Szakértői magánének oktatás Nagyváradi Nelli, diplomás énektanár és énekesnőtől.
Műfajok: Könnyűzene, rock, pop, musical.
Sajátítsd el olcsón a hangképzés, légzéstechnika, stúdióéneklés, színpadi előadás fortélyait.
Előadókészség fejlesztés. Szolfézs, zeneelmélet igény szerint.
Szakértői magánének oktatás Nagyváradi Nelli, diplomás énektanár és énekesnőtől.
Műfajok: Könnyűzene, rock, pop, musical.
Sajátítsd el olcsón a hangképzés, légzéstechnika, stúdióéneklés, színpadi előadás fortélyait.
Előadókészség fejlesztés. Szolfézs, zeneelmélet igény szerint.
Na, tisztázzuk már... :)
A 'mellhang' tartományát akarod feljebb hozni (tehát később váltani kevert, illetve fejhangra) vagy lejjebb akarod vinni, tehát még mélyebbeket akarsz énekelni ?
Hejj!:)
Tanácsot szeretnék kérni, hogy lehet a torokhang tartományát növelni, és közben laza maradjon a torok, és ne legyen olyan orrhang filingje se a dolognak...tudom, h tanár kéne, de még nem érzem magamban az elszántságot :P
köszi előre is!
Végülis túléltem, de überszopás volt, mert behalt a monitor, így csak a szemközti falról visszajövő hang segített. Szar torokra a legjobb dolog
Viszont itt határoztam el, hogy kell valami fülmonitor megoldás. Tudom, hogy ez kevésbé technikai topic, de hátha... Szóval az az ötletem támadt, hogy veszek egy olcsó fülmonitor rendszert (pl. ezt itt: http://www.thomann.de/de/the_tbone_iem_100_863_mhz.htm) Az alapcucc, plusz egy vevő (ketten éneklünk) kijönne 100e alatt. Monó üzemmódban használnám, csak az egyik fülembe bedugva a fülest. Így az egyik fülem a hangszereké, a másik az éneké. Nyilván nem a legkényelmesebb, de így még a hangtechnikus segítsége sem kell, mert a miksik jelét ketté lehet venni, és egy kis keverőről magunk kezelhetnénk az ének fülmonitorozását a színpadon. Ez vajon mennyire lenne életképes szerintetek?
2012-03-08 01:28 |
#1909
Meg gargalizálás sós (jódos) vízzel.
Ízlés szerint.
Hahó énekes kollegák. Jó rég jártam erre, de most lenne egy kérdésem: enyhe torokgyuszi támadott meg, de szombaton koncertünk lesz. Mit érdemes használni, hogy nagyjából formába lendüljek és ne is baltázzam szét a torkom teljesen? Nem hörgős metált játszunk, teljesen átlagos tenor ének, helyenként jó lenne a rekesztés, de azt most ki fogom hagyni, marad a tiszta ének végig. Előre is köszi a tippekért.
Nem, csak ne olyanban, ami elszorítja a derekadat... Mondjuk ha rálóg egy ing egy farmerra, akkor tényleg nem szükséges egy szoros öv, úgysem látja senki :)
Ez sokmindentől függ, nem árt, ha könnyű a hangszer, és jól fekszik fel a 'pocira' :) Engem is zavar a gitár, akárhova teszem...
Alapvetően, ének szempontból az a jó, ha egyenesen tudsz állni, nem kell rágörnyedni a hangszerre.
Fontos a laza ruházat, főleg a nadrág (szíjat sosem hordok), hogy oda tudd venni a levegőt, ahova kell, tehát az 'övjáték' meglegyen.
Esetleg olyat is próbálhatsz, hogy kissé oldalt tartod a hangszert, tehát ne a gyomrot nyomja.
azt is próbáltam, de az meg leesik az időnkénti headbangeléstől. Tudom ,vagy szokjak le a headbangról (kösz nem ) vagy kössem meg hátul mint a kosarasoknak (hát azt sem)
mostanában gondolkodom azon, hogy lejebb kellene eresztenem a hangszert, hogy több levegőhöz jussak. Bár akkor meg kevésbé kényelmes a játék, ezért próbálom megtalálni a kompromisszumot. Nyakba/hasra húzott bézzel nem lehet Sepulturát 'énekelni'...
Valószínűleg több helyen erőlteted, megfeszíted azokat az izmokat, amelyek gátolják a hangképzést. Ha az ádámcsutkád felugrik éneklésnél, akkor ez a baj.
De ez csak egy dolog a sok közül, amire ügyelni kell, és tényleg igényli, hogy valaki fizikailag kitapogassa, vagy belső izmook esetén kihallja, hogy mit csinálsz rosszul.
A helytelen énektechnika és a bemelegítés hiánya nem mellesleg tönkreteszi a meglevő hangot is hosszútávon.
A rendes éneklés komoly türelemjáték, nem szabad erőltetni, elsietni. A hangterjedelem anatómiailag adott dolog, abból kell okosan kihozni, amit lehet.
Én gitározom is 15 éve, így hidd el nekem, az éneklésnél sokkal több múlik a helyes technikán, mivel a tested a hangszered, nem tudsz kicserélni benne semmit, mint egy gitáros... viszont elrontani annál könnyebb.
Nem kötelező énektanárhoz menni, de akkor nem is kell eredményeket várni!
Ha csak pár hónapig eljársz, és megtanulod a helyes légzést a megfelelő
hangképzést, akkor amit otthon szeretnél csinálni, az menni fog.
Lehetne írni rengeteget róla, de felesleges mert úgy leírni meg nem lehet, hogy
tanulni lehessen belőle.
ez ok :) ezzel egyet értek, de én azér nem akarok befektetni, mer bizniszt se nagyon akarok csinálni :) csak érdekelt, hogy miért van az, hogy bizonyos hangtartomány nehezebben énekelhető, mint másik :) azért köszönöm szépen :)))
Bizonyára a rossz énektechnika az oka, de ezt fórumon keresztül nem fogod tudni megtanulni... Ugyanúgy, ahogy pl. mérnök, vagy sebész sem lehetsz pár oldal elolvasása után.
Tanulni kell a mesterektől, illetve fizikai kapcsolatban kell lenni a tanárral (legalábbis az alapok elsajátításáig), mert az éneklés nem kis részben anatómia is. Mindenkinek más adottságai és hangja van, ezért kicsit egyedi megközelítést igényel mindenki, ezt a jó tanár tudja alkalmazni, de csak élőben.
Kivételt képeznek persze az őstehetségek, de azokról már 5-6 évesen kiderül, ha azok... :)
Szóval, befektetés nélkül nincs üzlet...
HELP PLIZ! Nem vagyok se profi, se énekes csak itthon gyakorolgatom a szolmizálálást. Az a gondom, hogy az egyvonalas g környékén nehezebben találom el a hangot, és rohadt hamar elfáradnak a hnagszálaim, mint más hangtartományban. Tudja valaki miért van ez, és hogyan lehet ezen segíteni? a kétvonalas d környékén is hasonló a helyzet, bár ott a csak a fárádás jelent gondot.
Mivel a Mikrofon topic besz@rt, ezert ide irok.
Enekelek es gitarozok, de nem szeretek egyhelyben allni, mint a covek, ezert olyan wireless mikrofont keresnek, ami fejhez rogzitheto, mint egy fulhallgato. Ha esetleg van valakinek tapasztalata ilyen mikrofonrol, szivesen meghallganam, illetve erdekelne, hogy milyen tipusu mikrofonba erdemes beruhazni. Koszi!
Mivel a Mikrofon topic besz@rt, ez??rt ide ?rok.
??nekelek ??s git??rozok, de nem szeretek egyhelyben ??llni, mint a c??vek, ez??rt olyan wireless mikrofont keresn??k, ami fejhez r??gz?the??, mint egy f??lhallgat??. Ha esetleg van valakinek tapasztalata ilyen mikrofonr??l, sz?vesen meghallgan??m, illetve ??rdekelne, hogy milyen t?pus?? mikrofonba ??rdemes beruh??zni. K??szi!
Ha fülmonitort használsz, akkor mindenképp full mix-et kérjél, tapasztalatom szerint nem jön át elegendő hangerő a hangszerekből, legalábbis ha rendes izoláló fülest használsz. Én amúgy magam oldom meg a fülmonitorozást, van egy kis keverőm, oda bedugdosom a hangszereket, és úgy keverem be magamnak ahogy akarom, nem függök hangmérnököktől. Ehhez persze az kell hogy tudj "lopni" jelet a hangszerekből (pl. effektek 'phones out'-ja), ha ez nem megy, akkor sajnos rá vagy utalva a hangmérnökre. Én egyébként a füldugót sem vetném el teljesen, régen használtam én is az egyik fülembe, és működött, nyilván szokni kell. De a fülmonitor azért jobb.
Én ellentmondanék, legalábbis vokált illetően. Nekem kifejezetten segített a mezei füldugó, csak az egyik fülben, amikor pontosan kellett vokálozni, gitározás mellett. Persze az igaz, amit írtál, hogy a komplett zene eléggé másképp jött át.
a komolyabb fülmonitorok mind izolációsak, melynek lényege, hogy külső zajt annyira nyomja el, amennyire csak lehet. Ilyenformán nem is fog annyi beszűrődni, ami után lehetne énekben menni.
Tehát igen, érdemes full mixet bekérni (olyakor a dobból elég a pergő,mert a komplettet nem biztos hogy elbírja).
Manapság már a klubhangosítók sem néznek úgy a fülmonitorrendszerre, mint kurvák a az üdülési csekkre, tehát általában megoldható, szimplán ugyanazt a mixet kéred be, amit amúgy is a lábmonitorba küldene. Tehát aHELYETT. Egyszerű, mikor aktív ládákkal dolgoznak, mert olyankor szimplán ki kell húzni a monitor XLR kábelét és azt a vevőbe kötni. Bonyolultabb, mikor passzív rendszerrel dolgozik, mert akkor macerásabb, akkor valahogy a keverő monitorútját úgy kell belevarászolni a fülmonitorba, hogy minél kevesebbet kelljen extrában kötni, mert azt valóban nem szeretik, de azért általában megoldható.
Természetesen nem a szimpla gumi füldugóra gondolok, még tavaly csináltattam egy párat, elvileg a szűrője többé-kevésbé lineáris. Próbákon nem is volt rossz, csak oda talán kicsit nagy a csillapítása. Vagy csak meg kellene szoknom, hogy így erősebben hallom magam "belülről".
Természetesen fülmonitor esetében is szeretném hallani a teljes zenekart (de legalább a gitárokat és a dobot), épp az a kérdés, hogy az vajon működik-e, hogy a fülmonitorba csak éneket kapok, vagy akkor már a zenekar nem fog behallatszani? Utóbbi esetben ugye egy full mix kellene a fülesbe is, azt meg nem hiszem, hogy a helyi hangtechnikusok ezzel szívesen bíbelődnének...
A füldugó sajnos eléggé bevisz az erdőbe, mert óriási magasvágással rendelkezik, teljesen átalakítja a hangképet. Énekhez kifejezetten nem ajánlatos.
A fülmonitor jó megfejtés lehet ilyen szitukra, nekem konkrétan bevált kis klubokban is.
Főleg akkor van egyszerű dolgod, ha csak az ének kell, mert akkor legegyszerűbben a mirofon és a stage box közé kell beiktatni valahol a fülmonitor vevőjét és készen is vagy, még a keverőssel sem kell egyeztetned (mondjuk ha csak éneket hallasz, nem tudom mi után mész, mire intonálsz de ez legyen az én hülyeségem ha neked úgy jó). Persze ehhez olyan vevő kell, aminek van direkt kimenete is, ami 1:1-ben továbbítja azt a jelet ami belemegy.
Helló pacsirta-társak Nem tudom, hogy ez-e a jó topic, de azért mekérdem: kis klubokban mennyire lehet fülmonitort használni? Mi viszonylag kis teljesítményű cuccon játszunk, mikrofonozva, de a cucc a kis színpadokat (Rocktogon méret) beszólja, tehát a monitorból csak az éneket kapjuk vissza. Viszont ez meg annyira emeli a színpadi zajt, hogy általában csak a magasabb frekiket hallom rendesen az énekből, és még így is hamar elfárad a fülem. Füldugóm van, de még csak próbákon használtam, koncerten nem próbálkoztam vele, lehet, hogy az lenne a megoldás? A másik ötletem a fülmonitor lenne, csak nem tudom, hogy az működne-e, hogy abba csak az éneket kapjam? Mármint hallanám-e mellette a hangszereket vajon? Ötletek, vélemények?
Nekem a sima Correct volt régen, most Synth-et használok. Szerintem teljesen jó cuccok ezek, úgy érdemes egyébként kipróbálni, hogy rögzíted az éneked, és utána visszahallgatod, mert úgy derül ki igazán hogy mit is csinál. És kifelé nem hangzik semmilyen kórus hatás (hacsak nem kevered bele direkt az eredeti hangot). Én amúgy azért is használok Synth-et, mert azon be lehet állítani hangnemet, vagy ha hangszer is van csatlakoztatva, akkor igazodik a hangszeren játszott hangnemhez. A Correct csak kromatikus. Valamint van egy "tone" gomb, ami gyakorlatilag megcsinálja azt amit a Correct-tel tudsz, nyilván nem olyan mélységig, de szerintem bőven jó. És ezenkívül sok más effekt is van benne. Amitől a Correct XT plusz tud lenni, az a gerjedés gátló, az elég hasznos lehet. Amúgy eddig nálam egy hangmérnökkel sem volt baj ezekkel a cuccokkal kapcs., nem problémázott még senki. Sőt sokszor még szeretni is szokták, hiszen "helyettük dolgozik".
Nekem van ilyenem, feltűnően jobban szól a mikrofon a cuccon, a pici hibákat korrigálja. Saját külső cuccnál még csak rendben van, de amikor van hangosítás, a keverősök nagyon utálják az ilyen mikrofon után kötött kütyüket, nem nagyon tudnak vele mit kezdeni, a saját rendszerüktől teljesen idegen. Ilyenkor csak a korrektort kell bekapcsolni, a kompresszort, deessert stb. ilyenkor ne kapcsoljuk be. A profik meg nyilván gyárilag tisztán énekelnek (vagy nem...)
Valahogy nem tudnék úgy énekelni, hogy közben egy kijelzőt bámulok. Csukott szemmel (és nyitott füllel) sokkal jobban megy az átélés meg a népművészet :)
az igaz, hogy a korrepetitort nem helyettesíti, legfeljebb imitálja.
Viszont a néhány centes disztonancia korrigálására (és gyakorlásnál konktrollálására) jó kis eszköz. Az, hogy vizuális információt is ad arról, ha esetleg disztonál az ember helyenként, szerintem segítség (lehet hogy adott körülmények közt nehéz kihallani).
Néhány felvételen én is megfigyeltem, hogy ami metalkoncerten a színpadon jónak tűnik, utólag felvételen hallani, hogy itt ott azért van néhány cent diszonancia. erre is jó lehet, hogy megtanulni úgy énekelni, hogy minél kevesebb led villanjon ki menet közbe.
Amúgy a robothang akkor jön ki, mikor nagyon aggresszívra állítják (csutákra, leggyorsabb és legerősebb reakcióval) de annyira egyébként sem javasolt.
Nem tudom XT volt-e, de az eredeti hang valóban hozzákeveredhetett akuszikusan, mert kis helyiségben próbáltuk, határozott szobahangerőn.
De mindegy, hallottam már komolyabb cuccokat is koncert DVD-n, robotos volt a hang, azért se kell nekem ilyen...
az XT-t próbáltad? Mert annak a kimenetén CSAK a javított hang jöhet ki, az eredeti nem, a "kórus" hatás akkor érvényesül, ha hallod (pl ugyanabban a helységben) az eredetit és a javítottat.
Ha CSAK autotuner lenne akkor talán nem is biztos, de így, hogy zajzár, kompresszor, autoEQ, gerjedésgátló is van benne (ALL IN) , a lényegi melót elvégzi, anélkül hogy a botfülü keverősnek kettőt kellene csavarintania a pultján.
Tegnap pár percig próbálgattam, szóval így komoly teszteredményt nem tudok mondani, de ami feltűnt, hogy picit késik a korrigált hang, van egy kis kórus effekt emiatt, de hát ez végülis természetes. Amúgy korrektül szól, okos cucc. Ha nem adsz meg hangnemet, akkor a legközelebbi félhangra korrigálja a hamis hangot. Én mondjuk nem használnék ilyet, inkább más módon közelíteném meg, ha sok a hamis hang (gyakorlás, fülmonitorozás stb.)
Hát, mert mint most itt az utolsó hozzászólásokban is elhangzott, óriási a színpadon a hangnyomás abban a műfajban és szvsz ezt célszerű a lehető legjobban izolálni a fülessel. Ha nem teszed, azzal a hallásodat teszed kockára, mert ugye annyival jobban kell üvöltetned a füledbe a kontrollt, amit látszólag büntetlenül meg is tehetsz, mert ugye a gerjedés, mint probléma megszűnik. Csak pár év alatt szép lassan megsüketülsz.
Ha nekem a közönségzaj hiányozna, asszem feltennék a fényhídra egy miksit (pontosabban fellógatnám a kábelére) és annak a jelét adatnám be a fülembe a kívánt mértékben. De ez ugye plusz egy nyűg (buli előtt feltenni, hangmérnöknek elmagyarázni stb.)
Meg akárhogy is vesszük akkor is plusz 1 zavaró faktor a füledben.
Szerintem felesleges: dalok között úgyis érzékeled, hogy vmikor nagyobb az ováció, mint másik esetben, hiszen azért hallasz, csak tompítva. Egy ordító tömeg zaja azért átjön a legjobb izoláció mellett is. Persze nyilván hozzá kell szokni a lecsökkentett "fül-érzékenységhez", ez kétségtelen.
De persze a puding próbája az evés: próbálj ki egy gyári izolációs fülest ha van módod (a hatásfokával nem lesz gond, max. könnyebben esik ki és/vagy kényelmetlenebb, mint a fülre öntött) és ha zavar a mesterséges süketség, akkor csináltass egy ilyen kilukasztottat.
Igen, a kérdésem erre vonatkozott. Hogy véleményed szerint (még akkor is, ha metal zenével nem próbáltad) miért nem megfelelő a metal zenére a fent említett füles!?
Abszolút jól látod a dolgot (persze ez nem lep meg, hiszen nem kevés színpadi tapasztalatod van).
Sajnos ebben a műfajban a dob határozza meg a "minimum" zajszintet. Próbán sem egyszerű olyan szinten kitolni az énekhangosítást, hogy ne "ordítani" kelljen a mikrofonba, hogy az ember hallja a saját hangját.
Erre rakódnak rá az olyan dolgok a színpadon, mint az általad említett "színpadi zaj", de én játszottam úgy koncerten, hogy a hangosító indokolatlanul "kitolta" a lábdobot. Mind kifelé, mind befelé piszok hangos volt. Elnyomott szinte mindent a lábdob ütemes zakatolása.
A hangosítással kapcsolatos másik negatív élmény, amikor egy viszonylag nagy épített sátorban befelé úgy szólaltunk meg, ahogyan a "nagy könyvben meg van írva". Egyszerűen az arányok zseniálisak voltak, az éneket pedig kristálytisztán hallottam; egyáltalán nem kellett erőlködnöm.
Üröm volt az örömben, amikor kiderült: az egész koncert kifelé csapnivaló módon szólt. Az egyik oldal végig recsegett, elhallgatott, a közönség az énekből (és a dalszövegekből) semmit nem hallott.
Ilyenek után kész felüdülés, ha olyan bulit sikerül nyomni, amely után a közönség soraiból akár csak egy ember is megjegyzi: "nagyon jó a szövegeitek mondanivalója". (Mindig azt mondom, hogy ha a közönség nem hallja, nem érti a szöveget, akkor az egész koncertet meg lehet cs'szni. Annyi erővel az ember játszhatna instrumentális zenét is.)
Jól hangzik a dolog! Anyagilag most nem fér bele, de ráhajtok erre a fülmonitor témára. Azt hiszem, nekem is be kell szereznem egyet.
Mármint mire érted, hogy nem megfelelő? Általában a fülmonitor, a Microsonic által készített fülmonitor, vagy a Microsonic által készített fülmonitor az említett kis lukkal, mely beenged némi színpadi zajt is?
A fülmonitor és a Microsonic úgy általában biztos, hogy abszolút metálkompatibilis. (Persze ízlés dolga, nyilván sok zenész sose használna ilyet, de ez nem csak metálra igaz.) Én a harmadikra írtam, hogy szerintem (de hangsúlyozom, hogy sose próbáltam ilyet) nem optimális metál zenére egy szándékosan csökkentett izolációs értékkel készült fülmonitor füles.
nem egyszerű kérdés, ugyanis ez nem kicsit függ a zenei stílustól. kemény metal zenében nemigazás lehet csendben megszólalni, már ha csak a dobokra gondolsz. És ha nem túl nagy a szinpad, akkor determinálni lehet hogy nem kis szinpadi zaj lesz (az akapokat a pergőhöz hangosítva) és ezzez jön még az ének, aminek kontrollban nyilván hangosabbnak kell lennie, mint a színpadi zaj, hogy egyáltalán halld. és ez lesz a gerjedés rákfenéje. persze megfelelő mikrofonozással és klönböző eszközökkel (pl gerjedésgátlók) el lehet egy kicsit odázni a gerjedést, de ez csak tényleg profi cucc és keverős esetén lehet adott, ami csak a felsőkategóriás zenekaroknak adatik meg, klubokban szinte biztosan felejtős.
Eddig 2 bulit nyomtam fülmonitorral, egy aránylag nagyobb klubszinpadon és kisebb klubszinpadon.
Bizony meg kell szokni ezt a rendszert, főleg az arányokat, miből menniyt kérsz be, mert könnyen át lehet esni a túloldalra, hogy az alapokat szinte nem csak az éneket hallod. Ezt még én is tanulom, hogy beálláskor mindenből a megfelelő arányt bekérni. Viszont sokkal kellemesebb a koncert, mert nem b@ssza szét a fülem a mögöttem csépelő dobok és cinek valamint fullcső halfstackek hangereje. Pesten nemigazán van olyan klub, ahol mondjuk nem sztár zenekarnak olyan lábmonitor kontrollt tudnak adni, ami megüti a fülmonitor színvonalát.
És a "megszűnik a közönséggel a kapcsolat" is csak részlegesen igaz, mert maga az énemikrofon bizony összszeszed anniy "zajt" a közönségtől is, hogy fülesbe hallani lehet ha tapsolnak/ováció stb van.."
Én pont a citromsárgát használtam, ami ilyen bordázott/recés. Persze, nyeli a magasakat, de ezért tettem csak az egyik fülembe. Kompromisszum, de megérte.
Olyan, mintha egyik kezedet erősen a füledre nyomnád.
Ezek szerint mások is "járnak ebben a cipőben". A helyzet az, hogy én meglehetősen profi énekcucc (ill. komplex hangosítás) esetében is belefutottam ebbe a problémába.
Itt jön be tényezőként a hangosító, hangmérnök tehetsége, szakmai hozzáértése. Az igazán profik szerintem egy szerényebb felszerelésből is képesek kihozni a maximumot.
Aki pedig nem ért hozzá, az a legjobb, sokezer Watt-os "csodákkal" sem tud mit kezdeni. Nektek mi a véleményetek erről?
Igen, ez egy gond ha gitározol is. (Hátraveted a fejed és ha ekkor egy pillanatra meglazul a heveder, akkor a kábel leesik feszesre, és mikor legközelebb előre billented a fejed és a heveder ekkor már újra leszorítja, akkor megfeszül - mármint a zsinór.)
Én ennek elkerülésére egy lehetőséget látok, hogy a tarkód mögött összefogott kábelt a jobb válladon átveted előre és az ingeden belül már nem a hátad mögött megy le a kábel, hanem jobboldalt a mellkasod és a hasad előtt. Így a látható rész ugyanott van (fül mögött, tarkó mögött), de az ing alatti részt nem fogja le a heveder, mivel nem megy el alatta.
a fülemonitor diszkrét, hátul elvezetés módszerével, tekintve hogy mellette még a bézgirár is a nyakamban lóg a következő gond adódik: sokszor kell meg(fel)húznom a kábelét, mert néhány perc mozgás után érzem, mintha húzná lefelé. Pedig a füleskábel 1m-e bőven hoszabb, mint amennyi a farzsebben lévő vevőig kell. Az ingem alatt van elvezeve, tehát kizárt, hogy gitárhevederrel összeakadna (mivel az kívül van az ingen ugye).
van erre valamiken bevált módszere? (kivéve azt a megoldást, hogy tegyen le hangszert és/vagy elöl vezessem el, mintha mp3 lejátszót hallganék az utcán...
Sziasztok! Ha felénekléshez jó vasat kerestek akkor itt vannak ezek! Nem írok óradíjat, mert az ár megbeszélés alapon működik nálam, függ a munka mennyiségétől, milyenségétől. Hat ilyen minőségű nagymembránosom van különböző nyomástűréssel, minden megoldható. Hozod az alapodat és igyekszek hozzá éneksoundot varázsolni. Referencia, további infó telefonon; 06206628523.
Szia, írtam kicsit lentebb, hogy a Microsonic nevű cég által fülre öntött cucc (60e Ft, de ez a füles elektronikát is tartalmazza) esetében kérhető olyan opció, hogy fúrnak rá egy pici lukat amin némi közönség és színpadi hang behallatszik.
Ugyan nem próbáltam még ilyet, de szerintem finomabb jazz vagy popzene esetében lehet jó kompromisszum, keményebb rock, pláne metál esetében nem.
Persze ez is - mint minden - ízlés dolga.
Na ez volt nálam is tipikusan az a mozzanat ami miatt végül is a fülmonitor mellett döntöttem. Inkább kevésbé haljam a közönséget, minthogy sok legyen az intonáció amiatt, mert én sem hallom magam rendesen a lábmonitorban a szinpadi zaj, illetve a permanens monitorgerjedés miatt.
fontos megkülönbözteti a fül és a fejhallgatót illetv eezek monitor tipusait.
A "nyitott fülmonitor" kb azt jelentené, mintha egy sima fülbeakasztható fülessel próbálkoznál (amit párezeért vehetsz pl mp3 lejátszóhoz). Azt olyan szépen el fogja nyomni a zenekar és a külső zajok, mint a pinty.
Ha csak kb félig tólsz be pl egy izolációs fülest, akkor majdnem ugyanott tartasz. Radikálisan csökken az izoláció, nagyon beszűrődik a külső zaj (kontrollálatlanul) ráadásul olyan lehetetlen hangképpe, mintha egy 32sávos EQ_n valaki behuzogatná olvashatóan Seherezádé nevét a potiállásokon.
Mellesleg a monitorhangal begerjesztése alapvetően nem az egyéb hangszerek hangerejétől függ, hanem az adott mikrofon ami rá van kötve mikor kerül pozitív visszacsatolásba a hangszóróba (ezt hívjuk gerjedésnek vagy mondhatnánk oszcillációnak is) egy adott frekvencián a hangerő függvényében.
Nekem bevált, mivel a "belső hallás"-nak köszönhetően gyakorlatilag monitor nélkül is eltalálom a hangot.:D
Lehet, hogy rosszul fogalmaztam: a füldugót addig nyomtam, amíg olyan hallásérzet keletkezett, mint amikor erősen a füledre tapasztod a kezed. A másik fülem meg simán, füldugó nélkül maradt, szóval nem veszett el (annyira) a ahng.
persze ez is kompromisszum, mert nem jön át annyira a zene, mint két füllel,sztereóban.:D
Persze nem metált játszunk (bár állítólag hangosak vagyunk), szóval lehet, hogy nem minden stílusban alkalmazható. De így olcsón, egyszerűen megoldottam a problémámat, egy próbát szerintem megér, mielőtt az ember komoly pénzeet áldozna egy ilyen fülmonitoros cuccra. Ami ráadásul szerijntem nem mindig használható, technika/idő hiánya miatt.
a mezei füldugó sajnos a saját éneket is nagyon letompitja, a magasak teljesen elvesznek. Ugyan csökkenti a hangnyomást és a kellemetlen hangerőt, de olyan mintha egy e-w- teljesen lecsavarná az embera magasokat csak búgás és dünnyögés érzékelhető még a saját hangból is.
Onnan is tudom ,mert próbán sokáig így csináltam (jobb híján, mert a próba ill koncert hangerőt -ami fullcső metal zenekarban nem kicsi- még rövidtávon is nehezen viselem, de amióta fülmonitor van, ég és- föld a különbség, a többiek szerint is javult az intonációs probléma, mert tisztán hallom magamat is és a zenekart is, mindezt olyan kellemes hangerőn mintha a füles mp3 lejátszót hallgatnám.
Ha az a fő problémád, hogy nem hallod magad, akkor szerintem érdemes első körben azt kipróbálni, hogy mezei füldugót teszel az egyik füledbe. Így "belülről" hallod magad, könnyebb intonálni, de hallod a zenekart és a közönséget is.
Srácok, köszi a véleményt a fülmonitorokkal kapcsolatban.
Több fontos dolog felmerült:
- A legkomolyabb problémának azt látom, hogy elvész a kapcsolat a közönséggel. Ez nekem rossz, hiszen hangszer nélkül, "frontemberként" kommunikálnom kell velük folyamatosan. Van valami megoldás erre a problémakörre.
Ezeknél a fülhallgatóknál pl. létezik a "nyitott/félig nyitott" megoldás.
Olyasmire gondolok, mint a fejhallgatók esetében, hogy a füles jól szól, dinamikusan, megfelelő hangerővel adja be a zenét/éneket, de külvilág zaját sem blokkolja teljesen?
- Viszont valóban nagy előny, hogy nem kell félni a monitorhangfal visszagerjedésétől. Több helyen, ahol még ráadásul nem is gagyi hangosítás volt probléma volt, hogy azért nem kaptam elég hangerőt vissza a saját énekemből az előttem lévő monitorba, mert az gerjedt. Pedig a jó fajta, nagy teljesítményű csöves gitárcuccok, a basszuscucc, s a dob eléggé elnyomott mindent.
- Ha és amennyiben az ember egy fülmonitorrendszer mellett dönt, akkor mennyibe kerül az általatok említett egyedi készítésű fülhallgató-csatlakozó?
Hát igen... egy kicsit utánakerestem az interneten, s elég lelombozó eredményre jutottam. A 3000 forintos óradíj nem számít sajnos kirívóan magasnak, mert még egyes kevésbé neves zenei stúdiók is 6000-8000 forintos, vagy még drágább óradíjakat számolnak fel.
Figyelembe véve, hogy - feltételezéseim szerint - nem elég heti egy alkalom az énektanárnál, ez a magam fajta csóró rockzenész számára konkrétan megfizethetetlen ár sajnos.
Egyébként kit tudtok ajánlani a Székesfehérvár (és vonzáskörzete) és Budapest útvonalon, mint "jó énektanárt"?
Nem kell időpontot kérni. Szerdán vannak tovább nyitva (18:00-ig), így aznap este értelemszerűen nagyobb az érdeklődés, de akkor sem vészes. Ettől eltérő időpontban vszleg várnod sem kell, persze kérdés, hogy oda tudsz e menni 4 előtt. (Ha nem, akkor csak a szerda marad.)
Belenyom egy anyagot a füledbe, ami szétterpeszkedik és felveszi a formát, ahogy írod. Ez kb. 10 perces procedúra, de az illeszték nem ott készül a rendelőben, az kb. 1 hét mire kész lesz. (Van vmi sürgősségi felár, de nem éltem vele.)
Erre a kb. 1 hétre sajnos ott kell (vagy legalábbis nagyon érdemes) hagyni a fülest.
Amiatt érdemes lehet előzetesen telefonon egyeztetni, hogy esetleg nem hátrány ha az a hölgy veszi le a mintát, aki majd az illesztéket is készíti belőle, mert vele akkor jobban tudod előzetesen egyeztetni az esetleges speciális igényeket. (Őt Henriettának hívják.) Egyébként elég normális társaság, mindenestül, nekem jó emlékeim vannak róluk.
egyébként hogy van a resonicnál ennek a menete?
Előzetes időpontegyeztetés? mivel/hogyan csinálja pontosan az illesztéket? Beletesz/önt valamit a füledbe ami megkeményedve felveszi a fülformát és után kezdni el faragni? Mennyi időt veszi igénybe a művelet?
Nem károsíthatja. Amikor öntik, akkor a közelben sincs a füles, utána meg ráfarigcsálják, illetve levágják-reszelik az illesztékről a felesleges részt, de a füles ezidő alatt nincs rajta, hanem gondolom rá-rápróbálgatják közben.
Amit írsz (hogy össze kell nyomni ujjal a szivacsot, az jó, konkrétan úgy kell betenni.)
Hogy izolál e pont annyit, mint a gyári, azt nem tudom, de annyit izolál, amennyit kell, ti., hogy ne kelljen eszetlenül üvöltetni a füledbe a jelet.
A 100%-os izoláció (ami egyébként nem is megvalósítható szvsz) amúgy sem lenne kívánatos. A Microsonic-os illesztékre pl. opcionálisan kérhetsz egy külön kis lyukat, amin valamennyit hallasz a közönségből/színpadi hangból is. (Nagyon hangos rockenekar esetén ez sztem nem javallott.)
De az izoláció mértéke sztem azzal is befolyásolható, hogy annak ellenére, hogy karmantyús az illeszték (vagyis nem a hallójáratod kanyarodása tartja a helyén, hanem a fülkagylód arra alkalmas része), gondolom lehet azt kérni, hogy a hallójárati részt hagyják kicsit hosszabbra, és akkor jobban betömi a füledet.
Nekem az első (még nem karmantyús) illesztékem mélyebbre nyúlt (ennek ellenére is kimozdult a szájmozgás miatt, tehát muszáj volt karmantyúst öntetni), de azt nem szerettem, mert néha úgy éreztem, hogy majdnem a dobhártyámig bemegy a vége. (Nyilván nem ez volt a helyzet, de ha erősen betoltam, szinte csiklandozott a vége.)