Nem tudom mire használod, de ha felteszed az asio driverét, akkor annak be kéne hozni a vezérlőablakát, ott be lehet állítani a latency-t. Ha szaggat, akkor feljebb kell állítani addig, amikor már nem szaggat. Nekem nincs olyan acélos gépem (Athlon XP + fél giga ram), de a különböző plugineket, progikat (Guitar Rig2, Amplitube, ReValver MkII), 4-7 ms-sel tudom használni /szaggatás nélkül :)/.
Miután csatlakoztattad a cumót: Vezérlőpult/Hangok és audióeszközök/Audió fül Hanglejátszás/Hangrögzítésnél beállítod az alapértelmezett eszközt a Zoomra. Ezután az effekten szól a hang (meg az effektről lehet felvenni). Driver nélkül is megy (ha csak alapra akarsz játszani), de felvételnél érdemes feltenni a saját asio driverét.
Ne haragudj a láma kérdésért de azért biztos ami biztos: drivert feltelepítetted a gépre? Ha igen, előtte vagy utána csatlakoztattad a ZOOM-ot?
USB-s cuccoknál általános szabály, hogy előbb kell telepíteni a drivert, csak utána csatlakoztatni. Ha fordítva, nagy szívás lehet belőle. Kb egy hete én is ilyesmivel szívtam vagy 4 órát...
hi
tudja valaki h kell beállítani a számítógépet mikor USB-n bedugom a zoom g2-t? mert nem szól akárhogy állítom csak az erősítőn szól a számítógép... a Cubase LE röl már nem is merek kérdezni.
köszi
Igazad van, sztem is hit kérdése.
Modjuk én hitetlen vagyok, multim van ugyan(g7.1), de ha lenne plusz fél millám cuccra, nem 4 gt8-at vennék belőle...
Vagyis szeretem/szeretném a csöves hangot, de bevallom őszintén szobarockerként felesleges/értelmetlen is lenne az igazi (panellakás stb.). Viszont egy jó(!) multi nagyon jó kompromisszum. (És itt jön a multisok közötti vita: ennek "csövesebb" a hangja, vagy annak - ez pl egy hangszerboltban hangzott el)
Szóval a lényeg, hogy mindenki boldog legyen a saját cuccával . És ne kezdjen hittérítő munkába
Itt egy érdekes hangminta modellezett vs igazi cuccról: http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=436524&songID=3889722 Mondjuk egy másik tanulság: multit is tudni kell használni...
A felvételeknél sok manipuláció lehet, ami miatt nem lehet megmondani.
De félreértés ne essen, nem szeretnék belemenni egy csöves cucc vs multieffekt vitába, mert azt hiszem nagy részben ez is hit kérdése. Mindenki a saját magáéba szerelmes
Az már azért szerintem keményebb dió, soksok utómunkálat meg miegymás után hifire kitéve más, mint a fejládából/kombóból.
Most nem egy hangmintára gondolok, hanem mondjuk egy lemezre. Bár nemrég Mutameg!ben is volt egy elég megtévesztő és meglepő dolog (hangminta-szerű), tehát még annál is necces.
Na ne... Szerintem meg tudnád mondani. A csöves a dinamikájáról, hang jellegéről stb simán felismerhető. Ezek a büdzsé multieffektek eléggé kompresszálják a jelet, mindenesetre távolról sem olyan dinamikus, méh ha amúgy hangra (főleg torzított hangra) hasonlít is. Ez az egyik. A másik pedig a tiszta hang. A modellezős multik tisztája általában eléggé más (ennek ellenére néha igen szép is tud lenni elismnerem).
Nekem is volt (tulajdonképp még van is) Zoom 505II-m, volt zenekarom gitárosa még most is használ ilyet, Laney TF700 fejjel+4x12"-es Laney (konkrétabban nem tudom, hogy milyen) ládával. És üt . Jó beállításokkal marhajó hangzást hozott ki belőlük (az árhoz képest rendkívül!), csakhát ugye mindent ésszel. És előítételek nélkül. Ha úgy áll hozzá az ember valamilyen cucchoz, hogy "na márpedig most kipróbálom azért, hogy elmondhassam, hogy ez akkoris szarrrr", akkor az is lesz. Aztán lehet, hogy (még ha 1 óra tekergetéssel is, de) talál benne neki tetsző dolgot.
Csukott szem, nyitott fül
Az élethű nem élethű témához:
Én biztos elbuknék - szerintem 10-ből 9-en szintén - egy olyan teszten, ahol bekötött szemmel kellene megállapítani, hogy mikor melyik szól...egy modell vagy egy csöves?
Na ez utóbbi két hozzászólással mélységesen egyetértek. Ha valaki nem mindenképpen a csöves hangot várja el, akkor bizonyos cuccokkal nem fog csalódni, és az akár az új Zoom-okra is igaz lehet (amit sajnos csak hangmintákból ismerek).
Nekem is van egy Line6 TonePort-om, ami egy ilyen modellezős interfész számítógépes házi felvételekhez, még elég új, de máris nagyon oida vagyok érte, mert rettentően praktikus és van néhány modell benne, ami nagyon tetszik. Azt viszont soha nem állítanám, hogy tud ugyanolyan hangot kiadni, mint a full csöves erősítőm. Ennek ellenére nagyon szeretem azért, amit tud.
Én mindössze azzal nem értettem egyet, hogy egy csöves hangot élethűen ki lehet hozni egy olcsó modellezős cuccból.
"...Nekem nem azért tetszik a Spiderből jópár modell, mert úgy szól, mint akármilyen csöves, hanem szimplán csak tetszik, amilyen hang kijön belőle és kész..."
"...Én ezzel úgy vagyok, hogy aki olcsón akar csöves hangot és vesz egy modellezős cuccot (viszonylag olcsón), az meg is érdemli..."
Én spec nem azért vettem, mert csöves hangra vágytam, hanem a sokoldalúsága, praktikussága és nem utolsósorban a profi hangzása miatt. Teljesen elégedett vagyok.
Valahol érthető is az, hogy tud drágább is lenni, nem hiszem, hogy pl Marshallék a fejlesztésekért kérnek el annyit egy erősítőért, amennyit elkérnek. De ez végülis minden úgymond "legendás" márkánál megvan. De ha onnan nézzük, hogy egy Vetta ára mennyi és egy akármilyen csövicucc ára mennyi, Vetta annyi pénzért egy jóval sokoldalúbb dolog, persze annak, akinek az kell, hogy sokoldalú legyen
A digitális motyónak a fejlesztése léehet nagyon költséges, mindenesetre szerintem egy rendes digitális motyó (mint pl. a Vetta) kifejlesztésében többtízezer mérnöki munkanap lehet így saccperkábé, ami mindenesetre valószínűleg több mint egy csöves motyó fejlesztésére fordított idő. Így aztán a JÓMINŐSÉGŰ digitális cucc ugyanolyan drága vagy akár drágább is tud lenni, mint egy csöves erőlködő.
A digitális cuccoknál tehát nem a gyártás/összeszerelés a lényeg, az filléres tétel kell legyen már manapság a robotizált ültetősorok idejében, legalábbis nagyobb szériánál.
Én ezzel úgy vagyok, hogy aki olcsón akar csöves hangot és vesz egy modellezős cuccot (viszonylag olcsón), az meg is érdemli. Nekem nem azért tetszik a Spiderből jópár modell, mert úgy szól, mint akármilyen csöves, hanem szimplán csak tetszik, amilyen hang kijön belőle és kész. Aki hasonlítgatni szeretne, legyen újságíró és írjon cikket róla.
Bár a csöves áramkörökről, mint olyanokról nem sokat tudok, de azért érdemes eltöprengeni (szerintem) azon, hogy mennyivel bonyolultabb a működése (előállítását nem tudom, nem hinném) egy digitális modellezős cuccnak, mégis mennyivel olcsóbb. Ugye itt a fórumon is építenek páran csöves erősítőket. Egy digi motyót nem hiszem (vagy legalábbis nem tudom elképzelni), hogy otthon össze lehet rakni. Innen nézve a Vetta még egy olcsó cucc is lehet, persze ha sarkítok
Hát ezzel sajnos nagyon nem értek egyet. Lehet hogy nem nagy cucc, de hogy még nem nagyon tudják ezek a "hétköznapi" modellezős cuccok a csöves hangot rendesen modellezni, az tuti. Igaza van Viktornak, egy Vetta már nagyon ott van, de az visziont nagyon drága.
De kell... :)
Egyedül talán a Line6 van közel a komoly csöves cuccokhoz, egypár olyat én is bevállalnék, de azért ezek a Bossok meg társaik még messze nem egy világmegváltás.
higgyétek el nem kell a csöves cuccnem egy nagy dolog. alapból kiad egy plusz melegebb hangot és kész. rádugták oszciloszkópra megmérték és már simán tudják modellezni.(GT8 és társai)Az új ZOOMok is tök jol küldik csak egy jo erölködő kell hozzá aminek tiszta a hangja. nem kell cső. :)
A Cubase LE nekem is szar akármit állítok. kb 4 hangkártyán kiprobáltam.
Ha meg bejön szaggat mint állat pedig jo gépem van.
amugy eladó egy zoom G2.1u lejjebb mehtalálod. XD
Tegnap vettem egy Zoomot, és hogy örömöm teljes legyen, szeretnék felvételt készíteni vele. Adtak hozzá egy Cubase LE-t, és nem boldoguok vele. A számítógépem felismeri az eszközt, de a Cubase-ben totál néma. Mi lehet a hiba?
Azért kérdeztem, mert van egy GT-6 -om Marshall Sack-be hurkolva, csak meglepett, hogya Zoom mennyire felfejlesztette a cuccait, a 1010-óta nem követtem figyelemmel. Igazán az Szg-épre való köthetőség tetszett, meg, és a manualjából érezhető logikusság. A GT-6 -ban az idegesít, hogy nem tudom szerkeszteni és kompletten átlátni az effektútat, amit az ember egy presetben beállít.
Egyetértek veled, csak tudod mindenki olyan csőmániás, aztán meg sokan nem is hallják a különbséget egy csöves meg egy tranyós cucc között sem, pláne egy csöves és egy modellezős cucc között....
A Boss és a Line6 rendelkezik a legkifinomultabb modellező cucokkal.
A Zoom is nagyon jó (nem értem, hogy egyesek miért fújnak rá, mert kijön belőle a jó sound is).
Attól függ, milyen színvonalon állsz technikailag és tudásban a hangszereddel. Ha a lóvé nem számít akkor GT-8.
Én a Zoom-ra szavazok. Bár én elfogult vagyok...
Ez a Zoom generáció már nem az a régi, kásás hangú ketyere. Sokan a Boss-t a neve miatt veszik, a Zoomnál meg ott az előítélet. Meg persze 40ezerrel olcsóbb is, meg csöves is, meg szgépnél külső hangkártyaként üzemel, amivel zajtalanul tudsz felvenni....de ez az én véleményem.
Nekem volt 505II-m, ahhoz jó volt a Proel PVP5L típusú expression pedál (ha jól emlékszem a típuskódra). Lényeg, hogy kétféle Proel pedál van, az egyikból kilóg a kábel, a másikon csak 4db jack aljzat van. Az első a nyerő!
Segítséget szeretnék kérni. Van egy Zoom 505IIes torzítóm, és szeretnék hozzá egy lábpedált. Milyen cuccok kompatibilisek velük és miket ajánlatok? Válaszokat előre is köszönöm!
Sziasztok! Szeretnék analóg cuccaim mellé vásárolni egy multit. Három jött a képbe: Vox Tonelab se, Line6 POD XT Live, Zoom G9. Egyre inkább a zoom felé hajlok. Győzzetek meg róla, hogy miért jobb, (ha jobb) mint a másik kettő! Rólam annyit, hogy 505II volt nekem is az első multim, aztán volt egy Digitech Rp300-asom, de ezek egy idő után rettenetesen dinamikátlanok voltak (a zoomnak a torítója is iszonyú kásás), ezért inkább analóg pedálokat használok most. Szóval ha a zoom G9, akkor miért? Előre is kösz!
2007-03-21 08:10 |
#316
sziasztok tudja valaki honnan lehetne megszerezni a Zoom g7.1ut-hoz magyar leírást?
Én például nagyon imádom.Otthoni gitározáshoz sokkal több mint jó.Amennyire megtudom itélni szinpadonis bármelyik profi zenész korrektül megszolalhat vele.Én 2db cube 30-al használom csak a végfokokra kötve.Macerás beállitani egy jó hangzást,de ez azért van mert rengeteg a választási lehetőség,egy profi mondjuk nem téved el annyira könnyen.Viszon ha kész a beállitás akkor olyan gitár hangja akár koncerten a szinpadról szólna.
Rajtam kívül senki nem szereti a Zoom G7-et? Volt egy Fender FM212-m, annak ráduktam a végfokára, na az igen állat volt! Most már H&K-val használom az még állatabb.
Kirk! Várom az ötleteid: kovax23@freemail.hu, msn nem műkszik.
Vigyázz az alapbeállitások.... nos azokat hagyjuk, bizony elég komoly meló kihozni IGAZI ÜTŐS hangot...DE Megoldható!!
nekem Japánból hoztak 606 Spec-ot, és szintén elsők között volt G-m még EU-ban 1db.sem volt... igen komoly hanyattesések köv. be ha bekapcsolom a Szuper Csöves Torzitó hangszint...és ha mellette hallod a "favorizált" pedálokat...nem kis meglepetés a Zoom javára...
nekem nem esett le az állam.
egyáltalán nem tetszett. mutatnék én neked olyat, amitől leesne és még olcsóbban kijössz, mint ezekkel. inkább legyen 3 jó hangod, mint 50 nem túl jó.
Ezek az új zoomok nagyon tetszetősek, jól néznek ki, csak a régiekkel az volt a bajom hogy a torzitói nagyon zsizsikes hangúak voltak. Történtek ebben előrelépések? Jobbak lettek a torzított hangok?
Háát, tudod lehetne írni de, ez függ, hogy milyen gitárt használsz, erősítőn játszol e, szóval szerintem nem sok értelme van írni, meg azért nagyban függ az ízlésedtől, füledtől stb. Nos, a zoom valóban otthoni zajkeltésre jó
Én azt ajánlom kísérletezzgess vele. Pl a drive szekcióban nekem kb 4-6 drive ami "tetszik" a többi meg nem, a compressora az szerintem tré, én inkább elérakom a CS-3 -omat..ez mondjuk segít a "fulladás" ellen is, a Boost-ot nemigen használom..az EQ elmegy...a ZNR az egész jó, a Cabinetből nekem csak a CMB+EV jött be.... a modban hát, a chorus eléggé tré, a flanger is az, a phaser elmegy a többit annyira nem használom. a delay szekcióból én csak spring-et, egy-két delay+reverb-et használok....szóval tekergesd...ennyit tudok tanácsolni...a neten nézhető patchek meg vagy bejönnek vagy nem..amúgy meg nem érdemes 1000 féle hangzást használni...max 4-5 megfelel....
SZIA e@ke !
KIcsit torzítás -nem zúzósmetál-szolíd,pld. Santana.
Sokan nagyon szidják a Zoom-kat. Mi a véleményed róla. Nekem csak itthoni zajkeltésre kell és szerintem nagyon sokat tud csak nem értek hozzá.Szerintem sokan vannak így. Mint nyugdíjas hobbys nekem megfelel. Köszi üdv. kunl
Szia e@e !
Ha jól sejtem Neked 707II-es is van. Ha nem lenne nagy kérés valami jó kis torzítós beállítást adj már meg légyszi. estleg van valami beállítási sémád ?
üdv. kunl
a hátsó level maradjon fél gőzön. milyen alapok?
tone mondjuk 20 körül, a harmonics, lo-mid, bass, middle, treble, presence az eq-hoz tartozik, azt egyelőre nem kell tekergetni
milyen hangzást akarsz?
bizony, befolyásolnak
A legjobb az, hogy először kikapcsolsz mindent, csak az erősítőszimuláció (pre-amp) és a hangfalmodellezés (cabinet) legyen bekapcsolva. A tube maximum 12-14 óránál legyen, a boostot ki lehet tekerni akár maxra is . A gain, meg a level mondjuk 50-en, 50-en.
Aztán lehet alakítani...
Az L/R az én értelmezésemben a line out is
Milyen kábellel kötöd össze?
Van ott egy kapcsoló, amivel lehet állítani a kimeneti szintet, az -4dBm-en van?
Én egyébként a headphone out-ot használtam egy egyszerű sztereó kábellel.
hát szgépes hangfallal azért nem az igazi..., de gyakorásra éppen elmegy, fejhallgatóval tapasztalsz ilyet? Nekem logitechem van, néha rákötöm, ha olyanom van... Azzal egész jól szól, nincs brummogás vagy ilyesmi, csak fel kell tekerni a hangerőt...
Régebben próbáltam egy másik (pc) hangfallal (nem volt a leggagyibb, zenére ok volt), az viszont nem bírta a mélyeket, főleg tiszta hangszínnél (pl jc clean). Szerintem a leggagyibb gyakorlókombón is jobban szól egy gitár (akár effektel), mint egy jobb pc-s hangfalon. Szerintem.
Új verziót midin lehet áttölteni, de nem 1.05-ös van fenn alapból?
Az Amp selectnek nincs köze a dologhoz, ha szgépre kötöd. Azt akkor használd, ha végfokra dugod, nem előfokra. A szgépnél kell Cabinet szimuláció és úgy már jól fog szólni. Variálhatod a szimulációt a mic position és egyéb lehetőségekkel. A gyári preseteknél a U, u, A, b abban különbözik egymástól, hogy a kis betüseknél van plusz Cab szimuláció. Keress azok közül olyat, amelyik majdnem jó és inkább azt változtasd, minthogy teljesen előről kezd a patch programozását.
Hát tényleg sok mindent kéne akkor még megismerni ez ügyben ,kisérletezd ki melyik tekerő mire szolgál.Ami oda van irva a gombokhoz az azért segit. A csövi gain poti nekem 12h-nál,a boost izlés szerint ha keményen akarod szóljon akkor 3h-nál használhatod,tiszta csatin 9h-nál v. lejebb.Az első tekerentyű alatt van az első kis gomb (amp select)belépsz a (parm1)tekerővel kiválasztod hogy mire kötöd hifi cucc esetén (flat).Egyébként ha a számitógépedre nem gitár erölködö van kötve hanem valami pc-s cucc, akkor nem fog normálisan szolni sehogy.Fontos az eq beállitás biztos hozzá kell állitani a szerkódhoz a preseteket.
szia
hát nekem csak kérdésem lenne.
nem nagyon igazodok még el rajta.
A csöves erősítést és a boostot hova érdemes tekerni? most még csak számítógépre kötöttem, de így elég furán szól. be lehet valahol állítani, hogy mire kötöd? köszi
Nincs hozzá magyar leirás ,állitólag jóval drágább lenne abban az esetben.Próbálgatni kell és kitapasztalni a hangzást.Az effektekkel sok trükköt lehet csinálni ,mivel nem annyira kellenek nem is jártam még a végére.Csöves erősités és a csöves boost nagyon szuper tud lenni ha kemény döngő tompitásokat akarsz.ha van konkrét rész ahol elakadtál kérdezd meg hátha én már túljutottam rajta.