #1833
sziasztok

a fülemonitor diszkrét, hátul elvezetés módszerével, tekintve hogy mellette még a bézgirár is a nyakamban lóg a következő gond adódik: sokszor kell meg(fel)húznom a kábelét, mert néhány perc mozgás után érzem, mintha húzná lefelé. Pedig a füleskábel 1m-e bőven hoszabb, mint amennyi a farzsebben lévő vevőig kell. Az ingem alatt van elvezeve, tehát kizárt, hogy gitárhevederrel összeakadna (mivel az kívül van az ingen ugye).
van erre valamiken bevált módszere? (kivéve azt a megoldást, hogy tegyen le hangszert és/vagy elöl vezessem el, mintha mp3 lejátszót hallganék az utcán...




AthaAtha2011-10-03 23:08 |  #1832
Sziasztok! Ha felénekléshez jó vasat kerestek akkor itt vannak ezek! Nem írok óradíjat, mert az ár megbeszélés alapon működik nálam, függ a munka mennyiségétől, milyenségétől. Hat ilyen minőségű nagymembránosom van különböző nyomástűréssel, minden megoldható. Hozod az alapodat és igyekszek hozzá éneksoundot varázsolni. Referencia, további infó telefonon; 06206628523.

http://www.hs-online.com/hu/Nagymembranos-mikrofon-201/VM1-Pure-Cardioid-801.html
http://www.amek.com/products/purepath/index.html

deadhand 2011-10-03 08:36 |  #1831



nem tudom, melyik topicba illene....

pezsgotuner 2011-09-27 16:22 |  #1830
Szia, írtam kicsit lentebb, hogy a Microsonic nevű cég által fülre öntött cucc (60e Ft, de ez a füles elektronikát is tartalmazza) esetében kérhető olyan opció, hogy fúrnak rá egy pici lukat amin némi közönség és színpadi hang behallatszik.
Ugyan nem próbáltam még ilyet, de szerintem finomabb jazz vagy popzene esetében lehet jó kompromisszum, keményebb rock, pláne metál esetében nem.
Persze ez is - mint minden - ízlés dolga.
Válasz 'WarwickFan' hozzászólására (#1824)

metallik 2011-09-27 13:26 |  #1829
" Több helyen, ahol még ráadásul nem is gagyi hangosítás volt probléma volt, hogy azért nem kaptam elég hangerőt vissza a saját énekemből az előttem lévő monitorba, mert az gerjedt "

Na ez volt nálam is tipikusan az a mozzanat ami miatt végül is a fülmonitor mellett döntöttem. Inkább kevésbé haljam a közönséget, minthogy sok legyen az intonáció amiatt, mert én sem hallom magam rendesen a lábmonitorban a szinpadi zaj, illetve a permanens monitorgerjedés miatt.
Válasz 'WarwickFan' hozzászólására (#1824)

metallik 2011-09-27 13:12 |  #1828
fontos megkülönbözteti a fül és a fejhallgatót illetv eezek monitor tipusait.
A "nyitott fülmonitor" kb azt jelentené, mintha egy sima fülbeakasztható fülessel próbálkoznál (amit párezeért vehetsz pl mp3 lejátszóhoz). Azt olyan szépen el fogja nyomni a zenekar és a külső zajok, mint a pinty.
Ha csak kb félig tólsz be pl egy izolációs fülest, akkor majdnem ugyanott tartasz. Radikálisan csökken az izoláció, nagyon beszűrődik a külső zaj (kontrollálatlanul) ráadásul olyan lehetetlen hangképpe, mintha egy 32sávos EQ_n valaki behuzogatná olvashatóan Seherezádé nevét a potiállásokon.
Mellesleg a monitorhangal begerjesztése alapvetően nem az egyéb hangszerek hangerejétől függ, hanem az adott mikrofon ami rá van kötve mikor kerül pozitív visszacsatolásba a hangszóróba (ezt hívjuk gerjedésnek vagy mondhatnánk oszcillációnak is) egy adott frekvencián a hangerő függvényében.
Válasz 'WarwickFan' hozzászólására (#1824)

Ricsi 2011-09-27 13:11 |  #1827
Nekem bevált, mivel a "belső hallás"-nak köszönhetően gyakorlatilag monitor nélkül is eltalálom a hangot.:D
Lehet, hogy rosszul fogalmaztam: a füldugót addig nyomtam, amíg olyan hallásérzet keletkezett, mint amikor erősen a füledre tapasztod a kezed. A másik fülem meg simán, füldugó nélkül maradt, szóval nem veszett el (annyira) a ahng.
persze ez is kompromisszum, mert nem jön át annyira a zene, mint két füllel,sztereóban.:D
Persze nem metált játszunk (bár állítólag hangosak vagyunk), szóval lehet, hogy nem minden stílusban alkalmazható. De így olcsón, egyszerűen megoldottam a problémámat, egy próbát szerintem megér, mielőtt az ember komoly pénzeet áldozna egy ilyen fülmonitoros cuccra. Ami ráadásul szerijntem nem mindig használható, technika/idő hiánya miatt.
Válasz 'metallik' hozzászólására (#1826)

metallik 2011-09-27 13:04 |  #1826
a mezei füldugó sajnos a saját éneket is nagyon letompitja, a magasak teljesen elvesznek. Ugyan csökkenti a hangnyomást és a kellemetlen hangerőt, de olyan mintha egy e-w- teljesen lecsavarná az embera magasokat csak búgás és dünnyögés érzékelhető még a saját hangból is.
Onnan is tudom ,mert próbán sokáig így csináltam (jobb híján, mert a próba ill koncert hangerőt -ami fullcső metal zenekarban nem kicsi- még rövidtávon is nehezen viselem, de amióta fülmonitor van, ég és- föld a különbség, a többiek szerint is javult az intonációs probléma, mert tisztán hallom magamat is és a zenekart is, mindezt olyan kellemes hangerőn mintha a füles mp3 lejátszót hallgatnám.
Válasz 'Ricsi' hozzászólására (#1825)

Ricsi 2011-09-27 12:38 |  #1825
Ha az a fő problémád, hogy nem hallod magad, akkor szerintem érdemes első körben azt kipróbálni, hogy mezei füldugót teszel az egyik füledbe. Így "belülről" hallod magad, könnyebb intonálni, de hallod a zenekart és a közönséget is.
Válasz 'WarwickFan' hozzászólására (#1824)

WarwickFan 2011-09-27 11:59 |  #1824
Srácok, köszi a véleményt a fülmonitorokkal kapcsolatban.

Több fontos dolog felmerült:

- A legkomolyabb problémának azt látom, hogy elvész a kapcsolat a közönséggel. Ez nekem rossz, hiszen hangszer nélkül, "frontemberként" kommunikálnom kell velük folyamatosan. Van valami megoldás erre a problémakörre.
Ezeknél a fülhallgatóknál pl. létezik a "nyitott/félig nyitott" megoldás.
Olyasmire gondolok, mint a fejhallgatók esetében, hogy a füles jól szól, dinamikusan, megfelelő hangerővel adja be a zenét/éneket, de külvilág zaját sem blokkolja teljesen?

- Viszont valóban nagy előny, hogy nem kell félni a monitorhangfal visszagerjedésétől. Több helyen, ahol még ráadásul nem is gagyi hangosítás volt probléma volt, hogy azért nem kaptam elég hangerőt vissza a saját énekemből az előttem lévő monitorba, mert az gerjedt. Pedig a jó fajta, nagy teljesítményű csöves gitárcuccok, a basszuscucc, s a dob eléggé elnyomott mindent.

- Ha és amennyiben az ember egy fülmonitorrendszer mellett dönt, akkor mennyibe kerül az általatok említett egyedi készítésű fülhallgató-csatlakozó?

WarwickFan 2011-09-27 11:42 |  #1823
" "Hát pedig sajna a 3000Ft/óra normálisnak mondható ár, ez alatt nem nagyon van jó tanár (legalábbis én nem tudok)." "


Hát igen... egy kicsit utánakerestem az interneten, s elég lelombozó eredményre jutottam. A 3000 forintos óradíj nem számít sajnos kirívóan magasnak, mert még egyes kevésbé neves zenei stúdiók is 6000-8000 forintos, vagy még drágább óradíjakat számolnak fel.

Figyelembe véve, hogy - feltételezéseim szerint - nem elég heti egy alkalom az énektanárnál, ez a magam fajta csóró rockzenész számára konkrétan megfizethetetlen ár sajnos.

Egyébként kit tudtok ajánlani a Székesfehérvár (és vonzáskörzete) és Budapest útvonalon, mint "jó énektanárt"?
Válasz 'Blaze' hozzászólására (#1816)

pezsgotuner 2011-09-26 17:20 |  #1822
Nem kell időpontot kérni. Szerdán vannak tovább nyitva (18:00-ig), így aznap este értelemszerűen nagyobb az érdeklődés, de akkor sem vészes. Ettől eltérő időpontban vszleg várnod sem kell, persze kérdés, hogy oda tudsz e menni 4 előtt. (Ha nem, akkor csak a szerda marad.)
Belenyom egy anyagot a füledbe, ami szétterpeszkedik és felveszi a formát, ahogy írod. Ez kb. 10 perces procedúra, de az illeszték nem ott készül a rendelőben, az kb. 1 hét mire kész lesz. (Van vmi sürgősségi felár, de nem éltem vele.)
Erre a kb. 1 hétre sajnos ott kell (vagy legalábbis nagyon érdemes) hagyni a fülest.

Amiatt érdemes lehet előzetesen telefonon egyeztetni, hogy esetleg nem hátrány ha az a hölgy veszi le a mintát, aki majd az illesztéket is készíti belőle, mert vele akkor jobban tudod előzetesen egyeztetni az esetleges speciális igényeket. (Őt Henriettának hívják.) Egyébként elég normális társaság, mindenestül, nekem jó emlékeim vannak róluk.

metallik 2011-09-26 14:33 |  #1821
egyébként hogy van a resonicnál ennek a menete?
Előzetes időpontegyeztetés? mivel/hogyan csinálja pontosan az illesztéket? Beletesz/önt valamit a füledbe ami megkeményedve felveszi a fülformát és után kezdni el faragni? Mennyi időt veszi igénybe a művelet?
Válasz 'pezsgotuner' hozzászólására (#1752)

pezsgotuner 2011-09-26 11:59 |  #1820
Nem károsíthatja. Amikor öntik, akkor a közelben sincs a füles, utána meg ráfarigcsálják, illetve levágják-reszelik az illesztékről a felesleges részt, de a füles ezidő alatt nincs rajta, hanem gondolom rá-rápróbálgatják közben.
Amit írsz (hogy össze kell nyomni ujjal a szivacsot, az jó, konkrétan úgy kell betenni.)
Hogy izolál e pont annyit, mint a gyári, azt nem tudom, de annyit izolál, amennyit kell, ti., hogy ne kelljen eszetlenül üvöltetni a füledbe a jelet.
A 100%-os izoláció (ami egyébként nem is megvalósítható szvsz) amúgy sem lenne kívánatos. A Microsonic-os illesztékre pl. opcionálisan kérhetsz egy külön kis lyukat, amin valamennyit hallasz a közönségből/színpadi hangból is. (Nagyon hangos rockenekar esetén ez sztem nem javallott.)
De az izoláció mértéke sztem azzal is befolyásolható, hogy annak ellenére, hogy karmantyús az illeszték (vagyis nem a hallójáratod kanyarodása tartja a helyén, hanem a fülkagylód arra alkalmas része), gondolom lehet azt kérni, hogy a hallójárati részt hagyják kicsit hosszabbra, és akkor jobban betömi a füledet.
Nekem az első (még nem karmantyús) illesztékem mélyebbre nyúlt (ennek ellenére is kimozdult a szájmozgás miatt, tehát muszáj volt karmantyúst öntetni), de azt nem szerettem, mert néha úgy éreztem, hogy majdnem a dobhártyámig bemegy a vége. (Nyilván nem ez volt a helyzet, de ha erősen betoltam, szinte csiklandozott a vége.)


Első 1 2 3 4 5 6 7 8 ... >500 >>1000 Utolsó

Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu