És hozzáteszem a tempo kérdéshez, hogy van egy "get tempo from loop or range" funkció, ami méginkább segít a külső mintából hozott tempó belővésénél.
Persze itt is számít, hogy az eredeti loop mennyire pontosan van elkészítve...
Vape barátomnak tökéletesen igaza van a #65-ben.
Nekem nem célom az árral szemben úszni, csupán szeretném, ha szélesebb körben megismernék ezt a progit, ugyanis az általam látogatott topic-okban számos olyan problémát olvastam a különböző szoftok használatából eredően, amikkel szinte soha nem találkoztam a Samplitude-ban.
Nem mindenható ez a program sem, csupán jól használható. Igaz, hogy az alapfunkcióit tekintve engem más szempontok vezéreltek, mint mondjuk egy full elektronikus muzsikust, de azért jó ez a topic, hogy eszmét cseréljünk ezekről is.
Field barátom szavai megkavartak a "sound" hanszálatakor, de most már értem.
A Samplitude minden egyes object-je rászinkronizálható a projekt tempójára, ami így szépen hangzik, de sajnos itt is, mint más progiknál adódhatnak akár csak tízezrednyi eltérések is.
Persze van loop editor és ha már oké a tempó, akkor ugyan úgy lehet loop objektet építeni, mint pl az Acid-ben anno.
Itt emelném ki Field szavaira reagálva, hogy a Samplitude-nak már igen régóta (kb az 5.xx-es verziótól) van saját, beépített tér szimulátora, ún. Impulse Response modul. Magyarul konvolúciós zengető, amihez pá éve 16 ezer (!) ft-ért lehetett kapni gyári, eredeti IR gyüjteményt Lexicon 480L és TC M5000-es presetekkel. Később a regisztrál júzerek még az M3000-es programját is hozzátölthették. A neten nagyon sok maszek gyártású IR is ven fent különféle valós terek modelljei.
Kipróbáltam a waves IR1-ével párhuzamban és nem tudtam dönteni...
A Samplitude freeze funkciója nagyon nyitott, ugyanis ha lefagyasztasz egy sávot, akkor egyrészt vissza tudsz lépni, másrészt akár egy külön ablakban meg tudod nyitni a freeze előtti állapotot és ott tudsz szerkeszteni. Ez akkor hasznos, amikor beszandolunk egy dobsávot, rádobjuk a kompresszor, megkapja a triggerelést és esetleg jól eltekerjük az EQ-t. Jó effektekkel ez akár 15%-os cpu terhet is jelenthet. Ekkor jöhet a fagyi. Ha mégis kilóg a szand, akkor külön szerkeszthető.
Nem kívánom a logic-kal szembeállítani, de gyanúm, hogy hasonló filozófiájú audiomotorja van mindkettőnek.
Még egy érdekesség: pár éve, amikor a sávolást Samplitude-ban csináltuk, de a master editálást Sound Forge-ban, Cool Edit-ben, vagy WaveLab-ben, akkor feltűnt, hogy azonos hangkártya és keverőpult beállítások mellett a Samplitude 6 dB-lel hangosabb volt a többinél.
Ezzel csak egy a gond. Vannak régi mintáim amiket már nem tudok újra gyártani(például, mert a régi minták elvesztek). Ez nem lustaság kérdése, hanem kényszer. Mellesleg pont azt modom, hogy ez nem pitch és nem is time strech. Ez a loopot bejelölt markerek segítségével(amiket te is bejelölhetsz de alapvetően automatikus) és a bpm számmal az adott soundhoz igazítja pitchelés és egyebek nélkül. Ez nekem hasznos dolog nagyon.
Freeze meg van az abletonbe. Minden sávnál van egy. Kétszer rákattintasz és alúl a sáv tulajdonságainál van egy freeze gomb. Ha nem találod az optionsba is ott van.
A logicot meg én inkább a pluginek miatt szeretem. Reverb, delay, szűrük stb. Ebbe szerinte eleéggé ott van.
Ha pitch-et vagy stretch-et használsz egy mintán, akkor már olyan mindegy miből használtad az eredeti jelet. Ne legyél lusta, csináld újból a loopot a véglegeshez.
A loogic 5.5-ben meg tényleg volt pár egész használható plugin, de attól még fel nem raknám. Én is VST-zek általában a rendes hangszerek mellett, és ami hangszer nekem kell, abból egy sincs a Logic dolgai között. Egyébként belegondolva nem is használom soha effektezésre a hostok dolgait. Onnan hangerő meg talán panoráma, a többi az plugin. És ha változtatok a tempón, újra feljátszom az élő dolgokat, mert a strech hazavágja.
Ableton 5-ben egyébként nem volt freeze? Mintha új funkcióként mutogatnák most a dolgot, aztán hirtelen nem emléxem.
A logic 5.5-öt nem értem miért kellene leszedni a listáról. Szerintem a mainapig nincsenek olyan pluginek pcre mint amit a logic 5.5 ad. Pedig 2003-as szoft. Nekem a platinum van meg és abba elég jók a tér szimulációk. Az ableton meg valóban inkábbb elektromos zenére van és valszeg a hat is azt az irányvonalat fogja tartani amit most. Én azért szeretem, mert tényleg aki elektronikát csinál annak ebben a progiban kivan nyalva a segge ráadásul livera sincs ennél jobb szoft(valszeg ezért talán az akusztikus zenében is nagy haszna lenne). Ami felejtős benne egyedűl a szoft szintik. Az tényleg tragédia.. Én általában vst-zek és a sample mintáimat használom(sajátokat) ezért nekem tökéletes.
A warp funkció is az abletonhoz köthető. Lényege, hogy ha más progiban készítek egy loopot(például stylus-ban) egy adott bpm-el, majd ezt bedobom az abletonba, rámegyek a loopra, kétszer katt, majd warp be, belövöm a loop eredeti ütemét(amennyi a stylusban volt) és már is passzol a sounba ami adott esetben teljesen más ütem tempóba közlekedik. Így nem kell pitchelgetni meg hosszú perceket szenvedni hogy belöjem. Persze ha tudom az ütemet máshol se nehéz ezt megcsinálni, de ha nem akkor az ableton automatikusan felismeri(leszámolja), amivel így már sok időt spórolok. Ez nem Midi ügy. Mondjuk nálam tényleg sokat számít. Azt mondjuk jó, hogy megtudtam, hogy ebben nem túl erős, mert így nem kell megszeretnem, majd kényszerből eldobnom... :D
Még talán annyit az egészhez, hogy nem a host fogja megírni a zenét, és ha valaki tudja mit miért akar csinálni a demójában, akár egy ingyenes progival is képes olyat csinálni, mint más Samplitude/Nuendo/ProTools/DP segítségével.
Én próbálgattam alaposan a Samplitude-t, a 7-es és a 8-as ger/eng mixet is. Ezeknél a szoftoknál szerintem már szinte mindeben meg lehet oldani minden egyes feladatot, igazából szerintem megszokás és kényelmi szempontok a legfontosabbak. Vagyis lennének, ha nem MO-n lennénk.
Szóval itt jön be kishazánk home kategóriája, és a 21-es hozzászólásban nagyon jól le lett írva, hogy egy épp csak zenélgetni próbálgató fiatal miért inkább a Steinberg vonalat válassza. Cubase butított verzióit már utánaddobják minden belépő szintű hangkártya mellé, és ha azt tudod használni, már tudod használni a Nuendo3-at is. És a Steinberg cuccokkal mindig megküzd valahogy a "vizes csapat" a Samplitude 8-at meg mire megtanulja használni valaki 0-ról, lehet hogy nem lesz több "elérhető" verziója.
PC-re Logic 5.5 , Cakewalk Sonar 5 (bár USA miatt jó nagy hátszele van...), meg Cooledit multitrackolni...
Ableton 6-ot még nem néztem meg, az 5 szerintem felejtős, ha csak nem elektronyos zenét akarsz csinálni analóg hangszerek nélkül. Fruity Reason meg ötletelni jó lehet, komolyabb dolgokra nem igazán használnám.
Mac vita szerintem meg nincs, mert a legtöbb embernek PC-je van, amin egyébként játszik/dolgozik egyébként is, és mellette néha talán zenél is. Persze megszállottak a zenészek között is vannak.
Összefoglalva, ha most akarnék elkezdeni egy komoly SEQ-t megtanulni és PC-m lenne, akkor Nuendo3. Na jó, esetleg Samplitude8, mert lehet kérdezni mastertape-től, szóval ha nem is hivatalosan, de van magyar supportja a dolognak. Csak ugye ott az a #21, meg a midi...
Kottázóról nem tudok.
A 8.3-as verzió még nincs a birtokomban, ezért a legfrissebb midi funkciókat nem ismerem. Ha minden jól megy, akkor hamarosan lesz végre.
Mit értesz azon a warp funkción és a loop belövésén a sound-ba? Ezt nem értem.
Ha csak és kizárólag kézreálló midi funkciók alapján kéne dönteni, akkor ne a samplitude-ot válaszd. ez tény.
Engem érdekelne, hogy a samplitudeben van e roll piano vagy kottázó.(mondjuk kottázót csak nagyon nagyon ritkán használok). Illetve engem az mozgat, hogy az abletonhoz képest hogy áll(nem mastering terén)?
Például, hogy van e hasonló warp funkció amivel egy másodperc alatt betudom lőni a loopjaimat a sounba? Csak ezért mert nekem az ableton áll legjobban kézre. Mennyiben tér ez el kezelhetőségben?
azok a "csúcs" konverterek out esetén nem kerülnek sztereo páronként többe mint ~ezer Ft, in esetén 6-7 e Ft.
ÉS A MAGYOBB EMUKBAN UGYANAZ VAN MINT AZ EMLEGETETT MILLÁS CUCCBA...
tudom, hogy nem csak a konverter teszi, de sajnos a nevet kell megfizetni..
szóval nyugodjatok meg, mindenki vizzel főz, csak legfeljebb misztifika van ezerrel...
Persze bocs az ismét offért.Egyébként ez nem zsákutca. Valóban ugyan azt a konvertert használja és szerintem az áramkörrel sem lesz gond.(mondjuk azt egyenlőre nem tudom, hogy ez is megegyezik e, de majd érdeklődök). Haverom már rendelkezik egyel és ő belenézett(kiváncsiságból) és eléggé meglelpődött mikor a konverterekhez ért... :)
Azért ebbe a zsákutcába ne szaladjunk már bele.
Az Apogee AD 16X egy millás ára nem véletlen. És akkor nem beszéltünk a Prism Sound és társairól.
Kiváncsi vagyok, hogy egy főként home zenélésre szánt kártyába/dock-ba beleteszik-e ezeket a konvertereket.
A másik pedig az, hogy egy átalakító analóg áramkörökből is áll és ezek minősége sem mindegy.
Volt idő, amikor a Creative Ensoniq csippeket rakott az sb-kre, amely csippek a Paris rendszerben dolgoztak azelőtt. Mégsem egyről beszélünk.
Már hogyne jelentene? Az, hogy az m-audio nem tud mit kezdeni a crystalla az az ő "bénaságuk". Mellesleg a régi emuk is ezt használták. Nem hiszem hogy az apogee-s házasságból netudná kihozni a maximumot. Az emutól azért már meglehett szokni a minőséget. Ráadásul ezért az árért at mondani, hogy ugyan az a konverter dolgozik az emumba mint az apogeekba azért az jól fog esni..
lényeg az, hogy ez önmagában nem jelent semmit!
az M-Audio meg Crystal, na az meg ua. mint a Digidesign/Protools
meg nem mindegy melyik tipus az aktuális gyártótól...
Mastertape!
Koszonom a valaszokat es varom a project eredmenyet!
Ha magambol indulok ki akkor lehet, hogy boven eleg egy lebutitott valtozat is barmelyik programbol. Szerintem az a kerdes, hogy melyik mennyire stabil, mennyire kezreeso, mennyire zenei. En gitaros vagyok, ezert a midi nagyon mely bugyrai mar nem erdekelnek, de az, hogy pontos legyen az igen. Szoval stabil olcso szoftot keresek otthonra, a tobbit meg ugyis studiora bizom, mert hiaba van nekem egy Powermac G5-om, Logic Pro 7.2-el, ha nem apogee konvertereket hasznalok, nem focusrite isa kompresszort, elofokot, vagy akar pro tools-t...
A sequioa inkább broadcast és hangutómunka progi. Ezért az ára és ezért nem is elsősorban a felvételi vonalba ajánlott. Ezért az árért meg pláne nem. Az 1000 EUR-ós samplitude professional is bőségesen kielégít minden igényt. Nem kell nekünk itt a négy pontos editálási lehetőség.
Mivel nyitott device oldallal rendelkezik, így az EMU-kkal is tökéletesen fut. A vst-n keresztül látja annak dsp-s effektjeit és szépen kommunikál vele ASIO 2-őn.
Az alapbeállításban látja a fizikai ki/bejáratokat és kezeli is azt.
Direct monitoring esetén még kezeli is a Patchmix-et.
"De azért egy mac mini nem szállhat versenybe egy jól felépített ibm komp munkaállomással."
Csak melyik mennyibe kerül? Szerintem az az ibm munkaállomás áráért már kapsz olyan macet ami azt veri. Tehát az ibm munkaállomás összehasonlótása nem megfelelő a macminivel. Amit a macmini képes leverni például az amd-s x2-eseket athlonokat. Azért ezekhez kell hasonlítani mert az ilyen procikkal szerelt gépek vetélytársa a mini.
A vst pluginek oda települnek, ahova Te akarod. Az egy dolog, hogy kapásból a steinberg könyvtárba, hisz a vst alapból ennek a cégnek a kreálmánya.
De ha oda is települ, lévén, hogy fut a gépen steinberg szoft, akkor a samplitude alapbeállításában a vst pluginek helyének a szóban forgó desztinációt adod meg.
Ami biztos, hogy azért midiben erősebb a Logic.
Csinálok hamarosan egy olyan projektet, amit mind a kettővel jól megizélek, aztán lesz konkrét válaszom.
De azért egy mac mini nem szállhat versenybe egy jól felépített ibm komp munkaállomással. És azt se felejtsd el, hogy a kis dobozkát bőséggel ki kell egészíteni egy-két aprósággal, hogy zeneileg (is) tudj rajta dolgozni.
mondjuk azt elfelejtettem még kérdezni, hogy mivel a VSTI-k mindig a steinberg VSTPLUGINS mappába települnek (no azért ez is jelent valamit), a samplitude is ott keresi őket (de gázosan hangzik..)?
Abszolut nem felesleges a parhuzam!
Sot pont az a lenyeg, hogy melyik, hogyan, mire,hasznalhato!
Tehat ne vegyel 2500 Euroert SEQUOIA, mert annyibol megvan egy mac meg egy Logic 7, vagy vegyel, mert annyival jobb A Sequoia! Ez szerintem fontos.
Elézést ha elvinném a topicot. Nem célom csak azért odaírtam, hogy felesleges ez a fajta párhutzam húzás logic és samlitude között.
"A Logic etalon, de nincs PC-re, csak Macre. Na, az meg kis hazankban egyenlore a luxus cikkek koze tartozik."
Erre viszont még reagálnák ha megengedi a kedves nagyérdemű. Azért egy macmini nem drágább mint egy fos fuji. Az egyik 160 a másik álltalában e felett van és jóval szarabb! Senkit nem akarok meggyőzni, de jó lesz odafigyelni az applere hisz most nagyon azon dolgoznak, hogy a gépeik piacképesek legyenek árban is(minőségben már rég nem kérdés).
Mastertape!
Milyen flikk-flakkokat lehet megcsinalni Logiccal, amit Samplituddal nem es forditva.
Tudsz egy hevenyeszett osszehasonlitast irni a forumba?
Elore is koszonom!
A Logicot egyenlore csak az ara miatt vettem ide, es erdekes, hogy olcsobban hozzajutsz mint a sequoiahoz. A Logic etalon, de nincs PC-re, csak Macre. Na, az meg kis hazankban egyenlore a luxus cikkek koze tartozik. Bar mindent a hasznalhatosag szintjen kell nezni, ugyanis ha a sok PC-s csuszkalas miatt elmegyed a kedved a zenetol... Es akkor van helye Logicnak az osszehasonlitasban.
Azert kicsit furcsa, hogy az arbol szinte semmilyen kovetkeztetest nem lehet levonni.
A sequoia-t en is zenebaratabbnak latom a cubasnel. Elsore sikerult jobban atlatnom, bar ebben lehet a cubassel eltoltott ido is segitett.
A Samplitude alapvetően Sekd fejlesztés! A Magix csupán az összeolvadás után lépett be a képbe. A motorja a régi és csak apróbb, arculati hatása van a magix-nak. Ez tuti. Én sem díjazom a magix-es bóhocságokat, mert azok nem stúdiózásra valók.
Az meg mindenképp elgondolkodtató, hogy 2004-ben egy évre átvette a programot az Emagic! Utána pedig már pc-re nem is fejlesztették tovább a Logic-ot (nyilvánvaló Apple behatás), viszont a Samplitude sem nyitott a mac felé. Ezzel egyidejűleg az új verziók kísértetises hasonlóságot muattak egyes fícsörökben.
Nekem itt fut a mac-en a Logic, a másikon meg a samplitude és egyiket sem helyezném a másik elé (fölé).
De kérek mindenkit, hogy ez a topic ne a PC vs. Mac fikázásról szóljon.
Mellesleg én pc-re még mindig a logic 5.5-öt tartom a legerősebb és legjobb választásnak hiába 2003-as. Remélem egyszer végre bepróbálhatom a 7-es verziót. Azt viszont már csak saját macemen, mert utánna lenne sírás ha hazakéne jönnöm a pcm-hez... :D
Azért a logicot nem keverném ide. Persze nyílván ízlés kérdése, de én nem hallottam még olyan jó progit mint a logic vagy a digital performer. Ami miatt verheti a samplitude az az ára semmi más. Persze a minap már én is utánna néztem ennek és elég meggyőző. A probléma csak az, hogy nagyon régi magix music makeres tapasztalatom vissza tar az újabb magixes szoftoktól, de lehet, hogy ez változik. Meglátjuk.
Ja mellesleg mindenkinek felhívom a figyelmét, hogy a demo nem viszi az ASIO-t(legalábbis én nem tudtam belőni).
Felkeltettek az erdeklodesem a program irant. En cubase-t hasznalok, de ha tehetem mindenkeppen ki fogom probalni. Csak kivancsisagbol teszteltem az arat. Azt hiszem az veri a Nuendo-t es a Logicot is, marmint a "nagyteso" SEQUOIA.
Mondjuk félreértés ne essék, a samplitude-nak nincsen amolyan refill hangtára. Itt kizárólag sample gyűjteméynből tudsz kreálni dolgokat. nameg persze loop és groove anyagokból.
Az új verzióban, a 8-asban van egy beépített analóg fílingű step szeki, a Robota. elég jópofa.
köszi a választ. azt hiszem belevetem magam, mert a reason -cubase nek, főleg a reasonnek, van egyfajta hangzásvilága ami nekem nem tetszik. de lehet ez csak a saját hülyeségem.
A legutolsó "közkezes" verzió a 7.22. Volt aztán egy 7.23, de ennél már működött az usb kulcsos védelem.
Az aktuális verzió a 8.32-es asszem. A letölthető még használható 8.01-es német alapú és angol patch-csel értelmezhető, de ennél sok a fordítási hiba.
Az új verziók természetesen kulcsosak, de mivel a piaci igény elsősorban a Cubase jellegű progik felé összpontosít, így szerintem a warez csapatok nem nagyon álltak neki a törésnek.
nyilván amiatt is, mert hogy ez utóbbiak más rendszerű kulcsot használnak.
Állítólag az aktuális Keys magazin CD-jén van samplitude SE verzió, ami elvileg itthon kb 50 ropiért kapható, de ezek szerint már ingyenbe is szórják.
A nagy professional verzióhoz képest csupán 48 sávot ad és 4-4 aux és bus csatornát. Midiben tud minden fontosat.
De persze a működő demo kipróbálható a honlapjukról.
www.samplitude.com
Teljes értékű produkciós szoft, tehát lehet, sőt érdemes vele felvenni.
Nálam ez a stúdió alapja.
Azért ezt használom, mert tökéletesen ki tudta váltani az analóg magnós felvételi módszereket. Nekem elsősorban a minőségi hangrögzítés a célom, aztán jöhet a midi kérdés.
Mint korábban írtam, a midi csak később integrálódott bele.
Mára már tökéletes a midizés. Voltakép úgy néz ki, mint a Cubase Key editor ablaka. Minden midi object-et külön lehet editálni, de a sávszerkezet is hasonlít az előbb említettre.
Hangminták tekintetében szerintem nagyon is használható. Snap to Grid funkció, time strech, tempo alapú korrekció, stb. Én ezen csinálom a sample alapú zenéket.
Pont emiatt nem próbáltam még a Reason-nal.
Szerintem nincs rá szükség.
Na ja. Nekem is ott figyel a szalagos magnó mellett.
De erről már esett szó máshol...
Ilyenkor úgy elgondolkodom, hogy a mai huszonéves (tehát Te, Ti) zenész nemzedék vajon mit fog mutatni 15-20 év múlva az akkori tanítványoknak, fiatal kollégáknak?
Egy repedt, fényét vesztett Samplitude telepítő cd-t?
Hehe, gitártanáromnál még mindig ott figyel az Atari a sarokban. Olyan anyagot csinált vele, nekem jobban bejött mint a mostani Nuendos... Elsőre mikor megláttam 2003ban mondom mi a ráknak ez az őskövület, aztán mikor megmutatta csak lestem.
Hát nagyon nehéz lenne itt és most egyszerűen leírni mindent. A történet úgy néz ki, hogy még annak idején, amikor a Cubase csak Atarin (milyen jó idők voltak azok) futott, akkoriban a Samplitude-ot elkezdték fejleszteni Amigás felületre. Elsősorban hangfelvételre, nem midire lett kitalálva. Ebből fakadóan a mindenkori Cubase-hez képest a hangfeldolgozása sokkal kiforrottabb.
(Most azért említem a Cubase-t, mert ehhez képest kérdezted.)
De ez csak a jéghegy csúcsa, ugyanis amikor én rátaláltam erre a progira, akkor egyértelműen az győzött meg, hogy ennek a legpontosabb a szinkronizációja. Ekkortájt vallotta be a Steinberg, hogy még a jogtiszta verziói is komoly gondokkal küzdenek a pc-s időzítésekkel.
A samplitude lényege az volt sokáig, hogy nem csiri-viri grafikus izékkel kápráztatta el a felhasználót, hanem halál egyszerű csúszkák és tekerők voltak a funkcióablakokon belül. Ezek nagy része a mai napig így van, bár a külsőt kicsit a mostani ízlésekhez igazították.
Komoly stúdiózásra a natív progik közül ezt, illetve a nagytesóját a Sequioa-t ajánlják. Nem véletlen, hogy egyes, ismert producerek mostanában protools-ban rögzítenek, majd különböző vasakon átküldve Samplitude-ban kevernek.
A midi funkciók csak úgy az 5-ös verziószámnál léptek be a képbe. Addig szinkronban tudott futni egy Cubase-zel, vagy külső szekvenszerrel, amikkel nagyon jól tudtunk dolgozni.
Először csak sima event player volt, majd szépen beépültek a szükséges midi fícsörök. Mára, a 8-as széria már teljes értékű midi editorral rendelkezik.
Pár évvel hamarabb tudta mindazt az audió felvételi, feldolgozási és keverési (ezen belül az 5.1-es surround is) funkciókat, amiket nagy durranással a Nuendo hozott be a köztudatba.
Természetesen kezeli a dx és vst plug-ineket, instrumenteket. Teljesen analóg fílingű keverője van, saját hangkodeket használ, amivel teljesen áthidalja a windózos médiautakat.
Plug-ineket nem csak sávokra, hanem a sávokon belüli végtelen számú ún. object-ekre is rá lehet hívni. Ezekkel az objectekkel aztán bármit lehet csinálni. egyenkénti pitch shift/time strech, sample manipuláció, fade in/out görbék, hangerő, stb.
Minden automatizálható, még a felhasznált vst-k is.
Saját beépített eq-ja, zengetése, room-szimulátora, torzítója, multiband kompresszora van.
Nem csak sávolásra, hanem destructive editálásra és maszterelésre is használható, beépített Red Book kompatibilis CD író funkcióval.
Sok dolgot kihagytam, de ha konkrétan van kérdés, akkor össze szedem a gondolatokat.
nekem is dícsérték a softot. gondolom az se véletlen, hogy az MR hangmérnöktanfolyamán is ezt preferálták.
mindenesetre figyelem az eseményeket, aztán lehet felkerül ez is a gépre (ha ügyesen többre többre csigáztok :)) )
Van egy ismerősöm aki hangtechnikusként végzett aztán lövése sincs a doldokhoz
Meglátszik DJ csak továbbtanult csak az a szar hogy, ez a figura keveri városszinten a szabadtéri eseményeket
én még régen láttam ezt a programot. mennyire komoly stúdiózásra? mondjuk a cubase-hez képest? értem ezalatt a plugin-ok használhatóságát, az editálhatóságát a trackeknek, keverés....stb?
Nos örülök, hogy megszületett ez a topic. Azzal a reménnyel jött létre, hogy egy kicsit többen megismerjétek ezt a szoftot a nagy cubase-nuendo és társai árnyékában.
Mivel jómagam minden nap ezzel dolgozom és bízom benne, hogy elég sok fícsörére rátaláltam már, így veszem a bátorságot és moderálom ezt a témakört.
De ettől függetlenül nagyon építő jellegű lenne minden hozzászólás, amely a progi használhatósága és működése szempontjából születik.
Remélem egy idő után rodnas is kapcsolatba kerül ezzel a szofttal és Jeti sem kezd más témába...
Csak, olyan studiot vegyetek igénybe, ahol a keverőnél, volt zenész, vagy működő zenész ül! Az iskolapadban ezeknek a speciális igényeknek az öt százalékát sem tanítják!