Van valakinek gyakorlati tapasztalata Ibanez jazz-gitárokat illetően? Mostanában nézegettem az AGS83B-t, AG75-t meg ilyeneket. Idehaza nem nagyon kaphatók, külföldön viszont sok helyen van. Ha esetleg tud még valaki a gitároknál használatos faanyagokról valami összefoglaló írást közölni - itt a fórumban, vagy link formájában - az nem lenne rossz. Arra gondoltam, hogy mely fajták az értékesebbek meg ilyesmi...
Igazándiból olyasmire gondoltam, mint amikor például a blueskört tanították. Hogy "nah akkor van a tonika, szubdomináns, domináns, I, IV, V, és így jönnek sorban, hogy stbstb, ilyen skálákkal illik szólózni erre meg erre az ütemre", stb.
A gond az, hogy soha nem tanultam jazzt, tehát nem tudom például, hogy hogyan viselkednek ezek a periódosuok a pl 12 és 32 ütemes bluesokhoz képest. Tanárhoz járni pedig sajnos most nincs lehetőségem. Egy szó mint száz, valahogy úgy képzelem el ezt, mint ahogy fönt leírtam. Azt, hogy melyik standardeket, azt Rád bíznám, amolyan "kezdőnek is emészthető"-eket.
Apropó standardek. Mielőtt elfejetem kérdezni: nem tudna esetleg valaki mailben, vagy így vagy úgy, de lehetőleg magyar nyelvű magyarázattal néhány jazz standardet a részemre bocsátani? Találtam pár külföldi oldalt, ahol 1-2-t ki lehet bogarászni, de nehény speciális karakter nem tudom, hogy a "valóságban" minek felelne meg, nameg angolul van magyarázva, így ha egy kicsi rész nem világos, akkor megette a fene.
Előre is köszönöm!
Amugy meg nekem kéne elnézést kérnem, hogy ilyen kérdéseket teszek fel, mert sajnos elég kezdő vagyok még ilyen téren. Habár nem csak gitárok illetve azok hangzása terén, hanem gitározásban is. Kicsit más mint a metál zene... de azért az sem lebecsülendő .
Bocs, hogy beledumálok, de én Telecasterrel játszom a standardeket és szerintem kifejezetten gyönyörű jazz-hangzás jön ki a neck-pu-ból.Én nagyon ajánlom.
Nem beszélve arról, hogy ez minden más stílusban is nagyon használható.(Kivéve az ilyen büntető-matál cuccokat.Bár lehet, hogy még arra is jó, csak azt meg még én nem próbáltam...)
húúú akkor még elég sokat kell spórolnom ill dolgoznom, hogy valami hasonló gitárom legyen. Amugy most már szerintem kinőttem ebből a metál-rockos korszakomból, azt jazz - funky, esetleg swinges irányba mennék el.
... na most nézem ezt a gitárt... ezzel akár el is temethetnek igy elsőre nézve. Asszem amig összegyűlik a bő 300000, addig bőven lesz időm kipróbálni a gitárokat
Hát ez attól függ hogy mit értesz pontosan lightosabb zenén, és hogy mennyi pénzt áldozol rá. Ugyanis pl Fender59 kolléga ajánlatában a super 400-as árából telket vehetsz. viszont sok szép jazz gitár van amelyek lényegesen olcsóbbak, de még így is oriási különbség van egy 100e ft-os kínai Wahburn jazzgitár és egy japán Yamaha jazzgitár között ami 350e ft körül mozog. És még az sem biztos hogy mjazzgitár a megfelelő megoldás. A Godinnak is nagyon univerzális gitárjai vannak amelyek jazzre is alkalmasak de nagytesű testvéreinél sokkal kompatibilisebbek más műfajokban ezek is 350e ft körül mennek
Ja meg lenne egy kérdésem, amit itt teszek fel, nem a többi gitáros topicban , mert ott úgyis elfogult válaszokat kapnék. Ha jazzt vagy lightosabb stilust szeretnék játszani, akkor milyen fajta, típusú ill márkájú gitárt ajánltok? Ugyebár van most ez a Yamahám (EG-112), de majd be szeretnék ruházni egy jobb gitárra, meg aminek normálisabb hangja is van. Előre is köszönöm a válasz(oka)t!
amúyg ez a gitárokatós-dolog nagy biznisz, ezrével vannak ilyen kiadványok, ha körülnézünk a neten.
legtöbbjük elég jó is, viszont ha vki ezekből tanul, nagyon összeszedetten kell csinálni, nagyon át kell látni a dolgokat (valamiféle előképzettség mindenképpen szükséges ezekhez), mert ezek valóban nem érnek fel sosem egy tanár magyarázataival és példáival.
ez amúgy általánosságban hiány az efféle oktatóknál... szépen le vannak írva a dolgok, teljesen érthető, felfogható, de csak akkor lehet normálisan kamatoztatni, ha a gyakorlattal együtt használja az illető.
ezért is voltak sztem korszakalkotók Joe Pass oktatói, mert összekötötte a gyakorlattal, különböző feladatsorokkal dúsította, annak ellenére, hogy az sincs a legjobb koncepciók szerint összeszedve...
"Szabadon használhatsz skálán kívüli hangokat is, ha úgy érzed jónak."
Igen, de nem árt, ha olyat játszik az ember, hogy azt mások is jónak érzik.
Ennek a mikéntjére meg ha jól sejtem az anyag nem tér ki.
Bár mosrt beleolvastam a játék akkordmenetre és ott ír olyanokat ami ugyan igaz de nem érthető és nem magyarázza meg pl: "Szabadon használhatsz skálán kívüli hangokat is, ha úgy érzed jónak." utána ír példát a be-bopból, de ebből nem tudunk általános definíciót levonni
Bele olvastam, sőt lementettem én is ezt az anyagot. Így ismeretlenül is gratula a fordítónak, mert igen komoly munka lehetett ezt megcsinálni, és mindezt önzetlenül közre adta...ez igen
Fantasztikusan össze van rakva szinte mindent érint, de ez NAGYON TÖMÉNY. Úgy értem egy definícióhalmaz, tehát ezt végigtanulni hangszerrel a kézben még a master degree 5 éve sem lenne elegendő. Mindenkinek aki ezt tanulni szeretné, mindenképpen tanárt ajánlanék aki a különböző csoportokat feladatokká tudja konvertálni, máskülönben az elméletből elmélet marad, azzal meg nem sokra lehet menni. Ezt az anyagot egy rakás feladaton keresztül lehet feldolgozni, az pedig komoly, nagyon komoly munkát igényel és az évek. De nagyon barón van összerakva.
Halihó Jazzisták!
Keresek jó kis zenekart próbafelvételre a stúdiónkba.
Ingyenesen lehet felvételt készíteni jazz formációknak, amíg be nem lőjük az akusztikát.
Információk a nevem alatt.
Hát a Vasváriról kérdezd meg a Birta Mikit a topicjában itt a fórumok között! A Djabe kiváló World-Jazz! A Tropical latinos jazz,Trio Stendhalról meg csak annyit h Dés-Snétberger-Horváth Jó böngészést!
Egyelőre nem hivatalos:
Alice Coltrane died of respiratory failure on Friday, January 12, 2007, at a hospital in suburban Los Angeles.
Coltrane özvegye is elhunyt.
Micsoda hétvége..
A nagy öregek idejében nem élhettem, de nekem innen nézve ő volt minden idők legnagyobb hatású szaxofonosa. Igen nagy veszteség hogy itt hagyott minket. Isten adjon békességet a gyászoló hozzátartozóknak.
álljon itt tiszteletére az a video amit meghallgatva mindig elgondolkozok azon, hogy van-e értelme zenélni.... aztán ugyanez a video önti is vissza belém a az erőt. Nyugodjék békében.
A lentebb írtakban leginkább a pozitív hozzáállás tetszett, amivel a különböző tudásszintű zenészekhez, stílusokhoz állsz, és az az alázat amivel ezt elmondtad. Nagyon sok profi zenész csak azt tartja elfogadhatónak amit ő csinál, vagy azt ami legalább megüti a szintjét. Erre fel te egy nagyon pozitív hozzáállással jössz, amit nagyon jó lenne, ha átvenne az egész Magyar zenei kúltúra. Amerika ebben nagyon elöl jár.
Persze mindezek mellet azt mondom, hogy amíg teheti az ember, addig tanuljon és képezze magát, és még a nagy tudásúakban is legyen annyi alázat, hogy bárkitől tudjon tanulni.
Egy nagyon nagy professzor, akit mindenki elismert, és felnéztek rá. Megkérdezték tőle, hogy mi hajtotta az állandó ismeret , megismerés felé, erre ő: "mindig rá kellett jöjjek, hogy még nem tudok semmit."
A hallgatóságnak nem attól jó egy előadás hogy a zenész mennyire képzett. Vannak olyan zenék ahol nem is szempont a képzettség. De nekem konkrétan az okoz örömöt ha minél mélyebbre tudom ásni magam abban amit csinálok, mert ez okoz örömöt, és tudom hogy azok akik engem hallgatnak itthon és külföldön, nos ők ugyanezt szeretik hallgatni .
Tehát az én személyes véleményem a tanulás mellett áll bármilyen zenét is csinálj mert tartalmasabb lesz mind a magad mind a közönséged számára, különben hogyan taníthatnék, csak közben tudom hogy van millió olyan zenész 13 csilliárdszor híresebb meg gazdagabb mint én pedig életében arra vágyott hogy úgy gitározzon mint tanult kollégái. Sok ilyen van
Minden zenész más körülmények között nő fel, más a habitusa, más a motiváció, és más más utat is járnak, be. És ilyen különböző körülmények között, természetes hogy a pengetés mind az indivídum védjegye ilyen sokféle hangzást hoz létre. Jeff Beck az ujjbegyével játszik stratón és Marshallon. Elképesztő, el sem tudom képzelni hogyan lehet ilyen dögös soundot csinálni ujjbeggyel amit hagyományosan a jazzisták használnak arra hogy még puhább legyen a sound. De rock cuccon, rockra? Szóval azt hiszem a tehetség és az évek alatt felgyülemlett tapasztalat vezetett oda a legtöbb ma híres előadóművésznél hogy ilyen soxinü paletta lett hál Istennek már ami a soundot illeti, Albert Lee lehet hogy a saját nevét sem tudja kimondani helyesen (aki ismeri az oktató videóját tudja miről beszélek) de a gitározása egetrengetően jó! És ne felejtsük el azt sem hogy ők egy olyan nagy piacon élnek ahol simán megélnek abból amit csinálnak. Arra gondolok hogy ők nem küszködnek azzal hogy lehetőleg minél több műfajhoz konyítsanak mert remekül megélnek abból az egyből amit csinálnak. Tehát senki sem várja tőlük hogy: Na jó jó remek country zenész, de egy melodikus VI.-re azt mondaná hogy fagyi. Igen? És kit érdekel? Szóval nekem tetszik hogy ilyen sokfélék vagyunk a zenélésben, és nem gondolom hogy az az út ami nekem fontos volt az másnak is olyan fontos. Ha valakit az érdekel hogy én hogy jutottam el oda ahol most állok akkor nagyon szivesen elmondom, tudva azt hogy az én utam is csak egy a sok közül. De bármilyen utat is választ magának az ember, fontos mindabban amit csinál legyen megelégedve, és az érzés legyen úrrá rajta hogy a hangszer a kezében tökéletes eszköz arra hogy önmagát kifejezze, tehát ha vki állandóan azzal küzd hogy már megint nem sikerült, és nem megy nem megy az az hosszútávon elveszi a kedvet. Persze mint tanár felmerül a kérdés hogy miért érzik sokan ezt és vajon tényleg megtettek e mindent azért hogy menjen. Mert azért ezekben az előadókban van még egy közös. A hangszer éjjel és nappal ott van a kezükben. Másképp nincs előrehaladás. Gyakorlás… Gyakorlás… Gyakorlás… Na jó lelfilozófálgattam itt….bocs
Ha gey szál gitárral kell kiállni és játszani akkor a legnagyobb mester a Joe Pass. Ugyanebben a műfajban a kortársak közül a Sylvian Luc. Zenekari gitározásban minden műfajnak megvannak a maga kedvencei. Mert hogyan is lehetne összehasonlítani mondjuk Bill Frisellt, Greg Howe-al, holott mindekettőt nagyon szeretem, de másért
Esetleg Larry Corelly (ha jól írom,sorry ,ha nem)v. 1 kis John Scoffield,Frank Gambale,s egyebek oooooooo Scott Henderson,akiket még megemlíttenék.Jazzgitár profi művelői,nagyon tudnak:).
Szia, ezt nem tudom én már rég jártam arra. Az viszont biztos, hogy gitárt a Babos és a Horányi Sanyi, impro gyakorlatot pedig a László Attila tart (hát legalábbis én így tudom. Üdv
Szia,
a Tamást a Főiskolán hiába keresed mert ott nem tanít, sőt nem is lakik Pesten. Amennyire tudom Székesfehérváron tanít a Mits Gergő vezette suliban. Ha Pesten akarsz jazzt tanulni javaslom elvben a Postást, én ott szoktam órákat adni (Erkel Ferenc Konzi) de ott már nincs erre az évre felvétel, viszont Csepelen az Egressy-be (szintén jazz konzi)még be lehet jutni. A Czirják Csabi a tanár. Utána érdeklődhetek a Mohaynak, ha megadhatom az elérhetőségét értesítelek.
Láttam egy pár hozászólással arébb, hogy felmerült Mohai Tamás neve, mint gitártanár. Bárki tud valamilyen honlapot, címet, telefonszámot, ahol ki lehet nyomozni, hogy vállal -e magán gitárórákat.
Láttam egy pár hozászólással arébb, hogy felmerült Mohai Tamás neve, mint gitártanár. Bárki tud valamilyen honlapot, címet, telefonszámot, ahol ki lehet nyomozni, hogy vállal -e magán gitárórákat.