Van, hogy egy-egy plug telepítője kreál egy subdirectory-t és akkor már nem biztos a találat.
Sajnos ez egy egy hülyeség a sampli-nél, hogy ennyire pontosan kell megadni az elérési útvonalat.
Nézd meg, hogy az Y gomb lenyomása után a Paths/Skins fülre kattintva mit ír, hogy hol keresi a vst-ket. (alsó sor)
Ha az eddigieket megtalálta, akkor azok ott vannak. Telepítsd ugyanide az új vst-ket is.
Általában a vst plugok telepítése során az installer a Program FilesSteinbergVstplugins folderbe akar telepíteni. Attól függetlenül, hogy van-e fent a gépen steinberg produkt. Ha már több telepítés során ide kerültek a dll-ek, akkor ezek után mindent oda kell rakni.
Az a lényeg, hogy egy helyre kerüljenek.
Ezután a következő programindításnál update-eli a teljes dll állományt.
Az élő sávokkal nincs gond. Azok koszosak éppen annyira, hogy éljenek.
Mondom, a lábat kéne összehangolni a bőgővel. Ne legyen ennyire zongorahúr-hangú a bass. Lehet ilyen picked/fingered bass csak inkább valami élőbb, koszosabb mintatárból válogass.
A több reverb nem növeli a teret. Inkább a másabb reverb. A térparaméterek állítása: early reflection, room size, diffusion, stb. Az a tipikus "legyen tere, de mégse zengjen"
hatás kell.
köszi a kritikát, próbálok javítani rajta.
dfh2 dobkészlet és ewql hardcore bass bőgő. nord stage-el nyomtam a hammondot és a rhodest, a gitár egy fender pf modell.
mivel tehetném kicsit "piszkosabbá"? a gitár már így is zörög, de nekem ez tetszik :)
teret hogyan adjak neki? több reverb? vagy más eq-zás?
egyébként ha minden jól megy, akkor ének is lesz rajta, csak még nem készült el a szöveg :)
reszkessetek !!! :)
Jó kis zene.
Észrevételeim kíméletelenül:
Kicsit hiányzik a tere. Túl steril a dob és nagyon szintetikus a bőgő. Lehet, hogy a lábdob cseréje, vagy a basszushoz igazítása hangzásban vezetne a jó megoldáshoz.
Az élő gitár mellett kicsit fura ez a nagyon gépi basszus.
gyorsan össze is vágtam egy régebben elkezdett zenémet:
ilyen.mp3 psp vintage warmer a masteren, kjaerhus golden eq néhány sávon, classic reverb, chorus, delay néhány másik sávon.
a dob és a basszus sample. gitár, b3, rhodes élőben feljátszva.
kicsit jobban is megvizsgáltam a samplitude-ot, nem csak amolyan belepiszkálgatásosan. felül kell vizsgálnom eddigi elfogult vonzalmamat audition felé. ez a samplitude valami durvajó cucc...
a vocoder különösen tetszik!
Auto Tune-t csak Objekt szinten célszerű használni.
Az éneksávot szépen felvagdosod a T gombbal szavanként, soronként külön objektekre. Ezután elkezded az első kényes résznél úgy, hogy duplaklikk az objekt aljára, megnyílik a dialog box, majd azon belül behívsz egy auto tune-t a plug-in helyre. Ekkor megnyílik az auto tune és átváltasz a graphic ablakra. Nyomsz egy Track Pitch gombot és a play-t. Csak annyit játszatsz le, mint amennyit kijelöltél. Ekkor már az antares is "felveszi" a szövegrészt. Látod hullámformán és görbén. Utána szépen vagy behívod a "make curve" gombbal a teljes minta megfogható görbéjét, vagy pedig elkezded apránként átrajzolni a piros görbét. Aztán ezeket töréspontokkal látod el és azokat is lehet húzogatni.
Majd ha megvan a korrekt hangzás, persze előtte belőtted a frekvenciát, a hangmagasságot,akkor szépen leszámoltatod a "freeze object" paranccsal ezt az egész beavatkozást.
Nagyon fontos, hogy a teljes processz ideje alatt NE MOZDÍTSD EL A KURZORT!
És így tovább...
Dima nagyon kapkodsz.
Először is az új intel alaplapok támogatják a 4 Gb ramot.
Másodszor is nem kell ennyire forrón enni a kását. Hiába is tennéd fel a teljes hangminta gyűjteményt, nem lesz olyan keresztmetszetű bus-od a gépben, ami a teljes polifóniát gond nélkül átviszi, pláne sok sávon.
Ha komoly sebességű vinyód van, akkor nem gond a swap mérete, de ez a szint inkább csak scsi környezetben valósítható meg.
Az mp3 export valószínűleg azért hiányzik, mert minek. Ha az ember minőségi zenét csinál, akkor kerüli az mp3-at, mint minden munkánk meggyalázóját.
Másrészt pedig egy sima néróval tudsz konvertálni.
Amit a flash-ben látsz, az a V9 am-series effektjei. Meglepődsz, mennyire jók, samplitude fejlesztés. Természetes, hogy csak a nagy verzióban van. Valamiért csak elkérik a 260 ezret...
Ezekre gondoltam, illetve a Sampli saját vsti-jére a Robota-ra.
Máskülönben a beépített effektjei, mint a kompresszor, az IR, a delay, az amp szimulátor mind benne van az SE-ben.
Szia Jani,
Ma reggel ment el a csomag. Kicsit el voltak gémberedve a galambok, de remélem hamar odaérnek.
A telepítés kicsit rafinált, ezért keress bátran, akár direktbe az ímélemen, mert nem biztos, h eljutok ide.
Neked megvannak ezek a pluginok vagy ez a 9es verziós kellék?
http://www.samplitude.com/eng/sam/uebersicht.html (ami az animációban fut).
Más: Nem tudtam rávenni az Auto tune-t arra, hogy nem billentyűről módositsa a hangzást, hanem arról az EKGszerű diagramról, egyszerüen nem jelent meg. Arra mi a trükk?
A beépitett vstik alatt milyeneket értesz? Azokat az alap Chorus meg reverb stb? Azokért talán nem kár, mert telepithetem valami alternativát, de ha sok ilyen van ami nincs az már macerás. Az pdf dikumentum ami a samplitude.com-on van nem sokat segit, söt. Semmire nem jó. Ott nincs is olyan, hogy nem lehet exportálni mp3t. Még írjál légyszi mik nincsenek (ami fontos lehet)
Nekem az egész gépem AMDre volt épitve ezért egyelőre nem tudtam intelre átállni. Majd ha teljesen új gépről lesz szó akkor intel lesz. Megvárom hogy olcsobb legyen a dual core-os proci és akkor abból a legnagyobbat :). De valójában ami gondot okoz az a 1024mb RAM. Olyanok mint Symphonic Choirs meg hasonló óriások visitanak, hogy kevés. Ezeknek 2 giga az ajánlott, de ahogy viselkednek inkább 3-4 re van szükség. Kár hogy a PC gyártók erre nem jöttek rá és még nem sikerült olyan alappal találkoznom amibe ilyet (3-4GB) be lehetne rakni. És akkor rögtön egy külön 10 gigás vinyó is kell csak a lapozó fájlnak
Hmm hát akkor hogy tudok mp3at exportálni? Ez átverés. Érdekes, hogy a Sony is igy spórol, hogy az mp3 codec-jét külön regisztrálni kell. Mibe lehet menteni(exportálni) akkor? Csak wavba?
Mastertape!Köszi a gyors választ és várom a progit.A közelgő ünnepek alkalmából kivánom,hogy Allah minél nagyobbra növessze szakálladat az Ő Fényességes tiszteletére.A telepitésnél és az aktiválásnál gyenge angol tudásom miatt majd esetleg kérnék némi segitséget!
Nna az AMD felejtős!
Nem zenélésre találták ki. Sok szívás lesz vele, főleg a nem inteles alaplapi csipszett miatt.
Az AMD az olcsóbb, de mégis nagy számokkal dolgozó gépekbe való.
Nem volt jó választás.
Adott frekvenciát a Sampliban tudsz generálni a Waveform Generator funkcióval -> Tools menű -> Waveform Generator
Dima!
Ez 1 db borítékos cd, rajta egy kóddal. Ez az ún. e-verzió. Telepítés után kér egy kódot, amit online tudsz megkérni a mellékelt kód alapján. Aztán ezt elküldi a megadott mail címre és mehet a telepítés tovább.
Annyiban még egyszerűbb, mint a nagy sampli, hogy nincsenek beépített vst instrumentjei és nincsenek meg a beépített csöves processzorai. Ja és nem tud exportban mp3-at írni.
A Sequioa egy kicsit magasabb szintű szoftver, főként az editálási funkciókban sokkal precízebb.
Megtanultam hogy kell drumagogt használni!!!! Nagyon bejött, már saját samplet is csináltam! Nagyon jó móka. De a fránya freezelés sehogy sem akar menni.
Egy kis gépbővités történt: szereztem 3000+ AMD 64bit procit
Nem látom különbséget, csak annyi, hogy a program gyorsabban bezár, de a megnyitás, és egyéb müveletek szerintem ugyanolyanok.
Hogy lehet valami bizonyos frekvenciát generálni (vagy ezt otthon nem lehet?) itt az ifrahangra gondolok ami ugy 9 Hz körnékén mozog. Persze törvénytelen a dolog, de poénnak érdekes lehet
Csak érdekel a dolog el ne vigyék mindent 1 maradjon nekem! De ez már jobban müködik mint 8.01 (mert nálam annak minden baja volt)? És ugye angol? Mi a különbség a Samplitude és a Sequoia között az áron kívűl?
Mastertape!Azonnal veszek Samplitudet tőled,amennyiben nemcsak látja a TASCAM FW-1884-es keverőmet,hanem lejátszást és felvételt is lehet inditani róla/mármint a keverőről/!!!!! A mostani 8-ast nem tudom
rávenni a komplett együttműködésre.Kicsit nehéz a program,de messze veri hangminőségben a Nuendot,Cubase SX-et és még az Adobe Audition 1.5-öt is.Német nyelvű progi nem jó nekem.Nagyon sürgős választ kérek.
Jani 06 30 328 3860
Az SE a V8-as felületére épült. 48 audio sávot kezel, 4 aux-ot és 4 subgroup-ot. Teljes midi editálás, vsti, vst, dx import.
Amire az ember otthon használja, arra bőven tök jó.
Egyébként a pontos fícsörlista a www.samplitude.com-on elolvasható.
Most van nálam 5 db.
Miért? Több kéne?
Van ám itt néhány darab SAMPLITUDE SE verzió, amit jogtisztán megkaphat bárki, akit érdekel a program.
Oktatási segédanyagként tartom és most a karácsonyra való tekintettel - nomeg a szoftver bővebb megismerése reményében - nevetséges 10 ropiért elvihető.
Asszem 7.22 (8as nem vált be), ASIOban túl sokat nem tudok variálni. Engedélyezve van egyetlen 1 amin müködik a többi funkció is (ASIO 1+2) a latency meg 4n van. Clock internal. Buffer 2000. A monitoringot mindig megváltoztatja de többnyire Tape Monitoring és Peakmeter mon-no van. Input monitoring engedélyezve, a kis hangszóró kikapcsolva (ha freezelek). Ha kell még valami beállitásom akkor szolj! Köszi.
Hát akkor Dima vagy az Asio setup szar, vagy az egész gép, de annak mennie kell.
Elvileg az asio-nak nem is kellene, hogy köze legyen a freeze funkcióhoz.
Melyik sampli verziót használod?
Nem megy nekem ez a freezeles ASIOban s a szintimet nem tudok freezelni. Nem akar semmilyen monitoringgal csinalni. Csal WDMben VSTi-t freezel. ARRRRRRR!!!!!
A hangszereknél gondoltam Kijevre.
ASIO-nál kell, hogy freeze-eljen. Próbáld meg, hogy az Y gombos ablakban a record device beállításoknál legyen peakmeter monitoring-ban, vagy software monitoring-ban. Most nem ugrik be, hogy melyik a nyerő, próbálgass.
Köszönöm az ötleteket, de nem ez volt a gond. Ismét hülyeskedett velem az EMU contol panel. Megint alapba kellett állitanom. Már 1x vesz fel midit, nem szól bele a SZINTIBE, freezel rendesen, nem recseg (4ms-re állitottam az ASIOt -2ms helyett). Már csak az maradt, hogy a szintiből hangot tudjam freezelni. Ugyanis a VST már rendben van. A WDM multichannel beállitásnál freezel csak (remélem ez a normális) és nem az ASIO 1+2 nél. De sehogy se tudom rávenni, hogy a szintit freezelje. Már próbáltam ASIOban, ki/bekapcsolt kis hangszóróval, WDMnél ugyanugy - süket!!! Csak az ürességet freezel. Már nagyon megy a ctrl+shift+F meg ctrl+shift+U kombináció ezt már álmomban is megnyomom :). Nekem ugy látszik részletes leírás kell a monitoringról :)
A progit tőled kölcsönöztem ugy hogy kivételesen nem kijevi :)
Ejh Dima!
Azt kell, hogy mondjam: elég nagy kakszi van a te gépedben.
Annak ellenére, hogy se net, se codec.
Az ilyen vst sercegés a túl alacsony latencia érték miatt van.
Tessék szépen belőni 6-12ms közé az emu setting-ben!
Esetleg 12 fölé, ha sok part-ot használsz egyszerre.
Persze meg kell nézni a Samplitude buffer méreteit is.
Y gomb, record options és ott legyen 2000-4000 között a Vip buffer. Ha még mindig gond van, akkor próbálgasd az értékek mozgatásával.
Ha jó a kommunikáció a kártya és a progi között, akkor úgyis összelövik egymást.
Freeze-elés: ha fagyasztod a sávot, akkor NE legyen benyomva a kis hangszóró! Ugyanis ilyenkor a bemenetet hallgatja az ember.
Software monitoring, vagy Software FX monitoring módban tud korrektül megszólalni a behívott vsti. Ez függ az adott hangszertől.
De bug - mint tudjuk - bárhol lehet. Még a kijevi piacon is...
A Korg local controll-ját egy rossz midi parancs váltja át, elképzelhető, hogy a sok idegeskedésben él egy mtc out, vagy mmc out, netán valami be van hívva a controller beállításba, vagy a hardware controller ablakban él valami.
A program csak úgy nem ad ki fals midi adatsorokat.
Hacsak nem bug-os...
A kétszeres pöttyözést nekem is csinálta, de csak egyszer. Nem emlékszem, lehet hogy a szinti local kiiktatása megoldotta a problémát.
Lehet, hogy összefüggésben van az előző problémával.
Megnyugtató lehetne egy jogtiszta Samplitude SE megvásárlása, ahol a bug ki van zárva.
buzasgy!
Nézd meg az Y gomb lenyomásával a playback opciókban, hogy be van-e jelölve minden device oldal. Sok hangkártyánál WDM és ASIO módban külön számozódnak a bal és a jobb oldali portok.
Szia Zool,
Igen, szerintem is a keverés automatizálás a megoldás. Gondoljunk bele, ha az objektek hangerejét piszkáljuk, akkor minid más és más hangerővel kerül "ki" a jel a Rig-re. Ez viszont komoly hangzásbeli eltéréseket okozhat.
Mivel a hallható végeredmény a sáv fédere utánról jön le, így a féder mozgatása a megfelelő eljárás, mint ahogy azt annak idején az analóg pultokon csináltuk.
A sárga envelope beszögelése, vagy a grafikus mód bekapcsolásával, az egér mozgatásával történő berajzolása kicsit macerás, de jól kontrollálható mozzanat.
Ismét baj a samplitude-dal!!! Már megint, még mindig stb! Van ugye egy EMU 0404 hangkarim, ami elvileg már jó. Zene szól, felvétel megy (ídőnként), filmet is hangosit meg minden ahogy kell. Adott egy windows XP, amin semmi nincs kivéve mindenféle zenei szoftot. Tehát codec háború kizárva. Vírus kizárva, mert nem fut a net. Steril a gép. A próbléma az, hogy VSTi hangszerek (amikor midi projectet lejátszom) recsegnek és ropognak mint egy elhasználódott bakelit (torzit, sercreg ahogy kell). De csak igy. Ha stand alone-ba megy a VST akkor semmi baja nincs. Kapcsolgattam már a beállitásokat, ASIO sávokat váltottam, USB-n keresztűl próbáltam játszani - 1 kutya. Ja és PCI slotot is cseréltem.
Más is van. Van Freeze track funkció, amit ha ASIO driveren keresztűl "fagyasztom" akkor eltünik minden és semmi nem marad a sávon (vissza lehet csinálni). Ha viszont WDM (asszem) módban van akkor olyat freezel, hogy a hátam borsozik tőle - ahol semmi nincs ot visit, ahol elvileg van adat ott torzit 1000dB-vel. Egyszer valami fura manipulációval alaplapi hankártya bevetéssel sikerült freezelni egy vst-t, de akkor nekem a korg ot kellet rögziteni. Mégegyszer nem sikerült ezt megcsinálni.
És ráadás. Én mindig naivan azt híszem, hogy ha beállitok valamit és müködik az igy is marad. Jelen esetben ez hatalmas tévedés, mert egyszer a vst- megszólal és máskor látszólag ugyanolyan beállitásoknál se kép se hang. Az utolsó samplitude fricska az, hogy kikapcsolja a Korg local controllját(billentyűzetét)és nem tudok játszani rajta.
Ezektől már a falra mászok. Amit még felfedeztem, az az hogy egy midi sávot "2x" veszi fel (ha lenyomom 1 hangot akkor azonos helyen egymás mögött 2 pötty/csík jelenik meg)ha az egyiket kitörlöm lehet, hogy éppen ez nem szólal meg és fordiva.
Kérdés az hogy ez hangkártya csere vagy valami olcsobban kezelhető dolog? sajna nem tudom kihasználni a "vidd a haverhoz azt próbáld ki" módszert. ÉN MÁR ALKOTNI AKAROK ÉS EGY HALMAZ BINÁRIS SZÁM NE ÁLLJON AZ UTAMBA!!!!!!
Sziasztok! Lenne egy nagy problémám a Semplitude-val.Akár mit csinálok,nem hallom a jobb oldalt.Régi és új felvételnél is igy működik,viszont jel az van rajta,a kijelzőn látom, csak nem hallom vissza a felvételem jobb oldalát.Ugyanaz a felvétel a sima windows média player-en rendesen hallom mind a két oldalt.Már mindent kipróbáltam,valaki segítsen rajtam.Köszi szépen
Köszi a választ :)
A 8.01-es verziót használom. A guitar rig-ben elég magas gain-t szoktam használni. Sztem nem fogok szenvedni az object effektezéssel, mert általában nem egyszerre veszem fel az egész sávot, hanem részletekben, és ha később módosítani akarok a hangzáson, effektezésen, akkor nagyon macera végigmenni az összes object-en. Maradok annál, hogy benyomom a volume envelope-ot (remélem jól írtam :)) és abban hozok létre törés pontokat és azoknál módosítok a hangerőn.
Szia Zool!
Érdekes a problémád, mert nálam ilyen nem tapasztalható.
Igen, az objekt fade-eket a négyzetekkel lehet igazítani. És ezek alkalmazásával akár objekt effektezést, akár pedig track effektezést végzel, minden esetben a fédelt, effektezett végeredményt hallod.
Az a kérdés, hogy pl a GuitarRig-gel milyen gain értékű torzítást használsz? Ugyanis ha nagyon durva a gain, akkor már a nagyon halk objekt indítást is felerősíti a szimuláció, akár az igaziban és nem az a görbe érvényesül a felfédelésnél, amit hallani akarsz.
Egyéb, lightosabb rig effektnél gyönyörűen fédel a holmi.
talán az segíthet az ilyen eseteken, ha a rig bemeneti hangerejét a felső "rack"-ben lejjebb húzod, a kimenetit pedig feljebb.
Másik megoldás pedig az, ha objekt effektelést használsz, hogy a rárakott effekttel együtt leFREEZEeled az objektet és utána már az effektes wav-ot fédeled. Ez nem annyira jó, mert bizonyos effekteknél, bizonyos hangszerelésekben nem célszerű, ha már 100%-ban a wet is érvényesül a hangzásban.
Véleményem szerint ez valami BUG lehet. Melyik verziót használod?
Az lenne a gondom, hogy nem nagyon tudom megoldani a fade-in/fade-out dolgot a samplitude-al. Úgy próbálkozom vele, hogy az adott object-et kijelölve ott van ugye benne a hangerőt jelző vonal (envelope?) és azon van 3 kis négyzet, amit lehet húzgálni. Szóval megfogva az első négyzetet beljebb húzom, hogy legyen egy fade-in. Mindenféle vst effekt nélkül működik is a dolog, de ha rárakom a vst plugineket, akkor már nem. Szóval egyforma hangerőn szól a dolog, figyelmen kívül hagyja az object-en beállított fade-in-t. Konkrétan a guitar rig 2 plugin-t használom, mert a gitárt simán vonalból veszem fel, minden effekt nélkül, és ezzel a plugin-el alakítanám ki a hangzást.
Próbálkoztam azzal, hogy a sávon módosítom az effektek sorrendjét (az FX gomb a sávnál) de ez nem segített sajna.
A sorrend nálam a következő: DX/VST plugins (pre) - aux send (pre) - volume - pan - dx/vst plugins (post) - eq - echo/reverb - dynamics - dist - gain - aux send (post) - fx inserts
Próbáltam módosítani a sorrendet, de nem hozott eredményt sajna.
Úgy egyébként működik a dolog, hogy a sávnál a "vol" gombot megnyomva a teljes sávon megjelenő sárga hangerő görbét szerkesztem, de én úgy szeretném a fade-eléseket megoldani (ha lehet egyáltalán) hogy az object-eken lévő hangerőt módosítom. Megoldható ez?
Egyrészt azért szólok, mert szeretném összeírni a Samplitude workshop-ra jelentkezőket, ezért majd az érdeklődőktől kérnék egy-egy mélt.
Lesz csak órákra bontott foglalkozás, illetve lesz teljes kurzus. Több gépen, több fajta konfigurációban, melyek érintik a legismertebb hangkártyákat, pl Emu kártyák és a samplitude viszonyát.
Sőt alkalmasint a samplitude alól tesztelhetünk különböző kártyákat is, hogy melyik a legjobb vétel.
És hab a tortán, hogy mostantól egészen nevetséges, 10,000,- Ft+Áfa összegért legális Samplitude SE verzióhoz lehet hozzájutni.
Kell ennél jobb hír?
Segítsetek, hogy végre elfoglalhassa a méltó helyét ez a profi szoftver a sok becsapós és szivatos törtverziók között.
Laller!
Szörnyű félreértésbe keveredtünk. A Samplitude-ban csak Dehisser van, ami nem azonos a Deesser-rel.
A Dehisser a felvételekben jelenlévő fehér-zaj tartalmat szűri meg, ami adódhat rossz minőségű analóg fokozatok zajából.
Kis hozzáértéssel ez a dehisser kombinálható az fft szűrő fokozattal, ezáltal belőhető a szűrendő frekitartomány, de ez a kettő saját effekt így, együtt használva elég szép latenciát képes okozni.
Mivel én külső deessert használok, így ez fel sem tűnt ezidáig nekem.
Annak ellenére, hogy a program nagyon jó, inkább plug-in deessert ajánlanék.
Nekem kettő vált be igazán: a db Audioware Deesser-e, illetve a Waves R-Deesser-e.
Ezekkel nagyon szépen be tudod határolni a szisziket.
Hello Master! Hát tudod... ez eszembe sem jutott, pedig igazán kézenfekvő dolog! Még nem próbáltam, holnap lesz időm, de szerintem biztos, hogy ez a baj.Köszi!
Más kérdés. Nem nagyon tudom állítani a Samp-nek a deesser-jét. Hogy tudom megadni azt a frekit, ahol az "sz-", "z-" hangok vannak?
Szia Balázs,
Ha a midi alap egy soft szintin szól (gondolom igen), akkor szépen le kell Freeze-elni azt a midi sávot. Egérrel rámutatsz a midi sáv elejére, mondjuk a kivezérlésjelzőre és jobb egérgombbal nyomsz egy Freeze Track utasítást. Ilyenkor leszámolja egy szép kis sztereó fájlba a midi információkat, természetesen a midi sávra behívott VST hangszer hangjain.
Persze ha több sáv midi van, akkor mindegyikkel ezt kell eljátszani.
Ezután már ezt a sávot is teljesértékű audio sávnak kezeli és lehet track bounce-olni, vagy mixdown-olni.
Helló Mastertape! Tudnál abban segíteni, hogy lehet kimenteni egy többsávos felvételt mondjuk wav-ba úgy, hogy a sávok egy részén lévő midi alapot is tartalmazza? Valamiért csak az általam rögzített hagszerek szólalnak meg rajta...
Előre is köszi!
Szia Laller,
Lassabban és megváltozott hangmagasságban játsza le? Mert ilyenkor csak az lehet a gond, hogy eltérő mintavételezésen fut a két progi.
Egyébként pedig, ha két programot futtatunk egyszerre, akkor azokat össze kell szinkronizálni. Az egyiket master, a másikat slave üzemmódban kell futtatni és a szinkronfelület lehet egy midi virtuális port is (pl a Hubi"s midi loopback).
Én még sosem próbáltam így összehasonlítani a tempókat, ezért nincsen konkrét tapasztalatom, hogy vajon nálam is így működne-e.
Általában azzal volt gondom, hogy egy más progiban le-bounce-olt, adott bpm-en ketyegő nóta numerikusan más értéket mutatott, de ez sem volt akkora, hogy 7-8 sec után elmásszon. Ezek kb. 1-2 százados eltérések voltak.
Viszont amit a sampli-ban megadtunk bpm-ek, azok máshol is korrektek voltak.
Hello Master! Miért van az, hogy egy másik progival felvet wavot lassaban játsza le a Samp. Tegyük fel, hogy a bpm szám 100 a Samp-ben is megy egy másik progiban is. Összehasonlítás képpen elindítom egyszerre a lejátszást, és kb 7-8 sec után már frankón késik a Samp.
Leírás természetesen van a program dobozában. Sőt a telepítőn angolul, pdf-ben is. Elég sokoldalú kis iromány.
Egyébként létezik az SE verzió, eléggé nevetséges áron.
A www.proline-music.hu oldalon megnézhető. (lehet, hogy nincs kötőjel)
Amint befejezzük a stúdióátépítést, nekiállok a magyaranyelvű fordításnak.
Hoppá! Hát ezt örömmel hallom, ez a legjobb út a használathoz. Az előbb próbáltam utána nézni valami leírásnak, nem sok sikerrel. Most váltok éppen munkahelyet (ha minden jól megy), most van egy kis felfordulás, remélem hamarosan rendeződik, és tudok rá időt fordítani! Köszi az infót!
Hello Master! Nem régóta van meg a Samplitude, eddig nem is nagyon foglalkoztam vele, de majd szentelek neki időt, mert kezd tetszeni, csak elég bonyolult, a Vegas-hoz képest, de mint mondtam, kitartó vagyok. Frankón, rendes vásárolt példányról telepítettem, (csak kölcsönben volt nálam), de sajnos leírás, semmi. Pedig nem ártana.
Valahonnan próbálok keríteni. Hát meg kérdezek majd Tőletek sokat!
Megszereztem a keygen-t. Holnap csinálom meg rendesen. Nekem a Fruity 5.0 Demo verzióban csak négy sávot engedett használni, nem lehetett vele menteni, ilyenek. Egyszerűen azt írja ki, hogy "wrong formatum". De most már szerintem jó lesz a keygen-nel.Azért köszönöm!
Továbbra sem értem ezt a wav problémát. Mit ír ki? Formátumra hivatkozik?
A regisztráció? Hmm nem tudom. Ha tört verzió, akkor a keygen megoldja. Ha legális, akkor meg úgyis ott az usb kulcs és regisztrált.
Ez nem lehet gond. Bár a 8-as szériában a 8.01 az utolsó tört változat, mert utána már kulcsos lett és mivel nem akkora a piaca, mint a cubéznek, így a cracker jófejek nem írtak hozzá virtuális kulcsot.
Hát igen. Én is kb. egy évre gondoltam. Nagyon, nagyon tetszik, de tényleg bonyolult így elsőre. Tudom, hogy kell betölteni, azzal nincs gond, de tényleg nem játsza le a vaw-ot. Komolyan. Én nagyon csodálkozok, azért a vaw egy alap formátum, nem? Na mindegy majd alakul, próbálkozok vele. Master. Szerinted az nem jelenthet gondot, hogy egy csomó minden van még a gépemen, nem fog összeakadni valamivel? Mert (nem tudom már hol) olvastam, hogy a Samp-nek egy tök csupasz gép kéne, amin csak ez fut, megszakítások miatt, stb.
Hogyhogy nem tudsz wav-ot betölteni?!
Elég sok formátumot ismer a progi, amit stúdiószinten használnak.
Bal felső gombsor, Open audio file (W) és a kijelölt sávon a kurzor helyére belöki.
Több wav esetén ki lehet jelölni, hogy dobja szét sávokra.
Bármilyen loop-ot, sample-t be tudsz rakni, létrehozhatsz loop-objekteket. Az eltérő mintavételezésű fájlokat rela-time konvertálja.
Azért az Acid-nél lényegesen jobb, csak kicsit bonyolultabb.
Kb 1 év, mire zsír tudod kezelni - ha minden nap foglalkozol vele.
Köszi az infót Master! Kérdeznék még egy rövidet. Nem tudok a sávokba wav-ot betölteni. Nem tudja ezt a formátumot. Miért? Én sokszor használom a Fruity-ot, abban csinálok dob, zongora alapokat, átrakom őket wav-ba, aztán rakom a sávokba a megfelelő helyre, csak én eddig az Acid-ot használtam, azért ez meg a Samp ég és föld.
Master! Nem voltam elég körültekintő, most nézem, hogy korábban már írtad, hogy csak a 6-oshoz van leírásod. Viszont a tanfolyam érdekelne. Tudnál erről mondani valamit? Hol van ilyen, mennyibe kerül? Köszi!
Master! El tudnál küldeni egy kis egítséget a Samplitude-hoz? Leírást, vagy valami doksit, mert azért ehhez kellene, ez elég komoly progi. Nekem a 8.0 Prof van meg, most ismerkedek vele és hát jó lenne valamit tudni. Köszönöm előre is!
Hát a 0 pozícióból induló "üres" jel csak úgy kerül a végleges sávmixre, ha úgy bounce-olod a sávot, hogy a VIP start to last object end funkciót jelölöd be és így számolja le neked a kiszólózott sávot.
Köszi Mastertape! Ilyesmire gondoltam. Egy aprócska problémám még azért volna. Az adott sávom úgy néz ki, hogy kb. csak a dalhoz viszonyított 2. perctől kezdődik rajta jel, viszont nekem a 0-ik másodpercől is kellene egy "üres jel", ami ebben az esetben nekem nincs. Azt, hogyan lehet odavarázsolni! Előre is köszi!
Glue Objects.
Nullára lerakod az első objektet és koppanásra mögé rakod a többit. Ezután Object menűből Glue parancs és máris leszámol neked egy fájlt, amit a FreezeData folderbe tesz.
A 8.3-as verzióig ezt sztereó hullámformával teszi, e fölött pedig választható.
Ha monó fájl kell és esetleg formátumot is meg akarsz határozni, akkor pedig bounce-olni kell a sávot.
Sziasztok! Help me,plíz. Hogyan kell az egy sávra több kis részből felvett részt egyesíteni (nem Groupolásra gondolok); az lenne a lényeg, hogy 0:00:00-tól kezdődően az adott sáv utolsó hangjáig kapjak egy kimenthető fájlt. Előre is köszönöm!
Húha! Forditó program?! Az csupán egy patch, ami a főbb funkciókat átírja angolra, de kisebb-nagyobb sikerrel. Rengeteg funkció rosszul lett fordítva és megtévesztő.
De természetesen ez csak a tört verzióknál van így.
Akkor ezek szerint csak a 8.01-es van meg. E felett már nem tudják törni, pontosabban nincs értelme.
Természetes, hogy ez a patch nem nyúl bele a csatolt pdf-be.
Javaslom, hogy ha tényleg komolyan érdekel a program, akkor vásárold meg az SE verziót, kb 50 ezer ft-ért.
A tanfolyam előre láthatólag pár héten belül el tud indulni itt nálunk a stúdióban. Mindez Budapesten van.
Szia mastertape,
Előre is köszönöm a segítséget, igazság szerint az angol még csak menne de a jelenlegi progihoz német nyelvű van. Ugyan töltöttem le egy fordító programot, amit csatolni kellett az adott file-hoz de csak a samplitude funkcióit módosította, a leírás német nyelvű maradt. Apropó, mikor és hól indulna a tanfolyam?
Mint előted írtam csak a 6-oshoz van magyarnyelvű, ugyanis a hazai forgalmazó kérésére írtam annak idején egyet.
Persze azóta változott a program és nagyon sok új funkció képett be, ezért a régi leírás már nem mindenben ad támpontot.
A programhoz mellékelt, akár pdf formátumú anyag viszont sokban tud segíteni. Igaz, hogy ehhez bírni kell az angol nyelvet.
Elképzelhető, hogy update-elnem kell a leírást, de ez a képviselettől függ.
A tanfolyamot viszont tudom ajánlani Neked is.
Próbáltam keresni leírást a samplitude valamelyik verziójához (pl.:8.0), de nem találtam semmit! Biztos én vagyok a béna, de nem tudna segíteni valaki? Hol találok ilyet?
Szia Kuly,
Magyar nyelvűt csak a 6-os verzióhoz találsz, vagy kaphatsz tőlem, de azóta már igen sokat fejlődött a szoft és így vannak funkciók, amik még nekem is tök újak.
A progihoz mellékelt angol nyelvű pdf viszont elég részletes, ajánlom azt.
Ha mégsem boldogulsz, akkor viszont keress meg, mert hamarosan indul a samplitude tanfolyamunk, ahol gyakorlatban is igen sokat fogjuk gyötörni a programot.
Sziasztok, én új vagyok a témában még csak most kóstólgatom a progikat és épp a samplitud-hez keresek egy részletes magyarnylvű leírást. Tudna valaki segíteni?
Hát úgy, hogy sok progi egyszerűen csak 0 dB-ig skáláz a csatornánkénti és a maszter kijelzőn is. Vagy ha tovább, akkor is az audio motorja nem teszi lehetővé, hogy a 3-6 dB headroom-ot kihasználja.
Alapvetően a program leszámoló algoritmusai felelnek ezért.
Teszem azt van x sávod, sávonként 0-ra kitekerve, akkor az összegzés már erősen pirosban van, hiszen az amplitudók összeadódnak és a maszter szekciót túlhajthatják.
Speciel a Samplitude 6 dB "türelmet" ad, tehát vígan ugrálhat egy jól dinamikázott dob-group a pirosban, mégsem fog torzítani.
A korrekt 0 dB-s kihúzást úgyis a mastering eszközökkel fogjuk elvégezni.
Mastertape! Ezt hogy kell érteni?
"alapvetően a 0 db feletti tartomány már clip-pel, tehát jogos a reccsenés, de a Samplitude ebben is ügyes, mert hagy még 6 db-t"